Komt door het weer.. Niet door het water..quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:33 schreef JeroenV het volgende:
Laatste tijd drink ik erg veel water, denk wel meer dan 4 liter op een dag. Eerst was het Fanta, dan is dit wat gezonder. Alleen gaat de honger er niet door weg bij mij.
ik misschien 20 minutenquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:27 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]
Ik doe meestal 2/3 dagen met zon fles
Das dan het tegengestelde van mij. Erg kut met dit weer trouwens.quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:29 schreef DarkElf het volgende:
Mede door mijn medicijnen heb ik altijd dorst en drink dus ook heel veel, mede door die medicijnen heb ik ook geen keus; ik moét drinken als ik ook maar even het gevoel heb dorst te krijgen dus ik ben er zo een die met een eigen flesje loopt te zeulen altijd. leuk is anders maar in mijn geval wel heel handig
Na een paar dagen wen je er wel aanquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:54 schreef Aventura het volgende:
We mogen hier in Nederland van geluk spreken wat betreft de kraanwater-kwaliteit.
In bv. Frankrijk of de VS is het niet te drinken door de chloor die er doorheen zit. Daar dronkt ik alleen water uit de fles. Zelfs frisdrank wilde ik alleen uit blik of fles, want als er ijsblokjes doorheen gingen kreeg je die penetrante chloorsmaak weer.
In vla, soep, en groenten+fruit zit ook water, dus je krijgt sowieso meer binnen dan datgene wat je drinkt. Al kan wat meer drinken in jou geval (voor zover ik het lees) geen kwaad.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:01 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij liggen mijn nieren over een paar jaar ook aan gort als ik zo weinig blijf drinken als nu..Het is gewoon dat ik het meeste drinken niet lekker vind. Sapjes e.d. zijn niet aan me besteed. Water alleen lekker als ik het warm heb en een droge keel. Thee, alleen lekker in winter met chocola erbij. Koffie, alleen als ik suf ben. Zuivel moet ik ook niet.
Eigenlijk vind ik alleen zo nu en dan een glas ijs-en ijskoude cola lekker. Ja, en een wijtje af en toe, maar dat onttrekt alleen maar vocht
Yesss, ik heb ook een bakje vla op, nog meer vloeistofquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:08 schreef dawg het volgende:
In vla, soep, en groenten+fruit zit ook water, dus je krijgt sowieso meer binnen dan datgene wat je drinkt. Al kan wat meer drinken in jou geval (voor zover ik het lees) geen kwaad.
Wat een troep werk jij op een dag naar binnenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Es ff rekenen voor vandaag:
1 beker chocomel (0,2 gok ik)
1 glaasje sinaasappelsap (0,1)
1 blikje cola (0,33)
1 pakje Taksi (0,2)
2 flesjes water (2x 0,33 = 0,66)
1 glas Sinas (0,2)
1 glas Cola (0,2)
Dat is in totaal toch al 1,90 voor vandaagEn ik moet mijn tanden nog poetsen en heb kleine slokjes tussendoor uit de kraan niet meegeteld
-
Correctie, ik heb nog een glas water a 0,2 op. Dat is al 2,10 aan vloeistof vandaag
quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:30 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat een troep werk jij op een dag naar binnen.
Ik hou van frisdrankenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Ja, die frisdranken i.p.v. water o.i.d.
Leuk topicquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:17 schreef DarkElf het volgende:
Water is onmisbaar
[..]
bron
De laatste jaren zeker kun je er niet omheen: water is goed voor je lichaam
en het zorgt voor een zuivere huid. Zegt men.
Drink jij genoeg? Of vind je het allemaal overdreven? Zeker met warm weer verlies je veel
vocht natuurlijk, ook dat weten we allemaal, en je ziet overal mensen lopen met waterflesjes..
Bewust watertekort aanvullen of is het een gewenning geworden?
Alles over dorst en regulatie kan je lezen in een artikel "The Physiological Regulation of Thirst and Fluid Intake". Ik kon eigenlijk niets vinden over "als je dorst hebt is het te laat", dus misschien is dat idd wel een fabeltjequote:Op donderdag 23 juni 2005 22:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
"Wenn der Durst kommt, ist es schon zu spät!" (Als je dorst hebt, is het al te laat).
Maar dit stond heel wijs op een Oostenrijks watermerk, dus wat dat betreft zou ik het met een korreltje zout nemen, die lui willen natuurlijk verkopen
Ik ook en bierquote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:15 schreef snowqueen911 het volgende:
ik drink niks anders dan water...
(owja thee soms)
quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:04 schreef ChrisJX het volgende:
Es ff rekenen voor vandaag:
1 beker chocomel (0,2 gok ik)
1 glaasje sinaasappelsap (0,1)
1 blikje cola (0,33)
1 pakje Taksi (0,2)
2 flesjes water (2x 0,33 = 0,66)
1 glas Sinas (0,2)
1 glas Cola (0,2)
Dat is in totaal toch al 1,90 voor vandaagEn ik moet mijn tanden nog poetsen en heb kleine slokjes tussendoor uit de kraan niet meegeteld
-
Correctie, ik heb nog een glas water a 0,2 op. Dat is al 2,10 aan vloeistof vandaag
Ik drink sowieso weinig. Als ik een avondje uitga drink ik vaak maar 2, misschien 3 drankjes. Zelfs als het vol, druk, warm en vol beweging isquote:
Scheelt overigens wel dat ik een vrije week heb, veel sporten en langs het zwembad liggen, ergo veel zweten en drinken. Op een koude winter drink ik misschien een litertje of 2,5.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik drink sowieso weinig. Als ik een avondje uitga drink ik vaak maar 2, misschien 3 drankjes. Zelfs als het vol, druk, warm en vol beweging is
Ik ben nu drie uur wakker en heb een beker chocomel, een glas sinaasappelsap en een glas aanmaaklimonade op. En wat slokjes water tijdens het tandenpoetsenMaar ik moet vanmiddag werken, dus dan gaat er zeker een liter water doorheen
Als ik net gesport heb klok ik vaak een halve liter achter elkaar wegquote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:02 schreef pfaf het volgende:
Scheelt overigens wel dat ik een vrije week heb, veel sporten en langs het zwembad liggen, ergo veel zweten en drinken. Op een koude winter drink ik misschien een litertje of 2,5.
Het lijkt me dat je dan niet iedere dag genoeg drinkt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:11 schreef ChrisJX het volgende:
Ik moet altijd zo plassen van drinken, jullie ook?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |