Op zondag 26 juni 2005 15:40 schreef FatalException het volgende:Ik denk soms wel eens: Is alles om mij heen er wel? Maak ik zelf de wereld om mij heen?
Want alles wat je ziet, is pas zo als je het waarneemt. Alle andere dingen kunnen alles zijn.
Ik noem dat: de bril die je opzet...dóór jouw heen wordt deze dimensie werkelijkheid....voor jou..Zou het dan niet kunnen, dat niemand om jou heen bestaat, en jouw waarnemingen oneindige splitsingen zijn van wat een dieperliggend bewustzijn zelf bedenkt?
mmm, ik persoonlijk geloof in een liefdevol Zijn waar wij in leven... zou inderdaad een vorm van bewustzijn kunnen zijn, maar ik geloof wel dat de anderen om mij heen , buiten mijzelf bestaan.. maar niet in de vorm zoals ik ze zie...volgens mij zie ik anderen niet zoals ze in hun kern bedoeld zijn.., omdat ik de juiste bril nog niet opheb, oftwel omdat ik niet goed "kijk"....Als ik dit type, lees jij het in een werkelijkheid die op dat moment voor mij en jou bestaat. Maar mijn werkelijkheid gaat in mijn tijdslijn door. Maar jouw werkelijkheid kan wel heel anders gaan - zou het zich splitsen? -.
Alles is tenslotte uit golven opgebouwd en subatomaire deeltjes krijgen pas een staat als ze waargenomen worden.
]Dat alles 1 waarneembare , alomvattende dimensie is geloof ik allang niet meer, dus ik kan best hierin meekomen, werkelijkheden , zoals wij die ervaren, hoeven echt niet tijdsgebonden te zijn... mooi verwoord trouwens van je!Zou je, als je je dit beseft, geen dingen kunnen beinvloeden, die je ook in je dromen zou kunnen? Als wat je waarneemt toch een schijnwerkelijkheid is. Zou je, als je gelooft inderdaad zoals in the Matrix gezegd wordt, dingen kunnen die onmogelijk leken? Zelfs Jezus zegt: "Indien gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot deze moerbeiboom zeggen: Word ontworteld en in de zee geplant, en hij zou u gehoorzamen. ." (Lucas 17:5), of "indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u vanhier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. " (Mattheus 17:19).
JA! en hierom reageer ik op je topic... ! dit is dus mijn eye-opener, door deze tekst ben ik werkelijk na gaan denken en ik heb gevoeld in me dat het mogelijk is!... je moet willen! en dat is weer een keuze maken. Want ik geloof dat onze keuze verder reikt dan wij vermoeden. Ik denk dat wij bang zijn om die keuze te maken, of niet willen geloven dat het mogelijk is... ik denk dat je via deze weg uit deze dimensie kan breken! Waar wel via de liefde!Zouden wij zo geindoctrineerd zijn met regels dat wij niet meer realiseren dat wat wij zien, slechts een golvenbrij is die voorkomt uit onze eigen gedachtenspinsels - weliswaar gebonden aan de geindoctrineerde natuurwetten -.
Als wij geloven dat alles schijn is, en dat alles mogelijk is, zou wat Neo in the Matrix dan waar kunnen zijn? En zouden wij in een Lucide Droom leven? Als we geloven dat natuurwetten slechts schijn zijn, wordt het dan niet duidelijk wat Jezus bedoelt met:
- ruimtebesparing, schrap schrap, mosterdzaadje etc-
Waarom zien wij die paranormale dingen dan zo weinig? Omdat JIJ degene bent die JOUW werkelijkheid creeert. Alles is ALLES TEGELIJKERTIJD totdat JIJ het waarneemt. En als jij NIET gelooft dat paranormale dingen kunnen, dan zul je ze ook niet waarnemen. Want elke waarneming is je eigen gedachtengang. Want je leeft in een lucide droom.
Laten we het voorbeeld van Petrus nemen, in het verhaal "Jezus gaande over het meer".
- en petrus niet- etc etc
Wat gebeurde hier? Petrus GELOOFDE dat hij over het water kon lopen, hij vergat alles dat het niet mogelijk kon zijn. Hij creeerde zijn eigen werkelijkheid zoals in een Lucide Droom. Tot hij zich realiseerde dat het wel heel vreemd was wat hij deed. Toen zakte hij weg in het water!
Voor de mensen die de theorie onzin vinden, zal het ook onzin zijn, en zullen zich ook afsplitsen in een tijdslijn waarin het onmogelijk is, maar voor de mensen die wel geloven dat het mogelijk is, zal zich afsplitsen in een tijdslijn waarin deze dingen wel voorkomen.
En ook al zijn er verschillende tijdslijnen voor elk persoon, jouw tijdslijn is jouw leven en je bepaalt zelf wat mogelijk is in jouw wereld, als je maar gelooft.
JA! machtig nietwaar!?... mooi hoor.. en ik wil daar dus nog graag bijvoegen dat de keuze daarin minstens zo belangrijk is.. Ik geloof dat God ons namelijk dat heeft gegeven als poort. Via de Liefde... de keuze maken om te gaan voor die Liefde.
Het klinkt enigzins zweverig ,maar ik zie die Liefde als een boei, een wegwijzer in een werkelijkheid die wél werkelijk is..