abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 08:54:13 #281
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29804810
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:40 schreef fresta het volgende:
Heeft het ook iets te betekenen als je iets vaker droomt?
meestal wel.

het is een droom met een bepaald bericht voor jouw. aangezien het altijd symbolish is is het lastig om te achterhalen wat er nu aan je verteld wordt door je onbewustzijn. meestal probeert het je iets te zeggen over de situatie waar je nu in zit en hoe dat het beste aan te pakken. of dat er iets dwars zit waar jezelf nog niet van op de hoogte bent maar wat heel belangrijk is om aan te werken.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29807692
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 08:54 schreef Enyalius het volgende:

[..]

meestal wel.

het is een droom met een bepaald bericht voor jouw. aangezien het altijd symbolish is is het lastig om te achterhalen wat er nu aan je verteld wordt door je onbewustzijn. meestal probeert het je iets te zeggen over de situatie waar je nu in zit en hoe dat het beste aan te pakken. of dat er iets dwars zit waar jezelf nog niet van op de hoogte bent maar wat heel belangrijk is om aan te werken.
Ik droom tegenwoordig heel vaak dat mn moeder flauw valt als ik met haar alleen ben, want dat is een jaar (2 misschien al wel) geleden gebeurt en ik wist niet wat ik moest doen toen, want ik was alleen met haar. En dat droom ik dus bijna iedere nacht, en er gebeurt altijd hetzelfde.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:31:42 #283
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29807880
klinkt als gevoelens van onmacht en onzekerheid. het kan zijn dat het alleen betrekking heeft tot die situatie en dan is er niks wat je kunt doen behalve het te accepteren. en als het betrekking heeft op andere situaties, tja, ik zou zeggen doe er es wat mee. je weet zelf hoe en wat beter dan de rest van ons
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29809431
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:31 schreef Enyalius het volgende:
klinkt als gevoelens van onmacht en onzekerheid. het kan zijn dat het alleen betrekking heeft tot die situatie en dan is er niks wat je kunt doen behalve het te accepteren. en als het betrekking heeft op andere situaties, tja, ik zou zeggen doe er es wat mee. je weet zelf hoe en wat beter dan de rest van ons
oke dankje
pi_29810273
Een droom die regelmatig bij mij terugkomt gaat over UFO's.
Meestal bevind ik me in het ouderlijk huis is het 's avonds en kijk ik naar buiten.
Er hangt een soort van War of The Worlds sfeertje (althans zo noemde ik het vroeger altijd) en opeens zie ik iets vreemds door de lucht vliegen. Binnen de kortste keren is de lucht bezaait met UFO's in allerlei soorten en maten. Er komen allerlei stralen uit en heel veel huizen en daken worden vernietigd. De luchtmacht wordt ingezet om terug te vechten en er is paniek.
Ik ben wel bang maar weet ook dat dat niet hoeft. 'Ze' zullen me namelijk geen kwaad doen omdat ik 1 van de uitverkorenen ben en ik mag mee (waarvan waarom en waarheen, joost mag 't weten)

Eigenlijk zie ik nooit wie nou de aarde aanvalt, het zijn alleen maar voertuigen. Ik geloof dat ik 1 keer gedroomd heb dat het allemaal mooie mannen waren maar verder geen rare marsmannetjes of de standaardalien met die zwarte amandelvormige ogen of.

Go figure! Ben ik nu een alien Ik vind het toch wel 1 van mijn meest lachwekkende dromen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_29811401
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:07 schreef Charmian het volgende:
Een droom die regelmatig bij mij terugkomt gaat over UFO's.
Meestal bevind ik me in het ouderlijk huis is het 's avonds en kijk ik naar buiten.
Er hangt een soort van War of The Worlds sfeertje (althans zo noemde ik het vroeger altijd) en opeens zie ik iets vreemds door de lucht vliegen. Binnen de kortste keren is de lucht bezaait met UFO's in allerlei soorten en maten. Er komen allerlei stralen uit en heel veel huizen en daken worden vernietigd. De luchtmacht wordt ingezet om terug te vechten en er is paniek.
Ik ben wel bang maar weet ook dat dat niet hoeft. 'Ze' zullen me namelijk geen kwaad doen omdat ik 1 van de uitverkorenen ben en ik mag mee (waarvan waarom en waarheen, joost mag 't weten)

Eigenlijk zie ik nooit wie nou de aarde aanvalt, het zijn alleen maar voertuigen. Ik geloof dat ik 1 keer gedroomd heb dat het allemaal mooie mannen waren maar verder geen rare marsmannetjes of de standaardalien met die zwarte amandelvormige ogen of.

Go figure! Ben ik nu een alien Ik vind het toch wel 1 van mijn meest lachwekkende dromen.
Zulk soort dromen heb ik ook al meerdere keren gehad
pi_29826708
Als ik ga slapen begin ik altijd met dromen. Maar wat er ook gebeurd, in mijn dromen krijg ik mijn 'droomkerel' nooit te pakken (het vreemde is hij lijkt qua uiterlijk totaal niet op mijn huidige vriend, terwijk ik erg veel van mijn vriend hou en in werkelijkheid hij mijn droomkerel is)
en als ik in mijn dromen huil, merk ik dat in het echt ook de tranen over mijn wangen biggelen.
I'm not lost, i'm just geocaching
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:23:45 #288
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29827862
Had ook weer een rare droom. Ik droom nogal es dat er mensen op mn slaapkamer zijn, soms bekenden die hier al helemaal niet meer zijn, maar soms ook mensen die ik niet ken.
Mijn man maakt me vaak wakker omdat ik lig te schreeuwen dat iemand weg moet gaan ( Niet altijd, soms word ik ook vanzelf wakker en dan zie ik wel iemand maar dan voelt het niet erg)
Vannacht stond er dus iemand op mijn kant van het bed te springen, aan het voeteneind. Deze man trok echt zijn benen helemaal in net een kikker, en toen ik wakker werd gemaakt bleef hij nog zeker enkele minuten springen voordat hij weg was. Ik voelde me bang, en ik herkende hem ook, niet als een vriend, en deze leeft ook nog denk ik, maar een heel weird persoon

Hij is een buitenlandse kunstenaar, die ik samen met mijn zus ontmoette tijdens de herdenking van de vuurwerkramp. Hij had een schilderij gemaakt, dat ergens in Enschede hangt. ( rond, met vlinders, het enige schilderij waar geen woede vanaf straalde)

Mijn zus vond deze man en zijn werk helemaal het einde, en terwijl we door zijn map bladerden waar hij vele foto's van zijn werk in bewaarde, vond ik zijn werk steeds meer luguber.
Er waren schilderijen met veel zwart, slangen, en bloeddruppels enz. Deze kunstenaar kwam bij ons staan, en legde uit wat hij met zijn schilderijen bedoelde: zijn moeder was de slang, en er volgde een uitleg bij alle afbeeldingen. Toen greep hij de hand van mijn zus, begon deze ongevraagd te lezen, en niets dan goeds te vertellen.

Ik vertrouwde die man voor geen meter toen hij ook mijn hand greep, hij keek me heel smerig aan, zei dat ik gek was op mijn kinderen, keek nog eens, en sloeg mijn hand weg onder het roepen van een kwaad klinkende kreet in een voor mij vreemde taal en liep vervolgens de zaal uit.
Ik was nog niet thuis, toen mijn oudste begon over te geven ( hij kreeg ineens het idee om een heel flesje bellenblaas leeg te drinken op achtjarige leeftijd ) en nog geen minuut later stikte mijn jongste bijna in een snoepje, dat ik er gelukkig uit kreeg, door mijn vingers in zijn keel te steken. Nu maak ik met mijn jongens regelmatig iets mee, maar bij dit vraag ik me nog steeds af of het toeval was, of dat deze zgn kunstenaar iets wenste op het moment dat ik hem niet verstond.

Hij had van twee kunstwerken een ansichtkaart laten maken die je gratis mee mocht nemen, mijn zus nam er een mee. En steeds als ik bij haar kwam voelde ik me naar, misschien de herinnering aan die man, of toch de kaart zelf, en uiteindelijk heeft ze hem toch maar weggegooid.
Maar die rare vent zag ik dus vannacht, ik wil nog steeds graag weten wie die kunstenaar was, het schilderij van hem ging naar een openbaar gebouw, en was gekozen uit vele inzendingen in 2001, een jaar na de ramp. Ik vraag me ook af waarom ik hem zag, vier jaar na dato, want ik was het hele verhaal al bijna vergeten, maar ben nu ineens weer nieuwsgierig wie die vent is.
Haal eruit wat erin zit!
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:25:10 #289
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29827894
Dat m'n LandRover in de fik stond man !

Gelukkig maar een droompie.... hij is nog A-OK
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 21 augustus 2005 @ 00:42:38 #290
95210 Tokse
De enige echte Tokse
pi_29828440
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Dat m'n LandRover in de fik stond man !

Gelukkig maar een droompie.... hij is nog A-OK
Ik wil je niet ontmoedigen, maar soms duurt het iets langer voor een droom uitkomt *grapje*
Ik zal mn droomencyclopedie es van zolder plukken, want dromen over brand heeft wel een betekenis. Ik google wel ff:

Vuur: het is niet zomaar dat we zeggen dat er vuur in onze ziel brandt. Dit in brand staan van de ziel wordt bespiegeld in de dromen over vuur. We worden er bijna magisch door aangetrokken en moeten er doorheen. We moeten het in ons laten branden, ook al verbranden we.Het vuur in de droom is het archetypisch beeld van de liefde en het verstand het symbool voor de libido , de verwarmende zinnelijke lust, en net zo verterend als deze. Volgens Jung (Zwits. Psychiater), is het ook het element van loutering, dat het oude en datgene wat we hebben losgelaten, verbrandt.

Als het vuur, tot onze vreugde, in de droom oplaait tot aan de hemel, kunnen problemen in het dagelijks leven opgelost worden. Daartegenover staat dat dromen over een echte grote brand paniek veroorzaken, of de aandacht vestigen op iets wat verboden is en ons geweten bezwaart. Dat kan bijvoorbeeld een te veel aan verterende hartstocht zijn, die ons in z'n vernietigende ban meesleurt. In dergelijke dromen is er meestal sprake van een verstoring van het innerlijke evenwicht, dat probeert deze storingsfactoren uit de wereld te helpen. Soms kan een brand ook de voorbode zijn van een ziekte die onze geest verwart. In iedergeval zou de ontdekking van een brandhaard in de droom, als deze geen herinnering is aan een ware gebeurtenis, moeten leiden tot een verandering in ons leven tot dan toe.
Haal eruit wat erin zit!
pi_29833485
Ik heb afgelopen nacht in mijn droom een potje voetbal gespeeld met de Nederlandse natuurkundige Robert Dijkgraaf, waarbij voortdurend achter elkaar het nummer Conquest of Paradise van Vangelis werd gedraaid . Het bijzondere is nu, ik zie dat nu pas op Wikipedia, dat Conquest of Paradise het themanummer was van het WK Voetbal 2002, dat wist ik helemaal niet! (Waarschijnlijk onbewust wel waardoor ik die link legde.) Het was een twee tegen twee wedstrijd. Ik samen met Robert Dijkgraaf tegen twee anderen. Er waren veel toeschouwers en onder hen bevonden zicht vader en zoon acteurs Douglas (Kirk en Michael) ! Aan het einde van de droom was ook het voetballen afgelopen en was er een soort borrel waar ik Kirk Douglas tegen kwam en een praatje met hem maakte. Ik weet helaas niet meer wat het was, het was wel grappig, want ik werd lachend wakker . Dat praatje duurde overigens niet lang.
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:22:20 #292
111260 Charmian
a little joy
pi_29833734
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:47 schreef Flurrie het volgende:
Als ik ga slapen begin ik altijd met dromen. Maar wat er ook gebeurd, in mijn dromen krijg ik mijn 'droomkerel' nooit te pakken (het vreemde is hij lijkt qua uiterlijk totaal niet op mijn huidige vriend, terwijk ik erg veel van mijn vriend hou en in werkelijkheid hij mijn droomkerel is)
en als ik in mijn dromen huil, merk ik dat in het echt ook de tranen over mijn wangen biggelen.
Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_29835640
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:22 schreef Charmian het volgende:

[..]

Ja, raar is dat. Als je wakker wordt en je huilt of lacht echt. Soms heb ik ook wel eens dat ik in mijn droom wat zeg en dan blijk ik het echt hardop in mijn slaap te zeggen waar ik dan weer wakker van word.
Ja, zoals ik ook al zei: ik werd afgelopen nacht lachend wakker vanuit mijn droom . Echt grappig.
pi_29836962
Ik droomde vannacht over Eirik, een van de zangers van Kings Of Convenience. Jammer genoeg kan ik me niet meer herinneren wat, maar ik geloof dat het best een leuke droom was.
  Milf zondag 21 augustus 2005 @ 19:52:00 #295
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_29848091
Op het moment dat ik wakker wordt weet ik mijn droom nog maar na een seconde of 5 ben ik hem vergeten. Hoe ik het ook probeer te onthouden. Wel jammer want ik droom vaak. En soms wordt ik wakker met een sobere stemming en soms heel erg vrolijk. Ik zou dan best wel willen onthouden wat ik dan heb gedroomd .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_29852480
In de ochtend heel onrustig liggen dromen; mijn date van komende woensdag bleek een hele batterij kinderen te hebben, tot hele onaangename pubers aan toe.
Ik zat met die kids opgezadeld en hij was natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen.
Werd door hem wakker gesmst toen de paniek net een beetje begon toe te slaan...
Gelijk gecheckt of ie kinderen had: nee dus... phew...
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_29860106
Vannacht zo iets raars: vriendin en ik droomden allebei over een slang. Ik was in een supermarkt en mijn beste vriendin had een slang bij zich. Die slang viel me aan en beet me in mijn hand. Ik probeerde hem wel steeds van me af te slaan. Mijn vriendin droomde over een slang die om haar heen zat gewikkeld.. Weet iemand wat dit betekent?
pi_29863202
Ik heb ooit eens gelezen dat een slang staat voor vruchtbaarheid, maar ik weet het niet zeker

Ik heb gedroomd dat ik een insect was, en dat een van mijn vriendjes (een wit 'reuze' (voor mij reuze) konijn) bijna werd verleid om met het 'schattige' meisje mee te gaan, maar hij zou natuurlijk eindigen in de pan, en uiteindelijk was hij gelukkig slim genoeg om naar me te luisteren.
And the druids turn to stone...
pi_29863354
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:02 schreef Foxxy het volgende:
Vannacht zo iets raars: vriendin en ik droomden allebei over een slang. Ik was in een supermarkt en mijn beste vriendin had een slang bij zich. Die slang viel me aan en beet me in mijn hand. Ik probeerde hem wel steeds van me af te slaan. Mijn vriendin droomde over een slang die om haar heen zat gewikkeld.. Weet iemand wat dit betekent?
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:

[..]

bedoel je transparant?

anyway, de slang is symbool voor vernieuwing, de oude huid afschudden voor een nieuwe, vandaar dat de medische wereld hem ook als symbool heeft (genezing). Dat die transparant aan je verschijnt is mss. omdat je er nu nog geen kennis over hebt (het is nog niet zichtbaar voor je).

Misschien een teken dat je kundalini binnenkort gaat spelen (is alleen een mogelijkheid) zie de topics over kundalini of lees één van de vele internetsites hierover.

[afbeelding]

De slang die de kundalini energie symboliseert kruipt omhoog via de ruggegraat (zenuwstelsel)... als je wat meer details hebt, keek die slang je aan, welke kant ging die op, in welke context/omgeving etc... ?

een andere verklaring is een persoon in je omgeving die je ergens mee bedriegt en je hebt het niet door (onzichtbaar).
Ik heb ook eens over slangen gedroomd.
pi_29863387
quote:
Dromen over slangen benadrukken uw aangeboren wijsheid of seksualiteit.
pi_29863420
quote:
Slang: Dromen over slangen doen zich voor als de dromer probeert in het reine te komen met zijn of haar meer instinctieve zelf. Dit heeft te maken met het onderkennen en bruikbaar maken van energieën die zijn onderdukt of geklokkerd. Aangezien onze oudste oerdrang seksualiteit is, is het beeld van de slang het meest primitieve beeld waarover we beschikken. Verder wordt er nog geschreven over en slang die zich rond arm of been heeft gedraaid, een slang die ergens uitkruipt, een slang in het gras, enz... dus niet een slang die bijt.
Zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')