Dat hangt wel af van hoe we liggen natuurlijk.
![]()
M'n man merkt ook niets meer van nachtvoedingen (even nagevraagd). Maar in theorie duren nachtvoedingen langer als je samen slaapt dan wanneer je apart slaapt. Haar ledikantje staat overigens ook op onze kamer, daar slaapt ze ook wel in nu.
Dit is bij ons trouwens gekomen doordat ze als klein baby'tje niet apart kon slapen, ze lag altijd bij mij op schoot of in een draagzak oid. Wegleggen was brullen. Het is dus niet vanuit een familiebedideologie gekomen, al vond ik het wel interessant dat er mensen zijn die daar bewust voor kiezen (attachment parenting). En in veel culturen is dit natuurlijk de normaalste zaak ter wereld, dus erg gek voel ik me niet.
![]()
'Bed sharing' is overigens veiliger dan baby in ledikantje, mits ouders er veilig mee omgaan, zie
hier voor onderzoeken, richtlijnen, aanbevelingen.
Ow en die laatste vraag: er zijn vele tijden, manier en plaatsen voor zoiets.. En verder is dat iets waar ieder echtpaar mee zit dat zich houdt aan het advies minimaal 6 mnd de baby bij zich op de kamer te laten slapen ivm wiegedoodpreventie.
![]()
/editje
Hmm dit stond dus al lang open, ik was ff weg.
![]()
Om het ontopic te houden: omdat de risico's van kunstvoeding geven groter zijn dan de risico's van samen slapen volgens organisaties als Unicef, raden zij samen slapen juist aan (vergemakkelijkt nachtvoedingen en verlengt zo de duur van de borstvoedingsperiode).
Is dit bv-maffia genoeg?