Ja boven Barneveld en rechts van Amersfoortquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Niemand?
Waar ligt Voorthuizen? Veluwe?
Ik wil best wat herrie komen maken hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet ook niet waar ik die 'silence treatment' aan verdiend heb.Misschien wordt het nog wat.
quote:If he is infinitely good, what reason should we have to fear him? If he is infinitely wise, why should we have doubts concerning our future? If he knows all, why warn him of our needs and fatigue him with our prayers? If he is everywhere, why erect temples to him? If he is just, why fear that he will punish the creatures that he has filled with weaknesses? If grace does everything for them, what reason would he have for recompensing them? If he is all-powerful, how offend him, how resist him? If he is reasonable, how can he be angry at the blind, to whom he has given the liberty of being unreasonable? If he is immovable, by what right do we pretend to make him change his decrees? If he is inconceivable, why occupy ourselves with him? IF HE HAS SPOKEN, WHY IS THE UNIVERSE NOT CONVINCED? If the knowledge of a God is the most necessary, why is it not the most evident and the clearest.
Percy Bysshe Shelley, uit ''The Necessity of Atheism''
Ah, is dat de reden van al dat geschreeuw?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef Bloodwashedgirl het volgende:
We hebben ook een vrolijke kerk, waar de voorganger lekker z'n stem verheft als hij preekt, dan blijf je tenminste wakker![]()
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, maar in nuchterheid zit ook een beetje angst voor het onbekende natuurlijk.
Ik heb eens meegemaakt dat ik in de VS in een kerk was en de voorganger aan het eind van de dienst zei: "Tot volgende week! Wel, als Jezus niet deze week komt tenminste." Dat is toch amusant en ook mooi. Wat doe je anders in de kerk. Liever halfgaar dan halfzacht?
Wat weet je over die twee duizend mensen? Waar komen ze vandaan? Zijn het nuchtere Friezen ook?
Ben er idd nog nooit geweest, heb wel preken van Bottenbley op CD gehoord. Dat was eigenlijk wel genoeg. Ik kwam een tijdlang in een soortgelijke gemeente.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.
Evangelisch en die Amerikaanse kerken is wat mij betreft één pot natquote:Op zondag 26 juni 2005 23:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Evangelisch is wel een beetje eng, ik ben wel eens door 'zo iemand' aangesproken op straat en daar was echt niet vanaf te komen!
Je bedoelt Billy Graham toch? Ja, die gast vind ik ook vaag.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Evangelisch en die Amerikaanse kerken is wat mij betreft één pot natMaar mss vallen die kerken in het echt wel mee. Ik vind die tv dominee met dat witte haar en zijn zoon met dat bruine haar iig eng... Tis mijn manier van kerken niet.
Interessant.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.
Bottenbley is een Surinamer, hij kan in heel veel kerken preken (heeft verschillende seminaries afgerond): Nederlands Hervormd, Gereformeerd Vrijgemaakt en Vrije Baptisten, als ik me niet vergis.
Hoezo een obsessie? In de VS zijn veel 'moederkerken' die dependances hebben in andere landen en ik vroeg me af of de kerk in Drachten misschien ook zo'n kerk was.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
en ik begrijp je obsessie met Amerika niet... deze kerk heeft iig niks met Amerika te maken, behalve dat het broeders in de Heer zijnEen kerk is een kerk, een plek voor gelovigen om samen te komen en God te prijzen en om van Hem te leren... het heeft er dus geen hol mee te maken of het Amerikaans is of niet.
Ik weet niet hoe ze heten, maar ik bedoel die twee guitige mennekes van Hour of Power.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je bedoelt Billy Graham toch? Ja, die gast vind ik ook vaag.
niemand kent het uur of de dag...quote:Op zondag 3 juli 2005 11:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En sorry, maar iemand die mensen valse hoop geeft door te roepen dat Jezus over vijftig jaar terugkomt, is wmb gewoon een bedrieger en een volksmenner. Maar dat is elke religieuze fanaat in mijn ogen.
Sterker nog, er staat zelfs letterlijk in de Bijbel dat niemand het kan wetenquote:Op maandag 4 juli 2005 10:07 schreef pmb_rug het volgende:
niemand kent het uur of de dag...
you never know! maar ik vind dit soort uitspraken zelf ook altijd een beetje dubieus... juist omdat ik denk dat je het niet kunt weten.
Drachten heeft geloof ik twee diensten op zondag (komen zoveel mensen dat niet iedereen erin pas). Wees op tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het plan is om deze maand eens te gaan in Drachten. Wekelijkse diensten op zondagochtend gewoon?
Robert Schuller ken ik ook wel. Geeft me altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel.
Kent niemand die 'International Church' in Voorthuizen?
Ik vind z'n zoon enger. Ik zie hem al zijn familie de hele dag de les lezen met de Bijbel in de handquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Robert Schuller ken ik ook wel. Geeft me altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel.
Schaam je.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zelfs de boekenmarkt in Deventer sla ik over dit jaar.
Oeh, doe ff een verslagjequote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Aanstaande zondag gaat het gebeuren in Drachten.
de Den Haag-tempel in Zoetermeerquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:52 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Gatver. Waar?
Duh. Er bestaan meer dan 20.000 denominaties in de VS.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:52 schreef pmb_rug het volgende:
nee, het is een kerk voor Amerikanen.... niet alle kerken zijn 'evangelisch' (zoals jij dat noemt) in Amerika
'We' zijn 'de' christenen. Die elkaar soms de tent uitvechten om details (kerkscheuring PKN etc.) maar tegen de buitenwereld zeggen dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde geloven.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:37 schreef pmb_rug het volgende:
ik dacht al
wie zijn 'we' in deze context?
Jazeker, vind het zeer interessant klinken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:51 schreef KarmaniaK het volgende:
Ben er gisteren langs gefietst (langs dat bordje dan).
Het is inderdaad in Den Haag, heet de "American Protestant Church of The Hague" en ik zag het bordje vlakbij de kruising tussen de van Alkemadelaan en de Ruijchrocklaan.
Heb je daar wat aan?
okey, dan begrijp ik het. je impliceerde een beetje dat jij er ook bij hoorde, maar dat had mij, in dat geval, erg verbaasd.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
'We' zijn 'de' christenen. Die elkaar soms de tent uitvechten om details (kerkscheuring PKN etc.) maar tegen de buitenwereld zeggen dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde geloven.
Dat hoef je mij allemaal niet te vertellen hoor.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:05 schreef pmb_rug het volgende:
okey, dan begrijp ik het. je impliceerde een beetje dat jij er ook bij hoorde, maar dat had mij, in dat geval, erg verbaasd.
wat al die 20.000 denominaties gemeen hebben (en dat wordt bedoeld met eigenlijk) is dat ze God als schepper van hemel en aarde aannemen, Jezus Christus als zoon (en incarnatie) van God beschouwen, dat Zijn bloed onze zonden heeft weggewassen, dat Hij uit een maagd geboren is en 3 dagen na zijn kruiziging is opgestaan uit de dood (in NL zijn er elementen die dit niet meer geloven (Ter Linde), maar die reken ik eigenlijk niet meer tot Christenen).
Daarnaast zijn er dus die legio theologische bijzaken (maar niet onbelangrijk) waar dus over gediscussieerd wordt (de doop is een mooi voorbeeld).
Omdat ik het belachelijk vind dat gelovigen elkaar verketteren om details als ze zogenaamd 'eigenlijk allemaal hetzelfde geloven'. Er is heel veel kift onder gelovigen van verschillende denominaties, je merkt het zelfs in preken. Maar dat is geloof eigen, denken dat alleen jouw vorm van geloof de ware is. Anders zou je het immers niet geloven.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:45 schreef pmb_rug het volgende:
ik had het niet over Nico, maar over Carel
waarom maakte je die opmerking dan als je het al wist?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 03:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm. Vrij toegankelijk?
Foto's van de tempel in Zoetermeer zijn wel op de site te vinden: http://www.kerkvanjezuschristus.nl/temples/photos.htmquote:Kan iedereen de tempel bezichtigen?
Ja, maar alleen tijdens de open dagen die voorafgaan aan de inwijding en ingebruikname van de tempel. Wanneer de bouw van een tempel is afgerond, worden er open dagen gehouden voor alle belangstellenden. Het publiek wordt gedurende de open dagen geïnformeerd over het doel van de tempel en over de verschillende plechtigheden die er plaats gaan vinden. Na de open dagen wordt de tempel gewijd aan de Heer en gesloten voor het publiek. Voor de tempel in Zoetermeer is dat reeds gebeurd, waardoor de tempel nu alleen nog maar toegankelijk is voor trouwe leden van de kerk.
Bron: http://www.kerkvanjezuschristus.nl/temples/faq.htm.quote:Een gewone kerk staat altijd open voor het publiek. Iedereen is welkom om de zondagse diensten bij te wonen, evenals andere activiteiten die er plaatsvinden. Een tempel is juist gesloten op zondag. Is de tempel eenmaal ingewijd, dan is het gebouw alleen nog toegankelijk voor trouwe leden van de kerk. Dat komt onder meer doordat een tempel wordt gebruikt voor bijzondere, extra gewijde doeleinden. Daarentegen worden in gewone kerkgebouwen naast de diensten ook andere sociale activiteiten gehouden, waarbij iedereen welkom is. Dit onderscheid is niet nieuw: in de tijd van Christus, bijvoorbeeld, gingen de joden wekelijks naar de synagoge, en periodiek voor heiliger doeleinden naar de tempel.
Ik ben atheist, m'n pa ook. Ik meende dat dat wel bleek uit mijn vorige post.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 07:58 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
Leuke pa heb jij: dan had je beter crimineel kunnen blijven. Leuk geloof heb jij??
Proberen ze allemaal gezellig bij elkaar te komen, ga jij de PKN een kerkscheuring noemenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
(kerkscheuring PKN etc.)
Nooit gelezen, maar wat ik ervan begrepen heb, maakt meneer Nico het verhaal nogal eigen...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Carel en Nico ter Linden geloven overigens bij mijn weten zo ongeveer hetzelfde. Nico is de schrijver van o.a. 'Het verhaal gaat...'.
Sommigen hebben ook zo hun manier. Ipv een voet tussen de deur een mes tussen je ribbenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Criminelen proberen me tenminste niet te bekeren.
Ze zijn niet allemaal 'gezellig' bij elkaar gekomen. Er was een enorme rel. En een deel van de kerken heeft zich uiteindelijk niet bij de PKN aangesloten, omdat ze het niet konden verkroppen dat andere kerken binnen de PKN homo's verwelkomen binnen hun gemeenschap.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:16 schreef ChrisJX het volgende:
Proberen ze allemaal gezellig bij elkaar te komen, ga jij de PKN een kerkscheuring noemen
Lees het eerst maar eens en oordeel dan.quote:Nooit gelezen, maar wat ik ervan begrepen heb, maakt meneer Nico het verhaal nogal eigen...![]()
Een mes tussen mijn ribben en een poging tot bekering hebben echter één ding gemeen: ze zijn een inbreuk op mijn privacy en persoonlijke integriteit.quote:Sommigen hebben ook zo hun manier. Ipv een voet tussen de deur een mes tussen je ribben
Relaxquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zijn niet allemaal 'gezellig' bij elkaar gekomen. Er was een enorme rel. En een deel van de kerken heeft zich uiteindelijk niet bij de PKN aangesloten, omdat ze het niet konden verkroppen dat andere kerken binnen de PKN homo's verwelkomen binnen hun gemeenschap.
Nee? Ze zóuden allemaal samengaan en nog voordat dat een voldongen feit was, liep een deel alweer weg. Een kleine kerkscheuring wellicht, maar een kerkscheuring niettemin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
RelaxMaar hoe je het ook wendt of keert, de PKN is geen kerkscheuring te noemen, integendeel.
Als losse onderdelen besluiten niet samen te gaan, is er geen sprake van een scheuring. De onderdelen waren immers nog los. Pas als nu bijv. de Lutheranen zich gaan afscheiden van de PKN heb je een kerkscheuring te pakken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee? Ze zóuden allemaal samengaan en nog voordat dat een voldongen feit was, liep een deel alweer weg. Een kleine kerkscheuring wellicht, maar een kerkscheuring niettemin.
wat weet jij van BOttenbley om hem schreeuwlelijk te noemen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 06:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Krijgen we trouwens nog een verslag over schreeuwlelijk Bottenbley?
ja, dat bleek zekerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 08:03 schreef Speth het volgende:
Ik ben atheist, m'n pa ook. Ik meende dat dat wel bleek uit mijn vorige post.
Mijn pa heeft vrijwel eigenhandig de Nederlandse ultracentrifuge ontworpen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:55 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ja, dat bleek zeker
het bleek ook dat je pa niet een bijzonder intelligente persoonlijkheid is
Dat wil nog niet zeggen dat hij genade zal vinden in de ogen van God.quote:Op zondag 21 augustus 2005 10:56 schreef Speth het volgende:
Mijn pa heeft vrijwel eigenhandig de Nederlandse ultracentrifuge ontworpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |