0mdat deze site redelijk overeenkomt met de neerslag plaatjes... Was te proberen.quote:
Die lijnvorming is nu inderdaad goed zichtbaar, het begint 1 front te vormen.(lees 2 frontjes die bij elkaar komen).quote:Trouwens lijnvorming in Belgie !! Het gaat snel nu de zon ook onder is........(sneller afkoelende bovenlucht )
Dan moet ik hier binnen niet al te lange tijd ook weerlicht zienquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:10 schreef Oom_Agent het volgende:
Dikke lijn in aanbouw nu, onweer van Brussel tot Liege !! trekrichting NNO
hoeft van mij nietquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:09 schreef Funnie het volgende:
Ik heb weinig hoop Robje23. Alhoewel het erg welkom is hier!
West van Maastricht nu ook een ontlading uit een snel oppoppend buitje......quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan moet ik hier binnen niet al te lange tijd ook weerlicht zien.
Er is hier net teveel omgevingslicht om iets te zienquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:17 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
West van Maastricht nu ook een ontlading uit een snel oppoppend buitje......
Op Radar 1.0 ontstaat tussen 23.00 en 23.15 ineens veel in noord-Belgiëquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Het ligt ook fantastisch op koers voor NL.
damn........ dat is lang geleden dat ik het zo snel heb zien ontwikkelen !!! Denk dat het bij het oprichten van dit topic voor het laatst is voorgekomen !! ( juli 2002)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op Radar 1.0 ontstaat tussen 23.00 en 23.15 ineens veel in noord-België.
Heeft vooral met het opwarmen gedurende de dag te maken. Dat komt 's avonds tot 'ontploffing',quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:27 schreef Silmarwen het volgende:
Waarom is onweer meestal snachts of later in de avond. Is daar een reden voor, is het uberhaupt zo, of is dat gewoon een gevoel?
Weet iemand dat?
Enig idee hoe het specifieker in zijn werk gaat. Dit klinkt namelijk wel aannemelijk, maar ik google en kan niet echt iets vinden. Ben benieuw hoe dit precies werkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Heeft vooral met het opwarmen gedurende de dag te maken. Dat komt 's avonds tot 'ontploffing',
Onweersbuien ontstaan wanneer de onderste lagen van de atmosfeer warmer en vochtiger worden, terwijl de bovenlucht kouder wordt. Dit komt in Nederland vooral voor in de zomer, met name aan het einde van een warme dag, als er koude lucht binnenstroomt. Wanneer de druppels in de bovenlucht bevriezen, ontstaan ijskristallen. Hierbij worden de positieve en negatieve lading gescheiden. Men vermoedt dat de buitenkant van een druppel positief wordt en tijdens het uitzetten wegspringt. De overgebleven kern, die negatief is, wordt mee naar boven gevoerd door de opwaartse stroming in de wolk. Zo ontstaat in de bovenste laag van de wolk een negatief gebied en in de onderste laag een positief gebied. Als het spanningsverschil groot genoeg is, vindt er een ontlading plaats tussen de twee gebieden. We kunnen dat zien aan het oplichten van een wolk, het zogenaamde weerlicht. Omdat de aarde ook positief is, kan er eveneens een ontlading plaatsvinden tussen de negatieve bovenlaag van de wolk en de aarde.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:30 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Enig idee hoe het specifieker in zijn werk gaat. Dit klinkt namelijk wel aannemelijk, maar ik google en kan niet echt iets vinden. Ben benieuw hoe dit precies werkt.
Dat begint er wel op te lijken met die lichtshow op afstandquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:32 schreef Tique het volgende:
Roel_Jewel, dat is de stilte voor de storm he
damn, genoeg te zien op de radar !! ook kans voor Rotterdam !!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:34 schreef oetelmen het volgende:
loggedin, neehoor, die kans is heel klein, ook vann8. trouwens er valt nog niet veel te zien op de radar. dus dat betekend dat ik weer rustig kan slapen!
Dus geen onweer in Rotterdam.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Ah, ten ZO van Maastricht zit idd ook iets.
Oom_Agent woont in Rotterdam?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:38 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
damn, genoeg te zien op de radar !! ook kans voor Rotterdam !!
of gebruik je de radar van China?![]()
noem dat maar iets!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Ah, ten ZO van Maastricht zit idd ook iets.
Hier is het nog anti-bewolktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gerommel komt nu ook duidelijk dichterbij. Zal zo de regen wel ruiken. En de wind zal wel toenemen. Laatste uur is die juist erg gaan liggen
Radar ziet niks te westen van Breda Rotterdam.......... en er komt ook nog genoeg daarheen. Nu ontstaat er ook een lijn boven Zeeland ( Vlissingen) kijk die richting op en je ziet zometeen weerlicht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |