super icaä dat de spruw weg is!
![]()
en wat een mooie foto van David (zag er ook 1 in 't fototopic,
![]()
!)
herkenbaar, dat hongerige. afgezien van de nachtelijke voedingen dan (pfff lijkt me vermoeiend, heb net zelf op vakantie ook weer 's nachts gevoed, dus weet weer hoe dat voelt... en dan hoefde ik niet eens te werken overdag). maar overdag hier ook een meisje dat voortdurend honger lijkt te hebben, terwijl ze toch echt genoeg binnenkrijgt (zie haar spekjes en ontlasting etc.). vervelend, ik word/werd er steeds weer onzeker van over of ik genoeg te bieden heb qua bv. nu met de bijvoeding erbij is 't wel fijn om te zien dat ze ook als ze echt genoeg heeft (en er nog genoeg te pakken is) toch precies zo kan blijven jengelen.
maar die nachtvoedingen, pff lastig hoor, ik hoop dat ie er toch snel minstens 1 minder nodig gaat hebben. je hebt 't trouwens vast al eens geprobeerd maar misschien is het de moeite waard hem 's nachts een tijdje te laten huilen, en kijken of ie zonder voeding toch ook weer in slaap kan vallen? ik weet nog dat dat bij Piet tot mijn grote verbazing in een paar nachten tot doorslapen leidde, terwijl ik ervan overtuigd was dat alleen een voeding op die momenten zou helpen.
ik ben op vakantie trouwens gestopt met de avond-kolf-sessies en dat bevalt me goehoed! kan nu weer een wijntje drinken, olé). ik had juist voor de vakantie zo'n handkolf van Avent aangeschaft, omdat ik geen zin had al onze buren 's nachts wakker te doen schrikken met dat lawaai van m'n dubbele elektrische Medela. ik heb een paar avonden geoefend maar het lukte me met die handkolf helemaaaal niet om er wat substantieels uit te krijgen (m'n TSR is geloof ik geconditioneerd op die bromtoon
![]()
). dus in arren moede toch maar de Medela ingepakt, maar ik was vergeten dat 't bij kamperen veeel moeilijker is om zo lang wakker te blijven (al zaten wij in een relatief luxe caravannetje). dus de eerste avond al lekker vroeg naar bed en 't kolven laten zitten. Anna bleek vervolgens 's nachts regelmatig te willen drinken daar (zie verhaal in babietjestopic), dus het kwam ook wel goed uit zo. nu we weer thuis zijn ga ik niet meer opnieuw kolven. het extra flesje overdag hoeft ze toch niet meer zo nodig nu ze ook bijvoeding krijgt. en m'n voorraad voor als ik ff weg wil is nog enorm. als ik straks weer aan 't werk ga wil ik daar overdag wel een keer (of 2) kolven, maar m'n avonden zijn nu weer veel vrijer, heerlijk.