Ik heb um al, gisteren gekocht!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 05:55 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Volgende week ga ik normaal de Canon Powershot S2 afhalen in Deutschland.
Foto Konijnenberg in Den Ham heeft die alleen een internet shop? Of is dat ook een fotozaak waar je zo naar binnen kunt lopen en informatie vragen, camera bekijken enzo!??!quote:Ik hem voor 469 euro gekocht bij Foto/Video Boom in Almelo. Ze konden het niet hebben dan Foto Konijnberg in Den Ham goedkoper was en hebben mijn de camera voor dezelfde prijs verkocht!
De mediamarkt is voor digitale camera's ook veel te duur, althans hier in Leeuwarden. Alleen de aanbiedingen zijn ok, maar voor de rest?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:11 schreef Ke2v2in het volgende:
Dan te denken dat dezelfde camera bij Mediamarkt 589 euro kocht![]()
Kijk even op http://www.koopdigitaal.nl/ voor meer informatie.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:42 schreef Leintje het volgende:
[..]
Foto Konijnenberg in Den Ham heeft die alleen een internet shop? Of is dat ook een fotozaak waar je zo naar binnen kunt lopen en informatie vragen, camera bekijken enzo!??!
De disons heeft hem ook staan voor ruim 580 euro!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:10 schreef harlingen het volgende:
[..]
De mediamarkt is voor digitale camera's ook veel te duur, althans hier in Leeuwarden. Alleen de aanbiedingen zijn ok, maar voor de rest?
De Canon Powershot A95 wat? Is rond de 300 euro en je kan alles handmatig instellen als je wil, boordevol functies.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:40 schreef MidnightRambler het volgende:
Ik interesseer mij al een tijdje in fotografie en wil een wat betere, niet al te dure fotocamera hebben. Ik ben een beginner. Heeft iemand tips? Waar ik op moet letten, of wat een goede/slechte koop is?
Alvast bedankt!
Welke denk ik dat ik je aanbeveel?quote:
Ja ik zag dat jij de trotse bezitter bent van de Canon S2quote:Op zondag 3 juli 2005 16:14 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Welke denk ik dat ik je aanbeveel?![]()
![]()
![]()
Ik heb dus de S2 en hij is echt super. Hier wat voorbeeld pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij maakt echt super heldere scherpe foto's!! En de 12x optische zoom is GEWELDIG!Hij is gebruiksvriendlijk en zit boordevol functies!
![]()
![]()
Bij de Digicamshop.nl in Rotterdam dus voor ¤ 479,-quote:Op maandag 4 juli 2005 09:00 schreef user-x het volgende:
Poehé,
Nou ben ik de hele stad afgelopen om een S2 eens in het echt te gaan bekijken.
De eerste die ik vond lag bij de V&D (¤ 589,-).
¤ 465,- bij NoRRoD in Groningen is net iets dichterbij voor mij. (maar daar was het zaterdag te druk om ff binnen te lopen)quote:Op maandag 4 juli 2005 09:25 schreef Werewolf het volgende:
Bij de Digicamshop.nl in Rotterdam dus voor ¤ 479,-
Je kunt je natuurlijk afvragen of je echt een spiegelreflex "nodig" hebt? Die zijn namelijk nog een tikkie duurder dan bijvoorbeeld de S2quote:Op maandag 4 juli 2005 09:00 schreef user-x het volgende:
Poehé,
Nou ben ik de hele stad afgelopen om een S2 eens in het echt te gaan bekijken.
De eerste die ik vond lag bij de V&D (¤ 589,-).
Maar....
Nu heb ik ook een mooie spiegereflex in mijn handen gehad.
Poeh... wat zijn die dingen snel. aanzetten is meteen foto's maken.
keuzes, keuzes, keuzes
wat voor soort foto's wil ze gaan maken?quote:Op maandag 4 juli 2005 11:44 schreef koele het volgende:
mijn vriendinnetje gaat zo een digitale camera kopen (EOS300D), en nu belde ik net ff met die zaak en kan ze kiezen uit 2 lenzen een 18-55 of 28-105... wat kan ze beter doen (om te starten)
Ik heb op de Tweakers site een paar foto's kunnen vinden van de Canon S2 IS, maar vind ze niet super geweldig.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:16 schreef Djeez het volgende:
Peekaboo, ik heb sinds vrijdag de FZ5. Ik twijfelde ook tussen de S2 en FZ5, maar de betere recensies voor de FZ5 gaven de doorslag. Hij is lichter, de accu is binnen 2 uur volgeladen en de zoom is geweldig! Twaalf keer optische zoom, en hij is lekker snel en de kwaliteit is, mede door de Leicalens, top! Ook het focussen gaat zeer snel, en binnen vijf seconden is de camera klaar om te schieten. En in Simple mode kun je al helemaal weinig aan de foto verkloten. Maar probeer ze eens allebie zou ik zeggen...
Ik vind niet dat je deze foto's met elkaar mag vergelijken, het zijn totaal verschillende foto's. Die van de Canon zijn gewone "huis, tuin en keuken" foto's en van de panasonic zijn detail/close up foto's!quote:Op maandag 4 juli 2005 13:33 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
Ik heb op de Tweakers site een paar foto's kunnen vinden van de Canon S2 IS, maar vind ze niet super geweldig.
Vind ze totaal niet scherp.
Even een link naar de foto's
http://www.kogeka.nl/pictures/thumbnails.php?album=20
Ik neig nu toch weer meer naar de Panasonic FZ5
ook een linkje voor wat voorbeeld foto's:
http://members.home.nl/wigo/FZ5/page_01.htm
zijn naar mijn mening toch scherper en mooier.
Zal nog een hele toer worden, die keuze.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:52 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je deze foto's met elkaar mag vergelijken, het zijn totaal verschillende foto's. Die van de Canon zijn gewone "huis, tuin en keuken" foto's en van de panasonic zijn detail/close up foto's!
Een goede vergelijking kun je pas maken als je beide camera zou kunnen proberen en dan er exact dezelfde foto's mee maken. Maargoed, die mogelijkheid krijg je toch niet.
Ik vind dat er trouwens niks mis met die foto's van die S2 is. Maargoed, de camera wordt bediend door de fotograaf en de kwaliteit van de foto's zal hier ongetwijfeld ook wel mee te maken hebben.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, denk er goed over na en zorg dat je geen spijt krijgt van je keuze, het is een smak geld wat je uitgeeft.
Succes met kiezen![]()
Hij maakt idd super mooie filmpjes, maargoed, dat vind ik bijzaak. Dat is niet het hoofddoel van een fotocameraquote:Op maandag 4 juli 2005 14:07 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
Ik kwam ook nog een filmpje tegen van de Canon S2 IS
en moet zeggen dat ik die wel super vond, geweldig geluid, en beeld!
http://home.planet.nl/~wjpostma/movie/willemshafen.wmv
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |