quote:Op maandag 27 juni 2005 16:57 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Idd ja...
Goed, ik heb een 2e vriendin sinds dit weekend en ik wil dr ff voorstellen:
ROAAAAARRRRRR!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is nog even aftasten maar ik denk dat het een blijvertje is want ze heeft nogal VEUL pit![]()
![]()
Samen met FBX en flightcase en allerlei kabels kwam ze voor een uiterst zacht prijsje bij me wonen, je suis très content
vast niet maar smaken verschillen, ik vind ze er juist wel vet(ta) uitzienquote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
ben ik trouwens de enige die al die line6 dingen mega lelijk er uit vind zien?
quote:Op maandag 27 juni 2005 17:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
![]()
Is die van jou nog zo mooi als op het plaatje? (kijkt even naar het beestje achter zich wat nooit geflightcased heeft gezeten)
En is jouw FBV chrome tussen de pedalen of zijn ze zwart. Hier zijn ze helemaal zwart (hoewel chrome er wel kek uitziet imho)
Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.quote:Op maandag 27 juni 2005 18:01 schreef Spite_and_Malice het volgende:
Hey allemaal,
Ik ik ben dus nieuw hierzoenneh speel nou bijna een jaar gitaar (eerst acoustisch, en sinds mei electrisch
), maar nou heb ik een probleempje met mijn plectrum, ik hield hem eerst niet helemaal goed vast (tussen duim en zijkant wijsvinger) en da's nu lastig weer af te leren, maar als ik hem zeg maar 'goed' vasthou, dus echt tussen het 'einde' van je duim en wijsvinger (daar waar je vingerafdruk staat
) dan schuift/draait de plectrum onder het spelen steeds zo, dat het puntje van de plectrum naar links wijst. Nou ik geloof dat ik wel stevig genoeg vasthou en het is een niet-glad plectrum, dus anti-slip zeg maar, maar hou ik hem nou nog steeds niet goed vast of heb ik gewoon een spastische manier van vasthouden?
![]()
Srry voor het lange verhaal maar ik hoop dat jullie als experts mij kunnen helpen!![]()
Dan heb ik precies dezelfde plectrumquote:Op maandag 27 juni 2005 18:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Welkom! Het is denk ik een probleem wat meer gitaristen hebben, ik in elk geval wel. Zeker op warme dagen of onder podium lampen (dat kan écht warm zijn). Ik gebruik gewone Dunlop plectrums (.60 mm) en die hebben idd anti-slip, is wel handig.
Verder kun je jezelf een beetje aanleren om het plectrum terug te draaien tijdens het spelen, dan hoef je niet te stoppen!
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.quote:Op maandag 27 juni 2005 17:02 schreef Jorikjet het volgende:
ben ik trouwens de enige die al die line6 dingen mega lelijk er uit vind zien?
Hahaha ik dacht wie is die gozer, maar je hebt een nieuwe avatarquote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...
Hoe dan ook: GEFELICITEERD!!![]()
ja over de kwaliteit enzo heb ik niks gezegd, puur over het uiterlijk heb ik het. en ik ben idd 'vintage minded'quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nee, ben je niet. Niet dat ik ze ook lelijk vind (in tegendeel) maar op andere fora lees ik ook wel eens negatieve reacties. Niet dat het dan om de sound gaat maar meestal om het uiterlijk. Wanneer je een beetje 'vintage'minded bent, kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar Fix, eens een line 6 en je komt er nooit meer vanaf; vooral dat sublieme app. wat jij nu hebt! En dan met --H-I-M-- als maat moet JIJ er toch zeker vette patches voor creeren...
Mja, Line6, ik moet toegeven dat ze momenteel er qua uiterlijk wel redelijk uitzien. Ze doen niet onder voor de "mainstream" versterkers. Qua geluid vind ik het nog steeds 3x ruk, simpelweg omdat een emulator nooit het origineel tot op 100% kan benaderen. 90% lukt line6 wel, wat erg knap is uiteraard, ware het niet dat die overgebleven 10% net dat stukje is dat de versterker het authentieke geluid geeft. Ik blijf erbij dat line6 hardstikke goed spul is voor thuis, maar op het podium heb je toch een echte versterker nodig, wil je goed hoorbaar zijn.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die gebruikte toch die e-bow voor zijn sound?quote:Op maandag 27 juni 2005 22:19 schreef BUG80 het volgende:
Nu we het toch over plectrums hebben: wisten jullie dat The Edge plectrums koopt met extra veel grip? Niet omdat ze anders verschuiven, maar omdat hij die grip gebruikt om de snaren mee aan te slaan (hij speelt dus met het plectrum ondersteboven). Doordat de snaren achter het ruwe oppervlak blijven haken krijg je een hardere attack, de sound van The Edge dus.
Zeg nooit nooitquote:Op maandag 27 juni 2005 22:22 schreef Dissection het volgende:
Qua geluid vind ik het nog steeds 3x ruk, simpelweg omdat een emulator nooit het origineel tot op 100% kan benaderen.
Lijkt me nogal kort door de bochtquote:Op maandag 27 juni 2005 20:44 schreef Hammet het volgende:
1. Kut
leer jezelf spelen, scheelt een hoop geld.
In sommige songs ja, zoals With or Without You. Maar dat typische "bell" geluid komt door z'n plectrum (en z'n pedalen ook, natuurlijk). Vond ik wel een bijzonder verhaal!quote:Op maandag 27 juni 2005 22:23 schreef Dissection het volgende:
[..]
Die gebruikte toch die e-bow voor zijn sound?
Waarom? Mij is het ook gelukt, dus kan iedereen het. Dat je geen talent zou hebben oid, is dik gezanik. Ik geloof zowieso niet echt in talent (in ieder geval niet op amateuristisch niveau).quote:
Een e-bow is alleen voor een eeuwige sustain.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:23 schreef Dissection het volgende:
[..]
Die gebruikte toch die e-bow voor zijn sound?
Uiteraard. Toch zal ik de buizenbak nooit verloochenen!quote:Op maandag 27 juni 2005 22:28 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit
In theorie moet het in de toekomst wel mogelijk zijn om een versterker zodanig te emuleren dat mensen in een blinde test het verschil niet meer kunnen horen. Let wel: blinde test, het placebo-effect is de grootste vijand van de ware purist.![]()
Op dit moment zijn emulators nog niet zover, voor zover ik weet.
Gelukkig mag je af en toe nog wel door de PA heen spelen zodat je versterker niet al het werk in zijn eentje hoeft te doenquote:Op maandag 27 juni 2005 22:22 schreef Dissection het volgende:
Ik blijf erbij dat line6 hardstikke goed spul is voor thuis, maar op het podium heb je toch een echte versterker nodig, wil je goed hoorbaar zijn.
Wat een onzin. Dat van het karakter van het geluid, daar kan ik inkomen. Geef ik je misschien nog wel gelijk in ook! Maar dit is de reinste quatsj!! En dat wat je in je vroige post zei, dat je buizen nodig hebt om gehoord te worden.... hmmmmmmquote:Op maandag 27 juni 2005 22:34 schreef Dissection het volgende:
[..]
Uiteraard. Toch zal ik de buizenbak nooit verloochenen!
Daarbij heb ik nog steeds meer respect voor bands die over een marshall/Engl/mesa/diezel/bogner stack spelen, dan mensen die digitale troep gebruiken op het podium. En het staat gewoon gaver
Prima (ja, da's tussen kut en goed inquote:Op maandag 27 juni 2005 20:42 schreef no1uknow het volgende:
Iemand die ik ken speelt sinds kort (elek.) gitaar en gaat naar een muziekschool.
Nu wil ik ff van jullie weten wat jullie van muziekscholen vinden.
1. Kut
2. Goed
bij voorbaat dank
Maar dat betekent nog niet dat het absoluut nutteloss is les op de muziekschool te nemen. Ik heb dat ook niet gedaan, maar ik zie het nut er echt wel van in, zolang je er wel zelf ook mee bezig bent en niet alleen je lesjes van de muziekschool leert.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:33 schreef Hammet het volgende:
[..]
Waarom? Mij is het ook gelukt, dus kan iedereen het. Dat je geen talent zou hebben oid, is dik gezanik. Ik geloof zowieso niet echt in talent (in ieder geval niet op amateuristisch niveau).
[..]
De gitarist waar ik mee in een band speel heeft z'n HD 147 onlangs weer ingeruild voor een ouderwetsche Marshall JCM bak. Vond 'ie toch beter klinken voor zijn speelstijl (gewoon 'stevige' rock, geen extreme metal of zo). Die HD is wel een heel veelzijdige versterker, da's zeker waar, en hij kan loei- en loeihard, dus aan power op 't podium heb je idd echt geen gebrek.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:40 schreef Ibanez het volgende:
Jouw buizen met elk willekeurig cabinet tegen een HD 147 met een Line 6 Celestion cab. Ik denk dat je qua push en power de zaal in, raar opkijkt van die hd 147...
Daar heb ik zelf ook last vanquote:En het staat gewoon gaver
Geen talent is een slecht excuus voor luie mensen. Ik denk, nee, ik ben er van overtuigt dat iedereen alles kan leren (mist niet gehinderd door een handicap oid.) door wilskracht en doorzettingsvermogen, en, zeker niet onbelangrijk, een flinke hoop zelfkritiek. Continu afstand proberen te nemen van jezelf, en dan zo objectief mogelijk proberen te oordelen. Het is lastig, maar als je jezelf dit aanleert kan je veel meer dan je denkt.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:38 schreef Zanderrr het volgende:
Van een goede docent kun je echt wel wat opsteken, vind ik. Zeker als je net begint met spelen is 't gewoon veel makkelijker om de kunst bij iemand af te kijken in plaats van het wiel maar zelf helemaal uit te vinden, en het zorgt er ook voor dat je gelijk een goede techniek aanleert, zodat je niet later allerlei 'slechte' gewoontes af moet leren. Groepsles lijkt me wel bagger, maar individueel les is zeker wel okee als je een relaxede docent kunt vinden.
Een beetje talent is ook wel nodig, denk ik. De meeste mensen zullen wel gitaar kunnen leren spelen, maar ik heb ook een aantal hopeloze gevallen gezien van mensen die om een of andere reden echt niet in de maat kunnen blijven en dus ws. ook nooit zullen leren spelen.
Niet iedereen heeft dat in dezelfde mate als jij dat hebt. En dan is een "coach" wel handig.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:48 schreef Hammet het volgende:
Nogmaals, wilskracht, doorzettingsvermogen en vooral veel zelfkritiek.
sowieso wel. Vai is bijvoorbeeld ook niet de misselijkste gitarist, maar die heeft ook niet alles op eigen houtje gedaan...quote:Op maandag 27 juni 2005 22:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dat in dezelfde mate als jij dat hebt. En dan is een "coach" wel handig.![]()
Dat is waar. Maar dan ligt het toch aan je eigen mentaliteitquote:Op maandag 27 juni 2005 22:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft dat in dezelfde mate als jij dat hebt. En dan is een "coach" wel handig.![]()
Dat hoop ik ook, maar iedere keer dat weer een of andere halfbakken artiest het publiek vraagt om mee te klappen waag ik toch echt te betwijfelen hoe miniem dat deel eigenlijk isquote:Op maandag 27 juni 2005 22:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik blijf er wel bij dat het onvermogen om in de maat te blijven net als toondoofheid waarschijnlijk een aangeboren 'afwijking' is, en dan zul je waarschijnlijk nooit goed leren muziek maken. Gelukkig geldt het ook maar voor een heel miniem deel van de bevolking
Ja dat is waar. Maar dat is misschien wel iets in de categorie als dyslectie, iets waar je niet om heen kúnt.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik blijf er wel bij dat het onvermogen om in de maat te blijven net als toondoofheid waarschijnlijk een aangeboren 'afwijking' is, en dan zul je waarschijnlijk nooit goed leren muziek maken. Gelukkig geldt het ook maar voor een heel miniem deel van de bevolking
Het één sluit het ander niet uit hoor.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:53 schreef Zanderrr het volgende:
Les betekent verder ook niet dat je zelf geen andere dingen er bij kunt bestuderen.
Dan heeft die man dus wel talent.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:57 schreef Zanderrr het volgende:
Ben er niet zeker van, maar ik geloof dat Malmsteen zichzelf heeft leren spelen. Ben sowieso niet zo'n fan van de man, maar dat terzijde...
Dat is dan ook een geheel ander talentquote:Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jullie zijn allemaal zo gek als een stel deuren!
Nee Jimi Hendrix zat lekker in z'n velquote:Op maandag 27 juni 2005 23:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jullie zijn allemaal zo gek als een stel deuren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |