abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 15:46:40 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28250799
Ik wil n.a.v. dit artikel ook gaan handelen in asielzoekers, een soort van legitieme mensenhandel, erg humaan EN (dat is toch het belangrijkste) winstgevend (bij de gemeente ligt dat iets anders omdat het geen profit bedrijfje is maar ze kunnen met al die asielwinst wel weer gaten op de gemeentebegroting dichten !!
quote:
[quote]Stad raakt laatste asielzoekers kwijt

Maaike Trimbach

Een Angolees gezin verhuist van Martinihof naar het asielzoekerscentrum in Ulrum. (c) Foto: DvhN/Corné Sparidaens
groningen -

Asielzoekerscentrum Martinihof sluit eind deze maand de deuren. Daarmee keert het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) de stad definitief de rug toe. Het einde van een tijdperk.

"Eigenlijk is het heel opmerkelijk dat er zoveel asielzoekerscentra in de stad waren", zegt manager opvang Gerrit Schuurhuis van het COA-cluster (provincie) Groningen. "COA heeft altijd de meeste centra op het platteland gehad. Als asielzoekers eenmaal een status hebben, stromen ze vanzelf door naar de grote steden."

Voor de steden speelde het financiële aspect minder een rol. Hoe meer inwoners je hebt, hoe meer je als gemeente voor bepaalde subsidies in aanmerking komt. En ook het salaris van burgemeester en wethouders is gerelateerd aan het inwoneraantal. Asielzoekers tellen gewoon mee bij het totaal aantal inwoners. "Dat kon voor sommige kleine gemeenten heel goed uitpakken." De stad Groningen telde op het hoogtepunt negenhonderd asielzoekers. Ze woonden in Martinistate aan de Laan van de Vrijheid, voormalig klooster Mariënholm in de Rivierenbuurt, Huize Eugeria aan de Goeman Borgesiuslaan, het voormalige Formule 1-hotel bij bedrijventerrein Euvelgunne en in Martinihof aan de Van Houtenlaan. Al die centra zijn een voor een verdwenen.

In het Formule 1-hotel wonen nog wel asielzoekers, maar dat is een noodopvang van interkerkelijke organisatie Inlia. Het COA heeft daar geen bemoeienis me.

De laatste bewoners van de Martinihof zijn nu aan het verhuizen. Hun plaats in de voormalige zusterflat wordt ingenomen door buitenlandse studenten.

Meeste weerstand

Martinihof heeft vanaf het begin de meeste weerstand opgeleverd, herinnert Schuurhuis zich. "Lang niet altijd terecht. Als er een feestje was in het oude RKZ, dat er vlak achter ligt, kregen de bewoners van het azc de schuld van de geluidsoverlast. De omwonenden hebben gewoon liever dat er huisjes komen op de plek van de zusterflat. Daar valt wat voor te zeggen. Ze zijn ook niet blij dat er nu buitenlandse studenten gaan wonen. Waarbij het aspect studenten waarschijnlijk zwaarwegender is dan het feit dat het buitenlanders zijn. Met een haat tegen asielzoekers en racisme heeft dat allemaal weinig te maken."

Bij de andere stadse azc's werden de asielzoekers vaak met tranen in de ogen door de buren uitgezwaaid. Schuurhuis: "Zo gaat het bijna overal. Er is groot protest bij de komst van een azc en uiteindelijk is er weer protest of op zijn minst teleurstelling als de asielzoekers vertrekken. Dat is logisch. Zeker in de dorpen. Je krijgt er opeens vierhonderd nieuwe buren bij. Dat is een complete wijk. Dat stuit op weerstand. En als ze er eenmaal zijn, raak je aan ze gehecht."
[/quote]

Nu vraag ik mij af hoe ik het beste kan handelen om een supersnelle start te maken...
Moet ik rechtstreeks gaan werven in de landen waar asielsoekers vandaan komen en selecteren op de mate van *bedreiging* voor de asielzoeker (kansen/bedreigingen voor mijn eigen bedrijf moet ik uiteraard uitbuiten...)
M.a.w. als een asielzoeker komt uit een land waarvan ik van te voren al weet dat het veilig is dan rek ik dit gegeven gewoon op en smeer ik de uiteindelijke bedeling/conclusie gewoon uit over een (pak 'm beet) 7 jaar zodat ik 7 jaar per *in behandeling zijnde* asielverzoek optimaal profijt heb van alle subsidies die ik hiervoor krijg vanuit 's Gravenhage

Wow....

Heren mods, dit is een serieus onderwerp, niet sluiten a.u.b.)
pi_28250809
Groningen!
  Moderator zondag 26 juni 2005 @ 15:48:35 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28250841
Groningen!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28250867
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:47 schreef Sport_Life het volgende:
Groningen!
Goeie actie van mijn stadje G-Town!!!
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 15:50:21 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28250894
Ze zijn enorm inventief in Groningen!
Remco Kouwenhoven is het mijn grote rekenwonder
pi_28250971
GRONINGEN
  zondag 26 juni 2005 @ 15:55:41 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_28251042
Grunn!!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 26 juni 2005 @ 15:57:07 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28251069
Tsja, gemeenten krijgen onkosten voor de opvang.

Waaruit blijkt nu dat dit het belangrijkste argument is om tot asielopvang over te gaan, Loedertje? Je conclusie is erg vergezocht.

Het is wel zo dat tientallen/honderden nieuwe inwoners wel een goede boost kan zijn voor de winkels die er een aantal klanten bij zien komen. Zoals elke stad wel nieuwe inwoners willen. Jeetje, ze worden bijna gezien als normale mensen. Mensenhandel!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:04:55 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251306
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:57 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, gemeenten krijgen onkosten voor de opvang.
Dat klopt en die onkosten voer je op tot het maximum om de subsidie binnen te slepen
(Ondernemen is toch eigenlijk best heel eenvoudig..)
quote:
Waaruit blijkt nu dat dit het belangrijkste argument is om tot asielopvang over te gaan, Loedertje? Je conclusie is erg vergezocht.
Waaruit blijkt dat de gemeente Groningen een andere reden dan deze had
Mocht jij de reden weten/zien dan lees ik het graag.
quote:
Het is wel zo dat tientallen/honderden nieuwe inwoners wel een goede boost kan zijn voor de winkels die er een aantal klanten bij zien komen. Zoals elke stad wel nieuwe inwoners willen. Jeetje, ze worden bijna gezien als normale mensen. Mensenhandel!

Je weet van tevoren dat déze *nieuwe inwoners* geen blijvertjes zijn .
pi_28251307
Misschien moet je een importlijntje opzetten. Er zijn vast landen die van hun overschot vuilnis afwillen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:07:26 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251365
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:04 schreef wonko het volgende:
Misschien moet je een importlijntje opzetten. Er zijn vast landen die van hun overschot vuilnis afwillen.
Jawel, dat staat idd ook tussen de regels door te lezen in het krantenartikel.

Wist je trouwens dat Groningen een bureau oudkomers heeft ? (althans, de subsidies ervoor van Den Haag heeft gekregen en hiermee een gat op..tááá'daáááá de gemeentebegroting heeft gedicht? )
Bij navraag verzon men een aantal *oudkomerprojectjes* die ondergebracht waren in andere takken van gemeentesport en was het geld zogenaamd opgegaan aan de oudkomers.
(heyyyyyyyyyyyyyyyyyy, nóg een skybox voor gemeenteraadsleden )
pi_28251503
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Wist je trouwens dat Groningen een bureau oudkomers heeft ? (althans, de subsidies ervoor van Den Haag heeft gekregen en hiermee een gat op..tááá'daáááá de gemeentebegroting heeft gedicht? )
Bij navraag verzon men een aantal *oudkomerprojectjes* die ondergebracht waren in andere takken van gemeentesport en was het geld zogenaamd opgegaan aan de oudkomers.
(heyyyyyyyyyyyyyyyyyy, nóg een skybox voor gemeenteraadsleden )
Wat zijn nu weer oudkomers? Mensen die kwamen?
  zondag 26 juni 2005 @ 16:13:12 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28251513
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat klopt en die onkosten voer je op tot het maximum om de subsidie binnen te slepen
(Ondernemen is toch eigenlijk best heel eenvoudig..)
En waarom denken andere steden/dorpen niet zo? Want Grongingen kan (kon) alleen maar relatief veel asielzoekers 'krijgen' bij gebrek aan andere opties voor het COA.
quote:
[..]

Waaruit blijkt dat de gemeente Groningen een andere reden dan deze had
Mocht jij de reden weten/zien dan lees ik het graag.
Zoals in het artikel al wordt gemeld is het vooral lucratief voor kleine gemeenten die er relatief veel meer inwoners bijkrijgen. Het gaat hier echter om de grote stad Groningen waar die nieuwe inwoners minder van invloed zijn op het totaal.
quote:
[..]

Je weet van tevoren dat déze *nieuwe inwoners* geen blijvertjes zijn .
Die kans is overigens wel aanwezig, en daarnaast hebben grote steden altijd te maken met weinig blijvertjes.
  zondag 26 juni 2005 @ 16:16:02 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28251574
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het toelatingsbeleid wordt op nationaal niveau gemaakt en uitgevoerd.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:17:53 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251625
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:12 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat zijn nu weer oudkomers?
Nou dat zijn zielige allochtonen die het 20 jaar geleden verdomden om Nederlands te leren en daar nu dure lessen in krijgen die weer betaald worden van jou belastinggeld

(ik heb die term ook niet verzonnen wonko )
quote:
Mensen die kwamen?
En zich ook nog eens voortplanten nadat zij gekomen waren
pi_28251628
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:12 schreef wonko het volgende:

[..]

Wat zijn nu weer oudkomers? Mensen die kwamen?
http://taaltelefoon.vlaanderen.be/indekijker/woordvandeweek/archiefwoordvandeweek/oudkomers.htm
pi_28251671
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nou dat zijn zielige allochtonen die het 20 jaar geleden verdomden om Nederlands te leren en daar nu dure lessen in krijgen die weer betaald worden van jou belastinggeld

(ik heb die term ook niet verzonnen wonko )
Het is wel een perfecte term om subsidie te trekken. Roept toch een sfeer op van dat er iets aan de hand is en dat er snel veel geld heen moet.
quote:
En zich ook nog eens voortplanten nadat zij gekomen waren
De horror...smerige primitieve praktijken.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:22:35 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251730
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En waarom denken andere steden/dorpen niet zo? Want Grongingen kan (kon) alleen maar relatief veel asielzoekers 'krijgen' bij gebrek aan andere opties voor het COA.
Groningen heeft nu zelfs een *allochtonenstop* ( wat overigens niet zo in het artikel naar voren komt....) VOL=vol+ We willen die kutbuitenlanders (copyright Rob Oudkerk btw...ook zo'n rooie..)
De kleur naar buiten in rood en links maar in de wandelgangen zijn ze nog rechtser dan extreemrechts.
quote:
Zoals in het artikel al wordt gemeld is het vooral lucratief voor kleine gemeenten die er relatief veel meer inwoners bijkrijgen. Het gaat hier echter om de grote stad Groningen waar die nieuwe inwoners minder van invloed zijn op het totaal.
Puh...denk na asjeblieft..
Groningen is een armoedige stad (wandel er maar eens door wijken heen en let op de mensen die er al jaren wonen...de studenten krikken het niveau wat op..de oorspronkelijke bewoners zijn arm...)(uitzonderingen daargelaten)
Door een chronisch tekort aan de ene kant dwing je een gemeente min of meer misbruik te maken van de mogelijkheden die er voorhanden zijn. Dit is daar 1 van.
quote:
en daarnaast hebben grote steden altijd te maken met weinig blijvertjes.
Hoe kom je daar nu bij als ik mag vragen?
pi_28251791
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:22 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Groningen heeft nu zelfs een *allochtonenstop* ( wat overigens niet zo in het artikel naar voren komt....) VOL=vol+
jep
quote:
...
De laatste bewoners van de Martinihof zijn nu aan het verhuizen. Hun plaats in de voormalige zusterflat wordt ingenomen door buitenlandse studenten.
...
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:26:00 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251804
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:19 schreef wonko het volgende:

[..]

Het is wel een perfecte term om subsidie te trekken. Roept toch een sfeer op van dat er iets aan de hand is en dat er snel veel geld heen moet.
Op papier ja...in de praktijk negeer je hen gewoon zoals je al jaren doet
quote:
[..]

De horror...smerige primitieve praktijken.
Soms wel, er zijn nu eenmaal asielzoekers die amper weten wat hygiene is (die ruik je al op afstand) Vervuilen zichzelf,urineren tegen de pas gekregen bonsai in schaal die ze net als *welkom in Groningen * cadeau hebben gekregen van de Kerk.
Kun je nagaan hoe smerig zij bezig gaan in bed en wat voor onwelriekende geuren daarvanaf komen.

(off topic, Wonko..alles goed met je lieverd?)
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:28:29 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251860
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:25 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

jep
[..]
Scherp

Dit is overigens een nieuwe vorm van geld binnenhalen in Groningen wist je dat?
Gooi alle gezinnen uit de flats en transporteer hen naar randgemeentes , haal veel buitenlandse (liefst rijke) studenten naar Groningen en verhuur de leeggekomen flats niet voor 400 per maand aan 1 gezin maar aan VIER studenten die p.p. 500 betalen

WINST~!!!!(1600 PER WONING!)
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:30:16 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28251901
quote:
Het ligt dus niet aan mij dat ik die term nooit echt begreep
pi_28252080
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:26 schreef Loedertje het volgende:
Op papier ja...in de praktijk negeer je hen gewoon zoals je al jaren doet
Dat wel nadat je het geld hebt binnengesleept. Doel bereikt patient dood principe.
quote:
Soms wel, er zijn nu eenmaal asielzoekers die amper weten wat hygiene is (die ruik je al op afstand) Vervuilen zichzelf,urineren tegen de pas gekregen bonsai in schaal die ze net als *welkom in Groningen * cadeau hebben gekregen van de Kerk.
Kun je nagaan hoe smerig zij bezig gaan in bed en wat voor onwelriekende geuren daarvanaf komen.
Ai....dit krijg ik voorlopig niet van mijn netvlies af....
quote:
(off topic, Wonko..alles goed met je lieverd?)
Tot een alinea of twee geleden ging het lekker. Beetje zondag brak. En met jou schoonheid?
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 16:59:36 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28252630
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:38 schreef wonko het volgende:

[..]

Dat wel nadat je het geld hebt binnengesleept. Doel bereikt patient dood principe.
Wel een principe wat altijd vruchten afwerpt mits je het goed aanpakt
quote:
Ai....dit krijg ik voorlopig niet van mijn netvlies af....
Denk dat het beter op je netvlies kan zitten dan dat je de bijbehorende lichaamsgeuren ruikt wonko..(dan heb je recht om te klagen..)
quote:
Tot een alinea of twee geleden ging het lekker. Beetje zondag brak. En met jou schoonheid?
Ik ben een beetje *veel* zondagsbrak lieverd, beetje een hang- ontvang/consumeer dag .
pi_28252825
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:59 schreef Loedertje het volgende:
Wel een principe wat altijd vruchten afwerpt mits je het goed aanpakt
Absoluut....en als je het goed doet weet niemand wat je doet zodat men er niet over kan klagen. En anders creëer je wat werkgroepen die het geld wat heen en weer pompen tussen verschillende potjes....geniaal eigenlijk.
quote:
Denk dat het beter op je netvlies kan zitten dan dat je de bijbehorende lichaamsgeuren ruikt wonko..(dan heb je recht om te klagen..)
Maak het even nog erger. Ik ga mezelf maar eens verwennen met een verticuteerhark...dat leidt wel af hoop ik.
quote:
Ik ben een beetje *veel* zondagsbrak lieverd, beetje een hang- ontvang/consumeer dag.
Pizza & fok is all you need.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 17:45:30 #26
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28253671
quote:
Op zondag 26 juni 2005 17:07 schreef wonko het volgende:

[..]

Absoluut....en als je het goed doet weet niemand wat je doet zodat men er niet over kan klagen. En anders creëer je wat werkgroepen die het geld wat heen en weer pompen tussen verschillende potjes....geniaal eigenlijk.
Voor een ondernemersplan idd geniaal, denk ook dat ik er mijn voordeel mee gaan doen
quote:
Maak het even nog erger. Ik ga mezelf maar eens verwennen met een verticuteerhark...dat leidt wel af hoop ik.
[..]

Pizza & fok is all you need.
Kijk je wel uit met die vericuteerhark? Wil nog wel kunnen consumeren als we ooit eens gaan daten.
pi_28254693
quote:
Op zondag 26 juni 2005 17:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Voor een ondernemersplan idd geniaal, denk ook dat ik er mijn voordeel mee gaan doen
Vergeet mij niet...er is vast wel een advizeursfunctie te creëeren....gesubsidieerd.
quote:
Kijk je wel uit met die vericuteerhark? Wil nog wel kunnen consumeren als we ooit eens gaan daten.
Ik zal proberen heel teder te zijn. Kan die hark natuurlijk ook inoliën.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 20:35:31 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28255225
quote:
Op zondag 26 juni 2005 19:57 schreef wonko het volgende:

[..]

Vergeet mij niet...er is vast wel een advizeursfunctie te creëeren....gesubsidieerd.
[..]
Moeten we eerst even uitzoeken waar je rotte de zwakke plekken in de familiestamboom zitten.
Staan er de afgelopen 750 jaar mensen op de stamboom die niet Nederlands waren? In die periode ergens een baby geboren met lichamelijke of geestelijke afwijkingen?
quote:
Ik zal proberen heel teder te zijn. Kan ook inoliën.

wonko...
pi_28255756
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Moeten we eerst even uitzoeken waar je rotte de zwakke plekken in de familiestamboom zitten.
Staan er de afgelopen 750 jaar mensen op de stamboom die niet Nederlands waren? In die periode ergens een baby geboren met lichamelijke of geestelijke afwijkingen?
Allemaal helemaal in orde..hooguit zijn er hier en daar wat gehinderd door overmatige intelligentie. In ieder geval niets wat een leuke subsidie in de weg kan staan.
quote:

wonko...
Tering....mijn hormonen weer op hol.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 21:57:19 #30
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28255964
quote:
Op zondag 26 juni 2005 21:45 schreef wonko het volgende:

[..]

Allemaal helemaal in orde..hooguit zijn er hier en daar wat gehinderd door overmatige intelligentie. In ieder geval niets wat een leuke subsidie in de weg kan staan.
Dan ben je ook goed in mindfucking (hoop ik..)
quote:
Tering....mijn hormonen weer op hol.
Heb ook de hele dag al *last* van plaatselijke nattigheid en opgezwollen schaamlippen ledematen .
pi_28256014
Graag gedaan hoor. Krijgen we nu dan die HSL?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_28258325
Wat een suf topic. Is het zo vreemd dat het aantal inwoners een rol speelt in de verdeling van het geld? De TS begrijpt volgens mij erg weinig van gemeentepolitiek.

Zonnesteektopic
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2005 @ 23:24:59 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28258581
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:17 schreef SCH het volgende:
Wat een suf topic. Is het zo vreemd dat het aantal inwoners een rol speelt in de verdeling van het geld?
SCH heeft geen enkel benul van de realitiet, ook gemeentes frauderen dat het een lieve lust is .
quote:
De TS begrijpt volgens mij erg weinig van gemeentepolitiek.

.
pi_28258691
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]

SCH heeft geen enkel benul van de realitiet, ook gemeentes frauderen dat het een lieve lust is .
Lieve lust is nogal een bewering maar het komt zeker voor. Wat heeft dat met dit topic te maken? Wat wil je dan precies aan de orde stellen?

Je reageert niet op de rest en dat is jammer want je openingspost is een stukje populistische retoriek waar ik geen argumenten in kan ontdekken. Maar die wil je vast nog wel geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')