quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:46 schreef descendent1 het volgende:
Oh jee, lastig...
Dat de breezah cultuur wordt gebasht vindt ik zelf niet meer dan logisch.
Mijns inziens is het belangrijk om je kinderen te leren dat niet alles vanzelfsprekend is. Zaken zoals het hebben van geld, het naar school mogen en kunnen gaan, tot aan democratie en vrijheid van meningsuiting zijn immers niet zo vanzelfsprekend als in Nederland wordt aangenomen.
Ik (als student zijnde) heb zelf een huisgenote die dus dat besef NIET heeft, alles van pappie en mammie krijgt en niet doorheeft hoe blij ze daar mee moet zijn. Haar levensmotto is ongeveer: 'Het maakt mij niet uit, mijn ouders betalen het toch wel'(heeft ze letterlijk een aantal keren zo gezegd) en raad eens wat haar favoriete drankje is?
![]()
Ze heeft dan ook niet gestemd, op de EU grondwet, en de laatste verkiezingen, want het maakt haar toch allemaal niet uit en ze snapt het toch niet (ook min of meer letterlijke quote van haar)
Je kinderen (heb je ze al of hoop je ze te krijgen?) zullen zowieso in aanraking komen met dit soort mensen, met breezah cultuur, oppervlakkigheid et cetera. Belangrijk is dat ze er zelf niet in meegaan, ik zou zeggen: Laat ze wel vrij, tenminste zolang ze laten zien dat ze met die vrijheid om kunnen gaan, maar als je ziet dat t niet goed gaat altijd ingrijpen.
Leer ze echter vooral dingen als verantwoordelijkheid, met geld omgaan, en dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt, bv dat mammie wel ff die dure merkbroek voor ze koopt.
Ach, hoor mij nu eens pedagogisch bezig zijn terwijl ik zelf nog maar 5 jaar op mezelf woon....![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ga wel even drie keer nadenken voordat ik kinderen op deze wereld ga zetten. Ik moet er niet aan denken dat ze in zo'n cultuur terecht zullen komen.
quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:56 schreef hanskepanske het volgende:
Zelf heb ik een hekel aan de bRe3z4h-"cultuur". Voor mij persoonlijk staat het voor sletterige meisjes die met alles en iedereen naar bed gaan, arrogant, labiel en dom zijn.
Ik denk dat ik er wel voor zou vrezen dat mijn dochter zo zou worden...
Ik zou mn dochter graag zien als het meisje waar ik zelf op val
Intelligent, sociaal, een bepaalde ( volgens sommigen misschien conservatieve) levenshouding.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik kick op rokdragende, niet-rokende en -drinkende geitenwollen chickies.. Maar meer zoals de Lisanne die ik laatst heb leren kennen![]()
Zij studeert archeologie, heeft een eigen geloofsovertuiging die ze voor zichzelf houdt, kleedt zich leuk zonder "ordinair" te zijn, spreekt netjes...kortom..zoals ik t graag zie
Eerlijk gezegd twijfel ik er uberhaupt al sterk aan of ik dat zou willen. Maar als ik de huidige jeugdcultuur bekijk, word ik helemaal moedeloos. Ik heb het idee dat het sinds mijn jeugd allemaal hard achteruit is gerend.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou voor jou werkelijk een reden kunnen zijn. om Geen kinderen op deze wereld te zetten?
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezerenquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Die hele breezer-cultuur wordt overtrokken. Het stelt geen bal voor.
Eens, het stelt echt niets voorquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
En hoe oud ben jij? Er zijn maar een paar gevallen, die duidelijk in een 'Breezer -cultuur' leven. De rest is echt niet zo ergquote:Op woensdag 29 juni 2005 11:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezeren![]()
Ah, das veel beterquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:28 schreef Hollandicus het volgende:
Het beheersen van de Nederlandse taal is niet langer belangrijk, wat dus bij een aantal doorslaat op de schoolresultaten.
Het is maar waar je woont in Gelderland. Hier in mijn dorp is er toch een redelijk percentage BreeZAH figuren, terwijl een dorp verderop dit weer sterk meevalt. Hoe stedelijker de plaats, hoe meer impact de BreeZAH cultuur heeft op de jeugd. Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:33 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Ah, das veel beter. Zo heb 'k later minder concurrentie
. Maar goed, het valt reuze mee. In Gelderland valt het aantal 'Breezah -sletten' wel mee. 'k denk dat het ook met de plaats te maken heeft.
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonenquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:51 schreef Hollandicus het volgende:
Misschien is er een link met het allochtonenpercentage?![]()
Laten we hopen dat de mindere concurrentie niet omslaat in een vervanging van de Nederlandse taal naar BreeZAH taal, dan staan we toch even gek te kijken, als dit straks ook als legitiem wordt gezien.
Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen.
Watskeburtquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:57 schreef Ceylon89 het volgende:
[..]
Link met allochtonenpercentage? Neuh, volgens mij is het wel eerlijk verdeeld over de allochtonen en autochtonen. Breezah taal?
![]()
Alsjeblieft niet.
Uhm, daar zit wel wat in. Vele allochtonen hebben een 'groep' nodig, en om in het 'Breezer' -groepje terecht te komen, hoef je niet aan veel eisen te voldoenquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:06 schreef Hollandicus het volgende:
[..]
Procentueel zal het best eerlijk verdeeld zijn, daar gaat het ook niet om. Het gaat mij om de associatie en die is in de BreeZAH cultuur hoger. Allochtonen voelen zich over het algemeen goed thuis in deze cultuur. Aangezien het percentage allochtonen in steden hoger is, is het aannemelijk om te zeggen dat de BreeZAH cultuur hier meer volgelingen kent, uitgaande van het feit dat een groot deel bestaat uit meelopers. In dorpen is niet altijd direct een mogelijkheid om mee te lopen als het draagvlak ontbreekt. In de steden is dit draagvlak er wel.
a) Ik ken bijna tot helemaal geen 14-18 jarigen die breezers drinken...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:38 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
nou het stelt nix voor he, waarom loopt de helft van de 14-18 jarige dan zo te breezeren![]()
Bron:quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:32 schreef pfaf het volgende:
Hoezo is de jeugd dom dan?
Zie ook:quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:38 schreef pfaf het volgende:
Tsja geschiedenisfeitjes ken ik ook niet, vraag me al helemaal niet naar jaartallen, maar ben ik daardoor dom? Het heeft meer met de lesmethode te maken, ik zou ook kiezen voor het onderzoeken van bronnen en logica boven het stom laten stampen van feiten. Wat natuurlijk ook z'n positieve kanten heeft, maar daar hebben we de talen al voor mijns inziens.
Het komt er op neer dat de eenouder gezinnen sterk opkomen, meer scheidingen plaatsvinden, minder kinderen per gezin geboren worden. Met als gevolg dat kinderen die een eengezins gezin opvoeding krijgen minder persoonlijke aandacht krijgen waardoor het kind een gebrek aan maatschappelijke sturing krijgt. Dit heeft als gevolg dat prestaties op school afnemen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:42 schreef pfaf het volgende:
Zou je die even willen toelichten, je kunt moeilijk van me gaan verwachten dat ik op een zomerse middag 318 pagina's ga doorlezen.
Dankje.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:47 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat de eenouder gezinnen sterk opkomen, meer scheidingen plaatsvinden, minder kinderen per gezin geboren worden. Met als gevolg dat kinderen die een eengezins gezin opvoeding krijgen minder persoonlijke aandacht krijgen waardoor het kind een gebrek aan maatschappelijke sturing krijgt. Dit heeft als gevolg dat prestaties op school afnemen.
Ten tweede komen veel kinderen in de problemen omdat ouders scheiden, door de bijkomende stress zal een kind wederom minder presteren.
Het opgroeien als enig kind heeft als nadeel dat bepaalde normen en waarden omtrent delen en respect minder makkelijk worden aangeleerd. Deze generatie is meer egoistisch en heeft minder besef van de mensen om zich heen.
Dat dekt de lading aardig.
Dus ik sta toch enigzins in mijn recht dat de jeugd steeds dommer wordt. Als je nu een breezer bent en je leeft om te consumeren en voor status, hoe denk je dat kinderen die in zo'n omgeving opgroeien gaan worden?
2 keuzes:
Ze gaan zich afzetten tegen hun ouders.
Ze worden de meest lege generatie tot dusver.

Ik ben nog steeds van mening dat we onszelf weer een stenen tijdperk in gaan consumeren. Het is wel een erg zwarte gedachte maar zolang de tv niets anders laat zien dan pulp, lectuur beschouwd wordt al literatuur en de grootse tijd besteed wordt aan digitale communicatie dan vraag je er wat mij betreft ook om...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dankje. [afbeelding]
Tsja, wellicht krijg je gelijk, maar ik denk dat het ook allemaal niet overdreven moet worden. Ik heb 2 broertjes in de Breezer doelgroep, ééntje heeft alleen een vreemde MSN-naam, de ander heeft helemaal niets met breezer, of de breezercultuur ( wat een groot woord) in het algemeen, evenals z'n vrienden overigens. Misschien ligt dat ook wel aan het feit dat ik in Twente woon, waar sowieso minder scheidingen, kutmarrokanen, leerlingen die de baas zijn over leraren etc etc.
En het consumptieve gedrag is toch ook van alle tijd, ik weet nog wel hoe stoer ik in de brugklas was als enige in de klas met een 501 en óók nog eens een nike-shirt, dat hoort bij het puberen.
Maar we zullen zien wat er van "ze" terecht zal komen....![]()
Ik zou nooit spreken van een 'Breezer-cultuur', omdat de 'Breezer-jongeren' slechts een klein deel zijn van een veel grotere (jongeren)cultuur. 'Breezers' verachten als zijnde de nieuwe maatschappelijke orde bij de jongeren geeft aan in hoeverre er een eenzijdig beeld bestaat van jongeren. Er is inderdaad sprake van groepsvorming, en de nieuwe subculturele groepen - gelieerd aan een bepaalde levenswijze - komen logischerwijs in de plaats van de traditionele verzuiling. Toch is er sprake van een essentieel verschil: lidmaatschap van hedendaagse jongerengroepen wordt je niet in je jeugd met de paplepel ingegoten, maar je zult er eerder vanzelf inrollen. Daarnaast bestaat er - waarschijnlijk - veel meer individualisme nu. Ook dat komt doordat de maatschappelijke teugels gevierd zijn, en dat jongeren meer de keuzevrijheid wordt gelaten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:30 schreef Triggershot het volgende:
Al op FOK! kan je aantal Breezer bash topics niet meer tellen, op verschillende fronten en manieren worden jongeren voor schut gezet, waar ik opzich best wel om kan lachen. Laatst op Planet las ik dat er een profielensite was met 80.000 leden, en weet niet hoe veel 100. duizenden hits per dag.
Is breezah cultuur opvolger geworden van hippie cultuur ofzo iets? En ik zou het echt vrezen dat mijn kinderen, een Breezah chick/dude zou worden. Al heb ik het over hen reputatie op internet?
Hoe is jullie kijk erop? En zouden jullie je kinderen in betreffende geval wel vrijer laten?
Graag allen serieuze reacties
Dat is ook zi alleen het lijkt wel of het is verdubbeld je vind ze overal... misschien ook wel omdat je zo veel ziet via tv internet Lees: msn enzo. is dat misschien de reden?quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:30 schreef Alicey het volgende:
Is het niet iets van alle tijden? In de jaren 70 had je langharig werkschuw tuig, en met de meesten van hen is het ook goed afgelopen.
Identiteit?quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:53 schreef Reya het volgende:
Zo'n groep met een sterke identiteit heeft veel aantrekkingskracht op mensen.
Ik denk het wel, behalve via het internet kom ik maar weinig met die mensen in aanraking....quote:Op woensdag 29 juni 2005 16:39 schreef Dragon-fly het volgende:
[..]
Dat is ook zi alleen het lijkt wel of het is verdubbeld je vind ze overal... misschien ook wel omdat je zo veel ziet via tv internet Lees: msn enzo. is dat misschien de reden?
De 'Paris Hiltonisering' van onze samenleving.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:49 schreef woutabest het volgende:
Eigenlijk verpesten die breezahjeugd het voor de overige 10%. Het is niet logisch dat de breezahtjes gebasht worden. Weet je hoe ze zijn als je geen stekeltjeshaar hebt en wel een bril hebt? Als je geen merkkleding hebt maar wel te kleine oren?
Ernstig. Kortzichtig. Meeloperig. Ze zijn alleen sletterig voor de lekkere dingen en de rest spugen (letterlijk!) op.
Dus volledig terecht.
Inderdaad. Veel van wat hier gezegt word klopt van geen kanten over menig breezer die ik persoonlijk ken.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef pfaf het volgende:
Hier ben ik het volledig mee eens. Je merkt dat de breezah-mongolen eigenlijk in weelde zijn opgevoed en niet anders weten dan dat. Alles kunnen ze maar kopen in deze samenleving. Het is allemaal mogelijk. Ik ben het echt volledig met je eens dat hier het probleem ligt en met name de televisie heeft een grote invloed op de zaak.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:31 schreef Xebrozius het volgende:
De breezerjugend is het resultaat van jarenlange degeneratie van opvoeders. Het begon als met de babyboom in de jaren 50... Sindsdien zijn we steeds luier en ongeinteresseerd geraakt. De fundering waarop een kind tegenwoordig opgroeit is xenofobie, onverschilligheid, status, consumptiegedrag en vluchtgedrag. En dan verbaasd men zich er over dat de jeugd zo dom is... Van wie zouden ze dat toch hebben?![]()
en tot welke subcultuur behoren maagden met kleine pikkies volgens jou?quote:Op maandag 4 juli 2005 19:55 schreef FuifDuif het volgende:
Ik denk niet dat de breezahcultuur een soort hippiecultuur is. Je moet niet vergeten dat de hippiecultuur best wel intellectueel was, veel studenten enzovoort. De breezahcultuur is daarentegen een broeinest van domheid, vol met VMBO kneuzen en sletten. Het is te triest voor woorden, maar ja.
Ik zou nooit accepteren dat mijn kinderen zich bij die cultuur zouden aansluiten.
Dat intellectuele van de hippie cultuur wordt enorm overschat.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:55 schreef FuifDuif het volgende:
Je moet niet vergeten dat de hippiecultuur best wel intellectueel was, veel studenten enzovoort.
Sorry, ik ben geen kenner op dat gebied.quote:Op zondag 18 december 2005 14:12 schreef nickybol het volgende:
Het is niet alleen maar praten het is veel meer. Het is decadentie.
over Fok?quote:Op maandag 19 december 2005 18:01 schreef nickybol het volgende:
Ik heb me laatst geregistreerd op cosmogirl en van plan een boek te schrijven over dit soort sites.
dat denken zoveel Fok!kertjes eh, dat op andere forum die niet de naam Fok! dragen geen diepgang is en alles herkauwd wordt. Nee de genieën op Fok! openen jaarlijks 25 schaamhaartopics, want dát is diepgang mên. Of die briljante vaste SEXkliek en topicopeners daar die immer maar weer eens moeten vragen naar hou oud je was en of je anaal doet. En laten we vooral niet vergeten de beste stimulans van de grijze massa: 42 slowchats topics en 84 reeksen.quote:Op maandag 19 december 2005 17:56 schreef xFriendx het volgende:
Er zit naar mijn mening erg weinig diepgang in de mensen daar. Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen, maar na een tijd vond ik het welletjes, want keer op keer komt hetzelfde langs en ontstaan er zelden echt leuke discussies.
wat een nonsens zeg, de gothiccultuur bestaat veel langer dan de breezahcultuur. En waarom goths altijd onzeker moeten zijn snap ik ook niet aangezien iedereen ze afzeikt en ze altijd opvallen omdat ze er totaal anders uitzien dan de rest. Dat vergt meer lef dan hetzelfde eruit zien als de rest lijkt me.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 06:18 schreef SeLang het volgende:
De Goths zijn bijvoorbeeld een sub-stroming van de BrEeZaH-cultuur, alleen zijn Goths veel conformistischer. Doordat het vooral onzekere jongeren betreft die een zeg maar onderin de BrEeZaH-hierarchie staan hebben ze strengere kledingvoorschriften e.d.
Ik zei dan ook niet dat Fok! de broedplaats is van wetenschappers en mensen met een iq van 120+. Echter in vergelijking met het forum op Sugababes ligt het niveau hier wel hoger. Natuurlijk hebben wij hier onzintopics, net zoals zij die daar hebben. Maar de topics over serieuze nieuwsberichten hebben hier over het algemeen toch wel een betere inhoud qua discussie.quote:Op maandag 19 december 2005 18:42 schreef Herald het volgende:
[..]
dat denken zoveel Fok!kertjes eh, dat op andere forum die niet de naam Fok! dragen geen diepgang is en alles herkauwd wordt. Nee de genieën op Fok! openen jaarlijks 25 schaamhaartopics, want dát is diepgang mên. Of die briljante vaste SEXkliek en topicopeners daar die immer maar weer eens moeten vragen naar hou oud je was en of je anaal doet. En laten we vooral niet vergeten de beste stimulans van de grijze massa: 42 slowchats topics en 84 reeksen.
En dat de best bekeken topics op Fok! toevallig fototopics zijn met sexy en gewaagd in de titel doet niets af aan de anders zo diepe topics over wat te doen op mijn eerste afspraakje en wat bedoelt zij nou?. Nee gelukkig is het niveau hier hoog, heel hoog en wordt alles wat niet Fok! is netjes gebashed zoals volwassenen dat doen.
"vast weer een marokkaan"quote:Op maandag 19 december 2005 18:51 schreef xFriendx het volgende:
Maar de topics over serieuze nieuwsberichten hebben hier over het algemeen toch wel een betere inhoud qua discussie.
Ach,de jeugd van tegenwoordig.....quote:Op zondag 18 december 2005 13:57 schreef nickybol het volgende:
Welvaartskneuzen, dat is het woord. Oppervlakkig. Niet in de laatste plaats door het internet, msn. Internet is gevoelloos. Zenders als TMF, maar zwakbegaafde kinderen een verkeerd beeld wordt opgedrongen. Veel kinderen hebben gewoon niet het verstand om te beseffen dat dat beeld niet de waarheid is.
De materialisering van de samenleving speelt toch hier ook een grote rol. Geld, uitgaan en seks. Waar is de intellectuele verdieping? Intellectuele verdieping? Waarom zou je dingen moeten weten, denkt men dan. Kinderen worden dom.
"Kennis is macht" denk ik
"Kennis is ballast" denken de Breezers, als ze überhaupt al denken
quote:Op zondag 18 december 2005 13:57 schreef nickybol het volgende:
"Kennis is macht" denk ik
"Kennis is ballast" denken de Breezers, als ze überhaupt al denken
True. Ze schreeuwen wel dat ze dr een hekel aan hebben en dat het niet goed is enzo, maar er kan nog geen hallo vanaf. Eerder iets in de richtig van "doe normaal man." ofzo. En ik ben het ook helemaal met je eens dat het grotendeels de VMBOers zijn, met een tekort aan zelf initiatief en daardoor maar achter die TMF sletjes aan te lopen en massaal puma en replay kopen.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:06 schreef FuifDuif het volgende:
Wat ook zo hilarisch is van die profielsites. Je ziet dan altijd van die debiele vragenlijstjes en dan heb je wel eens zo'n vraag als "waar heb je een hekel aan?" Standaard antwoord van de rasechte breezahhoer: "arrogante en oneerlijke mensuh!" Donder toch op! De meest arrogante en oneerlijke wijven vind je bij de breezah-sletten.
en door het eens te zijn met de mensen hier loop jij niet mee?quote:Op maandag 19 december 2005 23:46 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Ach,de jeugd van tegenwoordig.....Individueel denken is voor hun tegenwoordig een hele opgave.Gewoon lekker met de meute meelopen.Het is eigenlijk vrij triest.....
Ik ben 't hier niet met iedereen eens,ik was 't toevallig grotendeels met de stelling eens!!!Als je dat al meelopen noemt,tja....dan moet je maar eens 't woordje 'meelopen' opzoeken in de Dikke van Dale!quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:34 schreef Herald het volgende:
[..]
en door het eens te zijn met de mensen hier loop jij niet mee?
kijk eens hoe volwassen Fok!kers zijn Kansloze mensen op MSN
Daar heb ik R&P al voor...quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:57 schreef nickybol het volgende:
achja het is altijd leuk om een nogere lagere groep 'paria`s" te hebben waarop je kunt afgeven, goed voor je ego, en nergens anders voor
en dat getuigt van een veel beter niveau dan de breezers ehquote:Op dinsdag 20 december 2005 22:57 schreef nickybol het volgende:
achja het is altijd leuk om een nogere lagere groep 'paria`s" te hebben waarop je kunt afgeven, goed voor je ego, en nergens anders voor
Nou je er toch over begint,ben ik inderdaad geen meeloper.Noem 't 'n slechte eigenschap,maar ik heb totale schijt aan wat men over mij denkt!Als 't je niet bevalt,dan kijk je toch lekker de andere kant op.....quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:55 schreef Herald het volgende:ach ik ken jouw type wel, iedereen behalve jij is een meeloper en alles wat jij hetzelfde doet als de rest is uniek, maar toch leuk dat jij ook bij het selecte clubje van 136duizend Fok!kers behoort.
Niemand kan voor jou denken,dat doe je zelf......Ik ga er vanuit dat je toch je eigen beslissingen neemt of niet soms?quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:35 schreef mrkanarie het volgende:
En zijn we uiteindelijk niet allemaal meelopers?
uiteraard, dat zegt jouw soort altijd jaquote:Op dinsdag 20 december 2005 23:34 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Nou je er toch over begint,ben ik inderdaad geen meeloper.Noem 't 'n slechte eigenschap,maar ik heb totale schijt aan wat men over mij denkt....![]()
net zoals jij de andere kant opkijkt bij de personen die jij meelopers noemt zeker?quote:Als 't je niet bevalt,dan kijk je toch lekker de andere kant op.![]()
Jij wel dan? Omdat iedereen een hekel heeft aan meelopen heb jij er toch ook een hekel aan. Ik zou zelfs willen beweren dat er een grotere groep mensen zijn die claimen niet mee te lopen dan dat er mensen zijn die claimen het wel te doen. Want meelopen is fout is de algemene opvatting, maar waarom kan niemand zeggen. Zoals ook niemand kan beargumenteren waarom andere personen afzeiken van beter niveau is dan bij de groep die afgezeken wordt horen. Of dat niemand kan beargumenteren waarom op Fok! iedereen toch zo goed en volwassen is, maar er dus wel de meeste debiele slowchats en reeksen aangemaakt worden en er een obsessie voor schaamhaar is.quote:Kijk,dat je met de meute meeloopt moet je allemaal zelf weten,maar ze weten niet eens waarom?Ik respecteer de mening van een ieder,maar die gastjes hebben meestal dezelfde mening die ze meestal ook nog niet eens kunnen beargumenteren.......
ook weer zo'n typische opmerking, "ik ben uniek want ik heb mijn eigen gedachten, en mensen op een ander forum zijn allemaal meelopers, kuddedieren en dom want die hebben geen eigen gedachten".quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:38 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Niemand kan voor jou denken,dat doe je zelf......Ik ga er vanuit dat je toch je eigen beslissingen neemt of niet soms?
Volgens mij is begrijpend lezen niet echt je sterkste punt of wel soms??Ik wil niet denigrerend overkomen,maar daar begin ik toch steeds meer aan te twijfelen...Tuurlijk is iedereen uniek in z'n gedachtengang,gelukkig wel!!Daarom is 't juist zo moeilijk te geloven dat al die meelopers het zelfde kunnen denken en doen.Moet je toch toegeven dat dat knap is...quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:48 schreef Herald het volgende:
[..]
ook weer zo'n typische opmerking, "ik ben uniek want ik heb mijn eigen gedachten, en mensen op een ander forum zijn allemaal meelopers, kuddedieren en dom want die hebben geen eigen gedachten".
nou wat knap, ik zie het elke dag ook op Fok!, inclusief jouw postsquote:Op woensdag 21 december 2005 00:03 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Tuurlijk is iedereen uniek in z'n gedachtengang,gelukkig wel!!Daarom is 't juist zo moeilijk te geloven dat al die meelopers het zelfde kunnen denken en doen.Moet je toch toegeven dat dat knap is...![]()
tja daar zijn het jongeren voor eh, die doen graag wat hun vrienden ook doen ipv in hun eentje het buitenbeentje uithangen. tenzij je cothic bent, maar dat vinden wij elitaire Fok!kers ook maar stom, want gothics zijn ook meelopers net als breezers, jongeren, vmbo scholieren, studenten, senioren en vrijwel iedereen behalve wij.quote:Het individueel denken is ondergeschikt aan 't "ik moet erbij horen,anders ben ik 'n zielepoot".Ze zullen merken dat ze met die denkwijze later niet ver zullen komen in de maatschappij....
idd wel een grappige thread. Met die breezertjes komt het nog wel ooit goedquote:Op donderdag 29 december 2005 09:48 schreef zalkc het volgende:
Even op de dramasite SuGaBAb3S.nL gekeken...layout & kleurgebruik zou verboden moeten worden.
![]()
Maar kwam daar deze discussie op het forum tegen:
http://www.sugababes.nl/showtopic/72314
Heb slechtere topics op fok gezien als ik eerlijk ben. Zo veel verschil zie ik niet tussen deze discussie tien jaar geleden (mijnjeugd) en nu. (is ook wel een uitzondering als onderwerp maar het gaat om een POC dat het niet alleen achterlijke, decadentie verlangende, naieve sletten/patsers zijn die zich aangesproken voelen tot die site)
quote:lieve sgat .. god schiep de aarde en de mens .. maar ja het is bewezen dat er dinosaurussen waren voordat de mens er was dus die klopt al niet .. vroeger was er geen technologie en geen boeken pennen dus ik geloof het totaal niet maarja iedereen zijn mening tog
ze lijken net op Fok!kers dusquote:Op donderdag 29 december 2005 14:52 schreef nickybol het volgende:
Denk je dat de breezers iedereen vrij laten? Breezers zijn net als de meeste andere groepen, een kerneigenschap van de mens. Als je anders bent wordt je verstoten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet het hele topic heb gelezen. Ik was het wel van plan, maar toen ik deze post las kon ik de verleiding niet langer weerstaan om te reageren:quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:36 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd twijfel ik er uberhaupt al sterk aan of ik dat zou willen. Maar als ik de huidige jeugdcultuur bekijk, word ik helemaal moedeloos. Ik heb het idee dat het sinds mijn jeugd allemaal hard achteruit is gerend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |