Ja boven Barneveld en rechts van Amersfoortquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Niemand?
Waar ligt Voorthuizen? Veluwe?
Ik wil best wat herrie komen maken hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 20:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet ook niet waar ik die 'silence treatment' aan verdiend heb.Misschien wordt het nog wat.
quote:If he is infinitely good, what reason should we have to fear him? If he is infinitely wise, why should we have doubts concerning our future? If he knows all, why warn him of our needs and fatigue him with our prayers? If he is everywhere, why erect temples to him? If he is just, why fear that he will punish the creatures that he has filled with weaknesses? If grace does everything for them, what reason would he have for recompensing them? If he is all-powerful, how offend him, how resist him? If he is reasonable, how can he be angry at the blind, to whom he has given the liberty of being unreasonable? If he is immovable, by what right do we pretend to make him change his decrees? If he is inconceivable, why occupy ourselves with him? IF HE HAS SPOKEN, WHY IS THE UNIVERSE NOT CONVINCED? If the knowledge of a God is the most necessary, why is it not the most evident and the clearest.
Percy Bysshe Shelley, uit ''The Necessity of Atheism''
Ah, is dat de reden van al dat geschreeuw?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef Bloodwashedgirl het volgende:
We hebben ook een vrolijke kerk, waar de voorganger lekker z'n stem verheft als hij preekt, dan blijf je tenminste wakker![]()
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, maar in nuchterheid zit ook een beetje angst voor het onbekende natuurlijk.
Ik heb eens meegemaakt dat ik in de VS in een kerk was en de voorganger aan het eind van de dienst zei: "Tot volgende week! Wel, als Jezus niet deze week komt tenminste." Dat is toch amusant en ook mooi. Wat doe je anders in de kerk. Liever halfgaar dan halfzacht?
Wat weet je over die twee duizend mensen? Waar komen ze vandaan? Zijn het nuchtere Friezen ook?
Ben er idd nog nooit geweest, heb wel preken van Bottenbley op CD gehoord. Dat was eigenlijk wel genoeg. Ik kwam een tijdlang in een soortgelijke gemeente.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.
Evangelisch en die Amerikaanse kerken is wat mij betreft één pot natquote:Op zondag 26 juni 2005 23:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Evangelisch is wel een beetje eng, ik ben wel eens door 'zo iemand' aangesproken op straat en daar was echt niet vanaf te komen!
Je bedoelt Billy Graham toch? Ja, die gast vind ik ook vaag.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Evangelisch en die Amerikaanse kerken is wat mij betreft één pot natMaar mss vallen die kerken in het echt wel mee. Ik vind die tv dominee met dat witte haar en zijn zoon met dat bruine haar iig eng... Tis mijn manier van kerken niet.
Interessant.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
Het is Vrije Baptisten Gemeente. bijzonder fraai georganiseerd, bijzonder goeie dominee. Mensen uit het hele land komen deze gemeente bezoeken en verder zijn het mensen uit vooral Drachten en omstreken (stad Groningen ligt natuurlijk maar op een half uurtje). Lonely Wolf is er duidelijk nog nooit geweest.
Bottenbley is een Surinamer, hij kan in heel veel kerken preken (heeft verschillende seminaries afgerond): Nederlands Hervormd, Gereformeerd Vrijgemaakt en Vrije Baptisten, als ik me niet vergis.
Hoezo een obsessie? In de VS zijn veel 'moederkerken' die dependances hebben in andere landen en ik vroeg me af of de kerk in Drachten misschien ook zo'n kerk was.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:00 schreef pmb_rug het volgende:
en ik begrijp je obsessie met Amerika niet... deze kerk heeft iig niks met Amerika te maken, behalve dat het broeders in de Heer zijnEen kerk is een kerk, een plek voor gelovigen om samen te komen en God te prijzen en om van Hem te leren... het heeft er dus geen hol mee te maken of het Amerikaans is of niet.
Ik weet niet hoe ze heten, maar ik bedoel die twee guitige mennekes van Hour of Power.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je bedoelt Billy Graham toch? Ja, die gast vind ik ook vaag.
niemand kent het uur of de dag...quote:Op zondag 3 juli 2005 11:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En sorry, maar iemand die mensen valse hoop geeft door te roepen dat Jezus over vijftig jaar terugkomt, is wmb gewoon een bedrieger en een volksmenner. Maar dat is elke religieuze fanaat in mijn ogen.
Sterker nog, er staat zelfs letterlijk in de Bijbel dat niemand het kan wetenquote:Op maandag 4 juli 2005 10:07 schreef pmb_rug het volgende:
niemand kent het uur of de dag...
you never know! maar ik vind dit soort uitspraken zelf ook altijd een beetje dubieus... juist omdat ik denk dat je het niet kunt weten.
Drachten heeft geloof ik twee diensten op zondag (komen zoveel mensen dat niet iedereen erin pas). Wees op tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het plan is om deze maand eens te gaan in Drachten. Wekelijkse diensten op zondagochtend gewoon?
Robert Schuller ken ik ook wel. Geeft me altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel.
Kent niemand die 'International Church' in Voorthuizen?
Ik vind z'n zoon enger. Ik zie hem al zijn familie de hele dag de les lezen met de Bijbel in de handquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Robert Schuller ken ik ook wel. Geeft me altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel.
Schaam je.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zelfs de boekenmarkt in Deventer sla ik over dit jaar.
Oeh, doe ff een verslagjequote:Op zaterdag 6 augustus 2005 14:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Aanstaande zondag gaat het gebeuren in Drachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |