Na Nederland waar de homoseksueelquote:Homo's kunnen trouwen in Canada
OTTAWA Het Canadese parlement heeft een wet aangenomen waardoor homo's kunnen trouwen. Daarmee is Canada na België en Nederland het derde land dat het homohuwelijk erkent.
In sommige Canadese provincies was het al langer mogelijk om met iemand van het eigen geslacht te trouwen. De wet is fel bekritiseerd door de conservatieve oppositie en kerkelijke groeperingen. Ze vrezen dat de wet de deur openzet voor de vervolging van gelovige ambtenaren die weigeren om homo's te trouwen.
De conservatieven hebben aangekondigd het onderwerp tot speerpunt te maken in de komende verkiezingscampagne.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:30 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Na Nederland waar de homoseksueel
Reeds langer trouwen kan zo hij wil
En België ons dierbaar buurland alwaar
De homo ook trouwen kan zowaar
Is Canada nu tevens overstag
homoseksueel zijn is cool en het mag
Alle protest van conservatieven ten spijt
En bezwaren van Kerk hebben niet geleid
Tot het toeroepen van een halt wat betreft
De inzegening van het mannelijk nest
Wat ik hiervan vind, een goede vraagquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:32 schreef woutabest het volgende:
Tsja, wat vind jij er nou van eigenlijk?
In ieder geval ben je wel weer een eeuwigdurende discussie gestart.
Ik vind iig dat het gewoon tussen man en vrouw moet blijven.
ben je altijd zo poetisch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind, een goede vraag
De hele discussie is godgeklaagd!
Een man een vrouw een man een man
Wie is hij die beslissen kan
Dat een man een vrouw mag huwen maar
Een man een man, nee dat is raar
Wie anders dan de man en man
Hoeft eigenlijk iets te vinden van
De vorm waarin zij leven tesaam
Als mannen voor het altaar staan
En zweren elkaar eeuwige trouw
Lukt dit toch prima zonder vrouw?
Die dr Seuss die kan best een mooim rijmpje leggenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:55 schreef DrSeuss het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind, een goede vraag
De hele discussie is godgeklaagd!
Een man een vrouw een man een man
Wie is hij die beslissen kan
Dat een man een vrouw mag huwen maar
Een man een man, nee dat is raar
Wie anders dan de man en man
Hoeft eigenlijk iets te vinden van
De vorm waarin zij leven tesaam
Als mannen voor het altaar staan
En zweren elkaar eeuwige trouw
Lukt dit toch prima zonder vrouw?
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jijquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn²
Ik vraag me oprecht af waarom mensen nog reageren op het uitlokken van BansheeBoy.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jij![]()
geloof me we zijn die termen van jouw allemaal zatquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Tja, wat moet ik hier nu van zeggen. Ik ben wederom sprakeloos. Mijn mening over dit soort zaken moet toch inmiddels bekend zijn bij het grote publiek van Fok! En ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat om telkens maar weer te strooien met termen als "thermen vullers", "bruinwerkstagaires" en "homo-isme".
Voor degenen die het ontgaan is: ik ben tegen alles wat maar de schijn heeft van homo-entertainment, en dus zeker tegen het homo-huwelijk, waar dan ook in de wereld²
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijkquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:20 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik vraag me oprecht af hoe het kan dat er nog steeds mensen zijn met zulke opvattingen als jij![]()
je hebt gelijk. Ik liet me even gaanquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:22 schreef freako het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af waarom mensen nog reageren op het uitlokken van BansheeBoy..
Je kunt wel beleefd blijven, maar je zult toch echt moeten accepteren dat we hier een homohuwelijk hebben en dat naar alle waarschijnlijk zullen blijven houden of er moeten nog meer conservatieve krachten opstaan in nederland.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijk²
Beleefd blijven is ok. Je mag best een andere mening hebben. Respect hebben is ook ok. Het is nou eenmaal zo dat wij nu ook mogen en kunnen trouwen. Kan je dan niet gewoon blij zijn voor een ander?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn opvattingen? Ok, ze zijn misschien niet gelijk aan de opvattingen van de gemiddelde FoK!ker, maar ik blijf altijd uiterst beleefd, en dat vind ik weer hel belangrijk²
dan zouden fok-vervuilers zoals jij ook niet moeten trouwen... alleen is er bij jou de kans dat er nog meer komen die op hun vader gaan lijkenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vraag me oprecht af welk land pionier zal worden op het gebied van het pedofiele/beestenhuwelijk, immers kun je met dezelfde argumenten ook dergelijke huwelijken acceptabel maken. Ik weet bijna zeker dat dit wederom Nederland zal zijn²
och een huwelijk tussen mensen en dieren zie ik eigenlijk ook nog wel gebeuren hoor als je ziet wat sommige mensen voor hun huisdier doenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt wel beleefd blijven, maar je zult toch echt moeten accepteren dat we hier een homohuwelijk hebben en dat naar alle waarschijnlijk zullen blijven houden of er moeten nog meer conservatieve krachten opstaan in nederland.
Verder vind ik het nogal een trollerige opmerking die je eerder maakte dat het maar wachten is totdat huwelijken tussen mensen en dieren bij wet worden vastgelegd.
Dan wil ik er wel even invrijwen dat sommige imans hebben gezegd dat mannen het beter met schapen en geiten kunnen doen dan zich te vergrijpen aan andere mannen. Maar ze trouwen er dan niet mee dus dan is het goed?
dat is niet erg, want daar hebben wij geen troepen liggen ... maar zodra we die erheen sturen is het onze schuldquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:08 schreef CANARIS het volgende:
geweldig
In Canada mogen de nichten trouwen en in Soedan worden ze onthoofd
Och, daar twijfel ik absoluut niet over. Wat wel enigzins discutabel is is de termijn waarmee dit gaat gebeuren. Als ik soms de verhalen hoor van mensen die buursensuelen hebben die gewoon bepaalde taferelen uithalen met een pot Calvé en een ouderwetse bouvier, en het is absoluut geen toeval dat deze 2 woorden rijmen (op zich is dit al een argument !)quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
och een huwelijk tussen mensen en dieren zie ik eigenlijk ook nog wel gebeuren hoor als je ziet wat sommige mensen voor hun huisdier doen
Ok, wat als de ouder of de voogd een handtekening zet? Dan is het wel ineens rechtsgeldig, ben je het er dan wel mee eens?quote:dat volgens bansheeboy over pedo huwelijken stuit me meer tegen het borst, minderjarigen hebben niet het recht om te tekenen (en daarmee bedoel ik dus geen huisjes met schaapjes enzo maar wettelijk bindende contracten) daarmee is een huwelijk dus automatisch van de baan.
ik wat niet in wat voor buurt jij woont maar dit soort verhalen hoor ik nooitquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Och, daar twijfel ik absoluut niet over. Wat wel enigzins discutabel is is de termijn waarmee dit gaat gebeuren. Als ik soms de verhalen hoor van mensen die buursensuelen hebben die gewoon bepaalde taferelen uithalen met een pot Calvé en een ouderwetse bouvier, en het is absoluut geen toeval dat deze 2 woorden rijmen (op zich is dit al een argument !)
nee dan valt het onder kinderhandel of slavenhandel of hoe ze het noemen tegenwoordigquote:[..]
Ok, wat als de ouder of de voogd een handtekening zet? Dan is het wel ineens rechtsgeldig, ben je het er dan wel mee eens?²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |