Nou.. het is nog wel behoorlijk rood en het voelt ook nog steeds erg warm aan.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:50 schreef Xlarge het volgende:
als je zondag bent verbrand dan is het nu toch wel over ?
En je vervelt volgens mij niet altijd , wanneer ik verbrand vervel ik ook niet daarna.
Scrubben, goed ideequote:Op woensdag 29 juni 2005 10:52 schreef Silmarwen het volgende:
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Ligt eraan hoe erg je verbrand bent wanneer het gaat vervellen etc.
Je kunt er het beste aftersun opsmeren of muntpoeder, om de huid af te koelen. Als het geen pijn meer doet kun je scrubben zodat het vervellen snel gebeurd is, want die vellen zien er niet echt smakelijk uit.
Woldoquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:54 schreef Woldo het volgende:
Ja joh ga je vellen eraf halen, dan gaat de huid irriteren en word het alleen maar erger![]()
Elke ochtend en avond aftersun milk erop smeren en afwachten.
Gewoon zo laten. Eigen schuld, had je je maar beter moeten insmeren.
Ik zou nog even wachten met scrubben. Denk dat je huid daar nu te gevoelig voor is en bovendien weet je nog helemaal niet of je wel gaat vervellen en dan roep je het alleen maar op. Je ziet het vanzelf wel als je gaat vervellen (ook voor dat de vellen erbij hangen) en dan kun je altijd nog gaan scubben om de boel te versnellen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:53 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Scrubben, goed idee!
Ik zie namelijk erg op tegen die hangende vellen![]()
.
Ik geef ook niemand de schuld. Ik vraag om tips.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:54 schreef Woldo het volgende:
Ja joh ga je vellen eraf halen, dan gaat de huid irriteren en word het alleen maar erger![]()
Elke ochtend en avond aftersun milk erop smeren en afwachten.
Gewoon zo laten. Eigen schuld, had je je maar beter moeten insmeren.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:56 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met scrubben. Denk dat je huid daar nu te gevoelig voor is en bovendien weet je nog helemaal niet of je wel gaat vervellen en dan roep je het alleen maar op. Je ziet het vanzelf wel als je gaat vervellen (ook voor dat de vellen erbij hangen) en dan kun je altijd nog gaan scubben om de boel te versnellen.
Maar de vellen die er half bij hangen mag ik er toch wel af halen?quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:57 schreef Woldo het volgende:
Je vellen eraf halen is het ergste wat je kan doen. De huid eronder is nog niet "klaar" en zal dus gaan ontsteken of iig heel erg gaan irriteren. Maja jouwn keuze.
Als ze er al bijhangen wel. Maar zorg dat je er geen vel aftrekt dat zeg maar nog op je huid zit.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:58 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar de vellen die er half bij hangen mag ik er toch wel af halen?.
Ik kan niet zo goed tegen loshangende vellen.
Ik snap hetquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef Woldo het volgende:
[..]
Als ze er al bijhangen wel. Maar zorg dat je er geen vel aftrekt dat zeg maar nog op je huid zit.
Beetje vaag uitgelegd maar je snapt me vast wel.![]()
WTF wat heb je gedaan? Geen idee wat je hieraan kan doen.. Doorprikken?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef Mr-Z het volgende:
Ok .. TS probleem opgelost.. nou mijn probleem want ik vind die blaren nogal groot worden eignenlijk.. hier fotootje:
[afbeelding]
Kan dit erg kwaad of trekt dit ook weg na een tijdje?
Ik ben naar Rock in Park geweest en de hele dag vol in de zon gestaanquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef Woldo het volgende:
[..]
WTF wat heb je gedaan? Geen idee wat je hieraan kan doen.. Doorprikken?
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:02 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Ik ben naar Rock in Park geweest en de hele dag vol in de zon gestaan![]()
Nergens goed voor al dat gerockquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]!
Daar ben ik dus ook verbrand zondag.
doorprikken die handel!quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef Mr-Z het volgende:
Ok .. TS probleem opgelost.. nou mijn probleem want ik vind die blaren nogal groot worden eignenlijk.. hier fotootje:
[afbeelding]
Blaren moet je altijd doorprikken, gaan ze veel sneller weg en ziet er ook beter uit.quote:
niet op die plekquote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:53 schreef SHE het volgende:
Ook te varieren met komkommer..verlicht de pijn
Okequote:Op woensdag 29 juni 2005 11:08 schreef Houniet het volgende:
MR-Z
ik heb hetzelfde probleem gehad. dit is niet goed
ik had het op me schouders. je moet het zo laten. dit gaat vanzelf weg. zorg dat je NIET meer in de zon komt, en goed blijven insmeren met after sun.. steeds voordat je gaat slapen. het trekt na een week of 3 weg, daarna gaat het vervellen en je krijgt na de loop van tijd sproeten op die plek..
de kans op huidkanker is wel vergroot. zorg dat het niet meer zo erg verbrand
sterkte
quote:Verschrikkelijk verbrand
De huid is zo rood als een kreeft en doet pijn. Soms ontstaan er zelfs blaren. Ga met blaren altijd naar de dokter. Die zal je huid behandelen met een speciale brandzalf en daarna voorzichtig verbinden. Dat vermindert de kans dat je met littekens blijft zitten of dat de huid gaat ontsteken. Wanneer je geen blaren hebt, maar wel een oververhitte huid kan een verkoelende mentholcrème soelaas bieden, verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Olie is in principe niet geschikt voor een verbrande huid, maar in een koel bad werken de aromatische oliën bergamot en lavendel verzachtend en verkoelend.
dus niet doorprikken?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:09 schreef Houniet het volgende:
niet aankomen, gaat vanzelf weg
nee, krijg je littekens enzoquote:
Gelukkig ga ik al niet naar spanje ofzoquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:12 schreef Houniet het volgende:
naja, de pijn blijft nog wel aanhouden. je bent gewoon verbrand.. je moet het zien als brandwonden.. goed insmeren met after sun, en echt.. niet meer de zon in deze zomer, tenzij je je insmeert met factor 25/30
je huid is nu gewoon erg zwak i.v.m. huidkanker
Doorprikken mag inderdaad niet (donderdag nog geleer dmet EHBO)quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:13 schreef Mr-Z het volgende:
[..]
Gelukkig ga ik al niet naar spanje ofzoen het is vooral op mijn schouders, dus vanaf nu als ik in de zon kom een shirt met mouwen dragen
Dit heb ik dus ook gehad,alleen dan helaas heel mijn schouders/armen en nek vol.Ik moest naar de 1e hulp (vd pijn).Daar bleek dat ik 2e graads brandwonden had en op sommige zelfs 3e graads. Ik moest 10dgn lang elke dag terug komen en werd helemaal ingezalfd en ingepakt.Ik heb op die plaatsen nu dan ook heel veel sproeten/pigmentvlekken nu.Gelukkig is het bij jou maar klein stukje maar zou iig naar de huisarts gaan,mischien heeft ie wel een zalf of iets voor je.En er vooral niet zelf aan gaan zitten ivm met ontstekingen enzo.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:00 schreef Mr-Z het volgende:
[afbeelding]
juist niet door prikken ze moeten uit zich zelf stuk gaan .quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |