Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint. Overigens nog even over die tuk-tuks: Wij hadden een tuk-tuk gehuurd om ons naar de nachtmarkt te rijden. Wij spraken een redelijke prijs af, maar halverwege de rit stopt de chauffeur en vraagt ons of we naar een winkeltje willen gaan, want dan kreeg hij gratis benzine. Dit zagen we dus totaal niet zitten en we zeiden dat we gewoon ergens een hapje wouden eten op de nachtmarkt. Nou, zei die.. jullie willen eten? Ik weet wel een leuk plekje vlakbij de nachtmarkt. Machteloos als wij waren zeiden we ok en reed hij ons uiteindelijk naar een super duur restaurant (gelukkig wel vlakbij de nachtmarkt) Wij waren dus verslagen en stapten maar snel de tuk-tuk uit en rekenden af. Uiteraard gingen we niet bij dat restaurant eten maar liepen we vanaf daar naar de nachtmarkt. Wat denk je? De tuk-tuk chauffeur bleek om een hoekje op ons te wachten.. Gelukkig zagen we het op tijd en wachtten we tot die weg wasquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Voor wie naar BKK gaat voor de 1e keer: laat Tuktuks links liggen en ga met de taxi...taxi kost geen drol (als de meter aan staat)
Ben de laatste 5 jaar zo'n beetje 2 tot 5 maanden per jaar in Thailand en bij mij staan ze altijd aan...in Bangkok wel te verstaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:02 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint.
Hoeveel taxi's heb jij precies gehad in BKK dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:41 schreef -Dries- het volgende:
Wel, ik was er in Juni en ja er staat wel heel mooi TAXI-METER bovenop de autos en ja je ziet ook duidelijk een schermpje/meter in de auto, maar hij staat toch echt altijd uit hoor.
of loop nog 5 meter verder en neem voor 6 baht pp de stadsbusquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
En als ik toch bezig ben...bij aankomst op het vliegveld kan je gewoon de Airport bus nemen voor 100 Baht (2 Euro) naar het centrum...bij de "hoofduitgang" staat een klein standje met 2 lieve meisjes die tickets verkopen.
ik heb gelezen dat je moet kijken (voor je gaat rijden) of ie aanstaat, zo niet, zeggen, anders naar een andere Taxi-Meter lopen, zal ie wel van gedachten veranderenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:41 schreef -Dries- het volgende:
Wel, ik was er in Juni en ja er staat wel heel mooi TAXI-METER bovenop de autos en ja je ziet ook duidelijk een schermpje/meter in de auto, maar hij staat toch echt altijd uit hoor.
De allereerste keer dat we in bangkok waren (dus vanaf het vliegveld) stapten we dus ook uit...... om in een taxi te komen die ook zijn meter uit had staan (toen dachten we dat dat normaal was)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:00 schreef JollyBlaze het volgende:
[..]
ik heb gelezen dat je moet kijken (voor je gaat rijden) of ie aanstaat, zo niet, zeggen, anders naar een andere Taxi-Meter lopen, zal ie wel van gedachten veranderen
Ja geweldig al die comissies (not) het enige dat ze ermee bereiken is dat de toeristen de tuk-tuks niet meer nemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:02 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint. Overigens nog even over die tuk-tuks: Wij hadden een tuk-tuk gehuurd om ons naar de nachtmarkt te rijden. Wij spraken een redelijke prijs af, maar halverwege de rit stopt de chauffeur en vraagt ons of we naar een winkeltje willen gaan, want dan kreeg hij gratis benzine. Dit zagen we dus totaal niet zitten en we zeiden dat we gewoon ergens een hapje wouden eten op de nachtmarkt. Nou, zei die.. jullie willen eten? Ik weet wel een leuk plekje vlakbij de nachtmarkt. Machteloos als wij waren zeiden we ok en reed hij ons uiteindelijk naar een super duur restaurant (gelukkig wel vlakbij de nachtmarkt) Wij waren dus verslagen en stapten maar snel de tuk-tuk uit en rekenden af. Uiteraard gingen we niet bij dat restaurant eten maar liepen we vanaf daar naar de nachtmarkt. Wat denk je? De tuk-tuk chauffeur bleek om een hoekje op ons te wachten.. Gelukkig zagen we het op tijd en wachtten we tot die weg was![]()
quote:Een vriend had trouwens een zelf getypt verhaal gekocht van een of andere griek die van alles deed om aan geld te komen, en daar ging het verhaal ook over. hij had o.a. gefigureerd in reclames, tuk-tuk scams gezet en in een massageparlor gewerkt
Dat is inderdaad een andere gast. Op zich doet 'ie het wel goed natuurlijk. Hij kan daar gewoon blijven, door het verkopen van z'n boekje met verhalen (al dan niet echt zelf meegemaakt). Ik geloof dat hij er normaal gesproken 500 baht voor vraagt, maar valt nog wel iets naar beneden te krijgen. Heb hem zelf overigens niet gekocht, maar wel één hoofdstuk mogen lezen. De laatste keer dat ik hem zag was hij in Bangkok, maar hij zou kort daarop weer naar een van de eilanden vertrekken, omdat het daar voor hem makkelijker verkopen was.quote:Is dat dezelfde gast die je op verschillende stranden tegenkomt met een zelfgetypt levensverhaal en die in Bukit Lawang - Sumatra was ten tijde van de ramp (overspoelde rivier die hele dorpen meenam)
Er lopen rare (Westerse) gasten rond in Thailand...
uuhmm....Bangkok is aardig groot hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:50 schreef JollyBlaze het volgende:
ben er nooit geweest hoor, maareh, lopen is geen optie?
in die quote stond, een paar blokken verder.........quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
uuhmm....Bangkok is aardig groot hoor
ohquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:26 schreef JollyBlaze het volgende:
[..]
in die quote stond, een paar blokken verder.........
In Pattaya kan je uren rondlopen met " mai ao kap "quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:50 schreef JollyBlaze het volgende:
verder veel gebruik maken van "mai chai" en "mi-ow" ??
Welja, dat is wel een hele schotel pad-thai hoorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:40 schreef ozzietukker het volgende:
Persoonlijk gebruik ik ook liever de skytrain, of per bus, maar om heel eerlijk te zijn, een taxi in Bangkok kost niets, van MBK Centre bijvoorbeeld naar Silom Road bijvoorbeeld is maar 50 THB, dat is gewoon geen geld!
is genoteerdquote:Op maandag 10 oktober 2005 18:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kom maar een biertje drinken bij Tok's op Samet...ben er waarschijnlijk zo'n beetje elke dag te vinden tot en met 8 februari![]()
Kan het helaas niet nalaten om op te merken hoe waanzinnig kortzichtig dit is. Gelukkig helpt veel reizen tegen deze gedachtenvernauwing. Zelfs als het georganiseerd is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:00 schreef -Dries- het volgende:
Ter duidelijkheid: we gingen dus niet met een tour groep of iets dergelijks, bah. Dat is voor mensen die niet alleen op reis durven te gaan en bang zijn voor thais eten.![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kan het helaas niet nalaten om op te merken hoe waanzinnig kortzichtig dit is. Gelukkig helpt veel reizen tegen deze gedachtenvernauwing. Zelfs als het georganiseerd is.
wij vroegen een tuktuk die ons uit het paleis zag komen lopen voor hoeveel hij ons naar het paleis wilde brengen. voor 20 baht deed ie hetquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:32 schreef gr8w8 het volgende:
-verhaal over tuktuks-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |