abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28215866
Ik heb vanacht vast gezeten enzo en ik wou vragen, hoe groot is nou de kans dat ik veroordeeld word? Want ik wil echt geen strafblad. Het verhaal staat hier onder maar is getypt voor me zelf dus er staan wel namen in en is kut geschreven.
Ik moet erbij vermelden, ik zit in een rolstoel ivm gebroken enkel

Het IIE land, het feest voor de scholen in Almere. Aan het eind is er een dronknen jongen naast mijn lastig bezig. Ik zeg tegen hem kap es ff. En ja hoor, meneer begint agressief te doen. Terwijl ik hem op afstand houd met een kruk word hij echt agressief. Arnout zag dit en dook vol op hem. De jongen word het feest uit gezet en staat ons even later buiten op te wachten. De beveiliging was allang op de hoogte en heeft de jongen gezegd te moeten kappen en weg te gaan. Hij ging weg maar bleef op afstand staan. Er liepen flink wat mensen met ons mee richting het boemeltje, mede omdat de jongen agressief bleef doen. Vervolgens kwam hij weer maar dit keer om een hand te geven, en dat wij sorry moesten zeggen. Ok, een hand maar ik heb je niks gedaan dus ik zeg geen sorry. Dus we lopen uit elkaar, geen beste vriendjes maar er was totaaal geen dreigende situatie meer. We stonden 100 meter van elkaar, niet schreeuwend naar elkaar etc. Vervolgens komen er 2 politie dienders en komen naast mij staan. Meteen agressief en opgefokt. Ze willen me ID zien. Ik zeg top, alleen dan wil ik jouwe ook zien. Das me recht, wil ik graag gebruik van maken omdat ik niet achteraf genaaid wil worden. Daarop ging het mis, hij flipte de pan uit, begon me portomonnee af te pakken die ik zojuist weer in me tas probeerde te doen. Op dat moment greep de andere agent mijn rolstoel en trok deze naar achter, zonder dit te zeggen, zonder dat ik wist wie het was. Omdat er agenten aan me tas graaide reageerde ik op dat me rolstoel bewoog. Ik greep de agent bij zijn nek. Toen schrok ik, zag dat het een agent was en liet meteen los. Toen werd het nog erger. Met een handboei werd ik geslagen en dubbel gevouwen door de 2 agenten. De rechter agent die dus ook in me tas graaide schopt op me been in en riep richting Jeroen Kanker Pizza koerier hou je er buiten idioot. Terwijl ik al vast zat, niks meer kon doen werd er nog ff flink op me in gebeukt. Toen moest ik naar de auto lopen, let op! ik zei ik mag niet lopen zeggen ze je doet het maar lekker! punt. In de auto werd ik onbeleefd behandelt terwijl ik netjes vroeg hoezo loopt dit zo uit te hand om niks? Waarvoor ben ik nou opgepakt? Aangekomen op het buro werd ik in een cel geduwd. In de cel kwamen 3 agenten en duwde me naar de grond. Ze begonnen zomaar me broek uit te trekken, zonder te melden waarom of iets. Daar zit je dan in de cel, niet wetend wie er nog meer vast zit of hoe lang het gaat duren. Pissen als een rund moest ik en dat gaf ik meteen aan. Pas na een half uur mocht ik pissen. Na het pissen begon me been in de cel wel erg pijn te doen. Toen ik daarop belde om te melden en om te vragen of ik naar het ziekenhuis mocht was hun antwoord, stel je niet aan, je hebt niks. Later kreeg ik drinken en werd er naar me hoofd geschreeuwd door een agent dat ik geen coke moest snuiven, ze hadden coke gevonden ofzo. Gek want ik snuif geen coke en er zat dus ook geen coke in me tas. Toen ik wou weten of er meer zaten begon ik te schreeuwen, WENDY? JEROEN? IEMAND? Dit werd meteen beantwoord door een HOUD JE BEK door de agenten.
Tijd voor het verhoor. Omdat er allemaal vrouwelijk agenten liepen en ik er echt de pest in had zei ik dat ik me broek wou.
Toen wou die agent het halen maar omdat hij wel heel beleefd tegen me was zei ik laat maar. Hij nam netjes het verhaal af maar zei dat ik jokte, ik was niet geslagen. Heel beleefd was hij en ik tegen hem. Maar hij bleef volhouden dat ik de gene was die sloeg, terwijl ik geen een klap heb uitgedeeld. Toen moest ik weer in de cel. De hoofdofficier kwam langs en vertelde wat ik gedaan had, vol fouten en klopte niks van. Ik mocht hem niet verbeteren want dat had toch geen nut zei die. Toen zei ik wat is dan precies de reden dat ik luister? Waarom? ik mag er niet op reageren en het klopt niet. Iets later mocht ik gaan. De hele wachtruimte zat vol boze mensen om wat de politie gedaan had. Iedereen wou er wat van zeggen, namen van agenten en me helpen met me pijn. Maar we werden het buro uit gezet. Op naar het ziekenhuis, op de foto. Me hand zag er niet echt erg uit, nek had ik ook niet zo een last van maar zekerheid. Niks meer gebroken gelukkig alleen me arm gekneust.
Nu begint me arm toch wel zeer te doen en steekt er wat uit en me nek doet erg pijn maar goed. Het gips was gelukkig sterk genoeg en de breuk is door de schop niet verder open gegaan.

Maar tegen de agent mocht ik geen aangifte doen en mijn verhaal klopte niet volgens hun, erg gek als ik totaal onbekende mensen achter me heb staan en mij willen helpen.
De politie in almere is nep en ik mag voorkomen voor het mishandelen van een agent, terwijl ik niks gedaan heb, hoeren kut zooi
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_28215932
maar de vraag is nu een beetje zal ik terug naar almere gaan en daar alsnog de naam van de agent proberen te krijgen, of zal ik in Amsterdam gaan, en aangifte proberen te doen en dat hun de naam kunnen krijgen. Het toch het idee dat het in Amsterdam wat beter is, daar in almere hebben ze iets te veel films gezien
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:09:19 #3
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28215965
whehehehe, ik dacht dat ik gister een kutavond had, maar jij hebt het duidelijk nog kutter gehad
Met dubbel s; aldus
pi_28215975
Waren het wel lekkere vrouwelijke agenten?
pi_28215979
De cel is zooo kut.
pi_28215987
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:10 schreef Basp1 het volgende:
Waren het wel lekkere vrouwelijke agenten?
boeide me op dat moment weinig, had die moeder van die agent willen naaien, HARD
pi_28216015
Ik denk dat je er toch niet veel aan kan doe het is jou woord tegen hun. Als er geen opnames gemaakt zijn door kennissen sta je heel zwak. Zulke verhalen hoor je wel vaker, en waarschijnlijk krijg je geen strafblad, maar alleen maar een schikkingsvoorstel voor verstoring van de openbare orde, of verzet bij aanhouding of zo.

Veel succes er mee.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:17:38 #8
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_28216041
De L zit niet in 'T KoFSCHiP.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_28216042
ik bedenk me nu, het was voor een winkel, maybe hangen daar cameras. ik ga ze bellen zo
pi_28216046
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:17 schreef R2cksson het volgende:
De L zit niet in 'T KoFSCHiP.
ja ja heb het ff snel geschreven, nu het vers was wou ik het meteen ff op papier hebben dat ik bij een aangifte niet de helft vergeet oid
pi_28216052
Je wordt toch wel vrijgesproken op grond van je zwakzinningheid. Damn, wat ben jij
GIRO 800800
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:19:11 #12
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_28216061
Damn, voortaan beter rustig blijven, en eerst kijken wie het is voordat je iemand naar de nek vliegt.
Wat zijn we aan het doen ???
  † In Memoriam † zaterdag 25 juni 2005 @ 10:19:49 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_28216066
Ik zou teruggaan en eisen dat jouw versie van het verhaal op papier komt te staan! Misschien schiet het niks op maar dan heb je voor jouw gevoel er iets aan gedaan!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_28216070
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat je er toch niet veel aan kan doe het is jou woord tegen hun. Als er geen opnames gemaakt zijn door kennissen sta je heel zwak. Zulke verhalen hoor je wel vaker, en waarschijnlijk krijg je geen strafblad, maar alleen maar een schikkingsvoorstel voor verstoring van de openbare orde, of verzet bij aanhouding of zo.

Veel succes er mee.
Het zijn 2 agenten tegen schat ik 15 getuigen waar ik allemaal een verklaring van krijg en hun gsm nummer heb
pi_28216079
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef just me het volgende:
Ik zou teruggaan en eisen dat jouw versie van het verhaal op papier komt te staan! Misschien schiet het niks op maar dan heb je voor jouw gevoel er iets aan gedaan!
Ja maar zal ik dat niet op een ander buro doen? En het daar er goed over hebben, want anders krijg je toch weer dat ze elkaar willen indekken en het omdraaien etc. Als ik het bij een ander buro doe komt het denk ik wel beter op papier, maar de vraag is of hun niet zeggen ja dat moet je maar in Almere dan regelen
pi_28216089
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Damn, voortaan beter rustig blijven, en eerst kijken wie het is voordat je iemand naar de nek vliegt.
ja als agenten al aan je beginnen te trekken enzo, dan doe je domme dingen. Hij had gewoon ze ID moeten laten zien, in de cel heeft ie letterlijk nog gezegd Als ik me ID niet wil laten zien laat ik die gewoon niet zien hoor sukkel
pi_28216112
Pff liever fokkertjes wanneer gaan we leren dat de politie NIET je beste vriend is
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:25:38 #18
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28216118
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:10 schreef Brendovic het volgende:
De cel is zooo kut.
Ach, 1 nachtje is zo'n ramp toch niet?
Ben blij dat je niet een week dat smerig eten daar hebt moeten eten
Met dubbel s; aldus
pi_28216127
ik hou het er gewoon op dat ik dacht dat het een nep agent was omdat ie geen ID wou tonen en dacht dat het een roemeense oplichter was, als ik er echt gezeik mee ga krijgen.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:26:46 #20
101860 Tique
strictly seated concert
pi_28216130
Misschien kan je aangifte doen.
Ze mogen geen actie ondernemen als ze hun id niet tonen wanneer jij daar om vraagt.
Ze mogen ook niet zomaar in jou spullen zitten en je staat in je recht dat je je daar tegen verweerd!
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_28216131
Nederland zou er echt een stuk veiliger en beter op worden als het van lompe pubers als jij verlost zou worden. Ga je puistige gsm-vriendjes nou maar bellen om te komen getuigen, dan heeft de rechter ook weer wat te lachen.

Succes kerel
GIRO 800800
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:27:03 #22
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28216134
Wat een verhaal .

Ik zou er zeker wat aan proberen te doen. Zorg ervoor dat die getuigen ook alvast hun verhaal op papier zetten zolang het nog vers in het geheugen ligt. Veel succes joh.
pi_28216137
Hier staat nog niets over het gebeurde, misschien wordt het later op de dag er nog bij geplaatst.
http://www.politie.nl/Flevoland/Nieuws/
-
When God put teeth in your mouth he ruined a perfectly good arsehole
-
Imagination is the reality of the dreamer
pi_28216140
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:21 schreef Brendovic het volgende:

[..]

Ja maar zal ik dat niet op een ander buro doen? En het daar er goed over hebben, want anders krijg je toch weer dat ze elkaar willen indekken en het omdraaien etc. Als ik het bij een ander buro doe komt het denk ik wel beter op papier, maar de vraag is of hun niet zeggen ja dat moet je maar in Almere dan regelen
Volgens mij heeft de politie ook wel een soort fokforum, en moeten ze altijd heel hard lachen om mensen die proberen verhaal komen halen.

Listen, here is the law!
I am the law!
pi_28216143
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Nederland zou er echt een stuk veiliger en beter op worden als het van lompe pubers als jij verlost zou worden. Ga je puistige gsm-vriendjes nou maar bellen om te komen getuigen, dan heeft de rechter ook weer wat te lachen.

Succes kerel
Hahaha kneus
pi_28216148
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:26 schreef Notoire_Gek het volgende:

Succes kerel
Hoezo, we doen niemand kwaad, spreken ze aan me u en meneer en het zijn geen vrienden maar toevallige voorbij gangers die alles gezien hebben.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:29:44 #27
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28216169
Ik geloof er geen klote van. Je zal wel gewoon een irritant dronken teringlijertje zijn geweest en daarom ben je aangepakt. Gevolg -> Je ben als een klein bang jongetje overstuur geraakt en verzint nu allerlei onzin in een poging de politie te naaien. Maar dat werkt niet in dit landje. We zijn hier niet in Amerika.
pi_28216174
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:25 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Ach, 1 nachtje is zo'n ramp toch niet?
Ben blij dat je niet een week dat smerig eten daar hebt moeten eten
Ja maar ik had overal pijn, zat in een cel zonder iets, alleen een stenen bankje. En ik moest pissen als een rund
pi_28216189
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:28 schreef Brendovic het volgende:

[..]

Hoezo, we doen niemand kwaad, spreken ze aan me u en meneer en het zijn geen vrienden maar toevallige voorbij gangers die alles gezien hebben.
Toevallige voorbijgangers waarvan je tijdens het oppakken nog even snel hun gsm nummers hebt gekregen.

Of heb je visitekaartjes uit de politie auto gegooit.

Toch wel gevraagd of ze even de lamepen en de sirene wouden aanzetten toen je mee mocht rijden
pi_28216197
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik geloof er geen klote van. Je zal wel gewoon een irritant dronken teringlijertje zijn geweest en daarom ben je aangepakt. Gevolg -> Je ben als een klein bang jongetje overstuur geraakt en verzint nu allerlei onzin in een poging de politie te naaien. Maar dat werkt niet in dit landje. We zijn hier niet in Amerika.
ik zat in een rolstoel, geloof me , ik had wat bier op maar was totaal niet dronken. Ik kan niet eens lopen dus wat kan ik nou gedaan hebben?
Me vriendin is ook naar de grond gewerkt enzo.
pi_28216213
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toevallige voorbijgangers waarvan je tijdens het oppakken nog even snel hun gsm nummers hebt gekregen.

Of heb je visitekaartjes uit de politie auto gegooit.

Toch wel gevraagd of ze even de lamepen en de sirene wouden aanzetten toen je mee mocht rijden
Nee die zijn naar het buro gegaan om verhaal te halen enzo. Daar hebben ze aan me vriendin die niet in de cel hoefte alles gegeven
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 juni 2005 @ 10:36:45 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28216284
Met alle respect hè....

Ik geloof er geen flikker van. Dit is een half verhaal. Als je écht niets had gedaan, werd je de bak niet ingegooid.
pi_28216293
2 agenten hebben jou, terwijl je in een rolstoel zat, aangevallen?

omfg wat voor kutmongolen van een politie hebben we hier rondlopen? ..luister, beter maak je hier een rechtzaak van. Ga naar een advocaat en vertel je verhaal zoals je het hier hebt getypt. Zoek wat getuigen en zorg ervor dat die KUTagenten nooit meer in zo een positie komen.

man, ik kan me echt ergeren aan zulke machtsmisbruikers
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28216342
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:37 schreef Bennie_K het volgende:

omfg wat voor kutmongolen van een politie hebben we hier rondlopen? ..luister, beter maak je hier een rechtzaak van. Ga naar een advocaat en vertel je verhaal zoals je het hier hebt getypt. Zoek wat getuigen en zorg ervor dat die KUTagenten nooit meer in zo een positie komen.

man, ik kan me echt ergeren aan zulke machtsmisbruikers
dit is cynisch bedoeld mag ik hopen
GIRO 800800
pi_28216362
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:36 schreef Kreator het volgende:
Met alle respect hè....

Ik geloof er geen flikker van. Dit is een half verhaal. Als je écht niets had gedaan, werd je de bak niet ingegooid.
helaas is het zo. Ik ga zo al die gsm nummers bellen en vragen of ze het op papier willen zetten, zal die verklaringen ook paar ervan hier posten.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:40:11 #36
12646 Oom_Agent
pi_28216365
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:37 schreef Bennie_K het volgende:
Nee je leest het verkeerd. Hij pakte een agent bij z'n nek.
pi_28216377
Aangifte doen bij een ander bureau. Weet je nog ongeveer hoe de agenten eruit zagen?
pi_28216381
Je moet ook altijd op goede voet staan met de buurtagent. Fooien geven helpt echt!
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
pi_28216398
ja ik werd naar achter getrokken, zonder te zeggen door wie, terwijl er in me tas gegraaid word op zoek naar me id. Toen heb ik vanuit me stoel de agent vast gepakt maar ook meteen los gelaten
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:41:38 #40
12646 Oom_Agent
pi_28216403
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef hi2uplz het volgende:
Je moet ook altijd op goede voet staan met de buurtagent. Fooien geven helpt echt!
pi_28216405
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef hi2uplz het volgende:
hmm.. je begint nu wel te vervelen
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:41:55 #42
2168 -=Bioslock=-
we hope that you choke
pi_28216407
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:

Nu begint me arm toch wel zeer te doen en steekt er wat uit en me nek doet erg pijn maar goed.
Whehehee. Er steekt wat uit.
pi_28216420
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef boyv het volgende:
Aangifte doen bij een ander bureau. Weet je nog ongeveer hoe de agenten eruit zagen?
ja en ik neem aan een van die 15 gsm nummers ook wel. Het waren 2 fiets agenten
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:42:59 #44
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28216427
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:41 schreef -=Bioslock=- het volgende:

[..]

Aan de bovenkant ja. Een of ander puisterig ding met haar waar een hoop onzin uitkomt.
pi_28216428
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:41 schreef -=Bioslock=- het volgende:

[..]

serieus, maar die vrouw zei das vocht, maar voelt vrij hard aan voor vocht
pi_28216434
Gewoon aangifte doen in Amsterdam en een zooi brieven schrijven naar de Hoofdcommisaris van Almere (als ze die hebben), en eventueel de media opzoeken.
pi_28216435
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:42 schreef Brendovic het volgende:

[..]

En heben ze toen je rolstoel achter hun fiets gehangen om je naar het bureau mee te nemen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:43:52 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28216440
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:]Terwijl ik al vast zat, niks meer kon doen werd er nog ff flink op me in gebeukt. Toen moest ik naar de auto lopen, let op! ik zei ik mag niet lopen zeggen ze je doet het maar lekker! punt. In de auto werd ik onbeleefd behandelt
Jammer joh. Idd onzin dus.
pi_28216446
Boeie!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 juni 2005 @ 10:44:32 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28216457
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef Brendovic het volgende:

[..]

helaas is het zo.
Ik geloof er nog steeds geen flikker van. Hier in de stad staan áltijd coppers op het plein. Die doen helemaal NIETS als je niet compleet uit je dak gaat. Ze willen geen escalatie.
pi_28216472
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

[..]

de auto kwam later ter plaatse, die kwam zeg maar al geslagen was, toen was er ff rust, en kwam die auto er aan.
pi_28216481
Echt keihard aanklagen man...

o ja dat met die coke...is daar ook proces vebraal oid voor opgemaakt? Want dan meot je een bloedtest laten doen enzo, zo snel mogelijk, om te bewijzen dat je niet gesnoven had.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:45:56 #54
12646 Oom_Agent
pi_28216488
Maar blijkbaar heeft iemand ( misschien een kameraad van degene met wie je ruzie had) de politie op jou afgestuurd, gezien ze gelijk al wat opgefokt om je ID vroegen. En als je dan wat tegensputterd en ook nog eens een agent om de nek vliegt, moet je mee. Alleen vreemd dat de HovJ, die samen met jouw het PV doorneemt, de wijzigingen niet aanbrengt. Het is jouw verklaring, dus die moet letterlijk overgenomen worden.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:46:15 #55
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28216498
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:45 schreef Brendovic het volgende:

[..]

de auto kwam later ter plaatse, die kwam zeg maar al geslagen was, toen was er ff rust, en kwam die auto er aan.
Ga door. Het wordt steeds geloofwaardiger.
pi_28216502
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik geloof er nog steeds geen flikker van. Hier in de stad staan áltijd coppers op het plein. Die doen helemaal NIETS als je niet compleet uit je dak gaat. Ze willen geen escalatie.
nee hier in Amsterdam ook niet, maar in Almere blijkbaar wel. Alleen om het fact dat ik me ID terug deed toen ik die van hem niet mocht zien. Dat is de feitelijk aanleiding want toen begon het graaien in me tas enzo
pi_28216509
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:46 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Waarom zou ie hier over liegen
pi_28216518
quote:

In je openingspost waren ze nog met de auto. Ow wacht, ze hadden die natuurlijk die fietsen op dak van hun politie-auto. Zo rijden ze hier ook altijd rond.
GIRO 800800
pi_28216528
Was te verwachten.. Vrijdagavond, "spectaculaire achtervolgingen" is weer op Veronica geweest, puberfantasien gedreven door een alcoholroes slaan op hol, en volia, Fok! heeft er een nieuw topic bij
Live it!
pi_28216554
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

[..]

Nee joh. Ze hadden ondertussen een peleton ME opgeroepen.
pi_28216618
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:49 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

In je openingspost waren ze nog met de auto. Ow wacht, ze hadden die natuurlijk die fietsen op dak van hun politie-auto. Zo rijden ze hier ook altijd rond.
nee helemaal niet. Dat staat nergens, de 2 die mij geslagen hebben kwamen met de fiets, de auto waar ik in moest kwam later. totaal waren er aan het eind dus 5 agenten.

Maja ik ga stoppen met reageren. Zo is het gegaan en niet anders. Gelukkig heb ik mensen die het gezien hebben en dus het kunnen verklaren. Waarom zou ik dit verzinnen?
pi_28216646
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:54 schreef Brendovic het volgende:

Waarom zou ik dit verzinnen?
Geen idee.
Maar je zou niet de eerste zijn die een compleet bullshit verhaal op het forum gooit in de hoop wat aandacht te trekken ofzo.
pi_28216647
Ik had trouwens eigenlijk dit verhaal wel van ZepLeddelin verwacht
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 juni 2005 @ 10:56:14 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28216653
quote:

Waarom zou ik dit verzinnen?
Omdat je een kansarme breezertiener bent die op z'n pikkie is getrapt na het mishandelen van een agent.
pi_28216671
quote:

nee helemaal niet. Dat staat nergens, de 2 die mij geslagen hebben kwamen met de fiets, de auto waar ik in moest kwam later. totaal waren er aan het eind dus 5 agenten.

Maja ik ga stoppen met reageren. Zo is het gegaan en niet anders. Gelukkig heb ik mensen die het gezien hebben en dus het kunnen verklaren. Waarom zou ik dit verzinnen?
Ja, die 2 agenten hadden natuurlijk om versterking gevraagd, want met hun tweeen konden ze 1 rolstoeler niet aan.
GIRO 800800
  zaterdag 25 juni 2005 @ 10:57:50 #66
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28216682
Zal wel wat meer achter zitten.
pi_28216744
Zorg er voor dat je namen en adressen krijgt van de getuigen, Neem kontakt op met buro voor rechtshulp in je woonplaats, schrijf een brief naar de korpsleiding van almere. Zolang jij dat proces verbaal niet getekend hebt kunnen ze niks doen. Ik zelf heb ook zoiets aan de hand gehad en weigerde om een handtekening te zetten, omdat het hele verhaal niet klopte. Je getuigen zijn op dit moment heel belangrijk en ga met je verwondingen naar de ehbo , maak er zelf ook foto;s van als er uitwendig zichtbare verwondingen zijn, daarnaast bij de ehbo kan je vragen of ze een doktersverklaring af kunnen geven want zoals ik het nu zie heb jij een zaak tegen deze agenten. Bel vandaag naar het buro met een naam van een vriend en als jij weet hoe die agenten eruit zagen kan je wel met een smoesje achter hun namen komen. Iig hard aanpakken deze gasten want ze hebben zich maar tegedragen en zomaar je portomonee afpakken is nog steeds niet toegestaan ook niet door een opsporings bevoegde ambtenaar. dit zal er ook wel aardig verwarrend uitzien, maar ben net wakker na een giga kutnacht en kan me straks ook melden op het buro, ivm een inbraak die ze hier in huis hebben gepleegd.
pi_28216780
Dus EN je laat je ID niet zien als een agent je dat opdraagt EN je grijpt er 1 bij zijn nek? Vervolgens werk je niet echt mee en je noemt dat "ik deed niks"

Die agenten zijn jochies zoals jij gewoon spuugzat, altijd grote mond, geen respect. Groot gelijk dat ze je gelijk hebben aangepakt. En wees blij dat je in Nederland woont. In sommige landen hadden ze je daarvoor compleet gemarteld of jaren de cel in gegooid
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:04:29 #69
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28216803
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:22 schreef Brendovic het volgende:

[..]

ja als agenten al aan je beginnen te trekken enzo, dan doe je domme dingen. Hij had gewoon ze ID moeten laten zien, in de cel heeft ie letterlijk nog gezegd Als ik me ID niet wil laten zien laat ik die gewoon niet zien hoor sukkel
Nee, jij had niet zo moeten zeuren en je eigen ID moeten laten zien. Nou, dan laat je het zien aan 2 nepperds in een politiepak, erg man.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:06:04 #70
12646 Oom_Agent
pi_28216838
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:01 schreef Mach3 het volgende:
Bel vandaag naar het buro met een naam van een vriend en als jij weet hoe die agenten eruit zagen kan je wel met een smoesje achter hun namen komen.
crimineel....... met een valse naam info gaan vragen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:07:17 #71
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28216866
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:46 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Straks komt er nog een stuk met een arrestatieteam hoor.
pi_28216871
ik liet me id zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
pi_28216898
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:07 schreef Brendovic het volgende:
ik liet me id zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
Ja? En wie ben jij? Handhaaf jij de wet ook?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:09:16 #74
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_28216901
quote:
ik liet me lid zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:09:35 #75
15600 BB-King
Long live the King!
pi_28216909
Ben je een neger?
Zo niet, dan had je moeten zeggen dat een neger het gedaan had.

Succes!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:09:55 #76
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28216916
quote:
Met alle respect hè....

Eehmmzz, dat is niet altijd waar Krea; ik heb een week gezeten voor het gooien van een bierflesje
Met dubbel s; aldus
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:11:06 #77
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28216936
Als je verhaal helemaal klopt, moet je aangifte doen en een klacht indienen. Of beter nog, neem een advocaat en laat die de klacht indienen en bespreek met hem/haar het hele verhaal.
pi_28216937
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Eehmmzz, dat is niet altijd waar Krea; ik heb een week gezeten voor het gooien van een bierflesje
Okee wat snap jij niet aan "echt niks doen"?
Een bierflesje gooien IS wel iets doen.
Sjeez...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:11:30 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28216945
quote:

[..]

Naar de koningin?
pi_28216962
quote:

Naar een agent ofzo?
of was het een flesje gevuld met benzin en een brandende lont?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:10 #81
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_28216970
quote:
ik liet me id piemel zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:17 #82
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28216973
quote:

[..]

Gevuld met brandstof naar een moskee?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:19 #83
12646 Oom_Agent
pi_28216976
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:11 schreef Pool het volgende:
Als je verhaal helemaal klopt, moet je aangifte doen en een klacht indienen. Of beter nog, neem een advocaat en laat die de klacht indienen en bespreek met hem/haar het hele verhaal.
Yep en niet hier alles neerzetten !!

Alles werkt op het moment al tegen je........

Ook Politie Almere leest mee op het Fok!Forum!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:13:21 #84
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_28216978
"Ik heb vroeger zelf ook altijd agent willen worden, maar heb besloten toch maar de lagere school af te maken..."

succes iig
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:14:32 #85
12646 Oom_Agent
pi_28217004
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Damn......proest hier even mijn beeldscherm onder de koffie.....
  Official ESF Kreviewer zaterdag 25 juni 2005 @ 11:15:47 #86
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28217037
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Naar een agent met de opmerking "JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDDDDDD!!!!!!!!! IK HEB GRANATEN IN ME HUISSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!"
pi_28217082
Je lijkt me een vervelend irritant ruzieschoppertje. Zo eentje die altijd in ruzies beland en waarvan je vrienden het maar kunnen oplossen. Volgende dag was iedereen maar tegen je en aggressief tegen jouw.
en dat terwijl je altijd zo relaxed bent...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:22:24 #88
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_28217186
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef TrenTs het volgende:

[..]
Goed gezien.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:22:40 #89
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28217194
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:17 schreef H.Chinaski het volgende:
Je lijkt me een vervelend irritant ruzieschoppertje. Zo eentje die altijd in ruzies beland en waarvan je vrienden het maar kunnen oplossen. Volgende dag was iedereen maar tegen je en aggressief tegen jouw.
en dat terwijl je altijd zo relaxed bent...
Dan kun je beter een moraalridderige, dyslectische kutnewbie zijn ja.
pi_28217312
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan kun je beter een moraalridderige, dyslectische kutnewbie zijn ja.
pi_28217337
het belangrijkste wat je nu zou moeten doen, is een arts opzoeken en eventuele fysieke schade laten vaststellen en hem dit laten optekenen ...
Zo'n attest kan een zwaar drukmiddel vormen in een vervolgend gesprek met de politie, omdat als het tot een aanklacht tegen de politie komt, juist die artsenverklaring héél belangrijk is en tot een schadevergoeding _kan_ leiden (lhoewel je dat niet moet overdrijven, je wint er zelf weinig mee; een advocaat verdient er meer aan en het zal je veel tijd kosten) ...

slimmer is het vervolgens met zo'n artsen verklaring het gesprek met dat politie-bureau aangaat .. en dan jouw eisen stelt ...
(Als de arts niks vast kan stellen, laat hem minstens dat optekenen wat hij aantreft en gebruik enkel het feit dat je een artsverklarig _hebt_, zonder verder deze de politie te laten lezen en suggereer enkel dat hier mogenlijk een en ander instaat welke grond voor een schadevergoeding zou kunnen zijn...)

Ik vermoed eigenlijk dat het helemaal niet tot een proces verbaal komt, en al helemaal geen aanklacht, omdat de politie verdomd goed weet dat ze er heel erg zwak staan ...
maar jij kunt misschien andere eisen stellen (alhoel, gezien wat er vooraf ging, dat 'sorry' zeggen, wat mij een beetje kinderlijk overkomt, vraag ik me af of jij nu van die politie excuses zou gaan eisen)

Wat betreft de vraag of jij daar fout zat ... ja, grotendeels wel, een agent in uniform wordt al geidentificeerd door zijn uniform en als deze je een bevel geeft, heb je dat op te volgen ... nee, dan moet je niet lastig gaan doen, een beetje 'etteren', eerst je ID te voorschijn halen en dan snel wegstoppen ...
Dat je in een rolstoel zit is helemaal geen argument ervoor dat je een 'lieverdje' zou zijn, ook mensen die in een rolstoel zitten kunnen dingen verkeerd doen ...

Een tweede is wel dat de politie geen overdreven geweld mag gebruiken, en een arrestant geen werkelijke schade mogen toebrengen ... ik vermoed dat de agenten dachten dat je eigenlijk niet in die rolstoel hoorde (die misschien van een vriend zou zijn geweest) en dat ze daardoor je wel eventjes snel hardhandig je eruit konden halen ... maar daar hebben zij een hele grote fout gemaakt; dat hadden ze niet mogen doen ...

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 25-06-2005 11:34:07 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:29:01 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28217347
vriend van mij is ook een keer zwaar mishandeld in zijn cel, nadat hij een agent had geslagen. ging in toerbeurten.

dus ts als het echt waar is wat er allemaal gebeurd is, dan snap ik dat je een kutnacht hebt gehad. cel is erg a-relaxed idd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 11:30:38 #93
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28217392
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nee, naar een kerel die lastig was en problemen zocht.
Maargoed, ik heb alleen maar vastgezeten omdat die gast ff later door 4 man in elkaar gebeukt was en ik toevallig vlak van te voren mot met hem gehad had in de kroeg toen ie uit het niks mn broertje aanvloog.

ps: als ik hem voor de auto krijg geef ik alsnog gas
Met dubbel s; aldus
pi_28218027
Ik heb gebeld naar politie amsterdam, hun zeggen dat ik beste afspraak met de leiding van het buro kan maken en na dat gesprek kan besluiten aangifte te doen of niet. Ik weet niet, die agent moet wel heel overtuigend ze aanklacht tegen mij van mishandeling intrekken enzo wil ik geen aangifte gaan doen.
pi_28218080
Politie maakt teveel MISBRUIK van hun machtspositie.

Vaak genoeg is er niks aan de hand, en dan maakt de politie er zelf een drama van.

Voordat ze ook maar een kloppend verhaal gehoord hebben gooien ze mensen al in de boeien.

Zo ga je toch niet met mensen om in Nederland....

BLAUW slaat je finaal BLAUW...op den duur krijg je dan wel meer blauw op straat, mjah
Mensen hebben een natuurlijke weerstand tegen ideeën waar ze zelf niet opgekomen zijn
pi_28218830
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 11:28 schreef RM-rf het volgende:
Wat betreft de vraag of jij daar fout zat ... ja, grotendeels wel, een agent in uniform wordt al geidentificeerd door zijn uniform en als deze je een bevel geeft, heb je dat op te volgen ... nee, dan moet je niet lastig gaan doen, een beetje 'etteren', eerst je ID te voorschijn halen en dan snel wegstoppen ...
Een agent wordt niet geidentificeerd door zijn uniform, zijn ambstinstructies verplichten hem zelfs om bij verzoek daartoe zijn identificatie als diender te tonen (in tegenstelling tot de burgeragent die dit ongevraagd moet doen). Aan de andere kant is de burger verplicht om bij eerste verzoek daartoe zijn of haar legitimatie te tonen aan de diender.
Vraag is alleen, wie moet eerst tonen, de diender om aan te geven dat die gerechtigd is om dat te vragen (waardoor de burger niet meer zijn of haar legitimatie op eerste verzoek kan tonen), of degene die het het eerst gevraagt wordt (de burger dus, die op eerste verzoek zal moeten tonen, en daarna het recht heeft om te weten of diender wel diender is)

Persoonlijk neig ik ernaar dat de burger zekerheid mag hebben over de bevoegdheid van iemand die meer wil dan een burger mag, en zal de diender zich dus eerst moeten legitimeren als diender.
Voorzover ik weet is er echter nog nooit een proefproces geweest over de vraag wie nu eerst moest tonen.

Wat betreft het etteren ben ik het met je eens, dat gedrag maakt wel een sfeer, waar op een bepaalde manier op gereageerd wordt. Bovendien gaan agenten er misschien ook nog teveel vanuit dat hun dienstpak voldoende moet zeggen, zonder dat ze de eventueele maas in de wet doorhebben (hoeveel boetes wegens negeren van verzoeken tot identificatie kunnen de prullenbak in indien er een uitspraak komt waarin bepaald is dat de burger gelijk heeft wanneer die wel die politielegitimatie wil zien voordat die zijn eigen legitimatie toont)
pi_28219181
ik weet ze naam, maandag belt de hoofd van het buro me op voor afspraak en om aangifte te doen. Mede omdat er zo veel getuige waren ben ik vrij gelaten en word er serieus naar gekeken is er gezegd door de telefoon
pi_28219218
he brendovic...je moet ook vragen of die agent aanwezig kan zijn. En hem dan voor zijn baas confronteren met waarom hij zich zo gedroeg
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
pi_28219249
uiteraaaard, wil hem nog ff goed bekijken en diep in ze ogen kijken
  Eindredactie Games zaterdag 25 juni 2005 @ 13:02:07 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28219564
het IIE is ook bagger, ben blij dat ik ervan af ben
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:03:58 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28219622
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 12:50 schreef Brendovic het volgende:
uiteraaaard, wil hem nog ff goed bekijken en diep in ze ogen kijken
wordt lastig als je in een rolstoel zit.

wel heel veel succes gewenst met die klootzak. hoop dat ie schoorvoetend zijn excusses kan gaan maken. gebruik je rolstoel maar goed in die strijd.
pi_28219665
hier in kerkrade gebeuren dergelijke dingen ook, vooral dat van getuigenverklaringen omdraaien, gelukkig zijn de meesten dan zo slim om niet te tekenen.
pi_28219789
Wat het verhaal nog wel geloofwaardig maakt is dat veel politieagenten machtsgeile kneuzen zijn en Almere is een kutstad dus daar zullen er wel meer van zitten

Getuigenverklaringen omdraaien is iets wat ze bij hun opleiding krijgen volgens mij, dat doet bijna elke agent wel. Dan moet je gewoon jezelf rustig blijven herhalen en hem blijven verbeteren als hij het op zijn manier in de computer wil tikken.
pi_28219811
Ik hoef niet perse in een rolstoel, maar dat konden hun niet weten, ik heb ook wel krukken hoor maar als je biertje gaat drinken in de zon kan je gewoon niet zo lang op 1 been staan, vandaar de rolstoel
pi_28219829
Ik vind dat je met je ouders moet gaan overleggen hoe je de situatie moet aanpakken.
Als het echt zo gegaan is zou ik een advocaat inschakelen en een zaak beginnen tegen die agenten.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:15:22 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28219928
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:10 schreef Brendovic het volgende:
Ik hoef niet perse in een rolstoel, maar dat konden hun niet weten, ik heb ook wel krukken hoor maar als je biertje gaat drinken in de zon kan je gewoon niet zo lang op 1 been staan, vandaar de rolstoel
nee, maar aangezien de agent nogal 'overactief' zijn werk beoefende kan je de rolstoel goed gebruiken om je punt kracht bij te zetten.
pi_28220109
niet alleen kan die rolstoel kracht bij zetten aan je verhaal, zonder rolstoel heb je kans dat je ze opeens niet geloven (je zult dan eerst het ongeloof dat je nu wel met hulp kunt lopen weg moeten nemen, voordat je de andere problemen kunt bespreken).
Aan komen zetten met de rolstoel met de krukken erbij (kun je soms aan een rolstoel vastzetten) kan in elk geval al een signaal geven dat het wel jouw eigen rolstoel is, en je de mogelijkheid bieden om even een paar tellen omhoog te komen om hem in zijn ogen te kijken, en dan theatraal weer in je stoel te zakken
pi_28220178
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind dat je met je ouders moet gaan overleggen hoe je de situatie moet aanpakken.
Als het echt zo gegaan is zou ik een advocaat inschakelen en een zaak beginnen tegen die agenten.
Ja maandag dat gesprek, ff zien hoe dat loopt.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:30:01 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28220303
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:22 schreef frederik het volgende:
niet alleen kan die rolstoel kracht bij zetten aan je verhaal, zonder rolstoel heb je kans dat je ze opeens niet geloven (je zult dan eerst het ongeloof dat je nu wel met hulp kunt lopen weg moeten nemen, voordat je de andere problemen kunt bespreken).
Aan komen zetten met de rolstoel met de krukken erbij (kun je soms aan een rolstoel vastzetten) kan in elk geval al een signaal geven dat het wel jouw eigen rolstoel is, en je de mogelijkheid bieden om even een paar tellen omhoog te komen om hem in zijn ogen te kijken, en dan theatraal weer in je stoel te zakken
jij maakt er wel iets heel moois van
  zaterdag 25 juni 2005 @ 13:30:37 #110
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28220325
quote:
Ik heb vanacht vast gezeten enzo en ik wou vragen, hoe groot is nou de kans dat ik veroordeeld word? Want ik wil echt geen strafblad. Het verhaal staat hier onder maar is getypt voor me zelf dus er staan wel namen in en is kut geschreven.
Ik moet erbij vermelden, ik zit in een rolstoel ivm gebroken enkel
.....
Hoeveel getuigen heb je van dit voorval. Tevens als deze agenten zich niet geidentificeerd hebben na jouw aanvraag (getuigen) kom je hiermee weg. Je voelde je bedreigt, en kon niet met zekerheid vast stellen of ze echte agenten waren. Heb je blauwe plekken van het voorval foto's van maken.
Alle getuigen aangifte laten doen van openbbare geweld pleging van deze agenten.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_28221962
ik heb er meer als 10
pi_28222225
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:22 schreef Brendovic het volgende:
ik heb er meer als 10
psychiaters bedoel je?
GIRO 800800
pi_28225454
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:31 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

psychiaters bedoel je?

De politie in Flevoland zuigt, echt van die machtgeile homo's
There you go..
pi_28226568
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Macchia_Nera het volgende:

[..]

De politie in Flevoland zuigt, echt van die machtgeile homo's
precies, tuurlijk mag je me id zien, maar wel gewoon op een normale manier zonder agressieve houding. als ik er aan terug denk had ik maybe beter gewoon kennen accepteren dat de agent zich niet aan de regels hield, andere kant, hij het gewoon moeten uitleggen waarom die me ID wou, en waarom ik die van hem niet mocht zien. Ik weet niet of ik daarvoor al die pijn nu over heb. Maja vd week zie ik hem weer, ik hoop me rustig te kunnen houden.
pi_28226739
quote:
over tonen van politielegiteimatie schreef Op zaterdag 25 juni 2005 17:26 Brendovic het volgende:
en waarom ik die van hem niet mocht zien.
Ik ben benieuwd waarom jij die legitiematie van hem niet mocht zien.Was ie wel verplicht namelijk
pi_28227213
Ik wel ook politieagent worden, lekker brutale pubertjes in elkaar slaan.

Ik geloof btw geen zak van je verhaal, je zult wel lastig zijn geweest en hebben staan schreeuwen enzo.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:26:15 #117
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28228488
Gast, ik ben bekend met die agenten in Almere. Het zijn inderdaad een stel lijers, maken misbruik van hun macht en houden je om het minste geringste aan. Al met al dus een stel kutmongolen. Ik heb je verhaal gelezen en ik moet zeggen dat je volledig in je recht.

Want, die agenten in Almere handelen namelijk wel vaker op die manier, helaas. Er mag dus best wel eens perk en paal gesteld worden en een aantal agenten hun bevoegdheid ontnemen,
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_28228657
wat een gefrustreerde kenkerpolitieagenten
ik wil wedden dat ze een kleine penis hebben en dat ze vroeger door hun vader geindoctrineerd werden .
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:32:26 #119
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28228804
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 18:29 schreef Salvad0R het volgende:
wat een gefrustreerde kenkerpolitieagenten
ik wil wedden dat ze een kleine penis hebben en dat ze vroeger door hun vader geindoctrineerd werden .
Jij bent toch zo'n stoere wannabe neger met een veel te grote smoel? Heb jij ervaring met zulk soort agenten?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:34:26 #120
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28228913
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 17:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik wel ook politieagent worden, lekker brutale pubertjes in elkaar slaan.

Ik geloof btw geen zak van je verhaal, je zult wel lastig zijn geweest en hebben staan schreeuwen enzo.
Ach, flikker toch een eind op man. Als je niet weet hoe die agenten daar zijn heb je geen recht van spreken.

Sukkel.
pi_28229061
Ja ze zijn daar heel anders als in Amsterdam. Bijv, loop je hier met een jointje of een drankje op straat vragen ze beleeft wil je het weg doen of doe het ff niet zo in het openbaar, ze corrigeren je waardoor je respect voor ze heb en mee werkt en sorry zegt, daar is het dus meteen vol erop, id id id
  zaterdag 25 juni 2005 @ 18:42:13 #122
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28229187
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 18:38 schreef Brendovic het volgende:
Ja ze zijn daar heel anders als in Amsterdam. Bijv, loop je hier met een jointje of een drankje op straat vragen ze beleeft wil je het weg doen of doe het ff niet zo in het openbaar, ze corrigeren je waardoor je respect voor ze heb en mee werkt en sorry zegt, daar is het dus meteen vol erop, id id id
Precies, het is wel gewoon waar. Als je daar met je peuk op Centraal loopt waar je niet mag roken vragen ze je fatsoenlijk die sigaret te doven. Daar heb ik meer respect voor dan er gelijk op te knallen als een stel machtsgeile idioten.
pi_28229192
http://www.dagbladvanalmere.nl/Index

klikken op contact en kijken of ze intresse hebben in je verhaal
pi_28229358
ja maar ik wacht even het gesprek eerst af, als ze daar de fout toegeven en de aanklacht van mishandeling van een agent intrekken en die agent zelf echt oprecht sorry zegt ga ik erna niet meer de media opzoeken, als ze daar echter weer gaan liegen dan word het feest.
pi_28229432
verklaring van de vriend die toevallig op een brommer voorbij kwam en het zag gebeuren:

alleen hij heeft het verkeerd gezien, ik heb me id wel laten zien maar terug getrokken nadat de agent zijn kaart niet liet zien.

Na een conflict op het IIE land (een feest) waren vrienden van mij richting het centraal station gegaan toen ik kwam aanrijden. Nadat ik zag dat de vriendin van een vriend (zittende in een rolstoel met gebroken enkel) van mij aan het huilen was zijn we als groep gaan praten over wat er precies gebeurd was. We stonden toen gedeeltelijk op het fietspad. Niet veel later kwamen er al 2 politie agenten op de fiets aan fietsen, die al op een vrij arrogante en bazige manier vroegen wat er aan de hand was. Toen een van de agenten ook nog eens de identiteitskaart van de jongen in de rolstoel vroeg was de verwarring helemaal groot.
Uit angst voor negatieve gevolgen met de politie wilde de jongen in rolstoel zijn identiteitskaart niet geven waardoor de agent zei dat hij hem ging arresteren en meenemen naar het bureau. Waarop de jongen in rolstoel antwoordde dat hij er niet mee eens was en niet mee naar het bureau wilde gaan. De agent begon de jongen te arresteren op een agressieve manier door hem bij zijn keel te pakken (in een wurg greep) en naar achteren te sleuren van het fietspad af waarbij de jongen zo schrok dat hij de politie agent naar achteren in zijn geslicht geslagen heeft,
Achteraf hebben de 2 agenten dit omgedraaid en zeiden dat hij eerst de agent geslagen heeft en dat, dat de reden was van zijn arrestatie, niet alleen ik maar bijna een groep van 15 mensen hebben gezien dat dit niet het geval was.
Na de tik in het gezicht werd de politie agent nog agressiever en begon hem nog veel harder aan te pakken. De agent probeerde beide armen van de jongen op zijn rug te krijgen (wat als je in een rolstoel zit met je gebroken enkel omhoog vrij moeilijk gaat) en de jonge zo, ernstig bezeerde. De jongen begon een aantal keren te schreeuwen dat hij mee zal werken, omdat hoe de agent het nu probeerde pijnlijk en onmogelijk was. Maar de agent ging gewoon door en had hem uiteindelijk in de boeien gekregen waarna hij vervolgens zwaar op het hoofd van de jongen (in rolstoel met gebroken enkel, omhoog en onderhand ook al handboeien zat) ging leunen zodat hij niets kon doen. Wat helemaal niet nodig was. Kortom de agent heeft deze jongen op een zodanig agressieve manier gearresteerd zonder enige rede. Achteraf bleek dat de agenten alleen maar kwamen “helpen” omdat de jonge in rolstoel geslagen was op het feest (IIE Land). Maar uit hun manier van doen was dit niet duidelijk geworden ook hadden ze er niets over gezegd en hadden zo de jonge het gevoel gegeven dat hij schuldige was.

Ik ben verder gaan werken. Na mijn werk ging ik naar het politiebureau.

Nadat we tot kwart voor 11 gewacht hebben, kwam hij eindelijk vrij. Zijn arm en oog waren opvallend helemaal dik geworden en hij vertelde dat de agent hem in de cel geslagen en geschopt heeft.
We zijn toen naar het ziekenhuis gegaan en hebben door de arts een “slachtoffer van een geweld misdrijf” document laten maken.
pi_28229615
Politie in almere is ook vrij onbeschoft, komt door de vele opgefokte jongeren die daar rondlopen. Dat is ook meteen de reden van de complete bivakering van het station daar na 7? uur waarbij de trappen aan de bus zijde compleet wordt afgezet waardoor je enkel via de stationshal nog op de trein kunt waar meestal rond de 8 beveiligingman zit en met grote regelmaat de politie.

De politie heeft o.a. daarom nogal een harde houding tegenover jongeren. ook vind ik zelf niet dat ze goed bezig zijn. Iemand die ik kende werdt continue gestalked door haar ex. aangifte gedaan maar gebeurde niets, ze was toen tijdelijk bij mij ingetrokken om 'onder te duiken' na verloop van tijd stond die ex dus voor mijn deur. politie wilde niet komen omdat het nog niet geescaleerd was. Pas toen ik door de telefoon zei dat ik nu mijn kruisboog van de muur heb getrokken en bij deze het wel geescaleerd is kwamen ze met honden en al langs. kruisboog heb ik mogen inleveren, hing nog gewoon aan de muur. gelukkig nooit hoeven voorkomen. het stalken is daarna wel opgehouden.

De politie, je beste vriend, zeker in almere
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:06:32 #127
12646 Oom_Agent
pi_28229812
had gelijk je legitimatiebewijs laten zien !! geen gezeur, jij blij, agenten blij, iedereen blij.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:12:21 #128
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28229970
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:06 schreef Oom_Agent het volgende:
had gelijk je legitimatiebewijs laten zien !! geen gezeur, jij blij, agenten blij, iedereen blij.
Onzin, als jij het hen vraagt zijn ze dat verplicht, net zo goed.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:14:30 #129
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28230014
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:13 schreef Basp1 het volgende:

Veel succes er mee.
je legt het ten alle tijde af tegen de politie
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28230103
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:06 schreef Oom_Agent het volgende:
achteraf had ik hem beter niet kunnen terug trekken ja, maar goed, wist ik veel dat ie dan helemaal zou flippen. Op buro werd me ook nog eens gezegd dat een agent zijn id helemaal niet hoeft te laten zien
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:18:48 #131
12646 Oom_Agent
pi_28230128
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:12 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Onzin, als jij het hen vraagt zijn ze dat verplicht, net zo goed.
Inderdaad, het is verplicht. Maar je kan het je eigen ook moeilijk maken.
pi_28230148
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:14 schreef edje34 het volgende:

[..]

tsja maar als hij ontkent dat hij ze id niet wou laten zien, dan flip ik echt.
pi_28230176
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Ja maar wij hadden echt een vriendelijke instelling hoor tegen ze, netjes gesproken etc. Het was niet zo dat ik agressief was en het bedreigend over kwam ofzo, verre van
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:21:41 #134
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28230234
Wat leest dat kut zeg zonder gebruik van alinea's.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:24:46 #135
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28230315
quote:

[..]

Je maakt het jezelf niet moeilijk. Je maakt alleen gebruik van wat er mogelijk is en wilt een stukje zekerheid. Zij maken het jou moeilijk doordat ze denken dat ze boven de wet staan.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:25:43 #136
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_28230330
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:14 schreef edje34 het volgende:

[..]

Ik vind het wel goed als agenten af en toe wordt duidelijk gemaakt dat er ook aan hun bevoegdheden grenzen zitten. Prima als in zaken als deze klachten worden ingediend en de media worden gezocht.
pi_28230413
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 18:32 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jij bent toch zo'n stoere wannabe neger met een veel te grote smoel? Heb jij ervaring met zulk soort agenten?
ik doe nooit agressief tegen autoriteiten. ikga ze gewoon uit de weg
pi_28230471
quote:

[..]

fuckoff man, agenten flippen Allemaal als je ze om hun ID vraagt.
het lijkt net of elke korpschef elke Klote straatwout ingeprent heeft dat ze het niet moeten pikken als ze om ID gevraagd worden, omdat ze immers "gezag" horen uit te stralen.
Politieagenten zijn machtsgeil . en toch slaafs .
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:30:57 #139
12646 Oom_Agent
pi_28230487
Mocht je er niet uitkomen met de korpsleiding van de politie Flevoland:

In artikel 2 van de ambtsinstructie staat het volgende beschreven:
quote:
Artikel 2

De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt:

bij optreden in burgerkleding ongevraagd, tenzij bijzondere omstandigheden dit onmogelijk maken, en

bij optreden in uniform, op verzoek daartoe.
Succes.........
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:32:46 #140
12646 Oom_Agent
pi_28230529
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

fuckoff man, agenten flippen Allemaal als je ze om hun ID vraagt.
het lijkt net of elke korpschef elke Klote straatwout ingeprent heeft dat ze het niet moeten pikken als ze om ID gevraagd worden, omdat ze immers "gezag" horen uit te stralen.
Politieagenten zijn machtsgeil . en toch slaafs .
Gaarne een beetje dimmen, niet gelijk zo gaan schreeuwen Salvad0R. TS staat in z'n recht......
pi_28230700
het bangste ben ik eigenlijk dat de agent het ontkent enzo en dat de getuige niet gelooft worden en ik een strafblad heb, dan ben ik echt goed de lul
pi_28230719
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:32 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Gaarne een beetje dimmen, niet gelijk zo gaan schreeuwen Salvad0R. TS staat in z'n recht......
anders krijg ik zeker een boete
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:43:46 #143
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28230866
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:38 schreef Brendovic het volgende:
het bangste ben ik eigenlijk dat de agent het ontkent enzo en dat de getuige niet gelooft worden en ik een strafblad heb, dan ben ik echt goed de lul
Strafblad zal wel meevallen hoor. En hij kan het best ontkennen. Maar met een aantal getuigen sta je best sterk.
pi_28230885
wederspannigheid op je geweten.. staat niet best jongen
Is it you?
pi_28230958
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik vind het wel goed als agenten af en toe wordt duidelijk gemaakt dat er ook aan hun bevoegdheden grenzen zitten. Prima als in zaken als deze klachten worden ingediend en de media worden gezocht.
There you go..
pi_28231098
Ik geloof er niks van...
Of je vertelt maar de halve waarheid?
Of je bent gewoon een fantast?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:51:32 #147
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28231114
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:50 schreef kevin85 het volgende:
Ik geloof er niks van...
Of je vertelt maar de halve waarheid?
Of je bent gewoon een fantast?
Je gelooft nog steeds in het goede van de politie?
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:54:27 #148
12646 Oom_Agent
pi_28231192
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:25 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik kan mijn auto geeneens meer gratis parkeren in Zoetermeer.......
  zaterdag 25 juni 2005 @ 19:55:39 #149
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28231219
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:54 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Ik kan mijn auto geeneens meer gratis parkeren in Zoetermeer.......
!

Tis me wat.
pi_28231295
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:51 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Je gelooft nog steeds in het goede van de politie?
Uiteraard.
Ik ben het overigens wel eens met het feit dat de politie in Amsterdam (mijn korps) wat relaxter is
  zaterdag 25 juni 2005 @ 20:01:31 #151
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_28231378
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:58 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Uiteraard.
Ik ben het overigens wel eens met het feit dat de politie in Amsterdam (mijn korps) wat relaxter is
Ik geloofde inderdaad ook in het goede van de politie en zei dat iedereen niet zo moest zeiken. Maar na wat "Almere-incidentjes" sta ik er anders tegenover.

En dat vind ik jammer, want ik heb respect voor die gasten die vervelende lui aanhouden.
pi_28231402
Je heet niet toevallig Rodney King he... Ben je toevallig wel zwart? Dan kan je het altijd nog op rascisme gooien...
Ja, ik generaliseer.
pi_28231507
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 19:58 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Uiteraard.
Als jij bij de politie zit (maak ik hieruit op), hoe kijk jij dan aan tegen de combi politiewet artikel 8a lid 1, politiewet 1993 artikel 9 lid 3, en de eerder gequote ambstinstructie artikel 2.

citaat : "Artikel 8a
1.
Een ambtenaar van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van de politietaak" einde citaat.
citaat : "In de ambtsinstructie worden regels gegeven ter uitvoering van de artikelen 7 en 8." einde citaat (alletwee uit politiewet 1993).

Geeft die combi bij weigering tot identificatie als agent geen ongeldig verzoek tot identificatie van de burger, waardoor een aanklacht wegens overtreding van de wet op de identificatie zinloos geworden is?
pi_28231532
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Ik geloofde inderdaad ook in het goede van de politie en zei dat iedereen niet zo moest zeiken. Maar na wat "Almere-incidentjes" sta ik er anders tegenover.

En dat vind ik jammer, want ik heb respect voor die gasten die vervelende lui aanhouden.
Zijn dat eigen ervaringen of verhalen zoals TS ze plaatst?
k heb geen ervaringen met korps Flevoland en kan er dus moeilijk iets zinnigs over zeggen.
Wel denk ik dat het per korps kan verschillen hoe de politie optreed.
Ik vraag me trouwens wel af in hoeverre dit soort verhalen waarheidsgetrouw zijn..
pi_28231562
quote:
Met alle respect hè....

Echt wel, ik heb het zelf ook meegemaakt.
pi_28231641
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:06 schreef frederik het volgende:

[..]

Als jij bij de politie zit (maak ik hieruit op), hoe kijk jij dan aan tegen de combi politiewet artikel 8a lid 1, politiewet 1993 artikel 9 lid 3, en de eerder gequote ambstinstructie artikel 2.

citaat : "Artikel 8a
1.
Een ambtenaar van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van de politietaak" einde citaat.
citaat : "In de ambtsinstructie worden regels gegeven ter uitvoering van de artikelen 7 en 8." einde citaat (alletwee uit politiewet 1993).

Geeft die combi bij weigering tot identificatie als agent geen ongeldig verzoek tot identificatie van de burger, waardoor een aanklacht wegens overtreding van de wet op de identificatie zinloos geworden is?
Ik ben er niet bijgeweest dus ik weet niet in hoeverre de politie de mogelijkheid had zich te legitimeren. Die moet er namelijk wel zijn, wanneer je ligt te stoeien met een verdachte en hij vraagt plotseling: 'Ik wil je ID zien' kan je niet verwachten dat ik hieraan gelijk voldoe
TS werd om zijn ID gevraagd omdat hij ogenschijnlijk verdachte ergens van was, een logische vraag dus van de politie.

Ik denk dat de vraag van TS een beetje overbodig was, waren er aanwijzingen dat het nep-politie betrof?
Ik denk eerlijk gezegd van niet en daarom denk ik dat hij de vraag stelde uit een soort pesterij.
Je staat volledig in je recht wanneer je het vraagt, maar reken dan ook niet op al teveel symphatie van de desbetreffende agent.
pi_28231710
nou, ik werd dus nergens van verdacht, de pizza jongen werd vertelt dat wij het slachtoffer waren en ze er daarom waren. Toen ik om zijn id vroeg was er geen dreiging oid. Agenten in homofiele wielren broekjes zou best roemeense nep agenten kunnen zijn, hier hebben ze een lederen stoere jas
pi_28231733
tuurlijk wist ik dat hij het niet leuk vond dat ik erom vroeg, maar zijn houding ervoor was de aanleiding. wij zeggen netjes u en meneer, dan mag je tegen ons ook iets minder opgefokt doen
pi_28231751
HELD

GIRO 800800
pi_28231757
verkeerde topic hmm
GIRO 800800
pi_28231769
De vraag in je Topic Titel trouwens.
Als jij echt in een rolstoel zit, lijkt me sterk dat jij een agent mishandeld kan hebben. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Je kan alleen wel een paar andere aanklachten aan je deur krijgen. Iets met negeren van het bevel van een ambtenaar of zo iets.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 20:19:28 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_28231823
Er is dus coke gevonden. Als het niet van jou is, van wie is dan wel?
pi_28231874
het coke verhaal is uit eindelijk in dat verslag niet opgenomen, dat werd naar me geroepen in de cel, maja ik had helemaal geen coke, nooit gebruikt ook dus ben daar niet zo bang voor
pi_28231913
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:16 schreef Space-Chinees het volgende:
De vraag in je Topic Titel trouwens.
Als jij echt in een rolstoel zit, lijkt me sterk dat jij een agent mishandeld kan hebben. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Je kan alleen wel een paar andere aanklachten aan je deur krijgen. Iets met negeren van het bevel van een ambtenaar of zo iets.
echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit. en dat is echt geen grapje oid, dat is er 100% gebeurd.

ik heb geen enkel bevel geneerd, ik heb me id laten zien, maar idd ook terug getrokken
pi_28231955
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:22 schreef Brendovic het volgende:

echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit.
GIRO 800800
pi_28232188
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:11 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik ben er niet bijgeweest dus ik weet niet in hoeverre de politie de mogelijkheid had zich te legitimeren. Die moet er namelijk wel zijn, wanneer je ligt te stoeien met een verdachte en hij vraagt plotseling: 'Ik wil je ID zien' kan je niet verwachten dat ik hieraan gelijk voldoe
Gelijk voldoen is practisch wat veel gevraagd misschien, maar wat had de agent belet om zijn identificatie te tonen op het moment dat TS geboeid en wel in die rolstoel zat?
quote:
Ik denk dat de vraag van TS een beetje overbodig was, waren er aanwijzingen dat het nep-politie betrof?
Ik denk eerlijk gezegd van niet en daarom denk ik dat hij de vraag stelde uit een soort pesterij.
Je staat volledig in je recht wanneer je het vraagt, maar reken dan ook niet op al teveel symphatie van de desbetreffende agent.
Ik ben het niet met je eens dat het vragen om identifiatie puur pesten is. Ik zie het veel meer als wraak. De gemiddelde burger ziet het vragen op de onmogelijkste tijden naar zijn identificatie door een agent namelijk eveneens als pesten, waarop die diezelfde agent (die ook maar in opdracht handelt) met dezelfde toonverplichting om de oren slaat. Wraak dus, geen pesterij.
Trouwens, ontslaat het niet hebben van sympatie iemand van zijn wettelijke verplichting? Leuke bende zouden we hier hebben dan. Indien men als agent geen sympathie voor dat soort vragenstellers wil hebben, zou men ook eens een proefproces kunnen voeren waarbij de vraag centraal staat of de burger machtsmisbruik pleegt indien die een overduidelijke agent om zijn of haar legitimatie vraagt. Waarbij dat proefproces natuurlijk op een vriendelijke manier in scene gezet wordt.
pi_28232232
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:22 schreef Brendovic het volgende:

[..]

echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit. en dat is echt geen grapje oid, dat is er 100% gebeurd.
Wordt nog lachen als je daar beelden van hebt van een bewakingscamera ofzo... Opsturen naar SBS, en de volgende rel is een feit.
Ja, ik generaliseer.
pi_28232329
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:33 schreef Northside het volgende:

Wordt nog lachen als je daar beelden van hebt van een bewakingscamera ofzo... Opsturen naar SBS, en de volgende rel is een feit.
Ik zat eerder aan "Worlds funniest home videos" te denken
GIRO 800800
pi_28232683
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:31 schreef frederik het volgende:

[..]

Gelijk voldoen is practisch wat veel gevraagd misschien, maar wat had de agent belet om zijn identificatie te tonen op het moment dat TS geboeid en wel in die rolstoel zat?
[..]

Ik ben het niet met je eens dat het vragen om identifiatie puur pesten is. Ik zie het veel meer als wraak. De gemiddelde burger ziet het vragen op de onmogelijkste tijden naar zijn identificatie door een agent namelijk eveneens als pesten, waarop die diezelfde agent (die ook maar in opdracht handelt) met dezelfde toonverplichting om de oren slaat. Wraak dus, geen pesterij.
Trouwens, ontslaat het niet hebben van sympatie iemand van zijn wettelijke verplichting? Leuke bende zouden we hier hebben dan. Indien men als agent geen sympathie voor dat soort vragenstellers wil hebben, zou men ook eens een proefproces kunnen voeren waarbij de vraag centraal staat of de burger machtsmisbruik pleegt indien die een overduidelijke agent om zijn of haar legitimatie vraagt. Waarbij dat proefproces natuurlijk op een vriendelijke manier in scene gezet wordt.
Inhoudelijk ingaan op dit geval doe ik niet, ik was er immers niet bij dus op jouw eerste antwoord kan ik helaas niet reageren..

Laat ik het volgende zeggen over die wraak en symphatie.
Wanneer ik een burger aanspreek op bepaald gedrag (brommen over het fietspad bijv.) doe ik dat op een nette manier, ditzelfde verwacht ik terug.
Wanneer zo'n persoon dan gelijk een grote bek geeft en onbeschoft loopt te doen kan ie hem krijgen zoals ie hem wil hebben.
Dan schrijf ik de bon gewoon uit, waar ik in eerste instantie een waarschuwing wilde geven, en vraag ik om zijn ID-bewijs, vraagt ie als wedervraag dan om mijn ID (die ik wel laat zien) dan kan ie de hoofdprijs krijgen wanneer hij niet zijn ID bij zich heeft.

Formeel moet hij zijn ID bij zich hebben en op grond van het niet op eerste vordering tonen van het ID kan je de persoon aanhouden.
Waar ik dus in eerste instantie een waarschuwing wilde geven kan hij nu gezellig mee naar het politiebureau.
Straffen om gedrag heet dat eigenlijk, sommige mensen vinden het niet kunnen, ik persoonlijk wel.
ik sta volledig in mijn recht met deze aanhouding en hij leert het de volgende keer wel af zich zo te gedragen
  zaterdag 25 juni 2005 @ 20:51:43 #170
12646 Oom_Agent
pi_28232806
Precies......
pi_28232836
Ik ben voorstander van strenger optreden door de politie.
TS is zeker te ruw behandeld maar met het meteen opvolgen van de orders was er niks aan het handje geweest.
Jammer dat je zoo tof moest doen. Jammer van die agenten dat ze tof terug moesten doen(Tas jatten van burger?? )
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_28233066
Ja, nu hebben we dus 1 kant van het verhaal gehoord. De agenten zullen wel hun eigen versie hebben, en de omstanders weer een 3e versie. De rechter mag het allemaal aanhoren.

Post de uitslag hier maar...
Ja, ik generaliseer.
pi_28233125
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Inhoudelijk ingaan op dit geval doe ik niet, ik was er immers niet bij dus op jouw eerste antwoord kan ik helaas niet reageren..

Laat ik het volgende zeggen over die wraak en symphatie.
Wanneer ik een burger aanspreek op bepaald gedrag (brommen over het fietspad bijv.) doe ik dat op een nette manier, ditzelfde verwacht ik terug.
Wanneer zo'n persoon dan gelijk een grote bek geeft en onbeschoft loopt te doen kan ie hem krijgen zoals ie hem wil hebben.
Dan schrijf ik de bon gewoon uit, waar ik in eerste instantie een waarschuwing wilde geven, en vraag ik om zijn ID-bewijs, vraagt ie als wedervraag dan om mijn ID (die ik wel laat zien) dan kan ie de hoofdprijs krijgen wanneer hij niet zijn ID bij zich heeft.

Formeel moet hij zijn ID bij zich hebben en op grond van het niet op eerste vordering tonen van het ID kan je de persoon aanhouden.
Waar ik dus in eerste instantie een waarschuwing wilde geven kan hij nu gezellig mee naar het politiebureau.
Straffen om gedrag heet dat eigenlijk, sommige mensen vinden het niet kunnen, ik persoonlijk wel.
ik sta volledig in mijn recht met deze aanhouding en hij leert het de volgende keer wel af zich zo te gedragen
ja, maar behalve midden op het fietspad staan deden we niks verkeerd. en wij waren juist in voor het leuk te houden met ze, zoals hoe het normaal gaat,praatje houden, en erna fijne avond wensen en bedankt voor de hulp en lekker verder gaan. maar vanaf minuut 1 waren ze totaal respect loos.

en tsja voor de mensen die het niet geloven ze dat met ze 2e vol op me in geslagen hebben etc terwijl ik geboeid in een rolstoel zat, sorry het is echt gebeurd..
pi_28233133
Ik moet je gelijk geven wat betreft oordelen over dit ene geval, je was er niet bij, dus kun je niet oordelen hoe het een en ander is verlopen.

Wat me wel opvalt is dat je vaker hoort dat een deel van de agenten geheel niet van plan is om aan hun verplichting te voldoen, dit geval is niet het eerste waarbij beweert wordt dat er niet getoont werd door de agent in dienst. Misschien dat jullie na de invoering van de identificatieplicht wat meer van die betweters tegenkomen, die voorheen dezelfde grote bek hadden, maar nooit om een identificatie vroegen van jullie en het nu opeens wel doen, zonder dat ze ook maar iets opschieten met die info (dat lijkt mij namelijk de oorzaak van het niet willen tonen door verschillende agenten).

Lijkt me trouwens niet de slimste zet om zelf geen ID bij je te hebben, en dit wel te vragen van de agent, dan weet je dat je de lul bent bij een agent die wel alles volgens het boekje doet.
Mijn punt was meer, wat als de agent niet volgens het boekje werkt, danwel dat de burger na toning door agent van diens papieren (dus voor tweede vordering) onmiddelijk zijn reeds voor handen zijnde ID aan diender toont/overhandigt (ben er even niet zeker van welke van de twee moet, ik zou zelf de veiligste weg kiezen, en hem je in de handen drukken )

Punt voor TS (en vele anderen die ook te maken hebben met agenten die niet volgens het boekje handelen) is natuurlijk wel dat de agent onder ambsteed staat, waardoor aan zijn verhaal meer waarde gehecht wordt dan aan het verhaal van 1 simpele ziel
pi_28233187
ze hebbe btw ook niet tegen mij gezegd je bent gearresteerd oid
pi_28233243
tsja ik ben toen vrijgelaten omdat het hele buro vol zat met mensen die verhaal kwamen halen, dus opzich sta ik niet echt alleen. maar daar ben ik wel bang voor, dat hij een lul verhaal ophangt oid en ik het haasje ben
pi_28233283
trouwens, die ene agent op het buro waar ik wel een goed gesprek me heb gehad en luisterde was opzich wel een toffe kerel. Hij snapte ook wel dat ik niet weg zou rennen en haalde wel drinken voor me enzo. aan eind toen we allemaal het buro werden uitgezet door ze collegeas heb ik hem nog de hand geschud en gezegd dat we wel gewoon zouden gaan.
pi_28233319
Brendovic ik geloof het verhaal wel en ik hoop dat je die agenten echt goed terug pakt. Dit soort dingen kan je niet maken imho. Ze zijn gewoon respectloos met je omgegaan. Politieagenten zijn ook mensen maar ze moeten wel iets meer inlevingsvermogen hebben...
  zaterdag 25 juni 2005 @ 23:25:40 #179
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_28237219
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:35 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Ik zat eerder aan "Worlds funniest home videos" te denken
Je begint echt te vervelen. Omdat jij in het braafste wereldje leeft, wil niet zeggen dat dit niet mogelijk is, dit gaat gewoon buiten JOUW referentiekader om.

Plus dat zo goed als iedereen jouw replies negeert, het dan ook vergoeide moeite is om door te gaan met deze rotzooi.
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  zondag 26 juni 2005 @ 00:00:53 #180
99403 Notoire_Gek
Meesterlijk
pi_28238303
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:25 schreef gigant het volgende:

Je begint echt te vervelen. Omdat jij in het braafste wereldje leeft, wil niet zeggen dat dit niet mogelijk is, dit gaat gewoon buiten JOUW referentiekader om.
De lompigheid druipt van z'n posts af.............maar jij mag hem best geloven en gelijk geven, net zo goed als ik hem niet hoef te geloven en uit mag lachen (en velen met mij)
GIRO 800800
  zondag 26 juni 2005 @ 01:16:34 #181
33189 RM-rf
1/998001
pi_28240614
Brendovic, de wijze waarop je hier reageerd komt erg dom en nogal onbetrouwbaar over ...

in je beginpost leg je eerst uitgebreid uit dat er een 'aggressieve situatie' voorafging aan het incident met de politie ... je hebt donders goed door dat dat te maken had met het moment dat de politie om je ID vroeg .... tevens was er nergens bij jou twijfel dat het agenten waren, je liet je ID zien, enkel wilde toen een beetje 'stoer doen'.....

Dat is geen goedpraten van wat die agenten vervolgens deden en evenmin een veroordeling voor jouw gedrag ... ik was er net bij en kan alleen afgaan op wat je er zelf van verteld en wat logisch denkwerk ....
Punt is wel dat met jouw verhaal, je ten opzichte van een rechter geen enkele kans maakt ... dat verhaal hangt aan elkaar van de zwakke redeneringen en denken dat wetgeving enkel in je voordeel werkt, terwijl wetgeving ook domweg iets is waaraan je je te houden hebt.

Volgens mij is het nogal een verloren zaak als je het nu te arrogant speelt en de 'vermoorde onschuld' speelt ... ik denk niet dat veel mensen hier al werkelijk denken dat dat zomaar uit het niets kwam...

Je kunt wel realistisch gezien misschien iets winnen, of voorkomen dat dit echt negatieve gevolgen kan hebben .... minstens voorkomen dat er een aanklacht komt wegens cocainebezit, juist doordat die agenten in hun behandeling wel degelijk fout zaten (als werkelijk klopt dat je klappen hebt gekregen en die rolstoel echt noodzakelijk is)..
Als je slim bent, houd je het daarbij en bouw niet teveel op '15 getuigen' (vanuit dat uitgaanscircuit) ... als die onder ede een verklaring moeten afleggen kan het ook best zijn dat ze opeens minder met 'jouw versie' meelullen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 26 juni 2005 @ 01:44:55 #182
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28241312
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef Oom_Agent het volgende:
En jullie i.p.v. mensen in rolstoelen intimideren, eruit trekken en in mekaar timmeren maar eens echte boefjes gaan aanpakken.
Als er een stel marocs op een kermis zitten te klootviolen gaan jullie ook niet timmeren.
Dan pissen jullie in de broek of niet
pi_28242021
quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:44 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

En jullie i.p.v. mensen in rolstoelen intimideren, eruit trekken en in mekaar timmeren maar eens echte boefjes gaan aanpakken.
Als er een stel marocs op een kermis zitten te klootviolen gaan jullie ook niet timmeren.
Jaaah joh.. voor een groep Marokkanen zijn we zooo bang
Vechten met de politie verlies je sowieso.. Dat weten ook onze goede vrienden, de Marokkanen, donders goed

[ Bericht 1% gewijzigd door kevin85 op 26-06-2005 02:52:30 ]
  zondag 26 juni 2005 @ 10:01:34 #184
12646 Oom_Agent
pi_28243445
quote:
Op zondag 26 juni 2005 01:44 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Jullie ? damn, ik werk geeneens voor de politie.......
  zondag 26 juni 2005 @ 10:09:59 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28243509
quote:
Ze willen me ID zien. Ik zeg top, alleen dan wil ik jouwe ook zien. Das me recht,
Hier was ik al bijna gestopt met lezen.
Onnodig gezeik en dwarsliggen van jouw kant.

Even later schrijf je dat je ook nog een agent hebt aangerand.
Je hebt geen poot om op te staan.
Ik ben blij dat de politie tegenwoordig minder soft met dit soort situaties omgaat.
Misschien komt het dan toch nog goed met Nederland
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 juni 2005 @ 11:06:36 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28244200
quote:
Op zondag 26 juni 2005 10:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier was ik al bijna gestopt met lezen.
Onnodig gezeik en dwarsliggen van jouw kant.

Even later schrijf je dat je ook nog een agent hebt aangerand.
Je hebt geen poot om op te staan.
Ik ben blij dat de politie tegenwoordig minder soft met dit soort situaties omgaat.
Misschien komt het dan toch nog goed met Nederland
  zondag 26 juni 2005 @ 11:27:08 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28244642
quote:
Maar tegen de agent mocht ik geen aangifte doen en mijn verhaal klopte niet volgens hun, erg gek als ik totaal onbekende mensen achter me heb staan en mij willen helpen.
De politie in almere is nep en ik mag voorkomen voor het mishandelen van een agent, terwijl ik niks gedaan heb, hoeren kut zooi
Heb je getuigen die gezien hebben wat er is gebeurd? Ook getuigen die er zelf niet bij betrokken waren? In dat geval heb je nog best kans dat het voorkomen in je voordeel zal uitvallen.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:31:16 #188
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28244741
Ik vind het overigens een erg raar verhaal. Dat sommige politieagenten hun taak niet goed uitvoeren en erg vervelend kunnen zijn heb ik zelf voldoende ervaring mee, maar een officier van justitie is over het algemeen een net en vriendelijk mens, die zich niet zo zal gedragen als je hebt beschreven. Sowieso is dat pas na 3 dagen zitten aan de orde..
  zondag 26 juni 2005 @ 11:33:17 #189
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_28244802
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het overigens een erg raar verhaal. Dat sommige politieagenten hun taak niet goed uitvoeren en erg vervelend kunnen zijn heb ik zelf voldoende ervaring mee, maar een officier van justitie is over het algemeen een net en vriendelijk mens, die zich niet zo zal gedragen als je hebt beschreven. Sowieso is dat pas na 3 dagen zitten aan de orde..
Jij kent alle officieren van justitie in Nederland?
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  zondag 26 juni 2005 @ 11:33:51 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28244823
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Sowieso is dat pas na 3 dagen zitten aan de orde..
nee hoor, hij komt zelfs uit zijn bed als het nodig is.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:34:39 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28244843
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:33 schreef gigant het volgende:

[..]

Jij kent alle officieren van justitie in Nederland?
Nee, maar niet iedere boerenlul wordt OvJ, daar vindt o.a. psychologische screening voor plaats. Iedere boerenlul die een beetje traint kan wel politieagent worden.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:35:48 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28244884
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor, hij komt zelfs uit zijn bed als het nodig is.
De politie mag iemand 3 dagen vasthouden zonder dat er een OvJ aan te pas hoeft te komen. Pas daarna zou het op de weg van de politie liggen om iemand voor te leiden.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:39:25 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28245000
Wanneer de politie je oppakt voor bijvoorbeeld een winkeldiefstal of een inbraak, nemen de agenten je mee naar het bureau. Je bent dan 'verdachte'. De agenten vragen je je zakken leeg te maken. Daarna kunnen ze je fouilleren (je lichaam en kleding onderzoeken) om te controleren of je niets hebt achtergehouden.

Je wordt voorgeleid voor de hulpofficier van Justitie. De hulpofficier vraagt jou als verdachte, of je weet waarvoor je bent opgepakt. De agenten vertellen wat er is gebeurd en waarvoor ze je hebben aangehouden. Alles wordt op papier gezet. Daarna moet je voorlopig in een cel zitten.
pi_28245007
- Aangifte doen van mishandeling
- Verhaal zoals ie hier staat meenemen
- Krant inschakelen met je verhaal
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 26 juni 2005 @ 11:41:55 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28245092
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:39 schreef Kluupkluup het volgende:
- Aangifte doen van mishandeling
- Verhaal zoals ie hier staat meenemen
- Krant inschakelen met je verhaal
Als dit verhaal zoals het er staat daadwerkelijk zo heeft plaatsgevonden zou ik eerder denken aan een advocaat. Als burger op persoonlijke titel leg je dit soort dingen meestal af.
pi_28245300
Sjah.. die politie komt daar net aan en heeft geen goed overzicht van de situatie. Als jij dan zo bijdehand gaat lopen doen door hun om hun ID te vragen dan kun je verwachten dat ze dat niet op prijs stellen.

Verder geloof ik maar 20% van het verhaal.
  zondag 26 juni 2005 @ 12:02:44 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28245667
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, maar niet iedere boerenlul wordt OvJ, daar vindt o.a. psychologische screening voor plaats. Iedere boerenlul die een beetje traint kan wel politieagent worden.
Ook boerenlullen die politieagent willen worden, worden o.a. psychologisch gescreend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_28248746
Het was trouwens de hulp officier... Maar deze man vertelde mij wat er gebeurd was, ik zeg nee meneer dat klopt niet. Toen werd ie wat bekkig enzo. en toen zei ik mag ik nu mijn verhaal doen, zei die nee naja de 2e keer dat ie in me cel kwam heb ik hem dus ook niet meer aangehoord maar me omgedraaid
  zondag 26 juni 2005 @ 14:20:49 #199
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28248820
quote:
Op zondag 26 juni 2005 10:01 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Jullie ? damn, ik werk geeneens voor de politie.......
Moet je maar niet zo'n nick nemen.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:25:35 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28248905
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:16 schreef Brendovic het volgende:
Het was trouwens de hulp officier...
ja dat lijkt me logisch. de hoofdofficier heeft wel wat beters te doen. kwam de man trouwens 's nachts? want dan kunnen ze wat cranky zijn.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:26:53 #201
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28248933
quote:
Op zondag 26 juni 2005 02:47 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Jaaah joh.. voor een groep Marokkanen zijn we zooo bang
Vechten met de politie verlies je sowieso.. Dat weten ook onze goede vrienden, de Marokkanen, donders goed
Dat weten de marocs zo goed, daarom tonen ze ook zoveel respect voor jullie. haha
De politie durft alleen maar echte rellers aan te pakken als ze met velen zijn.
Of ze laten het aan de ME over.

Ik heb het niet zo op jullie in het algemeen, teveel gezien.
Meisjes van 12 die van de fiets afgetrokken worden omdat ze geen licht heeft enzo.
En in het midden van de stad wordt er een donkere meneer in een bmw gestopt door 2 agenten. Vervolgens scheld deze meneer de agenten de huid vol, zegt fuck you en rijdt gewoon weg.
En toen? politie haalt de schouders op en loopt weg.
Had ik moeten doen...
Dus zo heldhaftig zijn jullie niet.
pi_28248936
quote:
Je mag altijd aangifte doen, als ze dat niet opnemen zijn zij strafbaar.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_28248959
nee ik ben rond 11 vrij gelaten volgens mij, maar ze zeiden tegen mij dat ik er moest slapen.
Ik hoor nu ook dat ze belooft hebben de rolstoel me cel in te brengen tegen de omstanders, de rolstoel heeft mij nooit bereikt in de cel.
pi_28249018
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:26 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Je mag altijd aangifte doen, als ze dat niet opnemen zijn zij strafbaar.
dat is tot minstens 20x toe geweigerd. Ik mocht niet na paar keer vragen, mijn vrienden niet, de omstanders niet, me vriendin niet en later me moeder die ze gebeld heeft hebben ze gezegd dat kan helaas niet tegen een agent. Daarom komt ook dat gesprek
  zondag 26 juni 2005 @ 14:32:19 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28249054
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:30 schreef Brendovic het volgende:

[..]

dat is tot minstens 20x toe geweigerd. Ik mocht niet na paar keer vragen, mijn vrienden niet, de omstanders niet, me vriendin niet en later me moeder die ze gebeld heeft hebben ze gezegd dat kan helaas niet tegen een agent. Daarom komt ook dat gesprek
als je niet veel geld hebt moet je naar een rechtswinkel of als je nog minder hebt naar het buurthuis uit jouw buurt. je staat gewoon sterker met een raadsman erbij.
pi_28249097
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je niet veel geld hebt moet je naar een rechtswinkel of als je nog minder hebt naar het buurthuis uit jouw buurt. je staat gewoon sterker met een raadsman erbij.
Ja maar dat wil ik eigenlijk pas na het gesprek doen. Dit is gewoon een gesprek om alles door te nemen en ze hebben beloofd dat ik erna toch aangifte mag doen. Ik verwacht dat ze wel een beetje toch gaan toegeven. OF ze gaan heel hard doen en mij bang maken zodat ik geen aangifte gaan doen. Na er nog een nachtje over geslapen te hebben besef ik dat ze me geen reet kunnen doen. Ik heb niks te verbergen, iedereen heeft het gezien, er zijn fotos en verklaringen etc.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:35:28 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28249116
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:34 schreef Brendovic het volgende:

[..]

Ja maar dat wil ik eigenlijk pas na het gesprek doen. Dit is gewoon een gesprek om alles door te nemen en ze hebben beloofd dat ik erna toch aangifte mag doen. Ik verwacht dat ze wel een beetje toch gaan toegeven. OF ze gaan heel hard doen en mij bang maken zodat ik geen aangifte gaan doen. Na er nog een nachtje over geslapen te hebben besef ik dat ze me geen reet kunnen doen. Ik heb niks te verbergen, iedereen heeft het gezien, er zijn fotos en verklaringen etc.
nee dit is geen gesprek om alles door te nemen. elk woord dat je nu gaat wisselen moet zorgvuldig over nagedacht zijn. wees nou niet zo eigenwijs en vraag hulp. dat doe je op fok ook al.
  zondag 26 juni 2005 @ 14:36:08 #208
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28249129
Wahaha kevin85 wat een nerd ben jij, politie doet geen ene fuck omdat ze fucking bang zijn.
ik wil jouw en 10 maatjes van de politie wel n's tegen over 10 marrokanen zien.

maar ja net zoals kluup-kluup al zei aangifte, krant inschakelen etc.
pi_28249192
Zo zie je maar weer wat macht doet met hersenloze figuren. Ik verbaas me er niet over dat vrijwel niemand respect heeft voor de politie.

Machtsbeluste ventjes die zich liever bezig houden met nutteloze dingen. Ik zou een aanklacht indienen tegen die agenten. Echt netjes hebben ze zich niet gedragen.
pi_28249230
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
Machtsbeluste ventjes die zich liever bezig houden met nutteloze dingen. Ik zou een aanklacht indienen tegen die agenten. Echt netjes hebben ze zich niet gedragen.
Wat wil je als je MBO'ers aanneemt... lijken me nu niet exact de psychisch sterke groep in de samenleving.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_28249278
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:41 schreef Skinkie het volgende:
Wat wil je als je MBO'ers aanneemt... lijken me nu niet exact de psychisch sterke groep in de samenleving.
De dappere dienders bij de politie werken er volgens mij voornamelijk omdat ze dan aanzien hebben in zo'n uniform. Heb je überhaupt een opleiding nodig om bij de politie te kunnen?

Maar het ergste soort agenten bevindt zich nog steeds bij de verkeerspolitie.
pi_28249316
ach, de niet meest slimme mensen juist soms ook weer wel de gezelligheids mensen. En omdat er geen agressie was voordat hun dat deden was maybe een "domme mbo-er" meer op ze plaats. Als die gewoon zei he jongen mag ik je id ff zien voor de zekerheid enzo, en netjes het vroeg had ik echt niet mijne terug getrokken als ie die anoniem wou blijven.
pi_28249334
maja hij dacht ook, met me naam hebben ze zo me adres. nou vriend, ik heb hem kan ik melden
  zondag 26 juni 2005 @ 17:22:55 #214
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28253317
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:29 schreef Brendovic het volgende:

[..]

Ja maar ik had overal pijn, zat in een cel zonder iets, alleen een stenen bankje. En ik moest pissen als een rund
Daarvoor heb je een belletje in de cel hoor. Al zal die waarschijnlijk niet gewerkt hebben.
Krekker is de bom!
pi_28253692
Jawel, die werkte. Ik zei mag ik plz naar ziekenhuis want het doet echt heel erg pijn. Ze zeiden stel je niet aan. Toen ik uit de cel kwam waren er 2 rode kruis medewerkers die ook alles gezien hadden en op me gewacht hadden. Ze hebben me geholpen en zijn mee geweest naar het ziekenhuis.

Hangt er in zo een cel eik een cam?
  zondag 26 juni 2005 @ 18:40:31 #216
39581 Salvad0R
universal
pi_28254183
wel beetje rebels van je dat je weigerde je ID te laten zien, aangezien je daarvoor betrokken was bij een halve rel .
pi_28254312
lezen. ik heb hem gegeven maar omdat hij zo agressief was wou ik zijne ook zien, dat weigerde die, ik trek mijne terug en word in elkaar geslagen.
pi_28254373
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:36 schreef Grimm het volgende:
Wahaha kevin85 wat een nerd ben jij, politie doet geen ene fuck omdat ze fucking bang zijn.
ik wil jouw en 10 maatjes van de politie wel n's tegen over 10 marrokanen zien.

maar ja net zoals kluup-kluup al zei aangifte, krant inschakelen etc.
Ja joh.. jij hebt er ook zo'n goede kijk op kneus.

Geloof me..
Je hebt echt geen idee waar je over praat en je bent heel primair in je opvattingen.
Kan ook niet anders bij iemand die zo slecht de Nederlandse taal beheerst.

Edit:
Ik zie in je profiel dat je uit Drachten komt
Onthoud je dan maar helemaal van enig commentaar.
Kun je verder ook niks aan doen, je leert het wel als je een keer naar de grote stad komt.

[ Bericht 24% gewijzigd door kevin85 op 26-06-2005 19:14:29 ]
pi_28254415
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:26 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Dat weten de marocs zo goed, daarom tonen ze ook zoveel respect voor jullie. haha
De politie durft alleen maar echte rellers aan te pakken als ze met velen zijn.
Of ze laten het aan de ME over.
Euh..
ME is ook gewoon politie hoor , dat zijn de agenten die je normaal gesproken op straat tegenkomt.
  zondag 26 juni 2005 @ 20:18:10 #220
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28255098
quote:
Op zondag 26 juni 2005 19:09 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Euh..
ME is ook gewoon politie hoor , dat zijn de agenten die je normaal gesproken op straat tegenkomt.
Sukkel, natuurlijk zijn dat politieagenten die er bij zitten. Maar ik bedoel maar dat de politie dan wel durft met schilden, knuppels, honden, waterkanonnen... en met tig man.
En niet iedere agent is een MEer trouwens.
pi_28255189
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:18 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Sukkel, natuurlijk zijn dat politieagenten die er bij zitten. Maar ik bedoel maar dat de politie dan wel durft met schilden, knuppels, honden, waterkanonnen... en met tig man.
En niet iedere agent is een MEer trouwens.
De kracht van de politie* kevin85 is altijd de samenwerking geweest, en met 'tig' man zoals jij dat stelt ben je inderdaad sterker. Maar is dat dan erg?
We zijn tenslotte geen straatvechters. Zoek de begrippen proportionaliteit en subsidiariteit maar eens op en er gaat een wereld voor je open.

En even over dat respect van Marokkanen die ze voor ons hebben..
In Amsterdam-West brengen wij ze wel wat respect bij, de tijd van 'zacht' optreden is allang voorbij.
Vraag maar eens aan de Marokkanen hoe zij ons optreden t.o.v. hun ervaren.
pi_28256171
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:30 schreef kevin85 het volgende:
Stoer hoor, ook het gebruik van ons.
pi_28256457
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 10:44 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Boeie!
Wacht maar tot jij een keer de cel in geknuppeld wordt.
pi_28256662
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:04 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Stoer hoor, ook het gebruik van ons.
Wat had die da moeten gebruiken?
Mijn optreden?

Dan hadden wij (o jee, wij wel als groep?) wel moeten weten wie kevin precies is, zouden wij naar het beeld over hem in persoon willen gaan vragen.
En dat met naam bekend maken is bij een aantal gebruikers niet zo slim misschien
  zondag 26 juni 2005 @ 22:39:50 #225
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28257198
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:30 schreef kevin85 het volgende:

[..]

De kracht van de politie* kevin85 is altijd de samenwerking geweest, en met 'tig' man zoals jij dat stelt ben je inderdaad sterker. Maar is dat dan erg?
We zijn tenslotte geen straatvechters. Zoek de begrippen proportionaliteit en subsidiariteit maar eens op en er gaat een wereld voor je open.

En even over dat respect van Marokkanen die ze voor ons hebben..
In Amsterdam-West brengen wij ze wel wat respect bij, de tijd van 'zacht' optreden is allang voorbij.
Het probleem wat ik met jullie heb is gewoon dat jullie de gewone jan doedel wel met grof geweld durven aan te pakken en diegenen die het verdienen krijgen van jullie vaak een respectvolle behandeling.
Jullie moeten niet vergeten wie jullie salaris betalen. En jullie zijn er om het volk te dienen en te beschermen.
En van die laatste zin merken we in Nederland niet zoveel.
(een hoop 'jullies' maar ik denk dat 'ons' dat wel begrijpt)
pi_28257506
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:39 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Het probleem wat ik met jullie heb is gewoon dat jullie de gewone jan doedel wel met grof geweld durven aan te pakken en diegenen die het verdienen krijgen van jullie vaak een respectvolle behandeling.
Hier ga je dus de fout want dit is gewoon niet waar.
Het probleem is dat het nooit goed is.
Het ene deel van de bevolking zegt dat we de mensen die het verdienen (lees: de zogenaamde kut-Marokkanen) hard moeten aanpakken en dat we dat dus niet durfen..
Vervolgens richt je je in je optreden vooral op de eerdergenoemde doelgroep en dan wordt je weer uitgemaakt voor racist.
- 'Ja, je moet die Marokkanen aanpakken, dat is pas tuig'
* Houdt Marokkaan aan
- ' Weet je wat het met jullie is, jullie zijn gewoon een stelletje racisten die mij alleen moeten hebben omdat ik een Marokkaan ben..

Het is een soort vicieuze cirkel, ik hoop dat je me punt een beetje begrijpt.

P.s.
'Jullie moeten niet vergeten wie jullie salaris betalen'
Dit vind ik persoonlijk geen sterk argument.
  zondag 26 juni 2005 @ 23:07:11 #227
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28258007
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:48 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Hier ga je dus de fout want dit is gewoon niet waar.
Het probleem is dat het nooit goed is.
Het ene deel van de bevolking zegt dat we de mensen die het verdienen (lees: de zogenaamde kut-Marokkanen) hard moeten aanpakken en dat we dat dus niet durfen..
Vervolgens richt je je in je optreden vooral op de eerdergenoemde doelgroep en dan wordt je weer uitgemaakt voor racist.
- 'Ja, je moet die Marokkanen aanpakken, dat is pas tuig'
* Houdt Marokkaan aan
- ' Weet je wat het met jullie is, jullie zijn gewoon een stelletje racisten die mij alleen moeten hebben omdat ik een Marokkaan ben..

Het is een soort vicieuze cirkel, ik hoop dat je me punt een beetje begrijpt.

P.s.
'Jullie moeten niet vergeten wie jullie salaris betalen'
Dit vind ik persoonlijk geen sterk argument.
Dat is wel waar want dat heb en zie ik nog steeds vaak genoeg.
En het gaat niet om marokkanen specifiek (was een voorbeeld) maar over het criminele tuig in het algemeen.
Er is weldegelijk angst bij de politie.
Maar om nog even het voorbeeld van (criminele) marokkanen en laten we dan ook turken erbij nemen.
Het is zo raar dat de turken en marokkanen in turkije en marokko wel de politie respecteren en het niet in hun kop halen om zich daar zo te gedragen als ze hier doen.
En dit verzin ik zelf niet maar dat hoor ik van de marokkanen en turken zelf.
Die lachen om de nederlandse politie jammer genoeg.

En natuurlijk moeten jullie de belastingbetaler dienen en beschermen.
Dat is jullie taak.
Jullie zijn er voor het volk, betaald door het volk.
pi_28258316
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:07 schreef Woodbridge het volgende:

[..]
Het is zo raar dat de turken en marokkanen in turkije en marokko wel de politie respecteren en het niet in hun kop halen om zich daar zo te gedragen als ze hier doen.
En dit verzin ik zelf niet maar dat hoor ik van de marokkanen en turken zelf.
Die lachen om de nederlandse politie jammer genoeg.
Dat is omdat wij in Nederland in een rechtstaat leven.
In de landen die jij noemt wordt je door de politie geboeid afgeranseld (en dan bedoel ik echt afgeranseld, dus niet zoals TS stelde)
Fijne gedachte nietwaar? Een politiemacht die kei en keihard optreedt.
Wanneer wij zo zouden handelen zoals de Marokkaanse/Turkse politie (fors uitdelen dus) dat doet is het land weer te klein. De lokale filmploegen zullen dit namelijk haarscherp filmen.
Omdat het bij ons in 99% (uitzonderingen daar gelaten) van de gevallen wel volgens de regels gaat is het grote nadeel dat de burgers vinden dat we strenger moeten zijn.

Hierbij kom ik alweer uit bij de vicieuze cirkel die ik eerder benoemde, het is namelijk nooit goed
  zondag 26 juni 2005 @ 23:48:09 #229
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28259424
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:16 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dat is omdat wij in Nederland in een rechtstaat leven.
In de landen die jij noemt wordt je door de politie geboeid afgeranseld (en dan bedoel ik echt afgeranseld, dus niet zoals TS stelde)
Fijne gedachte nietwaar? Een politiemacht die kei en keihard optreedt.
Wanneer wij zo zouden handelen zoals de Marokkaanse/Turkse politie (fors uitdelen dus) dat doet is het land weer te klein. De lokale filmploegen zullen dit namelijk haarscherp filmen.
Omdat het bij ons in 99% (uitzonderingen daar gelaten) van de gevallen wel volgens de regels gaat is het grote nadeel dat de burgers vinden dat we strenger moeten zijn.

Hierbij kom ik alweer uit bij de vicieuze cirkel die ik eerder benoemde, het is namelijk nooit goed
Ik weet wel zeker als de politie flink gaat uitdelen bij diegenen die het verdienen hier NIEMAND problemen mee heeft. Alleen zal dat tuig wel klagen maar dat moet dus ook.
Nu klaagt de gewone bevolking en het tuig lacht jullie uit.
En dat komt dus omdat het hier verkeerd wordt aangepakt door de politie.
En het hoeft hier niet zo te worden als in turkije ofzo maar respect moet je verdienen dat is een feit.
En als het tuig jullie uitlacht en slap vindt dan hebben jullie het er zelf naar gemaakt.

Voorbeeld, als je in een ander land je ID niet bij je hebt als minderjarige dan wordt je niet voor uren vastgezet en gelijk bekeurt.
Je wordt dan thuis afgeleverd en er wordt met je ouders gepraat.
Dat is dienen en beschermen.
pi_28259903
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:48 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker als de politie flink gaat uitdelen bij diegenen die het verdienen hier NIEMAND problemen mee heeft. Alleen zal dat tuig wel klagen maar dat moet dus ook.
Nu klaagt de gewone bevolking en het tuig lacht jullie uit.
En dat komt dus omdat het hier verkeerd wordt aangepakt door de politie.
En het hoeft hier niet zo te worden als in turkije ofzo maar respect moet je verdienen dat is een feit.
En als het tuig jullie uitlacht en slap vindt dan hebben jullie het er zelf naar gemaakt.
Ik ben het totaal niet me je eens en je reageert niet op argumenten die ik aandraag.
Tevens ben je, mijns inziens, niet echt voor reden vatbaar.
Je hebt een verkeerd beeld hoe het er echt aan toe gaat in de praktijk en je vergeet volgens mij dat we in een land leven waar dingen anders zijn geregeld dan jij graag zou willen.

Op 1 ding wil ik nog wel even reageren.
quote:
'als je in een ander land je ID niet bij je hebt als minderjarige dan wordt je niet voor uren vastgezet en gelijk bekeurt.
Je wordt dan thuis afgeleverd en er wordt met je ouders gepraat'
Geloof je het zelf
  maandag 27 juni 2005 @ 00:06:07 #231
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28259987
Het is gewoon jammer.
Als overheid/ justitie/ politie een andere mentaliteit zou hebben was dit land een stuk veiliger voor de eerzame burger.
Er wordt gesproken over meer veiligheid m.b.t. terrorisme en dan worden er repressieve maatregelen ingevoerd die weer meestal de gewone burger treffen.
Daarnaast is de overheid schijnbaar hoofdzakelijk geïnteresseerd in de jaarlijkse opbrengsten van bekeuringen.
I.p.v. de top (overheid/ semi overheid) te dienen zou de politie juist de burger moeten dienen.
pi_28260135
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:06 schreef Woodbridge het volgende:
Als overheid/ justitie/ politie een andere mentaliteit zou hebben was dit land een stuk veiliger voor de eerzame burger.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:12:37 #233
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28260166
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:02 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik ben het totaal niet me je eens en je reageert niet op argumenten die ik aandraag.
Tevens ben je, mijns inziens, niet echt voor reden vatbaar.
Je hebt een verkeerd beeld hoe het er echt aan toe gaat in de praktijk en je vergeet volgens mij dat we in een land leven waar dingen anders zijn geregeld dan jij graag zou willen.

Op 1 ding wil ik nog wel even reageren.
[..]

Geloof je het zelf
Zelf meegemaakt vriend
Panama/ U.S. daar gaat het meestal wel zo. En over het algemeen zijn de mensen daar meer tevreden met hoe de politie zijn werk doet.

En je hoeft het niet met me eens te zijn. En ik weet wel hoe het er in de praktijk aan toegaat.
Heb hetzelfde werk gedaan als jij.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:14:14 #234
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28260201
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:11 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

ik weet het klinkt oubollig maar het is gewoon zo.
pi_28260260
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:12 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

En ik weet wel hoe het er in de praktijk aan toegaat.
Heb hetzelfde werk gedaan als jij.
Hiermee maak je jezelf heel erg ongeloofwaardig.
Een doorgewinterde politiehater die er zelf bij heeft gezeten.
Ik vraag me echt af waar die haat dan vandaan komt?

Vertel eens wat meer over je politietijd?
pi_28260299
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:14 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

ik weet het klinkt oubollig maar het is gewoon zo.
Maar als nederland tjokvol 'eerzame burgers' zit, waarom gooit de politie die paar stouterds dan niet in de cel? Of is het niet zo simpel?
  maandag 27 juni 2005 @ 00:23:32 #237
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28260444
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:16 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Hiermee maak je jezelf heel erg ongeloofwaardig.
Een doorgewinterde politiehater die er zelf bij heeft gezeten.
Ik vraag me echt af waar die haat dan vandaan komt?

Vertel eens wat meer over je politietijd?
Haten doe ik niet maar ik maak wel duidelijk waar ik het niet mee eens ben.
Als ik je persoonlijk zou kennen dan zou ik je best wel wat meer willen vertellen over mijn tijd bij politie/ leger of wat je maar zou willen weten.
Maar ik voel er weinig voor om hier op een openbaar forum verklaringen te gaan afleggen.

En je mag denken/ zeggen wat je wil hoor. Als je mij niet geloofwaardig vindt is het ook prima.
Ik hoef mij niet (meer) te verantwoorden.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:30:11 #238
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28260627
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:18 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Maar als nederland tjokvol 'eerzame burgers' zit, waarom gooit de politie die paar stouterds dan niet in de cel? Of is het niet zo simpel?
Zoals ik al zei is het de mentaliteit.
En ik ken wel politieagenten die het wel goed proberen te doen maar ook plenty die eigenlijk niet bij de politie zouden moeten zitten.

En je krijgt natuurlijk nooit alle slechterikken uit de samenleving.
Maar het kan wel een stuk effectiever.
Het is ook niet alleen de politie trouwens die hier wat aan kan doen. Van mij mag heel justitie wel op de schop.
Neem alleen al die prestatiecontracten.. dat is toch absurd.
pi_28260770
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:23 schreef Woodbridge het volgende:

[..]

Haten doe ik niet maar ik maak wel duidelijk waar ik het niet mee eens ben.
Als ik je persoonlijk zou kennen dan zou ik je best wel wat meer willen vertellen over mijn tijd bij politie/ leger of wat je maar zou willen weten.
Maar ik voel er weinig voor om hier op een openbaar forum verklaringen te gaan afleggen.

En je mag denken/ zeggen wat je wil hoor. Als je mij niet geloofwaardig vindt is het ook prima.
Ik hoef mij niet (meer) te verantwoorden.
Ik geloof je niet. sorry..
Iemand die hoopt dat zijn ex-collega's er keihard achteruit gaan qua salaris (zoals jij in een ander topic stelde) heeft niet bij de politie gezeten.
Ik acht dat echt uitgesloten.

Zeker niet nu je zegt dat jij ook goede politieagenten kent.
  maandag 27 juni 2005 @ 00:47:10 #240
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28261023
quote:
Op maandag 27 juni 2005 00:36 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Ik geloof je niet. sorry..
Iemand die hoopt dat zijn ex-collega's er keihard achteruit gaan qua salaris (zoals jij in een ander topic stelde) heeft niet bij de politie gezeten.
Ik acht dat echt uitgesloten.

Zeker niet nu je zegt dat jij ook goede politieagenten kent.
zoals ik al zei hoeft dat ook niet.
En ik heb zo mijn redenen voor mijn 'haat'
Wat trouwens niets met mijn tijd bij de politie heeft te maken ofzo.
pi_28262055
ik haat de politie niet, alleen deze 2 agenten en hun collegas die hun verhaal geloofde en dus mij zo behandelt hebben. ik heb niks tegen agenten verder hoor
pi_28262208
quote:
Op zondag 26 juni 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dit is geen gesprek om alles door te nemen. elk woord dat je nu gaat wisselen moet zorgvuldig over nagedacht zijn. wees nou niet zo eigenwijs en vraag hulp. dat doe je op fok ook al.
Uitstekend advies dat ik derhalve herhaal. Alleen red je dit nooit.
underground forever baby
pi_28269614
Heerlijk kansloos weer. Opgeschoten puber die zn ID niet wil laten zien. Tjongejonge. De rechter zou je alleen al voor tijdverspilling een trap onder je hol moeten verkopen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_28302407
[edit] laatmaar
pi_28302580
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:25 schreef Brendovic het volgende:

Ja maandag dat gesprek, ff zien hoe dat loopt.
En, hoe liep het
pi_28304648
Ja ik heb nu 2 keuzes, aangifte doen of de klachten procedure. Ik heb dinsdag een afspraak met de agent die de klachten tegen agenten behandelt. Dat wachten we af, want erna kunnen we nog aangifte doen. Maar beide is niet mogelijk. Wij krijgen geen rechtsbijstand, omdat ik voor moet komen, omdat de agenten blijven volhouden dat ik een klap gaf en daarom ik zo behandelt ben.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:18:10 #247
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28304755
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:14 schreef Brendovic het volgende:
Ja ik heb nu 2 keuzes, aangifte doen of de klachten procedure. Ik heb dinsdag een afspraak met de agent die de klachten tegen agenten behandelt. Dat wachten we af, want erna kunnen we nog aangifte doen. Maar beide is niet mogelijk. Wij krijgen geen rechtsbijstand, omdat ik voor moet komen, omdat de agenten blijven volhouden dat ik een klap gaf en daarom ik zo behandelt ben.
en dan krijg je geen rechtsbijstand? juist wel man! bel ff je buurtcentrum op, geloof me.
pi_28304860
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:14 schreef Brendovic het volgende:

Wij krijgen geen rechtsbijstand, omdat ik voor moet komen
Als je voor moet komen, heb je juist rechtsbijstand nodig.
Lijkt mij....
pi_28305755
Dan zal die toch eerst een bewijs van onvermogen (gemeente toch?) moeten halen, waarmee die een toegevoegde advocaat kan krijgen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:52:10 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28305803
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:50 schreef frederik het volgende:
Dan zal die toch eerst een bewijs van onvermogen (gemeente toch?) moeten halen, waarmee die een toegevoegde advocaat kan krijgen
Verklaring van inkomen en vermogen (VIV) inderdaad bij de gemeente, onder meebrenging van loonstroken en bankafschriften. Loonstrook en VIV aan je advocaat geven.
pi_28305809
Met teveel eigen geld/inkomen mag die zelf de gouden gids gaan doorbladeren en zijn alvast wat geld aan de kant leggen
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:53:32 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28305856
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:52 schreef frederik het volgende:
Met teveel eigen geld/inkomen mag die zelf de gouden gids gaan doorbladeren en zijn alvast wat geld aan de kant leggen
ik heb niet het idee dat dit im frage is bij ts. hij kan gewoon kosteloos advies inwinnen bij zijn 'wijkcentrum'. (zucht nogmaals)
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:58:24 #253
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28306013
Ze gaan je nu proberen omver te lullen in dat gesprek zodat je geen aangifte meer doet en gaat toegeven dat je fout was.

Niet aan meedoen dus.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:19:29 #254
33189 RM-rf
1/998001
pi_28306758
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:58 schreef PLAE@ het volgende:

Ze gaan je nu proberen omver te lullen in dat gesprek zodat je geen aangifte meer doet en gaat toegeven dat je fout was.

Niet aan meedoen dus.
ja, dat doen ze inderdaad, als je dit werkelijk hard _kan_ spelen, kun je de politie flink schade toebrengen ..;
En zij zullen vanuit hun kant pogen om de TS flink onder druk te zetten, misschien op onterechte gronden ...

Maar ... je advies is enkel geldig als de TS zelf heel zeker kan stellen dat de politie ook geen poot om op te staan heeft ...
Wat dat betreft staat hij zeker ook niet al te sterk ... zelfs in zijn beginpost hier heeft hij toegegeven dat hij een aggressieve beweging naar een aganet maakte, zo zeer zelfs dat hij er zelf een beetje van schrok en bezwoer dat het enkel een 'reflex' was .....

Dat kan het best zijn geweest, een reflex, een duwende beweging toen die agent kennelijk aan zijn rolstoel kwam ... maar het is nog maar zeer de vraag of je dan vervolgens voor een rechter geloofwaardig kunt maken dat die agenten hier vervolgens geheel koel en zakelijk mee om hadden moeten gaan, als de persoon zelf dus al niet helemaal zichzelf onder controle had ....

Als je ook maar minimaal vreest op zulke zwaktes gepakt te kunnen worden ... dan is het dom om dit 'hard' te spelen en moet je wel degelijk gewoon kijken of je niet een slim compromis met de politie kan sluiten, oftewel het laten vallen van eventuele aanklachten, zou dan ook al een prima resultaat zijn ...
bekijk het dus ook een beetje praktisch , wat heb je te winnen en wat te verliezen en hoe staan je kansen daarop ...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:22:52 #255
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28306856
Maak er maar een procedure van en ga verder niet meer in discussie met de politie.
Die lul je niet van hun verhaal af en van een dialoog is toch geen sprake.
Ik zou ook goed duidelijk maken dat je een schadeloosstelling wilt.
Je goede naam is aangetast, en natuurlijk de emotionele/ materiële schade die je opgelopen hebt.
Dus getuigen mee en veel succes Brendovic!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 16:24:37 #256
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28306903
je kan via politie.nl een klacht indienen bij de korpschef in ieder geval.
Speel dit niet via de politie van het desbetreffende bureau dan wordt je toch genaaid

dit natuurlijk onder voorbehoud dat je verhaal klopt
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:47:52 #257
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28311161
Ga naar Vara's Kassa, Tros' Radar, SBS' Actienieuws of RTL's In Je Recht!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28312348
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 16:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja, dat doen ze inderdaad, als je dit werkelijk hard _kan_ spelen, kun je de politie flink schade toebrengen ..;
En zij zullen vanuit hun kant pogen om de TS flink onder druk te zetten, misschien op onterechte gronden ...

Maar ... je advies is enkel geldig als de TS zelf heel zeker kan stellen dat de politie ook geen poot om op te staan heeft ...
Wat dat betreft staat hij zeker ook niet al te sterk ... zelfs in zijn beginpost hier heeft hij toegegeven dat hij een aggressieve beweging naar een aganet maakte, zo zeer zelfs dat hij er zelf een beetje van schrok en bezwoer dat het enkel een 'reflex' was .....

Dat kan het best zijn geweest, een reflex, een duwende beweging toen die agent kennelijk aan zijn rolstoel kwam ... maar het is nog maar zeer de vraag of je dan vervolgens voor een rechter geloofwaardig kunt maken dat die agenten hier vervolgens geheel koel en zakelijk mee om hadden moeten gaan, als de persoon zelf dus al niet helemaal zichzelf onder controle had ....

Als je ook maar minimaal vreest op zulke zwaktes gepakt te kunnen worden ... dan is het dom om dit 'hard' te spelen en moet je wel degelijk gewoon kijken of je niet een slim compromis met de politie kan sluiten, oftewel het laten vallen van eventuele aanklachten, zou dan ook al een prima resultaat zijn ...
bekijk het dus ook een beetje praktisch , wat heb je te winnen en wat te verliezen en hoe staan je kansen daarop ...
Je maakt een grap, right? Zeg me dat je een grap maakt.

Waar komt al dit drama vandaan? Politie flinke schade toebrengen? Hallo, laatste tijd nog in contact geweest met de realiteit?

Dit is voor de politie een kutpuber die niet wil luisteren.
Dit is voor de Officier van Justitie een kutpuber die niet wil luisteren.
Dit is voor de rechter een kutpuber die niet wil luisteren.

Hij kan gaan lopen klagen tot aan de Hoge Raad. Het Europese Hof voor mijn part. Het blijft een kutpuber die niet wil luisteren.

En nu allemaal maar weer over tot de orde van de dag.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:30:20 #259
33189 RM-rf
1/998001
pi_28312573

Ik denk eerder dat jij een beetje overspannen reageert ...

Ik hoor hier ook enkel het verhaal van de TS ... en deels vind ik het zelf persoonlijk ook maar een zwak verhaal en heb ik weinig medelijden met snuggere gastjes die stoer lopen doen tegenover agenten ...

Aan de andere kant, _als_ de politie zelf nodeloos hard heeft ingegrepen, kennelijk (bewust?) tegen zijn gebroken enkel heeft aangeschopt, zonder dat daartoe direkt reden toe was (bv om een 'aanvaller uit te schakelen')...

Je kunt nu wel een vooropgestelde mening hebben, en dan een 5-seconden oordeel te geven, voornamelijk daardoor onderbouwd dat jij het niet was ... ik probeer enkel objectief de mogelijkheden van de Topicstarter op te sommen, zonder direkt over die situatie te oordelen .. ik was er namelijk niet bij... jij wel?
pi_28312815
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:30 schreef RM-rf het volgende:

Ik denk eerder dat jij een beetje overspannen reageert ...

Ik hoor hier ook enkel het verhaal van de TS ... en deels vind ik het zelf persoonlijk ook maar een zwak verhaal en heb ik weinig medelijden met snuggere gastjes die stoer lopen doen tegenover agenten ...

Aan de andere kant, _als_ de politie zelf nodeloos hard heeft ingegrepen, kennelijk (bewust?) tegen zijn gebroken enkel heeft aangeschopt, zonder dat daartoe direkt reden toe was (bv om een 'aanvaller uit te schakelen')...

Je kunt nu wel een vooropgestelde mening hebben, en dan een 5-seconden oordeel te geven, voornamelijk daardoor onderbouwd dat jij het niet was ... ik probeer enkel objectief de mogelijkheden van de Topicstarter op te sommen, zonder direkt over die situatie te oordelen .. ik was er namelijk niet bij... jij wel?
Pogingen om objectief te redeneren stranden direct op de nogal simpele omstandigheid dat je maar 1 kant van het verhaal voorgeschoteld krijgt. Gelukkig heb ik niet de pretentie objectief te redeneren, maar ik weet wel een beetje hoe de politie werkt en hoe het OM in elkaar steekt en ik zeg je dat niemand bij de politie, niemand bij het OM en al helemaal niemand bij de rechterlijke macht ook maar een seconde wakker ligt van een kutpuber die moeilijk doet op het moment dat naar zijn ID wordt gevraagd.

Domme actie van TS.

Dan is het natuurlijk grappig dat het uitgerekend TS is die verongelijkt gaat lopen doen en het is niet minder dan hilarisch dat mensen zoals jij daar serieus op ingaan en er allerlei drama in gaan zoeken (en vinden!). De politie grote schade toebrengen? Maar natuurlijk.

Meer dan tien pagina's over een kutpuber die zn ID niet wil laten zien. Dat is toch te bespottelijk voor woorden?

Kijk, daar worden die politierechters nu chagrijnig van en ik kan het ze niet kwalijk nemen. Als zon blaag eerst ns gewoon wordt opgevoed. Maar nee, meneer gaat lopen eikelen over het laten zien van zn ID. Kansloos, totaal kansloos.

Maar goed, have it your way: De TS gaat met zijn aangifte een beerput van corruptie openen. Eindelijk zullen overal in den lande de ogen worden geopend. Korpschefs worden de laan uitgestuurd, Remkes op het matje van de Tweede Kamer geroepen, de optredend verbalisant wordt de komende 2 jaar op water en brood gezet en TS krijgt een schadevergoeding van enkele tonnen wegens het geestelijk leed dat hij door dit voorval heeft moeten doorstaan. Laten we er shockschade van maken.

Some people...
  dinsdag 28 juni 2005 @ 19:42:07 #261
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_28313033
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:36 schreef Argento het volgende:

[..]

IJzersterk en vooral NUCHTER verhaal
Had het niet echt beter kunnen zeggen

Hoe haal je het in godsnaam in je kop om meteen de bijdehand uit te hangen: Ja, dan wil ik jouw ID ook zien, is mn recht en dan laat ik de mijne lekker niet zien, lekker puh. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_28330548
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 19:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Had het niet echt beter kunnen zeggen

Hoe haal je het in godsnaam in je kop om meteen de bijdehand uit te hangen: Ja, dan wil ik jouw ID ook zien, is mn recht en dan laat ik de mijne lekker niet zien, lekker puh. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd
Hij had anders wel gelijk. De politie is wettelijk verplicht om desgevraagd een ID te tonen. Als een agent zonder duidelijke reden direct naar mijn ID vraagt zal mijn eerste reactie ook zijn dat hij zich eerst zelf maar even legitimeert. Lijkt me ook niet meer dan terecht, die ID-waanzin gaat toch al veel te ver in dit land...

Het dus niet tonen van een legitimatie door een agent is volgens mij zelfs ook strafbaar en daar zou je dus aangifte van kunnen doen. Dat met die aangifte vervolgens niets gedaan wordt moge duidelijk zijn.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:27:14 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28331653
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

Hij had anders wel gelijk. De politie is wettelijk verplicht om desgevraagd een ID te tonen. Als een agent zonder duidelijke reden direct naar mijn ID vraagt zal mijn eerste reactie ook zijn dat hij zich eerst zelf maar even legitimeert. Lijkt me ook niet meer dan terecht, die ID-waanzin gaat toch al veel te ver in dit land...

Het dus niet tonen van een legitimatie door een agent is volgens mij zelfs ook strafbaar en daar zou je dus aangifte van kunnen doen. Dat met die aangifte vervolgens niets gedaan wordt moge duidelijk zijn.
De agent had in dit geval echter een duidelijke reden.
pi_28331836
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

De agent had in dit geval echter een duidelijke reden.
Maar zelfs dat ontslaat hem niet van de plicht zich te legitimeren.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:33:24 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28331858
aangezien je een politiekostuum in elke zichzelfrespecterende feest- en verkleedwinkel kan vinden, lijkt het me logisch dat de agent zich als eerste legitimeert.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:33:54 #266
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28331876
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 10:52 schreef Jalu het volgende:

[..]

www.gelijkoversteken.org
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:34:44 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28331899
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:32 schreef Jalu het volgende:

[..]

Maar zelfs dat ontslaat hem niet van de plicht zich te legitimeren.
De agent had zich inderdaad moeten legitimeren na het verzoek daartoe.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:35:47 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28331928
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:33 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

www.gelijkoversteken.org
Politieagentje pesten.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:37:47 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28331984
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Politieagentje pesten.
eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelfgestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.
pi_28332019
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet, kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelf gestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.
Dat lees ik indd ook dagelijks in de krant.
Fiets
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:39:26 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28332021
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet, kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelf gestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.
Ja, dat risico is wel heel groot.
pi_28332024
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Politieagentje pesten.
Nee, de ID plicht is een gevalletje burgertje pesten. Als alle burgers dus van de ID-plicht van agenten gebruikmaken dan zullen de agenten het na een tijdje wel nalaten altijd maar naar ID te vragen.

Ik snap ook echt niet dat de ID-plicht in Nederland zo makkelijk in de wet is opgenomen en er zo weinig maatschappelijk protest tegen deze fascistische maatregel is geweest...
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:43:15 #273
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28332128
Wat Jalu zegt
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:43:25 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28332134
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, de ID plicht is een gevalletje burgertje pesten. Als alle burgers dus van de ID-plicht van agenten gebruikmaken dan zullen de agenten het na een tijdje wel nalaten altijd maar naar ID te vragen.

Ik snap ook echt niet dat de ID-plicht in Nederland zo makkelijk in de wet is opgenomen en er zo weinig maatschappelijk protest tegen deze fascistische maatregel is geweest...
Dus dan protesteer je door politieagentjes terug te pesten. Wees dan ook een vent en aanvaard de consequenties.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:43:55 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28332145
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat lees ik indd ook dagelijks in de krant.
je snapt toch wel dat ik daarmee wil aangeven dat er met een uniform nogal wat autoriteit te behalen valt? en dit kan verkeerd gebruikt worden. zij willen iets van mij weten, dus zij zullen zich moeten legitimeren, lijkt me de normaalste zaak van de wereld en mijn burgerrecht. daarna laat ik keurig mijn rijbewijs zien.
pi_28332274
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je snapt toch wel dat ik daarmee wil aangeven dat er met een uniform nogal wat autoriteit te behalen valt? en dit kan verkeerd gebruikt worden. zij willen iets van mij weten, dus zij zullen zich moeten legitimeren, lijkt me de normaalste zaak van de wereld en mijn burgerrecht. daarna laat ik keurig mijn rijbewijs zien.
Maar jij kunt ook gewapend zijn, die kans is nog groter. Dus ik stel voor dat je eerst op de grond gaat liggen met je handen in je nek. Ze jou boeien want misschien ben je wel sterker als die twee agenten. uiteraard moeten ze je ook een mondkapje voor doen voor het geval je gaat bijten.
Daarna zullen ze je fouleren voor wapens.
Indien jij blijkt ongevaarlijk te zijn mag je om hun ID vragen
Fiets
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:12:33 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28333115
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar jij kunt ook gewapend zijn, die kans is nog groter. Dus ik stel voor dat je eerst op de grond gaat liggen met je handen in je nek. Ze jou boeien want misschien ben je wel sterker als die twee agenten. uiteraard moeten ze je ook een mondkapje voor doen voor het geval je gaat bijten.
Daarna zullen ze je fouleren voor wapens.
Indien jij blijkt ongevaarlijk te zijn mag je om hun ID vragen
de kans dat men gewapend is, is groter dan dat bij de politie het geval is? lijkt me sterk, ma goed. overigens vind ik dat je verder een beetje doordraaft. toch niet zo gek als wildvreemden van elkaar even laten zien wie ze zijn, is dat al teveel gevraagd?
pi_28333292
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de kans dat men gewapend is, is groter dan dat bij de politie het geval is? lijkt me sterk, ma goed. overigens vind ik dat je verder een beetje doordraaft. toch niet zo gek als wildvreemden van elkaar even laten zien wie ze zijn, is dat al teveel gevraagd?
Niet meer dan normaal dat agenten zich legitimeren.
underground forever baby
pi_28335491
quote:

[..]

Nee, de kans dat een willekeurige burger gewapend is, is groter als dat iemand als agent uitziend geen agent is.
Ik draaf indd door, maar wilde even een extreem voorbeeld geven.
en een agent kan indd best even z'n ID laten zien, maar als ie een irritant pubertje tegenover zich heeft staan kan ik me wel voorstellen dat ie daar geen zin in heeft.
Als een agent je om je ID vraagt en je geeft die gewoon netjes krijg je er ook geen problemen mee.
Fiets
pi_28335536
quote:

[..]

oh wacht, die ánder drijft te ver door en jij niet.

Zolang we een agent in zijn uiterlijke verschijningsvorm wel als zodanig kunnen herkennen, is zijn legitimatie voldoende in orde. De gedachte dat het allemaal wel ns een valse outfit zou kunnen zijn en dat Roemeens bendes op die manier trachten kansloze pubers van hun nauwelijks aanwezige geld te ontdoen, doe ik gemakshalve af met domme paranoia. Voor de categorie: "laat je nakijken".
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:19:44 #281
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28335652
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Zolang we een agent in zijn uiterlijke verschijningsvorm wel als zodanig kunnen herkennen, is zijn legitimatie voldoende in orde. De gedachte dat het allemaal wel ns een valse outfit zou kunnen zijn en dat Roemeens bendes op die manier trachten kansloze pubers van hun nauwelijks aanwezige geld te ontdoen, doe ik gemakshalve af met domme paranoia. Voor de categorie: "laat je nakijken".
lieve schat. het is zelfs in de wet opgenomen dat een agent zich móet legitimeren als daar om gevraagd wordt. dus dan moet de opsteller van de wet zich ook laten 'nakijken'... of moet jij het misschien nog eens herzien?
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:21:50 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28335733
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lieve schat. het is zelfs in de wet opgenomen dat een agent zich móet legitimeren als daar om gevraagd wordt. dus dan moet de opsteller van de wet zich ook laten 'nakijken'... of moet jij het misschien nog eens herzien?
Ja, als daarom gevraagd wordt. Betekent niet dat je er dus altijd maar om moet vragen.
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:24:56 #283
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28335878
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, als daarom gevraagd wordt. Betekent niet dat je er dus altijd maar om moet vragen.
Nee, dat zou erg verstandig zijn als je dat wel deed wijffie

Maar je hebt er nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar ja en amen kunnen zeggen ^^
  woensdag 29 juni 2005 @ 13:26:59 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28335970
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Maar je hebt er nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar ja en amen kunnen zeggen ^^
Plurk.
pi_28336058
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Want voor je het weet zijn het nepagent en beland je in de kelder van dutroux.

Je kunt die agenten hun werk zo moeilijk mogelijk maken als je wilt, maar als je nou een beetje meewerkt kunnen zij boeven gaan vangen. Want daar heb je vast ook wel wat op te zeiken.
Fiets
pi_28336130
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Alsof het niet voldoen aan een legitimatieplicht door een verbalisant, direct betekent dat de aangesproken persoon zich ook ontheven weet van diezelfde plicht.

Zeker niet als die persoon in redelijkheid heeft aan te nemen dat hij het wel degelijk met een bevoegd agent van doen heeft.
pi_28336812
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens
pi_28337547
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Alsof het niet voldoen aan een legitimatieplicht door een verbalisant, direct betekent dat de aangesproken persoon zich ook ontheven weet van diezelfde plicht.

Zeker niet als die persoon in redelijkheid heeft aan te nemen dat hij het wel degelijk met een bevoegd agent van doen heeft.
Laat me raden: het uniform is voldoende om aan te nemen dat het om een bevoegd agent gaat?

Als ik een agent vraag om legitimatie en hij weigert dat, kan ik in redelijkheid aannemen dat het geen bevoegd agent is, omdat hij wettelijk verplicht is zich desgevraagd te legitimeren. Dus door zich niet te legitimeren verliest een agent zijn wettelijk gezag.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:25:50 #289
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28338258
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:30 schreef Argento het volgende:

[..]

ik stel dat in alle redelijkheid de agent zijn legitimatie eerder moet laten zien dan de persoon die hij om legitimatie vraagt. lijkt me logisch en ik heb de wet ook nog eens mee.
pi_28338404
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:06 schreef Jalu het volgende:

[..]

Laat me raden: het uniform is voldoende om aan te nemen dat het om een bevoegd agent gaat?

Als ik een agent vraag om legitimatie en hij weigert dat, kan ik in redelijkheid aannemen dat het geen bevoegd agent is, omdat hij wettelijk verplicht is zich desgevraagd te legitimeren. Dus door zich niet te legitimeren verliest een agent zijn wettelijk gezag.
Een agent is bevoegd omdat de wet dat bepaald heeft. Een agent verliest die bevoegdheid niet door zich niet te legitimeren. Ook als hij zijn ID niet laat zien, terwijl daar wel om gevraagd is, is hij bevoegd de aangesproken persoon te bevelen zijn ID te laten zien, en is de aangesproken persoon VERPLICHT GEHOOR TE GEVEN AAN EEN AMBTELIJK BEVEL.

Dat de aangesproken persoon op dat moment niet met zekerheid kan vaststellen dat de agent bevoegd is (alsof hij dat aan zn ID wel kan zien, maar goed), doet niets af aan de bevoegdheid van de agent.

De rest mag je, als het ns voorkomt, aan een chagrijnige rechter uitleggen. Kutpubers staan onderaan de voedselketen en nu weet je misschien waarom.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:30:43 #291
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28338421
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Plurk.
Wat een sterke argumenten
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 13:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Want voor je het weet zijn het nepagent en beland je in de kelder van dutroux.
helemaal niet.
Ik hou er alleen niet van om als burger gepest te worden door overijverige agentjes (en ja die zijn er wel degelijk. Er zijn er veel die misbruik maken van deze wet). En dus gebruik ik de wet om ze het iets lastiger te maken.
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Een agent is bevoegd omdat de wet dat bepaald heeft. Een agent verliest die bevoegdheid niet door zich niet te legitimeren. Ook als hij zijn ID niet laat zien, terwijl daar wel om gevraagd is, is hij bevoegd de aangesproken persoon te bevelen zijn ID te laten zien, en is de aangesproken persoon VERPLICHT GEHOOR TE GEVEN AAN EEN AMBTELIJK BEVEL.

Dat de aangesproken persoon op dat moment niet met zekerheid kan vaststellen dat de agent bevoegd is (alsof hij dat aan zn ID wel kan zien, maar goed), doet niets af aan de bevoegdheid van de agent.
Zeker wel . Laten zij niks zien laat ik niks zien! (overigens neem ik ook geen legitimatie mee en ben al 2x onder controle uitgekomen op deze manier. Als zij mij niks willen tonen ga ik dat uiteraard ook niet doen en wens ze een prettige avond. Ze hebben toch geen poot om op te staan verder anders was ik allang een keer meegenomen.

Wordt je overigens een keer meegenomen omdat je je niet legitimeert dan slaap je 3 nachtjes in de cel houdt je bek en je bent een vrij man ze laten je na 3 dagen gewoon lopen. (ja je moet voorkomen maar ze weten niet eens wie ze laten voorkomen). Vooral linkse baggerfiguren maken hier veel gebruik van.

[ Bericht 20% gewijzigd door PLAE@ op 29-06-2005 14:36:17 ]
pi_28338495
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik stel dat in alle redelijkheid de agent zijn legitimatie eerder moet laten zien dan de persoon die hij om legitimatie vraagt. lijkt me logisch en ik heb de wet ook nog eens mee.
Tres bien, maar als je niet begrijpt dat de verplichting om een ID te laten zien, niets zegt over de vraag of de verbalisant bevoegd is ja of nee, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om je te beroepen op ´de wet´.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:34:36 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28338570
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:32 schreef Argento het volgende:

[..]

Tres bien, maar als je niet begrijpt dat de verplichting om een ID te laten zien, niets zegt over de vraag of de verbalisant bevoegd is ja of nee, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om je te beroepen op ´de wet´.
die vraag heb ik ook gesteld noch opgeroepen mag ik hopen.
pi_28338656
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die vraag heb ik ook gesteld noch opgeroepen mag ik hopen.
Als jij een direct verband legt tussen een verbalisant die ondanks daarom verzocht te zijn, zijn ID niet laat zien en een kutpuber die dáárom gerechtvaardigd (!) zijn ID óók niet laat zien, ondanks daartoe ambtelijk bevolen te zijn, dan heb jij die vraag niet alleen gesteld, maar hem ook (fout) beantwoord.
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:37:19 #295
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28338669
Wat ik overigens niet begrijp is waarom de gewone politieman met de pet zo'n moeite heeft om z'n eigen id op zak te hebben en/of te tonen.

ow wacht hij vindt het vervelend om naar normale burgers te moeten luisteren

Laat de normale burgers zo'n dienstklopper nou net uiterst vervelend vinden om naar te luisteren
pi_28338862
Alle ambtenaren zijn luie K*nker koppen.
Trouwens wat werd opgenoemd is niet de lijst waar je voor wordt veroordeeld.
De Offciier van justitie schrijft gewoon allemaal heel erge onzin op, en dan mag de rechter bepalen waar je voor wordt veroordeeld. Vet he

En dit omdat dat schijtvolk te lui is om zelf iets uit te zoeken.
Kinderachtig kutvolk is het. Zielige onderdrukte mannetjes die een zware jeugd zonder vrienden hebben gehad, en nou een beetje gezag willen uitsrtalen omdat ze onderdrukt waren en er nooit naar ze werd geluisterd.

Trouwens die broek had je wel uit kunnen laten hoor. 99% van de vrouwlijke agentes zijn lesbiennes.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_28338876
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:32 schreef Argento het volgende:

[..]

In redelijkheid kan ik aannemen dat als een agent zich weigert te legitimeren, hij dus niet bevoegd is. Als hij dus weigert zich te legitimeren verliest hij zijn (aantoonbare) bevoegdheid. Als hij niet kan/wil aantonen dat hij bevoegd is, dan heb ik imho een goede reden om aan zijn bevoegdheid te twijfelen en dus niet langer me gebonden te achten aan zijn instructies. En ik denk dat een rechter ook wel eens chagrijnig zou kunnen zijn op een agent die onzorgvuldig handelt door zich niet aan de wet te houden...

Voor de goede orde: ik ben geen puisterige puber (meer:P)
  woensdag 29 juni 2005 @ 14:45:48 #298
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28339004
Sjakie je vergeet te vertellen dat mannelijke agenten thuis de broek niet bepaald aanhebben
pi_28339305
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:36 schreef Argento het volgende:

[..]

Als jij een direct verband legt tussen een verbalisant die ondanks daarom verzocht te zijn, zijn ID niet laat zien en een kutpuber die dáárom gerechtvaardigd (!) zijn ID óók niet laat zien, ondanks daartoe ambtelijk bevolen te zijn, dan heb jij die vraag niet alleen gesteld, maar hem ook (fout) beantwoord.
Dit vraag ik me nog steeds af, en voorzover ik weet is er nog geen rechter geweest die een belangenafweging ambtelijk bevel tegenover gerechtvaardigd wantrouwen heeft gemaakt
pi_28339326
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:53 schreef frederik het volgende:

[..]

Dit vraag ik me nog steeds af, en voorzover ik weet is er nog geen rechter geweest die een belangenafweging ambtelijk bevel tegenover gerechtvaardigd wantrouwen heeft gemaakt
Kijk, precies wat ik bedoel te zeggen.
pi_28339363
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 14:42 schreef Jalu het volgende:

[..]

In redelijkheid kan ik aannemen dat als een agent zich weigert te legitimeren, hij dus niet bevoegd is.
De bevoegdheid van een ambtenaar hangt niet af van de vraag of jij die bevoegdheid erkent ja of nee. De ambtenaar ís bevoegd op grond van de wet en die bevoegdheid wordt niet aangetast door het niet tonen van een ID, ook al is de ambtenaar daar wettelijk toe verplicht.
quote:
Als hij dus weigert zich te legitimeren verliest hij zijn (aantoonbare) bevoegdheid.
Nee dus.
quote:
Als hij niet kan/wil aantonen dat hij bevoegd is, dan heb ik imho een goede reden om aan zijn bevoegdheid te twijfelen en dus niet langer me gebonden te achten aan zijn instructies.
Nee dus. Ambtelijk bevel is ambtelijk bevel. Beter gezegd: befehl ist befehl.
quote:
En ik denk dat een rechter ook wel eens chagrijnig zou kunnen zijn op een agent die onzorgvuldig handelt door zich niet aan de wet te houden...
Neuh, waarom?
quote:
Voor de goede orde: ik ben geen puisterige puber (meer:P)
In de letterlijke zin misschien niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')