abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38618217
Ik ben ook donker van haarkleur, maar verbrand ook snel. Ik gebruik aan het begin van de zomer factor 30 en smeer me elk half uur tot uur in; in de loop van de tijd (als ik bruiner ben) minder vaak smeren. Werkt goed.
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:55:50 #52
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38670160
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:51 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Over zonnebescherming gesproken. In de nieuwste consumentengids las ik dat in tegenstelling tot wat altijd wordt beweerd, een zonnebrandcreme GELIJK actief is na het aanbrengen en dus GEEN inwerktijd nodig heeft!

Ik vond die inwerktijd al zo raar, want logisch gezien kan ik niet echt een goede reden bedenken waarom een zonnebrandcreme pas werkt na zo'n 20 minuten.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:55:38 #53
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_38688060
Welke kwam als beste uit de test?

Stond er ook een test in van after-sun?
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:47:26 #54
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38700401
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:55 schreef miki het volgende:
Welke kwam als beste uit de test?
Voor zover je van een test kan spreken kwam Delial Zonnemelk als beste uit de test in de categorie "Lotions". In de categorie "Cremes" kwam Lidl Zonnebrandcreme als beste uit de test. Ik moet wel ff benadrukken dat deze test bedoeld was om te zien in hoeverre je een zonnebrandcreme als normale vochtregulerende gezichtscreme kan gebruiken. Producten van Vichy, La Roche-Posay en L'oreal zijn NIET getest, terwijl met name Vichy en La Roche-Posay eersteklas zonnebrandproducten zijn. In een vorige test kwam Vichy als beste uit de test!
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:55 schreef miki het volgende:
Stond er ook een test in van after-sun?
Nope.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:19:45 #55
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_38703295
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 17:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Voor zover je van een test kan spreken kwam Delial Zonnemelk als beste uit de test in de categorie "Lotions". In de categorie "Cremes" kwam Lidl Zonnebrandcreme als beste uit de test. Ik moet wel ff benadrukken dat deze test bedoeld was om te zien in hoeverre je een zonnebrandcreme als normale vochtregulerende gezichtscreme kan gebruiken. Producten van Vichy, La Roche-Posay en L'oreal zijn NIET getest, terwijl met name Vichy en La Roche-Posay eersteklas zonnebrandproducten zijn. In een vorige test kwam Vichy als beste uit de test!
[..]

Nope.
Thanks!
Vorig jaar kwam als beste zonnebrandcrème (voor het lichaam) Ambre Solaire uit de bus dacht ik, en AS van de Schlecker als slechtste. Vind zelf Ambre Solaire ook erg goed, maar ben benieuwd of ze dit jaar ook relatief nieuwe merken als No-Ad meenemen
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:22:13 #56
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_38703394
Vichy en La Roche-Posay blijven in mijn visie gewoon onverslaanbare zonnebrandproducten!
  maandag 24 juli 2006 @ 17:53:06 #57
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40139119
Scheelt het nog als je de hele dag door (als je thuis/binnen bent) after-sun blijft smeren ? Ik heb dit weekend een beetje teveel zon gehad en ben bovendien (zoals het hoort) in slaap gevallen op het strand zonder te smeren.

Nu is mijn hoofd (kaal geschoren) flink rood, als is dit lang niet de eerste kleur, het is gewoon nóg een keer zo hard gegaan. En ik heb het idee dat mijn huid al iets verschrompeld op mijn hoofd.
De vorige keer dat ik dit had, heb ik me ook suf gesmeerd en had het idee dat het hielp, immers er zijn geen vellen los gekomen.

Maar goed, werkt het als je die huid gewoon permanent voorziet van after-sun (2-3-4-5 keer per dag) ?
(ik gebruik trouwens de instap Nivea-after-sun)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40143842
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:53 schreef elcastel het volgende:
Scheelt het nog als je de hele dag door (als je thuis/binnen bent) after-sun blijft smeren ? Ik heb dit weekend een beetje teveel zon gehad en ben bovendien (zoals het hoort) in slaap gevallen op het strand zonder te smeren.

Nu is mijn hoofd (kaal geschoren) flink rood, als is dit lang niet de eerste kleur, het is gewoon nóg een keer zo hard gegaan. En ik heb het idee dat mijn huid al iets verschrompeld op mijn hoofd.
De vorige keer dat ik dit had, heb ik me ook suf gesmeerd en had het idee dat het hielp, immers er zijn geen vellen los gekomen.

Maar goed, werkt het als je die huid gewoon permanent voorziet van after-sun (2-3-4-5 keer per dag) ?
(ik gebruik trouwens de instap Nivea-after-sun)
Volgens mij ga je zeker enorm vervellen, wat je ook blijft smeren, je huid is gewoon zeer beschadigd, niet echt slim moet ik zeggen, iedere sterke verbranding van je huid geeft meer kans op huidkanker dus ik zou volgende keer beter uitkijken.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 24 juli 2006 @ 21:01:01 #59
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40144084
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:53 schreef Samson het volgende:
Volgens mij ga je zeker enorm vervellen, wat je ook blijft smeren, je huid is gewoon zeer beschadigd, niet echt slim moet ik zeggen, iedere sterke verbranding van je huid geeft meer kans op huidkanker dus ik zou volgende keer beter uitkijken.....
Het was ook niet het plan, een combinatie van, door de wind de hitte (en directe zon) onderschatten, maar ook in slaap vallen. Dus beter opletten ja.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40174862
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het was ook niet het plan, een combinatie van, door de wind de hitte (en directe zon) onderschatten, maar ook in slaap vallen. Dus beter opletten ja.
Het gebeurt je waarschijnlijk iig niet zo snel meer Ik weet wat t is, ik ben ook wel ns enorm verbrand geweest vooral in mn gezicht, de zon hing verraderlijk laag en mn hele oogleden waren rood Leek wel of er oogschaduw opzat, haha
pi_40174943
Hey, ik zou ook best wel iets bruiner willen worden, maar niet té uiteraard Keb echt nog nooit gezond en ik verbrand ook redelijk snel (mits ik geen zonnebeschermer smeer
). Is het aan te raden te gaan zonnen en welke producten moet ik gebruiken?
pi_40177566
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 18:50 schreef -Dries- het volgende:
Hey, ik zou ook best wel iets bruiner willen worden, maar niet té uiteraard Keb echt nog nooit gezond en ik verbrand ook redelijk snel (mits ik geen zonnebeschermer smeer
). Is het aan te raden te gaan zonnen en welke producten moet ik gebruiken?
Een beetje het standaardverhaal, niet in de zon als ie op het hoogst staat, zo van 12 tot 2 of zoiets, en als je daarna toch in de zon wil met een goede creme smeren, ook al smeer je een hoge factor dan kun je best (juist) een mooie kleur bruin krijgen. Het beste is gewoon lekker buiten bezig te zijn en er niet voor gaan liggen bakken. Als je wil weten waarom, dan moet je vooral nu goed om je heen kijken, er begint weer een overschot aan oude verrimpelde vies bruine koppies te verschijnen met van die kalkoenennekjes, brrrrrr. Dat zal ik gewoon nooit begrijpen. Denken die mensen nu echt dat dat mooi is
pi_40177921
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:15 schreef Samson het volgende:

[..]

Een beetje het standaardverhaal, niet in de zon als ie op het hoogst staat, zo van 12 tot 2 of zoiets, en als je daarna toch in de zon wil met een goede creme smeren, ook al smeer je een hoge factor dan kun je best (juist) een mooie kleur bruin krijgen. Het beste is gewoon lekker buiten bezig te zijn en er niet voor gaan liggen bakken. Als je wil weten waarom, dan moet je vooral nu goed om je heen kijken, er begint weer een overschot aan oude verrimpelde vies bruine koppies te verschijnen met van die kalkoenennekjes, brrrrrr. Dat zal ik gewoon nooit begrijpen. Denken die mensen nu echt dat dat mooi is
Bedoel je met een goede creme eentje die me goed beschermt of eentje die me goed een kleurtje kan geven? En kun je een kleurtje krijgen met een beschermde creme? (zeg maar de doorsnee-zonnebeschermcreme) En kun je me nog een creme aanraden?
pi_40178788
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:28 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Bedoel je met een goede creme eentje die me goed beschermt of eentje die me goed een kleurtje kan geven? En kun je een kleurtje krijgen met een beschermde creme? (zeg maar de doorsnee-zonnebeschermcreme) En kun je me nog een creme aanraden?
Het hangt er heel erg vanaf wat voor type huid je hebt, als je zoals je al aangeeft redelijk snel verbrand kun je beter een hogere factor nemen. Ik bedoel dus idd een beschermende creme. Zelf heb ik delial zonnemelk factor 30. Hier verbrandt ik echt niet mee maar wordt er wel mooi bruin van. Dat kan dus zeker wel met een hogere factor. Met een lagere factor zul je zeker sneller bruin kunnen worden maar het risico op verbranden wordt ook weer groter. Dus de keuze die je zelf maakt. Ik hoef niet superbruin, gewoon een lekker kleurtje en dat gaat helemaal goed op deze manier
pi_40181429
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:58 schreef Samson het volgende:

[..]

Het hangt er heel erg vanaf wat voor type huid je hebt, als je zoals je al aangeeft redelijk snel verbrand kun je beter een hogere factor nemen. Ik bedoel dus idd een beschermende creme. Zelf heb ik delial zonnemelk factor 30. Hier verbrandt ik echt niet mee maar wordt er wel mooi bruin van. Dat kan dus zeker wel met een hogere factor. Met een lagere factor zul je zeker sneller bruin kunnen worden maar het risico op verbranden wordt ook weer groter. Dus de keuze die je zelf maakt. Ik hoef niet superbruin, gewoon een lekker kleurtje en dat gaat helemaal goed op deze manier
Bedankt! Ik zal morgen even voor dit goedje rondkijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')