abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28287694
en de derde pagina alweer D:
pi_28287708
Ligt er ook nog weer aan welke muziek je wil gaan spelen, de ene stroming leent zich er beter voor dan de andere
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 27 juni 2005 @ 23:07:50 #103
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28287801
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:48 schreef Hammet het volgende:

[..]

Geen talent is een slecht excuus voor luie mensen. Ik denk, nee, ik ben er van overtuigt dat iedereen alles kan leren (mist niet gehinderd door een handicap oid.) door wilskracht en doorzettingsvermogen, en, zeker niet onbelangrijk, een flinke hoop zelfkritiek. Continu afstand proberen te nemen van jezelf, en dan zo objectief mogelijk proberen te oordelen. Het is lastig, maar als je jezelf dit aanleert kan je veel meer dan je denkt.

Met zo'n instelling leer je veel meer, een veel sneller. Toen ik gitaar begon te spelen hoorde ik van een vriend van mij: jij leert zo snel. Hij zelf speelde al 2,5 jaar gitaar, maar kon nog amper een noot spelen. Kwestie van houding. Ik speelde uren achter elkaar, luisterde naar mijn gitaarhelden en probeerde uit te zoeken wat ik zo tof aan ze vond. Hij vond het al bijzonder als hij op een zondagmiddag een uur (!) achter elkaar speelde. Mentaliteit is de key .

Het enige obstakel zou het aanleren van een foute techniek kunnen zijn. Ook dat probleem is te omzeilen door je goed in te lezen. Er staan op internet genoeg artikelen en lessen voor de absolute beginner.

Nogmaals, wilskracht, doorzettingsvermogen en vooral veel zelfkritiek.

Zo, hier even een betoog van mijn kant
Ik ben het niet met je eens. Er bestaat wel degelijk zoiets als talent (waarom zouden ze er anders een woord voor hebben), en ook op amateur/semi-professioneel niveau. Tuurlijk is het ook gewoon spelenspelenspelenspelen voordat je goed wordt, maar als je muzikaal onderlegd bent gaat het echt wel veel sneller dan wanneer je...tsja, er geen talent voor hebt.
Er bestaan gewoon muzikale en minder muzikale mensen. Dat merk je al als je met een groepje aan het (mee)zingen bent; de één kan van nature perfect maat en toon houden, terwijl de ander er aan alle kanten naast zit . Of kijk naar hoe mensen dansen; de één is een nieuwe JT, de ander kan maar beter goed leren lullen om meisjes te kunnen versieren. Dat wil niet zeggen dat diegene die er volkomen naast zit het nooit kan leren, maar het zal absoluut langer duren dan degene die wel aanleg heeft.
Of dat aangeboren of aangeleerd is, is een tweede. Het schijnt er wel mee te maken hebben of je als kind veel muziek om je heen hebt gehad, of veel hebt gezongen enzo. En, vooral, erfelijkheid. Mijn opa is een geweldige pianist, mijn moeder zingt in een koor, mijn vader speelt gitaar en piano, mijn zus viool en piano...etc.., en ik heb zeker wel iets van die genen meegekregen. Een beetje talent heb ik wel, denk ik. (overigens niet voor dansen )
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 27 juni 2005 @ 23:17:57 #104
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28288137
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:02 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Nee Jimi Hendrix zat lekker in z'n vel
feest
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:39:51 #105
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_28290720
Woooeeeeeeeei, ik ben niet aangenomen. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:41:33 #106
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28290765
Da's pech hebben, JAM. Nou ja, misschien nog een jaartje extra oefenen en 't dan volgend jaar weer proberen?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 28 juni 2005 @ 01:54:39 #107
37950 JAM
pi_28291787
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 00:41 schreef Zanderrr het volgende:
Da's pech hebben, JAM. Nou ja, misschien nog een jaartje extra oefenen en 't dan volgend jaar weer proberen?
Nah...ik ga maar weer eens aan iets anders beginnen. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:17:02 #108
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28291939
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 01:54 schreef JAM het volgende:

[..]

Nah...ik ga maar weer eens aan iets anders beginnen. .
Schilderen?
feest
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:17:40 #109
37950 JAM
pi_28291942
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Schilderen?
Nou, toevallig heb ik vandaag wel een leuke tekening gemaakt. .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:31:55 #110
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28292042
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:17 schreef JAM het volgende:

[..]

Nou, toevallig heb ik vandaag wel een leuke tekening gemaakt. .
Cool, was ie psychedelisch?
feest
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:33:56 #111
37950 JAM
pi_28292057
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Cool, was ie psychedelisch?
Dat niet, dat niet. .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:35:35 #112
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28292065
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:33 schreef JAM het volgende:

[..]

Dat niet, dat niet. .
Ow.
En je speelt ook al niet psychedelisch gitaar?
feest
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:40:39 #113
37950 JAM
pi_28292088
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ow.
En je speelt ook al niet psychedelisch gitaar?
Ook niet. Als het enige troost is wil ik wel even zeggen dat ik wel LSD gebruik. .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:42:00 #114
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28292093
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 02:40 schreef JAM het volgende:

[..]

Ook niet. Als het enige troost is wil ik wel even zeggen dat ik wel LSD gebruik. .
Ah, je hebt me getroost, danku.

Ik ga er een einde aan maken. (ik ga slapen)
Weltrusten Tjeerd!
feest
  dinsdag 28 juni 2005 @ 02:49:41 #115
37950 JAM
pi_28292129
Waarom weet iedereen dat ik Tjeerd heet?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 07:43:02 #116
29429 Dissection
King of all kings
pi_28292616
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:37 schreef Litpho het volgende:
Gelukkig mag je af en toe nog wel door de PA heen spelen zodat je versterker niet al het werk in zijn eentje hoeft te doen .

Ik zie niet in waarom iemand die een standaard Marshall geluid heeft meer respect zou verdienen dan iemand die met zogeheten "digitale troep" en veel tijd eindelijk een eigen geluid heeft bereikt, maar het zal wel iets van nostalgie zijn wat ik hier mis.
De warme klanken die door buizen geproduceerd worden, zijn ongeëvenaard.

Uiteraard heb je op een podium PA, dat lijkt mij niet meer dan logisch...

En verder heeft het inderdaad een beetje met "nostalgie" te maken.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 07:44:47 #117
29429 Dissection
King of all kings
pi_28292625
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef Ibanez het volgende:
Wat een onzin. Dat van het karakter van het geluid, daar kan ik inkomen. Geef ik je misschien nog wel gelijk in ook! Maar dit is de reinste quatsj!! En dat wat je in je vroige post zei, dat je buizen nodig hebt om gehoord te worden.... hmmmmmm
Volgens mij besef je helemaal niet hoeveel tijd er in een digitale amp gaat zitten om je eigen geluid te creeeren.. Jwe kunt hem zo secuur afstellen dat elke verdraaiing een ander geluid heeft.

Jouw buizen met elk willekeurig cabinet tegen een HD 147 met een Line 6 Celestion cab. Ik denk dat je qua push en power de zaal in, raar opkijkt van die hd 147...
Qua power wellicht wel, maar qua geluid blaas ik je volledig omver. Ik wil de 1e digitale amp nog zien die precies mijn geluid kan krijgen of het zelfs nog overtreft, zonder dat het een enorm afgeknepen metalzone-geluid wordt.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:10:01 #118
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_28292753
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 07:44 schreef Dissection het volgende:

[..]

Qua power wellicht wel, maar qua geluid blaas ik je volledig omver. Ik wil de 1e digitale amp nog zien die precies mijn geluid kan krijgen of het zelfs nog overtreft, zonder dat het een enorm afgeknepen metalzone-geluid wordt.
Volgens mij leef je nog in '14-'18 .
Óf je bent aan het generaliseren, óf je moet jezelf eens beter verdiepen in remodelling etc. Wat je hier beweert, dat klopt niet.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_28293153
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 07:43 schreef Dissection het volgende:
De warme klanken die door buizen geproduceerd worden, zijn ongeëvenaard.

Uiteraard heb je op een podium PA, dat lijkt mij niet meer dan logisch...

En verder heeft het inderdaad een beetje met "nostalgie" te maken.
En best wel meer dan een beetje met smaak .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28293296
oh man, wat een kansloos gedoe!
It has to mean something
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:04:15 #121
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28293359
Heheh, Hoekse en Kabeljauwse twisten onder de gitaristen..

welles nietes welles..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28293388
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:48 schreef Hammet het volgende:

[..]

Geen talent is een slecht excuus voor luie mensen. Ik denk, nee, ik ben er van overtuigt dat iedereen alles kan leren (mist niet gehinderd door een handicap oid.) door wilskracht en doorzettingsvermogen, en, zeker niet onbelangrijk, een flinke hoop zelfkritiek. Continu afstand proberen te nemen van jezelf, en dan zo objectief mogelijk proberen te oordelen. Het is lastig, maar als je jezelf dit aanleert kan je veel meer dan je denkt.

Met zo'n instelling leer je veel meer, een veel sneller. Toen ik gitaar begon te spelen hoorde ik van een vriend van mij: jij leert zo snel. Hij zelf speelde al 2,5 jaar gitaar, maar kon nog amper een noot spelen. Kwestie van houding. Ik speelde uren achter elkaar, luisterde naar mijn gitaarhelden en probeerde uit te zoeken wat ik zo tof aan ze vond. Hij vond het al bijzonder als hij op een zondagmiddag een uur (!) achter elkaar speelde. Mentaliteit is de key .

Het enige obstakel zou het aanleren van een foute techniek kunnen zijn. Ook dat probleem is te omzeilen door je goed in te lezen. Er staan op internet genoeg artikelen en lessen voor de absolute beginner.

Nogmaals, wilskracht, doorzettingsvermogen en vooral veel zelfkritiek.

Zo, hier even een betoog van mijn kant
Eens, ik denk ook dat iedereen het best kan leren, als diegene maar wil.
Maar toch lijkt het me idd dat sommige mensen het makkelijker leren door aanleg, natuurlijk talent.
En een beetje ritmegevoel is vaak ook wel handig toch?
pi_28293399
Miischien zou ik dat ook doen als ik een hele coole dure versterker had
It has to mean something
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:23:52 #124
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28293707
quote:
Op maandag 27 juni 2005 21:19 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

Hahaha ik dacht wie is die gozer, maar je hebt een nieuwe avatar ...
Ik ga er geen patches voor maken, die jat ik wel van HIM That's what friends are for... toch rozjeetje
A, dus er gaat in de nabije toekomst gebruik van mijn diensten gemaakt worden!

$$$$$$$$
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:40:17 #125
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28294014
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:22 schreef Dissection het volgende:

[..]

Mja, Line6, ik moet toegeven dat ze momenteel er qua uiterlijk wel redelijk uitzien. Ze doen niet onder voor de "mainstream" versterkers. Qua geluid vind ik het nog steeds 3x ruk, simpelweg omdat een emulator nooit het origineel tot op 100% kan benaderen. 90% lukt line6 wel, wat erg knap is uiteraard, ware het niet dat die overgebleven 10% net dat stukje is dat de versterker het authentieke geluid geeft. Ik blijf erbij dat line6 hardstikke goed spul is voor thuis, maar op het podium heb je toch een echte versterker nodig, wil je goed hoorbaar zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Line 6 staat bekend dat het zeer luide amps amps maakt (mijn vetta draait makkelijk 125 dB en dat is de 150 watt combo in vergelijking met de 300 watt top)

Dat line 6 wel degelijk professionele producten voor live en in de studio maakt is wel duidelijk als je ziet wie er mee werken:

On stage al line 6 amps gespot:

-Radiohead
-Outkast
-No Doubt
-Nine inch Nails
-Marco Borsato
-Deftones
-Muse
-Slipknot
-Yes
-Evanescence

En daarbij in de studio:
-Metallica
-Usher
-Maroon 5
-Pink
-U2
-Eminem

Persoonlijk lijkt me dat als je bovenstaande lijst ziet, dat het allemaal 'redelijk' professionele lui zijn waarbij geld niet echt een issue is, maar die kiezen voor een product omdat het goed is. Van alle lui heb ik het ook zelf gezien dat ze die spulen hebben, dus dit is niet zomaar gepromo vanuit line 6 ofzo.

Natuurlijk heb ik ook zelf een hoop optredens gedaan en ben ik iedere keer weer in de 7e hemel omdat iedere geluidsman waarmee ik voor de eerste keer werk zegt dat ik zo'n ontzettend gave toon heb (gewoon met een xlr kabel achter in mn amp geplugd!). Die lui doen ik weet niet hoevaak van dat soort dingen, en geloof me maar dat ze ook echt menen wat ze zeggen!

Vooral met de wat duurdere Line6 apparatuur duurt het wel even om ze onder de knie te krijgen en iets moois te maken (de fabriekspatches zijn nl niet zo mooi), maar dan heb je zeker wat!
pi_28294510
Wat pics van mijn gitaartje

pi_28294567
It has to mean something
pi_28294694
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:04 schreef Zanderrr het volgende:
Heheh, Hoekse en Kabeljauwse twisten onder de gitaristen..

welles nietes welles..
We zetten gewoon een decenniaoude traditie voort. Fender/Gibson, Marshall/Vox, Pedalen/Amp Overdrive, etc. etc. .
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:10:05 #129
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28294744
quote:
Niet verkeerd! Mooi

Ik vind het trouwens onzin dat een versterker per se hard moet zijn. Een mooi geluid is een mooi geluid en als het niet hard genoeg is hang je er een mic voor. Heel veel bands gebruiken bijvoorbeeld Vox AC30 versterkers en dat zal niet voor het volume zijn.
pi_28294842
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:40 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Line 6 staat bekend dat het zeer luide amps amps maakt (mijn vetta draait makkelijk 125 dB en dat is de 150 watt combo in vergelijking met de 300 watt top)

Dat line 6 wel degelijk professionele producten voor live en in de studio maakt is wel duidelijk als je ziet wie er mee werken:

-Radiohead
-Outkast
-No Doubt
-Nine inch Nails
-Marco Borsato
-Deftones
-Muse
-Slipknot
-Yes
-Evanescence

En daarbij in de studio:
-Metallica
-Usher
-Maroon 5
-Pink
-U2
-Eminem

Persoonlijk lijkt me dat als je bovenstaande lijst ziet, dat het allemaal 'redelijk' professionele lui zijn waarbij geld niet echt een issue is, maar die kiezen voor een product omdat het goed is. Van alle lui heb ik het ook zelf gezien dat ze die spulen hebben, dus dit is niet zomaar gepromo vanuit line 6 ofzo.

Natuurlijk heb ik ook zelf een hoop optredens gedaan en ben ik iedere keer weer in de 7e hemel omdat iedere geluidsman waarmee ik voor de eerste keer werk zegt dat ik zo'n ontzettend gave toon heb (gewoon met een xlr kabel achter in mn amp geplugd!). Die lui doen ik weet niet hoevaak van dat soort dingen, en geloof me maar dat ze ook echt menen wat ze zeggen!

Vooral met de wat duurdere Line6 apparatuur duurt het wel even om ze onder de knie te krijgen en iets moois te maken (de fabriekspatches zijn nl niet zo mooi), maar dan heb je zeker wat!
Goed commentaar! Dissection vergeet dat ie hier niet op metalfan post, waar ieder kind van 13 het zweert bij de 'heerschende' jacksons en cliché versterkers en owee als er geen buizen in zitten of je speelt op Ibanez en intoneert je gitaar goed.... Dan lig je er daar dus uit..
In The Presence Of Enemies!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:33:14 #131
29429 Dissection
King of all kings
pi_28295424
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 08:10 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Volgens mij leef je nog in '14-'18 .
Óf je bent aan het generaliseren, óf je moet jezelf eens beter verdiepen in remodelling etc. Wat je hier beweert, dat klopt niet.
Nee, ik leef van '83-'05.
Verder wil ik best wel een keer een vergelijkend-waren onderzoek doen, geen enkel probleem.
Line6 is heel erg leuk speelgoed, maar voor het ecehte werk heb je een echte versterker nodig, in plaats van iets digitaals.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
Heb ik het ooit over luidheid gehad? Dat dingen veel lawaai kunnen maken, zal me een worst wezen. Het gaat om het geluid, de toon dus. De buizenversterkers zijn op dat vlak nog steeds ongeëvenaard.
quote:

-Radiohead
-Outkast
-No Doubt
-Nine inch Nails
-Marco Borsato
-Deftones
-Muse
-Slipknot
-Yes
-Evanescence

En daarbij in de studio:
-Metallica
-Usher
-Maroon 5
-Pink
-U2
-Eminem

Zo, petje af hoor. Ook eens gekeken wat er ACHTER die line6 bakken stond? Juist, een rits aan 19" effecten en mesa recto's...zo kan ik ook wel over line6 spul spelen en net doen alsof het goed klinkt.
quote:
Geluidsmensen zijn diegenen die het voorelkaar krijgen om een goedklinkende amp totaal verrot te laten klinken over de PA. Er zijn een paar goede, maar de meesten hebben het overduidelijk niet begrepen. Maarja, zo'n line6 ding is natuurlijk makkelijk ey, inpluggen via die kabel op de mengtafel, en gaan. Dan hoeven de heren zelf niets meer toe te voegen, makkelijk verdient. Ik vind het niet zo vreemd dat je dan complimenten krijgt.
quote:
Ik moet de eerste line6 nog tegenkomen die mij van mijn geloof afhelpt .
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:
Goed commentaar! Dissection vergeet dat ie hier niet op metalfan post, waar ieder kind van 13 het zweert bij de 'heerschende' jacksons en cliché versterkers en owee als er geen buizen in zitten of je speelt op Ibanez en intoneert je gitaar goed.... Dan lig je er daar dus uit..
Ibanez zijn waaiplanken 1e klas . Jacksons tegenwoordig al net zo. Enkel de pre-fenders zijn super, en dan nog enkel de customshops.

Mijn gitaren zijn stuk voor stuk perfect geintoneerd, ik heb er een schijthekel aan dat als ik ga soleren, het dan net een klein beetje "off" klinkt.

Maar goed, mijn huidige rig:
*Engl powerball
*Engl v30 4x12"
*Charvel Model 6
*Jackson KingV Custom
*Boss ns-2
Klaar. Meer dan genoeg om een enorm heersend geluid te krijgen.

Voor mijn coverband gebruik ik een mesa 20/20 icm een rocktron prophesy. Soms is het wel leuk om te tapdansen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:02:32 #132
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:15:42 #133
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_28296641
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:33 schreef Dissection het volgende:

[..]

Nee, ik leef van '83-'05.
Verder wil ik best wel een keer een vergelijkend-waren onderzoek doen, geen enkel probleem.
Line6 is heel erg leuk speelgoed, maar voor het ecehte werk heb je een echte versterker nodig, in plaats van iets digitaals.
[..]

Heb ik het ooit over luidheid gehad? Dat dingen veel lawaai kunnen maken, zal me een worst wezen. Het gaat om het geluid, de toon dus. De buizenversterkers zijn op dat vlak nog steeds ongeëvenaard.
[..]

Zo, petje af hoor. Ook eens gekeken wat er ACHTER die line6 bakken stond? Juist, een rits aan 19" effecten en mesa recto's...zo kan ik ook wel over line6 spul spelen en net doen alsof het goed klinkt.
[..]
Daar praat je natuurlijk nu POEP.
Bij veel bands is het juist net andersom! Line6 apparatuur achter brute marshall, vox en mesa stacks. Vooral de podxtpro is daar een levend voorbeeld van bij o.a. Muse, deftones en U2. Line 6 is namelijk in de rockscene nog helemaal niet zo gerespecteerd dat iedere brute gitarist dat ding open en bloot wil neerzetten. Een mesa maakt nog steeds veel meer indruk.
Ook vind ik het errug goedkoop van je om er zomaar ineens vanuit te gaan dat mijn geluidsmannen kut zijn. De meeste zijn stuk voor stuk gerespecteerd in de scene en spelen zelf ook in rock/metalbands.

Ik bedoel, je bent van '83 zeg je en dan al zo'n purist, laat me a.u.b. niet lachen. Ben je wel eens in een topstudio geweest? De podxt pro hangt daar in ieder rack, en ook zie je steeds vaker een vetta (II) staan. Line 6 maakt nemelijk tegenwoordig de studiostandaard. Lekker na de opnamesessie met een laptopje de amp programmeren en rechtstreeks via AES/EBU in ProTools.
Het klinkt misschien voor jou als een nachtmerrie, maarja het zijn wel feiten.

Een andere mythe is dat iedere gitaar hetzelfde door de amps klinken wat ook niet waar is. Ieder gitaar blijft gehaal zijn eigen karakter behouden, of dat nu een fender, gibson of ESP is.

Natuurlijk heb je met je powerball een lekkere vette buizenbak en met de KingV een vette gitaar, maar het getuigt van oogkleppengedrag als je niet verder dat dat durft en kan kijken.
pi_28296796
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 07:44 schreef Dissection het volgende:

[..]

Geblaat. Tuurlijk zal een modelling amp dat geluid niet kunnen kopiëren. Daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Het is bedoelt om een verscheidenheid en amps te kunnen neerzetten, en niet per sé een verscheidenheid aan bestaande amps.

Zoals BUG80 het al zei: je moet ze niet zien als emulators, maar als versterkers op zich.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:33:43 #135
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28297193
Ik heb jaaaren op buizenamps gespeeld, sinds kort op een PodXT, en ik heb (zoals mijn smaak nu is) nog nooit zo'n lekker geluid gehad Genoeg punch, body, alles. Ik zeg niet dat ik nooit meer terug ga naar buizen, maar ik vind dit helemaal te gek.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_28298205
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 10:04 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit, speelt-ie een beetje lekker?
Jahoor hij speelt heerlijk
'T is een beginnersgitaar, ja.
Maar ik speel ook maar elektrisch sinds 21 mei
Dus vandaar.
Maar voor de rest speelt hij prachtig
  dinsdag 28 juni 2005 @ 12:06:17 #137
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28298308
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:03 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Jahoor hij speelt heerlijk
'T is een beginnersgitaar, ja.
Maar ik speel ook maar elektrisch sinds 21 mei
Dus vandaar.
Maar voor de rest speelt hij prachtig
Met een Squier kan je lang doen hoor. Prima gitaren!

Wat betreft de versterker discussie, uiteindelijk is er natuurlijk maar één relevante vraag: "What would Jimi Hendrix do?"
pi_28298441
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:06 schreef BUG80 het volgende:

Wat betreft de versterker discussie, uiteindelijk is er natuurlijk maar één relevante vraag: "What would Jimi Hendrix do?"
Hendrix baande continu zijn eigen pad daarbij gebruik makend van de nieuwste technologie. Zoals Jeff Beck al eens gekscherend liet vallen in een interview "Hendrix who? Oh, the fucker who stole my fuzzbox." (naar aanleiding van het "overlopen" van gitaartechguru Roger Mayer).
pi_28298472
quote:
Ibanez zijn waaiplanken 1e klas . Jacksons tegenwoordig al net zo. Enkel de pre-fenders zijn super, en dan nog enkel de customshops.

Mijn gitaren zijn stuk voor stuk perfect geintoneerd, ik heb er een schijthekel aan dat als ik ga soleren, het dan net een klein beetje "off" klinkt.

Maar goed, mijn huidige rig:
*Engl powerball
*Engl v30 4x12"
*Charvel Model 6
*Jackson KingV Custom
*Boss ns-2
Klaar. Meer dan genoeg om een enorm heersend geluid te krijgen.

Voor mijn coverband gebruik ik een mesa 20/20 icm een rocktron prophesy. Soms is het wel leuk om te tapdansen
Ow... dan biedt ik bij deze mijn excuses aan, want ik heb op metalfan.nl eens een discussie gehad met iemand die (dacht ik) dezelfde username had als jou. Diegene beweerde dat het hem geen zak uitmaakte dat zijn gitaar verkeerd geïntoneerd was. Zal jij wel niet geweest zijn....

Over de line 6 questie: 't is een kwestie van smaak denk ik. Ik ben nl. helemaal verliefd op het geluid wat die dingen maken.. De repetitieruimte van ons bevat Marshall Valvestate 120'ers, en ik moet je zeggen: dat onding zou ik nog niet ruilen tegen mijn spider top... (en dan is dat al de goedkoopste van line 6)

Met opnames (in de mix) was mijn gitaargeluid zoo vet dat de gitarist die het deed afmixen, ervan stond te kijken!

Zelf eens geprobeerd, of door de nostalgie steeds ontweken?
In The Presence Of Enemies!
pi_28299741
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:06 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Binnenkort ff fender strings erop doen.
pi_28300298
Zo, ik heb net een gitaar gekocht bij de Trekpleister, daar zal ook wel vanalles mis mee zijn, of niet?
It has to mean something
pi_28300322
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:05 schreef Cynic het volgende:
Zo, ik heb net een gitaar gekocht bij de Trekpleister, daar zal ook wel vanalles mis mee zijn, of niet?
Ligt eraan welke het is .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_28300356
eentje zonder buizen
It has to mean something
pi_28300375
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:07 schreef Cynic het volgende:
eentje zonder buizen
Pardon?
pi_28300396
hij moet er nog een beetje aan wennen om gestemd te worden geloof ik.
It has to mean something
pi_28300412
Dan zal het wel een gitaar met nylonsnaren zijn .
pi_28300450
die indruk wekt hij wel inderdaad
It has to mean something
  dinsdag 28 juni 2005 @ 13:21:06 #148
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28300886
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:08 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Pardon?
Zo gek is dat nog niet.

Ik heb wel eens gehoord van akoestische gitaren (Takamine?) met een buis in de pre-amp.
pi_28301608
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:21 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Zo gek is dat nog niet.

Ik heb wel eens gehoord van akoestische gitaren (Takamine?) met een buis in de pre-amp.
Die dingen die je direct met een koptelefoon op kan spelen?
pi_28301742
Een vriend van mij had ook 2 weken geleden een squier strat gekocht met een Roland versterker van 10watt (een kubus). Dat is meer als genoeg als je enkel thuis wil spelen imo, nog een ander voordeel is dat hij op batterijen werkt, niets zo leuk om na het examen naar het stadspark te gaan met wat vrienden en wat gitaar te spelen en te frisbeeen.

edit: de versterker is dus een microcube.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')