abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 11:07:32 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28904334
klinkt akelig bix..
Ik zou toch even de HA bellen, gewoon voor de zekerheid (en natuurlijk zo veel mogelijk kolven/laten drinken om de harde plek eruit te krijgen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28942396
gisteren was ik te laat om te bellen, en vanochtend hoefde het niet meer: ik voel me een stuk beter, en de harde plek is weg. nog wel wat gevoelig maar lang niet meer zo erg als 't was.
pi_28949872
Hebben jullie nog een boekentip? Misschien kan ik het dan wel bij de bieb lenen!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:48:24 #154
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28953405
Ben ik weer (vakantie gehad).

Ondertussen - mede op jullie aanraden - de dokter gevraagd om een receptje voor pillen tegen de spruw. Dat kuurtje heb ik afgemaakt, en waarempel, het ging heel veel beter. Had bijna geen last meer. Maar ja, kuurtje afgelopen, en ja hoor, daar komt het weer. Dus nou maar weer smeren met Daktarin, je moet toch wat.

Ik geloof niet dat ik er af ga komen, van die spruw. Tenminste, niet terwijl ik nog bv geef.

Nog een ander vraagje: ik ben inmiddels één keer ongesteld geworden, helaas, maar sindsdien niet meer. Zou nu al weer moeten hebben plaatsgevonden, eigenlijk. Hou je dat, onregelmatig zijn tijdens de bv-periode?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:51:30 #155
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28953482
Jippijajee Bix
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:43:09 #156
3011 E.T.
pi_28955300
Yeah Bix!

Icaa, als ik jou was zou ik je HA een herhalingsrecept vragen. Schimmels willen nog wel eens hardnekkig zijn en meerdere kuurtjes nodig hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:50:04 #157
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28955513
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:48 schreef Icaä het volgende:

Nog een ander vraagje: ik ben inmiddels één keer ongesteld geworden, helaas, maar sindsdien niet meer. Zou nu al weer moeten hebben plaatsgevonden, eigenlijk. Hou je dat, onregelmatig zijn tijdens de bv-periode?
Ik had dat wel, kreeg er ook behoorlijke stress van trouwens , maar de regelmaat was idd ver te zoeken, totdat ik stopte met de bv.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28955559
Zo'n kuurtje moet je nog zeker een week slikken nadat de symptomen verdwenen zijn Icaa. Vervelend dat 't weer terugkwam.

Bix, fijn!

Ingrid, ik heb er nooit een boek over gelezen, heb me met internet gered. Maar als je een boek wel fijn vindt om dingen na te zoek, ook de eerste weken vaak wel handig idd, kun je deze misschien eens proberen (staat wel goed bekend):
quote:
Borstvoeding geven, een antwoord op heel veel vragen van Adrienne de Reede-Dunselman, 2000 , ISBN 90 325 0758 3, vijfde herziene druk bij uitgeverij De Kern.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:54:40 #159
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28955708
Bix!
Icaa!

Toen wij hier spruw hadden heb ik alles, maar dan ook alles waar Chiara in contact was geweest schoongemaakt met azijn, gewassen, gepoetst, echt alles heb ik er aan gedaan om de schimmel uit roeien, of dat nu de juiste remedie was of dat ik echt mazzel had dat is de vraag, maar we hbben noooit meer spruw gehad. En over menstruatie tijdens de bv-periode kan ik je niets vertellen (gelukkig niet )

Ik heb geen boekentip, wel raad ik je aan naar de contactavonden van de VBN (of LLL) te gaan.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:57:17 #160
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28955779
Voor zover mogelijk alles op 60 graden wassen toch? Ik begreep toen dat ook beddegoed etc eraan moet geloven.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:59:27 #161
3011 E.T.
pi_28955842
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 20:57 schreef Leah het volgende:
Voor zover mogelijk alles op 60 graden wassen toch? Ik begreep toen dat ook beddegoed etc eraan moet geloven.
en eigenlijk nog dagelijks ook...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:24:51 #162
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28956690
Nog even voortbordurend op dat ongesteld worden tijdens het borstvoeden... ik ben net begonnen met het slikken van de minipil, maar ben sinds mijn bevalling nog in het geheel niet ongesteld geweest. Bestaat er een grote kans dat die ongesteldheid uit gaat blijven? zou renzell geen onprettige bijwerking vinden De dokter vertelde dat dat bij die minipil wel vaker het geval is. maar renzell's dokter is klaarblijkelijk niet echt een expert als het gaat om zwangerschappen en BV ed...
pi_28957730
icaä vervelend zeg die hardnekkige spruw. en wat menstruatie betreft: ik ben ook 1x in heel lichte mate ongesteld geweest, sindsdien ook niet meer. heb volgens mij al wel weer een cyclus met ei-sprong e.d. maar het vervelendste deel wordt gelukkig nog overgeslagen. *klopt maar weer es af, op een ruw stuk hout dit keer.*
  dinsdag 19 juli 2005 @ 21:55:38 #164
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28957746
Ik werd ongesteld een dag nadat ik had besloten had om te stoppen met de bv, Chiara was toen ruim 10 maanden oud.
Het is heel verschillend, de 1 wordt het wel de ander niet tijdens het borstvoeden.
Ik had laatste het idee dat ik het weer zou moeten worden, zo'n PMS gevoel had, maar gelukkig ben ik niet geworden.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28957955
Over menstruatie: ik moet nog.
Bij 'ecologisch borstvoeden' (niet kolven, geen speen, geen duimpje, veel dragen, bij elkaar slapen etc) duurt het gemiddeld 14,5 maand. Als je wel kolft ed weet ik geen gemiddelde, een kleine enquete op het bv-forum maakt het niet onwaarschijnlijk dat het ook dan ruim 6 mnd wegblijft, misschien zelfs gem. 9 mnd.

Meestal komt eerst je cyclus weer op gang en daarna pas weer je vruchtbaarheid met eisprong ed, alleen naarmate het langer duurt voor je menstruatie terugkomt wordt het waarschijnlijker dat je eisprong voor de menstruatie uit komt. Meer info: http://www.kellymom.com/bf/normal/fertility.html
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:03:40 #166
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28958059
Ecologisch borstvoeden, weer wat geleerd Maar wat heeft spenen of duimen nu met mestruatie te maken? Vaag dat wel of niet ecologisch voeden verschil maakt.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28958140
Bevredigen van de zuigbehoefte. Als je de baby dan aanlegt, heb je over de hele dag meer 'borstvoedingsmomenten' wat terugkeer van je vruchtbaarheid voorkomt (heeft met hormoonniveau te maken, maar de exacte ins and outs weet ik niet).
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:07:28 #168
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28958203
Mijn huisarts vertelde me tijdens een gesprek over voorbehoedsmiddelen, dat zolang er continu maximaal 4 uur tussen de voedingen blijft zitten je hoogst waarschijnlijk niet vruchtbaar bent. En er achter aan, (want ze zag mijn gezicht al ) zeker met condoom zal het helemaal safe zijn. Maar dit is weer een ander verhaal dan de menstruaties die wel of niet weer op gang komen.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28958276
nou ja al met al zal 't er wel op neerkomen dat er bij ecologisch voeden meer aan de borst gezogen wordt.
ah poemojn, dus zo'n cyclus kan ook nog best een tijd zonder ei-sprong plaatsvinden, weer wat geleerd.
pi_28958284
Dat van je huisarts klopt idd, dat is de LAM-methode. Maar goed nieuws: 's nachts mag er 6 uur tussen zitten. Dat heeft wel ook te maken met het terugkomen van de menstruaties, op die engelse link is wel veel info te vinden en in dit pdf-bestand van de NVOG staat ook wel info.
pi_28958293
oh ik loop weer een paar posts achter.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:27:09 #172
3011 E.T.
pi_28958864
Ik voldeed aan alle voorwaarden.. alleen was 't toch na 4 maanden weer raak
pi_28959054
Je was niet toevallig al met 4 mnd met bijvoeding begonnen?
Wel balen, zat je meteen met bv-dips enzo zeker?

De enige oorzaak die ik verder nog kan bedenken is dat ik wel eens gelezen heb dat er een samenhang zou zijn met leeftijd, hoe ouder je bent hoe eerder je cyclus weer op gang komt. Maar dat kan ik verder niet onderbouwen met linkjes.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 22:40:23 #174
3011 E.T.
pi_28959384
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 22:31 schreef poemojn het volgende:
Je was niet toevallig al met 4 mnd met bijvoeding begonnen?
Wel balen, zat je meteen met bv-dips enzo zeker?

De enige oorzaak die ik verder nog kan bedenken is dat ik wel eens gelezen heb dat er een samenhang zou zijn met leeftijd, hoe ouder je bent hoe eerder je cyclus weer op gang komt. Maar dat kan ik verder niet onderbouwen met linkjes.
Geen bijvoeding, wel gewoon nachtvoedingen.. En idd.. dips Maar steeds zelf opgelost Pas na 8 maanden kreeg ze voor 't eerst een fles.
Ik had gewoon pech (enne.. ik ben helemaal nog niet oud jah! )
pi_28959485
Echt vervelend lijkt me dat ja.

En ik weet niet hoe oud je bent, sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')