abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28841224
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Juist wel... al hoewel ik deze aflevering minder vond dan de anderen deze week.
Het café is nog niet helemaal goed uitgewerkt

Maar dat maakt het ook weer leuk
pi_28844389
Ik snap het niet meer..

Die Walter en Hannie waren toch helemaal niet leuk als nieuwkomers?
pi_28844426
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:26 schreef Nano het volgende:
Ik snap het niet meer..

Die Walter en Hannie waren toch helemaal niet leuk als nieuwkomers?
Nee, die zijn er volgens mij ook naar een aantal afleveringen alweer uitgeschreven en vervangen voor een leukere barman, en later een barvrouw
pi_28844944
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:27 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Nee, die zijn er volgens mij ook naar een aantal afleveringen alweer uitgeschreven en vervangen voor een leukere barman, en later een barvrouw
Niet waar. Die waren tot aan het einde te zien hoor.
pi_28845069
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:44 schreef Nano het volgende:

[..]

Niet waar. Die waren tot aan het einde te zien hoor.
Doel jij op die gasten achter de bar, of gewoon vrienden van Piet? Want volgens mij haal ik wat namen door elkaar
pi_28845672
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 22:48 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Doel jij op die gasten achter de bar, of gewoon vrienden van Piet? Want volgens mij haal ik wat namen door elkaar
Nou, eerst had je Bert - Fred - Piet, toen Ella - Piet - Fred en daarna Walter - Fred en Piet. Waarom hield niemand het vol daar?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:24:56 #132
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_28846042
Sacco van der Made was helemaal geweldig als Bert, alleen jammer dat hij overleed

Ik bekeek laatst een oude band en daarop stond een oude afleveringen waar Piet, Fred en Bert op een contactadvertentie gingen reageren en kijken wie gekozen zou worden. Bert stuurde een kaartje dat hij ergens op straat gevonden had:" Wat sommige mensen niet weggooien!"

Later op de band stond ook nog een nieuwere aflevering waarin Rudi Falkenhagen te zien was als de vader van Connie. En toevallig weer later een stukje Ducktales, waarin Sacco en Rudi de stemmen deden van Dagobert en Turbo. Helaas zijn ze beide niet meer

De nieuwkomers vond ik allemaal wel ok, ook Walter en Hannie. Dat komt omdat Hero Muller en Marjolein Touw ook stemartiesten zijn, net als Sacco. Ze zijn bijvoorbeeld beide te horen in Wunschpunsch. Hero Muller als meneer Mekker en Marjolein Touw als die heks
Bekende stemmen in een serie klinken altijd wel leuk.

Maar Hella en Walter konden niet op tegen Bert:
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_28846702
Wie was Hannie? Familie van wie? Waarom kwam Piet toen ineens na een jaar weer terug?
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:53:27 #135
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_28846790
En dan mevrouw de Vries, die is ook geweldig
Ze speelt ook zo lekker sullig. Ik bedoel niet die laatst te zien was, maar die andere, als je begrijpt wat ik bedoel
  vrijdag 15 juli 2005 @ 23:54:41 #136
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_28846819
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:49 schreef Nano het volgende:
Wie was Hannie? Familie van wie? Waarom kwam Piet toen ineens na een jaar weer terug?
Weet niet meer precies wie Hannie was, maar ze kwam pas een seizoen nadat Walter erin kwam.
pi_28846948
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Frey het volgende:

[..]

Weet niet meer precies wie Hannie was, maar ze kwam pas een seizoen nadat Walter erin kwam.
Iemand caps, fansite ofzo?
pi_28852203
Walter ken ik wel. Maar Hannie kan ik me ook niet even voor de geest halen
pi_28852991
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 23:54 schreef Frey het volgende:
Hannie (Marjolijn Touw) is de zus van Connie (Dana Dool). Hella (Ella Snoep) was de moeder van Connie en Hannie. Connie was de vrouw van Kees, eigenaar van café Vijf Bier. Connie en Kees hebben een zoon: Felix.

Alles wat je altijd al over het zonnetje wilde weten, maar nooit durfde te vragen:
  • Cath heet voluit Catherina van Ravenstein.
  • Fred heet voluit Fred van Zomeren.
  • De vrouw van Piet Bovenkerk heet Agneta.
  • In de aflevering 'Prettige Jaarwisseling' maakt Piet een verwijzing naar 'Onderweg Naar Morgen'.
  • Kaatje was een jeugdliefde van Piet.
  • De vader van Fred was hoofd van de lagere school.
  • Later wordt verteld dat de vader van Fred bij de belastingdienst heeft gewerkt.
  • De vader van Piet was timmerman.
  • Cath heeft gewerkt voor het vrouwenblad 'Femina'.
  • In de aflevering 'Verstand op nul' kijkt Cath naar 'The Bold and the Beautiful'.
  • Piet heeft een zus.
  • De moeder van Cath heet Mathilde.
  • Later wordt verteld dat de moeder van Catharina Irmgard heette.
  • Café Vijf Bier staat abusievelijk in een gids van de Amsterdamse Gay-route.
  • Bert is verhuisd naar een verzorgingshuis in Rotterdam. (In werkelijkheid is acteur Sacco van der Made overleden.)
  • Walter is veilingmeester geweest in veilinghuis 'De Kring'.
  • Walter heeft een dochter, Mariska, een schoonzoon, Hans, en een kleinzoon.
  • Een neef van Cath heet Bor.
  • Connie staat in het telefoonboek als Connie Rietman-De Bruin.
  • De broer van Cath heet Jan.
  • In de aflevering 'De zon op z'n laagste punt' is de stem van Harm Edens te horen, een van de schrijvers van de serie.
  • Het café van Conny ligt tegenover het Anne Frank Huis.
  • In het negende seizoen stond actrice Amber Teterissa ('Kees & Co') als algemeen assistent op de aftiteling.
  • In de laatste aflevering werd verteld dat Hella in Mexico zit.
  • pi_28853093
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 10:52 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Hannie (Marjolijn Touw) is de zus van Connie (Dana Dool). Hella (Ella Snoep) was de moeder van Connie en Hannie. Connie was de vrouw van Kees, eigenaar van café Vijf Bier. Connie en Kees hebben een zoon: Felix.

Alles wat je altijd al over het zonnetje wilde weten, maar nooit durfde te vragen:
  • In de aflevering 'Prettige Jaarwisseling' maakt Piet een verwijzing naar 'Onderweg Naar Morgen'.
  • Later wordt verteld dat de vader van Fred bij de belastingdienst heeft gewerkt.
  • In de aflevering 'Verstand op nul' kijkt Cath naar 'The Bold and the Beautiful'.
  • Piet heeft een zus.
  • Bert is verhuisd naar een verzorgingshuis in Rotterdam. (In werkelijkheid is acteur Sacco van der Made overleden.)
  • In de aflevering 'De zon op z'n laagste punt' is de stem van Harm Edens te horen, een van de schrijvers van de serie.
  • In het negende seizoen stond actrice Amber Teterissa ('Kees & Co') als algemeen assistent op de aftiteling.
  • Zeer interessant . Vooral "In de aflevering 'De zon op z'n laagste punt' is de stem van Harm Edens te horen, een van de schrijvers van de serie.".
    pi_28853134
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 10:52 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

• Piet heeft een zus.
  • Leuk dit soort feitjes
    pi_28854829
    Iwan, geweldig Maar heb jij ze allemaal opgenomen omdat jij dit allemaal weet?
      zaterdag 16 juli 2005 @ 12:43:10 #143
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_28855242
    Ik heb nog de aflevering waar Connie gaat trouwen en Fred heeft wat mooie woorden opgeschreven die hij samen met Piet en Walter wil gaan zeggen

Fred: G staat voor geluk, en dat wens ik jullie heel veel.
    Piet: H staat voor... Hella. Die hangt mij uit de keel.
    Fred: Nee, dat staat er niet.
    Piet: Nee, dat maak ik ervan.

Walter die kon de tekst niet goed lezen en vervolgens komt mevrouw de Vries ook nog eens binnen om haar nieuwe stofzuiger te laten zien en bij de demonstratie zuigt ze zichzelf zowat op. Vervolgens komt de vader van Connie heel droog binnen: Stoor ik?

Meesterlijke scène uit een van de latere afleveringen

In de aflevering waar Piet weggaat, wat ik de mooiste aflevering vind, worden er ook nog verwijzingen gemaakt naar de vroegere spelers, zoals Hella en Bert. Dat was ook weer leuk
    pi_28855294
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 12:43 schreef Frey het volgende:
    Ik heb nog de aflevering waar Connie gaat trouwen en Fred heeft wat mooie woorden opgeschreven die hij samen met Piet en Walter wil gaan zeggen

Fred: G staat voor geluk, en dat wens ik jullie heel veel.
    Piet: H staat voor... Hella. Die hangt mij uit de keel.
    Fred: Nee, dat staat er niet.
    Piet: Nee, dat maak ik ervan.

Walter die kon de tekst niet goed lezen en vervolgens komt mevrouw de Vries ook nog eens binnen om haar nieuwe stofzuiger te laten zien en bij de demonstratie zuigt ze zichzelf zowat op. Vervolgens komt de vader van Connie heel droog binnen: Stoor ik?

Meesterlijke scène uit een van de latere afleveringen

In de aflevering waar Piet weggaat, wat ik de mooiste aflevering vind, worden er ook nog verwijzingen gemaakt naar de vroegere spelers, zoals Hella en Bert. Dat was ook weer leuk
    Wat was de reden dat Piet wegging, en even later toch nog een nieuwe reeks werd gemaakt? En welke spelers had de serie toen de tijd dat Piet wegging? En welke spelers toen Piet weer terug kwam? En hoe ging de echte laatste aflevering?
    pi_28855634
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 12:24 schreef Nano het volgende:
    Iwan, geweldig Maar heb jij ze allemaal opgenomen omdat jij dit allemaal weet?
    Ik log Nederlandse series. Alleen de laatste aflevering heb ik ergens op een dvd staan.
    pi_28855876
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 13:02 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Ik log Nederlandse series. Alleen de laatste aflevering heb ik ergens op een dvd staan.
    Heb jij toevallig ook de antwoorden op bovenstaande vragen?
    pi_28856594
    De belangrijkste karakters in seizoen 7 t/m 9:

SEIZOEN 7:
    Piet = John Kraaijkamp SR.
    Catharina = Martine Bijl
    Erik = Johnny Kraaijkamp
    Gabriëla = Adèle Bloemendaal (*EXIT*)
    Fred = Pieter Lutz
    Connie = Dana Dool
    Dré = Huib Broos (*EXIT*)
    Mevr. De Vries = Coby Timp

SEIZOEN 8:
    Piet = John Kraaijkamp
    Catharina = Martine Bijl
    Erik = Johnny Kraaijkamp
    Fred = Pieter Lutz
    Connie = Dana Dool (*EXIT*)
    Walter = Hero Muller

SEIZOEN 9:
    Piet = John Kraaijkamp sr.
    Catharina = Martine Bijl
    Erik = Johnny Kraaijkamp jr.
    Fred = Pieter Lutz
    Walter = Hero Muller
    Hannie = Marjolijn Touw

Aan het einde van seizoen 7 vertrekt Piet met Gabriëla naar Spanje. De aflevering eindig met Arnoudje, die nog afscheid wil nemen van zijn opa.

De laatste 3 afleveringen van seizoen vormen samen een deel van een uitdrukking: "Lang gewacht (1), Stil gezwegen... (2), Nooit gedacht (3)." (toch nog een nieuw seizoen gekregen:)

Aan het begin van seizoen 8 blijkt dat Piet en Gabriëla 3 uur vast hebben gezeten in de lift. Ze kregen zo'n ruzie dat Gabriëla alleen naar Spanje is vertrokken.

Seizoen 8 eindigt met aflevering 100 ('Zonneklaar'), waarin Connie in het huwelijk treedt. Dit was tevens haar laatste aflevering. Vanaf seizoen 9 runt Hannie, de zus van Connie, het café.

Seizoen 9 begint met de dood van Cath's moeder. De allerlaatste aflevering draagt de titel 'De zon in ons bestaan'. Het is tien jaar geleden dat Piet bij Cath en Erik ging wonen. Cath weet niet of ze dit moet vieren of de hele dag in bed moet blijven. In het café laat een verwarde vrouw een kind achter. Fred vraagt zich af of ze het niet moeten adopteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iwan1976 op 16-07-2005 13:56:50 ]
      zaterdag 16 juli 2005 @ 13:50:37 #148
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_28856743
    Sacco van der Made was ook al best oud in het Zonnetje in Huis. Hij zat al in het eind van zijn 70er jaren.
    pi_28856908
    Tof, Iwan. Maar hoe ging de allerlaatste scene dan?
      zaterdag 16 juli 2005 @ 14:00:03 #150
    62455 Frey
    Ludo Sanders
    pi_28856943
    quote:
    Op zaterdag 16 juli 2005 13:58 schreef Nano het volgende:
    Tof, Iwan. Maar hoe ging de allerlaatste scene dan?
    De allerlaatste scène weet ik nog. In het café zette Cath de taart even op Piets stoel, omdat ze hem wou zoenen (ze vierden het toch). Vervolgens gaat Piet in de taart zitten en loopt zo weg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')