Leuk om al die verslagen van iedereen te lezen! Hier de mijne:
Donderdag:Tien voor negen 's ochtends de trein gepakt. Ging allemaal wel redelijk vlot. Enkele minuten vertraging in Roosendaal en daardoor moesten we even 20 minuutjes wachten in Mechelen. Rond half één waren we in Werchter. Omdat we toch niet precies wisten waar we waren aangekomen en waar de leuke/goede campings waren, zijn we maar gewoon de eerste camping op gelopen die we zagen. Dat was B1. Rond 1 uur stond ons tentje. na een uurtje of drie geslapen te hebben zijn we even de omgeving gaan verkennen. Dat kwam er op neer dat we naar Rotselaar zijn gelopen en daar in een klein supermakrtje nog wat eten en drinken hebben ingeslgagen om de kosten wat te drukken. Vervolgens nog even wat rondgehangen bij de tent en tegen 6-en naar de wei gegaan. Aldaar een beetje de boel geïnspecteerd en onder het genot van een -veel te vet- frietje naar de openingsact: The bravery gekeken. Ik kende het niet, had er nog nooit bewust iets van gehoord maar ik vond het niet onaardig. Na het optreden van The Bravery een beetje richting marquee getrokken om om 9 uur klaar te staan voor Roisin Murphy. Leuk optreden, en bovendien: leuk die tent! Geeft toch een hele dosis extra sfeer! Na het optreden van Roisin kwamen we dan ook voor het eerste dilemma te staan: Kraftwerk of Snoop Dogg. We besloten allebei te doen: eerst een halfuur kraftwerk en daarna Snoop. Kraftwerk vond ik heel vreemd om naar te kijken, omdat je in feite toch staat te juichen voor 4 mannetjes die voortudrend niks staan te doen. Maar wat was dat vet! Mooie visualisaties! (Machine!) Stoer!
Daarna naar snoop dogg te gaan omdat het toch wel stoer is om hem een keer gezien te hebben. Maar veel vond ik er niet aan. Oké, het publiek af en toe mee laten doen is leuk, maar onze snoop mocht van mij toch echt zelf wel wat meer initiatief tonen.
In de pauze tussen Snoop dogg en Chemical brothers overvallen door de regen. We probeerden nog naar de Proxiumus stand te vluchten maar die stond alweer proppie vol. Besloten dat we niet nat wouden regenen en dus maar naar de uitgang gerend, alwaar het helemaal vast stond. Na een half uur dringen voor de uitgang (alsnog helemaal nat geregend) waren we net buiten toen Hey Girl, Hey Boy uit de speakers begon te galmen. Toch maar naar de tent gelopen, jammer dat we dat moeten missen.
Hoogtepunt: Kraftwerk
Dieptepunt: regen
VrijdagOp tijd opgestaan want ik wou Athlete toch wel graag zien. Op ons oude programma stond die nog om 12 uur gepland. Toen bleek dat die pas later die middag zouden spelen zijn we maar op het gras gaan zitten bij de Marquee. Daar kregen we nog een stuk van De la Vega te horen: aangename verassing! Vervolgens nog een stuk KT Tunsall gezien en naar de Marquee gegaan voor Athlete. Dat was niet een bepaald vlekkeloos optreden en het enthousiasme straalde er ook niet echt van af. Toch vond ik het wel leuk om eens gezien te hebben. Na Athlete terug gelopen naar de tent om onszelf van wat budget-voedsel te voorzien. Tegen 5-en weer naar de wei gegaan en naar The Kills gekeken: Leuk optreden maar wat stond het publiek er suf bij zeg
![]()
. Alsof er een koe aan het bevallen was
![]()
. Na The kills nog ff gechillt op 't gras en weer de Marquee in gegaan voor Jaimie Cullum. Nou moet ik zeggen dat ik het niet echt heb op Jaimie Cullum maar het was gewoon een supershowtje wat die gozer gaf
![]()
. Daar kan ik alleen maar postief over zijn. Ten slotte nog gefeest (voor zover mogelijk) met faithless.
Hoogtepunt: Jaimie Cullum
Dieptepunt: Niet echt een dieptepunt, toch hoopte ik dat de zaterdag en zondag wat boeiender zouden worden.
Zaterdag:Ik had and you will know us by the trail of dead graag willen zien, maar was te laat wakker. Dus maar ff mijn radiotje erbij gepakt en via Werchter FM geluisterd. Daarna nog even doorgeslapen en tegen half 4 pas naar de Wei gegaan, dus te laat voor Admiral Freebee. The dears gezien, maar daar kan ik me eigenlijk niet zo veel meer van herinneren. Want ik ging voor Bloc Party! En die waren wat mij betreft helemaal geslaagd! Ook eindelijk eens een enthousiast publiek in de Marquee, iets wat ik tot dan toe wel gemist had! Van The Game heb ik helemaal niks meegekregen, maar dat is geloof ik niet zo erg als ik de verhalen hier zo lees. Na Bloc party gezellig met een paar belgen spare-ribs gegeten in 'de schuur' achterop het terrein bij de marktkraampjes. Vervolgens heb ik nog gezien: Audioslave (stukje), Nine inch Nails (Vet!), Interpol en Rammstein. Rammstein kon mij echt op geen manier boeien. De show niet, de muziek niet, alles niet. 's nachts op de camping nog even wat geblaat met de buren onder genot van een Jupke en een goeie nachtrust gehad ook!
Hoogtepunt: Bloc party, Nine inch Nails
Dieptepunt: Rammstein
Zondag:Wat mij betreft de leukste dag! 's ochtends Flogging Molly en Stash. Na stash nog even rustig gelegen op het gras en her en der wat goodies gescoord. Rond kwart over vier richting Main Stage gelopen en nog een klein glimpje van Keane opgevangen, maar het wachten was wat mij betreft op mijn grote helden (
![]()
) Soulwax. Een zeer geslaagd optreden wat mij betreft, maar ik had ook niet anders verwacht natuurlijk
![]()
. Na soulwax een stukje naar achteren gelopen en al zittend op het gras naar QOTSA geluisterd: mên die gaven ook wel een hele vette show weg! Na QOTSA naar de Humo stand gelopen want om 20.30 zou Soulwax daar signeren. Er stond al een bescheiden wachtrij, waar wij dan ook aan zijn gaan sluiten. Maar dat bescheiden viel dus wel een beetje tegen, want de mannen van Soulwax namen behoorlijk wat tijd voor de fans om te signeren. Daardoor schoot de rij niet erg op en tegen half tien (toen we net vooraan stonden, hoezo wet van Murphy?) besloten ze om er mee op te houden. Teleurstelilng alom natuurlijk, maar gelukkig kreeg ik nog wel een gesigneerde hoes met soulwax-stickers er in. Dus toch niet voor niks in de rij gestaan.
Ondertussen wel de Foo fighters gemist (althans, niet gezien, wel gehoord). Maar dat klonk goed, de Foo Fighters!
Aangezien ik maandag weer vroeg op moest omdat ik om 13.00 een tentamen moest herkansen, hebben we besloten om niet meer naar REM te gaan kijken en naar de tent te gaan om te slapen. Dat lukte redelijk tot 00.30 uur ongeveer, toen de grote meute terug kwam. Helaas voor mij maakte die er nog een gezellige nacht van op de camping met veel HOERÛÛÛH (
![]()
) en andere achtergrondgeluiden
![]()
. Vanochtend dus met een chronisch slaaptekort de tent ingepakt en de bus+trein terug naar huis gepakt. 12 uur thuis aangekomen had ik nog heel even tijd om mijn tentamen voor te bereiden, die nog nieteen zo heel slecht ging ook!
Hoogtepunt: Soulwax! Queens of the stone Age
Dieptepunt: Ohja, kane was er ook nog
Conclusie:Ik heb me zeer goed vermaakt op werchter. Over het algemeen een goede sfeer en ik heb veel bandjes gezien die ik al een lage tijd wou zien.
Klein minpuntje vond ik toch wel de camping: geen drinkwater, ranzige Dixi's, véééééééél te weinig douches (1x gedoucht, anderhalf uur in de rij moeten aansluiten) die ook nog eens stonken en koud waren, en een zeer asociale 'camping-crew'.
Maar mij hoor je niet echt klagen hoor, je bent tenslotte op een festival en daar hoort wel een beetje ranzigheid bij
![]()
.
Rock Werchter