nee hoor, is juist erg handig om bijvoorbeeld even de nieuwsberichten te horen als je onderweg bent, vervolgens zet je dan weer een mp3 op.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Of gewoon een radio, want dan heb je blijkbaar geen mp3 speler nodig
Hij had het over 4 uur per dagquote:Op maandag 27 juni 2005 23:48 schreef Asmodean het volgende:
[..]
nee hoor, is juist erg handig om bijvoorbeeld even de nieuwsberichten te horen als je onderweg bent, vervolgens zet je dan weer een mp3 op.
Hey hallo! IEMAND VROEG WAT!quote:Op maandag 27 juni 2005 15:54 schreef Surgeon het volgende:
Hoe zit het precies met de problemen wat betreft het afspelen van bestanden van langer dan een half uur? Wat voor problemen moet ik dan aan denken?
En toen kwam er nog geen antwoord.quote:Op maandag 27 juni 2005 16:22 schreef Surgeon het volgende:
Is er misschien nog een iriver tjappie die mij kan vertellen wat voor problemen er zijn met het afspelen van files langer dan 30 minuten?
of blijven jullie kinderachtig over en weer elkaar voor rotte vis uitmaken?
Ik heb die ook gehad, en nu heb ik een Astone Rumba 2000, een 29 euro lookalike mp3 speler, maar dan met 1 gieg opslag, FM, mass storage, ingebouwde USB2.0 stekker, geen dekseltje, display, the works.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:29 schreef NiteSpeed het volgende:
Zelfs mijn Philips Expanium MP3-CD speler speelt bestanden langer dan een uur af, ik zou niet weten waarom moderne spelers daar moeite mee hebben.
je bedoelt op cd in een cdspeler en niet illigaal gedownloadquote:Op maandag 27 juni 2005 23:47 schreef tonks het volgende:
Luister gewoon de muziek zoals de artiest het bedoeld heeft (Zoals NS dus al zei)
dat heb ik net ook al gezegd, beter lezen dus.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hey hallo! IEMAND VROEG WAT!
EN ik wou het eigenlijk ook wel weten, dus svp...
[..]
En toen kwam er nog geen antwoord.
Zal ik het eens zeggen, het is gewoon allebei even goed.
Je moet gewoon kijken welk design je leuk vind. De 1 vind ipod een geil ding, de ander de iRiver.
De 1 vind windows cool, de ander linux.
De 1 vind porsche cool, de ander ferrari.
Het maakt allemaal geen bal uit.
Op een IPOD mini kan je toch ook gewoon elk willekeurig bestand pleuren?
( Mass storage device etc.)
quote:Op maandag 27 juni 2005 23:15 schreef WalfredGeesink het volgende:
Lui?
te lui zijn om een aparte map te kunne aanmaken is idd heel luiquote:Ik ben daar Apple heel dankbaar voor. Zo kan ik mijn bestanden en muziek gescheiden houden.
oftewel je drukt FF en FBW in, he dat kon ik zelfs op me sno m9-9 in me broekzak, op gevoel[ uiteraardquote:Gemak! Niet zo'n irritant verticaal ding zoals bij de iRiver. Nee gewoon op gevoel draaien. Uiterst simpel en efficient (herinner je die prijzen weer? Waarom krijgt de iRiver die niet?)
ow dus je levert je snelheid weer in vanwege het synchenquote:De iPod kijkt welke bestanden missen en welke bestanden nog moeten worden toegevoegd. Met FireWire (48% sneller dan USB 2.0, weet je het nog?) is-ie dan binnen een paar seconden "gesynchd". Hupsakee!
in jou opzicht wel jaquote:Foei, foute conclusies trekken.
das leuk voor apple, doen ze goed, laaen verklaar een sdat 2/3 van alle cd's nog steeds illigaal isquote:Nietzeggende opmerking en een drogreden. 400 miljoen downloads zijn veel. De iTunes Music Store is de grootste online muziekdownloadwinkel (:?) ter wereld (leuk voor die frustraat uit dat artikel). Tsja, Apple weet wel hoe ze zoiets moeten aanpakken.
ahh jij bent zo josti die cd's boven vinyl prefeerd.quote:Je hecht helemaal geen waarde aan geluidskwaliteit dus.
vervelend he, technische taalquote:Als je reageert, type dan wat duidelijker.
idd, en dat resulteerd in een Ipod, want die gebruikt ook iedereenquote:Maar goed: je praat in de wilde weg. Downloaden van Kazaa/Limewire/etc. is zeer dom voor mensen die van geluidskwaliteit houden (en dit laten meewegen in de keuze voor een muziekspeler!). Wist je dat niet?
dat heet studeren, moet je ook eens proberen als je van school afbentquote:0
Jij hebt alle tijd van de wereld?
Ga werk zoeken, hupsakee.
was ie al niet op 80%quote:Mijn iPod mini gaat 18 uur mee, dat is 2 uur langer dan de iriver H10.
kennelijk snapte je me niet, wacht ff in jip en jannek taal:quote:Haha. Die oplader is niet van Apple. Als verzendkosten voor jou "verborgen" kosten zijn, mis je wat serieuze algemene ontwikkeling (en dat op je 26e).
Je kan 'm ook gratis ophalen in Enschede.
ooit van economische levensduur gehoordquote:Op de WO zeker?
Dingen stukmaken is niet economisch denken, helaas.
quote:Goed zo. Blijf maar lekker bij je draadje (anders raak je ze nog kwijt!)
tsja it beats AAc and nothing. en elke autoradio is tegenvwoordig voorzien van SRS, kan nog handig zijn in je BMWquote:Oh, en dat SRS-WOW digital is wel belangrijk he?
wat doet een sokje dan, is dat voor het ophangen tijdens kerstmisquote:iSkin, kneus. Om je iPod te beschermen, om 'm aan je broek te hangen, etc. Functionele zaken.
wat je zaaid, oogst jequote:[quote]
"Sneu" is een krachtterm, "knap staaltje van mislukt lezen" niet? Uiterst triest.
jawel, die hoduen ook bij hoevaak je iets afspeelt en zal daar zelf een lijst uit maken, maar je gebruikte toch een mac, hoe weet je dan hoe MM werktquote:Windows Media Player en MusicMatch hebben beiden niet de slimme afspeellijsten zoals iTunes die heeft (oei, zou het dan 2-0 voor iTunes worden?)
gooi jij je cd'tjes maar in de prullenbak, over prullenbak gesproken, si dat niet iets typisch windows ?quote:Nee, maar je gebruikt wel Windows, dat is vergelijkbaar.
quote:Wap!
Foto's horen niet op een mp3-speler thuis, video's horen niet op een mp3-speler thuis, etc. RSS hoort niet op een mp3speler thuis, Podcasting hoort niet op een mp3speler thuis

liev dat je er serieus op ingaatquote:Nee, dan zou me dat verbazen. Titanium is erg duur,
wacht ff, dus het vergelijken gaat nergens over, waarom ben je dan zo keihard aan het vechten voor je potje?quote:
en het bewijst dat het merk zijn geld niet alleen in functies (of "specs", zoals nerds dat noemen) steekt wat andere merken wel doen (iRiver, Creative) zodat kortzichtige mensen (zoals jij) spelers zwart/wit gaan vergelijken
grappige is, is dat Tongs dat postequote:en "moge de beste specs winnen!".
leuke voorbeelden, maar de vader van een vriend van me heeft een gepantserde mercedesquote:Voorbeelden van dit soort merken zijn Nokia (8910) en Apple (de welbekende Titanium PowerBooks).
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:03 schreef Yildiz het volgende:
IPOD MASS STORAGE JA OFDE NEE!?!?
wat noem je mass? dat vind ik minimaal 20 gigquote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:03 schreef Yildiz het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 00:03 schreef Yildiz het volgende:
Betekent dit dat je het niet kan gebruiken op een windows 98 kast of met usb1.1??quote:Windows system requirements
PC with FireWire or USB 2.0 port, or FireWire or USB 2.0 card
Windows 2000 with Service Pack 4 or Windows XP Home or Professional with Service Pack 2
Ik geloof het wel, alleen iTunes draait niet op Windows 98.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:01 schreef blrrrt het volgende:
Van de Apple website:
Betekent dit dat je het niet kan gebruiken op een windows 98 kast of met usb1.1??
Bij de iPod mini wel geloof ik.quote:En klopt het dat je die geweldige firewirekabel er los bij moet kopen?
Ik heb hier nu de iPod shuffle van een vriendin liggen die ze had gekregen, maar ze heeft zelf usb1 en Windows 98, op een verrot oude pc. Dus ik heb er muziek opgeflikkerd en opgeladen, maar ik ga dat niet elke twee weken doen enzo. kut voor haar eigenlijk. Opladen kan ze op de uni wel doen geloof ik dan, maar nummers erop zetten zit er denk ik niet in.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik geloof het wel, alleen iTunes draait niet op Windows 98.
Maar mensen die nog Windows98 gebruiken hebben toch een steekje los. En je kunt niet tot in de eeuwigheid oude rommel blijven supporten.
iPod USB driver for Windows 98 in combinatie met Ehpod of Winamp met de iPod plugin zou moeten werken.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:21 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb hier nu de iPod shuffle van een vriendin liggen die ze had gekregen, maar ze heeft zelf usb1 en Windows 98, op een verrot oude pc. Dus ik heb er muziek opgeflikkerd en opgeladen, maar ik ga dat niet elke twee weken doen enzo. kut voor haar eigenlijk. Opladen kan ze op de uni wel doen geloof ik dan, maar nummers erop zetten zit er denk ik niet in.
Ja, en dat laatste vind ik hoerig. Daar is die hele IPOD om gebouwd, zodat je maar iTunes gaat gebruikenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:17 schreef jelle.k het volgende:
De iPod is Mass storage, maar de muziek moet je er met iTunes opzetten..
Als jij ooit kinderen zult krijgenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:27 schreef Geqxon het volgende:
Tonks, je blijft maar met je kleurenmp3tjes aankakken he..
Waar het om gaat bij een kleurenscherm is dat het veel helder is, een hogere resolutie, beter afleesbaar + betere intergratie in het design.
Daarnaast is het altijd wel leuk om ff een foto van je pasgeboren kind te laten zien
Er zijn alternatieven hoorquote:Op dinsdag 28 juni 2005 07:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste vind ik hoerig. Daar is die hele IPOD om gebouwd, zodat je maar iTunes gaat gebruiken
leuk als je bij vrienden zitquote:
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 01:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
iPod USB driver for Windows 98 in combinatie met Ehpod of Winamp met de iPod plugin zou moeten werken..
josti, jip en janneke taal, etc. Praat normaal. Dit is een discussie en geen scheldpartij.quote:Op maandag 27 juni 2005 23:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[..]
te lui zijn om een aparte map te kunne aanmaken is idd heel lui
[..]
oftewel je drukt FF en FBW in, he dat kon ik zelfs op me sno m9-9 in me broekzak, op gevoel[ uiteraard
[..]
ow dus je levert je snelheid weer in vanwege het synchenmp3tjes uploaden kan nooit tesnel gaan
[..]
in jou opzicht wel ja![]()
[..]
das leuk voor apple, doen ze goed, laaen verklaar een sdat 2/3 van alle cd's nog steeds illigaal is
[..]
ahh jij bent zo josti die cd's boven vinyl prefeerd.
[..]
vervelend he, technische taal
[..]
idd, en dat resulteerd in een Ipod, want die gebruikt ook iedereen
[..]
dat heet studeren, moet je ook eens proberen als je van school afbent
[..]
was ie al niet op 80%
[..]
kennelijk snapte je me niet, wacht ff in jip en jannek taal:
geen adapter om op te laden, moet andere kopen -> verborgen kosten
[..]
ooit van economische levensduur gehoordvast niet
![]()
[..]
![]()
[..]
tsja it beats AAc and nothing. en elke autoradio is tegenvwoordig voorzien van SRS, kan nog handig zijn in je BMW![]()
[..]
wat doet een sokje dan, is dat voor het ophangen tijdens kerstmis![]()
[..]
wat je zaaid, oogst je
[..]
jawel, die hoduen ook bij hoevaak je iets afspeelt en zal daar zelf een lijst uit maken, maar je gebruikte toch een mac, hoe weet je dan hoe MM werkt
[..]
gooi jij je cd'tjes maar in de prullenbak, over prullenbak gesproken, si dat niet iets typisch windows ?
[..]
[afbeelding]
[..]
liev dat je er serieus op ingaat![]()
[..]
wacht ff, dus het vergelijken gaat nergens over, waarom ben je dan zo keihard aan het vechten voor je potje?
[..]
grappige is, is dat Tongs dat poste
[..]
leuke voorbeelden, maar de vader van een vriend van me heeft een gepantserde mercedes![]()
voor de rest heeft het toch geen zin meer op hierop verder te gaan, dus dit was de laatste lange post van me in dit topic
ja ik sluit niks uit
quote:leuke voorbeelden, maar de vader van een vriend van me heeft een gepantserde mercedes![]()
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef WalfredGeesink het volgende:De adapter zit niet bij de iPod. Waarom niet? Zodat de prijs lager blijft voor de mensen die er geen nodig hebben. De mensen die hem wel nodig hebben, kopen er een van 17,95.
Bullshit. Het is wel degelijk mogelijk een MP3-speler voor 199 euro te maken MET adapter. Kijk maar naar de zen micro. De productiekosten van een dergelijke adapter liggen net op 3 euroDe iPod heeft geen kleurenscherm. Vandaag de dag zijn zwart/wit schermen nog altijd duidelijker en helderder. Functie boven luxe dus.
Nope, helaas gaat dit niet op. Ik heb een mp3-speler met kleurenscherm naast een iPod gelegt, en de iPod was maar lastig af te lezen, al helemaal omdat hij een beetje verzonken was. Daarnaast is het contrast zwart/wit beter leesbaar dan zwart/groenig. Dat is nou eenmaal zoiTunes. Zo lang het bashen op iTunes doorgaat blijven wij bashen op Windows Verkenner of iRiver (plus). FM-radio. Weten jullie wat de reden is dat Steve Jobs geen radio heeft toegevoegd aan zijn iPod? Deze bieden geen goede geluidskwaliteit wat de iPod zou verpesten omdat het kwaliteit moet uitstralen. Apple is nu echter bezig met satellietradio, en ja dat is beter dan FM-radio.
Je blijft er maar op hameren dat de radio flut is he? blrrt, zou je mij soms een opgenomen stukje radio kunnen mailen, dan host ik het wel ff. Satelietradio komt zeker niet in de europeese iPod. Hiermee zou de iPod een stuk duurder worden, + dat alleen onze buurlanden er gebruik van kunnen maken en je binnen geen bereik hebt.Foto's kijken. Even leuk als spelletjes spelen. Een paar dagen leuk, daarna niet meer.
Je spreekt uit ervaring?
Blijkbaar moet je weer ff terug naar je windows-pc, want in WMP kan je ook zelf slimme playlists maken helemaal volgens je eigen eisen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef WalfredGeesink het volgende:
iTunes heeft de mogelijkheid om zélf slimme afspeellijsten te maken. Die zijn dus niet voorgebakken.
Ik weet hoe MM werkt; ik heb zelf een Windows PC gehad.
En nou een foto mét het backlight áán op de mini graag.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:24 schreef Geqxon het volgende:
Foto van het kleurenscherm van de H10 in een slechte licht-situatie:
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20041217/iriv1_19.jpg
Foto van het kleurenscherm van de Mini in een slechte licht-situatie:
http://interalia.org/pictures/2004-03-19/mini/6.jpg
Hier is toch duidelijk te zien dat op de H10 alles nog perfect is te lezen (+ dat er op de H10 nog een scala van andere nuttige informatie op het scherm past ivm. de hogere resolutie)
Ga ik doen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:25 schreef Geqxon het volgende:
blrrrt, kun je ff een stukse radio opnemen (+/- 1mb) en dat naar mij willen mailen? Kan ik het ff hosten
nee dof, kan het contrast niet hoger ?quote:
Idd donald, dit is dof. Dit is lichtblauw op wit, en lastiger leesbaar dan een kleurenscherm. Daarnaast is dit in een donkere ruimte, waardoor de backlight goed naar voren komt.quote:
dus als mensen nog op vakantie kunnen na het betalen van hun ipod moeten ze nog eens extra geld ervoor te betalenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef WalfredGeesink het volgende:De adapter zit niet bij de iPod. Waarom niet? Zodat de prijs lager blijft voor de mensen die er geen nodig hebben. De mensen die hem wel nodig hebben, kopen er een van 17,95.
als we nog in 1999 leefde wel ja, maar vandaag de dag is kleurenscherm toch echt wel mooierquote:De iPod heeft geen kleurenscherm. Vandaag de dag zijn zwart/wit schermen nog altijd duidelijker en helderder. Functie boven luxe dus.
succes dudequote:iTunes. Zo lang het bashen op iTunes doorgaat blijven ga ik bashen op Windows Verkenner of iRiver (plus).
zodat ie extra geld kan verdienen als duur extraatjequote:FM-radio. Weten jullie wat de reden is dat Steve Jobs geen radio heeft toegevoegd aan zijn iPod?
bezig bezig, jij was toch bezig met het uitzoeken waarom de h10 geen lange muziekbestanden kon afspelen ?quote:Deze bieden geen goede geluidskwaliteit wat de iPod zou verpesten omdat het kwaliteit moet uitstralen. Apple is nu echter bezig met satellietradio, en ja dat is beter dan FM-radio.
ow daarom zit het tegenwoordig op elke mobiel, als speledingetjequote:Foto's kijken. Even leuk als spelletjes spelen. Een paar dagen leuk, daarna niet meer.
ahh tast of your own medicin, was jij niet begonne met " tjappies"quote:josti, jip en janneke taal, etc. Praat normaal. Dit is een discussie en geen scheldpartij.
winamp ook, MM ook, WMP ook, en nu?quote:iTunes heeft de mogelijkheid om zélf slimme afspeellijsten te maken. Die zijn dus niet voorgebakken.
uiteraard, anders wist je wel dat hij onthield wat je afspeeldequote:I
k weet hoe MM werkt; ik heb zelf een Windows PC gehad.
ahh, dat verklaard ook waarom mp3spelers het goed oden, mensen kopen cd'squote:2/3 van de cd's zijn inderdaad illegaal. Ik noch Apple hoef dat te verklaren omdat ik bewezen heb dat er wel degelijk mensen zijn die muziek kopen (jij trouwens ook: 1/3 van de cd's wordt nog gekocht).

forgive me father, for i have sinnedquote:
Podcasten is leukquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:56 schreef nietzman het volgende:
iTunes 4.9 is uit mét podcast-support. Niet dat ik het zal gebruiken, maar toch.
[afbeelding]
Die Adam Curry is wel een zelfingenomen lul zeg..
vind hem wel kewl eigelijk, toch weer een nederlander die de trend zetquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:56 schreef nietzman het volgende:
iTunes 4.9 is uit mét podcast-support. Niet dat ik het zal gebruiken, maar toch.
[afbeelding]
Die Adam Curry is wel een zelfingenomen lul zeg..
Dat zijn volgens mij geen portable mp3 spelersquote:winamp ook, MM ook, WMP ook, en nu?
Vanaf wanneerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:59 schreef nietzman het volgende:
Overigens heeft Apple het laatste 'gewone' iPodmodel uit hun assortiment geknikkerd.
Er zijn nu twee modellen van 20 en 60GB, beide met kleurenscherm.
Wel jammer dat er geen tussenmodel van een gieg of 40 meer tussenzit.
Wat een fucking klootzakkenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:01 schreef Geqxon het volgende:
Fuck he, inderdaad.
Wel enorm anaal voor mijn broer met zijn 2 maanden oude normale iPod
http://store.apple.com/Ap(...)6.23.1.4.1.0.0.0.1.0
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |