abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2005 @ 09:53:33 #251
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_29482050
ik heb avent en medela, en vind ze beide goed schoon te maken eigenlijk.
maar qua beste en fijnste kolf zou ik zeggen, avent!
pi_29487116
ik gooide de kolf altijd gewoon in de vaatwasser dus eignelijk was hij altijd wel goed schoon

Maar ik vond de Avent die ik had ook zo makkelijk schoon te maken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zondag 7 augustus 2005 @ 16:09:09 #253
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_29487393
Tan> Ela is gevoelig voor soja en melkeiwit (spugen), en toen mocht ik meteen de andere stoffen in het rijtje ook niet eten: ei, noten, vis, schaal-en schelpdieren. Dus ik zit op het dieet zonder die dingen. Tot nu toe vind ik het vooral buitenshuis een uitdaging en vermoeiend. Ik voel me constant lastig en zelfs weleens onbeleefd (heeft iemand omdat je kwam speciaal van de bakker taartjes gehaald...), maar het gaat. Wat voor dieet had jij voor de oudsten ?

Renzell> ja wie had dat gedacht dat luiheid zoiets goeds kon veroorzaken? voor je het weet is ie alweer 6 maanden hoor. Ik houdt me nu vooral vast aan het idee dat het minder zwaar gaat worden omdat ze bijvoeding krijgt nu. Trouwens, over die bijvoeding, eh, hoeveel moet ze eigenlijk binnen krijgen? We zijn nu 2,5 week verder en het meeste wat ze binnen heeft gekregen op 1 dag is 1/3 potje olvarit-peren-spul. Een banaan daar sabbelt ze met veel enthousiasme op, maar om nou te zeggen dat ze er veel van binnenkrijgt... Rijstebloem gemixed met bv gaat als een gek naar binnen, maar das ook nog maar een eetlepel dan per keer. Ze drinkt nog steeds evenveel bij mij, denk ik, dus ze krijgt wel genoeg 'spul' binnen, maar wanneer zou ze verhoudingsgewijs meer bijvoeding binnen moeten krijgen eigenlijk? (en misschien moet dit wel naar het kleine babietjes topic eigenlijk )

tepelbijten deed ze een hele maand niet, maar nu is het weer hip loskoppelen inderdaad.
..en laat gaan...
pi_29489538
Ik denk dat ik toch voor de avent kolf ga. Zou er nog prijsverschil tussen zitten? Bij babyplanet bv en een drogist?
pi_29491302
ik zie van avent alleen maar dezelfde prijzen. Overal 55 euro en een beetje.
  zondag 7 augustus 2005 @ 20:59:41 #256
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29491526
Marktplaats; daar heb je ze voor 25 of soms zelfs 20
pi_29493020
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:59 schreef renzell het volgende:
Marktplaats; daar heb je ze voor 25 of soms zelfs 20
Tsss, dat ik daar niet aan heb gedacht!
pi_29493085
Er zijn wel wat dingen waarmee je rekening moet houden als je een tweedehands kolf wilt kopen, lees bijv dit artikel eens: Het kopen en gebruiken van een tweedehands borstkolf.
pi_29496492
ingrid, ik gebruik er een van medela en ben daar heel tevreden over, maar over avent lees ik ook altijd positieve verhalen.

anna heeft inmiddels 2(!) tandjes maar sindsdien niet meer (voor de pessimisten onder ons: nog niet ) gebeten.
pi_29527680
ahum, gisteren al 3x gebeten... en vandaag 1x. ik had trouwens wel leuk bedacht hoe ik dan zou kunnen reageren maar toen puntje bij paaltje kwam (nou ja tandje bij tepel) kon ik alleen maar heel hard AU gillen. zowel Anna als Piet schrokken daar ontzettend van, was wel komisch. hopelijk heeft het voldoende afschrikkend effect. ik zat vandaag wel wat minder relaxed te voeden, elke keer voorbereid op weer een beet maar de schade viel vandaag dus mee.

verder heb ik olé nu dan ook de '100 liter' gehaald, althans de 6 maanden BV. yeah!

dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:14:18 #261
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29527765

jeetje is Anna al weer 6 maanden?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29527810
Gefeliciteerd!!
pi_29536530
Ingrid ik heb hier nog een avent kolf liggen is echt niet veel gebruikt, als je me mailt : Koetje@xs4all.nl kunnen we als je eventueel intresse hebt er wel even over hebben.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:50:55 #264
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_29545674
Daar ben ik weer eens.

Over de spruw: ik ben inmiddels redelijk van de pijn af, maar ben bang dat het - ondanks de medicijnen - toch niet helemaal weg is gegaan. Tenminste, vandaag voelt het weer wat ongemakkelijk. Ik ga kijken hoe het verloopt als ik door de medicijnvoorraad ben, en dan kijk ik verder.

Verder heb ik vorige week of zo op punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien; de menstruatiecyclus is bij mij weer begonnen, en dat eist zijn tol. Met name de hoeveelheid varieert enorm. Maar goed, het ging daarna ineens toch weer goed, en daarom ga ik nog maar even door.

Ik vind wel dat mijn lichaam erg snel reageert op 'even te veel melk'. De productie maakt dan weer een slinger naar achter, waardoor ik weer te weinig heb.

Verder verlang ik ook wel eens een keer naar een ononderbroken nacht, maar met dat hongerlijdertje van ons lijkt dat iig met borstvoeding zelden te lukken.

Ik weet het niet hoor, over ruim een week is hij vijf maanden, ik weet niet of ik de zes ga halen zo. Borstvoeding en werken (= kolven) blijkt bij mij niet zo'n goede combinatie.

O ja, over kolven: vorige keer vond ik de Avent absoluut de allerbest en presteerde ik met de Medela niks; nu is het gek genoeg volledig omgekeerd.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_29545676
Bix, goed bezig! De magische 6 maanden grens bereikt, keurig hoor!
Yoram heeft ook al een paar keer zijn tandjes (inmidels alweer 2) in mijn tepel gezet, hij doet het steeds 's nachts, en dan lig ik niet helder te voeden, zijn beet maakte ook niet zon indruk. Een andere keer reageerde ik heel soft "auw, dat doet pijn hoor" absoluut niet indrukwekkend. Gelukkig bijt hij niet hard, maar is het meer de scherpte van de tandjes die zo pijn doen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:52:11 #266
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29548532
Bix; HULDE!!!
En gefeliciteerd nog met die mooie rooie van je!

Icaa; sterkte! Lijikt me erg lastig en ik snap eerlijk gezegd heel goed dat je op het punt staat de handdoek erin te gooien, in de ring bedoel ik. Hopelijk gaat het toch snel beter.

Mel; kijk maar uit... voor je het weet knaagt ie je tepels aan flarden.

Hier moet de borstvoeding weer een beetje op gang komen na drie weken gekkenhuis qua drukte. Ik was meer dan hele dagen aan het werk en heb heel veel moeten kolven, wat heel vaak maar mondjesmaat lukte. Juultje heeft dus zo hier en daar een kunstvoedinkje tussendoor gehad omdat ik gewoon niet in staat was om genoeg op te sparen. Ik heb dus het idee dat de productie wat achteruit is gegaan. Gelukkig kan ik hem de komede tijd weer gewoon live voeden, dus ik kan het de komende dagen weer even opkrikken door meneer extra vaak aan te leggen. Hoop dat het snel weer goed op peil is.
pi_29548757
Chantel beet vanavond ook een keertje, of ja eigenlijk was het meer niet loslaten en mee naar achteren trekken omdat ze naar mij wilde kijken. Gelukkig hier geen tandje te bekennen.

Bix wat goed joh dat je de 6 maanden hebt gehaald En die koe met die muts op En die koeien jompels

Icaa, ik denk dat werken en kolven bij weinig vrouwen werkt, of in ieder geval vergt het heel erg veel energie en moeite. En als je dan ook nog eens pijn hebt gehad van de spruw en ontzettend moe bent door de gebroken nachten, dan is het even helemaal niet zo leuk die borstvoeding.
pi_29700810

Wij hebben hier vandaag een pak kunstvoeding opgehaald...

Ik ben nu al een paar dagen goed in de gaten aan het houden dat ik genoeg drink, ik leg Hanne om de twee uur (soms om het uur) aan of ben aan het kolven. Maar het helpt niks de bv loopt terug. Vanmiddag was de 'opbrengst' aan de ene kant 60ml/80ml en aan de andere kant helemaal niks, noppes, nada.... En dat zo'n twee/drie keer...
Hanne was vandaag ontroostbaar en zo kon het gewoon niet verder. Hebben een pak kv gekocht en zijn haar maar bij gaan voeden. Straks krijgt ze gewoon een flesje volledige kv.

Ik vind het zo verschrikkelijk kut!
W ~ H ~ T
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:45:32 #269
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_29701013
sterkte Jonnetje, heel goed dat ze toch bv heeft gekregen. En ik ken het gevoel hoor, bij Lune wilde het na ruim 3 maanden ook niet meer, en hoewel je zelf best weet dat het kv ook wel goed komt voelt het gewoon klote. Sterkte en geef je mooie meid maar een lekkere knuffel, zo groot als ze nu al is heeft ze wel lekker van jouw gekregen...
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:55:15 #270
109497 Icaä
pi_29701350
Jonnetje, je doet je (uiterste) best, meer kan je niet. Niet schuldig voelen hoor!

En kunstvoeding, het voelt rot, ik weet het. Maar misschien heb je straks hetzelfde als ik had: na vier weken (zo lang is een geopend pak kv houdbaar) ineens met dat pak/bklik in je handen staan, en denken: tjee, nu gooi ik toch maar even meer dan de helft weg!

It ain't over till it's over hoor! Iets minder druk op je zelf leggen, dat is nu wel belangrijk denk ik.

(Ik zou persoonlijk alleen voor het extra aanleggen gaan, desnoods met een kookwekker ernaast. Kolven kan heel nuttig zijn, maar ik persoonlijk heb er zo'n hekel aan dat ik het echt zo min mogelijk doe. Ik vind het bovendien ook nogal 'confronterend' als de bv toch al terugloopt, dat het voordeel (extra prikkels tot melkproductie) onmiddellijk teniet worden gedaan door het "ojee, het is echt véél te weinig"). Je merkt aan jezelf wel of de productie toeneemt, weer stuwing 's nachts bijvoorbeeld. Het zijn maar mijn gedachten hierover hoor.)
pi_29702407
icaä, hoe is 't met de spruw? hopelijk toch de kop in gedrukt!? (ben je al door de medicatie-kuur heen?)

jonnetje, en bij jou, jullie hadden toch ook last van spruw? kan misschien best (tijdelijk!) van invloed zijn op de produktie. net als de beruchte 6-weken-regeldagen, die gaan weer voorbij als 't ff meezit! af en toe een keer bijvoeden hoeft nog niet het einde te betekenen hoor, kan juist net even de nodige rust geven aan jullie allebei (-vier!). houd moed! en inderdaad, veel aanleggen werkt het allerbeste, is ook mijn ervaring. slaapt ze 's nachts al goed door? dan kun je overwegen om in die periode nog een keer te kolven, zodat je evt. het gekolfde de volgende dag als bijvoeding achter de hand hebt? (dat is wat ik nu nog steeds doe, maar daar moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk). succes ermee!
pi_29703929
Dat is dus allemaal al wat ik nu doe..
's Avonds rond een uur of tien (Hanne valt rond een uur of acht/negen als een blok in slaap en is dan niet meer wakker te krijgen voor eten) kolf ik en dat gaat de koelkast in als reserve voor overdag. 's Ochtend de eerste voeding is zo'n 180/200ml. M'n boobs zijn nu ook lang niet zo gespannen als normaal, dus normaal zal het ook wel wat meer zijn geweest. Maar daar heeft ze dan wel genoeg aan. Overdag is het gewoon op/weg/leeg..
W ~ H ~ T
pi_29704101
De zalf voor de spruw (Daktarin) was ik al even mee gestopt.
Ik kreeg er juist pijnlijke tepels van. Maar juist sinds ik er mee gestopt ben is de bv terug gelopen.

Ik weet wel dat kv geen zonde is en dat dat allemaal wel meevalt. Wilyan is er immers (heeeeeeeeeeeeeeeeel ) groot van geworden. Michiel vind het ook heerlijk om af en toe een flesje te geven.
Ik vind het alleen wel een beetje jammer, het is zo fijn.
W ~ H ~ T
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:11:56 #274
3011 E.T.
pi_29704208
jonnetje, als het goed is zijn na een week of 6 (nu dus) vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd en heb je dus geen gespannen borsten meer.
Als je niet bijvoed, heeft Hanne dan nog echt honger?
Wat ze uit een fles drinkt kun je nl. niet als maatstaf nemen, uit een fles drinkt veel makkelijk, uit de borst moeten ze meer moeite doen. Uit een fles drinken ze dus bijna altijd meer.
En je weet ook dat een kind veel meer uit je borst krijgt dan dat je met kolven ooit voor elkaar krijgt he?

Krijg je nog wel een goede toeschietreflex bij het live voeden en bij het kolven?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29705003
ja, verkijk je echt niet op die kolfhoeveelheid. als jij 's avonds kolft is dat dus een uurtje nadat Hanne gedronken heeft ongeveer? bij mij is de hoeveelheid die ik kolf na een uur ook nog niet zo geweldig. na 2 of 3 uur daarentegen kolf ik er veel meer uit. en ET zegt 't al, maar die gespannenheid hoeft nu ook echt niet meer zo sterk te zijn (zeer herkenbaar overigens hoor, dat dat onzeker maakt over of 't genoeg is).

zou 't niet kunnen zijn dat de spruw nog niet afdoende behandeld is omdat je dus voortijdig gestopt bent met deze zalf? en dat daardoor de BV toch beïnvloed wordt? misschien een ander type medicijn vragen?
pi_29707486
Omdat Hanne dus juist zo'n honger had zijn we gaan bijvoeden.
Michiel vond 'r vanmiddag zelfs wat pips zien.

De toeschietreflex is ook prima, die is er gewoon maar na een paar minuten houd het gewoon op. Hanne laat zeer kwaad los en bij het kolven komt er gewoon niks meer uit.

Dat kolven 's avonds doe ik zo rond tien/elf uur, meestal zit er dus zo'n drie uur tussen. Daar zou het niet aan liggen dus.

Het kolven zelf geeft geen stress ofzo dat gaf juist wel wat rust, het na korte tijd los laten van de borst en niet weten of er wel wat in gekomen is -behalve dat van de tsr- vind ik stressvoller. (is dat eigenlijk wel een woord? )
W ~ H ~ T
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:22:33 #277
109497 Icaä
pi_30101513
In slaap gevallen:

(Ja, ik voed nog steeds zelf, maar met onze hongerlijder wordt dat wel steeds moeilijker....)
  Jubileum moderator dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:13:54 #278
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_30107148
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:25:13 #279
109497 Icaä
pi_30107564
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:26 schreef bixister het volgende:
icaä, hoe is 't met de spruw? hopelijk toch de kop in gedrukt!? (ben je al door de medicatie-kuur heen?)
Ja, het lijkt echt wel weg te zijn nu. Ben nu twee weken geleden (ongeveer) gestopt met die idioot dure kuur (kuur afgemaakt natuurlijk) en het lijkt tot nu toe effect te hebben.

Grootste 'probleem' nu is de onstilbare honger van junior. Hij is nu ruim 5 maanden, en heeft het geweldige plan opgevat om 's nachts twee keer te komen Om één uur en om vier uur.
En om half zeven nog eens een keer, maar ja, dan moeten we toch opstaan.

Ik heb op een gegeven moment op punt gestaan de handdoek in de ring te gooien, en dan maar - vanwege de nachtrust - de dag te beëindigen met een fles poedermelk. Minder licht verteerbaar enzo. Dat werkte dus twee nachten. Daarna niet meer, toen was het dus weer 2x per nacht.

Ik geloof niet dat de bv echt heel erg aan het teruglopen is. Ik kolf op het werk om 11 uur 's ochtends en 3 uur 's middags, en kolf dan tussen de 240 en 200. 's Ochtends meer dan 's middags.
Het lijkt me toch voldoende dan.
Én hij krijgt fruit en als-ie wil (dat is niet altijd) groentehapjes.

Hij heeft gewoon te veel honger. Krijg je van die geweldige tips van anderen: "je hebt ook voeding voor hongerige baby's hoor!" Ja, zal ik die dan maar gaan drinken?
ik betwijfel of het zou werken als we zo'n hongerige baby voeding zouden geven 's avonds. Bovendien moet ik dan weer - hoera hoera - gaan kolven 's avonds, en daar heb ik dus ook weer geen zin in. Tja, het is natuurlijk zo niet op te lossen natuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door Icaä op 30-08-2005 20:36:49 ]
pi_30116096
super icaä dat de spruw weg is! en wat een mooie foto van David (zag er ook 1 in 't fototopic, !)
herkenbaar, dat hongerige. afgezien van de nachtelijke voedingen dan (pfff lijkt me vermoeiend, heb net zelf op vakantie ook weer 's nachts gevoed, dus weet weer hoe dat voelt... en dan hoefde ik niet eens te werken overdag). maar overdag hier ook een meisje dat voortdurend honger lijkt te hebben, terwijl ze toch echt genoeg binnenkrijgt (zie haar spekjes en ontlasting etc.). vervelend, ik word/werd er steeds weer onzeker van over of ik genoeg te bieden heb qua bv. nu met de bijvoeding erbij is 't wel fijn om te zien dat ze ook als ze echt genoeg heeft (en er nog genoeg te pakken is) toch precies zo kan blijven jengelen.
maar die nachtvoedingen, pff lastig hoor, ik hoop dat ie er toch snel minstens 1 minder nodig gaat hebben. je hebt 't trouwens vast al eens geprobeerd maar misschien is het de moeite waard hem 's nachts een tijdje te laten huilen, en kijken of ie zonder voeding toch ook weer in slaap kan vallen? ik weet nog dat dat bij Piet tot mijn grote verbazing in een paar nachten tot doorslapen leidde, terwijl ik ervan overtuigd was dat alleen een voeding op die momenten zou helpen.

ik ben op vakantie trouwens gestopt met de avond-kolf-sessies en dat bevalt me goehoed! kan nu weer een wijntje drinken, olé). ik had juist voor de vakantie zo'n handkolf van Avent aangeschaft, omdat ik geen zin had al onze buren 's nachts wakker te doen schrikken met dat lawaai van m'n dubbele elektrische Medela. ik heb een paar avonden geoefend maar het lukte me met die handkolf helemaaaal niet om er wat substantieels uit te krijgen (m'n TSR is geloof ik geconditioneerd op die bromtoon ). dus in arren moede toch maar de Medela ingepakt, maar ik was vergeten dat 't bij kamperen veeel moeilijker is om zo lang wakker te blijven (al zaten wij in een relatief luxe caravannetje). dus de eerste avond al lekker vroeg naar bed en 't kolven laten zitten. Anna bleek vervolgens 's nachts regelmatig te willen drinken daar (zie verhaal in babietjestopic), dus het kwam ook wel goed uit zo. nu we weer thuis zijn ga ik niet meer opnieuw kolven. het extra flesje overdag hoeft ze toch niet meer zo nodig nu ze ook bijvoeding krijgt. en m'n voorraad voor als ik ff weg wil is nog enorm. als ik straks weer aan 't werk ga wil ik daar overdag wel een keer (of 2) kolven, maar m'n avonden zijn nu weer veel vrijer, heerlijk.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:51:00 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30124819
Ik ben op zoek naar een avent (hand)kolf, ik dacht probeer het eerst hier ipv meteen op marktplaats. dus bix, heel brutaal, maar als jij hem weg wilt doen heb ik interesse!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_30136399
Hoi allemaal,

Hier een 'nieuwe' bv moeder die het allemaal nog niet zo goed weet . Sara is 25 augustus geboren en morgen dus een week oud. De bv valt me heel erg zwaar. Sara heeft nog helemaal geen ritme, wil soms 4 keer in een uur en dan weer 4 uur niet. Ze komt inmiddels wel goed aan, dus met haar gaat alles prima, alleen ik trek het heel erg slecht. Hoe ging dit bij jullie in het begin? Wanneer komt er een beetje ritme in? Sara slaapt 's nachts altijd van 0:00 tot ongeveer 03:00 en erna is ze vaak wakker tot 6 uur, erg slopend dus....
Wie heeft tips en kan me een beetje opbeuren?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_30136757
saffier, ik denk dat ik 'm wel weer wil verkopen ja, maar ik wil 't nog een paar weken proberen omdat het me zo handig lijkt om hem erbij te hebben voor de keren dat elektronisch kolven niet gaat. je hebt geloof ik nog even de tijd, dus zullen we dan over een tijdje nog even mailen over hoe/wat? (als je liever niet wacht moet je het toch maar vast via marktplaats proberen, ik raak 'm vast wel weer kwijt.)
pi_30137251
fuente, oef heftig he die begintijd. ik heb hier nog steeds niet een super vast ritme met anna, dus dat is misschien niet al te bemoedigend, maar het is vooral die eerste weken het allerzwaarst hoor, jullie zullen steeds beter op elkaar ingespeeld raken en je krijgt echt langzamerhand weer wat meer tijd voor jezelf. veel aanleggen is in 't begin toch echt het toverwoord, is mijn ervaring. ook al is het zwaar, het zorgt er wel voor dat je kind genoeg krijgt en dat de produktie opgevoerd wordt.
daarnaast zou je er (op een gegeven moment) zoveel mogelijk een ritme in kunnen proberen te krijgen door steeds dezelfde volgorde aan te houden in alles om de voeding heen, zoals Ria Blom of hoeheetze van die inbaker-®elmaat-methode aanbeveelt (zie inbakertopic voor titel van 't boekje, ik heb nu ff geen tijd 't voor je op te zoeken), dat houdt ongeveer het volgende in: altijd meteen voeden als ze wakker wordt, dan een tijdje knuffelen/spelen, vervolgens een tijdje zelf laten 'spelen' in de box, en bij de eerste tekenen van vermoeidheid (huilen, oogjes wrijven, duimen) Sara weer in bed leggen.
maar jaaa dat is eigenlijk nog niet zo heel erg aan de orde die eerste prille weken, dan ben je alleen maar bezig met elkaar leren kennen en dan ben je eigenlijk zowat continu met de baby bezig. ook heel belangrijk en goed trouwens hoor, om haar lekker veel dicht bij je te hebben/dragen. alleen wel erg vermoeiend, dus soms moet je toch ff proberen zelf ook te slapen. heel veel succes ermee! en spreek niet teveel kraamvisite af, zorg vooral voor jezelf en de baby, de rest is allemaal minder belangrijk.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:23:32 #285
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_30140983
Fuente, die begintijd is inderdaad 3 keer niks he???

Onze kleine Nicole is nu 7 weken en 2 dagen, en nu komt er eindelijk wat regelmaat in de voedingen...
Toen ze 2 weken oud was kwam ze telkens om de 2 uur. Ik had het op een gegeven moment echt gehad! Toen met vriendjelief afgesproken dat we tussen de voedingen minimaal 3 uur zouden laten zitten. Dat heeft geresulteerd in een avondje rondjes rond de tafel lopen omdat Nicole na 2 uur toch al een beetje trek had. De volgende dag ging het al een stuk beter.
Alleen sliep Nicole 's nachts gelukkig wat langer... Meestal kwam ze dan om de 4 uur... Of als we haar de hele avond beneden hadden en haar 's avonds rond elven in badje deden en dan in bed dan wilde ze wel eens een uurtje of 6 achter elkaar slapen. Maar dan zaten we dus wel 's avonds met een huilenden baby.
Nu zorg ik dat de laatste voeding rond 8 uur 's avonds is en dan gaat ze naar bed... Dan is het maar afwachten hoe lang ze slaapt...

Helpt het misschien om bij de voeding 's nachts eerst wat voormelk af te kolven? Zodat ze dus de wat vettere achtermelk krijgt waar ze misschien langer mee vooruit kan? En misschien overdag langer wakker houden? En 's nachts als je haar uit bed haalt om te voeden niet teveel licht maken en niet druk doen, beetje loom praten enzo.. Wil ook wel eens helpen...

Ik weet niet of je een man/vriend hebt die je kan/wil helpen, misschien kan die 's nachts wat bijspringen? Bij ons gaat het zo dat mijn vriend Nicole 's nachts uit haar bedje haalt en bij mij neerlegt, dan kan ik halfslapend voeding geven en als ze klaar is legt mijn vriend haar ook weer terug in bed (niet altijd met een schone luier, als ze niet stinkt dan laten we het zo, met alleen een plasluier kan ze nog wel een paar uurtjes slapen, wordt ze ook niet zo wakker van het verschonen...)

Ik snap in ieder geval hoe je je voelt en het gaat voorbij! Dusseh, succes!!!!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:26:22 #286
109497 Icaä
pi_30141102
Bijna mijn ervaring Bix, met de Avent-kolf. Ik produceer daarmee bijna niks. Met de Medela gaat het heel veel beter.
Maar - zoals ik al eerder vertelde - vier jaar geleden was dat precies omgekeerd. Misschien heeft het inderdaad wel te maken met een geconditioneerde (toeschiet)reflex. Avent is op zich handiger omdat ie zonder stroom werkt, en bovendien stil is (afgezien van wat gepiep, waar meer Aventeigenaressen mee te maken hebben geloof ik). Medela heeft wel een stopcontact nodig. Ik heb nooit geprobeerd het ding op batterijen te laten werken, maar ik heb zo'n gevoel dat je dan veel batterijen nodig gaat hebben. Ik ben toch wel een kwartier aan het kolven normaalgesproken.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:30:40 #287
109497 Icaä
pi_30141267
Fuente, het lijkt er op dat je kindje nog een omgekeerd dag/nachtritme heeft, zo midden in de nacht wakker. Maar je kindje is natuurlijk nog ontzettend jong, dikke kans dat het over twee weken anders is.
Ik weet ook niet of flesvoeding nu veel verlichting zou brengen, behalve dan dat iemand het eens van je kan overnemen.
Het is inderdaad zwaar als je nachtrust zo verstoord wordt. Denk aan jezelf, kun je slapen als je kindje overdag slaapt? Dat scheelt al weer.
En echt, er komt op een gegeven moment wel wat meer rust en regelmaat in (zeker met de tips die Bix je gaf). Bereid je wel voor op regeldagen, want heb je eenmaal regelmaat, dan gooit dat de boel weer heerlijk in de war.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:49:06 #288
3011 E.T.
pi_30141830
Sara moet natuurlijk ook nog erg wennen aan 't leven hier buiten
De eerste weken was er hier ook geen tot nauwelijks ritme. We hadden alleen 's avonds een ritme om een uur of 7 a 8 in bad en daarna werd het 'nacht'. Dan hielden we het donker, en haalden Saskia alleen voor een voeding uit bed. Verder troosten door over d'r hoofdje oid te aaien, maar wel in de wieg laten liggen.
Alleen had ze af en toe ook avonden dat ze wilde clustervoeden.. van 7 tot 10 continue aan de borst..

Tips heb ik dus eigenlijk niet, het is die eerste weken gewoon zoeken en elkaar leren kennen. En achteraf kijk je er waarschijnlijk met weemoed op terug
pi_30142894
Ja, dat denk ik ook.
In de baarmoeder zijn ze gewend dat ze kunnen bewegen als moeder slaapt/rust en rusten als moeder beweegt, dus net andersom. En ze zijn een continue toevoer van voedingsstoffen gewend. Veel kinderen willen dan ook vaak kleine beetjes drinken, zeker als ze nog zo jong zijn.
De eerste 6-8 weken zijn het moeilijkst, daarna wordt 't steeds makkelijker!
Dat ze van 12 tot 3 slaapt is in elk geval prettig. Slaap jij overdag tegelijk met haar een beetje bij?
Slaapt ze 's nachts ook niet als je haar bij je neemt? Dat kan bij jou in bed maar er zijn ook mensen die een zijkant van het ledikantje schroeven en dat ledikantje tegen hun bed aan zetten, matrassen op dezelfde hoogte. Dat kan de nachtvoedingen makkelijker maken (voordeel is dat je amper wakker hoeft te worden: leeslampje aan en aanleggen, lampje weer uit.. en als je meer ervaring hebt kan het ook zonder lampje).
Borstvoeding maakt rustgevende hormonen aan bij moeder en kind, zodat beiden makkelijker in slaap komen tijdens of vlak na een voeding (daarom vind ik dat schema van Ria Blom dat Bix noemde dus niet zo handig, zeker niet bij nachtvoedingen ).

Btw zo lang je zonder flesvoeding kunt zou ik dat zeker proberen, evt kun je kolven en je man dat laten geven zodat jij eens vroeger naar bed kunt oid. Maar er zijn lactatiekundigen die zeggen dat kunstvoeding het beschermlaagje in de darmen (dat moedermelk aanlegt) aantast en daardoor de kans op allergieen ed vergroot.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:44:52 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_30145935
Bix, niks overhaasten hoor! Ik ben 'pas' in december uitgerekend dus ik heb idd voorlopig nog even de tijd. Als je hem alsnog wil verkopen hou ik me graag aanbevolen en als hij toch handig voor je blijkt te zijn is dat alleen maar mooi! We mailen tzt nog wel!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:56:05 #291
109497 Icaä
pi_30146398
Opbeurende mededeling voor Fuente:
Die nachtvoedingen doe je straks bijna slapend. Het is nog wel belastend, maar lang en lang niet zo erg als wat je nu meemaakt.
Ik zit wel eens letterlijk te knikkebollen (liggend voeden is hier nooit gelukt, misschien maar goed ook).
Verder gaat het ook echt steeds sneller. Hier ongeveer 5 minuten per kant. Verschonen heb ik lange tijd 's nachts niet gedaan. Is nu (helaas) wel weer nodig met die enorme input

En sommige kinderen slapen met bv wel gewoon door!

(poemojn, heb jij nog tips, wat vind jij van het een paar nachten 's nachts niet geven om het af te leren? Junior is 5 maanden en weegt ruim 8,5 kilo, hij zou het dus gemakkelijk moeten kunnen, doorslapen)
pi_30148002
Icaa, bij mij ging dat gewoon op verzoek (en ik denk zelf niet dat gewicht daarin een rol speelt, dat lijkt me meer een flesvoedingskwestie).. officieel is doorslapen van 0.00-5.00 ononderbroken slapen. Voedingen voor 00.00u zijn (late) avondvoedingen, voedingen na 5.00u (vroege) ochtendvoedingen. Ik heb het idee dat ouders vaak vertellen dat hun kind al doorslaapt (ook omdat ze denken dat een gezonde baby doorslaapt omdat dat nodig is voor de ontwikkeling, met dank aan oa de Pampers- en Zwitsalreclame) terwijl hij bijv nog wel steeds wakker wordt voor een speentje (dat werd hier ook met bv opgelost). Een half jaar geleden ofzo las ik een onderzoek waaruit kwam dat 1 op de 3 kinderen met 1,5 jr nog niet doorslaapt.. dus je kunt er nog even tegenaan.
Er zijn ook wel mensen die de nachtvoedingen proberen af te wennen met slokjes water, maar water is eigenlijk ook bijvoeding en ik weet niet of je daar al mee bent begonnen. Misschien kun je eens op het www.borstvoedingsforum.nl tips zoeken? Er zijn wel meer mensen die van de nachtvoedingen af proberen te komen.

/edit
Nachtvoedingen helpen overigens ook om de menstruatie uit te stellen, ik weet niet of je dat belangrijk vindt maar ik vind 't zelf wel een prettige bijkomstigheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 31-08-2005 22:48:49 ]
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:46:57 #293
3011 E.T.
pi_30148530
Hier heeft 't een jaar geduurd voor Saskia helemaal echt doorsliep. Wij deden ook gewoon echt alles op verzoek. Maar toen ze een jaar was (en al een tijdje flesvoeding kreeg) vonden we het welletjes. Ze liet toen ook steeds meer van d'r fles staan en had er dus duidelijk ook niet meer zo'n behoefte aan en 't was meer gewoonte geworden.
Toen hebben we twee nachten de 5-10-15 min.methode toegepast en sindsdien slaapt ze van 19.00 tot 8.00

Maar ja, hier heb je niks aan.. Baby is nog lang geen jaar
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:16:54 #294
109497 Icaä
pi_30149727
quote:
[/edit
Nachtvoedingen helpen overigens ook om de menstruatie uit te stellen, ik weet niet of je dat belangrijk vindt maar ik vind 't zelf wel een prettige bijkomstigheid.
Nou, dat werkt bij mij dus helaas niet!
Al weer drie keer ongesteld geweest. Ondanks nachtvoedingen. Helaas.

Zeer bedankt voor je tips trouwens!
pi_30151765
Beetje vervelend dat iedereen tegen wie ik dat zeg het bewijs lijkt te zijn van het tegendeel maar wel succes verder ermee!
pi_30166973
Hier ook nog steeds 'baby on boob', ik voed nog steeds op verzoek en in die verzoeken zit niet echt regelmaat, 't gaat lekker dag en nacht door, soms om de 2 uur soms zit er wel 4 uur tussen. ('s nachts wel langere pauzes hoor) Maar gelukkig gaat het liggend voeden hier zeer prima, en eigenlijk beter dan zittend. Ik ben gelukkig ook nog niet ongesteld geworden. Wel zet Yoram regelmatig even zijn scherpe tandjes in mijn tepel, aiks maar goed, ik hoop dat het tijdelijk is!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_30167295
Oh dat liggend voeden vind ik ook makkelijker dan zittend voeden hoor. Vind het zelf lekkerder (zeker een lui persoon ) maar Tomas drinkt dan ook rustiger en langer. Omdat ik in het begin enorm last had van m'n stuitje kon ik alleen liggend voeden de eerste 4 tot 6 weken (te lang stil zitten hield ik niet vol) maar nu doe ik het nog heel vaak...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 1 september 2005 @ 21:02:22 #298
109497 Icaä
pi_30178858
mijn borsten zijn te klein voor liggend voedend. Heb nog steeds een a-cupje. Zelfs met bv. Dus het is helaas ook een fabeltje dat je borsten altijd 2 maten groeien tijdens zws/bv.
pi_30179402
Als je lang genoeg wacht groeit Juniors hoofdje wel en dan kun jij het ook.
pi_30182991
melonovy, fijn dat alles nog goed loopt. erg he dat bijten. Anna heeft gelukkig nauwelijks meer gebeten sinds die 1e paar tandjes-dagen, en vorige week ineens nog een keer 1 dag een paar keer. gelukkig begrijpt ze mijn 'AU!' en boze blik volgens mij inmiddels héél goed.

poemojn, die slaapverwekkende kracht van BV wordt hier ook vaak benut, al werkt het ook wel eens andersom: dat ze er weer helemaal wakker en energiek van wordt. ik heb me eerlijk gezegd ook nooit strikt aan de Ria Blom-regels gehouden. het werkte simpelweg niet zo goed bij Anna, maar met wat aanpassingen (dus zowel voor als na 't slapen drinken bijvoorbeeld) heeft het toch wel wat geholpen om iets meer rust in te bouwen. en verder is 't eigenlijk ook nog altijd heel wisselend hoe vaak ik haar voed. ook nu met die nieuwe bijvoeding vind ik 't best lastig om er enige regelmaat in te krijgen. ik 'doe meestal maar wat' voor m'n gevoel. als ze wakker is tijdens ons eten mag ze mee aan tafel, en daarnaast nog BV op verzoek. soms lijkt me een wat strakkere structuur heerlijk maar ik krijg 't gewoon niet voor elkaar. Anna slaapt zo wisselvallig overdag dat we alles daar maar omheen doen.

Icaä hier ook een minimaatje met nauwelijks extra groei door de BV (afgezien van de stuwingsdagen). liggend voeden lukt mij gelukkig wel, maar ik moet daarbij af en toe wel gekke toeren uithalen om Anna er goed bij te laten kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')