Ben het geheel met je eensquote:Op maandag 27 juni 2005 09:27 schreef DarkElf het volgende:
ik haat buffeteten
al dat smerige gewalm met bacteriën erboven van ontzettend
onbeschofte, onopgevoede en ranzige mensen...
ik eet liever niets.
Vriend van mij, een Ier, bracht menig restaurant personeel in paniek om voor zichzelf meerdere porties te bestellen van gerechten waar een normaal mens zijn bord nauwelijks van leeg kreeg. Het erge was, hij at het dus nog op ook.quote:Op maandag 27 juni 2005 09:55 schreef Hik het volgende:
O jezus... ik ben laatst een keer naar zo'n wokrestaurant geweest. Beetje hetzelfde principe. Voor antropologisch onderzoek is het wel leuk overigens. (Ook wil ik er nog een keer heen met een buitenlandse vriend die het principe niet kent, maar die vre-se-lijk veel eet. Wil wel eens kijken of er iemand in zo'n tent "nee" zegt vóór het welbekende Monthy Python-effect!)![]()
En in het bezit van 2 gigantische lintwormen?quote:Op maandag 27 juni 2005 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Gruwelijk! en hij was 1.75 en mager...
een restaurant zonder gasten noem je toch gastvrijquote:Op maandag 27 juni 2005 09:29 schreef SCH het volgende:
De 5 G's van het restaurant waar ik zaterdag was:
- Gastvrij ; wij brengen het woord “gast”
weer terug in “Gastvrij”
quote:Op maandag 27 juni 2005 10:33 schreef Copycat het volgende:
Mijn toppunt:
Met kerst eerst gaan bowlen en daarna en masse in het aanpalende buffetrestauarant het kerstdiner nuttigen.
Mijn familie vond het een belevenis, ik heb er nu nog nachtmerries van...
Nee, tweede kerstdag geloof ik...quote:Op maandag 27 juni 2005 10:39 schreef Chielus het volgende:
Ik mag toch hopen dat het 4de of 5de kerstdag was , anders lijkt het me niet mijn vorm van kerstmis vieren (maar goed das een heel andere discussie)
Absoluut, was je daarvoor ook al naar de Meubelboulevaard geweest?quote:Op maandag 27 juni 2005 10:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, tweede kerstdag geloof ik...
Begrijp je nu mijn angstdromen?
Je zou het bijna gaan verwachten, inderdaad, maar nee... dat hoefde gelukkig nog net niet... Mijn familie is niet zó pauperquote:Op maandag 27 juni 2005 10:46 schreef Chielus het volgende:
Absoluut, was je daarvoor ook al naar de Meubelboulevaard geweest?
Ik lust geen ganzelever...quote:Op maandag 27 juni 2005 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet troost Copycat, en geeft haar wat gebakken ganzelever op een getoast stuk stokbrood.
sjees wat héb jij voor een familiequote:Op maandag 27 juni 2005 10:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, tweede kerstdag geloof ik...
Begrijp je nu mijn angstdromen?
Wil ik je best vertellen, maar dat houdt in dat ik je vervolgens moet killen...quote:
meen me een msn gesprek te herinneren waarin je al wat meer uit de doeken deedquote:Op maandag 27 juni 2005 10:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wil ik je best vertellen, maar dat houdt in dat ik je vervolgens moet killen...
![]()
Oh ja...quote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef DarkElf het volgende:
meen me een msn gesprek te herinneren waarin je al wat meer uit de doeken deed
maar goed, deze kerst regel jij alles gewoon.
Okquote:Op maandag 27 juni 2005 11:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh ja...
Ik kan je nog wel meer vertellen... ik heb 'n zeg maar kleurrijke familie... komt wel een keer via msn.
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja. je loopt iig weer een keer goed door, tscheelt een laxeerpilletje!
O god, mijn ouders zijn er ook van. Ik durf nooit mijn tasje te laten staan aan tafel en sta dan te hannessen met mijn tas en een bord. Ik moet die zooi in de bakken een beetje husselen en friemelen zodat ik niet de bovenste, ondergenieste, uitgedroogde laag heb, maar de laag eten eronder die nog enigzins te eten is, mijn bestek laat ik dan vervolgens 4 keer in een bak vallen, mijn tasje glijdt steeds van mijn schouder af en ik moet ook allerlei rare manouvres uithalen om niet aangeraakt te worden door het schouderhaar van de man die in hemdje naast mij in een bak staat te graven en aan de andere kant niet aangeraakt word door de 3 jengelende kutkoters... Jaja iedere keer weer een feestje!
Ik dacht dat de 'Onbeperkt spareribs' eten restaurants toch voornamelijk in Amerika staan...quote:Op maandag 27 juni 2005 10:31 schreef Chielus het volgende:
het is idd typisch Nederlands, zoveel moelijk eten voor zo min mogelijk geld.
*uit de grond van haar hart met een zucht* Het wàs verschrikkelijk!quote:
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*uit de grond van haar hart met een zucht* Het wàs verschrikkelijk!
Het was een familiedag en toen we de prijs hoorden heb ik gezegd dat ik niet mee wilde. Dat was namelijk 110 euro voor Atrimar en mij samen en jeetje, ik weet veel leukere dingen te doen voor 110 euro; eventueel uit eten in een zalig Japans restaurant. Maar toen wilden mijn ouders per se dat we meegingen en die hebben het voor ons betaald. Tsja, daar ging mijn belangrijkste argument niet mee te gaan.
Ik krijg ook smetvrees van buffetten, ik vind het onbeperkt schransen voor weinig geld iets vulgairs hebben. Nu ben ik nog nooit in een Nederlands wokrestaurant geweest, maar dat leek me al veel beter. Daar wordt al het eten vers voor je bereid. Toch?quote:Op maandag 27 juni 2005 11:23 schreef DarkElf het volgende:
maar geen vreetbuffet met ranzige mensen om me heen (ja ik heb smetvrees met eten)
Mwah, de ingrediënten die je kiest liggen ook al een tijdje te liggenquote:Op maandag 27 juni 2005 11:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg ook smetvrees van buffetten, ik vind het onbeperkt schransen voor weinig geld iets vulgairs hebben. Nu ben ik nog nooit in een Nederlands wokrestaurant geweest, maar dat leek me al veel beter. Daar wordt al het eten vers voor je bereid. Toch?
quote:Op maandag 27 juni 2005 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Buffetten, ach, we hadden op een kantoor waar ik een paar jaar geleden werkte ook een buffet kantine.
Je zag daar op maandag warme groenten, die waren op dinsdag de soep en op woensdag de saus en op donderdag was het de vulling in de lasagna...
De restverwerking van de bedrijfsrestaurants...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Je zag daar op maandag warme groenten, die waren op dinsdag de soep en op woensdag de saus en op donderdag was het de vulling in de lasagna...
nou dan neem ik mijn eigen bammetjesquote:Op maandag 27 juni 2005 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
De restverwerking van de bedrijfsrestaurants...
Tegenwoordig moeten ook zij 'ondernemen' en dus slimmer omgaan met overblijfselen van gisteren...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:34 schreef DarkElf het volgende:
beste eten wat ik ooit op werk gehad had was op het hoofdkantoor van van hecke.
dat was altijd feest met verse producten
snap ik, ik spreek dan ook over drie jaar terug zeker. geweldig! alles vers, verse broodjes, verse salades, verse soep...quote:Op maandag 27 juni 2005 11:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Tegenwoordig moeten ook zij 'ondernemen' en dus slimmer omgaan met overblijfselen van gisteren...
Het oude Van Hecke... En laat ik nu net bezig zijn met het cateringblad van Sodexhoquote:
O god, mijn ouders zijn er ook van. Ik durf nooit mijn tasje te laten staan aan tafel en sta dan te hannessen met mijn tas en een bord. Ik moet die zooi in de bakken een beetje husselen en friemelen zodat ik niet de bovenste, ondergenieste, uitgedroogde laag heb, maar de laag eten eronder die nog enigzins te eten is, mijn bestek laat ik dan vervolgens 4 keer in een bak vallen, mijn tasje glijdt steeds van mijn schouder af en ik moet ook allerlei rare manouvres uithalen om niet aangeraakt te worden door het schouderhaar van de man die in hemdje naast mij in een bak staat te graven en aan de andere kant niet aangeraakt word door de 3 jengelende kutkoters... Jaja iedere keer weer een feestje!
dat ligt dan meer aan het contract wat je baas heeft afgesloten met zequote:Op maandag 27 juni 2005 12:00 schreef Hik het volgende:
Bedrijfsrestaurants zuigen....![]()
Wij hebben Sodexo hier. Kwaliteit is om te huilen
O gut, die liggen hier ook wel eens. Altijd handig om je tijdens de lunch te isoleren van je collega's natuurlijk...quote:Op maandag 27 juni 2005 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het oude Van Hecke... En laat ik nu net bezig zijn met het cateringblad van Sodexho.
Nee, Sodexo zijn ook gewoon eikels. Heb eerder met ze gewerkt in caterings en ze weten gewoon echt niet wat goed eten is...quote:Op maandag 27 juni 2005 12:04 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat ligt dan meer aan het contract wat je baas heeft afgesloten met zegewoon een smerige zuinigerd dus
ECS hier en best goed en de prijzen zijn ook erg te pruimen!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:00 schreef Hik het volgende:
Bedrijfsrestaurants zuigen....![]()
Wij hebben Sodexo hier. Kwaliteit is om te huilen en inderdaad ook veel personeel met territoriumdrang...
Ik ben er geloof ik al een half jaar niet geweest. Alleen de krokettenlucht in de lift is al genoeg om me héél snel naar de broodjeszaak op de hoek te laten wandelen!![]()
Wat ik veel schrikbarende vond is dat jij er wilt eten.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:06 schreef SCH het volgende:
Wat vinden jullie er dan van dat er enqueteformulieren liggen waarop je cijfers voor de obers in kon vullen? Daar wil je toch niet werken
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:05 schreef Hik het volgende:
O gut, die liggen hier ook wel eens. Altijd handig om je tijdens de lunch te isoleren van je collega's natuurlijk...![]()
op het hoofdkantoor wisten ze dat wel en bijv bij Robeco in Rotterdam ookquote:Op maandag 27 juni 2005 12:06 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, Sodexo zijn ook gewoon eikels. Heb eerder met ze gewerkt in caterings en ze weten gewoon echt niet wat goed eten is...
Ik wilde naar huis maar ik heb mijn ouders niet uitgezocht.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik veel schrikbarende vond is dat jij er wilt eten.
Is inderdaad erg veel kwaliteitsverschil tussen de locaties. En in hoeverre de opdrachtgever bereid is in de buidel te tasten voor de lunches van de werknemers.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
op het hoofdkantoor wisten ze dat wel en bijv bij Robeco in Rotterdam ook
juist.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is inderdaad erg veel kwaliteitsverschil tussen de locaties. En in hoeverre de opdrachtgever bereid is in de buidel te tasten voor de lunches van de werknemers.
Ach, iedereen heeft het recht om eens ongegeneerd te schransen en waar beter dan bij een all-you-can-eat buffet? Lekker onder de medeschransers, dus niemand die je raar aankijkt.quote:Op maandag 27 juni 2005 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik veel schrikbarende vond is dat jij er wilt eten.
Anders lees je mijn verhaal evenquote:Op maandag 27 juni 2005 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik krijg ook smetvrees van buffetten, ik vind het onbeperkt schransen voor weinig geld iets vulgairs hebben. Nu ben ik nog nooit in een Nederlands wokrestaurant geweest, maar dat leek me al veel beter. Daar wordt al het eten vers voor je bereid. Toch?
Je moet dan ook gaan ontbijten in de IHOP!quote:Op maandag 27 juni 2005 12:41 schreef portier het volgende:
Ontbijtbufetten in Amerika heb ik wel trauma's van.
Dat ben ik anders al een aantal keer tegengekomen. In Antwerpen trouwens ook, cola 2,50; bier 2,40 en witbier 2,20quote:Op maandag 27 juni 2005 12:41 schreef karper het volgende:
ik dacht me te herrineren dat alchol nooit even duur of goedkoper dan frisdrank mocht zijn?
IHOPquote:Op maandag 27 juni 2005 12:43 schreef Copycat het volgende:
Je moet dan ook gaan ontbijten in de IHOP!
Heerlijke pancakes, okay... stuk voor stuk calori:enbommen, maar lekker!
Je moet alleen al nakaterend de roomboter niet verwarren met room...quote:
We waren in die woestijn allang blij dat we in de airco van het hotel zatenquote:Op maandag 27 juni 2005 12:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je moet dan ook gaan ontbijten in de IHOP!
Heerlijke pancakes, okay... stuk voor stuk calori:enbommen, maar lekker!
quote:Op maandag 27 juni 2005 12:48 schreef Copycat het volgende:
Je moet alleen al nakaterend de roomboter niet verwarren met room...
Hey, dat klinkt bekendquote:Op maandag 27 juni 2005 12:41 schreef portier het volgende:
Ontbijtbufetten in Amerika heb ik wel trauma's van. Over het algemeen was het wel goed, tenzij het 'gratis ontbijt' was. Veel verder dan een donut en een bakje slappe koffie kwam het niet. Of soort woonkamer waar je bagels in de broodrooster kon gooien en aangelengde sinaasappelsap kon drinken.
Gratis ontbijt.
quote:Op maandag 27 juni 2005 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Even wat off topic verwijderd.
Verder is het idee van dit topic is erg leuk alleen hou het een beetje ontopic. Anders gaat ie wel op slot.
Ik zie de man met snor die dit uitspreekt al voor me... *ril*quote:Op maandag 27 juni 2005 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben het geheel met je eens
Maar veul mense ken ut niet skeele hoe ´t smoakt ast moar veul, vet en goejekoop is
^^^^Even voor de grap serieus nemen: als ik eet, en dan ga kotsen heb ik ECHT geen zin in eten meer....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik met mijn broertje vroeger romeins spare-ribs eten.
gingen we naar zo'n all-u-can-eat. en na een paar porties, ff uitkotsen op het toilet en vrolijk doorgaan. personeel snapte er niks van dat we de hele avond doorvraten.
My thoughts exactly...quote:
In "Een hotel op het dak van de wereld" beschrijft Alec Le Sueur wel leuk hoe zoiets gaat. LeSueur doet verslag van zijn tijd als manager van een hotel in Tibet. Een Chinese delegatie is op bezoek, en als het buffet geopend wordt, mag de hoogste in rang natuurlijk als eerste opscheppen. Het hele buffet wordt door de Chinees systematisch afgewerkt, waarbij zijn bord steeds meer begint te lijken op het landschap ter plaatse. Met nieuwsgierigheid kijkt de schrijver toe wat er gaat gebeuren als de de Chinese partijbons uiteindelijk is aanbeland bij de puddingen en het ijs. Nou, dat was dus geen enkel probleem. Dat paste er best nog wel bij, bovenop de rest van het eten.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:30 schreef Hik het volgende:
Ook daar een buffet, maar dan zoeen waar je één bordje krijgt (dus niet onbeperkt). De chinezen daar deden een soort wedstrijd om zo veel mogelijk eten op één bordje te krijgen.
Ow nee *bwurk*quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik met mijn broertje vroeger romeins spare-ribs eten.
gingen we naar zo'n all-u-can-eat. en na een paar porties, ff uitkotsen op het toilet en vrolijk doorgaan. personeel snapte er niks van dat we de hele avond doorvraten.
de romeinen hadden een ganzenveer om hun huig te kietelen. vandaar ook dat ik schreef dat het 'romeins' sprearribs eten was. ik weet dat het idee dus niet nieuw isquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ow nee *bwurk*
En toch is het geen originele uitvinding van je broertje en jou...
In de tijd van Lodewijk de zoveelste (toch al geen kleine jongen, wat decadentie betreft) werden er werkelijk daverende buffetten gegeven. Er waren speciale gelegenheden om eens uitgebreid over je nek te gaan, even bij te komen en vervolgens weer een nieuwe vretronde in te gaan...
Ik geloof (maar ik weet het niet zeker) dat het Muiderslot ook zo'n speciaal "kotstoilet" had...
Persoonlijk hou ik wel van buffetten, maar dan wel binnen het redelijke. Van alles een klein lepeltje om uit te proberen![]()
En voor kinderen is het ook ideaal, die mogen zelf uitkiezen wat ze willen en bij gejank van "lussiknie" is het simpel "dóóreten, je hebt het zelf uitgekozen"!
Wij gingen vroeger nog wel eens naar de Stern in Epe, zondagnamiddagbuffet. Als de kinderen waren uitgegeten konden ze videootjes kijken en zo. Ideaal als je iets te vieren hebt, uit eten wil, maar niet wil dat je je opgejaagd voelt omdat de kinderen na 1 kwartier al uitgegeten zijn en de andere gasten gaan ergeren!![]()
Die link die jij met "romeins" legde, had ik ff niet opgemerktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de romeinen hadden een ganzenveer om hun huig te kietelen. vandaar ook dat ik schreef dat het 'romeins' sprearribs eten was. ik weet dat het idee dus niet nieuw isoverigens had je niet alleen kotstoiletten in de tijd die jij beschrijft, ook waren er in meerdere kanten van de eetzaal plekken (gaten in de muur) waar je kon kotsen.
goed indisch is dan ook heerlijk als buffet. ik ga gewoon niet zo vaak lopen (wat dat betreft ben ik net een franse vrouw, die eet ook nooit meer dan dat ze zin heeft)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:47 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Die link die jij met "romeins" legde, had ik ff niet opgemerkt![]()
En die gaten in de eetzaal, het zou ook heel goed zoiets kunnen zijn geweest! Het is alweer enkele decennia geleden dat ik het gezien heb... (was het nou Muiderslot of niet?).
Anyway, even terug naar iets smakelijkers...
Toen mijn huwelijk nog betere tijden kendeen de koperen status behaalde, hebben we eenbuffet aan huis besteld voor onszelf en onze familie. Mensch mensch mensch, wat hebben we gesmuld! Helaas ben ik de naam van de cateraar vergeten...
Ze hielden met alles rekening (Hollandse pot voor schoonpa, Indisch voor de rest), het was kneitervers, opbouwen en afbreken deden ze bij ons thuis incl servies, bestek en zo (ze hadden een bestelbusje), de tafel werd leuk aangekleed, en dat allemaal voor een paar honderd ouderwetse Hollandse guldens voor pakweg 16 man... Als we buiten de deur waren gegaan (wat door omstandigheden lastig was), waren we gegarandeerd meer kwijt geweest.
Was echt een succes!![]()
en dat voor iemand die zulke verhalen 'verzint'. weet je. ik vond het verhaal relevant in de context van de aversie die velen hebben bij buffetten, waar mensen zich tot de huig toe vol stampen. vandaar mijn kleine amsterdams-romeinse anecdote, terwijl afrika verrekt.quote:
Tja, dan weet ik er nog wel een paar, maar dan valt het buiten CUL dus laten we het daar maar bij laten.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat voor iemand die zulke verhalen 'verzint'. weet je. ik vond het verhaal relevant in de context van de aversie die velen hebben bij buffetten, waar mensen zich tot de huig toe vol stampen. vandaar mijn kleine amsterdams-romeinse anecdote, terwijl afrika verrekt.![]()
gelukkig paste die van mij prima in dit cul topic.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:09 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Tja, dan weet ik er nog wel een paar, maar dan valt het buiten CUL dus laten we het daar maar bij laten.
Dit klinkt naar de easy-bbq die wij een paar weken geleden hebben besteld.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:47 schreef dutch-mamma het volgende:
-knip-eenbuffet aan huis besteld
Was echt een succes!-knip-
ik heb 3 jaar mogen genieten van de kantine bij RObeco ..quote:Op maandag 27 juni 2005 12:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Is inderdaad erg veel kwaliteitsverschil tussen de locaties. En in hoeverre de opdrachtgever bereid is in de buidel te tasten voor de lunches van de werknemers.
Dat geloof ik meteen.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:13 schreef realbase het volgende:
ik heb 3 jaar mogen genieten van de kantine bij RObeco ..
Daar was het echt wel goed eten hoor !!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |