abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28484074
Zo, ik ben weer gewassen en schoon, dus nu een verslag.

De donderdag hebben we gemist wegens diploma uitreiking. Ik vind het alleen heel jammer dat ik Róisín Murphy niet heb kunnen zien (al heb ik op de weide enzo bijna niemand over haar gehoord), want zij weet toch altijd wel een feestje te bouwen. Bovendien vind ik haar CD erg overtuigend enzo. Maar helaas. We hebben toch een leuk feestje gehad op school.

Vrijdag zijn we om 6.30 al met de auto richting Overpelt (een station vlakbij over de grens. Nou ja, station wil ik het niet noemen, het is een spoor met een paar stoeptegels ernaast en dat moet een station voorstellen. De trein stopte er, dus het was goed) en vandaar met de trein en bus naar Werchter. Net voordat we in de bus stapten ging het handvat van onze tweedehands frigobox (jaja, het Vlaams is al goed ingeburgerd) kapot met als gevolg dat alles op de grond lag. Een vriendelijke meneer van de Werchter bussencommissie hielp ons en we konden weer op weg. Ik was er met 2 andere klasgenoten en een daarvan kende mensen die er donderdag al naartoe waren gegaan. Zij hadden voor ons een plekje vrijgehouden op camping A3. Als je bepakt en bezakt loopt met een kapotte frigo is het nog best ver, van de bushalte naar A3. Maar ja, we zeuren niet. WE hadden onze spullen opgezet en hoorden de verhalen aan over de constante regen van donderdag. Dat maakte het leed van wat we gemist hebben toch nog een beetje goed. De modder was donderdag nog erg glad en onze schoenen bleven meerdere malen bijna steken, maar dat geeft je wel meteen een fijn festival gevoel.
Inmiddels is alles geïnstalleerd en waren we klaar om naar het festivalterrein te gaan. Van A3 is dat niet zo ver lopen, dus dat was wel fijn. We kregen een bandje en daar waren we dan op de weide. Het was een stuk groter dan ik had verwacht. Op dat moment was er even niets aan het spelen (de eerste optredens van de dag waren net voorbij), dus wij gingen wat rondlopen. Het eerste optreden wat we echt wilden zien (KT Tunstall) zou pas later beginnen, dus we gingen bij de Marquee op de weide zitten. Daar begon Sioen op te treden en dat klonk hip dus zijn we de Marquee ook binnengegaan. Toen ik wat om me heen stond te kijken zag ik op een groot scherm een mevrouw die wel erg veel op KT leek, maar ik dacht: "Nee, dat kan d'r niet zijn", dus weer verder naar Sioen gekeken en geluisterd. De Marquee ging uit z'n dak, Sioen is vast erg populair in België, maar ik kende het niet. Het kon me zeker wel bekoren. De cover van Björk's Crying was ook erg hip. Toen kregen we te horen dat KT dus weldegelijk net op de Main Stage opgetreden. Waarom is me een raadsel, maar zij en Athlete (die op KT's plaats in de Marquee stonden ineens) waren omgewisseld op het affiche. Jammer, maar niets aan te doen. Vervoglens zijn we maar richting de Main gelopen om Jimmy Eat World te kijken. Het kon me niet echt bekoren, al klonk het wel lekker. We zijn wat kraampjes afgegaan voor gratis spullen (natuurlijk de geniale De Zak zak) en toen weer richting de Marquee gelopen voor The Dresden Dolls en man, wat was dat geniaal. Een vrouw op zang/piano en een man op drums/gitaar. Is Keane al snel een saai doetjesbandje, The Dresden Dolls waren echt enorm goed en dat optreden stond als een huis. De Marquee ging duidelijk uit zijn plaat. De Dolls waren flink gemakeupt en zagen en net zo raar uit als hun muziek. Dat ze dan speciaal omdat ze in België waren Amsterdam van Jacques Brel coveren neemt niemand ze kwalijk. Mijn absolute festivalhoogtepunt, dit.
Daarna zijn we voor de rest van de dag naar de Main Stage gegaan, alwaar we eerst nog de twee laatste nummers van Within Temptation hoorden. Dat klonk best goed. Hierna kwam Garbage. Ze gaven een leuke show weg. Shirley Manson heeft weer bewezen een van de geilste rockchicks te zijn. Ze kronkelde over het podium, liet haar onderbroek zien en had er duidelijk zin in. Wij ook. Alle grote hits kwamen voorbij en het was jammer dat het uur weer voorbij was. Velvet Revolver lieten we vervolgens links liggen en we gingen wat eten. Daarna nog even naar de Humostand voor een signeersessie van de Dresden Dolls. Op de achtergrond hoorden we VR wel, maar het is absoluut niet mijn ding. Green Day daarentegen was een stuk beter te pruimen. Het was een geweldige show en het rockte goed. Billie Joe kan het publiek goed entertainen. Ze hadden naar mijn gevoel wel moeite met het vullen van de twee uur die voor Green Day was uitgetrokken, omdat ze na ieder nummer weer het publiek lieten schreeuwen enzo, maar toch. Prima optreden en leuk feestje. Net als Faithless. Van tevoren had ik zo m'n twijfels over Faithless, maar toen ze eenmaal bezig waren was dat al snel voorbij. Als Faithless bezig is kun je natuurlijk gewoon niet stil blijven staan en moet je wel springen en meezingen en doen. Dus dat heb ik ook gewoon lekker gedaan. Met een mooie lichtshow erbij was dit een perfecte afsluiter voor een geweldige (voor mij) eerste dag.
We waren behoorlijk brak van de lange dag en korte nacht ervoor dat we meteen onze tent in doken.

De volgende dag waren we dus ook een stuk frisser en konden we een dag met veel muziek vol goede moed tegemoet stappen. We begonnen met Therapy?, omdat we daar tenminste nog een nummer van kenden. Diane. Die speelden ze dan ook weer in een heel erg andere vorm dan we kenden, waardoor het ons niet echt kon boeien. Dus hebben we maar een beetje rondgelopen en dat was ook gezellig. Daarna gingen we naar de Marquee voor Rilo Kiley, een erg leuk bandje. Het leek wel alsof ik de enige was die het leuk vond, want de tent stond maar halfvol en ze kregen het publiek niet echt mee. Ze speelden ontzettend goed, de zangers Jenny Lewis kan erg goed live zingen en de nummers zijn gewoon vreselijk vrolijk en aanstekelijk. Ik werd er lekker wakker van, in ieder geval. We bleven in de Marquee voor Admiral Freebee, wat geen verkeerde keus was. Ook deze man kende ik niet en wordt in Belgie op handen gedragen. Z'n muziek was heel erg gaaf en we gingen flink uit ons dak. Ik vond het ook leuk dat hij, net als Shirley van Garbage, nog even aanhaalde dat het zo oneerlijk is dat de pers vooraan staat en de fans niet. De Marquee was duidelijk te klein voor Admiral. Hierna kwamen The Dears, die hebben we van een afstandje bekeken, liggend op de weide met een pils. DAt was goed te doen. Wat we ervan hoorden klonk erg fijn. Vervolgens kwam Bloc Party. Ik verwachtte er veel van, omdat de CD best fijn klinkt. Maar het viel me echt enorm tegen. Het leek wel alsof ze gewoon een uur lang een lang nummer speelden, zo ontzettend lijken de nummers op elkaar. Het was dat we The GAme niet wilden zien, anders waren we zeker weggegaan. De lofuitingen over Bloc Party in de pers enzo snap ik ook niet helemaal... Het zal wel aan mij liggen.
Audioslave klonk erg vet, terwijl ik eigenlijk dacht dat Audioslave maar stom was. Dat valt dus wel heel erg mee. Toen ze Killing IN The Name of speelden, ging iedereen natuurlijk helemaal uit zijn/haar dak. En terecht. Geweldig optreden. Omdat we eigenlijk weinig van Nine Inch Nails kenden, liepen we maar naar de Marquee voor Interpol. De tent was al afgeladen vol dus stonden we buiten. Het begon erg leuk, maar na een paar nummers hadden we eigenlijk wel weer genoeg van Interpol. Wat ik al had bij Bloc Party had ik hier weer, het klonk allemaal hetzelfde, terwijl het op CD best leuk klinkt. Sowieso was het optreden een beetje saai en vond ik het live niet veel toevoegen aan de CD. Misschien komt het omdat we niet in de tent stonden, maar toen NIN begonnen zijn we daar toch al snel naartoe gegaan. En daar heb ik echt geen spijt van gehad. Ik luister eigelijk nooit naar dat soort muziek, dus ik moest even wennen, maar ik werd toch al snel heel erg enthousiast. Vooral bij Hurt, het enige nummer wat ik kende, kreeg ik kippenvel. Geweldig optreden. En met Rammstein werd het alleen maar beter. Wat een show, mensen. Groots, grootser, grootst. Echt heel erg gaaf om Rammstein eindelijk een keer live gezien te hebben. Met bloed besmeurde monden, kookpotten, messen, vuur, niets was te gek.

De zondag begon al helemaal vroeg, want we wilden Flogging Molly niet missen. Om 11.30 stonden we dus op de weide en hebben we lekker gesprongen. De sfeer zat er goed in en de muziek klonk erg goed. Lekker begin van de dag, dus! Om Kane te ontwijken zijn we vervolgens naar de Marqueeweide gegaan om naar Stash te luisteren. Ik kende ze niet, maar het klonk wel lekker, al liggend op de grond. Vervolgens zijn we naar Feeder gegaan, die een flinke rockshow gaven. Dat viel me erg mee, want ik dacht eigenlijk dat ze wat rustigere rockmuziek maakten. Dat bleek dus niet zo te zijn. We stonden op een flinke afstand van het podium, maar ook daar kwam de muziek goed over en stond dit optreden als een huis. Hierna was het tijd voorSarah Bettens. Ik kende eigenlijk niets van haar solo CD, maar ik was erg benieuwd. Nou, dat zit wel goed met haar CD. En ook met de oude K's Choice nummers, want ze speelde er maarliefst 6. Op het laatste kwam broer Gert zelfs nog op het podium om mee te spelen. Dit was een uur lang feest in de Marquee, en voor mij ook het laatste optreden in die tent. Het publiek kon er geen genoeg van krijgen, en Sarah Bettens ook niet. Prachtig optreden.
Vervolgens weer naar de Main Stage om Soulwax te bekijken en beluisteren. Hoewel het niet helemaal mijn cup of tea was, was het optreden toch wel goed en klonk het allemaal erg leuk. Maar ik heb niet heel aandachtig staan kijken. Dat was bij de Queens of the Stone Age dan wel anders. We konden een stuk naar voren lopen en hadden goed zicht op het podium. En wat een geweldig optreden was het! VAn het begin tot het eind rockte het lekker. Er was maar een minpunt: het duurde veel te kort (ze maakten het uur niet vol). Vooral de lange versie van No One Knows was echt enorm vet. De nummers van Lullabies to Paralyze klonken live ook erg goed en het smaakte naar meer. Gelukkig komt dat op Lowlands. Ik kan niet wachten, dat weet ik wel. Ook bij de Foo Fighters ging het lekker. Dave Grohl had het duidelijk naar zijn zin op het podium, vooral toen hij de security bang maakte door even door het veiligheidspad voor het podium te gaan rennen. De muziek klonk goed en het rockte heerlijk. Mocht Lowlands niets leuks tegenover de Foo Fighters programmeren weet ik het wel! Helaas was het weekend toen alweer bijna voorbij, want R.E.M kwam op het podium. Een flink decor werd opgebouwd en de weide stond flink vol voor de band. Wij hadden een mooi plekje flink vooraan weten te bemachtigen en waren er helemaal klaar voor. Alle grote hits kwamen voorbij en Michael Stipe was lekker gek op het podium. Dit was de eerste keer dat ik ze live heb gezien en het klonk heel erg goed. Ik heb flink mee lopen zingen en klappen en doen en het was voor mij echt een hele mooie afsluiter van een geweldig weekend. Het vuurwerk was ook prachtig en toen gingen we terug naar de tent.

De voorspelde zware regen kwam gelukkig pas toen we onze tenten hadden ingepakt en we net op weg waren naar de bus. Op de valreep toch nog lekker nat geworden, dus.
Werchter 2006, here we come!
  maandag 4 juli 2005 @ 18:43:11 #202
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28484955
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:48 schreef peaceman het volgende:

[..]

De sfeer was gewoon geweldig. Ik heb volgens mij nog nooit zoiets meegemaakt. Enthousiasme ala, maar dit was een level hoger!
Tom McRae zal het ook niet zo vaak meemaken dat zijn nummers zo hard worden meegezongen op een festival. Afgezien van de herrie van de Foo Fighters er doorheen vond ik het een erg geslaagd optreden.

Het stukje FF dat ik nog gezien heb zag er goed uit trouwens. Maar ja, er moeten keuzes gemaakt worden he
  maandag 4 juli 2005 @ 18:58:04 #203
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28485414
Okee, mijn verslag.

donderdag vroeg doorgegaan om in een nog halflege A1 toe te komen. De affiche was niet veel soeps, maar saul williams kon me wel boeien, en snoop dogg kreeg een serieuze lach op mijn gezicht getoverd. Die lach werd tijdens het begin van de chemical brothers abrupt weggespoeld door een zondvloed van jewelste. Mijn jas in de tent laten liggen bleek bij nader inzien geen zo'n goed idee.
Gelukkig bleef de vrijdag droog, allee, toch droog genoeg. De vrijdag was de dkeaag van de twee hoogtepunten. Ten eerste de dresden dolls, van wie er nu een mooi zwart T-shirt in mijn kleerkast prijkt. De nummers die ik dikwijls kon meezingen klonken live nog een stuk beter, omdat er tussen de twee artiesten een enorm vuur zit, een prachtige dialoog. Maar wat me vooral charmeerde was de cover van de Belg Jaques Brel die me (letterlijk) kippenvel bezorgde. Au pont d'amsterdam. Ten tweede de muziekgod elvis costello. hij bezorgde mij een nog grotere glimlach als hij zelf mee rond liep op het podium. ondanks dat hij zelf op meer cd's gezongen heeft dan het gemiddelde platenlabel in zijn bezit heeft, was hij toch niet te beroerd om zijn grootste hits boven te halen. Het stukje "suspicious minds" was dan ook het tweede kippenvelmoment van de dag.
Voor de rest was de vrijdag goed om er nog eens in te wrijven dat punk dood is (simple plan, Jimmy eat world ), hoewel ik bij greenday de verleiding niet kon weerstaan om mee te zingen, louter uit nostalgie. Verder nog twee kutoptredens gezien van velvet revolver en armand van helden, en 's middags een leuk lichtpuntje met KT Tunstall (wat een dijk van een stem).
Zaterdag was de marquee de tempel van de goede muziek. De eerste vijf groepen aldaaar die dag waren echt prachtig. and they will know us by the trail of dead, rilo kiley (ik ben verliefd geworden), admiral freebee (soms een beetje te enthousiast, maar goed), the dears (wat een ontdekking!) en bloc party (ik kende de muziek niet echt, maar het andere publiek duidelijk wel). Hiernaast heb ik me opgeofferd mee te gaan naar de headstage, want aleen muziek kijken is ook niet je dat. Het enige goede van audioslave was het werk van rage against de machine, als je er dan nog in slaagde de zang weg te denken. de nine inch nails waren daarentegen wel subliem, zeker omdat ze "hurt" gespeeld hebben. En het concept van Rammstein kende ik zo al een beetje. Nu, vuur is wel leuk.
Zondag was de hittegolf terug van weggeweest, en de muziek was helemaal aangepast. Toch wat beterft flogging molly en vooral arsenal, geniaal. ze kregen het publiek in de tent en ver daazrbuiten in beweging in het loomste weer dat je je maar kan inbeelden en na al drie zware dagen. Dit mede dankzij gastoptredens van een japanner (wie?), Gabriel rios en een MC van starflam, maar vooral dankzij de Braziliaanse zangeres van arsenal die een uitstraling had om u tegen te zeggen. Verder wat uitgerust bij Keane, de ideale muziek daarvoor en genoten van perfecte rocksets van soulwax (vooral "excuse" was prachtig), stukje eagles of death metal, de Queens (veel bter dan vorige keer) en de Foo fighters (allemaal hitjes).
Werchter was geslaagd, dit is af te leiden uit dit verslag. En dan heb ik het alleen nog maaar over de muziek gehad

[ Bericht 0% gewijzigd door Beregd op 04-07-2005 22:20:57 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 19:05:08 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28485637
Mijn top tien:
1. Dresden dolls
2. elvis costello
3. arsenal
4. the dears
5. saul williams
6. Rilo Kiley
7. nine inch nails
8. queens of the stone age
9. foo fighters
10. flogging molly
  maandag 4 juli 2005 @ 19:13:02 #205
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_28485849
Ok, ik heb dus geen zin om een verslag te typen, want ik ben nog steeds brak.

Het was weer supergezellig en ik baal ervan dat het weer voorbij is.

Top 5:

1. Greenday
2. Velvet Revolver
3. DAAN (ontdekking!)
4. Keane
5. Snoop Dogg

Ben eigenlijk niet in de Marquee geweest ...

The Game was inderdaad superslecht.....dan schaam je je toch als je in zijn posse zit.
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
  maandag 4 juli 2005 @ 19:15:54 #206
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28485949
quote:
Op maandag 4 juli 2005 14:49 schreef emileuitapeldoorn het volgende:
het weer viel me 100% mee
dag 1 een beetje regen, maar dat was niet om over naar huis te schrijven
Het was een fucking wolkbreuk
  maandag 4 juli 2005 @ 19:18:22 #207
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28486021
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:13 schreef -Frankie- het volgende:

Ben eigenlijk niet in de Marquee geweest ...
Terwijl het daar het leukst was!
  maandag 4 juli 2005 @ 19:18:33 #208
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_28486032
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:15 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ja, gelukkig waren en wel creativit mensen .....ik heb met 30 man onder een grondzeil staan dansen.....Was echt supervet.

Er werd gisteravond trouwens ook gewaarschuwd voor fikse omweersbuien na middernacht maar volgens mij was dat loos alarm
  maandag 4 juli 2005 @ 19:20:26 #209
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_28486095
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Jah het kwam er niet van......ik had Interpol en Bloc Party graag willen zien, maar ik vond het een te groot gedoe om helemaal daar heen te lopen.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:22:32 #210
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28486171
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef -Frankie- het volgende:

[..]
Er werd gisteravond trouwens ook gewaarschuwd voor fikse omweersbuien na middernacht maar volgens mij was dat loos alarm
Achteraf gezien was het meer een waarschuwing voor de mensen die 's avonds naar huis reden denk ik, in het westen van België schijnt het noodweer te zijn geweest (ondergelopen straten en huizen, blikseminslagen, enz).

Ze hadden die borden ook wel mogen gebruiken om wijzigingen in het programma duidelijk aan te geven zeg (of ik moet iets gemist hebben)
  maandag 4 juli 2005 @ 19:24:48 #211
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28486234
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:15 schreef placebeau het volgende:

[..]

Inderdaad dat was echt niet leuk meer
  maandag 4 juli 2005 @ 19:25:54 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28486269
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:22 schreef BUG80 het volgende:

Ze hadden die borden ook wel mogen gebruiken om wijzigingen in het programma duidelijk aan te geven zeg (of ik moet iets gemist hebben)
Touché
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:20 schreef -Frankie- het volgende:
Jah het kwam er niet van......ik had Interpol en Bloc Party graag willen zien, maar ik vond het een te groot gedoe om helemaal daar heen te lopen.
Luilak
  maandag 4 juli 2005 @ 19:26:36 #213
41639 -Frankie-
nerd @ word
pi_28486293
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:22 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Achteraf gezien was het meer een waarschuwing voor de mensen die 's avonds naar huis reden denk ik, in het westen van België schijnt het noodweer te zijn geweest (ondergelopen straten en huizen, blikseminslagen, enz).

Ahah....dat heb ik niet meegekregen......de wijzigingen hebben ze inderdaad niet goed aangegeven, maar ik moet zeggen dat ik niet altijd naar die schermen heb gekeken. Vooral gister was het door de zon niet goed te lezen waardoor ik nogal wat gemist heb....

Op de heenweg hadden we stubru op en die gaf ons de laatste wijzigingen door.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:31:12 #214
37305 BushRanger
in Wellington
pi_28486450
Is er nog iemand bij Armand van Helden wezen kijken (of allemaal naar Faithless)? Daar heb ik toch wel enorm van gegoten, klonk zo lekker!

Mijn top 8:
1. Queens of the Stone Age
2. Armand van Helden
3. Rammstein
4. The Chemical Brothers
5. Audioslave
6. Green Day
7. KT Tunstall
8. Elvis Costello & The Imposters

Tegenvallers:
1. Roisin Murphy (zang bijna niet te horen)
2. Bloc Party
3. R.E.M. (nog steeds erg goed, maar niet zo goed als twee jaar geleden).

Heel goed festival gehad. Regen op donderdagavond was ook prachtig, lekker door de bagger. Op de camping was het goed geregeld. Geen auto's erop en het was allemaal een stuk rustiger, nog nooit zo veel geslapen op een festival!
  maandag 4 juli 2005 @ 19:36:35 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28486605
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:31 schreef BushRanger het volgende:
Is er nog iemand bij Armand van Helden wezen kijken (of allemaal naar Faithless)? Daar heb ik toch wel enorm van gegoten, klonk zo lekker!
Insomnia van Faithless en toen pitten!
quote:
3. R.E.M. (nog steeds erg goed, maar niet zo goed als twee jaar geleden).
Waarom dan tegenvaller als het nog steeds erg goed was?
quote:
Geen auto's erop en het was allemaal een stuk rustiger, nog nooit zo veel geslapen op een festival!
Ja ik ook... heerlijk was dat!
pi_28486640
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:18 schreef peaceman het volgende:
Inderdaad, de Marquee had echt vet veel sfeer. Echt gezellig. Net als de 3FM tent op Pinkpop, eigenlijk. .

Sommige acts vond ik wel minder tactisch geprogrammeerd. Sarah Bettens had best op de Main Stage gepast, net als Admiral Freebee.

En die stomme wisseling van KT Tunstall en Athlete. .

Het viel me ook op dat alles zo los is daar. Ze voelen een keer aan je Zak en je mag naar binnen. Je festivalbandje daarentegen werd dan wel 3x gecontroleerd. .
  maandag 4 juli 2005 @ 19:41:55 #217
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28486782
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
Sommige acts vond ik wel minder tactisch geprogrammeerd. Sarah Bettens had best op de Main Stage gepast, net als Admiral Freebee.
Sharah Bettens ben ik met je eens (hoewel dit ook wel wat had, zeker wat betreft de rustige nummers), maar de Admiral wil ik toch echt het liefst in de tent zien. Zo'n song als Rags 'n' Run, daar zou de sfeer helemaal van verloren gaan op het grote podium.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:50:07 #218
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28487072
quote:
En die stomme wisseling van KT Tunstall en Athlete. .
Daar ben ik ook nog steeds pissig over... Ik liep potverd... nog buiten toen ik Black horse & cherry tree hoorde..... dat maakte mijn humeur niet al te zonnig.... toen ik haar zag klaarde het wel weer op by the way...
Hier nog wat fotootjes....
http://i20.photobucket.com/albums/b219/peaceman31/M5110013.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b219/peaceman31/M5110012.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b219/peaceman31/M5110011.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b219/peaceman31/M5110014.jpg
Fotootjes zijn wat groot, dus alleen maar het linkje..op eentje na dan, voor het genot van het oog....

[ Bericht 11% gewijzigd door peaceman op 04-07-2005 23:21:43 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 19:52:22 #219
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_28487154
Leuk om al die verslagen van iedereen te lezen! Hier de mijne:

Donderdag:
Tien voor negen 's ochtends de trein gepakt. Ging allemaal wel redelijk vlot. Enkele minuten vertraging in Roosendaal en daardoor moesten we even 20 minuutjes wachten in Mechelen. Rond half één waren we in Werchter. Omdat we toch niet precies wisten waar we waren aangekomen en waar de leuke/goede campings waren, zijn we maar gewoon de eerste camping op gelopen die we zagen. Dat was B1. Rond 1 uur stond ons tentje. na een uurtje of drie geslapen te hebben zijn we even de omgeving gaan verkennen. Dat kwam er op neer dat we naar Rotselaar zijn gelopen en daar in een klein supermakrtje nog wat eten en drinken hebben ingeslgagen om de kosten wat te drukken. Vervolgens nog even wat rondgehangen bij de tent en tegen 6-en naar de wei gegaan. Aldaar een beetje de boel geïnspecteerd en onder het genot van een -veel te vet- frietje naar de openingsact: The bravery gekeken. Ik kende het niet, had er nog nooit bewust iets van gehoord maar ik vond het niet onaardig. Na het optreden van The Bravery een beetje richting marquee getrokken om om 9 uur klaar te staan voor Roisin Murphy. Leuk optreden, en bovendien: leuk die tent! Geeft toch een hele dosis extra sfeer! Na het optreden van Roisin kwamen we dan ook voor het eerste dilemma te staan: Kraftwerk of Snoop Dogg. We besloten allebei te doen: eerst een halfuur kraftwerk en daarna Snoop. Kraftwerk vond ik heel vreemd om naar te kijken, omdat je in feite toch staat te juichen voor 4 mannetjes die voortudrend niks staan te doen. Maar wat was dat vet! Mooie visualisaties! (Machine!) Stoer!
Daarna naar snoop dogg te gaan omdat het toch wel stoer is om hem een keer gezien te hebben. Maar veel vond ik er niet aan. Oké, het publiek af en toe mee laten doen is leuk, maar onze snoop mocht van mij toch echt zelf wel wat meer initiatief tonen.

In de pauze tussen Snoop dogg en Chemical brothers overvallen door de regen. We probeerden nog naar de Proxiumus stand te vluchten maar die stond alweer proppie vol. Besloten dat we niet nat wouden regenen en dus maar naar de uitgang gerend, alwaar het helemaal vast stond. Na een half uur dringen voor de uitgang (alsnog helemaal nat geregend) waren we net buiten toen Hey Girl, Hey Boy uit de speakers begon te galmen. Toch maar naar de tent gelopen, jammer dat we dat moeten missen.

Hoogtepunt: Kraftwerk
Dieptepunt: regen

Vrijdag
Op tijd opgestaan want ik wou Athlete toch wel graag zien. Op ons oude programma stond die nog om 12 uur gepland. Toen bleek dat die pas later die middag zouden spelen zijn we maar op het gras gaan zitten bij de Marquee. Daar kregen we nog een stuk van De la Vega te horen: aangename verassing! Vervolgens nog een stuk KT Tunsall gezien en naar de Marquee gegaan voor Athlete. Dat was niet een bepaald vlekkeloos optreden en het enthousiasme straalde er ook niet echt van af. Toch vond ik het wel leuk om eens gezien te hebben. Na Athlete terug gelopen naar de tent om onszelf van wat budget-voedsel te voorzien. Tegen 5-en weer naar de wei gegaan en naar The Kills gekeken: Leuk optreden maar wat stond het publiek er suf bij zeg . Alsof er een koe aan het bevallen was . Na The kills nog ff gechillt op 't gras en weer de Marquee in gegaan voor Jaimie Cullum. Nou moet ik zeggen dat ik het niet echt heb op Jaimie Cullum maar het was gewoon een supershowtje wat die gozer gaf . Daar kan ik alleen maar postief over zijn. Ten slotte nog gefeest (voor zover mogelijk) met faithless.

Hoogtepunt: Jaimie Cullum
Dieptepunt: Niet echt een dieptepunt, toch hoopte ik dat de zaterdag en zondag wat boeiender zouden worden.

Zaterdag:
Ik had and you will know us by the trail of dead graag willen zien, maar was te laat wakker. Dus maar ff mijn radiotje erbij gepakt en via Werchter FM geluisterd. Daarna nog even doorgeslapen en tegen half 4 pas naar de Wei gegaan, dus te laat voor Admiral Freebee. The dears gezien, maar daar kan ik me eigenlijk niet zo veel meer van herinneren. Want ik ging voor Bloc Party! En die waren wat mij betreft helemaal geslaagd! Ook eindelijk eens een enthousiast publiek in de Marquee, iets wat ik tot dan toe wel gemist had! Van The Game heb ik helemaal niks meegekregen, maar dat is geloof ik niet zo erg als ik de verhalen hier zo lees. Na Bloc party gezellig met een paar belgen spare-ribs gegeten in 'de schuur' achterop het terrein bij de marktkraampjes. Vervolgens heb ik nog gezien: Audioslave (stukje), Nine inch Nails (Vet!), Interpol en Rammstein. Rammstein kon mij echt op geen manier boeien. De show niet, de muziek niet, alles niet. 's nachts op de camping nog even wat geblaat met de buren onder genot van een Jupke en een goeie nachtrust gehad ook!

Hoogtepunt: Bloc party, Nine inch Nails
Dieptepunt: Rammstein

Zondag:
Wat mij betreft de leukste dag! 's ochtends Flogging Molly en Stash. Na stash nog even rustig gelegen op het gras en her en der wat goodies gescoord. Rond kwart over vier richting Main Stage gelopen en nog een klein glimpje van Keane opgevangen, maar het wachten was wat mij betreft op mijn grote helden ( ) Soulwax. Een zeer geslaagd optreden wat mij betreft, maar ik had ook niet anders verwacht natuurlijk . Na soulwax een stukje naar achteren gelopen en al zittend op het gras naar QOTSA geluisterd: mên die gaven ook wel een hele vette show weg! Na QOTSA naar de Humo stand gelopen want om 20.30 zou Soulwax daar signeren. Er stond al een bescheiden wachtrij, waar wij dan ook aan zijn gaan sluiten. Maar dat bescheiden viel dus wel een beetje tegen, want de mannen van Soulwax namen behoorlijk wat tijd voor de fans om te signeren. Daardoor schoot de rij niet erg op en tegen half tien (toen we net vooraan stonden, hoezo wet van Murphy?) besloten ze om er mee op te houden. Teleurstelilng alom natuurlijk, maar gelukkig kreeg ik nog wel een gesigneerde hoes met soulwax-stickers er in. Dus toch niet voor niks in de rij gestaan.
Ondertussen wel de Foo fighters gemist (althans, niet gezien, wel gehoord). Maar dat klonk goed, de Foo Fighters!
Aangezien ik maandag weer vroeg op moest omdat ik om 13.00 een tentamen moest herkansen, hebben we besloten om niet meer naar REM te gaan kijken en naar de tent te gaan om te slapen. Dat lukte redelijk tot 00.30 uur ongeveer, toen de grote meute terug kwam. Helaas voor mij maakte die er nog een gezellige nacht van op de camping met veel HOERÛÛÛH ( ) en andere achtergrondgeluiden . Vanochtend dus met een chronisch slaaptekort de tent ingepakt en de bus+trein terug naar huis gepakt. 12 uur thuis aangekomen had ik nog heel even tijd om mijn tentamen voor te bereiden, die nog nieteen zo heel slecht ging ook!

Hoogtepunt: Soulwax! Queens of the stone Age
Dieptepunt: Ohja, kane was er ook nog

Conclusie:
Ik heb me zeer goed vermaakt op werchter. Over het algemeen een goede sfeer en ik heb veel bandjes gezien die ik al een lage tijd wou zien.

Klein minpuntje vond ik toch wel de camping: geen drinkwater, ranzige Dixi's, véééééééél te weinig douches (1x gedoucht, anderhalf uur in de rij moeten aansluiten) die ook nog eens stonken en koud waren, en een zeer asociale 'camping-crew'.

Maar mij hoor je niet echt klagen hoor, je bent tenslotte op een festival en daar hoort wel een beetje ranzigheid bij .

Rock Werchter
Maw: het zal wel 2006 worden...
  maandag 4 juli 2005 @ 19:56:05 #220
40163 Razzerr
pi_28487293
Mijn top 5:

1. Soulwax
2. Bloc Party
3. Kraftwerk
4. QOTSA
5. Jaimie Cullum

3 grootste tegenvallers:
1. Rammstein
2. Snoop dogg
3. Athlete
  maandag 4 juli 2005 @ 20:03:35 #221
40163 Razzerr
pi_28487573
quote:

[..]

Inderdaad, de Marquee had echt vet veel sfeer. Echt gezellig. Net als de 3FM tent op Pinkpop, eigenlijk. .
Zeker! Ik vond optredens in de Marquee eigenlijk ook veel leuker!
quote:
Het viel me ook op dat alles zo los is daar. Ze voelen een keer aan je Zak en je mag naar binnen. Je festivalbandje daarentegen werd dan wel 3x gecontroleerd. .
Viel mij ook al op! Relaxte security ook bij de podia. Kon je nog eens een leuk praatje mee maken in de pauzes.
pi_28488043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
frigo
quote:
liet haar onderbroek zien
Hoogtepunt zeker. !
quote:
En met Rammstein werd het alleen maar beter. Wat een show, mensen. Groots, grootser, grootst. Echt heel erg gaaf om Rammstein eindelijk een keer live gezien te hebben. Met bloed besmeurde monden, kookpotten, messen, vuur, niets was te gek.
Wat een ongelofelijke kutband. . Al hun liedjes bestaan uit 1 zin die ze dan het hele liedje herhalen. .
quote:
De zondag begon al helemaal vroeg, want we wilden Flogging Molly niet missen.
quote:
Om Kane te ontwijken
quote:
Dat was bij de Queens of the Stone Age dan wel anders. We konden een stuk naar voren lopen en hadden goed zicht op het podium. En wat een geweldig optreden was het! VAn het begin tot het eind rockte het lekker. Er was maar een minpunt: het duurde veel te kort (ze maakten het uur niet vol). Vooral de lange versie van No One Knows was echt enorm vet. De nummers van Lullabies to Paralyze klonken live ook erg goed en het smaakte naar meer. Gelukkig komt dat op Lowlands.
Ik denk dat ik die CD maar eens ga "kopen" Wat ik al van hen gehoord heb is erg tof, daar ga ik op Lowlands zeker naar toe. !
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  maandag 4 juli 2005 @ 20:17:04 #223
120577 Darke_Angelus
J'pop organisator
pi_28488098
Eigenlijk nog helemaal niet wakker om een stukje te gaan schrijven

Maar een paar dingen die top waren:
KT Tunstall
The dresden dolls
Green Day
Roisin Murphy
Nine Inch Nails
Queens of the stonage
"The stella Pub" Zondagavond tussen Foo Fighters & R.E.M. wat een fucking feest
pi_28488358
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:15 schreef Svensational het volgende:
Ik denk dat ik die CD maar eens ga "kopen" Wat ik al van hen gehoord heb is erg tof, daar ga ik op Lowlands zeker naar toe. !
Dan moet je de Dresden Dolls ook uitchecken. Die staan ook op Lowlands en die zijn echt ge-ni-aal. .
  maandag 4 juli 2005 @ 20:26:22 #225
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28488483
Heeft er trouwens iemand ook maar één woord van 't Hof van Commerce verstaan?
  maandag 4 juli 2005 @ 20:27:56 #226
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_28488551
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:26 schreef BUG80 het volgende:
Vast alleen de Westvlamingen, maar die zijn normaal gesproken toch ruim vertegenwoordigd op Werchter.

Wel leuk dat sommige mensen Daan Stuyven nu ontdekken. Heb ik ooit nog eens een erg slecht lopend topic over geopend!
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 4 juli 2005 @ 20:30:34 #227
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28488646
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:23 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dan moet je de Dresden Dolls ook uitchecken. Die staan ook op Lowlands en die zijn echt ge-ni-aal. .
Ja hè, ben nog steeds onder de indruk. Zeker die cover van Jacques Brel
  maandag 4 juli 2005 @ 20:32:07 #228
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28488710
Ik ben trouwens ook een Marquee fan, alleen het feit dat het overdekt is zorgt al voor veel meer sfeer.
admiral moest idd op het hoofdpodium, en KT moest in de tent.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:33:02 #229
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28488753
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:27 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Vast alleen de Westvlamingen, maar die zijn normaal gesproken toch ruim vertegenwoordigd op Werchter.
*meldt
Maar ben niet gaan kijken, heb die al te veel gezien, enkel één nummer gezien.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:33:49 #230
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28488786
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:32 schreef placebeau het volgende:
Ik ben trouwens ook een Marquee fan, alleen het feit dat het overdekt is zorgt al voor veel meer sfeer.
admiral moest idd op het hoofdpodium, en KT moest in de tent.
Toch hield KT zich wel staande vond ik... iemand de fotootjes al gezien?
pi_28488954
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:30 schreef placebeau het volgende:
Ja hè, ben nog steeds onder de indruk. Zeker die cover van Jacques Brel
Dat was echt kippenvelprachtig inderdaad. Dat ze over Amsterdam ging zingen in Belgie had iedereen haar meteen weer vergeven, denk ik. .
  maandag 4 juli 2005 @ 20:38:15 #232
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28488959
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:33 schreef peaceman het volgende:

[..]

Je stond wel heel dicht.
Die stem Je moet trouwens eens haar interview beluiteren op de rock werchter site, ze heeft nog een goeie smaak ook.
  maandag 4 juli 2005 @ 20:39:04 #233
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28488992
quote:

[..]

Ik begreep inderdaad dat het erg goed was. Ik had het kunnen zien als het niet verplaatst was

Mooie foto's trouwens
  maandag 4 juli 2005 @ 20:40:25 #234
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_28489048
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:38 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Dat was echt kippenvelprachtig inderdaad. Dat ze over Amsterdam ging zingen in Belgie had iedereen haar meteen weer vergeven, denk ik. .
Maakte niet uit, het feit dat ze jaques Brel kent en weet dat het een Belg is zegt genoeg over hun smaak. Au pont d'Amsterdam is ook een van de mooiste nummers van Brel. Ze spreekt ook perfect Frans naar het schijnt
  maandag 4 juli 2005 @ 20:41:17 #235
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28489080
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:38 schreef placebeau het volgende:

[..]

Je stond wel heel dicht.
Die stem Je moet trouwens eens haar interview beluiteren op de rock werchter site, ze heeft nog een goeie smaak ook.
6e rij ofzo... heb die cd al lang in huis en was erg benieuwd hoe ze live zou zijn... nou dat is heel simpel: GOED dus...
zal ik zeker nog doen! Bedankt voor de tip...
  maandag 4 juli 2005 @ 20:45:06 #236
40163 Razzerr
pi_28489237
quote:

[..]

Ik vond KT juist heel goed passen op het grote podium
  maandag 4 juli 2005 @ 21:01:02 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_28489845
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:26 schreef BUG80 het volgende:
Lukt me redelijk, als Zeeuws Vlaming.
Heb de solo cd's van Flip Kowlier ook, dat scheelt misschien wat.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_28490995
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:27 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Wel leuk dat sommige mensen Daan Stuyven nu ontdekken. Heb ik ooit nog eens een erg slecht lopend topic over geopend!
Daan was
Ik kende Housewife wel van de radio (ja ondanks dat ik Nederlander ben luister ik altijd Studio Brussel), maar ik vond het optreden geniaal. Wat een coole gast. En die toetsenist!
  maandag 4 juli 2005 @ 22:54:20 #239
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_28494353
Hier de bedoelde foto's van Peaceman:

Helaas zijn de foto's van Tom McRae mislukt , het was te donker in de tent voor mn fototoestel.... misschien tijd voor een nieuwe
Make love, not war ☮
pi_28497321
Mijn top tien:

01. Bloc Party
02. The Dears
03. R.E.M.
04. Green Day
05. Chemical Brothers (super vooraan in de regen!)
06. Garbage (wat een wereldwijf )
07. Sarah Bettens
08. Interpol (hadden ook wel de encore mogen spelen)
09. Foo Fighters
10. The Bravery
pi_28497448
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:52 schreef Razzerr het volgende:

Klein minpuntje vond ik toch wel de camping: geen drinkwater, ranzige Dixi's, véééééééél te weinig douches (1x gedoucht, anderhalf uur in de rij moeten aansluiten) die ook nog eens stonken en koud waren, en een zeer asociale 'camping-crew'.

Maar mij hoor je niet echt klagen hoor, je bent tenslotte op een festival en daar hoort wel een beetje ranzigheid bij .

Rock Werchter
idd douchen is voor mietjes
  dinsdag 5 juli 2005 @ 00:16:36 #242
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28497697
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:38 schreef placebeau het volgende:

[..]

Je stond wel heel dicht.
ik kan dat linkje naar haar interview niet vinden....
pi_28497792
Ik heb me daar ook over verbaasd, dat mensen op zo'n festival met 500 man uren in de rij gaan staan om te douchen.

Dan douche je toch een keer niet................
pi_28501954
Ben ik dan een van de weinigen die vond dat KT gewoon ronduit verzoop op het hoofdpodium? Ik had haar liever in de tent gezien.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 08:36:34 #245
64781 bonke
pipo koeie
pi_28502176
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 00:19 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb me daar ook over verbaasd, dat mensen op zo'n festival met 500 man uren in de rij gaan staan om te douchen.

Dan douche je toch een keer niet................
wij waren zo slim om smiddags als er ff niks interresants was terug te gaan naar de camping
geen rij voor de douche en je kon dus zo doorlopen
ik heb twee keer gedouched, en wat voel je je dan weer lekker zeg
euhmmm: eigenlijk heb ik 3 keer gedouched als je maandag morgen die hoosbui meeteld
pies on joe toe
pi_28503361
Topje:

Queens of the Stone Age. Wat een rockmonster is die josh homme toch.

Armand van Helden, wie dat geen feest vond is gek. Totaal uit mijn zogeheten plaat.

Green Day, verrassend leuke show!

Interpol, fantastisch..doch jammer van onduidelijke aankondiging tijdswijziging alsook het uitblijven van een door het publiek zeer gewenste toegift.

NIN, Head like hole!!!!

En de manier waarop kane beschreven was in het humo boekje.. De nederlandse verschrikking kane..

Verder alleen maar stoned en dronken geweest en veels te veel bordspelletjes gedaan bij de tent alwaar we met soundsystem elke nacht tot 5/6 uur onze buren wakker hielden met geschreeuw en gezang..

Watskeeebuuuuuuurt
underground forever baby
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:29:47 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28504010
Vond het best leuk, maar dit was voor mij de laatste keer. Heb er een rotgevoel aan overgehouden. Er is bij onze groep flink in de tenten gesnuffeld toen wij zaterdag op het terrein waren. Bij 1 stel is er uit een rugzak in een afgeloten tent een aantal CD's gestolen, plus een tas met etenswaar. Ook is er een waterzak ontvreemd, en waren mijn en de tent van een vriend open toen we terugkwamen, gelukkig niks verdwenen. Dit soort dingen maakt het voor mij toch wel een stuk minder leuk.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:37:42 #248
64781 bonke
pipo koeie
pi_28504175
ik kom er al voor de vijfde keer en alleen nu hebben ze onze stoelen en koelbox vol bier gejat
mijn maat komt er al vanaf 87 en bij hem hebben ze nog never nooit iets gestolen op dit weekend na dan
dus opzich valt het nog wel mee, al is het jammer dat er toch van die lui rondlopen die zichzelf willen verrijken met andermans spullen
owja en een keer gelache vanwege zo`n campingcrew gast die vroeg of we water bij de hand hadden. Wij vroegen natuurlijk waarom en daarop zei die vanwege het brandgevaar van ons waxinelichtje dat in een potje stond te branden ( want stel nou dat ie omviel en tegen een tent terechtkwam die een aantal meter verder stond zeg )
pies on joe toe
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:41:32 #249
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28504247
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:37 schreef bonke het volgende:
( want stel nou dat ie omviel en tegen een tent terechtkwam die een aantal meter verder stond zeg )
Ze waren echt paranoide wat betreft vuur, ja. Misschien heeft het te maken met de gasfles incidenten van vorig jaar.

Dat er dingen gestolen worden op een festival hoor je niet vaak! Echt jammer is dat.

[edit]: De crew moet dan trouwens een zware tijd hebben gehad tijdens Rammstein
  dinsdag 5 juli 2005 @ 10:42:16 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_28504267
Ik had het nooit eerder meegemaakt maar volgens mij was er dit jaar een bende actief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')