maar als starter op de arbeidsmarkt zal kopen er niet in zittenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:00 schreef Dementor het volgende:
Kopen als het kan.
Als je het goed doet is het een mooie spaarpot voor later
Ligt eraan waarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
maar als starter op de arbeidsmarkt zal kopen er niet in zitten
Als je iemand hebt (familie) die garant voor je wil staan kun je een hogere hypotheek krijgen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef The_Hives het volgende:
[..]
maar als starter op de arbeidsmarkt zal kopen er niet in zitten
waar ik woon is de huizenmarkt nogal overspannen. Komen weinig huurhuizen vrij en koopwoningen boven de 2 ton zijn niet te betalen voor iemand die net 2 weken een vaste baan heeftquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ligt eraan waarHet is mij ook gelukt
* Hives gaat meteen lezenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:03 schreef Dementor het volgende:
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=228840
Info over garant staan.
het is ook direct een extra drive in moeilijke tijden omdat je ook verantwoording hebt af te leggen aan diegene die voor jou garant staatquote:
Daar gaat het even niet om, ik vroeg me gewoon af wat iedereen vond.. Niet in mijn situatie..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:02 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Je bent 20, alleenstaand en nog aan de studie.
Kopen is uitgesloten!![]()
haha, ach die verantwoording afleggen zou ik niet nodig hebben. Moeders kan niet garant staan, want die heeft net zelf een huisgekocht dat erg zwaar op haar budget weegt. Daarnaast zullen mijn omes en tantes er ook niet veel voor voelenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
het is ook direct een extra drive in moeilijke tijden omdat je ook verantwoording hebt af te leggen aan diegene die voor jou garant staat
(Zo zie ik het dan nogal positief he)
Mijn vader is nog aan het dubben of hij direct een huis koopt voor me of garant gaat staan zodat ik er zelf ook aandeel in heb aan het eind van de rit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:09 schreef The_Hives het volgende:
[..]
haha, ach die verantwoording afleggen zou ik niet nodig hebben, maar mijn moeder kan niet garant staan want die heeft net zelf een huisgekocht dat erg zwaar op haar budget weegt. Daarnaast zullen mijn omes en tantes er ook niet veel voor voelen
Ja huizen prijzen staan op een "Altime High" je leent dus veel tegen weinig rente,quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:25 schreef JAY-T het volgende:
Kopen..
Hypotheek staat nu ook op een heel lage rente trouwens..
en de huren zijn normaal ?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef Roskoo het volgende:
Als je mee wil doen aan die belachelijke prijsopdrijvingen van makelaars moet je vooral kopen.
hmm, dat is waar. Mijn huis was ook maar ¤110000quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:03 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waar ik woon is de huizenmarkt nogal overspannen. Komen weinig huurhuizen vrij en koopwoningen boven de 2 ton zijn niet te betalen voor iemand die net 2 weken een vaste baan heeft
Dit roepen ze ook al jarenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:40 schreef G.I. het volgende:
[..]
wacht nog even dan stort de huizenmarkt fataal in (het word dus alleen maar goedkoper)
Vergeet het maar. De huizenmarkt stort toch in; Hij wordt nu al kunstmatig hoog gehouden door de overheid (door een woningtekort in stand te houden) omdat ze de 'babyboomers' hun spaarpotje niet willen afpakken. Als deze mensen beginnen dood te gaan of in een bejaardenhuis belanden, wordt het aanbod van woningen groter;en dan komt er ook nog een daling van de totale bevolking in 2020; reken maar uit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:00 schreef Dementor het volgende:
Kopen als het kan.
Als je het goed doet is het een mooie spaarpot voor later
volledig mee eens!!!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:04 schreef Botje96 het volgende:
In de huidige markt? Huren!
De huizenprijzen zijn op dit moment te absurt voor woorden. Nee, voor dat maandbedrag aan hypotheeklasten ga ik liever huren, en koop er lekker een appartementje van 60.000 bij ergens in het Meditterane gebied.
Krom liggen voor een hypotheek is ook niet alles, en het leven is meer dan alleen status.
Nee hoor, de eerste 30 jaar is 'ie van de bank en daarna mag je er nog steeds voor betalen ook al heb je het huis volledig afbetaald.quote:Op zondag 26 juni 2005 04:06 schreef Salvad0R het volgende:
kopen, dan is t van jou .
Heb jij ooit van inflatie gehoord? Over 15 jaar betaal jij geen 600 euro voor je huurhuis, maar 1200. Die gast die koopt heeft netjes z'n hypotheek vastgezet en betaalt nog steeds 600 Kun je nagaan wat dat over een periode van 30 jaar aan voordeel voor de koper oplevert, nog even los van het feit dat hij dan een huis als bezit heeft.quote:Op zondag 26 juni 2005 04:24 schreef Nickthedick het volgende:
Nee hoor, de eerste 30 jaar is 'ie van de bank en daarna mag je er nog steeds voor betalen ook al heb je het huis volledig afbetaald.![]()
Heb jij ooit van marktwerking gehoord? Denk je nu werkelijk dat als kopen zoveel goedkoper zou zijn, mensen nog steeds tegen die prijzen die jij schetst zouden kunnen verhuren? Alle prijzen van huren en kopen zijn op dergelijke wijze aan elkaar gekoppeld dat ze elkaar nooit ver zullen ontlopen.quote:Op zondag 26 juni 2005 09:43 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Heb jij ooit van inflatie gehoord? Over 15 jaar betaal jij geen 600 euro voor je huurhuis, maar 1200. Die gast die koopt heeft netjes z'n hypotheek vastgezet en betaalt nog steeds 600 Kun je nagaan wat dat over een periode van 30 jaar aan voordeel voor de koper oplevert, nog even los van het feit dat hij dan een huis als bezit heeft.
Als je ergens tijdelijk wilt gaan "zitten, een jaartje of 5, dan huren...........anders kopen![]()
Alleen jammer dat over 10 jaar de woningprijzen drastisch zullen dalen, en dan mag je nog steeds hetzelfde betalen.quote:Op zondag 26 juni 2005 10:31 schreef Asics het volgende:
toevallig net een huis gekocht. Huurprijzen stijgen alleen maar, en in de toekomst zullen die nog harder stijgen. ik heb de rente 30 jaar vast gezet dus ik weet 30 jaar lang wat ik elke maand zal betalen.
De eerste paar jaren na koop, zullen je maandlasten ongeveer gelijk zijn aan dat van een vergelijkbaar huurhuis. Maar snap je echt niet dat bij rentevast je hypotheeklasten gelijk blijven en je huur door de jaren heen omhoog gaat?quote:Op zondag 26 juni 2005 10:23 schreef Nickthedick het volgende:
Heb jij ooit van marktwerking gehoord? Denk je nu werkelijk dat als kopen zoveel goedkoper zou zijn, mensen nog steeds tegen die prijzen die jij schetst zouden kunnen verhuren? Alle prijzen van huren en kopen zijn op dergelijke wijze aan elkaar gekoppeld dat ze elkaar nooit ver zullen ontlopen.
Misschien zou jouw scenario als je een huis in de jaren '60 hebt gekocht met een rentevaste periode van 40 jaar redelijk kloppen (er is ook nog zoiets als WOZ-waarde), maar nu niet meer.
juist, de koper betaalt dan hetzelfde en jij dokt het dubbele van nu in je huurhuissiequote:Op zondag 26 juni 2005 10:38 schreef Nickthedick het volgende:
Alleen jammer dat over 10 jaar de woningprijzen drastisch zullen dalen, en dan mag je nog steeds hetzelfde betalen.![]()
Als het woningaanbod en daardoor de concurrentie groter wordt; JA (hoe vaak moet ik het nog uitleggen?)quote:Op zondag 26 juni 2005 10:48 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
De eerste paar jaren na koop, zullen je maandlasten ongeveer gelijk zijn aan dat van een vergelijkbaar huurhuis. Maar snap je echt niet dat bij rentevast je hypotheeklasten gelijk blijven en je huur door de jaren heen omhoog gaat?
Of denk jij misschien dat de huren gaan dalen
Man, je zegt hetzelfde als in je vorige post.quote:Op zondag 26 juni 2005 10:52 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
juist, de koper betaalt dan hetzelfde en jij dokt het dubbele van nu in je huurhuissie
heh heh! en dan betaalt-ie (als belastingbetaler) ook nog eens mee aan de hypotheekrenteaftrek van de huiseigenaren.quote:Op zondag 26 juni 2005 10:52 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
juist, de koper betaalt dan hetzelfde en jij dokt het dubbele van nu in je huurhuissie
Ja, ik heb een vraag. Wat snap je niet aan het feit dat huurpijzen onderhevig zijn aan inflatie en een rentevaste hypotheek niet.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:09 schreef Nickthedick het volgende:
Tip: lees eerst mijn posts vanaf het begin aandachtig door en roep maar als je vragen hebt.![]()
Je hebt gelijk, maar ook weer niet. Verhuurders kunnen op een gegeven moment niet meer CONCUREREN met koopwoningen, waardoor huurprijzen zullen STAGNEREN.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Ja, ik heb een vraag. Wat snap je niet aan het feit dat huurpijzen onderhevig zijn aan inflatie en een rentevaste hypotheek niet.
(+R)quote:Op zondag 26 juni 2005 12:01 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ook weer niet. Verhuurders kunnen op een gegeven moment niet meer CONCUREREN met koopwoningen, waardoor huurprijzen zullen STAGNEREN.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |