En daar was ik weer, terug van Lowlands. En tering, wat ging buiten westen hárd Zondag..
De show begon met Ty, die samen met een chickie (niet te zuinig
![]()
) op het podium stond; hij begon met een stukje 't doek valt en een stukje verre oosten remix. Ook nog een nummer dat ik niet kende, maar goed, dat klonk ook erg lekker.
Daarna kwam Jawat het podium op, samen met zijn broertje (geloof ik) en zijn nieuwe shit is echt wel heel veel beter dan zijn ouwe poep; het klinkt een stuk professioneler en volwassener dan het geboast'n'brag van eerder, maar ook zijn oude nummers kwamen voorbij en dat ging erg hard natuurlijk. Hij sloot af met Koppensnellers, en live klinken die kubusbiets toch wel erg lekker...
Toen brak de hel goed los: backstage was het feestje duidelijk al een tijdje aan de gang, want toen Jawat vroeg of de gasten die backstage waren (+/- 20 man) ook op het podium kwamen om mee te feesten kwam het feest echt op gang, ik ben half doodgedrukt vooraan maar het interesseerde me geen reet; het was echt super.
Toen Duvelduvel eenmaal de stage beklom ging de boel hard los; vooral bij Wie is ut ging het dak eraf; en supahdupah klonk live nog niet half zo offbeat als ie op de cd's doet: lekker hoor.
Daarna kwam Opgezwolle die met hun classics (Sporen, De Volle, Verre Oosten etc.) de tent aan het bouncen hadden, ook dat was super.. De sfeer in de tent was echt niet om te omschrijven zo goed, iedereen ging écht los en halverwege opgezwolles optreden gingen Typhoon en zo'n backstagegast (geen idee wie) crowdsurfen, en daar houden ze niet zo van bij Lowlands
![]()
Ook Jawat en Stickert kwamen tijdens hun raps van het podium om vlak voor de dranghekken te gaan staan; echt vet.
Daarna zou Kubus met zijn beats beginnen (Delic en nog 2 gasten, de DJ's van Jawat en Ty, die waren daarvoor achter de draaitafels geweest), maar de organisatie was de teringzooi op stage zat en ze mochten nog maar één nummer, dus Kubus was snel weer weg.
Er was zo'n beetje 6 man security voor nodig om iedereen off stage te krijgen en de microfoons af te pakken ;D.
Jammer van het feit dat er weinig tot geen nieuw materiaal te horen was (alleen van jawat en ty), maar de show was te dik voor woorden.