abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31408947
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Voor wie naar BKK gaat voor de 1e keer: laat Tuktuks links liggen en ga met de taxi...taxi kost geen drol (als de meter aan staat )
Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint. Overigens nog even over die tuk-tuks: Wij hadden een tuk-tuk gehuurd om ons naar de nachtmarkt te rijden. Wij spraken een redelijke prijs af, maar halverwege de rit stopt de chauffeur en vraagt ons of we naar een winkeltje willen gaan, want dan kreeg hij gratis benzine. Dit zagen we dus totaal niet zitten en we zeiden dat we gewoon ergens een hapje wouden eten op de nachtmarkt. Nou, zei die.. jullie willen eten? Ik weet wel een leuk plekje vlakbij de nachtmarkt. Machteloos als wij waren zeiden we ok en reed hij ons uiteindelijk naar een super duur restaurant (gelukkig wel vlakbij de nachtmarkt) Wij waren dus verslagen en stapten maar snel de tuk-tuk uit en rekenden af. Uiteraard gingen we niet bij dat restaurant eten maar liepen we vanaf daar naar de nachtmarkt. Wat denk je? De tuk-tuk chauffeur bleek om een hoekje op ons te wachten.. Gelukkig zagen we het op tijd en wachtten we tot die weg was
pi_31409016
woeps
pi_31409487
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:02 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint.
Ben de laatste 5 jaar zo'n beetje 2 tot 5 maanden per jaar in Thailand en bij mij staan ze altijd aan...in Bangkok wel te verstaan.

Laatste keer was in maart 2005

Kan me nauwelijks voorstellen dat dit in een paar maanden zo extreem is verandert...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31410002
Wel, ik was er in Juni en ja er staat wel heel mooi TAXI-METER bovenop de autos en ja je ziet ook duidelijk een schermpje/meter in de auto, maar hij staat toch echt altijd uit hoor.
pi_31410038
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:41 schreef -Dries- het volgende:
Wel, ik was er in Juni en ja er staat wel heel mooi TAXI-METER bovenop de autos en ja je ziet ook duidelijk een schermpje/meter in de auto, maar hij staat toch echt altijd uit hoor.
Hoeveel taxi's heb jij precies gehad in BKK dan?
pi_31410136
In totaal 15 ofzo, maar eigenlijk is de skytrain veel sneller en goedkoper dan een taxi
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:56:11 #282
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_31410331
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

En als ik toch bezig ben...bij aankomst op het vliegveld kan je gewoon de Airport bus nemen voor 100 Baht (2 Euro) naar het centrum...bij de "hoofduitgang" staat een klein standje met 2 lieve meisjes die tickets verkopen.
of loop nog 5 meter verder en neem voor 6 baht pp de stadsbus Trouwens, natuurlijk proberen ze het meter uit trucje, 99 van de 100 keer doet de standaardtoerist er toch niets aan/kan het ze niets schelen. Ga gewoon naar een taxi, zeg waar je heen wil en zeg dat je op de meter wilt. Beginnen ze te zeuren? doei, 20.000 taxi's voor jou vriendelijke vriend, en terwijl je wegloopt grote kans dat ze je nog terugroepen ook
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_31410462
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:41 schreef -Dries- het volgende:
ik heb gelezen dat je moet kijken (voor je gaat rijden) of ie aanstaat, zo niet, zeggen, anders naar een andere Taxi-Meter lopen, zal ie wel van gedachten veranderen
Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_31410677
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:00 schreef JollyBlaze het volgende:

[..]

ik heb gelezen dat je moet kijken (voor je gaat rijden) of ie aanstaat, zo niet, zeggen, anders naar een andere Taxi-Meter lopen, zal ie wel van gedachten veranderen
De allereerste keer dat we in bangkok waren (dus vanaf het vliegveld) stapten we dus ook uit...... om in een taxi te komen die ook zijn meter uit had staan (toen dachten we dat dat normaal was)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:12:18 #285
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_31410714
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:02 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang geleden jij in Bangkok bent geweest maar de meters in de taxi's staan gewoon standaard uit. En dat is in elke taxi. Het is nu gewoon zaak om vooraf een prijs te bespreken voordat je de rit begint. Overigens nog even over die tuk-tuks: Wij hadden een tuk-tuk gehuurd om ons naar de nachtmarkt te rijden. Wij spraken een redelijke prijs af, maar halverwege de rit stopt de chauffeur en vraagt ons of we naar een winkeltje willen gaan, want dan kreeg hij gratis benzine. Dit zagen we dus totaal niet zitten en we zeiden dat we gewoon ergens een hapje wouden eten op de nachtmarkt. Nou, zei die.. jullie willen eten? Ik weet wel een leuk plekje vlakbij de nachtmarkt. Machteloos als wij waren zeiden we ok en reed hij ons uiteindelijk naar een super duur restaurant (gelukkig wel vlakbij de nachtmarkt) Wij waren dus verslagen en stapten maar snel de tuk-tuk uit en rekenden af. Uiteraard gingen we niet bij dat restaurant eten maar liepen we vanaf daar naar de nachtmarkt. Wat denk je? De tuk-tuk chauffeur bleek om een hoekje op ons te wachten.. Gelukkig zagen we het op tijd en wachtten we tot die weg was
Ja geweldig al die comissies (not) het enige dat ze ermee bereiken is dat de toeristen de tuk-tuks niet meer nemen.
Zelfde geldt voor de taxichauffeur die roept dat de meter het niet doet vanwege de regen (en nog meer andere smoezen).
Meter aan anders neem ik een andere taxi en kun je naar je centen fluiten vriend
Explore the World
pi_31411626
Sorry dat ik het zeg, maar je komt waarschijnlijk nogal naief over ofzo. Iedereen heeft inderdaad wel eens dat de taxi-chauffeur de meter niet wil aanzetten, maar dan moet je inderdaad uitstappen en in de volgende taxi stappen. Ook ik ben zo wel eens in 5 minuten 3x "overgestapt" van taxi, maar uiteindelijk heb je dan gewoon een goede, met de meter aan.

Als je een beetje Thai spreekt, wil dat ook nog wel eens veel helpen. Zowel bij taxi's als bij tuk-tuk's. Wanneer je zomaar een paar blokken verder moet zijn kun je beter een tuk-tuk nemen (qua prijs althans), als je iets (of veel) verder wilt is een taxi-meter goedkoper.
quote:
Een vriend had trouwens een zelf getypt verhaal gekocht van een of andere griek die van alles deed om aan geld te komen, en daar ging het verhaal ook over. hij had o.a. gefigureerd in reclames, tuk-tuk scams gezet en in een massageparlor gewerkt

Grote kans dat het niet eens die echte Griek was, want dat verhaal kun je bij veel guesthouses ook gewoon gratis krijgen (als ze een boekencorner hebben o.i.d.). Maar het zou kunnen natuurlijk.
Die gast spoort/spoorde inderdaad echt niet, hij had er werkelijk alles voor over om zijn verblijf daar te verlengen en heeft de meest zieke dingen gedaan daarvoor...
quote:
Is dat dezelfde gast die je op verschillende stranden tegenkomt met een zelfgetypt levensverhaal en die in Bukit Lawang - Sumatra was ten tijde van de ramp (overspoelde rivier die hele dorpen meenam)

Er lopen rare (Westerse) gasten rond in Thailand...
Dat is inderdaad een andere gast. Op zich doet 'ie het wel goed natuurlijk. Hij kan daar gewoon blijven, door het verkopen van z'n boekje met verhalen (al dan niet echt zelf meegemaakt). Ik geloof dat hij er normaal gesproken 500 baht voor vraagt, maar valt nog wel iets naar beneden te krijgen. Heb hem zelf overigens niet gekocht, maar wel één hoofdstuk mogen lezen. De laatste keer dat ik hem zag was hij in Bangkok, maar hij zou kort daarop weer naar een van de eilanden vertrekken, omdat het daar voor hem makkelijker verkopen was.
Inderdaad veel aparte westerse figuren daar in Thailand...
...Not all those who wander are lost...
pi_31413006
[quote]Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef MK9 het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar je komt waarschijnlijk nogal naief over ofzo. Iedereen heeft inderdaad wel eens dat de taxi-chauffeur de meter niet wil aanzetten, maar dan moet je inderdaad uitstappen en in de volgende taxi stappen. Ook ik ben zo wel eens in 5 minuten 3x "overgestapt" van taxi, maar uiteindelijk heb je dan gewoon een goede, met de meter aan.

Als je een beetje Thai spreekt, wil dat ook nog wel eens veel helpen. Zowel bij taxi's als bij tuk-tuk's. Wanneer je zomaar een paar blokken verder moet zijn kun je beter een tuk-tuk nemen (qua prijs althans), als je iets (of veel) verder wilt is een taxi-meter goedkoper.
[..]

ben er nooit geweest hoor, maareh, lopen is geen optie? Mij lijkt het wel prettig, ik loop eigenlijk best veel en is nog gezond ook, zelfs in die hitte, als je maar genoeg water drinkt lijkt me.
Verder begrijp ik dat er in Pattaya geen tuk-tuks rijden, behalve een paar prive tuk-tuks van bedrijven en hotels. Alleen dus motor-taxi en Baht-bussen

Vraag me af hoelang het lopen is van beachroad bij Naklua tot aan zeg maar Walking Street, Jomtien is weer een heel stuk verder weg had ik begrepen, km of 5/15

verder veel gebruik maken van "mai chai" en "mi-ow" ??

Asus P4P800 Deluxe-iPIV 2,4 800FSB-2x512pc3200Twinmos-Asus V9950 128 MB-2x80Gb 8Mb cache Maxtor-XP PRO SP1-Planet ADSL
pi_31413123
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:50 schreef JollyBlaze het volgende:

ben er nooit geweest hoor, maareh, lopen is geen optie?
uuhmm....Bangkok is aardig groot hoor
pi_31413818
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:57 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

uuhmm....Bangkok is aardig groot hoor
in die quote stond, een paar blokken verder.........
pi_31413897
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:26 schreef JollyBlaze het volgende:

[..]

in die quote stond, een paar blokken verder.........
oh

maar dan nog is Bangkok aardig groot
pi_31414627
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:50 schreef JollyBlaze het volgende:

verder veel gebruik maken van "mai chai" en "mi-ow" ??
In Pattaya kan je uren rondlopen met " mai ao kap "
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:40:48 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31415677
Interessant dit taxiverhaal, inderdaad staat de meter uit, immers als ie aan zou staan zou je ook de tijd dat de taxi stil staat moeten betalen! Gewoon instappen, en zeggen dat je met meter wilt, wil de taxichauffeur dit niet? gewoon weer uitstappen, er staat zo weer een taxi achter!
(Uiteraard helpt het met de taxichauffeurs als je wat thais spreekt, en zo dus weten dat je er al vaker bent geweest, dan rijden ze ook niet om).
Maar ook zonder thais moet je prima vooruit kunnen! Op de airport kan je overigens ook de trein nemen, als je met China, Eva of KLM vliegt vertrekken er genoeg treinen, en tot Hualampong is dat 5 THB! Goed het is wel een uur lang rijden, maar je kan vast beetje wennen! (Vanaf Hualampongi is er weer een subway, en als je naar Kao Sahn Road wilt, loop recht uit de terminal, ga naar links en pak daar bus 53, dit is 6 THB (Verhoogd van 4 THB) naar Khao Sahn Road, let wel deze trip duurt ook 30 tot 60 minuten), en is de echte backpackmanier!
Voor de echte gevorderde op taxigebied op Don Muang, je moet dan een taxi pakken bij de departure level, scheeltje je weer 50 THB toeslag

Betaal trouwens nooit meer dan de meter aangeeft, dat wil zeggen, is het 183 THB, mag je best 190 THB geven, maar trap niet in de verhalen van dat er nog toeslagen bijkomen. (alleen de tollway moet je eventueel zelf betalen, dus het helpt als je een paar 20 THB notes hebt, maar die betaal je bij het passeren van de toll booth).

Persoonlijk gebruik ik ook liever de skytrain, of per bus, maar om heel eerlijk te zijn, een taxi in Bangkok kost niets, van MBK Centre bijvoorbeeld naar Silom Road bijvoorbeeld is maar 50 THB, dat is gewoon geen geld!
van MBK naar Khao Sahn Road is iets van 80 - 120 THB depending van de traffic!

In Pattaya kan je prima rondlopen, echter de Bath Bussen zijn niet zo heel moeilijk te begrijpen, en kosten geen drol, naar Naklua kan je inderdaad niet naartoe lopen, nou ja kan wel, maar voor 10 THB is dat niet echt een optie!

OVerigens, ik kom liever niet in Pattaya, en als ik er al kom is dat vanaf Rayong, bij voorkeur op mijn eigen Honda Wave 110! En zorg ik dat ik in principe niet overnacht.. hoewel dat soms wel nodig is...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_31415858
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:40 schreef ozzietukker het volgende:

Persoonlijk gebruik ik ook liever de skytrain, of per bus, maar om heel eerlijk te zijn, een taxi in Bangkok kost niets, van MBK Centre bijvoorbeeld naar Silom Road bijvoorbeeld is maar 50 THB, dat is gewoon geen geld!
Welja, dat is wel een hele schotel pad-thai hoor
pi_31415963
Bus, taxi, Tuktuk, Skytrain......geef mij maar m'n café-racer op Ko Samet:

Yamaha Chippy 70cc tweetakt, 3 versnellingen !

Op de achtergrond de beste bartender van Samet met een omgebouwde Honda Charly met een 110cc tweetakt, 3 versnellingen
pi_31436827
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kom maar een biertje drinken bij Tok's op Samet...ben er waarschijnlijk zo'n beetje elke dag te vinden tot en met 8 februari
is genoteerd
pi_31437035
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:00 schreef -Dries- het volgende:
Ter duidelijkheid: we gingen dus niet met een tour groep of iets dergelijks, bah. Dat is voor mensen die niet alleen op reis durven te gaan en bang zijn voor thais eten.
Kan het helaas niet nalaten om op te merken hoe waanzinnig kortzichtig dit is. Gelukkig helpt veel reizen tegen deze gedachtenvernauwing. Zelfs als het georganiseerd is.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:49:21 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_31442711
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kan het helaas niet nalaten om op te merken hoe waanzinnig kortzichtig dit is. Gelukkig helpt veel reizen tegen deze gedachtenvernauwing. Zelfs als het georganiseerd is.
Opzich mee eens, beter georganiseerd reizen dan niet reizen. Wel is het zo dat als je individueel gaat, je van te voren wat moet hebben onderzocht om te zien, dat trekt mij erg aan, en je kunt gaan en staan waar je wilt!
Al zijn er natuurlijk altijd mensen die graag niets willen voorbereiden en zich makkelijk overal naartoe laten brengen, en eten en slapen waar de gids wil
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:32:09 #298
15869 gr8w8
Better by design.
pi_31443795
Zo, net terug, na een supervlucht met China Airlines. Beenruimte, LCD schermpje . Dat waren 16 mooie dagen. Kort:

Direct na aankomst doorgereist naar Ayutthaya. De volgende dag naar de drijvende markten van Damnoen Saduak, althans, 's avonds daar in Nok Noi uiteraard geslapen en na 6 uur 's ochtends een bootje, voor de touristenbussen. Daarna met bus door naar Phetchaburi, na wat rondlopen en aapjes kijken, geslapen in een geweldig chinees hotel. De volgende dag gruwelijke vertraging met de trein, waardoor we pas 's avonds in Chumphon aankwamen, gewledig luxe hotel gepakt ter goedmakertje van die kutreis. De volgende ochtende de catamaran naar Ko Tao, om een Open Water te doen bij Scuba Shack, geslapen in Sunset 2 daarnaast. Puike duikschool met 2 Nederlanders, al kregen wij les van een Deen. Na vier dagen door naar Ko Pha-Ngan, waar we een "taxi" (pick up dus) pakte naar Baan Panburi op Ao Thong Nai Pan Noi. Wat een rust. Na twee dagen door naar Haad Rin, wilde we toch even zien natuurlijk. Mijn god zeg, ik weet nu dat er nog iets ergers is dan Nederlandse tieners aan de Costa Brava, namelijk Israëlische tieners in Haad Rin. De volgende dag door via Surat Thani met de nachttrein naar BKK. Daar vlakbij Khao San Road geslapen, op 4 hoog. Natuurlijkde grand Palace en Wat Po en nog wat watjes, Busit Zoo, 's ochtends heel vroeg Lumphini park (Aanrader! Vol met Tai Chi, poweryogadingetjes en zelfs ballroom dansers!), stukje Chinatown, wezen shoppen op Khao San natuurlijk, maar ook Siam Discovery en MBK en daar een filmpje gepakt bij Grand EGV. Uiteraard VIP, geweldig. En toen na 2 nachten en drie dagen smoghappen een kaminikazi-taxi naar het vliegveld.

En om in te haken wat hier staat overd e taxi's, gewoon vragen omn de meter. Soms proberen ze eerst een prijs te noemen, maar zodra je dan een bedrag gaat noemen die redelijekr is, zetten ze de meter meestal wel aan, behalve in echte spits misschien. Natuurlijk vroegen wij de eerste keer ook hoeveel het was en dan kwamen we op 100 baht uit, maar de tweede keer kregenw e direct een taxi met meter en dan leer je dat prijs afspreken snel af. Lumphini park-Khao San was om 1800 uur 55 baht met meter, Chinatown-Khao San 49 Baht om 1730. Khao-San-Airport, 166 plus 15 toll.

TukTuks zijn en blijven oplichters. Toen we langs de oostkant van Grand Palace ed naar Wat Po liepen, allemaal TukTuks die zeiden dat Wat Po dus in de tegenovergestelde richting was. Meerdere. Zelfs op 50 meter van de ingang vandaan. Na bezoek aan Wat Po, een mannetje die een officiaal leek te zijn. Dat we gewoon een TukTuk voor 20 baht konden hebben, als we wat Thais spraken en dan via Wat dit, naar een kledingzaak en dan naar Khao San... 20 Baht, kledingzaak, niet dus. Op Khao San honderden die riepen Where You Go! Pingpong! OPZOUTEN! Eentje pakte me bij mijn elleboog. Pardom? Je mag best vragen, maar je blijft van me af. We liepen zelf naar een stilstaande TukTuk langs het Democracy Monument, en vroegen hoeveel het was naar PatPong 2. Afdingen tot 50 baht, klinkt vrij normaal als je ziet dat een taxi net zoveel kost. En toch gewoon voor de pingpong afgezet. Duidelijk gezegd en bevestigd Pat Pong 2 en niet Pat Pong 1, een normale prijs, en dan nog. Wij niet naar binnen, komt ie ons ook nog eens achterna. En zegtd at hijd aar coupons krijgt, alsof wij daar wat mee te maken hadden. Je leest dat soort verhalen, je hoort ze, maar het is dus écht zo erg. Ik moet wel zeggen, dat er een andere TukTuk kwam, die ons vertelde dat dit dus niet PatPong was. Maar die was dus wel bloedeerlijk. Wij vroegen hoeveel het terug was naar Khao San als we met hem gingen. Hij zei, 150-200 baht, maar dat we gewoon even 100 meter terug moesten lopen, terug achter de stoplichten. Hij was zo duur omdat het eenrichtingw as en hijd an heel ver moest omrijden en een taxi voor het stoplicht was veel goedkoper. Ze zijn er dus wel, eerlijke TukTuks. Denk ik. Maar inderdaad, de taxi was dus maar 47 Baht...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_31443930
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:32 schreef gr8w8 het volgende:
-verhaal over tuktuks-
wij vroegen een tuktuk die ons uit het paleis zag komen lopen voor hoeveel hij ons naar het paleis wilde brengen. voor 20 baht deed ie het
pi_31444240
Volgens mij is dit topic bijna vol
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')