Het café is nog niet helemaal goed uitgewerktquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Juist wel... al hoewel ik deze aflevering minder vond dan de anderen deze week.
Nee, die zijn er volgens mij ook naar een aantal afleveringen alweer uitgeschreven en vervangen voor een leukere barman, en later een barvrouwquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:26 schreef Nano het volgende:
Ik snap het niet meer..
Die Walter en Hannie waren toch helemaal niet leuk als nieuwkomers?![]()
Niet waar. Die waren tot aan het einde te zien hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:27 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Nee, die zijn er volgens mij ook naar een aantal afleveringen alweer uitgeschreven en vervangen voor een leukere barman, en later een barvrouw
Doel jij op die gasten achter de bar, of gewoon vrienden van Piet? Want volgens mij haal ik wat namen door elkaarquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:44 schreef Nano het volgende:
[..]
Niet waar. Die waren tot aan het einde te zien hoor.![]()
Nou, eerst had je Bert - Fred - Piet, toen Ella - Piet - Fred en daarna Walter - Fred en Piet. Waarom hield niemand het vol daar?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:48 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Doel jij op die gasten achter de bar, of gewoon vrienden van Piet? Want volgens mij haal ik wat namen door elkaar
Weet niet meer precies wie Hannie was, maar ze kwam pas een seizoen nadat Walter erin kwam.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:49 schreef Nano het volgende:
Wie was Hannie? Familie van wie? Waarom kwam Piet toen ineens na een jaar weer terug?![]()
Iemand caps, fansite ofzo?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Frey het volgende:
[..]
Weet niet meer precies wie Hannie was, maar ze kwam pas een seizoen nadat Walter erin kwam.
Hannie (Marjolijn Touw) is de zus van Connie (Dana Dool). Hella (Ella Snoep) was de moeder van Connie en Hannie. Connie was de vrouw van Kees, eigenaar van café Vijf Bier. Connie en Kees hebben een zoon: Felix.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Frey het volgende:
Weet niet meer precies wie Hannie was, maar ze kwam pas een seizoen nadat Walter erin kwam.
Zeer interessantquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:52 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Hannie (Marjolijn Touw) is de zus van Connie (Dana Dool). Hella (Ella Snoep) was de moeder van Connie en Hannie. Connie was de vrouw van Kees, eigenaar van café Vijf Bier. Connie en Kees hebben een zoon: Felix.
Alles wat je altijd al over het zonnetje wilde weten, maar nooit durfde te vragen:Cath heet voluit Catherina van Ravenstein. Fred heet voluit Fred van Zomeren. De vrouw van Piet Bovenkerk heet Agneta. In de aflevering 'Prettige Jaarwisseling' maakt Piet een verwijzing naar 'Onderweg Naar Morgen'. Kaatje was een jeugdliefde van Piet. De vader van Fred was hoofd van de lagere school. Later wordt verteld dat de vader van Fred bij de belastingdienst heeft gewerkt. De vader van Piet was timmerman. Cath heeft gewerkt voor het vrouwenblad 'Femina'. In de aflevering 'Verstand op nul' kijkt Cath naar 'The Bold and the Beautiful'. Piet heeft een zus. De moeder van Cath heet Mathilde. Later wordt verteld dat de moeder van Catharina Irmgard heette. Café Vijf Bier staat abusievelijk in een gids van de Amsterdamse Gay-route. Bert is verhuisd naar een verzorgingshuis in Rotterdam. (In werkelijkheid is acteur Sacco van der Made overleden.) Walter is veilingmeester geweest in veilinghuis 'De Kring'. Walter heeft een dochter, Mariska, een schoonzoon, Hans, en een kleinzoon. Een neef van Cath heet Bor. Connie staat in het telefoonboek als Connie Rietman-De Bruin. De broer van Cath heet Jan. In de aflevering 'De zon op z'n laagste punt' is de stem van Harm Edens te horen, een van de schrijvers van de serie. Het café van Conny ligt tegenover het Anne Frank Huis. In het negende seizoen stond actrice Amber Teterissa ('Kees & Co') als algemeen assistent op de aftiteling. In de laatste aflevering werd verteld dat Hella in Mexico zit.
Leuk dit soort feitjesquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:52 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Hannie (Marjolijn Touw) is de zus van Connie (Dana Dool). Hella (Ella Snoep) was de moeder van Connie en Hannie. Connie was de vrouw van Kees, eigenaar van café Vijf Bier. Connie en Kees hebben een zoon: Felix.
Alles wat je altijd al over het zonnetje wilde weten, maar nooit durfde te vragen:Cath heet voluit Catherina van Ravenstein. Fred heet voluit Fred van Zomeren. De vrouw van Piet Bovenkerk heet Agneta. In de aflevering 'Prettige Jaarwisseling' maakt Piet een verwijzing naar 'Onderweg Naar Morgen'. Kaatje was een jeugdliefde van Piet. De vader van Fred was hoofd van de lagere school. Later wordt verteld dat de vader van Fred bij de belastingdienst heeft gewerkt. De vader van Piet was timmerman. Cath heeft gewerkt voor het vrouwenblad 'Femina'. In de aflevering 'Verstand op nul' kijkt Cath naar 'The Bold and the Beautiful'. Piet heeft een zus. De moeder van Cath heet Mathilde. Later wordt verteld dat de moeder van Catharina Irmgard heette. Café Vijf Bier staat abusievelijk in een gids van de Amsterdamse Gay-route. Bert is verhuisd naar een verzorgingshuis in Rotterdam. (In werkelijkheid is acteur Sacco van der Made overleden.) Walter is veilingmeester geweest in veilinghuis 'De Kring'. Walter heeft een dochter, Mariska, een schoonzoon, Hans, en een kleinzoon. Een neef van Cath heet Bor. Connie staat in het telefoonboek als Connie Rietman-De Bruin. De broer van Cath heet Jan. In de aflevering 'De zon op z'n laagste punt' is de stem van Harm Edens te horen, een van de schrijvers van de serie. Het café van Conny ligt tegenover het Anne Frank Huis. In het negende seizoen stond actrice Amber Teterissa ('Kees & Co') als algemeen assistent op de aftiteling. In de laatste aflevering werd verteld dat Hella in Mexico zit.
Wat was de reden dat Piet wegging, en even later toch nog een nieuwe reeks werd gemaakt? En welke spelers had de serie toen de tijd dat Piet wegging? En welke spelers toen Piet weer terug kwam? En hoe ging de echte laatste aflevering?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:43 schreef Frey het volgende:
Ik heb nog de aflevering waar Connie gaat trouwen en Fred heeft wat mooie woorden opgeschreven die hij samen met Piet en Walter wil gaan zeggen
Fred: G staat voor geluk, en dat wens ik jullie heel veel.
Piet: H staat voor... Hella. Die hangt mij uit de keel.
Fred: Nee, dat staat er niet.
Piet: Nee, dat maak ik ervan.
Walter die kon de tekst niet goed lezen en vervolgens komt mevrouw de Vries ook nog eens binnen om haar nieuwe stofzuiger te laten zien en bij de demonstratie zuigt ze zichzelf zowat op. Vervolgens komt de vader van Connie heel droog binnen: Stoor ik?
Meesterlijke scène uit een van de latere afleveringen![]()
In de aflevering waar Piet weggaat, wat ik de mooiste aflevering vind, worden er ook nog verwijzingen gemaakt naar de vroegere spelers, zoals Hella en Bert. Dat was ook weer leuk
Ik log Nederlandse series. Alleen de laatste aflevering heb ik ergens op een dvd staan.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:24 schreef Nano het volgende:
Iwan, geweldigMaar heb jij ze allemaal opgenomen omdat jij dit allemaal weet?
![]()
Heb jij toevallig ook de antwoorden op bovenstaande vragen?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:02 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Ik log Nederlandse series. Alleen de laatste aflevering heb ik ergens op een dvd staan.
De allerlaatste scène weet ik nog. In het café zette Cath de taart even op Piets stoel, omdat ze hem wou zoenen (ze vierden het toch). Vervolgens gaat Piet in de taart zitten en loopt zo wegquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:58 schreef Nano het volgende:
Tof, Iwan.Maar hoe ging de allerlaatste scene dan?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |