en daar gaat het om: welke interesses wil je bevredigen?quote:op maandag 27 juni 2005 20:14 schreef posdnous het volgende:
dan ben je toch benieuwd hoe dat is? heeft vrij weinig met pricncipes te maken. alleen het principe dat je je eigen interesses eens bevredigt.

ik neem aan dat je het liefst met iemand zoent tot wie je je aangetrokken voelt, en dat een dergelijk persoon zich ook wel eens aangetrokken tot jou heeft gevoeld?quote:op maandag 27 juni 2005 20:11 schreef claudia_x het volgende:
[..]
ik neem geen genoegen met iemand die wel leuk en wel aardig en wel lief is.

sterker nog, ik denk dat het tegendeel het geval is. het gaat niet om zoiets als een eisenpakket, maar 'een gevoel'. als je het juiste gevoel bij iemand hebt, dan wil je niets liever dan zoenen.quote:op maandag 27 juni 2005 20:19 schreef fritsvanegters het volgende:
het klinkt hier af en toe alsof sommigen met een vergrootglas kijken of diegene wel aan alle gewenste criteria voldoet voordat ze toenadering zoeken.

wat een totale arrogantie allemaal. je kunt nog zolang zoeken de ideale persoon vind je gewoon niet omdat die niet bestaan. stel je eens wat meer open voor mensen zou ik zeggen. is die gast van 23 niks voor je? jullie zitten qua praten helemaal op 1 lijn. ik zou zeggen ga daten, maar kom hier niet meer aanzetten met dat zielige geneuzel dat niemand goed genoeg is en dat jij het beste verdient. ik heb je fotoboekje ff bekeken en zoveel soeps ben je ook niet dat jij het beste verdiend.quote:op maandag 27 juni 2005 20:17 schreef claudia_x het volgende:
[..]
en daar gaat het om: welke interesses wil je bevredigen?

voor mij geldt in principe hetzelfdequote:op maandag 27 juni 2005 20:25 schreef claudia_x het volgende:
[..]
sterker nog, ik denk dat het tegendeel het geval is. het gaat niet om zoiets als een eisenpakket, maar 'een gevoel'. als je het juiste gevoel bij iemand hebt, dan wil je niets liever dan zoenen.

quote:op maandag 27 juni 2005 20:28 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
wat een totale arrogantie allemaal. [...] ik heb je fotoboekje ff bekeken en zoveel soeps ben je ook niet dat jij het beste verdiend.![]()

omdat er niet zoiets bestaat als de ideale partner en "het beste". dus je kunt ook niet het beste verdienen. dat wordt geïndoctrineerd door betweterige moeders. sjonge sjonge naïviteit ten top hier onder de schone frisse maagdjes.quote:op maandag 27 juni 2005 20:38 schreef -dailalama- het volgende:
[..]
als je eisen stelt aan intimiteit, ben je niet arrogant. arrogant ben je als je tegen iemand die je helemaal niet kent zegt dat die niet het beste verdient.

waarom zou je genoegen moeten nemen met iemand die niet voldoet (om welke reden dan ook), als "niemand" ook tot de mogelijkheden behoort?quote:op maandag 27 juni 2005 17:40 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
en wie denk jij wel niet dat je bent dat niemand goed genoeg is voor jou?

uiteindelijk krijgt bijna iedereen wel behoefte aan "iemand", maar goed als jij "niemand" ook prima vind je hele leven, is dat oke natuurlijkquote:op maandag 27 juni 2005 21:09 schreef vbmot het volgende:
[..]
waarom zou je genoegen moeten nemen met iemand die niet voldoet (om welke reden dan ook), als "niemand" ook tot de mogelijkheden behoort?

le-zen.quote:op maandag 27 juni 2005 20:49 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
omdat er niet zoiets bestaat als de ideale partner en "het beste". dus je kunt ook niet het beste verdienen. dat wordt geïndoctrineerd door betweterige moeders. sjonge sjonge naïviteit ten top hier onder de schone frisse maagdjes.![]()

jij moet lezen, ik geef aan waarom ik tegen iemand zeg die ik niet ken dat zij niet het beste verdiend.quote:

je maakt een fout door te denken dat "het beste" ook meteen "perfect" betekent. iedereen streeft toch naar het beste?quote:op maandag 27 juni 2005 21:46 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
jij moet lezen, ik geef aan waarom ik tegen iemand zeg die ik niet ken dat zij niet het beste verdiend.

nee, je zei dat ze er niet uit zag als iemand die het beste verdiend.quote:op maandag 27 juni 2005 21:46 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
jij moet lezen, ik geef aan waarom ik tegen iemand zeg die ik niet ken dat zij niet het beste verdiend.

natuurlijk. maar als je een relatie hebt gehad met iemand waarvan jij dacht dat het de "beste" was, dan heb je vervolgens weer andere idealen omdat je van iets hebt geleerd. daarom is een relatie iets in het leven waarvan je ontzettend kan leren. als je een vaste relatie met iemand aangaat heb je bijna altijd het gevoel van dit is het. "het beste". vaak is het dat echter niet. en daar moet je ontzettend van leren. daarnaast ook een hele hoop andere factoren waardoor je sterker in het leven zal staan. ik bedoel jij kent het gevoel van genegenheid met iemand niet, het echt houden van en samen verliefd zijn niet, en het “echt” hebben van liefdesverdriet ook niet.quote:op maandag 27 juni 2005 21:47 schreef croupouque het volgende:
[..]
je maakt een fout door te denken dat "het beste" ook meteen "perfect" betekent. iedereen streeft toch naar het beste?

maar ik heb toch ook geen enkele keer gezegd dat ik het met het bovenstaande oneens ben, of wel?quote:op maandag 27 juni 2005 22:16 schreef halfgedraaide het volgende:
[..]
natuurlijk. maar als je een relatie hebt gehad met iemand waarvan jij dacht dat het de "beste" was, dan heb je vervolgens weer andere idealen omdat je van iets hebt geleerd. daarom is een relatie iets in het leven waarvan je ontzettend kan leren. als je een vaste relatie met iemand aangaat heb je bijna altijd het gevoel van dit is het. "het beste". vaak is het dat echter niet. en daar moet je ontzettend van leren. daarnaast ook een hele hoop andere factoren waardoor je sterker in het leven zal staan. ik bedoel jij kent het gevoel van genegenheid met iemand niet, het echt houden van en samen verliefd zijn niet, en het “echt” hebben van liefdesverdriet ook niet.
of dacht je dat je 1 iemand tegen komt en daarmee de rest van je leven zal doorbrengen? dat zou een beetje naïef zijn nietwaar?

niet, maar dan zoen je dus inderdaad vrij weinig.quote:op maandag 27 juni 2005 21:09 schreef vbmot het volgende:
[..]
waarom zou je genoegen moeten nemen met iemand die niet voldoet (om welke reden dan ook), als "niemand" ook tot de mogelijkheden behoort?

ach, dat scheelt weer een koortslip/verkoudheid/tbcquote:op maandag 27 juni 2005 23:23 schreef posdnous het volgende:
[..]
niet, maar dan zoen je dus inderdaad vrij weinig.
dat niet, maar sommige mensen komen sowieso niet in aanmerking. bijvoorbeeld op basis van uiterlijk. en dan hoor ik je zeggen, "dude, je hebt zelf een rotkop, jij mag helemaal geen eisen stellen aan het uiterlijk van een meid". maar in dat geval zeg ik dus dat ik eisen mag stellen zolang "niemand" ook tot de opties behoort. en in veel gevallen valt die optie te prefereren boven de andere.quote:het grappige is ook wel dat mensen denken dat ze echt een idee kunnen hebben wat 'het beste' is. daar zul je pas achter komen als je allang iets met diegene hebt. al doende leert men enzo.
klopt, maar er vallen wel een heleboel af, bijvoorbeeld op basis van leeftijd (voor zover dit aan het uiterlijk te zien is). dan houd je dus al een selecte groep over.quote:van afwachten zul je 'de beste' nog niet herkennen als hij/zij elke dag naast je in de bus zit.

quote:op dinsdag 28 juni 2005 17:46 schreef djdev het volgende:
och dat komt nog wel
http://www.tweakers.net

helemaal mee eens. er is geen sprake van een wedstrijdje "wie het eerst gezoend heeft".quote:op maandag 27 juni 2005 18:11 schreef croupouque het volgende:
[..]
het zal misschien naïviteit van mijn kant zijn, maar ik geloof niet echt in "vrouwen van een bepaald kaliber". niemand valt op hetzelfde type vrouw.
en ik geloof ook niet dat een gebrek aan ervaring (op welk vlak dan ook) een minpunt is. daar maak ik me helemaal geen zorgen over, ik weet bijna zeker dat een toekomstige vriendin daar heus wel begrip voor zal hebben.

waarom dat?quote:op dinsdag 28 juni 2005 18:34 schreef nicje het volgende:
nou, dat ga je toch niet vertellen op een date??? als ik t zou weten zou ik persoonlijk mezelf wat terughoudender opstellen denk ik..

inderdaad, kan me haast ook niet voorstellen dat er meiden zijn die dat voor het zoenen gaan vragen. ik heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt... en het is ook vaak zo dat je niet vantevoren gaat afspreken dat je gaat zoenen, het gebeurd gewoon vanzelfquote:op donderdag 30 juni 2005 22:29 schreef hexagon het volgende:
ik vraag me af waarom mensen zich daar druk om maken. ik heb nog nooit bij een geslaagde versierpoging van tevoren laten weten of ze de eerste zou zijn of niet. zoiets hoeven ze in het eerste stadiumvan een relatie toch ook helemaal niet te weten?

over dat zoenen vraag ik nooitquote:op donderdag 30 juni 2005 22:38 schreef the_terminator het volgende:
[..]
inderdaad, kan me haast ook niet voorstellen dat er meiden zijn die dat voor het zoenen gaan vragen. ik heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt... en het is ook vaak zo dat je niet vantevoren gaat afspreken dat je gaat zoenen, het gebeurd gewoon vanzelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |