heb je dit nou nog bewerkt ofzo?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:53 schreef PhiNiks het volgende:
Deze is gaaf he? uurtje geleden gemaakt in Nederland
[afbeelding]
PS: eh.... ps
Meestal zet je het toestel op bulb (oneindige sluitertijd). Het nadeel van in West europa te wonen is dat je nogal snel te maken hebt met lichtvervuiling. Het licht van steden en industrie leg je dan vast bij lange sluitertijd. Het nadeel hiervan is dat de lucht niet zwart is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
domme vraag, maar druk je gewoon af in de hoop dat er een flits komt..
timen ljkt me vrij moeilijk namelijk
Ik heb het eens zo gedaan ja, en ik had na een kaartje vol missers een rakequote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
Heb ik wel gedaan, dit kon in dit geval omdat het een donderwolk was waar de bliksem elke keer in kwam. dus voor mij was het makkelijk, ik hoefde niet te raden waar de bliksem zou komen. dus ik heb een sluitertijd van 10 seconden genomen en gewoon elke keer op de lucht gericht.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
Wat een toeval, precies deze kwam ik op een andere site ook tegen...quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:53 schreef PhiNiks het volgende:
[afbeelding]
Maar heb je deze dan helemaal zelf gemaakt in ps of wel echt geschoten en bewerkt?quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:53 schreef PhiNiks het volgende:
[afbeelding]
sluitertijd van 8 sec en met een diafragma van ongeveer f9quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:24 schreef bloodsista het volgende:
hoe maken jullie in het donker foto;s dan, of word het voldoende opgelicht door de bliksem zelf?
Anders klik je op het linkje hieronder, daar is nog veel meer te vinden over het (on)weerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:36 schreef PankPinther het volgende:
kleine tip:
op deze pagina kun je de neerslag gebieden redelijk realtime bekijken:
http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
...
mooie fotos ja!quote:Op vrijdag 9 december 2005 18:26 schreef CybPraetorian het volgende:
ondertussen al weer dik 2 jaar geleden maakte ik deze foto's met een Ixus 430... theeft wel een drie-kwartier geduurt voordat ik ze had maar resultaat is mooi...
PS: dit zijn verkleinde foto's, origineel zijn ze 1600*1200
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon de straatlamp met wat zwarts overplakken...quote:Op zondag 11 december 2005 18:05 schreef AltamirA het volgende:
[..]
mooie fotos ja!
alleen jammer van die lamp links in beeld..had je de foto niet breed-beeld kunnen knippen? zou gaver zijn denk ik!
quote:Op zondag 11 december 2005 18:34 schreef P8 het volgende:
zijn er ook digitale camera's waarmee je de sluitertijd kan instellen?
quote:Op zondag 11 december 2005 18:41 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
"ja, die zijn er"
dat kan met het overgrote deel van de digitale camera's (tegenwoordig) wel hoor
welke camera heb je dan? als je een "manual" optie erop hebt zitten, moet het kunnenquote:Op zondag 11 december 2005 18:45 schreef P8 het volgende:
[..]
![]()
ik gebruik dat ding nooit, toch maar eens checken dan, je kan er wel mooie dingen mee maken
maar als je de flits ziet, ben je toch al veel te laat..quote:Op maandag 12 december 2005 12:40 schreef CybPraetorian het volgende:
die 2 foto's die ik gemaakt heb, zijn trouwens met een volledig automatische modus gemaakt. Ik heb steeds de knop half ingedrukt gehouden en wanneer ik een flits zag, drukte ik. Daarnaast heb ik hem neer gezet op het raamkozijn waar ik op uit keek...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |