abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28203152
24 juni 2005, 19:50:33

DEN HAAG (ANP) - Minister Zalm van Financiën ziet geen mogelijkheden voor extra uitgaven volgend jaar. ,,Als ik de krant lees, lijkt het wel dat allerlei organisaties en mensen denken dat ik geld kan uitdelen'', schrijft hij op zijn website.

,,Dat is een hardnekkig misverstand. Ik beheer een grote staatsschuld en dit jaar en volgend jaar geven we meer uit dan er binnenkomt. Hoezo uitdelen?''

Volgens Zalm zal het al moeilijk genoeg zijn om de bestaande afspraken na te komen. Er is voor volgend jaar een lastenverlichting toegezegd van 1 miljard euro. Ook heeft het kabinet beloofd om geld te zoeken om de kinderopvang voor de middeninkomens goedkoper te maken en om het lesgeld voor 16- en 17-jarige scholieren af te schaffen. ,,Hoewel velen denken dat dat al in de knip zit, is de ruimte nog steeds niet gevonden en komen er zelfs claims bij. Hoop dat dit allemaal goed afloopt.'
pi_28203254
Leuk om te weten.
pi_28203315
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:08 schreef kLowJow het volgende:
Leuk om te weten.
Ja, goed nieuws hè.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:27:20 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28203836
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:05 schreef Poldermodel het volgende:
,,Als ik de krant lees, lijkt het wel dat allerlei organisaties en mensen denken dat ik geld kan uitdelen'', schrijft hij op zijn website.

,,Dat is een hardnekkig misverstand. Ik beheer een grote staatsschuld en dit jaar en volgend jaar geven we meer uit dan er binnenkomt. Hoezo uitdelen?''
Hulde.

Maareh, wat is de bedoeling van dit topic?
pi_28203979
quote:
Maareh, wat is de bedoeling van dit topic?
Niks eigenlijk. Gewoon weer even een nieuwtje plaasten, zodat je weet dat je er de komende jaren geen rooie rotcent bijkrijgt. Ik wou het er nog even inwrijven.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:35:47 #6
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_28204094
Wacht maar tot het zoet komt, dan piep je wel anders
Ofzo
pi_28205574
Die zoetigheid zie ik voorlopig niet komen hoor. Het wordt op een houtje bijten. Gerrit wringt ons helemaal uit.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:36:28 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28218939
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:32 schreef Poldermodel het volgende:

[..]

Niks eigenlijk. Gewoon weer even een nieuwtje plaasten, zodat je weet dat je er de komende jaren geen rooie rotcent bijkrijgt. Ik wou het er nog even inwrijven. [afbeelding]
ik zou willen dat er eens wat minder centen afgepakt werden. Het is toch hilarisch: we leveren nog net niet al ons inkomen in bij de overheid, doen of dat de gewoonste zaak van de wereld is, waarna we collectief gaan janken dat de overheid geen extratjes voor ons heeft. En hier willen we geld voor en daar willen we geld voor
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28219039
Zalm ijlt wel vaker.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  zaterdag 25 juni 2005 @ 12:40:57 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28219041
Het is echt de omgekeerde wereld af en toe als je ze van de oppositie zo hoort miepen "de kinderopvang is zo duur boehoehoe". Wat denk je zelf, dat als de overheid het doet dat het dan gratis wordt of zo
Dat is wel zo'n beetje het geloof dat er heerst
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28219780
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:32 schreef Poldermodel het volgende:

[..]

Niks eigenlijk. Gewoon weer even een nieuwtje plaasten, zodat je weet dat je er de komende jaren geen rooie rotcent bijkrijgt. Ik wou het er nog even inwrijven. [afbeelding]
Jij krijgt je geld van de overheid?

Waarom gaan er in Nederland zoveel mensen vanuit dat de overheid verantwoordelijk is voor hun koopkracht?
pi_28220367
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom gaan er in Nederland zoveel mensen vanuit dat de overheid verantwoordelijk is voor hun koopkracht?
De overheid is wel mede verantwoordelijk voor hoe de economie draait. Dus heeft grote invloed op de koopkracht van de mensen in Nederland.
lollig
  zaterdag 25 juni 2005 @ 16:31:17 #13
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28224970
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 20:05 schreef Poldermodel het volgende:

24 juni 2005, 19:50:33

DEN HAAG (ANP) - Minister Zalm van Financiën ziet geen mogelijkheden voor extra uitgaven volgend jaar. ,,Als ik de krant lees, lijkt het wel dat allerlei organisaties en mensen denken dat ik geld kan uitdelen'', schrijft hij op zijn website.

Volgens Zalm zal het al moeilijk genoeg zijn om de bestaande afspraken na te komen. Er is voor volgend jaar een lastenverlichting toegezegd van 1 miljard euro. Ook heeft het kabinet beloofd om geld te zoeken om de kinderopvang voor de middeninkomens goedkoper te maken en om het lesgeld voor 16- en 17-jarige scholieren af te schaffen. ,,Hoewel velen denken dat dat al in de knip zit, is de ruimte nog steeds niet gevonden en komen er zelfs claims bij. Hoop dat dit allemaal goed afloopt.'
Heb ik ook in de AD gelezen en maar zeuren dat het slecht gaat met de economie.Zalmpje moet echt gaan opsteppen
pi_28225312
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:31 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Heb ik ook in de AD gelezen en maar zeuren dat het slecht gaat met de economie.Zalmpje moet echt gaan opsteppen
Waarom? Omdat hij in heldere begrijpelijke taal formuleert dat de overheid, dus wij allemaal behoorlijk krap bij kas zitten? Of omdat hij in begrijpelijke taal formuleert dat Nederland in de vorm van een staatsschuld van ¤275 miljard een wat minder fraaie erfenis heeft? En dan heb ik het nog maar niet eens over het feit dat users die hier lopen te kreten dat bepaalde bewindslieden moeten opstappen, zelf altijd de bek vol hebben over het feit dat GW wel eens zo'n motie indient, met trouwens in het achterhoofd echt niet dat het daadwerkelijk zal gebeuren, maar eerder om door het opstoken van een vuurtje daadwerkelijk iets proberen te bereiken.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 25 juni 2005 @ 16:51:08 #15
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_28225529
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:43 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat hij in heldere begrijpelijke taal formuleert dat de overheid, dus wij allemaal behoorlijk krap bij kas zitten? Of omdat hij in begrijpelijke taal formuleert dat Nederland in de vorm van een staatsschuld van ¤275 miljard een wat minder fraaie erfenis heeft?
Dat het staatsschuld minder moet worden OK,maar er word zoveel bezuinigt dat heel weinig mensen vertrouwen hebben in dit kabinet .
  zaterdag 25 juni 2005 @ 16:52:58 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28225590
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 16:51 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Dat het staatsschuld mider OK,maar er word zoveel bezuinigt dat heel weinig mensen vertrouwen hebben in dit kabinet .
omdat ze minder geld krijgen van de overheid: dat is toch wat je bedoelt?
  maandag 27 juni 2005 @ 02:35:53 #17
46960 StefanP
polemicist
pi_28262656
Zalm moet niet zeiken, hij weet donders goed dat er geen gebrek is aan geld bij de overheid. Waar er wel gebrek aan is, is aan mensen die het goed kunnen besteden! Die NIET honderden miljoenen aan zinloze subsidies uitdelen, die NIET tientallen miljarden aan de EU en ontwikkelingshulp uitgeven, die dus NIET tientallen miljarden aan uitkeringen verstrekken, die dus NIET honderden miljarden aan zinloze prestigeprojecten uitgeven.

Geen ruimte voor extraatjes, wat een gelul. Laat mij die begroting maar eens opstellen, moet je opletten hoeveel geld we overhouden, hoeveel de belasting omlaag kan, hoeveel ruimte er WEL is voor extraatjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28377970
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 13:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

De overheid "steelt" een behoorlijk deel van mijn inkomen, en ieder jaar "stelen" ze meer. Dus is de overheid zeker verantwoordelijkheid voor de koopkracht.
Met "krijgen" wordt dan ook de sigaar uit eigen doos bedoeld, oftwel minder afdragen.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:21:31 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28379097
quote:
Op maandag 27 juni 2005 02:35 schreef StefanP het volgende:
...
Geen ruimte voor extraatjes, wat een gelul. Laat mij die begroting maar eens opstellen, moet je opletten hoeveel geld we overhouden, hoeveel de belasting omlaag kan, hoeveel ruimte er WEL is voor extraatjes.
Wat nou "we"?
Jij zit toch in de US of A?

on-topic:

Zalm heeft maar 1 ding fout gedaan; de belastingen verlagen op het eind van Paars om een paar stemmen te winnen

Nu heeft ie gewoon gelijk, staatschuld is al groot genoeg.
Nu eens flink wat ambtenaren eruit werken en het begint nog ergens op te lijken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 11 juli 2005 @ 22:52:49 #20
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28721757
Ik zie geen ruimte voor Zalm
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:18:08 #21
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28724102
Zalm beheert onze nationale portemonnaie en houdt stevig de hand op de knip. Eigenlijk vind ik hem een van de weinige ministers die zijn werk uitzonderlijk goed doet
Niet dat ik om hem VVD zou stemmen, maar als minister van financien is hij goed bezig. Een land moet gewoon een sluitende begroting hebben punt.
pi_28725095
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:18 schreef TR08 het volgende:
Een land moet gewoon een sluitende begroting hebben punt.
Helaas geeft ie nog steeds een paar miljard te veel uit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28728817
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:18 schreef TR08 het volgende:
Zalm beheert onze nationale portemonnaie en houdt stevig de hand op de knip. Eigenlijk vind ik hem een van de weinige ministers die zijn werk uitzonderlijk goed doet
Niet dat ik om hem VVD zou stemmen, maar als minister van financien is hij goed bezig. Een land moet gewoon een sluitende begroting hebben punt.
Dankzij het handje op de knip van Zalm, lopen we in Europa achter de feiten aan. Zalm z'n paniekerige bezuinigingen om toch vooral niet af te gaan in Europa hebben het vertrouwen van de Nederlanders in de politiek en in de economie zwaar geschaad, waardoor de consument massaal de hand op de knip houd uit een gebrek aan vertrouwen.

De gevolgen van dit massale wantrouwen uit zich in het stilvallen van de economische motor, het teruglopen van de groei en de start van een neerwaartse viseuze cirkel.

Zalm doet het dus buitengewoon slecht.
pi_28728932
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:41 schreef Vhiper het volgende:
Dankzij het handje op de knip van Zalm, lopen we in Europa achter de feiten aan. Zalm z'n paniekerige bezuinigingen om toch vooral niet af te gaan in Europa hebben het vertrouwen van de Nederlanders in de politiek en in de economie zwaar geschaad, waardoor de consument massaal de hand op de knip houd uit een gebrek aan vertrouwen.

De gevolgen van dit massale wantrouwen uit zich in het stilvallen van de economische motor, het teruglopen van de groei en de start van een neerwaartse viseuze cirkel.

Zalm doet het dus buitengewoon slecht.
De vraag is dan of Zalm de gek is of (het grootste deel van) de bevolking....op basis van wat ik zo af en toe eens zie neig ik toch erg naar het laatste.

Jammer genoeg probeert het kabinet zoveel mogelijk iedereen te vriend te houden waardoor de maatregelen halfslachtig worden. Neem alleen dat geruzie met de vakbonden: Het kabinet stelt nieuwe regels op, de vakbonden zijn het niet mee eens gaan veel staken e.d., de regels worden zover bijgesteld dat iedereen weer tevreden is en vervolgens gaan de vakbonden alle regels weer repareren in CAO's waardoor de werkgevers dus uiteindelijk de dupe zijn.

Het kabinet had en moet veel harder optreden en bezuinigen op van alles (incl bureaucratie) maar blijft teveel hangen in het polderoverleg. Het idee is goed maar het grootste deel van de bevolking vindt het maar niets.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28729066
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:47 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

De vraag is dan of Zalm de gek is of (het grootste deel van) de bevolking....op basis van wat ik zo af en toe eens zie neig ik toch erg naar het laatste.
Gezien het feit dat de bezuinigingen ons, in tegenstelling tot wat Zalm beweerde bij zijn aantreden, nog niets heeft opgeleverd en dat onze economie achterblijft bij de buurlanden neig ik toch meer naar het eerste.
quote:
Jammer genoeg probeert het kabinet zoveel mogelijk iedereen te vriend te houden waardoor de maatregelen halfslachtig worden. Neem alleen dat geruzie met de vakbonden: Het kabinet stelt nieuwe regels op, de vakbonden zijn het niet mee eens gaan veel staken e.d., de regels worden zover bijgesteld dat iedereen weer tevreden is en vervolgens gaan de vakbonden alle regels weer repareren in CAO's waardoor de werkgevers dus uiteindelijk de dupe zijn.
Jij wilt een overheid die dwingend alles oplegd? Dat is een erg communistische gedachte.

Onderling overleg en gemotiveerde samenwerking levert altijd meer op dan onder dwang opgelegde regeltjes.
quote:
Het kabinet had en moet veel harder optreden en bezuinigen op van alles (incl bureaucratie) maar blijft teveel hangen in het polderoverleg. Het idee is goed maar het grootste deel van de bevolking vindt het maar niets.
Het kabinet heeft al voor een absoluut record bezuinigd. Meer dan Lubbers ooit gedaan heeft. Het heeft er niets mee bereikt. Conclusie: Het werkt dus ook niet.
pi_28729743
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:53 schreef Vhiper het volgende:
Jij wilt een overheid die dwingend alles oplegd? Dat is een erg communistische gedachte.

Onderling overleg en gemotiveerde samenwerking levert altijd meer op dan onder dwang opgelegde regeltjes.
Deze manier van werken levert nu een set regels op die van alles net niets is. De regels gaan niet ver genoeg.
quote:
Het kabinet heeft al voor een absoluut record bezuinigd. Meer dan Lubbers ooit gedaan heeft. Het heeft er niets mee bereikt. Conclusie: Het werkt dus ook niet.
Absoluut zegt sowieso weinig door inflatie maar dat daargelaten. Nederland is sowieso nooit goed geweest in het overhouden van geld. Ook in de goede jaren werd er meer uitgeven dan er binnenkwam. Dit moet een keer stoppen, het is onverantwoord dat je steeds meer uitgeeft dan er binnenkomt.

De overheid zou eens flink moeten gaan strepen in de sociale zekerheid, de gezondheidszorg en de bureaucratie, en dan het liefst zonder al teveel te luisteren naar iedereen die daar op enige manier belang bij heeft. Democratie is leuk maar als iedereen mee moet praten en mee wil doen werkt het verlammend.
pi_28730124
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:24 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Deze manier van werken levert nu een set regels op die van alles net niets is. De regels gaan niet ver genoeg.
Ik mis een onderbouwing. Waarom gaat het niet ver genoeg, welke verbeteringen kunnen we verwachten als het wel verder zou gaan?
quote:
Absoluut zegt sowieso weinig door inflatie maar dat daargelaten.
Inflatie meegerekend, blijft het een, met voorsprong, record.
quote:
Nederland is sowieso nooit goed geweest in het overhouden van geld. Ook in de goede jaren werd er meer uitgeven dan er binnenkwam. Dit moet een keer stoppen, het is onverantwoord dat je steeds meer uitgeeft dan er binnenkomt.
Wacht maar tot er weer goede jaren zijn en hou dan de hand op de knip. Niet in tijden dat het al slecht gaat, de burger nog meer uitkleden.
quote:
De overheid zou eens flink moeten gaan strepen in de sociale zekerheid, de gezondheidszorg en de bureaucratie, en dan het liefst zonder al teveel te luisteren naar iedereen die daar op enige manier belang bij heeft. Democratie is leuk maar als iedereen mee moet praten en mee wil doen werkt het verlammend.
Nog meer strepen in de sociale zekerheid en de gezondheidszorg? Wil jij van Nederland een derde wereldland maken ofzo???
pi_28730323
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:41 schreef Vhiper het volgende:
Inflatie meegerekend, blijft het een, met voorsprong, record.
Wat jij bezuinigen noemt is slechts net zoveel uitgeven als vorig jaar, de uitgaven zijn dus niet verhoogt.
quote:
Wacht maar tot er weer goede jaren zijn en hou dan de hand op de knip. Niet in tijden dat het al slecht gaat, de burger nog meer uitkleden.
Je kan altijd twijfelen over wanneer je zoiets doet. Feit is wel dat deze methode veel meer geld kost aangezien je over schulden die je nu op gaat bouwen rente moet betalen.
quote:
Nog meer strepen in de sociale zekerheid en de gezondheidszorg? Wil jij van Nederland een derde wereldland maken ofzo???
Ja inderdaad, als we nog maar iets strepen op dat soort gebieden dan zitten we op hetzelfde niveau als het gemiddelde derde wereld land
pi_28730758
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:48 schreef UnleashMitch het volgende:

Wat jij bezuinigen noemt is slechts net zoveel uitgeven als vorig jaar, de uitgaven zijn dus niet verhoogt.
quote:
Je kan altijd twijfelen over wanneer je zoiets doet. Feit is wel dat deze methode veel meer geld kost aangezien je over schulden die je nu op gaat bouwen rente moet betalen.
Investering in de toekomst. Een herstel van de economie levert veel meer op dan de rente die je betaald. Net zoals een bedrijf een lening afsluit voor de aanschaf van een productiemiddel, om er vervolgens door de toename van de productie winst mee te behalen.
quote:
Ja inderdaad, als we nog maar iets strepen op dat soort gebieden dan zitten we op hetzelfde niveau als het gemiddelde derde wereld land
Als ik zie dat onze opa's en oma's het al zonder een simpele douche moeten stellen of in hun piama's de hele dag op bed moeten doorbrengen en dat mensen dood gaan aan ziekten waar de levensreddende medicijnen door bezuinigingen niet vergoed worden, vind ik dat onaanvaardbaar. Jij wil dit vervolgens nog eens erger maken door nog meer te bezuinigen op dit soort zaken.

Bezuinig maar op wat anders, in plaats van weer lekker makkelijk de zwakkeren in de samenleving weer eens uit te persen. Of nog beter, pak het eens zakelijk aan en investeer in de toekomst!
pi_28731323
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:02 schreef Vhiper het volgende:
Als ik zie dat onze opa's en oma's het al zonder een simpele douche moeten stellen of in hun piama's de hele dag op bed moeten doorbrengen en dat mensen dood gaan aan ziekten waar de levensreddende medicijnen door bezuinigingen niet vergoed worden, vind ik dat onaanvaardbaar. Jij wil dit vervolgens nog eens erger maken door nog meer te bezuinigen op dit soort zaken.

Bezuinig maar op wat anders, in plaats van weer lekker makkelijk de zwakkeren in de samenleving weer eens uit te persen. Of nog beter, pak het eens zakelijk aan en investeer in de toekomst!
Als ik zie dat mensen misbruik maken van de gezondheidszorg door bv te snel naar de dokter te gaan, frauderen met declaratie bedragen e.d. en misbruik maken van de sociale zekerheid door sollicitatiebrieven te sturen die letterlijk stellen dat ze alleen maar solliciteren omdat ze anders hun uitkering verliezen en als ik zie dat er mensen zijn die werk zoeken, zo snel mogelijk ontslagen willen worden zodat ze een uitkering kunnen trekken dan denk ik 'ja dat kan best strenger'.

Dat is ook investeren in de toekomst. Investeren in goede zaken maar keihard optreden tegen misbruikers.

De inkomsten van de rijksoverheid over het jaar 2005 worden begroot op 125,1 miljard euro.
De totale uitgaven van de Rijksoverheid zijn voor 2005 begroot op 136 miljard euro.

Waarom daar dan bezuinigen ?
- Op jaarbasis gaat er 60 miljard naar Sociale Zekerheid en Arbeidsmarkt.
- Op jaarbasis gaat er dik 40 miljard naar Zorg.

Dus op 136 miljard aan uitgaven gaat dik 100 miljard al op aan sociale zekerheid en zorg. Daar kan best in geknipt worden als de misbruikers maar eens harder aangepakt worden en de mensen meer gaan werken.
pi_28731957
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:23 schreef UnleashMitch het volgende:

Als ik zie dat mensen misbruik maken van de gezondheidszorg door bv te snel naar de dokter te gaan, frauderen met declaratie bedragen e.d. en misbruik maken van de sociale zekerheid door sollicitatiebrieven te sturen die letterlijk stellen dat ze alleen maar solliciteren omdat ze anders hun uitkering verliezen en als ik zie dat er mensen zijn die werk zoeken, zo snel mogelijk ontslagen willen worden zodat ze een uitkering kunnen trekken dan denk ik 'ja dat kan best strenger'.

Dat is ook investeren in de toekomst. Investeren in goede zaken maar keihard optreden tegen misbruikers.
Misbruik aanpakken kan ook op manieren zonder de goeden te treffen. Heb je ook argumenten die niet gebaseert zijn op exessen, zeldzame gevallen en uitzonderingen?
quote:
De inkomsten van de rijksoverheid over het jaar 2005 worden begroot op 125,1 miljard euro.
De totale uitgaven van de Rijksoverheid zijn voor 2005 begroot op 136 miljard euro.

Waarom daar dan bezuinigen ?
- Op jaarbasis gaat er 60 miljard naar Sociale Zekerheid en Arbeidsmarkt.
- Op jaarbasis gaat er dik 40 miljard naar Zorg.

Dus op 136 miljard aan uitgaven gaat dik 100 miljard al op aan sociale zekerheid en zorg. Daar kan best in geknipt worden als de misbruikers maar eens harder aangepakt worden en de mensen meer gaan werken.
Er gaat 23,9 miljard naar Sociale zaken en Werkgelegenheid en 11,3 miljard naar Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ik ben dus heel benieuwd hoe jij aan die onzinbedragen komt?

Bron: http://prinsjesdag.minfin(...)C8FBCC3B0X1X43629X11

Bezuinigen, als je het toch zo graag wilt, doe je maar op:

Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (26,6 miljard), waarbij het stukje cultuur prima wat subsidies kan inleveren, de rest met rust laten
Buitenlandse zaken (10,3 miljard)
Verkeer en waterstaat (8,5 miljard)
Defensie (7,7 miljard)
Binnenlandse zaken (5,2 miljard)
Financiën (3,9 miljard)
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (3,1 miljard)
Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (2 miljard)

Kies maar.
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:48:33 #32
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_31875427
Nee, gek he:
Nederlandse staatsschuld is tot 228 miljard opgelopen

....en ik maar denken dat 'links' altijd het geld uitgeeft

MAar dit kabinet maakt het wel heel bont.
pi_31878652
en zodra er bezuinigt moet worden geven de Nederlanders niet thuis. Daarnaast is het terugdringen van de staatsschuld een stuk makkelijker in een hoogconjunctuur dan in een recessie zoals nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')