boeide me op dat moment weinig, had die moeder van die agent willen naaien, HARDquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:10 schreef Basp1 het volgende:
Waren het wel lekkere vrouwelijke agenten?
ja ja heb het ff snel geschreven, nu het vers was wou ik het meteen ff op papier hebben dat ik bij een aangifte niet de helft vergeet oidquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:17 schreef R2cksson het volgende:
De L zit niet in 'T KoFSCHiP.
Het zijn 2 agenten tegen schat ik 15 getuigen waar ik allemaal een verklaring van krijg en hun gsm nummer hebquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat je er toch niet veel aan kan doe het is jou woord tegen hun. Als er geen opnames gemaakt zijn door kennissen sta je heel zwak. Zulke verhalen hoor je wel vaker, en waarschijnlijk krijg je geen strafblad, maar alleen maar een schikkingsvoorstel voor verstoring van de openbare orde, of verzet bij aanhouding of zo.
Veel succes er mee.
Ja maar zal ik dat niet op een ander buro doen? En het daar er goed over hebben, want anders krijg je toch weer dat ze elkaar willen indekken en het omdraaien etc. Als ik het bij een ander buro doe komt het denk ik wel beter op papier, maar de vraag is of hun niet zeggen ja dat moet je maar in Almere dan regelenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef just me het volgende:
Ik zou teruggaan en eisen dat jouw versie van het verhaal op papier komt te staan! Misschien schiet het niks op maar dan heb je voor jouw gevoel er iets aan gedaan!
ja als agenten al aan je beginnen te trekken enzo, dan doe je domme dingen. Hij had gewoon ze ID moeten laten zien, in de cel heeft ie letterlijk nog gezegd Als ik me ID niet wil laten zien laat ik die gewoon niet zien hoor sukkelquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Damn, voortaan beter rustig blijven, en eerst kijken wie het is voordat je iemand naar de nek vliegt.
Ach, 1 nachtje is zo'n ramp toch niet?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:10 schreef Brendovic het volgende:
De cel is zooo kut.
Volgens mij heeft de politie ook wel een soort fokforum, en moeten ze altijd heel hard lachen om mensen die proberen verhaal komen halen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:21 schreef Brendovic het volgende:
[..]
Ja maar zal ik dat niet op een ander buro doen? En het daar er goed over hebben, want anders krijg je toch weer dat ze elkaar willen indekken en het omdraaien etc. Als ik het bij een ander buro doe komt het denk ik wel beter op papier, maar de vraag is of hun niet zeggen ja dat moet je maar in Almere dan regelen
Hahaha kneusquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Nederland zou er echt een stuk veiliger en beter op worden als het van lompe pubers als jij verlost zou worden. Ga je puistige gsm-vriendjes nou maar bellen om te komen getuigen, dan heeft de rechter ook weer wat te lachen.
Succes kerel![]()
Hoezo, we doen niemand kwaad, spreken ze aan me u en meneer en het zijn geen vrienden maar toevallige voorbij gangers die alles gezien hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Nederland zou er echt een stuk veiliger en beter op worden als het van lompe pubers als jij verlost zou worden. Ga je puistige gsm-vriendjes nou maar bellen om te komen getuigen, dan heeft de rechter ook weer wat te lachen.
Succes kerel![]()
Ja maar ik had overal pijn, zat in een cel zonder iets, alleen een stenen bankje. En ik moest pissen als een rundquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:25 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Ach, 1 nachtje is zo'n ramp toch niet?
Ben blij dat je niet een week dat smerig eten daar hebt moeten eten
Toevallige voorbijgangers waarvan je tijdens het oppakken nog even snel hun gsm nummers hebt gekregen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:28 schreef Brendovic het volgende:
[..]
Hoezo, we doen niemand kwaad, spreken ze aan me u en meneer en het zijn geen vrienden maar toevallige voorbij gangers die alles gezien hebben.
ik zat in een rolstoel, geloof me , ik had wat bier op maar was totaal niet dronken. Ik kan niet eens lopen dus wat kan ik nou gedaan hebben?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:29 schreef ShaoliN het volgende:
Ik geloof er geen klote van. Je zal wel gewoon een irritant dronken teringlijertje zijn geweest en daarom ben je aangepakt. Gevolg -> Je ben als een klein bang jongetje overstuur geraakt en verzint nu allerlei onzin in een poging de politie te naaien. Maar dat werkt niet in dit landje. We zijn hier niet in Amerika.
Nee die zijn naar het buro gegaan om verhaal te halen enzo. Daar hebben ze aan me vriendin die niet in de cel hoefte alles gegevenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toevallige voorbijgangers waarvan je tijdens het oppakken nog even snel hun gsm nummers hebt gekregen.![]()
Of heb je visitekaartjes uit de politie auto gegooit.
Toch wel gevraagd of ze even de lamepen en de sirene wouden aanzetten toen je mee mocht rijden![]()
dit is cynisch bedoeld mag ik hopenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:37 schreef Bennie_K het volgende:
2 agenten hebben jou, terwijl je in een rolstoel zat, aangevallen?
omfg wat voor kutmongolen van een politie hebben we hier rondlopen? ..luister, beter maak je hier een rechtzaak van. Ga naar een advocaat en vertel je verhaal zoals je het hier hebt getypt. Zoek wat getuigen en zorg ervor dat die KUTagenten nooit meer in zo een positie komen.
man, ik kan me echt ergeren aan zulke machtsmisbruikers
helaas is het zo. Ik ga zo al die gsm nummers bellen en vragen of ze het op papier willen zetten, zal die verklaringen ook paar ervan hier posten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:36 schreef Kreator het volgende:
Met alle respect hè....
Ik geloof er geen flikker van. Dit is een half verhaal. Als je écht niets had gedaan, werd je de bak niet ingegooid.
Nee je leest het verkeerd. Hij pakte een agent bij z'n nek.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:37 schreef Bennie_K het volgende:
2 agenten hebben jou, terwijl je in een rolstoel zat, aangevallen?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef hi2uplz het volgende:
Je moet ook altijd op goede voet staan met de buurtagent. Fooien geven helpt echt!
hmm.. je begint nu wel te vervelenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef hi2uplz het volgende:
Je moet ook altijd op goede voet staan met de buurtagent. Fooien geven helpt echt!
Whehehee. Er steekt wat uit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:
Nu begint me arm toch wel zeer te doen en steekt er wat uit en me nek doet erg pijn maar goed.
ja en ik neem aan een van die 15 gsm nummers ook wel. Het waren 2 fiets agentenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:40 schreef boyv het volgende:
Aangifte doen bij een ander bureau. Weet je nog ongeveer hoe de agenten eruit zagen?
serieus, maar die vrouw zei das vocht, maar voelt vrij hard aan voor vochtquote:
En heben ze toen je rolstoel achter hun fiets gehangen om je naar het bureau mee te nemenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:42 schreef Brendovic het volgende:
[..]
ja en ik neem aan een van die 15 gsm nummers ook wel. Het waren 2 fiets agenten
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:42 schreef Brendovic het volgende:
[..]
Jammer joh. Idd onzin dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:]Terwijl ik al vast zat, niks meer kon doen werd er nog ff flink op me in gebeukt. Toen moest ik naar de auto lopen, let op! ik zei ik mag niet lopen zeggen ze je doet het maar lekker! punt. In de auto werd ik onbeleefd behandelt
Ik geloof er nog steeds geen flikker van. Hier in de stad staan áltijd coppers op het plein. Die doen helemaal NIETS als je niet compleet uit je dak gaat. Ze willen geen escalatie.quote:
de auto kwam later ter plaatse, die kwam zeg maar al geslagen was, toen was er ff rust, en kwam die auto er aan.quote:
Ga door. Het wordt steeds geloofwaardiger.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:45 schreef Brendovic het volgende:
[..]
de auto kwam later ter plaatse, die kwam zeg maar al geslagen was, toen was er ff rust, en kwam die auto er aan.
nee hier in Amsterdam ook niet, maar in Almere blijkbaar wel. Alleen om het fact dat ik me ID terug deed toen ik die van hem niet mocht zien. Dat is de feitelijk aanleiding want toen begon het graaien in me tas enzoquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds geen flikker van. Hier in de stad staan áltijd coppers op het plein. Die doen helemaal NIETS als je niet compleet uit je dak gaat. Ze willen geen escalatie.
Waarom zou ie hier over liegenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ga door. Het wordt steeds geloofwaardiger.
In je openingspost waren ze nog met de auto. Ow wacht, ze hadden die natuurlijk die fietsen op dak van hun politie-auto. Zo rijden ze hier ook altijd rond.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:42 schreef Brendovic het volgende:
Nee joh. Ze hadden ondertussen een peleton ME opgeroepen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:43 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[..]
Jammer joh. Idd onzin dus.
nee helemaal niet. Dat staat nergens, de 2 die mij geslagen hebben kwamen met de fiets, de auto waar ik in moest kwam later. totaal waren er aan het eind dus 5 agenten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:49 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
In je openingspost waren ze nog met de auto. Ow wacht, ze hadden die natuurlijk die fietsen op dak van hun politie-auto. Zo rijden ze hier ook altijd rond.
Geen idee.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:54 schreef Brendovic het volgende:
Waarom zou ik dit verzinnen?
Omdat je een kansarme breezertiener bent die op z'n pikkie is getrapt na het mishandelen van een agent.quote:
Ja, die 2 agenten hadden natuurlijk om versterking gevraagd, want met hun tweeen konden ze 1 rolstoeler niet aan.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:54 schreef Brendovic het volgende:
nee helemaal niet. Dat staat nergens, de 2 die mij geslagen hebben kwamen met de fiets, de auto waar ik in moest kwam later. totaal waren er aan het eind dus 5 agenten.
Maja ik ga stoppen met reageren. Zo is het gegaan en niet anders. Gelukkig heb ik mensen die het gezien hebben en dus het kunnen verklaren. Waarom zou ik dit verzinnen?
Nee, jij had niet zo moeten zeuren en je eigen ID moeten laten zien. Nou, dan laat je het zien aan 2 nepperds in een politiepak, erg man.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:22 schreef Brendovic het volgende:
[..]
ja als agenten al aan je beginnen te trekken enzo, dan doe je domme dingen. Hij had gewoon ze ID moeten laten zien, in de cel heeft ie letterlijk nog gezegd Als ik me ID niet wil laten zien laat ik die gewoon niet zien hoor sukkel
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:01 schreef Mach3 het volgende:
Bel vandaag naar het buro met een naam van een vriend en als jij weet hoe die agenten eruit zagen kan je wel met een smoesje achter hun namen komen.
Straks komt er nog een stuk met een arrestatieteam hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:46 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ga door. Het wordt steeds geloofwaardiger.
Ja? En wie ben jij? Handhaaf jij de wet ook?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:07 schreef Brendovic het volgende:
ik liet me id zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:07 schreef Brendovic het volgende:
ik liet me lid zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
Eehmmzz, dat is niet altijd waar Krea; ik heb een week gezeten voor het gooien van een bierflesjequote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:36 schreef Kreator het volgende:
Met alle respect hè....
Ik geloof er geen flikker van. Dit is een half verhaal. Als je écht niets had gedaan, werd je de bak niet ingegooid.
Okee wat snap jij niet aan "echt niks doen"?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Eehmmzz, dat is niet altijd waar Krea; ik heb een week gezeten voor het gooien van een bierflesje
Naar de koningin?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Eehmmzz, dat is niet altijd waar Krea; ik heb een week gezeten voor het gooien van een bierflesje
Naar een agent ofzo?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef DeltaHF het volgende:
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:07 schreef Brendovic het volgende:
ik liet me id piemel zien, alleen hij wou hem langer en vast houden, toen deed ik hem weer weg, want ik mocht zijne niet zien.
Gevuld met brandstof naar een moskee?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:09 schreef DeltaHF het volgende:
[..]
Yep en niet hier alles neerzetten !!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:11 schreef Pool het volgende:
Als je verhaal helemaal klopt, moet je aangifte doen en een klacht indienen. Of beter nog, neem een advocaat en laat die de klacht indienen en bespreek met hem/haar het hele verhaal.
quote:
Naar een agent met de opmerking "JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDDDDDD!!!!!!!!! IK HEB GRANATEN IN ME HUISSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!"quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Gevuld met brandstof naar een moskee?
Dan kun je beter een moraalridderige, dyslectische kutnewbie zijn ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:17 schreef H.Chinaski het volgende:
Je lijkt me een vervelend irritant ruzieschoppertje. Zo eentje die altijd in ruzies beland en waarvan je vrienden het maar kunnen oplossen. Volgende dag was iedereen maar tegen je en aggressief tegen jouw.
en dat terwijl je altijd zo relaxed bent...
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan kun je beter een moraalridderige, dyslectische kutnewbie zijn ja.
Nee, naar een kerel die lastig was en problemen zocht.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Gevuld met brandstof naar een moskee?
Een agent wordt niet geidentificeerd door zijn uniform, zijn ambstinstructies verplichten hem zelfs om bij verzoek daartoe zijn identificatie als diender te tonen (in tegenstelling tot de burgeragent die dit ongevraagd moet doen). Aan de andere kant is de burger verplicht om bij eerste verzoek daartoe zijn of haar legitimatie te tonen aan de diender.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 11:28 schreef RM-rf het volgende:
Wat betreft de vraag of jij daar fout zat ... ja, grotendeels wel, een agent in uniform wordt al geidentificeerd door zijn uniform en als deze je een bevel geeft, heb je dat op te volgen ... nee, dan moet je niet lastig gaan doen, een beetje 'etteren', eerst je ID te voorschijn halen en dan snel wegstoppen ...
wordt lastig als je in een rolstoel zit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:50 schreef Brendovic het volgende:
uiteraaaard, wil hem nog ff goed bekijken en diep in ze ogen kijken
nee, maar aangezien de agent nogal 'overactief' zijn werk beoefende kan je de rolstoel goed gebruiken om je punt kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:10 schreef Brendovic het volgende:
Ik hoef niet perse in een rolstoel, maar dat konden hun niet weten, ik heb ook wel krukken hoor maar als je biertje gaat drinken in de zon kan je gewoon niet zo lang op 1 been staan, vandaar de rolstoel
Ja maandag dat gesprek, ff zien hoe dat loopt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind dat je met je ouders moet gaan overleggen hoe je de situatie moet aanpakken.
Als het echt zo gegaan is zou ik een advocaat inschakelen en een zaak beginnen tegen die agenten.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:22 schreef frederik het volgende:
niet alleen kan die rolstoel kracht bij zetten aan je verhaal, zonder rolstoel heb je kans dat je ze opeens niet geloven (je zult dan eerst het ongeloof dat je nu wel met hulp kunt lopen weg moeten nemen, voordat je de andere problemen kunt bespreken).
Aan komen zetten met de rolstoel met de krukken erbij (kun je soms aan een rolstoel vastzetten) kan in elk geval al een signaal geven dat het wel jouw eigen rolstoel is, en je de mogelijkheid bieden om even een paar tellen omhoog te komen om hem in zijn ogen te kijken, en dan theatraal weer in je stoel te zakken
Hoeveel getuigen heb je van dit voorval. Tevens als deze agenten zich niet geidentificeerd hebben na jouw aanvraag (getuigen) kom je hiermee weg. Je voelde je bedreigt, en kon niet met zekerheid vast stellen of ze echte agenten waren. Heb je blauwe plekken van het voorval foto's van maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:
Ik heb vanacht vast gezeten enzo en ik wou vragen, hoe groot is nou de kans dat ik veroordeeld word? Want ik wil echt geen strafblad. Het verhaal staat hier onder maar is getypt voor me zelf dus er staan wel namen in en is kut geschreven.
Ik moet erbij vermelden, ik zit in een rolstoel ivm gebroken enkel
.....
psychiaters bedoel je?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:22 schreef Brendovic het volgende:
ik heb er meer als 10
precies, tuurlijk mag je me id zien, maar wel gewoon op een normale manier zonder agressieve houding. als ik er aan terug denk had ik maybe beter gewoon kennen accepteren dat de agent zich niet aan de regels hield, andere kant, hij het gewoon moeten uitleggen waarom die me ID wou, en waarom ik die van hem niet mocht zien. Ik weet niet of ik daarvoor al die pijn nu over heb. Maja vd week zie ik hem weer, ik hoop me rustig te kunnen houden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 16:48 schreef Macchia_Nera het volgende:
[..]
![]()
De politie in Flevoland zuigt, echt van die machtgeile homo's
Ik ben benieuwd waarom jij die legitiematie van hem niet mocht zien.Was ie wel verplicht namelijkquote:over tonen van politielegiteimatie schreef Op zaterdag 25 juni 2005 17:26 Brendovic het volgende:
en waarom ik die van hem niet mocht zien.
Jij bent toch zo'n stoere wannabe neger met een veel te grote smoel? Heb jij ervaring met zulk soort agenten?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:29 schreef Salvad0R het volgende:
wat een gefrustreerde kenkerpolitieagenten
ik wil wedden dat ze een kleine penis hebben en dat ze vroeger door hun vader geindoctrineerd werden .
Ach, flikker toch een eind op man. Als je niet weet hoe die agenten daar zijn heb je geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 17:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik wel ook politieagent worden, lekker brutale pubertjes in elkaar slaan.
Ik geloof btw geen zak van je verhaal, je zult wel lastig zijn geweest en hebben staan schreeuwen enzo.
Precies, het is wel gewoon waar. Als je daar met je peuk op Centraal loopt waar je niet mag roken vragen ze je fatsoenlijk die sigaret te doven. Daar heb ik meer respect voor dan er gelijk op te knallen als een stel machtsgeile idioten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:38 schreef Brendovic het volgende:
Ja ze zijn daar heel anders als in Amsterdam. Bijv, loop je hier met een jointje of een drankje op straat vragen ze beleeft wil je het weg doen of doe het ff niet zo in het openbaar, ze corrigeren je waardoor je respect voor ze heb en mee werkt en sorry zegt, daar is het dus meteen vol erop, id id id
Onzin, als jij het hen vraagt zijn ze dat verplicht, net zo goed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:06 schreef Oom_Agent het volgende:
had gelijk je legitimatiebewijs laten zien !! geen gezeur, jij blij, agenten blij, iedereen blij.
je legt het ten alle tijde af tegen de politiequote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat je er toch niet veel aan kan doe het is jou woord tegen hun. Als er geen opnames gemaakt zijn door kennissen sta je heel zwak. Zulke verhalen hoor je wel vaker, en waarschijnlijk krijg je geen strafblad, maar alleen maar een schikkingsvoorstel voor verstoring van de openbare orde, of verzet bij aanhouding of zo.
Veel succes er mee.
achteraf had ik hem beter niet kunnen terug trekken ja, maar goed, wist ik veel dat ie dan helemaal zou flippen. Op buro werd me ook nog eens gezegd dat een agent zijn id helemaal niet hoeft te laten zienquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:06 schreef Oom_Agent het volgende:
had gelijk je legitimatiebewijs laten zien !! geen gezeur, jij blij, agenten blij, iedereen blij.
Inderdaad, het is verplicht. Maar je kan het je eigen ook moeilijk maken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:12 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Onzin, als jij het hen vraagt zijn ze dat verplicht, net zo goed.
tsja maar als hij ontkent dat hij ze id niet wou laten zien, dan flip ik echt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:14 schreef edje34 het volgende:
[..]
je legt het ten alle tijde af tegen de politie
Ja maar wij hadden echt een vriendelijke instelling hoor tegen ze, netjes gesproken etc. Het was niet zo dat ik agressief was en het bedreigend over kwam ofzo, verre vanquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, het is verplicht. Maar je kan het je eigen ook moeilijk maken.
Je maakt het jezelf niet moeilijk. Je maakt alleen gebruik van wat er mogelijk is en wilt een stukje zekerheid. Zij maken het jou moeilijk doordat ze denken dat ze boven de wet staan.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed als agenten af en toe wordt duidelijk gemaakt dat er ook aan hun bevoegdheden grenzen zitten. Prima als in zaken als deze klachten worden ingediend en de media worden gezocht.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:14 schreef edje34 het volgende:
[..]
je legt het ten alle tijde af tegen de politie
ik doe nooit agressief tegen autoriteiten. ikga ze gewoon uit de wegquote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Jij bent toch zo'n stoere wannabe neger met een veel te grote smoel? Heb jij ervaring met zulk soort agenten?
fuckoff man, agenten flippen Allemaal als je ze om hun ID vraagt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Succes.........quote:Artikel 2
De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt:
bij optreden in burgerkleding ongevraagd, tenzij bijzondere omstandigheden dit onmogelijk maken, en
bij optreden in uniform, op verzoek daartoe.
Gaarne een beetje dimmen, niet gelijk zo gaan schreeuwen Salvad0R. TS staat in z'n recht......quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
fuckoff man, agenten flippen Allemaal als je ze om hun ID vraagt.
het lijkt net of elke korpschef elke Klote straatwout ingeprent heeft dat ze het niet moeten pikken als ze om ID gevraagd worden, omdat ze immers "gezag" horen uit te stralen.
Politieagenten zijn machtsgeil . en toch slaafs .
anders krijg ik zeker een boetequote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:32 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Gaarne een beetje dimmen, niet gelijk zo gaan schreeuwen Salvad0R. TS staat in z'n recht......
Strafblad zal wel meevallen hoor. En hij kan het best ontkennen. Maar met een aantal getuigen sta je best sterk.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:38 schreef Brendovic het volgende:
het bangste ben ik eigenlijk dat de agent het ontkent enzo en dat de getuige niet gelooft worden en ik een strafblad heb, dan ben ik echt goed de lul
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed als agenten af en toe wordt duidelijk gemaakt dat er ook aan hun bevoegdheden grenzen zitten. Prima als in zaken als deze klachten worden ingediend en de media worden gezocht.
Je gelooft nog steeds in het goede van de politie?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:50 schreef kevin85 het volgende:
Ik geloof er niks van...
Of je vertelt maar de halve waarheid?
Of je bent gewoon een fantast?
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:25 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed als agenten af en toe wordt duidelijk gemaakt dat er ook aan hun bevoegdheden grenzen zitten. Prima als in zaken als deze klachten worden ingediend en de media worden gezocht.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:54 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ik kan mijn auto geeneens meer gratis parkeren in Zoetermeer.......
Uiteraard.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:51 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Je gelooft nog steeds in het goede van de politie?![]()
Ik geloofde inderdaad ook in het goede van de politie en zei dat iedereen niet zo moest zeiken. Maar na wat "Almere-incidentjes" sta ik er anders tegenover.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:58 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ik ben het overigens wel eens met het feit dat de politie in Amsterdam (mijn korps) wat relaxter is
Als jij bij de politie zit (maak ik hieruit op), hoe kijk jij dan aan tegen de combi politiewet artikel 8a lid 1, politiewet 1993 artikel 9 lid 3, en de eerder gequote ambstinstructie artikel 2.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:58 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Ik ben het overigens wel eens met het feit dat de politie in Amsterdam (mijn korps) wat relaxter is
Zijn dat eigen ervaringen of verhalen zoals TS ze plaatst?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Ik geloofde inderdaad ook in het goede van de politie en zei dat iedereen niet zo moest zeiken. Maar na wat "Almere-incidentjes" sta ik er anders tegenover.
En dat vind ik jammer, want ik heb respect voor die gasten die vervelende lui aanhouden.
Echt wel, ik heb het zelf ook meegemaakt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:36 schreef Kreator het volgende:
Met alle respect hè....
Ik ben er niet bijgeweest dus ik weet niet in hoeverre de politie de mogelijkheid had zich te legitimeren. Die moet er namelijk wel zijn, wanneer je ligt te stoeien met een verdachte en hij vraagt plotseling: 'Ik wil je ID zien' kan je niet verwachten dat ik hieraan gelijk voldoequote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:06 schreef frederik het volgende:
[..]
Als jij bij de politie zit (maak ik hieruit op), hoe kijk jij dan aan tegen de combi politiewet artikel 8a lid 1, politiewet 1993 artikel 9 lid 3, en de eerder gequote ambstinstructie artikel 2.
citaat : "Artikel 8a
1.
Een ambtenaar van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van de politietaak" einde citaat.
citaat : "In de ambtsinstructie worden regels gegeven ter uitvoering van de artikelen 7 en 8." einde citaat (alletwee uit politiewet 1993).
Geeft die combi bij weigering tot identificatie als agent geen ongeldig verzoek tot identificatie van de burger, waardoor een aanklacht wegens overtreding van de wet op de identificatie zinloos geworden is?
echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit. en dat is echt geen grapje oid, dat is er 100% gebeurd.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:16 schreef Space-Chinees het volgende:
De vraag in je Topic Titel trouwens.
Als jij echt in een rolstoel zit, lijkt me sterk dat jij een agent mishandeld kan hebben. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Je kan alleen wel een paar andere aanklachten aan je deur krijgen. Iets met negeren van het bevel van een ambtenaar of zo iets.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:22 schreef Brendovic het volgende:
echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit.
Gelijk voldoen is practisch wat veel gevraagd misschien, maar wat had de agent belet om zijn identificatie te tonen op het moment dat TS geboeid en wel in die rolstoel zat?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:11 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik ben er niet bijgeweest dus ik weet niet in hoeverre de politie de mogelijkheid had zich te legitimeren. Die moet er namelijk wel zijn, wanneer je ligt te stoeien met een verdachte en hij vraagt plotseling: 'Ik wil je ID zien' kan je niet verwachten dat ik hieraan gelijk voldoe
Ik ben het niet met je eens dat het vragen om identifiatie puur pesten is. Ik zie het veel meer als wraak. De gemiddelde burger ziet het vragen op de onmogelijkste tijden naar zijn identificatie door een agent namelijk eveneens als pesten, waarop die diezelfde agent (die ook maar in opdracht handelt) met dezelfde toonverplichting om de oren slaat. Wraak dus, geen pesterij.quote:Ik denk dat de vraag van TS een beetje overbodig was, waren er aanwijzingen dat het nep-politie betrof?
Ik denk eerlijk gezegd van niet en daarom denk ik dat hij de vraag stelde uit een soort pesterij.
Je staat volledig in je recht wanneer je het vraagt, maar reken dan ook niet op al teveel symphatie van de desbetreffende agent.
Wordt nog lachen als je daar beelden van hebt van een bewakingscamera ofzo... Opsturen naar SBS, en de volgende rel is een feit.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:22 schreef Brendovic het volgende:
[..]
echt, 2 man vol op me in slaan terwijl ik geboeid in een rolstoel zit. en dat is echt geen grapje oid, dat is er 100% gebeurd.
Ik zat eerder aan "Worlds funniest home videos" te denkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:33 schreef Northside het volgende:
Wordt nog lachen als je daar beelden van hebt van een bewakingscamera ofzo... Opsturen naar SBS, en de volgende rel is een feit.
Inhoudelijk ingaan op dit geval doe ik niet, ik was er immers niet bij dus op jouw eerste antwoord kan ik helaas niet reageren..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:31 schreef frederik het volgende:
[..]
Gelijk voldoen is practisch wat veel gevraagd misschien, maar wat had de agent belet om zijn identificatie te tonen op het moment dat TS geboeid en wel in die rolstoel zat?
[..]
Ik ben het niet met je eens dat het vragen om identifiatie puur pesten is. Ik zie het veel meer als wraak. De gemiddelde burger ziet het vragen op de onmogelijkste tijden naar zijn identificatie door een agent namelijk eveneens als pesten, waarop die diezelfde agent (die ook maar in opdracht handelt) met dezelfde toonverplichting om de oren slaat. Wraak dus, geen pesterij.
Trouwens, ontslaat het niet hebben van sympatie iemand van zijn wettelijke verplichting? Leuke bende zouden we hier hebben dan. Indien men als agent geen sympathie voor dat soort vragenstellers wil hebben, zou men ook eens een proefproces kunnen voeren waarbij de vraag centraal staat of de burger machtsmisbruik pleegt indien die een overduidelijke agent om zijn of haar legitimatie vraagt. Waarbij dat proefproces natuurlijk op een vriendelijke manier in scene gezet wordt.
ja, maar behalve midden op het fietspad staan deden we niks verkeerd. en wij waren juist in voor het leuk te houden met ze, zoals hoe het normaal gaat,praatje houden, en erna fijne avond wensen en bedankt voor de hulp en lekker verder gaan. maar vanaf minuut 1 waren ze totaal respect loos.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Inhoudelijk ingaan op dit geval doe ik niet, ik was er immers niet bij dus op jouw eerste antwoord kan ik helaas niet reageren..
Laat ik het volgende zeggen over die wraak en symphatie.
Wanneer ik een burger aanspreek op bepaald gedrag (brommen over het fietspad bijv.) doe ik dat op een nette manier, ditzelfde verwacht ik terug.
Wanneer zo'n persoon dan gelijk een grote bek geeft en onbeschoft loopt te doen kan ie hem krijgen zoals ie hem wil hebben.
Dan schrijf ik de bon gewoon uit, waar ik in eerste instantie een waarschuwing wilde geven, en vraag ik om zijn ID-bewijs, vraagt ie als wedervraag dan om mijn ID (die ik wel laat zien) dan kan ie de hoofdprijs krijgen wanneer hij niet zijn ID bij zich heeft.
Formeel moet hij zijn ID bij zich hebben en op grond van het niet op eerste vordering tonen van het ID kan je de persoon aanhouden.
Waar ik dus in eerste instantie een waarschuwing wilde geven kan hij nu gezellig mee naar het politiebureau.
Straffen om gedrag heet dat eigenlijk, sommige mensen vinden het niet kunnen, ik persoonlijk wel.
ik sta volledig in mijn recht met deze aanhouding en hij leert het de volgende keer wel af zich zo te gedragen
Je begint echt te vervelen. Omdat jij in het braafste wereldje leeft, wil niet zeggen dat dit niet mogelijk is, dit gaat gewoon buiten JOUW referentiekader om.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:35 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Ik zat eerder aan "Worlds funniest home videos" te denken
De lompigheid druipt van z'n posts af.............maar jij mag hem best geloven en gelijk geven, net zo goed als ik hem niet hoef te geloven en uit mag lachen (en velen met mij)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:25 schreef gigant het volgende:
Je begint echt te vervelen. Omdat jij in het braafste wereldje leeft, wil niet zeggen dat dit niet mogelijk is, dit gaat gewoon buiten JOUW referentiekader om.
En jullie i.p.v. mensen in rolstoelen intimideren, eruit trekken en in mekaar timmeren maar eens echte boefjes gaan aanpakken.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Damn, voortaan beter rustig blijven, en eerst kijken wie het is voordat je iemand naar de nek vliegt.
Jaaah joh.. voor een groep Marokkanen zijn we zooo bangquote:Op zondag 26 juni 2005 01:44 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
En jullie i.p.v. mensen in rolstoelen intimideren, eruit trekken en in mekaar timmeren maar eens echte boefjes gaan aanpakken.
Als er een stel marocs op een kermis zitten te klootviolen gaan jullie ook niet timmeren.
Dan pissen jullie in de broek of niet![]()
Jullie ? damn, ik werk geeneens voor de politie.......quote:Op zondag 26 juni 2005 01:44 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
En jullie i.p.v. mensen in rolstoelen intimideren, eruit trekken en in mekaar timmeren maar eens echte boefjes gaan aanpakken.
Als er een stel marocs op een kermis zitten te klootviolen gaan jullie ook niet timmeren.
Dan pissen jullie in de broek of niet![]()
Hier was ik al bijna gestopt met lezen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:
Ze willen me ID zien. Ik zeg top, alleen dan wil ik jouwe ook zien. Das me recht,
quote:Op zondag 26 juni 2005 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier was ik al bijna gestopt met lezen.
Onnodig gezeik en dwarsliggen van jouw kant.
Even later schrijf je dat je ook nog een agent hebt aangerand.
Je hebt geen poot om op te staan.
Ik ben blij dat de politie tegenwoordig minder soft met dit soort situaties omgaat.
Misschien komt het dan toch nog goed met Nederland
Heb je getuigen die gezien hebben wat er is gebeurd? Ook getuigen die er zelf niet bij betrokken waren? In dat geval heb je nog best kans dat het voorkomen in je voordeel zal uitvallen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:
Maar tegen de agent mocht ik geen aangifte doen en mijn verhaal klopte niet volgens hun, erg gek als ik totaal onbekende mensen achter me heb staan en mij willen helpen.
De politie in almere is nep en ik mag voorkomen voor het mishandelen van een agent, terwijl ik niks gedaan heb, hoeren kut zooi
Jij kent alle officieren van justitie in Nederland?quote:Op zondag 26 juni 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het overigens een erg raar verhaal. Dat sommige politieagenten hun taak niet goed uitvoeren en erg vervelend kunnen zijn heb ik zelf voldoende ervaring mee, maar een officier van justitie is over het algemeen een net en vriendelijk mens, die zich niet zo zal gedragen als je hebt beschreven. Sowieso is dat pas na 3 dagen zitten aan de orde..
nee hoor, hij komt zelfs uit zijn bed als het nodig is.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:31 schreef Alicey het volgende:
Sowieso is dat pas na 3 dagen zitten aan de orde..
Nee, maar niet iedere boerenlul wordt OvJ, daar vindt o.a. psychologische screening voor plaats. Iedere boerenlul die een beetje traint kan wel politieagent worden.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:33 schreef gigant het volgende:
[..]
Jij kent alle officieren van justitie in Nederland?
De politie mag iemand 3 dagen vasthouden zonder dat er een OvJ aan te pas hoeft te komen. Pas daarna zou het op de weg van de politie liggen om iemand voor te leiden.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor, hij komt zelfs uit zijn bed als het nodig is.
Als dit verhaal zoals het er staat daadwerkelijk zo heeft plaatsgevonden zou ik eerder denken aan een advocaat. Als burger op persoonlijke titel leg je dit soort dingen meestal af.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:39 schreef Kluupkluup het volgende:
- Aangifte doen van mishandeling
- Verhaal zoals ie hier staat meenemen
- Krant inschakelen met je verhaal
Ook boerenlullen die politieagent willen worden, worden o.a. psychologisch gescreend.quote:Op zondag 26 juni 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, maar niet iedere boerenlul wordt OvJ, daar vindt o.a. psychologische screening voor plaats. Iedere boerenlul die een beetje traint kan wel politieagent worden.
Moet je maar niet zo'n nick nemen.quote:Op zondag 26 juni 2005 10:01 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Jullie ? damn, ik werk geeneens voor de politie.......![]()
ja dat lijkt me logisch. de hoofdofficier heeft wel wat beters te doen. kwam de man trouwens 's nachts? want dan kunnen ze wat cranky zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:16 schreef Brendovic het volgende:
Het was trouwens de hulp officier...
Dat weten de marocs zo goed, daarom tonen ze ook zoveel respect voor jullie. hahaquote:Op zondag 26 juni 2005 02:47 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaaah joh.. voor een groep Marokkanen zijn we zooo bang![]()
Vechten met de politie verlies je sowieso.. Dat weten ook onze goede vrienden, de Marokkanen, donders goed![]()
Je mag altijd aangifte doen, als ze dat niet opnemen zijn zij strafbaar.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:55 schreef Brendovic het volgende:
Maar tegen de agent mocht ik geen aangifte doen en mijn verhaal klopte niet volgens hun, erg gek als ik totaal onbekende mensen achter me heb staan en mij willen helpen.
dat is tot minstens 20x toe geweigerd. Ik mocht niet na paar keer vragen, mijn vrienden niet, de omstanders niet, me vriendin niet en later me moeder die ze gebeld heeft hebben ze gezegd dat kan helaas niet tegen een agent. Daarom komt ook dat gesprekquote:Op zondag 26 juni 2005 14:26 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Je mag altijd aangifte doen, als ze dat niet opnemen zijn zij strafbaar.
als je niet veel geld hebt moet je naar een rechtswinkel of als je nog minder hebt naar het buurthuis uit jouw buurt. je staat gewoon sterker met een raadsman erbij.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:30 schreef Brendovic het volgende:
[..]
dat is tot minstens 20x toe geweigerd. Ik mocht niet na paar keer vragen, mijn vrienden niet, de omstanders niet, me vriendin niet en later me moeder die ze gebeld heeft hebben ze gezegd dat kan helaas niet tegen een agent. Daarom komt ook dat gesprek
Ja maar dat wil ik eigenlijk pas na het gesprek doen. Dit is gewoon een gesprek om alles door te nemen en ze hebben beloofd dat ik erna toch aangifte mag doen. Ik verwacht dat ze wel een beetje toch gaan toegeven. OF ze gaan heel hard doen en mij bang maken zodat ik geen aangifte gaan doen. Na er nog een nachtje over geslapen te hebben besef ik dat ze me geen reet kunnen doen. Ik heb niks te verbergen, iedereen heeft het gezien, er zijn fotos en verklaringen etc.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je niet veel geld hebt moet je naar een rechtswinkel of als je nog minder hebt naar het buurthuis uit jouw buurt. je staat gewoon sterker met een raadsman erbij.
nee dit is geen gesprek om alles door te nemen. elk woord dat je nu gaat wisselen moet zorgvuldig over nagedacht zijn. wees nou niet zo eigenwijs en vraag hulp. dat doe je op fok ook al.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:34 schreef Brendovic het volgende:
[..]
Ja maar dat wil ik eigenlijk pas na het gesprek doen. Dit is gewoon een gesprek om alles door te nemen en ze hebben beloofd dat ik erna toch aangifte mag doen. Ik verwacht dat ze wel een beetje toch gaan toegeven. OF ze gaan heel hard doen en mij bang maken zodat ik geen aangifte gaan doen. Na er nog een nachtje over geslapen te hebben besef ik dat ze me geen reet kunnen doen. Ik heb niks te verbergen, iedereen heeft het gezien, er zijn fotos en verklaringen etc.
Wat wil je als je MBO'ers aanneemt... lijken me nu niet exact de psychisch sterke groep in de samenleving.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
Machtsbeluste ventjes die zich liever bezig houden met nutteloze dingen. Ik zou een aanklacht indienen tegen die agenten. Echt netjes hebben ze zich niet gedragen.
De dappere dienders bij de politie werken er volgens mij voornamelijk omdat ze dan aanzien hebben in zo'n uniform. Heb je überhaupt een opleiding nodig om bij de politie te kunnen?quote:Op zondag 26 juni 2005 14:41 schreef Skinkie het volgende:
Wat wil je als je MBO'ers aanneemt... lijken me nu niet exact de psychisch sterke groep in de samenleving.
Daarvoor heb je een belletje in de cel hoor. Al zal die waarschijnlijk niet gewerkt hebben.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:29 schreef Brendovic het volgende:
[..]
Ja maar ik had overal pijn, zat in een cel zonder iets, alleen een stenen bankje. En ik moest pissen als een rund
Ja joh.. jij hebt er ook zo'n goede kijk op kneus.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:36 schreef Grimm het volgende:
Wahaha kevin85 wat een nerd ben jij, politie doet geen ene fuck omdat ze fucking bang zijn.
ik wil jouw en 10 maatjes van de politie wel n's tegen over 10 marrokanen zien.
maar ja net zoals kluup-kluup al zei aangifte, krant inschakelen etc.
Euh..quote:Op zondag 26 juni 2005 14:26 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Dat weten de marocs zo goed, daarom tonen ze ook zoveel respect voor jullie. haha
De politie durft alleen maar echte rellers aan te pakken als ze met velen zijn.
Of ze laten het aan de ME over.
Sukkel, natuurlijk zijn dat politieagenten die er bij zitten. Maar ik bedoel maar dat de politie dan wel durft met schilden, knuppels, honden, waterkanonnen... en met tig man.quote:Op zondag 26 juni 2005 19:09 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Euh..
ME is ook gewoon politie hoor, dat zijn de agenten die je normaal gesproken op straat tegenkomt.
De kracht van de politie* kevin85 is altijd de samenwerking geweest, en met 'tig' man zoals jij dat stelt ben je inderdaad sterker. Maar is dat dan erg?quote:Op zondag 26 juni 2005 20:18 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Sukkel, natuurlijk zijn dat politieagenten die er bij zitten. Maar ik bedoel maar dat de politie dan wel durft met schilden, knuppels, honden, waterkanonnen... en met tig man.
En niet iedere agent is een MEer trouwens.
Stoer hoor, ook het gebruik van ons.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:30 schreef kevin85 het volgende:
Vraag maar eens aan de Marokkanen hoe zij ons optreden t.o.v. hun ervaren.![]()
Wacht maar tot jij een keer de cel in geknuppeld wordt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 10:44 schreef Ebayzo.nl het volgende:
Boeie!
Wat had die da moeten gebruiken?quote:
Het probleem wat ik met jullie heb is gewoon dat jullie de gewone jan doedel wel met grof geweld durven aan te pakken en diegenen die het verdienen krijgen van jullie vaak een respectvolle behandeling.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:30 schreef kevin85 het volgende:
[..]
De kracht van de politie* kevin85 is altijd de samenwerking geweest, en met 'tig' man zoals jij dat stelt ben je inderdaad sterker. Maar is dat dan erg?
We zijn tenslotte geen straatvechters. Zoek de begrippen proportionaliteit en subsidiariteit maar eens op en er gaat een wereld voor je open.
En even over dat respect van Marokkanen die ze voor ons hebben..
In Amsterdam-West brengen wij ze wel wat respect bij, de tijd van 'zacht' optreden is allang voorbij.
Vraag maar eens aan de Marokkanen hoe zij ons optreden t.o.v. hun ervaren.![]()
Hier ga je dus de fout want dit is gewoon niet waar.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:39 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Het probleem wat ik met jullie heb is gewoon dat jullie de gewone jan doedel wel met grof geweld durven aan te pakken en diegenen die het verdienen krijgen van jullie vaak een respectvolle behandeling.
Dat is wel waar want dat heb en zie ik nog steeds vaak genoeg.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:48 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hier ga je dus de fout want dit is gewoon niet waar.
Het probleem is dat het nooit goed is.
Het ene deel van de bevolking zegt dat we de mensen die het verdienen (lees: de zogenaamde kut-Marokkanen) hard moeten aanpakken en dat we dat dus niet durfen..
Vervolgens richt je je in je optreden vooral op de eerdergenoemde doelgroep en dan wordt je weer uitgemaakt voor racist.
- 'Ja, je moet die Marokkanen aanpakken, dat is pas tuig'
* Houdt Marokkaan aan
- ' Weet je wat het met jullie is, jullie zijn gewoon een stelletje racisten die mij alleen moeten hebben omdat ik een Marokkaan ben..![]()
Het is een soort vicieuze cirkel, ik hoop dat je me punt een beetje begrijpt.
P.s.
'Jullie moeten niet vergeten wie jullie salaris betalen'
Dit vind ik persoonlijk geen sterk argument.
Dat is omdat wij in Nederland in een rechtstaat leven.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:07 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Het is zo raar dat de turken en marokkanen in turkije en marokko wel de politie respecteren en het niet in hun kop halen om zich daar zo te gedragen als ze hier doen.
En dit verzin ik zelf niet maar dat hoor ik van de marokkanen en turken zelf.
Die lachen om de nederlandse politie jammer genoeg.
Ik weet wel zeker als de politie flink gaat uitdelen bij diegenen die het verdienen hier NIEMAND problemen mee heeft. Alleen zal dat tuig wel klagen maar dat moet dus ook.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:16 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dat is omdat wij in Nederland in een rechtstaat leven.
In de landen die jij noemt wordt je door de politie geboeid afgeranseld (en dan bedoel ik echt afgeranseld, dus niet zoals TS stelde)
Fijne gedachte nietwaar? Een politiemacht die kei en keihard optreedt.
Wanneer wij zo zouden handelen zoals de Marokkaanse/Turkse politie (fors uitdelen dus) dat doet is het land weer te klein. De lokale filmploegen zullen dit namelijk haarscherp filmen.
Omdat het bij ons in 99% (uitzonderingen daar gelaten) van de gevallen wel volgens de regels gaat is het grote nadeel dat de burgers vinden dat we strenger moeten zijn.
Hierbij kom ik alweer uit bij de vicieuze cirkel die ik eerder benoemde, het is namelijk nooit goed![]()
Ik ben het totaal niet me je eens en je reageert niet op argumenten die ik aandraag.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:48 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker als de politie flink gaat uitdelen bij diegenen die het verdienen hier NIEMAND problemen mee heeft. Alleen zal dat tuig wel klagen maar dat moet dus ook.
Nu klaagt de gewone bevolking en het tuig lacht jullie uit.
En dat komt dus omdat het hier verkeerd wordt aangepakt door de politie.
En het hoeft hier niet zo te worden als in turkije ofzo maar respect moet je verdienen dat is een feit.
En als het tuig jullie uitlacht en slap vindt dan hebben jullie het er zelf naar gemaakt.
Geloof je het zelfquote:'als je in een ander land je ID niet bij je hebt als minderjarige dan wordt je niet voor uren vastgezet en gelijk bekeurt.
Je wordt dan thuis afgeleverd en er wordt met je ouders gepraat'
quote:Op maandag 27 juni 2005 00:06 schreef Woodbridge het volgende:
Als overheid/ justitie/ politie een andere mentaliteit zou hebben was dit land een stuk veiliger voor de eerzame burger.
Zelf meegemaakt vriendquote:Op maandag 27 juni 2005 00:02 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik ben het totaal niet me je eens en je reageert niet op argumenten die ik aandraag.
Tevens ben je, mijns inziens, niet echt voor reden vatbaar.
Je hebt een verkeerd beeld hoe het er echt aan toe gaat in de praktijk en je vergeet volgens mij dat we in een land leven waar dingen anders zijn geregeld dan jij graag zou willen.
Op 1 ding wil ik nog wel even reageren.
[..]
Geloof je het zelf![]()
Hiermee maak je jezelf heel erg ongeloofwaardig.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:12 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
En ik weet wel hoe het er in de praktijk aan toegaat.
Heb hetzelfde werk gedaan als jij.
Maar als nederland tjokvol 'eerzame burgers' zit, waarom gooit de politie die paar stouterds dan niet in de cel? Of is het niet zo simpel?quote:Op maandag 27 juni 2005 00:14 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
ik weet het klinkt oubollig maar het is gewoon zo.
Haten doe ik niet maar ik maak wel duidelijk waar ik het niet mee eens ben.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:16 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hiermee maak je jezelf heel erg ongeloofwaardig.
Een doorgewinterde politiehater die er zelf bij heeft gezeten.
Ik vraag me echt af waar die haat dan vandaan komt?
Vertel eens wat meer over je politietijd?
Zoals ik al zei is het de mentaliteit.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:18 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Maar als nederland tjokvol 'eerzame burgers' zit, waarom gooit de politie die paar stouterds dan niet in de cel? Of is het niet zo simpel?
Ik geloof je niet. sorry..quote:Op maandag 27 juni 2005 00:23 schreef Woodbridge het volgende:
[..]
Haten doe ik niet maar ik maak wel duidelijk waar ik het niet mee eens ben.
Als ik je persoonlijk zou kennen dan zou ik je best wel wat meer willen vertellen over mijn tijd bij politie/ leger of wat je maar zou willen weten.
Maar ik voel er weinig voor om hier op een openbaar forum verklaringen te gaan afleggen.
En je mag denken/ zeggen wat je wil hoor. Als je mij niet geloofwaardig vindt is het ook prima.
Ik hoef mij niet (meer) te verantwoorden.
zoals ik al zei hoeft dat ook niet.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:36 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik geloof je niet. sorry..
Iemand die hoopt dat zijn ex-collega's er keihard achteruit gaan qua salaris (zoals jij in een ander topic stelde) heeft niet bij de politie gezeten.
Ik acht dat echt uitgesloten.
Zeker niet nu je zegt dat jij ook goede politieagenten kent.
Uitstekend advies dat ik derhalve herhaal. Alleen red je dit nooit.quote:Op zondag 26 juni 2005 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dit is geen gesprek om alles door te nemen. elk woord dat je nu gaat wisselen moet zorgvuldig over nagedacht zijn. wees nou niet zo eigenwijs en vraag hulp. dat doe je op fok ook al.
En, hoe liep hetquote:Op zaterdag 25 juni 2005 13:25 schreef Brendovic het volgende:
Ja maandag dat gesprek, ff zien hoe dat loopt.
en dan krijg je geen rechtsbijstand? juist wel man! bel ff je buurtcentrum op, geloof me.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:14 schreef Brendovic het volgende:
Ja ik heb nu 2 keuzes, aangifte doen of de klachten procedure. Ik heb dinsdag een afspraak met de agent die de klachten tegen agenten behandelt. Dat wachten we af, want erna kunnen we nog aangifte doen. Maar beide is niet mogelijk. Wij krijgen geen rechtsbijstand, omdat ik voor moet komen, omdat de agenten blijven volhouden dat ik een klap gaf en daarom ik zo behandelt ben.
Als je voor moet komen, heb je juist rechtsbijstand nodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:14 schreef Brendovic het volgende:
Wij krijgen geen rechtsbijstand, omdat ik voor moet komen
Verklaring van inkomen en vermogen (VIV) inderdaad bij de gemeente, onder meebrenging van loonstroken en bankafschriften. Loonstrook en VIV aan je advocaat geven.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:50 schreef frederik het volgende:
Dan zal die toch eerst een bewijs van onvermogen (gemeente toch?) moeten halen, waarmee die een toegevoegde advocaat kan krijgen
ik heb niet het idee dat dit im frage is bij ts. hij kan gewoon kosteloos advies inwinnen bij zijn 'wijkcentrum'. (zucht nogmaals)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:52 schreef frederik het volgende:
Met teveel eigen geld/inkomen mag die zelf de gouden gids gaan doorbladeren en zijn alvast wat geld aan de kant leggen
ja, dat doen ze inderdaad, als je dit werkelijk hard _kan_ spelen, kun je de politie flink schade toebrengen ..;quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:58 schreef PLAE@ het volgende:
Ze gaan je nu proberen omver te lullen in dat gesprek zodat je geen aangifte meer doet en gaat toegeven dat je fout was.
Niet aan meedoen dus.
Je maakt een grap, right? Zeg me dat je een grap maakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 16:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja, dat doen ze inderdaad, als je dit werkelijk hard _kan_ spelen, kun je de politie flink schade toebrengen ..;
En zij zullen vanuit hun kant pogen om de TS flink onder druk te zetten, misschien op onterechte gronden ...
Maar ... je advies is enkel geldig als de TS zelf heel zeker kan stellen dat de politie ook geen poot om op te staan heeft ...
Wat dat betreft staat hij zeker ook niet al te sterk ... zelfs in zijn beginpost hier heeft hij toegegeven dat hij een aggressieve beweging naar een aganet maakte, zo zeer zelfs dat hij er zelf een beetje van schrok en bezwoer dat het enkel een 'reflex' was .....
Dat kan het best zijn geweest, een reflex, een duwende beweging toen die agent kennelijk aan zijn rolstoel kwam ... maar het is nog maar zeer de vraag of je dan vervolgens voor een rechter geloofwaardig kunt maken dat die agenten hier vervolgens geheel koel en zakelijk mee om hadden moeten gaan, als de persoon zelf dus al niet helemaal zichzelf onder controle had ....
Als je ook maar minimaal vreest op zulke zwaktes gepakt te kunnen worden ... dan is het dom om dit 'hard' te spelen en moet je wel degelijk gewoon kijken of je niet een slim compromis met de politie kan sluiten, oftewel het laten vallen van eventuele aanklachten, zou dan ook al een prima resultaat zijn ...
bekijk het dus ook een beetje praktisch , wat heb je te winnen en wat te verliezen en hoe staan je kansen daarop ...
Pogingen om objectief te redeneren stranden direct op de nogal simpele omstandigheid dat je maar 1 kant van het verhaal voorgeschoteld krijgt. Gelukkig heb ik niet de pretentie objectief te redeneren, maar ik weet wel een beetje hoe de politie werkt en hoe het OM in elkaar steekt en ik zeg je dat niemand bij de politie, niemand bij het OM en al helemaal niemand bij de rechterlijke macht ook maar een seconde wakker ligt van een kutpuber die moeilijk doet op het moment dat naar zijn ID wordt gevraagd.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:30 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk eerder dat jij een beetje overspannen reageert ...
Ik hoor hier ook enkel het verhaal van de TS ... en deels vind ik het zelf persoonlijk ook maar een zwak verhaal en heb ik weinig medelijden met snuggere gastjes die stoer lopen doen tegenover agenten ...
Aan de andere kant, _als_ de politie zelf nodeloos hard heeft ingegrepen, kennelijk (bewust?) tegen zijn gebroken enkel heeft aangeschopt, zonder dat daartoe direkt reden toe was (bv om een 'aanvaller uit te schakelen')...
Je kunt nu wel een vooropgestelde mening hebben, en dan een 5-seconden oordeel te geven, voornamelijk daardoor onderbouwd dat jij het niet was ... ik probeer enkel objectief de mogelijkheden van de Topicstarter op te sommen, zonder direkt over die situatie te oordelen .. ik was er namelijk niet bij... jij wel?
quote:
Hij had anders wel gelijk. De politie is wettelijk verplicht om desgevraagd een ID te tonen. Als een agent zonder duidelijke reden direct naar mijn ID vraagt zal mijn eerste reactie ook zijn dat hij zich eerst zelf maar even legitimeert. Lijkt me ook niet meer dan terecht, die ID-waanzin gaat toch al veel te ver in dit land...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]Had het niet echt beter kunnen zeggen
Hoe haal je het in godsnaam in je kop om meteen de bijdehand uit te hangen: Ja, dan wil ik jouw ID ook zien, is mn recht en dan laat ik de mijne lekker niet zien, lekker puh. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd![]()
De agent had in dit geval echter een duidelijke reden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hij had anders wel gelijk. De politie is wettelijk verplicht om desgevraagd een ID te tonen. Als een agent zonder duidelijke reden direct naar mijn ID vraagt zal mijn eerste reactie ook zijn dat hij zich eerst zelf maar even legitimeert. Lijkt me ook niet meer dan terecht, die ID-waanzin gaat toch al veel te ver in dit land...
Het dus niet tonen van een legitimatie door een agent is volgens mij zelfs ook strafbaar en daar zou je dus aangifte van kunnen doen. Dat met die aangifte vervolgens niets gedaan wordt moge duidelijk zijn.
Maar zelfs dat ontslaat hem niet van de plicht zich te legitimeren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
De agent had in dit geval echter een duidelijke reden.
www.gelijkoversteken.orgquote:Op woensdag 29 juni 2005 10:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hij had anders wel gelijk. De politie is wettelijk verplicht om desgevraagd een ID te tonen. Als een agent zonder duidelijke reden direct naar mijn ID vraagt zal mijn eerste reactie ook zijn dat hij zich eerst zelf maar even legitimeert. Lijkt me ook niet meer dan terecht, die ID-waanzin gaat toch al veel te ver in dit land...
Het dus niet tonen van een legitimatie door een agent is volgens mij zelfs ook strafbaar en daar zou je dus aangifte van kunnen doen. Dat met die aangifte vervolgens niets gedaan wordt moge duidelijk zijn.
De agent had zich inderdaad moeten legitimeren na het verzoek daartoe.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Maar zelfs dat ontslaat hem niet van de plicht zich te legitimeren.
eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelfgestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.quote:
Dat lees ik indd ook dagelijks in de krant.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet, kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelf gestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.
Ja, dat risico is wel heel groot.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eerder burgerrechten. iedere malloot met een pet, kan naar je toelopen en je id vragen. voor hetzelfde geld heb je je id niet bij je, mag je mee in de zelf gestickerde politiewagen en vinden ze je ledematen her en der verstrooit over een eenzaam akkertje.
Nee, de ID plicht is een gevalletje burgertje pesten. Als alle burgers dus van de ID-plicht van agenten gebruikmaken dan zullen de agenten het na een tijdje wel nalaten altijd maar naar ID te vragen.quote:
Dus dan protesteer je door politieagentjes terug te pesten. Wees dan ook een vent en aanvaard de consequenties.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, de ID plicht is een gevalletje burgertje pesten. Als alle burgers dus van de ID-plicht van agenten gebruikmaken dan zullen de agenten het na een tijdje wel nalaten altijd maar naar ID te vragen.
Ik snap ook echt niet dat de ID-plicht in Nederland zo makkelijk in de wet is opgenomen en er zo weinig maatschappelijk protest tegen deze fascistische maatregel is geweest...
je snapt toch wel dat ik daarmee wil aangeven dat er met een uniform nogal wat autoriteit te behalen valt? en dit kan verkeerd gebruikt worden. zij willen iets van mij weten, dus zij zullen zich moeten legitimeren, lijkt me de normaalste zaak van de wereld en mijn burgerrecht. daarna laat ik keurig mijn rijbewijs zien.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat lees ik indd ook dagelijks in de krant.
Maar jij kunt ook gewapend zijn, die kans is nog groter. Dus ik stel voor dat je eerst op de grond gaat liggen met je handen in je nek. Ze jou boeien want misschien ben je wel sterker als die twee agenten. uiteraard moeten ze je ook een mondkapje voor doen voor het geval je gaat bijten.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je snapt toch wel dat ik daarmee wil aangeven dat er met een uniform nogal wat autoriteit te behalen valt? en dit kan verkeerd gebruikt worden. zij willen iets van mij weten, dus zij zullen zich moeten legitimeren, lijkt me de normaalste zaak van de wereld en mijn burgerrecht. daarna laat ik keurig mijn rijbewijs zien.
de kans dat men gewapend is, is groter dan dat bij de politie het geval is? lijkt me sterk, ma goed. overigens vind ik dat je verder een beetje doordraaft. toch niet zo gek als wildvreemden van elkaar even laten zien wie ze zijn, is dat al teveel gevraagd?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar jij kunt ook gewapend zijn, die kans is nog groter. Dus ik stel voor dat je eerst op de grond gaat liggen met je handen in je nek. Ze jou boeien want misschien ben je wel sterker als die twee agenten. uiteraard moeten ze je ook een mondkapje voor doen voor het geval je gaat bijten.
Daarna zullen ze je fouleren voor wapens.
Indien jij blijkt ongevaarlijk te zijn mag je om hun ID vragen
Niet meer dan normaal dat agenten zich legitimeren.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de kans dat men gewapend is, is groter dan dat bij de politie het geval is? lijkt me sterk, ma goed. overigens vind ik dat je verder een beetje doordraaft. toch niet zo gek als wildvreemden van elkaar even laten zien wie ze zijn, is dat al teveel gevraagd?
Nee, de kans dat een willekeurige burger gewapend is, is groter als dat iemand als agent uitziend geen agent is.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de kans dat men gewapend is, is groter dan dat bij de politie het geval is? lijkt me sterk, ma goed. overigens vind ik dat je verder een beetje doordraaft. toch niet zo gek als wildvreemden van elkaar even laten zien wie ze zijn, is dat al teveel gevraagd?
oh wacht, die ánder drijft te ver door en jij niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lieve schat. het is zelfs in de wet opgenomen dat een agent zich móet legitimeren als daar om gevraagd wordt. dus dan moet de opsteller van de wet zich ook laten 'nakijken'... of moet jij het misschien nog eens herzien?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef Argento het volgende:
[..]
oh wacht, die ánder drijft te ver door en jij niet.
Zolang we een agent in zijn uiterlijke verschijningsvorm wel als zodanig kunnen herkennen, is zijn legitimatie voldoende in orde. De gedachte dat het allemaal wel ns een valse outfit zou kunnen zijn en dat Roemeens bendes op die manier trachten kansloze pubers van hun nauwelijks aanwezige geld te ontdoen, doe ik gemakshalve af met domme paranoia. Voor de categorie: "laat je nakijken".
Ja, als daarom gevraagd wordt. Betekent niet dat je er dus altijd maar om moet vragen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lieve schat. het is zelfs in de wet opgenomen dat een agent zich móet legitimeren als daar om gevraagd wordt. dus dan moet de opsteller van de wet zich ook laten 'nakijken'... of moet jij het misschien nog eens herzien?
Nee, dat zou erg verstandig zijn als je dat wel deed wijffiequote:Op woensdag 29 juni 2005 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als daarom gevraagd wordt. Betekent niet dat je er dus altijd maar om moet vragen.![]()
Plurk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nee, dat zou erg verstandig zijn als je dat wel deed wijffie
Maar je hebt er nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar ja en amen kunnen zeggen ^^
Want voor je het weet zijn het nepagent en beland je in de kelder van dutroux.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Nee, dat zou erg verstandig zijn als je dat wel deed wijffie
Maar je hebt er nou eenmaal veel mensen bij die alleen maar ja en amen kunnen zeggen ^^
Alsof het niet voldoen aan een legitimatieplicht door een verbalisant, direct betekent dat de aangesproken persoon zich ook ontheven weet van diezelfde plicht.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lieve schat. het is zelfs in de wet opgenomen dat een agent zich móet legitimeren als daar om gevraagd wordt. dus dan moet de opsteller van de wet zich ook laten 'nakijken'... of moet jij het misschien nog eens herzien?
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 29 juni 2005 13:16 schreef Argento het volgende:
[..]
oh wacht, die ánder drijft te ver door en jij niet.
Zolang we een agent in zijn uiterlijke verschijningsvorm wel als zodanig kunnen herkennen, is zijn legitimatie voldoende in orde. De gedachte dat het allemaal wel ns een valse outfit zou kunnen zijn en dat Roemeens bendes op die manier trachten kansloze pubers van hun nauwelijks aanwezige geld te ontdoen, doe ik gemakshalve af met domme paranoia. Voor de categorie: "laat je nakijken".
Laat me raden: het uniform is voldoende om aan te nemen dat het om een bevoegd agent gaat?quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Alsof het niet voldoen aan een legitimatieplicht door een verbalisant, direct betekent dat de aangesproken persoon zich ook ontheven weet van diezelfde plicht.
Zeker niet als die persoon in redelijkheid heeft aan te nemen dat hij het wel degelijk met een bevoegd agent van doen heeft.
ik stel dat in alle redelijkheid de agent zijn legitimatie eerder moet laten zien dan de persoon die hij om legitimatie vraagt. lijkt me logisch en ik heb de wet ook nog eens mee.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Alsof het niet voldoen aan een legitimatieplicht door een verbalisant, direct betekent dat de aangesproken persoon zich ook ontheven weet van diezelfde plicht.
Zeker niet als die persoon in redelijkheid heeft aan te nemen dat hij het wel degelijk met een bevoegd agent van doen heeft.
Een agent is bevoegd omdat de wet dat bepaald heeft. Een agent verliest die bevoegdheid niet door zich niet te legitimeren. Ook als hij zijn ID niet laat zien, terwijl daar wel om gevraagd is, is hij bevoegd de aangesproken persoon te bevelen zijn ID te laten zien, en is de aangesproken persoon VERPLICHT GEHOOR TE GEVEN AAN EEN AMBTELIJK BEVEL.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Laat me raden: het uniform is voldoende om aan te nemen dat het om een bevoegd agent gaat?
Als ik een agent vraag om legitimatie en hij weigert dat, kan ik in redelijkheid aannemen dat het geen bevoegd agent is, omdat hij wettelijk verplicht is zich desgevraagd te legitimeren. Dus door zich niet te legitimeren verliest een agent zijn wettelijk gezag.
Wat een sterke argumentenquote:
helemaal niet.quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Want voor je het weet zijn het nepagent en beland je in de kelder van dutroux.![]()
Zeker wel . Laten zij niks zien laat ik niks zien! (overigens neem ik ook geen legitimatie mee en ben al 2x onder controle uitgekomen op deze manier. Als zij mij niks willen tonen ga ik dat uiteraard ook niet doen en wens ze een prettige avond. Ze hebben toch geen poot om op te staan verder anders was ik allang een keer meegenomen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Een agent is bevoegd omdat de wet dat bepaald heeft. Een agent verliest die bevoegdheid niet door zich niet te legitimeren. Ook als hij zijn ID niet laat zien, terwijl daar wel om gevraagd is, is hij bevoegd de aangesproken persoon te bevelen zijn ID te laten zien, en is de aangesproken persoon VERPLICHT GEHOOR TE GEVEN AAN EEN AMBTELIJK BEVEL.
Dat de aangesproken persoon op dat moment niet met zekerheid kan vaststellen dat de agent bevoegd is (alsof hij dat aan zn ID wel kan zien, maar goed), doet niets af aan de bevoegdheid van de agent.
Tres bien, maar als je niet begrijpt dat de verplichting om een ID te laten zien, niets zegt over de vraag of de verbalisant bevoegd is ja of nee, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om je te beroepen op ´de wet´.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel dat in alle redelijkheid de agent zijn legitimatie eerder moet laten zien dan de persoon die hij om legitimatie vraagt. lijkt me logisch en ik heb de wet ook nog eens mee.
die vraag heb ik ook gesteld noch opgeroepen mag ik hopen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Tres bien, maar als je niet begrijpt dat de verplichting om een ID te laten zien, niets zegt over de vraag of de verbalisant bevoegd is ja of nee, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om je te beroepen op ´de wet´.
Als jij een direct verband legt tussen een verbalisant die ondanks daarom verzocht te zijn, zijn ID niet laat zien en een kutpuber die dáárom gerechtvaardigd (!) zijn ID óók niet laat zien, ondanks daartoe ambtelijk bevolen te zijn, dan heb jij die vraag niet alleen gesteld, maar hem ook (fout) beantwoord.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die vraag heb ik ook gesteld noch opgeroepen mag ik hopen.
In redelijkheid kan ik aannemen dat als een agent zich weigert te legitimeren, hij dus niet bevoegd is. Als hij dus weigert zich te legitimeren verliest hij zijn (aantoonbare) bevoegdheid. Als hij niet kan/wil aantonen dat hij bevoegd is, dan heb ik imho een goede reden om aan zijn bevoegdheid te twijfelen en dus niet langer me gebonden te achten aan zijn instructies. En ik denk dat een rechter ook wel eens chagrijnig zou kunnen zijn op een agent die onzorgvuldig handelt door zich niet aan de wet te houden...quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:32 schreef Argento het volgende:
[..]
Tres bien, maar als je niet begrijpt dat de verplichting om een ID te laten zien, niets zegt over de vraag of de verbalisant bevoegd is ja of nee, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin om je te beroepen op ´de wet´.
Dit vraag ik me nog steeds af, en voorzover ik weet is er nog geen rechter geweest die een belangenafweging ambtelijk bevel tegenover gerechtvaardigd wantrouwen heeft gemaaktquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Als jij een direct verband legt tussen een verbalisant die ondanks daarom verzocht te zijn, zijn ID niet laat zien en een kutpuber die dáárom gerechtvaardigd (!) zijn ID óók niet laat zien, ondanks daartoe ambtelijk bevolen te zijn, dan heb jij die vraag niet alleen gesteld, maar hem ook (fout) beantwoord.
Kijk, precies wat ik bedoel te zeggen.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:53 schreef frederik het volgende:
[..]
Dit vraag ik me nog steeds af, en voorzover ik weet is er nog geen rechter geweest die een belangenafweging ambtelijk bevel tegenover gerechtvaardigd wantrouwen heeft gemaakt
De bevoegdheid van een ambtenaar hangt niet af van de vraag of jij die bevoegdheid erkent ja of nee. De ambtenaar ís bevoegd op grond van de wet en die bevoegdheid wordt niet aangetast door het niet tonen van een ID, ook al is de ambtenaar daar wettelijk toe verplicht.quote:Op woensdag 29 juni 2005 14:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
In redelijkheid kan ik aannemen dat als een agent zich weigert te legitimeren, hij dus niet bevoegd is.
Nee dus.quote:Als hij dus weigert zich te legitimeren verliest hij zijn (aantoonbare) bevoegdheid.
Nee dus. Ambtelijk bevel is ambtelijk bevel. Beter gezegd: befehl ist befehl.quote:Als hij niet kan/wil aantonen dat hij bevoegd is, dan heb ik imho een goede reden om aan zijn bevoegdheid te twijfelen en dus niet langer me gebonden te achten aan zijn instructies.
Neuh, waarom?quote:En ik denk dat een rechter ook wel eens chagrijnig zou kunnen zijn op een agent die onzorgvuldig handelt door zich niet aan de wet te houden...
In de letterlijke zin misschien niet.quote:Voor de goede orde: ik ben geen puisterige puber (meer:P)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |