abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28293517
De 92e Tour de France, van 2 tot 24 juli.

In een totaal van 21 etappes zullen de renners 3607 kilometer fietsen. Er zijn 9 vlakke etappes, 3 middelgeberteritten, 6 echte bergritten, 2 individuele tijdritten en 1 ploegentijdrit.

De renners zullen drie maal bergop eindigen. Tweemaal zal er een rustdag zijn. In totaal moet er 74 kilometer alleen worden tijdgereden. De ploegentijdrit beslaat 66 kilometer. Eenmaal zullen de renners met het vliegtuig en eenmaal zullen de renners met de trein worden vervoerd. In totaal zullen er 20 bergen van de 1e, 2e of hoogste categorie worden beklommen. De Tour doet dit jaar 9 nieuwe plaatsen aan; Fromentine, Noirmoutier-en-l'Ile, Les Essarts, La Châtaigneraie, Chambord, Gérardmer, Miramas, Agde et Lézat-sur-Lèze.

Interessant is overigens dat dit jaar de Tour begint met een tijdrit van 19 km. Dit is reeds één van de twee individuele tijdritten. Er is geen proloog.

Ook is het dit jaar tien jaar geleden dat Fabio Casartelli bloedend op het wegdek lag en later die dag zou overlijden.

De belangrijkste dagen in de Tour dit jaar zijn:
Etappe 4, Dinsdag 5 juli, Tours-Blois; ploegentijdrit
Etappe 9, Zondag 10 juli, Gérardmer-Mulhouse; de rit met de eerste bergen, waar de renners hun bergvorm kunnen vinden. De aankomst is relatief vlak.
Etappe 10, Dinsdag 12 juli, Grenoble-Courchevel; bergop aankomst op Courchevel
Etappe 11, Woensdag 13 juli, Courchevel-Briançon; rit die begint waar men de vorige dag geëindigd is met een afdaling naar het dal van Courchevel. Daarna zal men achtereenvolgens de Madeleine, de Télégraphe en de Galibier beklimmen. De finish ligt na de afdaling van de Galibier in Briançon.
Etappe 14, Zaterdag 16 juli, Agde-Ax-3 Domaines; met eerst de klim naar Port-de-Pailhères en daarna de finish op Agde-Ax-3 Domaines.
Etappe 15, Zondag 17 juli, Lézat-sur-Lèze-Saint-Lary Soulan (Pla d'Adet); wellicht dé Koninginnerit van de Tour van 2005; ook de laatste kans voor de favorieten. De renners beginnen met de Col du Portet d'Aspet, in de afdaling waarvan op 18 juli 1995 Casartelli om het leven kwam. Daarna volgen de Col de Menté, Col du Portillon, Col de Peyresourde, Col de Val Louron-Azet en uiteindelijk de aankomst op de Pla d'Adet.
Etappe 16, Dinsdag 19 juli, Mourenx-Paul; een etappe met de Aubisque en de Soulor erin. Lastige bergen. De finish ligt 40 km na de Soulor in Pau.
Etappe 20, Zaterdag 23 juli, Saint-Etienne-Saint-Etienne; Individuele tijdrit over 55 km...de laatste kans om iets in het klassement te veranderen.

De hoofdrollen zijn dit jaar weggelegd voor:

Lance Armstrong

Jan Ullrich

Alexandre Vinokourov

Paolo Savoldelli, Giro-winnaar

Ivan Basso

Iban Mayo

Een andere favoriet?

Natuurlijk weer live te volgen bij de NOS en bij onze Belgische collega's. Ook Eurosport zal weer verslag doen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28293592
Zo, dat is beter werk.

Doe de mijne dan maar dicht.
pi_28293613
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28293647
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Vanochtend in de krant wat Tourprognoses van enkele renners en oud-renners. En wie had Van Heeswijk op nummer 3: Aitor Gonzalez. Goed geinformeerd die Max.

Sowieso een beetje vergezocht hoor, die wordt echt geen derde
pi_28293653
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef zjroentje het volgende:
Die doet dus niet mee.

En als je Michel Wuyts moet geloven is ie bang om tegen de dopinglamp te lopen.
pi_28293724
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
1 van de co-commentatoren van Michel Wuyts tijdens de Tour zal Ludo Dierckxsens zijn .

Ook had Wuyts nog wat te vertellen over doping. Hij vindt dat, wanneer ze echt renners willen betrappen op doping, ze beter wat meer zouden testen buiten competitie. Vooral in december in Zuid-Afrika en in februari in Spanje zou het volgens ons aller Michel geen probleem zijn om hopen renners positief te laten testen. Ook zei Wuyts dat hij (en anderen uit het milieu) ook wel weten hoe de vork aan de steel zit wanneer Aitor Gonzalez plots iedereen uit het wiel rijdt in de bergritten in de ronde van Zwitserland.
pi_28293814
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28293913
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
Aitor is natuurlijk ook niet de eerste de beste koekebakker. Misschien heeft zijn terugkeer in Spaanse dienst hem veel goed gedaan. Hetzelfde geldt dit jaar eigenlijk voor Botero.
Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?

Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
pi_28293920
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:29 schreef zjroentje het volgende:
tsja, in het wielrennen ben je snel verdacht. Ik vind het dus ook een wel erg gewaagde uitspraak van Wuyts.

Gonzalez reed overigens in zijn Fassa - tijd niet constant op een laag niveau. Hij won nog ritten in de Tour en Giro. Dus van een merkwaardige vormpiek na een grote dip (wat dus vaak zo is bij dopinggebruikers) kan je niet echt spreken.
pi_28294104
Mooie voorbeschouwing vandaag in AD Sportwereld en de komende dagen nog veel meer .

Donderdag 20.30 - Ned.2 > Documentaire over Lance Armstrong.
sig verwijderd door FA
pi_28294490
Is dat met dat interview met Mart Smeets? Of meer?
pi_28294560
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:01 schreef JohnDDD het volgende:
Is dat met dat interview met Mart Smeets?
Volgens mij wel.
sig verwijderd door FA
pi_28294580
Mja altijd leuk om nog een keer te zien (vorig jaar was het ook op TV)

pi_28294618
Heb er zin in .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28294712
Ik begin zenuwachtig te worden. Bij de bergritten ben ik altijd een nerveus wrak, en zit ik te trillen om te zien wat Armstrong doet.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:37:27 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_28295558
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja in Spaanse dienst doen die jongens het altijd goed, of bedoelde je het niet zo?

Trouwens nog wel mijn vraag aan SoK, waar Wuyts dat gezegd heeft?
Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_28295836
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een interview met Humo. En zo gewaagd vind ik het niet, het kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Wuyts zei ook iets over het feit dat hij opvallend beter rijdt wanneer hij voor een Spaanse ploeg rijdt.
Mja. Ik kan mij best voorstellen dat die jongens tegenwoordig wat meer aan gelegenheidsdoping doen eh, zo van even de spuit erin als de koers het van het lichaam vraagt. Men rijdt morgen door mijn woonplaats, dus dan moet ik die rit wel winnen, dat soort dingen. Of Mayo die in de Dauphiné heel slecht rijdt, omdat men wel weet tegenwoordig dat je alleen op de belangrijke momenten moet pieken. Maar ja, dat is speculatie he. Ik zeg ik kan het me voorstellen dat het zo gebeurt tegenwoordig. Ik denk niet meer dat er nog jongens zijn die structureel hun lichaam kapotmaken met dat spul. En het is moeilijk om aan te pakken. Als een renner in februari zijn hematocriet verhoogt naar 55, en dat is dan in april gezakt naar 49, en hij rijdt er dan een koers mee, wordt EPO niet meer aangetroffen, maar is zijn hematocriet wel lekker hoog. Was dat niet ook wat Wuyts bedoelde?
pi_28295892
Gaat het nou alweer over doping.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_28295959
Ik ben niet begonnen deze keer!

Maar eh, zelfs ik als persoon die iedereen van doping verdenkt, vind het tever gaan dat Wuyts claimt dat Aitor doping gebruikte in de Ronde van Zwitserland.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:24:46 #20
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28296882
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.

Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
pi_28297197
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:24 schreef placebeau het volgende:
Maar Wuyts heeft vooral een punt wanneer hij zegt dat ze buiten het seizoen moeten controlleren. Het is ook dan dat ze bijvoorbeeld Camenzind gevat hebben. En heel veel renners hebben nooit positief getest tijdens wedstrijden, maar zijn thuis toch betrapt met het een of ander.
En ze moeten dat niet alleen doen om er zoveel mogelijk te willen betrappen, maar ook gewoon om de renners te laten weten dat ze nooit veilig zijn voor controles.

Nu, de tour, Ullrich wint wel. Hoop ik.
Mayo had ik niet bij de favorieten gezet, en savoldelli al helemaal niet.
Mha dat zeg ik ook niet he, meer dat er een hoofdrol voor savoldelli zal zijn, vooral als meesterknecht van armstrong. ik wilde em wel gewoon noemen he, hij is toch de giro-winnaar.

Trouwens wordt Armstrong wel buiten het seizoen gecontroleerd toch? De Amerikaanse dopingbond kan hem toch op elk moment komen testen?

Maar ja als hij op een onbekende plek zit ergens in de bergen weet men ook niets he.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:51:22 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_28297794
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:59:07 #23
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_28298079
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Zwansen het volgende:
De meesterknecht van Armstrong in de bergen zal geen Savoldelli of Popovich zijn maar gewoon Azevedo denk ik... Die gast richt zich alleen op de Tour, denk niet dat Savoldelli na de Giro nog 3 week in topvorm kan zijn in de Tour.
Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:07:16 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_28298334
Hup Ullrich
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:07:38 #25
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_28298341
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:59 schreef 9christensen het volgende:

Denk het ook niet. Hoewel, in de Tour is altijd heel die ploeg in vorm.
Lance heeft altijd zo'n treintje als Petacchi alleen dan berg op, Savoldelli zal niet de laatste zijn....ik zie daar eerder Popo die dan ook nog redelijk kort kan eindigen
....hoedt u voor het domino-effect ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')