Probeer in eerste instantie te kopen op 1 salaris. En garant staan levert alleen maar ergenis op. Ik persoonlijk zou dat absoluut niet voor een dergelijke constructie kiezen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:44 schreef MaLo het volgende:
Ik wil kopen om een heel simpele reden: in mijn woonplaats zijn geen leuke huurhuizen en veel leuke koophuizen.
We moeten wel nog even wachten met kopen. Mijn partner heeft wel een vaste baan, ik moet nog een halfjaar studeren. Rekenen ze met het bepalen van de maximale hypotheek trouwens wel mijn inkomen mee als ik nog geen vaste baan heb? Ik heb eventueel wel een vader die garant kan staan.
Dat gaat lastig worden ben ik bang; mijn vriend verdient niet geweldig (26K per jaar) en de vraagprijs voor een rijtjeshuis ligt hier rond de 180k. We zullen dus sowieso ook mijn salaris mee moeten nemen in de hypotheek.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:55 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Probeer in eerste instantie te kopen op 1 salaris. En garant staan levert alleen maar ergenis op. Ik persoonlijk zou dat absoluut niet voor een dergelijke constructie kiezen.
Je zult wel moeten tegenwoordig als je een leuk huisje wil helemaal in de randstadquote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat gaat lastig worden ben ik bang; mijn vriend verdient niet geweldig (26K per jaar) en de vraagprijs voor een rijtjeshuis ligt hier rond de 180k. We zullen dus sowieso ook mijn salaris mee moeten nemen in de hypotheek.
Zolang je maar goed na denkt over de eventuele consequenties die aan deze 2 dingen zit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat gaat lastig worden ben ik bang; mijn vriend verdient niet geweldig (26K per jaar) en de vraagprijs voor een rijtjeshuis ligt hier rond de 180k. We zullen dus sowieso ook mijn salaris mee moeten nemen in de hypotheek.
We huren inmiddels al 6 jaar een appartement en zijn 9,5 jaar bij elkaar. We willen graag eens naar een eengezinswoning verhuizen. We hebben een dochtertje en het appartement waar we nu wonen is niet ideaal met een kleine.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:58 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zolang je maar goed na denkt over de eventuele consequenties die aan deze 2 dingen zit.
- Stel je gaat uit elkaar
- Stel 1 van beide raakt zijn/haar baan kwijt; hypotheek is niet meer op te brengen en men zal bij de eprsoon aankloppen die garant staat. Etc etc
Mischien toch maar eerst huren?
Als je met 100 m2 in je eentje al niet tevreden bent, dan gaat het inderdaad lastig worden met 20 mille salaris.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:34 schreef Razz_Gul het volgende:
en wacht je tot je een ons weegt voor een hok van 10x10...
Met tijdelijke contract kan je alsnog in aanmerking komen voor hypotheken, indien je een intentie-verklaring van je werkgever kan krijgen waarin staat dat het volgende contract (onder gelijk blijvende omstandigheden) een vast contract wordt.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:17 schreef Razz_Gul het volgende:
Wat ik me nu afvraag, worden er uberhaupt hypo's verstrekt aan mensen met een tijdelijk contract ? of zelfs uitzend contract...
Er zijn genoeg hypotheekverstrekkers die je graag als klant willen hebben.quote:Op zondag 10 juli 2005 17:06 schreef Vitalogy het volgende:
Nou ik weet dat nog zo net niet. Bovendien voor wat betreft die groei-mogelijkheden. Ik heb een contractuele salarisverhoging bovenop de inflatie-correctie. Daar hebben ze dus mooi maling aan.
Ze kijken enkel naar de situatie nu, koude cijfers en hard salaris. Zo'n Jan Doedel bij de bank zou als hij al de mogelijkheid zou hebben om bij speciale omstandigheden af te wijken van de standaardprocedure dat echt niet doen. Daar zijn ze te dom voor. Echt, bij de bank heb je te maken met het niveau autoverkoper.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |