abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28407357
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 05:55 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Volgende week ga ik normaal de Canon Powershot S2 afhalen in Deutschland.
Ik heb um al, gisteren gekocht!
Mag ik vragen wat je er voor betaald in Duitsland??

Ik hem voor 469 euro gekocht bij Foto/Video Boom in Almelo. Ze konden het niet hebben dan Foto Konijnberg in Den Ham goedkoper was en hebben mijn de camera voor dezelfde prijs verkocht! Dat is nog eens service Dan te denken dat dezelfde camera bij Mediamarkt 589 euro kocht

Foto's (gemaakt met mijn "oude" Canon A60)

pi_28408179
quote:
Ik hem voor 469 euro gekocht bij Foto/Video Boom in Almelo. Ze konden het niet hebben dan Foto Konijnberg in Den Ham goedkoper was en hebben mijn de camera voor dezelfde prijs verkocht!
Foto Konijnenberg in Den Ham heeft die alleen een internet shop? Of is dat ook een fotozaak waar je zo naar binnen kunt lopen en informatie vragen, camera bekijken enzo!??!
pi_28408657
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 09:11 schreef Ke2v2in het volgende:
Dan te denken dat dezelfde camera bij Mediamarkt 589 euro kocht
De mediamarkt is voor digitale camera's ook veel te duur, althans hier in Leeuwarden. Alleen de aanbiedingen zijn ok, maar voor de rest?
pi_28414271
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 10:42 schreef Leintje het volgende:

[..]

Foto Konijnenberg in Den Ham heeft die alleen een internet shop? Of is dat ook een fotozaak waar je zo naar binnen kunt lopen en informatie vragen, camera bekijken enzo!??!
Kijk even op http://www.koopdigitaal.nl/ voor meer informatie.
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:10 schreef harlingen het volgende:

[..]

De mediamarkt is voor digitale camera's ook veel te duur, althans hier in Leeuwarden. Alleen de aanbiedingen zijn ok, maar voor de rest?
De disons heeft hem ook staan voor ruim 580 euro! Mediamarkt is idd ook niet zo goedkoop. Gewoon je ogen goed de kost geven en flink onderhandelen met de verkoper, wie wete boek je resultaat, elk tientje is er 1
pi_28414461
Ik interesseer mij al een tijdje in fotografie en wil een wat betere, niet al te dure fotocamera hebben. Ik ben een beginner. Heeft iemand tips? Waar ik op moet letten, of wat een goede/slechte koop is?

Alvast bedankt!
pi_28416406
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:40 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik interesseer mij al een tijdje in fotografie en wil een wat betere, niet al te dure fotocamera hebben. Ik ben een beginner. Heeft iemand tips? Waar ik op moet letten, of wat een goede/slechte koop is?

Alvast bedankt!
De Canon Powershot A95 wat? Is rond de 300 euro en je kan alles handmatig instellen als je wil, boordevol functies.

pi_28440683
Ik had mijn zinnen gezet op de Panasonic FZ5 (413 ¤ )

Maar nu kwam ik de canon S2- IS tegen (462 ¤ )

Op zich schelen de camera's niet veel, maar de Panasonic is toch een stuk lichter in gewicht.
maar de Canon gebruikt weer batterijen....
zo zit ik alles maar af te wegen...
Welke zal ik nu doen....het gaat tenslotte om de foto kwaliteit, maar het moet ook niet zo zijn dat je de camera niet mee neemt, omdat hij zo zwaar en groot is.

Wie kan mij een van de 2 aanraden?

zo denk je dat je eruit bent, en daar sta je weer te twijfelen....
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_28444782
Ik denk dat ik de Fuji FinePix S5500 ga kopen!
pi_28447318
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:36 schreef Peekaboo het volgende:

Wie kan mij een van de 2 aanraden?
Welke denk ik dat ik je aanbeveel?

Ik heb dus de S2 en hij is echt super. Hier wat voorbeeld pics:

Hij maakt echt super heldere scherpe foto's!! En de 12x optische zoom is GEWELDIG! Hij is gebruiksvriendlijk en zit boordevol functies!
  zondag 3 juli 2005 @ 16:53:07 #36
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_28448318
Oke ik heb ook een nieuwe op het oog...
of de Canon A520

of de Samsung Digimax V5

Iemand ervaring met 1 van deze 2 camera's ?
Ze zien er leuk uit en niet al te duur ...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_28459121
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:14 schreef Ke2v2in het volgende:

[..]

Welke denk ik dat ik je aanbeveel?

Ik heb dus de S2 en hij is echt super. Hier wat voorbeeld pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij maakt echt super heldere scherpe foto's!! En de 12x optische zoom is GEWELDIG! Hij is gebruiksvriendlijk en zit boordevol functies!
Ja ik zag dat jij de trotse bezitter bent van de Canon S2
de foto's zijn inderdaad mooi.
Maar waar ik dus nu zo over twijfel is dat ik bang ben dat de Canon te zwaar is.
Stel je gaat lekker een dagje naar zee, of weet ik veel wat.
dan heb je geen zin om een lompe zware camera mee te nemen lijkt me, en laat je 'm dus misschien sneller thuis.

Maar aan de andere kant heb ik van het weekend bij de mediamarkt alle soorten camera's in handen gehad, en ik vind het toch prettiger als het een wat grotere camera is, dan zo'n heel kleintje, waar je niet echt grip mee hebt enz.
Had laatst de Sony DSC-P100 gekocht, bleek volgens de kieskeurig site een geweldige camera te zijn.
Ik vond het alleen maar super irritant dat hij zo klein was, en de uiteindelijke foto's vielen zo enorm tegen!
heb 'm gelukkig terug kunnen brengen.
Maar durf amper nog een camera te kopen, zo bang dat het straks weer tegen valt.
  Redactie Frontpage zondag 3 juli 2005 @ 23:16:30 #38
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_28460281
Peekaboo, ik heb sinds vrijdag de FZ5. Ik twijfelde ook tussen de S2 en FZ5, maar de betere recensies voor de FZ5 gaven de doorslag. Hij is lichter, de accu is binnen 2 uur volgeladen en de zoom is geweldig! Twaalf keer optische zoom, en hij is lekker snel en de kwaliteit is, mede door de Leicalens, top! Ook het focussen gaat zeer snel, en binnen vijf seconden is de camera klaar om te schieten. En in Simple mode kun je al helemaal weinig aan de foto verkloten. Maar probeer ze eens allebie zou ik zeggen...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_28466100
Heeft er iemand ervaring met de Digicamshop.nl in Rotterdam?

Ik wil hier gaan kijken voor de Konica Minolta Dimage Z5 of de Canon Powershot S2, maar ken de winkel niet.

Het is bij mij in de buurt en ze hebben een 'echte winkel', dus dat zit wel goed, maar wilde toch even kijken of mensen hier ervaring met deze jongens hebben.
  maandag 4 juli 2005 @ 09:00:37 #40
122805 user-x
the insignificant other
pi_28466402
Poehé,
Nou ben ik de hele stad afgelopen om een S2 eens in het echt te gaan bekijken.
De eerste die ik vond lag bij de V&D (¤ 589,- ).

Maar....
Nu heb ik ook een mooie spiegereflex in mijn handen gehad.
Poeh... wat zijn die dingen snel. aanzetten is meteen foto's maken.

keuzes, keuzes, keuzes
uhm....
post alleen maar kwaliteitspolls.
pi_28466699
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:00 schreef user-x het volgende:
Poehé,
Bij de Digicamshop.nl in Rotterdam dus voor ¤ 479,-
  maandag 4 juli 2005 @ 09:41:56 #42
122805 user-x
the insignificant other
pi_28466950
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:25 schreef Werewolf het volgende:
Bij de Digicamshop.nl in Rotterdam dus voor ¤ 479,-
¤ 465,- bij NoRRoD in Groningen is net iets dichterbij voor mij. (maar daar was het zaterdag te druk om ff binnen te lopen)
2 kilometer tegen de andere kant van het land....
uhm....
post alleen maar kwaliteitspolls.
pi_28468778
quote:
Op maandag 4 juli 2005 09:00 schreef user-x het volgende:
Poehé,

Maar....
Nu heb ik ook een mooie spiegereflex in mijn handen gehad.
Poeh... wat zijn die dingen snel. aanzetten is meteen foto's maken.

keuzes, keuzes, keuzes
Je kunt je natuurlijk afvragen of je echt een spiegelreflex "nodig" hebt? Die zijn namelijk nog een tikkie duurder dan bijvoorbeeld de S2
Ik twijfelde ook over een spiegelreflex, maar ik heb toch besloten het niet te doen. Ik heb nu ook een super cam (Olympus C7070 Zoom) en zie vrij weinig beperkingen die ik met een spiegelreflex zou kunnen oplossen.
Ik kan je wel aanraden er erg goed over na te denken
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:44:05 #44
12079 koele
The Koeler, the better
pi_28469882
mijn vriendinnetje gaat zo een digitale camera kopen (EOS300D), en nu belde ik net ff met die zaak en kan ze kiezen uit 2 lenzen een 18-55 of 28-105... wat kan ze beter doen (om te starten)
  maandag 4 juli 2005 @ 13:04:57 #45
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28473056
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:44 schreef koele het volgende:
mijn vriendinnetje gaat zo een digitale camera kopen (EOS300D), en nu belde ik net ff met die zaak en kan ze kiezen uit 2 lenzen een 18-55 of 28-105... wat kan ze beter doen (om te starten)
wat voor soort foto's wil ze gaan maken?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_28474322
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:16 schreef Djeez het volgende:
Peekaboo, ik heb sinds vrijdag de FZ5. Ik twijfelde ook tussen de S2 en FZ5, maar de betere recensies voor de FZ5 gaven de doorslag. Hij is lichter, de accu is binnen 2 uur volgeladen en de zoom is geweldig! Twaalf keer optische zoom, en hij is lekker snel en de kwaliteit is, mede door de Leicalens, top! Ook het focussen gaat zeer snel, en binnen vijf seconden is de camera klaar om te schieten. En in Simple mode kun je al helemaal weinig aan de foto verkloten. Maar probeer ze eens allebie zou ik zeggen...
Ik heb op de Tweakers site een paar foto's kunnen vinden van de Canon S2 IS, maar vind ze niet super geweldig.
Vind ze totaal niet scherp.
Even een link naar de foto's
http://www.kogeka.nl/pictures/thumbnails.php?album=20

Ik neig nu toch weer meer naar de Panasonic FZ5
ook een linkje voor wat voorbeeld foto's:
http://members.home.nl/wigo/FZ5/page_01.htm
zijn naar mijn mening toch scherper en mooier.
pi_28475036
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:33 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

Ik heb op de Tweakers site een paar foto's kunnen vinden van de Canon S2 IS, maar vind ze niet super geweldig.
Vind ze totaal niet scherp.
Even een link naar de foto's
http://www.kogeka.nl/pictures/thumbnails.php?album=20

Ik neig nu toch weer meer naar de Panasonic FZ5
ook een linkje voor wat voorbeeld foto's:
http://members.home.nl/wigo/FZ5/page_01.htm
zijn naar mijn mening toch scherper en mooier.
Ik vind niet dat je deze foto's met elkaar mag vergelijken, het zijn totaal verschillende foto's. Die van de Canon zijn gewone "huis, tuin en keuken" foto's en van de panasonic zijn detail/close up foto's!

Een goede vergelijking kun je pas maken als je beide camera zou kunnen proberen en dan er exact dezelfde foto's mee maken. Maargoed, die mogelijkheid krijg je toch niet.

Ik vind dat er trouwens niks mis met die foto's van die S2 is. Maargoed, de camera wordt bediend door de fotograaf en de kwaliteit van de foto's zal hier ongetwijfeld ook wel mee te maken hebben.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, denk er goed over na en zorg dat je geen spijt krijgt van je keuze, het is een smak geld wat je uitgeeft.

Succes met kiezen
pi_28475619
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:52 schreef Ke2v2in het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je deze foto's met elkaar mag vergelijken, het zijn totaal verschillende foto's. Die van de Canon zijn gewone "huis, tuin en keuken" foto's en van de panasonic zijn detail/close up foto's!

Een goede vergelijking kun je pas maken als je beide camera zou kunnen proberen en dan er exact dezelfde foto's mee maken. Maargoed, die mogelijkheid krijg je toch niet.

Ik vind dat er trouwens niks mis met die foto's van die S2 is. Maargoed, de camera wordt bediend door de fotograaf en de kwaliteit van de foto's zal hier ongetwijfeld ook wel mee te maken hebben.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, denk er goed over na en zorg dat je geen spijt krijgt van je keuze, het is een smak geld wat je uitgeeft.

Succes met kiezen
Zal nog een hele toer worden, die keuze.
Word er soms even niet goed meer van.
Zo bleek er ook nog een Sony DSC H1 camera te zijn
ook erg leuk....zucht.

Het zijn inderdaad hele verschillende foto's, maar toch, ik vind die zeil foto's gewoon echt niet mooi.
maar dat zal dan wel persoonlijk zijn, en net wat je zegt, de fotograaf moet natuurlijk ook een beetje aanleg hebben.

Ik kwam ook nog een filmpje tegen van de Canon S2 IS
en moet zeggen dat ik die wel super vond, geweldig geluid, en beeld!

http://home.planet.nl/~wjpostma/movie/willemshafen.wmv
pi_28482045
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:07 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

Ik kwam ook nog een filmpje tegen van de Canon S2 IS
en moet zeggen dat ik die wel super vond, geweldig geluid, en beeld!

http://home.planet.nl/~wjpostma/movie/willemshafen.wmv
Hij maakt idd super mooie filmpjes, maargoed, dat vind ik bijzaak. Dat is niet het hoofddoel van een fotocamera
  Redactie Frontpage maandag 4 juli 2005 @ 18:39:41 #50
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_28484835
Ik heb al zo'n 200 foto's gemaakt met mijn FZ5, en hij bevalt uitstekend! Alle foto's zijn haarscherp, en ik heb vanaf een afstand van zo'n 25 meter een haarscherpe foto van een schommelend kind gemaakt met maximale zoom. Ik weet zeker dat ik nog heel veel plezier ga beleven met mijn camera!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:54:25 #51
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_28504544
Ik heb al een tijdje mijn Kodak Easyshare CX7330 en het ding maakt mooie foto's (vooral mooie kleuren), maar ik zoek eigenlijk een wat uitgebreidere camera. Het zit namelijk zo: ik wil fotografie voor mijn beroep doen en ervaring met een écht "bakbeest" is dan wenselijk

Nu heb ik heel lang gezocht naar een goedkope Canon EOS 300d omdat mijn vader ook een EOS 300 heeft (jammer genoeg niet digitaal en daarom in de vergeethoek ). Echter vond ik er geen onder de ¤615 ,- en ben ik dus verder gaan zoeken, want als middelbare scholier is mijn budget niet echt ruim. Toen kwam ik aan bij de Fujifilm S5500 en S7000. Dit zijn beide erg mooie camera's en ik dacht in eerste instantie dat het SLR's waren, maar blijkbaar is het een "alternatief voor SLR". Nu weet ik niet of ik een gokje moet wagen of gewoon verder te zoeken naar échte SLR's.

Heeft er iemand tips/ervaring met een van Fujifilm's S camera's? Ik zou ook graag de verschillen willen weten tussen deze twee en een echte SLR.
pi_28510146
Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met de Minolta Dimage Z20
Het lijkt mij een goede betaalbare digicam met veel instelmogelijkheden en veel zoom.
Thats right fool! now i am flying, talking donkey. you might have seen a house fly, maybe even a superfly, but I bet you aint never seen a donkey fly!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')