abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28332063
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.

Hij spreekt daarin zijn zorgen uit over
moslimfundamentalisten in Nederland:
De AIVD voorspelt dat in de grote steden
volledig geïslamiseerde wijken zullen
ontstaan. Enclaves waar de sharia
heerst. Je ziet het in Canada waar nu al
shariarechtbanken bestaan. In
Engeland kun je ook voor zo'n rechtbank
gedaagd worden als het om familierecht
gaat. Ik zeg niet: Amsterdam West of
Lombok in Utrecht is nu al een
sharia. Maar ik zeg wel: dit is de
tendens, het is reëel, het is geen
angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1220199

[ Bericht 4% gewijzigd door Kentaro op 29-06-2005 12:28:37 ]
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:44:23 #2
118283 TehBrood
Je weet toch
pi_28332155
ok
pi_28332196
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:
Deze week in Vrij Nederland een interview met CDA fractieleider Verhagen. Volgens Verhagen is het slechts een kwestie van tijd voordat de Sharia in Nederland wordt ingevoerd.

angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:48:03 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28332271
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:

[..]

Ach, dan krijgen die marokkanen eindelijk de straffen die iedereen hier op fok eist.
Zolang ik maar niet voor die rechtbank gedaagd wordt vind ik het best
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:49:26 #5
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_28332313
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:45 schreef Laton het volgende:

[..]

Ik denk dat best veel Nederlanders de Sharia best zien zitten. Je moet het alleen 'Zero Tolerance' of 'Keihard Aanpakken' noemen.

Een verbaal sterk persoon als bijvoorbeeld Fortuyn had dat denk ik best kunnen verkopen...
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:49:39 #6
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28332322
Zou een zeer slechte ontwikkeling zijn. Een kenmerk van de Shariatoepassing zoals in Seattle, (dat NIET in Canada ligt zoals de heer Verhagen suggereert), is dat het volstrekt maar dan ook volstrekt willekeurig is en bovendien mensonterend.

Een straf als verkrachting opleggen aan een jonge, "reine" vrouw omdat haar achterneef in de derde graad een verhouding had met een getrouwde vrouw is natuurlijk van de zotte.

Daarnaast zou hiermee de weg vrijkomen voor een Volksrechtbank rechtse stijl die zonder pardon Marokkanen opknoopt.
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28332325
Ehm...ben ik dom als ik niet weet wat een sharia is?
pi_28332362
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_28332375
link doet het niet...

ben idd benieuwd hoe het er over 10 jaar in Nederland uitziet. Ik denk dat het wel mee zal vallen..
pi_28332379
Ach Verhagen heeft de goedwies kapot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28332413
Schlderswijk is al redelijk geïslamiseerd (nog 3 of 4 Nederlandse gezinnen geloof ik, maar daar wordt aan gewerkt om ook die weg te krijgen). En de sharia is daar volgens mij ook al redelijk ingevoerd, aangezien bij huiselijk geweld de politie niet kan komen, ivm dreigende houding van de locale hangjongeren en ouderen tov de politie. Vaak blijft het niet bij een houding alleen..............

Verhagen begint wel steeds meer de media op te zoeken met statements die of kant noch wal raken, of die iedereen al wist.........
CDA
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28332416
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:49 schreef Robbie1979 het volgende:
Ehm...ben ik dom als ik niet weet wat een sharia is?
Dat is zeg maar de islamitsche tegenhanger van de 10 geboden, oftewel een soort wetgeving maar dan afgeleidt van de islam
pi_28332449
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:40 schreef Kentaro het volgende:

angstdroom.

bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.
Als het landelijk en voor iedereen wordt ingevoerd emigreer ik per direct. Tenij er geen landen meer over zijn waar de sharia nog niet is ingevoerd.

Voor alle zekerheid emigreer ik misschien voortijdig naar ergens in Turkije (leve de ironie)
pi_28332466
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
pi_28332468
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28332484
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28332505
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Balthar het volgende:
Ik zal me in ieder geval nooit onderwerpen aan de middeleeuwse wetgeving van de sharia.
Als dat er ooit door komt dan is Nederland bezet en wordt het tijd om in het verzet te gaan.
En zijn we 300 jaar verder .
pi_28332518
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28332583
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef Petera het volgende:
Tja, zolang als die rechtbanken uitsluitend gaan over zaken waar uitsluitend moslims bij betrokken zijn, moeten ze het wat mij betreft zelf weten.
Als het landelijk en voor iedereen wordt ingevoerd emigreer ik per direct. Tenij er geen landen meer over zijn waar de sharia nog niet is ingevoerd.
Een uiterst kwalijke zaak en een afbreuk van hetgeen we in dit land sinds jaren aan het opbouwen zijn: een beschaafd land waar de wet op mensvriendelijke manier is geregeld en wordt uitgevoerd.

Dat het wellicht fijn zou zijn als criminele moslims harder aangepakt worden mag op geen enkele manier een oorzaak zijn voor het toestaan van de invoering van de sharia.

Dat onze wetten perfect zijn hoor je mij niet zeggen maar ze voorzien wel in een eerlijke behandeling van personen. Onze wetgeving is op vele, zo niet alle, punten superieur aan een wetgeving gebaseerd op een geloof. De scheiding van geloof en staat is niet voor niets ingevoerd.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28332591
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en het standaard-antwoord is ook weer van de partij!
Hoewel het in dit geval wel redelijk raak is .
pi_28332607
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Geweldig zo'n multiculturele samenleving. Elke dag dank ik Links nog op m'n knieën dat ze het erdoor hebben weten te drukken en alle rechtse tegengeluiden vakkundig de mond hebben gesnoerd.
Ja.. wat hebben de rechtse partijen er zich tegen verzet

Anyway... iemand zei Lombok... die wijk is toch helemaal niet te vergelijken met wijken in Amsterdam of Rotterdam. Lombok bewijst dat een multiculturele samenleving op deze schaal best kan werken. Het is niet perfect maar het geeft wel hoop.
pi_28332622
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

En zijn we 300 jaar verder .
misschien dat jij tegen die tijd ook je kop uit het zand haalt
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:59:38 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_28332662
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:

De ver-islamisering van Nederland en het Westen !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_28332674
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

misschien dat jij tegen die tijd ook je kop uit het zand haalt
Ok heb je dan ergens een redelijk objectieve bron of reden om aan te nemen dat een meerderheid van de Nederlandse moslims de sharia wil en dat binnen nu en 300 jaar die groep een dusdanige meerderheid vormt dat ze die sharia ook aan de niet islamitische nederlanders op kan leggen?
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:00:07 #25
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28332679
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:50 schreef Tikorev het volgende:
Ik bemerk een bepaalde mate van frustratie... in combinatie met je avatar weet ik wel zeker dat !

Dusseh Hee! Te moeilijk
===
Blasphemy is bliss
===
pi_28332723
Laat ze maar. Maar pak het wel aan alsof het om een ongewenste organisatie gaat. Want het is tegen onze grondwet. Als ze hard tegen hard willen spelen, dan kunnen ze het krijgen. Maar die moellah's moeten zich wel realiseren dat ze gevangenisstraffen van tientallen jaren riskeren.

Kijk, je kunt het niet tegenhouden, net als de Mafia. Alles gebeurt in het donker, je hoort er gewoon niks van en iedereen houdt elkaar de hand boven het hoofd. Je kunt alleen maar een uitweg bieden voor mensen die zich er aan willen onttrekken, en je kunt het hard aanpakken waar je het (per ongeluk) tegen komt. Such is life, dat is de realiteit. Zelfs een totalitair regime ontkomt er niet aan, er bestaan geen totalitaire regimes die geen last hebben van een ondergrondse verzetsbeweging.

Zo lang de Nederlandse staat nog bestaat ben ik niet bang dat de samenleving in elkaar stort, of dat IK door een Sharia rechtbank wordt veroordeeld.

Ik snap dus niet waarom je er bang voor zou moeten zijn. De Sharia wetgeving zal in Nederland ondergronds en ongewenst blijven, tenzij het volk uit angst een regering kiest die zo dom is om zijn macht uit handen te geven. Well, zelfs het kabinet Balkenende is niet zo dom. Het kabinet is misschien traag, maar niet dom.
pi_28332725
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is een utopie om te denken dat dit op korte termijn zal gaan gebeuren, dat lijkt me sterk. Maar op de lange termijn is het zeker niet uit te sluiten, sterker nog: ik beloof en garandeer dat de Sharia ooit in Nederland zijn plaats zal kennen, is echt gewoon een kwestie van tijd. Lees anders onderstaand topic van mij:

²
Wat noem jij een utopie? ik zit er anders niet echt om te springen
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:01:55 #28
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28332733
Waarschijnlijk heeft Verhagen het boek van Oriana Fallaci, De kracht van de rede' onder zijn kussen liggen. Heb t toevallig net gelezen, en zij schets mbt Europa eenzelfde beeld, noemt het Eurabia.
Een beetje xenofobisch en generalisernd boek, alsof iedere Islamiet orthodox is en de sharia nastreeft. Wel is het zaak om dergelijke zaken als volledig geislamiseerde wijken een halt toe te roepen, waar de kans bestaat dat deze ontstaan.
Enne, de bron: Het reformatorisch dagblad? Kom op zeg, dat zijn ongeveer de grootste Islamofoben die er bestaan en ze hebben dan ook hoogstwaarschijnlijk Verhagens woorden naar hun eigen (eveneens fundamentalistische) standpunten geinterpreteerd.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:02:21 #29
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_28332750
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef Meki het volgende:
een partijdige bron

en onzin en bangmakerij
als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhand geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...
wat mij betreft zou iedere rechtbank die naast onze eigen rechtspraak bestaansrecht probeert te krijgen met harde hand gesloten moeten worden.
En wat de plotitie en de schilderswijk betreft geeft dat maar aan op wat voor achterlijke manier justitie hier met haar rechten omgaat, alsof een klein peleton ME niet in staat zou zijn door wat hangjongeren heen te knuppelen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_28332793
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
In Canada is idd een dergelijk systeem in werking op sommige plekken. Daar kan je als niet moslim overigens niet voor gedaagd worden.
Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?

het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
Yeah baby Yeah!
pi_28332803
Het ref. dagbladvertegenwoordigd inderdaad een behoorlijk conservatieve fundamentalistische stroming in ons land.
pi_28332810
quote:

²
De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.
underground forever baby
pi_28332813
In het rijtje van:

"Pas op daar heb je een Marokkaan!"
pi_28332814
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

als jij dit nou even beargumenteerd en onderbouwd wil ik wel met je in discussie gaan, maar juist door dit soort argumentaties word de overheersing van de moslim cultuur in nederland langzaamerhad geoorloofd en kunnen dit soort excessen dus kennelijk ontstaan...
wat mij betreft zou iedere rechtbank die naast onze eigen rechtspraak bestaansrecht probeert te krijgen met harde hand gesloten moeten worden.
En wat de plotitie en de schilderswijk betreft geeft dat maar aan op wat voor achterlijke manier justitie hier met haar rechten omgaat, alsof een klein peleton ME niet in staat zou zijn door wat hangjongeren heen te knuppelen...
denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????
Natuurlijk niet niemand wilt er Sharia alleen een paar gestoorden mensen die het niet weten wat Sharia is

en Verhagen weet het zelf ook niet hij zit alleen stemmen te op te halen en mensen bang te maken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_28332843
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar ik ben tegen het principe dat je op basis van iets selectiefs door een ander instantie beoordeeld wordt. Wat is er mis met 1 rechtssysteem?

het is heel simpel: Als je hier komt wonen verplicht je je tot een aantal zaken, waar respect totv ons rechtssysteem er eentje van is, als je dat niet wilt kun je gewoon verkassen naar een land waar ze jouw vorm van rechtspraak wel aanhangen.
Het klinkt een beetje als een verregaande vorm van maffia/kampers/hells angels die hun eigen klusjes wel opknappen.
Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.

Heb er echter ook geen angst voor dat dit in NL ingevoerd zal gaan worden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:05:30 #36
13462 BansheeBoy
pi_28332851
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Laton het volgende:

[..]

De drankfabriekanten zullen dit nooit laten gebeuren.
En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voeren

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_28332864
quote:

²
Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.
Uiroeiing van religie is ook een kwestie van tijd, ik heb daar alleen geen slappe essays voor nodig.
Yeah baby Yeah!
pi_28332878
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En dan heb je gelijk een goed argument om de Sharia wel in te voeren

²
Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.
underground forever baby
pi_28332910
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet voor. Zeker niet. Was even ter verduidelijking bedoeld.

Heb er echter ook geen angst voor dat dit in NL ingevoerd zal gaan worden.
Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Yeah baby Yeah!
pi_28332918
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:53 schreef du_ke het volgende:
Als moslim ook niet en ik betwijfel of dat wel het geval is in Engeland. Het systeem in Canada is heel simpel: om de rechters wat tijd te besparen, kunnen mensen zelf hun geschillen regelen, eventueel met een bemiddelaar. Er waren dus joodse en katholieke bemiddelaars, die bemiddelden in de geest van hun geloven en nu willen imams dat ook doen. Het is geen sjaria, het is een vrijwillige bemiddeling tussen twee volwassenen waarvan de regeling niet in strijd mag zijn met de Canadese wet. Niets nieuws onder de zon, natuurlijk, want dat kan hier ook gewoon. Het is simpelweg de vrijheid van twee individuen om niet-strafbare en niet-criminele zaken met elkaar te regelen. Ja, een vrije, liberale samenleving doet soms pijn, blijkt.

Oftewel, of paniekzaaierij van Verhagen, of hij is anti-Westers.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:07:48 #41
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_28332936
Met de Sharia ansich is misschien niet zoveel mis, het klinkt best wel ok. Straffen die ook op straffen lijken, waarbij mensen / criminelen zich wel 2 x bedenken alvorens iets te doen. Maar ik ben bang dat je als crimineel gewoon de keuze hebt. Bijvoorbeeld een crimineel die niets van het westen wil weten, maar wel alle vrijheden van het westen wil hebben. En zodoende bij een delict zich bij een wetgeving van westerse komaf wil voegen ipv een rechtbank met de Sharia.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_28332950
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Op korte termijn is het utopies ja, maar op de lange zou het best kunnen als je de demografie van Nederland bestudeerd, Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen als je begrijp wat ik bedoel.
Uiroeiing van religie is ook een kwestie van tijd, ik heb daar alleen geen slappe essays voor nodig.
Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.

Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
pi_28332977
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Effe hypothetisch...

Over een jaar of 50 zou het zomaar kunnen zijn dat mensen die de sharia aanhangen de meerderheid van de stemgerechtigden vormen en deze vorm van wetgeving middels het democratisch proces er doordrukken.
Tegen die tijd hebben we onze eigen Osama bin van Oranje Theo ...zeg maar dag tegen beursplein 5
underground forever baby
pi_28332978
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Schlderswijk is al redelijk geïslamiseerd (nog 3 of 4 Nederlandse gezinnen geloof ik, maar daar wordt aan gewerkt om ook die weg te krijgen). En de sharia is daar volgens mij ook al redelijk ingevoerd, aangezien bij huiselijk geweld de politie niet kan komen, ivm dreigende houding van de locale hangjongeren en ouderen tov de politie. Vaak blijft het niet bij een houding alleen..............
Je doet net alsof gettovorming te voorkomen is. Wordt eens wijzer...

Het is niet de overheid die getto's maakt, het zijn de mensen die er wonen. Tenzij je een totalitaire regering bent, kun je mensen niet dwingen decentraal te gaan wonen. En niemand wil in een totalitair land wonen, tenzij de meningen over totalitaire leiders sinds WOII veranderd zijn (en dan ga ik dus verhuizen, want dan VERDIENT Nederland zijn eigen Hitler, Franco of Stalin, zoek het dan maar uit met je kutlandje).

Dus gettovorming gaat gewoon gebeuren, je houdt het niet tegen. Maar over de hele wereld is dat al veel langer bezig dan hier in Nederland, en je ziet dat het in die landen ook prima gaat. De macht van de centrale regering wordt niet aangepast. En zo lang die Sharia rechtbank ondergronds blijft en weinig herrie schopt (dwz. de macht van de centrale regering niet aantast), hoeven mensen die niets met die Sharia rechtbank te maken willen hebben er niet bang voor te zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:09:22 #45
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28332993
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:04 schreef Meki het volgende:

[..]

denk je dat de Marokkaanse burgers die in Nederland woont Sharia wil gebruiken ?????
Natuurlijk niet niemand wilt er Sharia alleen een paar gestoorden mensen die het niet weten wat Sharia is

en Verhagen weet het zelf ook niet hij zit alleen stemmen te op te halen en mensen bang te maken
Eens, maar hoe neem je het kunstmatig in leven gehouden gevoel voor onveiligheid weg?
De meeste Nederlanders weten niet eens wat een sharia is en willen alleen maar weten wat hart van Nederland er over te zeggen heeft.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ook eens, maar hoe zie je dat gebeuren?
Het is nu al zo dat elke Nederlander geacht wordt de wet te kennen. Dat is ook een keiharde voorwaarde om boetes en straffen uit te mogen delen namelijk
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:09:43 #46
13462 BansheeBoy
pi_28333006
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:06 schreef Laton het volgende:

[..]

Nog iets waarom de sharia nooit ingevoerd mag worden...geen islamiet met gevoel voor humor.
Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijk

²
pi_28333009
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zou misschien kunnen. Maar kijk ook eens naar dorpen als Staphorst. Die zijn ook in anderhalve generatie van overspelige vrouwen met pek en veren besmeerd op een platte kar door het dorp laten rijden naar een behoorlijk aan de nieuwe tijd aangepaste samenleving gegaan waar de klederdracht aan het uitsterven is.

Ook onder moslims zal de secularisering toenemen.
Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgen
underground forever baby
pi_28333030
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen gevoel voor humor, maar vertegenwoordig ik de Islamitische bevolking in Nederland? Ik denk het niet, en met de sharia is niets mis, het is juist voor goed voor een land, de ouderwetsche old-school normen en waarden komen immers weer huiswaarts en zal respect met vlag en wimpel slagen in de samenleving, eindelijk

²
Bah respect.
underground forever baby
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:10:56 #49
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28333057
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Effe hypothetisch...

ja, ik denk dat zoiets zou kunnen gebeuren ja. Enge gedachte.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28333074
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:09 schreef Laton het volgende:

[..]

Alleen jammer dat we er 50ct's jes voor terug krijgen
Ach .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')