Het enige wat imho opinie zou moeten worden aangepast is de bewijskracht van ambtsberichten van de AIVD. Om operationele redenen kan de achtergrond van die berichten vaak niet worden gecontroleerd. Ik ben het eens met de stelling dat die informatie gefingeerd zou kunnen worden, maar misschien moeten we maar eens leren uit te gaan van het idee dat een geheime overheidsinstelling niet per definitie slechte zaken over burgers meldt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat voor wet zou jij daarvoor willen hebben? Iets als "we denken dat meneer A. iets stouts kan gaan doen maar we hebben geen wettig bewijs dus hij mag levenslang opgesloten worden" of zo?
[..]
Zit wat in: een getuigenis van een politie-agent is immers ook genoeg om een burger tot een celstraf te veroordelen, en die getuigenis kan ook gefingeerd zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:48 schreef RonaldV het volgende:
misschien moeten we maar eens leren uit te gaan van het idee dat een geheime overheidsinstelling niet per definitie slechte zaken over burgers meldt.
Ik ga er ook niet van uit dat het per definitie slecht is maar ik wil daar wel bij aantekenen dat we recentelijk in Nederland een aantal malen helaas hebben moeten constateren dat men (politie) ook niet bepaald onfeilbaar is en dan wil ik het nog niet eens boos opzet noemen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:48 schreef RonaldV het volgende:
Het enige wat imho opinie zou moeten worden aangepast is de bewijskracht van ambtsberichten van de AIVD. Om operationele redenen kan de achtergrond van die berichten vaak niet worden gecontroleerd. Ik ben het eens met de stelling dat die informatie gefingeerd zou kunnen worden, maar misschien moeten we maar eens leren uit te gaan van het idee dat een geheime overheidsinstelling niet per definitie slechte zaken over burgers meldt.
De grootste slachtingen van Afghanen (taliban, Hekmatyar), Irakezen (Saddam, Zarqawi), Palestina (Jordaans leger) zijn door andere moslims gepleegd. En Saoudi-Arabie zuiveren van alle niet-moslims (er worden net zo hard Indiers of Fillipijnen afgeslacht door terroristen daar) zou ook niks helpen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik denk dat als men het terrorisme echt goed wil aanpakken en men in veiligheid en zonder angst wil verder leven in het Westen men compromissen moet sluiten, en uiteraard niet met de terroristen zelf, omdat, zoals Drugshond eerder aangaf, zij geen land of natie vertegenwoordigen, maar met de landen waar momenteel massaal wordt geslacht: Palestina, Irak, Afghanistan. En zolang Amerika in Saoedie-Arabië blijft vertoeven zullen dit soort aanslagen alleen maar toenemen ben ik bang, ik juich het dus niet toe, ik presenteer enkel de feiten
Afhankelijk van hoe sterk die verdenking is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Dagonet het volgende:
Op verdenking alleen al iemand ter dood veroordelen? Tof man, lekker rechtsysteem sta jij voor, schuldig en gestraft zonder dat het bewezen is. Dat is wel behoorlijk jaren 30 sovjetunie
Een lange veroordeling geeft hem heel lang de tijd in de gevangenis onder de >50% moslims daar nieuwe jihadi's te rekruteren.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe sterk die verdenking is.
Samir A. had alleen al op basis van de wet wapens en minutie tot zeer lang veroordeeld kunnen worden.
Hij had bommen, onstekingen, plattegronden van doelen en radicale lectuur.
Hoe dom/blind moet je zijn om dan niet te begrijpen wat er aan de hand is?
Ik zie eerlijk gezegd nog steeds geen posters in NL met telefoonnummers die je moet bellen als je voelt dat iets niet helemaal snor zit, ivm terrorisme.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef www.marjol3in.com het volgende:
[..]
Dat klinkt mooi natuurlijk, maar feit is dat niet elke aanslag voorkomen kan worden. Er zijn er altijd die door de mazen van het net glippen![]()
Komop BSB, jij weet net zo goed als ik dat Palestina geen land is, hoe graag je ook zou willen dat het wel zo zou zijn... Maargoed,,, dat Amerikanen in SA reden genoeg zou zijn voor een aanslag zegt genoeg over de achterlijkheid van diegene die dergelijke aanslagen beramen, denken dat een heidens land ontheiligd wordt omdat er niet-moslims aanwezig zouden zijn is wel net zo dom als denken dat een land als de VS of de UK ooit zal bukken voor verwerpelijke terreurdaden zoals we die gister hebben gezien. Totaal nutteloos dus dergelijke aanslagen en het zal de haat jegens de islamitische medeburger alleen maar doen toenemen. Niet goed te praten, men zou z`n woede moeten richten op de islamitische theorie, maarja, kortzichtigheid kent bij deze relifascisten die verantwoordelijk zijn voor de haat jegens de islamietjes zeker geen tijd.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:46 schreef BansheeBoy het volgende:
"Dreiging aanslag sterk aanwezig in Nederland"
Ik denk dat als men het terrorisme echt goed wil aanpakken en men in veiligheid en zonder angst wil verder leven in het Westen men compromissen moet sluiten, en uiteraard niet met de terroristen zelf, omdat, zoals Drugshond eerder aangaf, zij geen land of natie vertegenwoordigen, maar met de landen waar momenteel massaal wordt geslacht: Palestina, Irak, Afghanistan. En zolang Amerika in Saoedie-Arabië blijft vertoeven zullen dit soort aanslagen alleen maar toenemen ben ik bang, ik juich het dus niet toe, ik presenteer enkel de feiten²
Dat is ook niet het punt van discussie, ik neem dat je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Komop BSB, jij weet net zo goed als ik dat Palestina geen land is, hoe graag je ook zou willen dat het wel zo zou zijn...
Of het achterlijk is of niet, daar verander je niets mee. De feiten zijn dat deze aanslagen worden gepleegd onder het mom van de door mij reeds genoemde voorbeelden. En of het dan achterlijk is of niet kan de daders niet veel schelenquote:Maargoed,,, dat Amerikanen in SA reden genoeg zou zijn voor een aanslag zegt genoeg over de achterlijkheid van diegene die dergelijke aanslagen beramen, denken dat een heidens land ontheiligd wordt omdat er niet-moslims aanwezig zouden zijn is wel net zo dom als denken dat een land als de VS of de UK ooit zal bukken voor verwerpelijke terreurdaden zoals we die gister hebben gezien.
Dit is een mening van je die weinig potten zal breken. Nogmaals, de enige manier om deze terroristen tot rust te manen is het sluiten van compromissen, en de onderhandelingen doe je uiteraard niet met de terroristen zelf, maar met de betreffende probleemlanden in kwestie. Ik vind nl. dat het mes hier aan twee kanten snijdt, ik vind dat het "Westen" ook niet helemaal vrijuit gaat, ik denk dat de terroristen zich storen aan het beleid van o.a. de VS en Engeland, en dan vooral de buitenlandpolitiekquote:Totaal nutteloos dus dergelijke aanslagen en het zal de haat jegens de islamitische medeburger alleen maar doen toenemen. Niet goed te praten, men zou z`n woede moeten richten op de islamitische theorie, maarja, kortzichtigheid kent bij deze relifascisten die verantwoordelijk zijn voor de haat jegens de islamietjes zeker geen tijd.
Hoe kun je nou een compromis sluiten met een land, als dat land aan dezelfde kant staat als jij? Het is niet het westen tegen Saoedi-Arabie (of andersom), maar enkele uitgekoste burgers van Saoedi-Arabie tegen de westerse wereld.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is een mening van je die weinig potten zal breken. Nogmaals, de enige manier om deze terroristen tot rust te manen is het sluiten van compromissen, en de onderhandelingen doe je uiteraard niet met de terroristen zelf, maar met de betreffende probleemlanden in kwestie. Ik vind nl. dat het mes hier aan twee kanten snijdt, ik vind dat het "Westen" ook niet helemaal vrijuit gaat, ik denk dat de terroristen zich storen aan het beleid van o.a. de VS en Engeland, en dan vooral de buitenlandpolitiek²
Afghanistan is nooit door de Russen aangevallen, de VS is in 78 begonnen met het geven van geld en wapens aan de muhjaheddin met de intentie het communistische bewind omver te werpen, daarop vroegen zij om hulp van Moskou toen eind 79 de positie van de communistische regering uitermate wankel werdt. De Taliban was een onderdeel van de muhjaheddin.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:12 schreef CeeJee het volgende:
Bij elk compromis komt er wel weer een nieuwe eis. Zie Afghanistan, die geef je wapens als ze door de Russen worden aangevallen en even later vallen ze je in de rug aan omdat je Saoudi-Arabie te hulp schiet tegen Saddam.
De vergelijking blijft overeind. Je accepteert eerst hulp van de VS, en daarna val je hem in de rug aan. Erg consequent zijn ze niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Afghanistan is nooit door de Russen aangevallen, de VS is in 78 begonnen met het geven van geld en wapens aan de muhjaheddin met de intentie het communistische bewind omver te werpen, daarop vroegen zij om hulp van Moskou toen eind 79 de positie van de communistische regering uitermate wankel werdt. De Taliban was een onderdeel van de muhjaheddin.
Als het gaat om geavanceerde wapens zijn de fundi's opeens heel flexibel. Alle wetten van de afgelopen 1400 jaar zijn niets, maar geweren en explosieven is niks mis mee.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De vergelijking blijft overeind. Je accepteert eerst hulp van de VS, en daarna val je hem in de rug aan. Erg consequent zijn ze niet in ieder geval.
Moslimpuriteinen / Vrouwen van de Hofstadgroepquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:41 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Die dreiging is in Nederland al minimaal 20 jaar aanwezig.
Dit komt door die enge sekte genaamd Takfiri, de sekte waar de Hofstadleden lid van zijn. Vlg. de Amersfoortse Courant (direct na de aanslagen) waren er slechts 50 of 100 Takfiri in Nederland. Ik heb de indruk dat echt een groot deel van de moslim wereld zich er aan schuldig maakt.
Ik heb al meermalen van Moslims gehoord dat ze hier mochten stelen omdat het Westen de vijand was en dat is niet van de laatste 5 a 10 jaar.
Dat allemaal uit naam van Takfiri.
Allemaal leuk en aardig al die waarschuwingen van de AIVD, maar wat wil men dat ik ermee doe? Dat ik voortaan m'n mond houd, braaf pootjes geef en me zonder mokken naar de slachtbank laat leiden?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef zoalshetis het volgende:
Steeds meer Nederlandse jongeren worden islamitische puriteinen, waarschuwt de inlichtingendienst AIVD. Zoals de groep rond Mohammed B., hieronder beschreven door vriendinnen. 'Ik schrok dat het Mohammed was.'
Laten we dat ook maar doen met 'goede vaderlanders' zoals jij en Nederland wordt weer leukquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:05 schreef Lemmeb het volgende:
En over dat moslimtuig in het stuk: neerknuppelen, levend villen en aan de straathonden voeren.
Jij waagt het mij op één hoogte te plaatesen met dat moslimtuig dat dit soort aanslagen pleegt? Ben je GODVERDOMME wel helemaal goed bij je hoofd???quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we dat ook maar doen met 'goede vaderlanders' zoals jij en Nederland wordt weer leuk
Wel erg naief om te denken dat deze moslimterrorfundamentalisten tot compromissen bereid zijn. Hun doel is uitbreiding van de islam en het invoeren van islamitische regeringen overal in de wereld. De mensen en de cultuur van het westen moeten volgens hen vernietigd worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is een mening van je die weinig potten zal breken. Nogmaals, de enige manier om deze terroristen tot rust te manen is het sluiten van compromissen, en de onderhandelingen doe je uiteraard niet met de terroristen zelf, maar met de betreffende probleemlanden in kwestie. Ik vind nl. dat het mes hier aan twee kanten snijdt, ik vind dat het "Westen" ook niet helemaal vrijuit gaat, ik denk dat de terroristen zich storen aan het beleid van o.a. de VS en Engeland, en dan vooral de buitenlandpolitiek
Ja, voor blinde straatterreur die jij predikt maakt het uiteindelijk al gauw niet meer uit wie de goede is en wie de kwade, dus ja, uiteindelijk, hoewel je het vast niet bent, kom je in de ogen van die blinde straatterreur, op gelijke hoogte met dat moslimtuig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij waagt het mij op één hoogte te plaatesen met dat moslimtuig dat dit soort aanslagen pleegt? Ben je GODVERDOMME wel helemaal goed bij je hoofd???
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:03 schreef Monidique het volgende:
in de ogen van die blinde straatterreur
Er is wel degelijk een verband. Het minimale aantal slachtoffers dat de moslimterroristen tot nu toe gemaakt hebben is nihil vergeleken met de burgerslachtoffers die de precisieschoten van de Gealieerde straaljagers. Daarbij komen ook nog de duizenden vrouwen en kinderen die gestorven zijn door de boycot van Irak. Daarbij komt ook nog eens dat Saddam Hussein dankzij Amerika aan de macht is gekomen in Irak, zijn slachtoffers zijn dus ook die van Amerika.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wel erg naief om te denken dat deze moslimterrorfundamentalisten tot compromissen bereid zijn. Hun doel is uitbreiding van de islam en het invoeren van islamitische regeringen overal in de wereld. De mensen en de cultuur van het westen moeten volgens hen vernietigd worden.
Er is totaal geen verband tussen de buitenland politiek van de VS en Engeland en het opblazen van willekeurige burgers. Het kleine beetje begrip dat er mogelijkerwijs nog eventueel was voor landen als Iran, Irak en andere schurkenstaten die het terrorisme en fundamentalisme steunen, zal door deze aanslagen geheel verdwijnen. De bedoeling van de terroristen is duidelijk: niks compromis, het gaat om de totale vernietiging van het westen.
Je kunt veel over zulke terroristen zeggen, maar dat ze zo dom zouden zijn te denken dat ze op deze manier de hele wereld kunnen veroveren, en veranderen in een islamitisch paradijs, lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wel erg naief om te denken dat deze moslimterrorfundamentalisten tot compromissen bereid zijn. Hun doel is uitbreiding van de islam en het invoeren van islamitische regeringen overal in de wereld. De mensen en de cultuur van het westen moeten volgens hen vernietigd worden.
Er is totaal geen verband tussen de buitenland politiek van de VS en Engeland en het opblazen van willekeurige burgers. Het kleine beetje begrip dat er mogelijkerwijs nog eventueel was voor landen als Iran, Irak en andere schurkenstaten die het terrorisme en fundamentalisme steunen, zal door deze aanslagen geheel verdwijnen. De bedoeling van de terroristen is duidelijk: niks compromis, het gaat om de totale vernietiging van het westen.
Waarom doen ze het dat, uit verveling ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:49 schreef kLowJow het volgende:
Je kunt veel over zulke terroristen zeggen, maar dat ze zo dom zouden zijn te denken dat ze op deze manier de hele wereld kunnen veroveren, en veranderen in een islamitisch paradijs, lijkt me erg onwaarschijnlijk.
het is wel duidelijk aan welke kant je staat, gelukkig leest de AIVD meequote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:42 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Er is wel degelijk een verband. Het minimale aantal slachtoffers dat de moslimterroristen tot nu toe gemaakt hebben is nihil vergeleken met de burgerslachtoffers die de precisieschoten van de Gealieerde straaljagers. Daarbij komen ook nog de duizenden vrouwen en kinderen die gestorven zijn door de boycot van Irak. Daarbij komt ook nog eens dat Saddam Hussein dankzij Amerika aan de macht is gekomen in Irak, zijn slachtoffers zijn dus ook die van Amerika.
Jij roept bijna net zulke pure onzin als de president van Amerika. Bangmakerij zonder fundament. Ik zeg niet dat ik terreuraanslagen toejuich en het niet verschrikkelijk vind, maar als het Westen zijn asociale Imperialisme op deze manier blijft voortzetten, is het logisch dat we agressie terug krijgen.
Omdat ze willen dat de Westerse troepen uit hun landen vertrekken. Wat zou jij doen als je deur ingetrapt wordt en een stel arabieren beweren dat zij nu hier de baas zijn. Die mensen hebben het niet in hun macht om ons terug te pakken met chemische wapens, atoombommen of precisie-oorlogvoering, dus doen zijn het met zelfmoordaanslagen. Net zo lang en net zo hard tot dat er geluisterd wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dat, uit verveling ?
Zo zijn er zoveel legitieme vragen te bedenken. Met evenzovele legitieme antwoorden. Maar de moslim wil het maar niet zien, en zit vast in zijn trappen tegen de Nederlandse maatschappij.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:00 schreef dancemacabre het volgende:
Islamitisch paradijs, contradictie in terminis.
Waarom niet in het etnisch eigen oord de islam in al zijn pracht beleven en verspreiden?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:02 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Omdat ze willen dat de Westerse troepen uit hun landen vertrekken.
Als we een eenduidig antwoord op die vraag hadden, waren we al een stap dichter bij de oplossing. Ik weet het niet. Het beoogde doel zoals jij dit omschreef, lijkt me echter erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dat, uit verveling ?
Ook tegen die landen vechten ze toch? Ook daar vinden aanslagen plaats.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:05 schreef dancemacabre het volgende:
Waar worden Arabieren onderdrukt en door wie?
Nergens tenzij door hun eigen leiders, zie S-A en omringende oliestaatjes waar het meestal zuidoost aziaten zijn die massaal verkracht en uitgebuit worden door de volgelingen van Allah
Ja nu maak je het nog mooier, het zijn dus idealistische vrijheidsstrijders die hun eigen leven offeren om hun eigen volk te bevrijden van de imperialistische overheersing (taalgebruik aangepast aan het ouderwetse revolutionair jargon)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:02 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Omdat ze willen dat de Westerse troepen uit hun landen vertrekken. Wat zou jij doen als je deur ingetrapt wordt en een stel arabieren beweren dat zij nu hier de baas zijn. Die mensen hebben het niet in hun macht om ons terug te pakken met chemische wapens, atoombommen of precisie-oorlogvoering, dus doen zijn het met zelfmoordaanslagen. Net zo lang en net zo hard tot dat er geluisterd wordt.
Ehm.. Jij weet ook 's wat. KOE.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]hahaha
Er zijn ook echt veel Nederlandse troepen in Marokko, simpele.
Ach komop zeg, doe toch niet zo naïef. Je weet dondersgoed waarom men het doet, maar je wilt het gewoon liever niet horen. En ik ga het je in elk geval niet weer voor de zoveelste keer vertellen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:06 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als we een eenduidig antwoord op die vraag hadden, waren we al een stap dichter bij de oplossing. Ik weet het niet. Het beoogde doel zoals jij dit omschreef, lijkt me echter erg onwaarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:07 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Ehm.. Jij weet ook 's wat. KOE.
Ik heb het over de Amerikanen die Irak, Afghanistan en bovenal PALESTINA binnen zijn gewalst met OORLOGVOERING, in plaats van een paar Nederlandse veiligheidstroepen in Marokko, die tevens bijna overal zitten.
Er is niet 1 reden, er zijn er diverse en sommige daarvan zijn taboe hier blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach komop zeg, doe toch niet zo naïef. Je weet dondersgoed waarom men het doet, maar je wilt het gewoon liever niet horen. En ik ga het je in elk geval niet weer voor de zoveelste keer vertellen.
Sowieso, kijk naar de agressie van de Marokanen hier, ik weet niet of je weet waar Mohammed B. vandaan kwam.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]hahaha
Er zijn ook echt veel Nederlandse troepen in Marokko, simpele.
Wat een onzin. Waarom zou ik het niet willen horen? Uit haat tegen het westen? Natuurlijk, maar om daar nou te stoppen, en dit als afdoende verklaring aan te nemen lijkt me ook wat kortzichtig niet? Daarbij ging ik in op wat men poogt te bereiken. Vertel het me maar eens, als je het zo goed weet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach komop zeg, doe toch niet zo naïef. Je weet dondersgoed waarom men het doet, maar je wilt het gewoon liever niet horen. En ik ga het je in elk geval niet weer voor de zoveelste keer vertellen.
Kan je deze onzin uitleggen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]hahahaha
Er zitten ook echt veel Irakezen, Afghanen en Palestijnen onder die terroristen, dat zijn ook helemaal nooooooit Marokkanen
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:10 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Sowieso, kijk naar de agressie van de Marokanen hier, ik weet niet of je weet waar Mohammed B. vandaan kwam.
steek er anders nog eentje op, dat zal je goed doenquote:
Dit is geen discussie, je bent te achterlijk om zelf met argumenten te komen dus ga je maar lachen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:14 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
steek er anders nog eentje op, dat zal je goed doen
Ik denk dat je onderschat hoeveel aanhangers die kleine groep heeft in het Midden-Oosten, net zoals wij denken over de slachtoffers daar, kan het hen ook niks schelen wat er hier voor 'onschuldige burgers' sterven. Zelfs in Nederland zitten genoeg aanhangers van deze 'extremisten', daarom zal ook hier een keer de ketel springen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja nu maak je het nog mooier, het zijn dus idealistische vrijheidsstrijders die hun eigen leven offeren om hun eigen volk te bevrijden van de imperialistische overheersing (taalgebruik aangepast aan het ouderwetse revolutionair jargon)
Een kleine groep (fundamentalisten) vindt dat de VS direct moet vertrekken, de massa is blij dat Saddam eindelijk is vertrokken. De chaos wordt juist door die "vrijheidsstrijders" veroorzaakt, die nota bene ook hun eigen volk doden (willens en wetens, dus niet per ongeluk)
Je overdrijft.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat voor wet zou jij daarvoor willen hebben? Iets als "we denken dat meneer A. iets stouts kan gaan doen maar we hebben geen wettig bewijs dus hij mag levenslang opgesloten worden" of zo?
Nee. Politie mag niet zomaar tassen controleren. Er moet ofwel sprake zijn van een gebied waar preventief gefouilleerd mag worden of er moet een verdenking zijn.quote:Wat in Nederland en GB wel degelijk mag gedaan worden door de politie, dus alweer, wat voor wet?
Exact. Dat is wat ik probeer aan te geven. Als het nodig is moet je de wet veranderen.quote:Getuige wat? En kom nu niet aan met Samir A. want de wet is allang aangepast om plannen van aanslagen strafbaar te stellen.
Hoezo halen de wetten niets uit?quote:Mjah, ik mis nog altijd enig bewijs voor de stelling dat wetgeving op dit vlak iets uithaalt, zoals eerder gezegd heeft GB de strengste wetgeving van de EU, volgens jouw redenering zou dat terrorisme moeten verhinderen maar dat bleek dus niet het geval.
Onzin. De aanslag is gister gepleegd, de boel moet nu even rustig bestudeerd worden. Misschien zijn er strengere maatregelen nodig of misschien moet er iets anders veranderen. Punt is dat het altijd beter kan.quote:Ah, maar wel roepen om nieuwe wetgeving hier? Vind ik nogal kolderiek.
Elke post van mij als reactie op jouw posts bevatte een ijzersterk argument, maar jij bent overduidelijk te dom/stoned/dronken om dat in te zien.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:16 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Dit is geen discussie, je bent te achterlijk om zelf met argumenten te komen dus ga je maar lachen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |