Ik snap het ook wel en ik neem het niemand kwalijk, het staat niet op mijn voorhoofd dat ik zoiets helaas heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Mijn bedoeling was uiteraard niet om iemand te kwetsen. Het lijkt me wel een boeiend onderwerp om vast te leggen en je kan er alle kanten mee op, maar misschien is 'depressie' oid een beter idee. Met een dergelijk onderwerp zullen er ook weinig archieffoto's verschijnen, aangezien niet iedereen een dergelijke foto gemaakt heeft. En een bloemenfoto sluit niet aan bij het onderwerp gelukkig.
archief is een niet recentelijk geschoten fotoquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:23 schreef mwvdlee het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens in godsnaam telkens met "archieffoto"?
Overigens American_Nightmare, leuke foto in de wedstrijd, maar ik moest wel ff lachen toen ik de titel op dat papier las: "Het probleem van de ander cultuur". Maakt de titel een beetje retorisch van aardom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dus als je een jaar geleden de foto van je leven hebt geschoten en de volgende maand gaat de wedstrijd er toevallig over, dan zou je een foto moeten maken die eigenlijk minder is dan degene die je al had?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:29 schreef Puckzzz het volgende:
sommige mensen vinden die 'minder waard' omdat je dan geen moeite hebt gedaan voor de wedstrijd van de maandom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik werd er ook pas na plaatsing op DPZ op attent gemaakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:23 schreef mwvdlee het volgende:
Wat bedoelen jullie trouwens in godsnaam telkens met "archieffoto"?
Overigens American_Nightmare, leuke foto in de wedstrijd, maar ik moest wel ff lachen toen ik de titel op dat papier las: "Het probleem van de ander cultuur". Maakt de titel een beetje retorisch van aardom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als je voor een verbod op archieffoto's kiest wel inderdaad. Dat maakt de wedstrijd IMO aantrekkelijker. Nu krijg je de situatie dat sommigen hun vakantiefoto's ingaan sturen en dat vind ik een beetje jammer. Maar goed het verleden heeft uitgewezen dat andere daar weer anders over denken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Dus als je een jaar geleden de foto van je leven hebt geschoten en de volgende maand gaat de wedstrijd er toevallig over, dan zou je een foto moeten maken die eigenlijk minder is dan degene die je al had?
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:41 schreef Subhuman het volgende:
Als ik zo het centrale topic zie, wordt de term bokeh door de meeste mensen helemaal verkeerd geïnterpreteerd...
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!
er is kennelijk geen goede duidelijke uitleg van bokeh omdat het een nogal 'vaag' onderwerp is. ik laat het gewoon aan de stemmers over om te beslissen welke foto naar hun mening dan wel tot bokeh hoortom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htmquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:41 schreef Subhuman het volgende:
Als ik zo het centrale topic zie, wordt de term bokeh door de meeste mensen helemaal verkeerd geïnterpreteerd...
Preciesquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heeej leuk! daar gaan we weer, we hebben nog 9 uur en 1 kwartier om hierover te discussieren, daarna wil ik het woord bokeh niet meer horen!!!
er is kennelijk geen goede duidelijke uitleg van bokeh omdat het een nogal 'vaag' onderwerp is. ik laat het gewoon aan de stemmers over om te beslissen welke foto naar hun mening dan wel tot bokeh hoortom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
de mijne wel, vooral mijn eerdere inzending heb ik er echt de nadruk op gelegd, moest ook wel want dat was studiowerk en daar vind je niet zo snel een 'natuurlijke' manier om bokeh te creëren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:55 schreef milagro het volgende:
[..]
http://www.rickdenney.com/bokeh_test.htm
ik snap er iig geen reet vanom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
worden de bokeh foto's hier opzettelijk gemaakt eigenlijk?
Praktijkervaringquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:00 schreef Rewimo het volgende:
Tsss, en in het begin werd er zo enthousiast gereageerd op het onderwerpom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wat is er gebeurd dat het woord rukonderwerpen tegenwoordig pas tegen de sluitingstermijn van de wedstrijd valt?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Graag gedaan hoor!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:07 schreef Puckzzz het volgende:
dankje, nu ben ik scheelom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Eindelijk...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
rukonderwerpom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik leer hier veelquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Hee zeg Puckzzz, jij hebt al genoeg ereplaatsen gehaald de laatste tijdom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:07 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als je voor een verbod op archieffoto's kiest wel inderdaad. Dat maakt de wedstrijd IMO aantrekkelijker. Nu krijg je de situatie dat sommigen hun vakantiefoto's ingaan sturen en dat vind ik een beetje jammer. Maar goed het verleden heeft uitgewezen dat andere daar weer anders over denken.
Als voorbeeld noem ik even dat (Indiaas?) jongetje uit het wedstrijdtopic. Best een mooie foto, maar overduidelijk archiefmateriaal en eigenlijk helemaal niet aansluitend op het onderwerp. Oke, er zijn een paar randjes bokeh te vinden maar de foto is duidelijk niet gemaakt met de bedoeling een leuke inzending voor de wedstrijd te creeeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop