quote:The impressive double overhead camshaft 48-valve motor with carbon fibre inlet trumpets works with an X-Trac six-speed sequential gearbox mounted on the rear axle. Exact output is open to question (it's certainly over 600bhp), weight having been cut from 1690 to just 1100kg giving the Prodrive GT more than double the stock 550’s power to weight ratio with around 550bhp per tonne. The bodywork has also undergone some fundamental changes, all panels being fabricated from carbon composite save for the roof and rear quarter panels. At the front, Prodrive designed an entirely new valance dominated by a huge grille, re-profiled brake cooling ducts and a jutting chin spoiler. The front wings have been re-profiled and while the stock hood scoop remains unchanged, it's now flanked by a myriad of engine cooling louvres. Deep skirts house side exiting exhausts, competition fuel fillers being located in each three-quarter window, the tail featuring an adjustable rear wing and huge rear diffuser.
een Yugo ??quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee eenReno
of Tata of een Yugo
dat is waar maar heb je meestal in de vakantie periode niet veel last van omdat ze meestal voor die tijd de boel wel voor elkaar hebben (zijn geen nederlanders die er 20 jaar over doenquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:19 schreef BoJo het volgende:
[..]
Ja kan wel kloppen![]()
Maar je telt niet de Baustelle's mee en je mag niet overal planken.![]()
Wat zeggen ze op het jeep forum?quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:26 schreef BoJo het volgende:
M'n achterste differentieel lekt een beetje, nu wil ik hem bij laten vullen. Kan ik dat het beste laten doen met wat dikkere olie (SAE 75W140) of moet ik gewoon de standaard SAE 75W90 gebruiken?
Iets dikkere olie lijkt me logischer want dat loopt er moeilijker uit, toch?![]()
Het is simpel, in Duitsland moet je je gewoon aan de snelheid houden, het is geen NLquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:28 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
dat is waar maar heb je meestal in de vakantie periode niet veel last van omdat ze meestal voor die tijd de boel wel voor elkaar hebben (zijn geen nederlanders die er 20 jaar over doen)
stuk oberhausen-koln wel even oppassen met snelheid, staan camera's achter de matrixborden die boven de weg hangen.....
koln-frankfurt is wel weer rijvrij, en vanaf daar weet ik het niet zeker.....
Daar staat alleen nog dat ik beste het kan gaan bijvullen en meenemen en halverwege nog eens moest checken, want je wil niet met een vastgelopen diff langs de weg staan. Zo erg lekt het nou ook weer niet, maar ik ga het wel laten bijvullen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:30 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat zeggen ze op het jeep forum?
En die foto's dat komt wel goed, ruim je web-space maar vast op![]()
quote:Jeep schrijft voor de standaard achteras van een Grand Cherokee 4.0 een SAE 75W90 olie voor met API GL-5 kwaliteit. Dit voorschrift geldt voor normaal weggebruik op de openbare weg. Indien er veelvuldig met een zware aanhangwagen wordt gereden en/of in het terrein dan adviseert Jeep een dikkere SAE 75W140 olie te gebruiken met API GL-5 kwaliteit. Deze voorschriften gelden voor de standaard achterassen zonder sperwerking. Dus voor normaal straatgebruik is Transmission Oil SP 1011 het juiste product, hierbij is het geen probleem als u eens incidenteel met een aanhangwagen op stap gaat of als u eens het terrein op zoekt. Hangt u regelmatig een zware aanhangwagen achter uw Jeep of rijdt u regelmatig met de auto in zwaar terrein dan is het verstandiger de dikkere SAE 75W140 te gebruiken. Hiervoor hebben wij helaas geen alternatief in ons assortiment. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
in de buurt koln zijn/waren ze trouwens ook aan het brekenquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:30 schreef BoJo het volgende:
Ja die camera's matrix dingen ken ik![]()
Maar er staan daar al baustelles sinds de 2de wereld oorlog hoor
Weet gewoon dat elk jaar als we gingen de boel op verschillende plekken opengebroken was, vooral rond Frankfurt.![]()
voor mijn diff is er speciale olie.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:34 schreef ThaFreak het volgende:
voor je dif kun je volgens mij gewoon bakolie voor gebruiken, vaak gebruiken dif en bak dezelfde olie namelijk
Dat is ook een goed punt ja, vooral in de bergen enzo.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:39 schreef PeuRac het volgende:
dan zou ik die dikkere olie gebruiken, die kan beter tegen hitte en meer kracht, dus geschikter voor in Montenegro.
lastig aangezien je daarmee dus ook andere olie voor je bak erin gooit.....quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:37 schreef BoJo het volgende:
Ja klopt alleen is de vraag vanwege de kleine lekage of het dan misschien slimmer is een dikkere olie te gebruiken.![]()
maar jij hebt dan ook 2 aparte systemen ervoor als het ware, een voor je dif en een voor je bakquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
voor mijn diff is er speciale olie.
Maar die is limited slip, dan moet je wel iets anders hebben dan bakolie.
Maar voor een standaard diff zou je ATF oid kunnen gebruiken misschien.
Ik wil vanavond best ff nakijken wat er in mijn Lim.Slip.Diff gaat voor je
edit: beetje lekken, dan zeker geen ATF.
Volgens mij heb ik geen Limited Slip neequote:Op woensdag 29 juni 2005 14:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
voor mijn diff is er speciale olie.
Maar die is limited slip, dan moet je wel iets anders hebben dan bakolie.
Maar voor een standaard diff zou je ATF oid kunnen gebruiken misschien.
Ik wil vanavond best ff nakijken wat er in mijn Lim.Slip.Diff gaat voor je
edit: beetje lekken, dan zeker geen ATF.
heeft je jeep nou wel of geen gezamelijk smeringssysteem voor dif en bak???quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:42 schreef BoJo het volgende:
Ja ik pleur die dikkere dan ook niet in m'n bak. Gaat alleen om de diff.
geen, is apart. Maar wel dezelfde olie. Alleen wil ik dikkere denk ik vanwege de lekage en hitte en gebergte straks.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:45 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
heeft je jeep nou wel of geen gezamelijk smeringssysteem voor dif en bak???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |