Ik heb het voor elkaar gekregen om The Game compleet te ontwijken en ik hoorde inderdaad ook van anderen dat het echt dramatisch was.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:19 schreef Quannum het volgende:
Heeft er niemand The Game gezien? Was dat slecht zeg. 20 minuten op het podium staan, een beetje G-Unot roepen, zogezegd een fles Courvoisier in één teug binnenkappen (er zat gewoon appelsap in) en terug weg.Poser
quote:Het begon donderdag al goed, moest eerst een tentamen maken, maar dat kon de pret niet drukken.
Mijn pa had niets te doen en had wel zin om mij te brengen naar werchter dus hoefde ik niet met het OV wat weer een hoop gezeik scheelt. Onderweg kreeg ik al berichten van dave dat het weer niet al te best was. Gelukkig hadden ze de tenten al opgezet en zatten ze dus droog toen het begon met regenen.
Heb uiteindelijk 2 uur gedaan over de heenrit... Het was best druk op de weg (niet erg verassend) door en het weer en door het festival natuurlijk. Toen ik aankwam in werchter was de weg deels afgezet voor mensen die niet met de auto bleven, dus moest ik stuk lopen naar de camping, dave kwam mij te gemoed lopen.
Nou, we zaten op camping A3, een van de grootste met veel voorzieningen. Maar heel de camping was 1 modderpoel. Fijn die regenEnekele mensen echt gigantisch onderuit zien gaan in de modder, super komisch
Rond 19u liepen we aan naar het festival terrein. Gelukkig was het toen even droog. Het festival terrein was hetzelfde opgebouwd als vorig jaar, lekker overzichtelijk dus
Toen we aankwamen speelde New Order nog een half uurke, die klinken best ok. En de eerste Stella's van TW05 waren genuttigd :beer:
Na New Order speelde Ozark Henry... Naam zegt me helemaal niets maar het klonk wel grappig, halverwege ben ik naar de Piramid tent gelopen om naar Roisin Murphy te kijken, de zangeres van Moloko. Echt gewelig was het, zij kan echt swingen. Maar ik had ook niet anders verwacht.
Na Roisin zou in de Piramid tent Kraftwerk optreden. De rest vond Snoop Dogg boeiender... Maar daar kon ik het niet echt mee vinden. Dus ben fijn bij Kraftwerk gebleven. Super gaaf was dat zeg. Het was gewoon Kraftwerk. Briljant.
Afsluiter van die avond waren de Chemical Brothers. Een van de redenen dat ik naar TW wilde gaan. Bij Kraftwerk was het al begonnen met regenen. Maar toen ik stond te wachten bij Chem Bros brak er een ware wolkbreuk los. Gelukkig had ik mijn poncho aan die heb 'meegenomen' bij total. Dus erg nat was ik niet. Na 45 mins in de regen te hebben gewacht was het zover... De Chem Bros.... GEWELDIG... Een van de allervetste optredens die ik ook gezien heb... Vette licht show. Stoere lasers... En muziek... Waaaaaaaa... zo vetTijdens het optreden was het opgehouden met regenen... Maar na afloop was wel te merken hoe hard het had geregend.... ALLES was modder... Heerlijk
Op te terug weg naar de tent zag ik iemand echt gigiantisch hard op zn smoel gaan in een modderpoel... Met al zn tassen, slaapzak etc... Mijn nacht kon niet meer stuk.
Na een goede nachtrust was het tijd voor dag twee van TW. In de ochtend was er niet echt iets dat we wilde zien. Dus zijn we wat later naar het festival terrein gegaan... Het was iets beter weer. Maar je kon die zien wat de regen gister met het terrein had gegaan. Al het gras was weg... Alles was gewoon modder geworden. Erg jammer dus... Wij kwamen binnen halverwege Jimmy Eat World. Best amuseremd moet ik zeggen. Lekker muziekje voor tijdens het in het gr... eeh... op de harde modder zitten met een Stella. Na Jimmy eat World kwam Within Temptation. KUT BAND... KUT MUZIEK... KUT OPTREDEN... Aaargh... heb een beetje hekel aan die band. Precies hetzelde optreden als vorige jaar... Stoorde me echt erg aan die band... Gelukkig waren ze snel weg en maakten ze ruimte voor Garbage. Na een tijdje rust hadden ze weer nieuwe cd gemaakt. Klinkt ammel goed hoor. En I'm only happy when it rains knalde goed door TW heen. Na Garbage waren Remco, Lieke en ik ff terug gelopen naar de tent. Dave en Franka waren gebleven. Hun wilde Velvet Revolver wel zien. Personlijke kon het me niet zoveel boeien. Ik ben toch al niet zo'n fan van Guns'n'Roses. Na Velvet Revolver zou Green Day optreden. Nog een van mijn favorieten. Helaas waren we wat te laat vertrokken van de camping en zouden het begin missen. MAAR ze waren 10 mins te laatDus mee dat wij het terrein opliepen begon Green Day... Wat een performance... Zo hoort het op een festival. Goeie muziek spelen en goed het publiek betrekken in je optreden
Echt van genoten. Afsluiten van dag 2 was Faithless. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dat gewoon geweldig was... Damn ... Geen andere woorden voor. Heel de dag ik het eigelijk gewoon droog gebleven... Een plus was dat...
Dag 3 is aangebroken... We gingen wat vroeger richting het terrein om Therapy? te kijken. Ook die zijn da zoveel jaar nog steeds goed zeg. Vandaag zou het weer wat beter zijn dan vrijdag. De modder in grote mate minder geworden. Overal wat verhard dus was het overal wat meer toegankelijker. Na Therapy? trad Pennywise op... Ook een van mijn favorieten. Punk zoals het hoort. Super optreden was het. Na het opteden van Pennywise zijn we richting te de tent gegaan. Omdat pas om 19:30 de volgende band zou optreden die we wilde zien. Audioslave. De band van Rage against the machine met een andere zanger. Dat rockte ook weer zeker goed. Hun eigen nummers klonken zeker goed. Maar op het laatst van het optrenden speelde ze ook nog Killing in the Name Of van RATM... Helaas klonk dat toch minder dat met de oude zanger. Het minste toch net iets. Nevertheless toch een super optreden. Na Audioslave kwam Nine Inch Nails. Naja, niet echt mijn band moet ik zeggen. Het kon me niet echt boeien. We zijn ook rond gaan lopen en wat gaan eten. Tegen het eind van Nine Inch Nails zijn toch naar voren gelopen om wat dichterbij het podium te gaan staan voor de afsluiten van zaterdag. RAMMSTEIN. Wat een geweldige show. Die weten echt hoe het moet. Veel pyro, veel vuur, goeie muzieke en goed optreden... Geweldig. Rammstein heeft me zeker niet telleur gesteld. Het was alleen wel jammer dat ze wat kort speelden. Maar dat deed ze zeker niet te min.
Na een goeie nachtrust met Rammstein in m'n hoofd werd ik gewekt door de zon... huh? de zon... JA... de zon... Voor zondag was er geweldig weer voorspeeld. En was uitkomen ook nog... 33 graden HEERLIJKAlleend die dag geen bier voor Hazzz-E... z'n voet deed goed zeer van de alcohol van de voorgaande dagen... De jicht was weer terug, maar dat kon de pret niet drukken. Al vroeg dingen we naar het terrein om Flogging Molly te kijken. Die gasten heb ik al 4 keer gemist in 013, waar ik iedere keer grote spijt heb. Mix Ierse Folk met Amerikaanse punk en je hebt flogging molly. Wat een band... Die weten echt wat het is om een feestje te bouwe. Na Flogging Molly zou Kane optreden. In het programma boekje werden ze hard afgekraakt. Dus zou je denken dat je een knaller optreden zou geven om te bewijzen dat het niet zo is... Nou... Dat hadden ze dus niet begrepen. Op een festival hoor je je hits en knallers te spelen. Niet je nieuwe cd promoten. Dinand gaf ook nog een gitaar solo weg. Mijn denken is dan... Je laat je gitaar alleen janken als hem kan laten janken... Maar dinand denk het daar duidelijk anders over... Hij kreeg het voor mekaar om 5 mins lang de meest vage geluiden uit de gitaar te laten komen... Maar goed... Als hij het leuk vind... Dan moet ie dat ook doen... Alleen denk ik nu wel dat hij een bekendheid in belgië wel kan vergeten. Na Kane trad Feeder op. Die heb ik alleen gehoord omdat we een beetje over het terrein aan het zwalken waren, opzoek naar drinken en ijs. Feeder klonk tijdens te wandelen toch best wel ok
Na wat te drinken te hebben gehaald zijn we terug naar de tent gelopen om die vast af te breken en onze shit in de auto te leggen. Blijkbaar zou het na 24u hard gaan regenen. Dus was het wel handig dat we het toen al gedaan hadden. Na Feeder zou Keane optreden... Maar die hoefde ik echt niet te zien... Heb echt hekel aan die gasten... Suffe muziek van ze. We zijn dus ook naar de Piramid gelopen om naar Sarah Bettens te luisteren. Zangeres van K's Choise. Zij heeft het ook nog steeds hoor. Gewelig. Tijdens haar concert stond van de local boeren met zn wagen langs het terrein water over de mensen heen te spuiten. Wij zijn er ook maar ff heen gelopen. Een welkome verkoeling was het zeker. Na Sarah Bettens zijn we weer terug gelopen naar de Main stage waar Soulwax hun entree maakten. Dat klonk ook zeker goed. Heb ik ook zeker van genoten ondanks het hete weer. Na Soulwax zouden 2 van mijn favoriete bands optreden. Queens of the Stone Age en de Foo Fighters.
HEERLIJK !!! Queens of the Stone Age waren geweldig. Net als de vorige keer. Die gasten weten ook zeker hoe een terrein te rocken. Na QotSA was het de beurt aan de Foo Fighters. Hun zijn toch ook een van de redenen dat ik naar TW05 wilde. Waaaaa echt geweldig. Die kunnen echt een show wegzetten ja. Na de Foo Figher zijn we richting te auto gelopen om onze terugreis te beginnen.
Al met al een zeer geslaag weekend voor mij. Heb veel goeie muziek gehoord en zeer mooie show gezien. Als de line-up volgend jaar weer zo is, ben ik er zeker weer bij.
Achteraf vind ik het jammer dat ik bij Bloc Party was.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:19 schreef Quannum het volgende:
Interpol was voor mij het beste, de Queens is een mooie tweede.
Heeft er niemand The Game gezien?
dat hoorde ik idd ook van de ehboquote:Op maandag 4 juli 2005 16:19 schreef Quannum het volgende:
zogezegd een fles Courvoisier in één teug binnenkappen (er zat gewoon appelsap in) en terug weg.Poser
Een van die gevallenen, was ikquote:Op maandag 4 juli 2005 16:37 schreef Hazzz-E het volgende:
Mijn verslag... Getypt voor mn eigen forum, maar dacht, kan het hier ook wel ff posten
[..]
De sfeer was gewoon geweldig. Ik heb volgens mij nog nooit zoiets meegemaakt. Enthousiasme ala, maar dit was een level hoger!quote:Op maandag 4 juli 2005 17:41 schreef placebeau het volgende:
Jammer, heb tom mcrae gemist. Had hem al twee keer gezien, en al mijn kameraden wouden de foo fighters zien. Maar ik kan me voorstellen dat het 's avondslaat nog iets extra geeft.
Tom McRae zal het ook niet zo vaak meemaken dat zijn nummers zo hard worden meegezongen op een festival. Afgezien van de herrie van de Foo Fighters er doorheen vond ik het een erg geslaagd optreden.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
De sfeer was gewoon geweldig. Ik heb volgens mij nog nooit zoiets meegemaakt. Enthousiasme ala, maar dit was een level hoger!
Het was een fucking wolkbreukquote:Op maandag 4 juli 2005 14:49 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
het weer viel me 100% mee
dag 1 een beetje regen, maar dat was niet om over naar huis te schrijven
Terwijl het daar het leukst was!quote:Op maandag 4 juli 2005 19:13 schreef -Frankie- het volgende:
Ben eigenlijk niet in de Marquee geweest...
Ja, gelukkig waren en wel creativit mensen .....ik heb met 30 man onder een grondzeil staan dansen.....Was echt supervet.quote:
Jah het kwam er niet van......ik had Interpol en Bloc Party graag willen zien, maar ik vond het een te groot gedoe om helemaal daar heen te lopen.quote:
Achteraf gezien was het meer een waarschuwing voor de mensen die 's avonds naar huis reden denk ik, in het westen van België schijnt het noodweer te zijn geweest (ondergelopen straten en huizen, blikseminslagen, enz).quote:Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef -Frankie- het volgende:
[..]
Er werd gisteravond trouwens ook gewaarschuwd voor fikse omweersbuien na middernacht maar volgens mij was dat loos alarm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |