abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28232935
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:39 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Slechte implicatie.
Is hetzelfde als kinderen mogen niet ehm, voetballen, want er zijn ook mensen die voor hun werk voetballen.
Als er wel eens serieus gebeld wordt wil dat niet zeggen dat al het bellen in de wereld serieus is.
[..]

Klopt ook wel, maar waar zit die natuur dan als je midden in een stedelijk gebied woont.
En als kinderen buiten zijn gaan ze echt niet alle bloemen en planten etc. analyseren.
[..]

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt wel kinderen van 7 zijn die weten hoe ze met een gsm moeten omgaan.
[..]

Is ook niet nodig, maar voor de extra zekerheid. Het lijkt me namelijk niks als je kind niet thuiskomt en ergens vastzit in een put ofzo zonder dat iemand langskomt.
Als jij je kind een telefoon wilt geven moet je dat doen . Ik hou het bij mijn slechte implicaties
pi_28232965
Als elk kind een mobieltje heeft, verdwijnen ook veel charmes. Als ik op de middelbare school uit een uitje had gehad stond ik eerst een half uur in de rij voor de telefoon te wachten voordat ik mijn ouders eens kon bellen. Er waren er meer die wilden bellen
  Donald Duck held zaterdag 25 juni 2005 @ 21:12:15 #128
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_28233423
Het is alleen maar enorm handig en geeft toch een veiliger gevoel dat je kind altijd bereikbaar is. En zelfs opspoorbaar, door de politie (hopelijk komt het natuurlijk nooit zo ver)
Je kunt de inkomende en uitgaande nummers beperken, zodat het kind alleen bepaalde personen kan bellen en erdoor gebeld worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_28234302
Waarom denk je dat kinderen op die leeftijd zo'n ding hebben? Omdat die apparaatjes er nu zijn! Computers maar in de vuilnisbak? Onze ouders hadden er immers ook geen op onze leeftijd.

Speelgoed verandert. Mijn tijd was Lego en Nintendo, dit is blijkbaar het speelgoed van nu. Voor die kinderen zijn mobiele telefoons heel normaal omdat ze geen tijd hebben gekend zonder die dingen. En er zal ooit weer wat nieuws voor in de plaats komen. Technologische vooruitgang heet dat.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_28234331
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is alleen maar enorm handig en geeft toch een veiliger gevoel dat je kind altijd bereikbaar is.
Je kunt het ook overdrijven. Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaar
En als ik een kind zou ontvoeren, was het eerste was ik deed een eventueel mobieltje afpakken en weggooien
pi_28234359
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:40 schreef Henno het volgende:

Speelgoed verandert. Mijn tijd was Lego en Nintendo, dit is blijkbaar het speelgoed van nu. Voor die kinderen zijn mobiele telefoons heel normaal omdat ze geen tijd hebben gekend zonder die dingen. En er zal ooit weer wat nieuws voor in de plaats komen. Technologische vooruitgang heet dat.
Mobieltjes zijn geen speelgoed Speelgoed is bedoeld om mee te spelen, hoort relatief goedkoop te zijn en het is niet erg als het vies wordt. Een mobiele telefoon voldoet niet aan deze eisen.
  Donald Duck held zaterdag 25 juni 2005 @ 21:46:16 #132
46149 __Saviour__
pi_28234493
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:41 schreef ChrisJX het volgende:
Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaar
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Overal en altijd bereikbaar zijn is gewoon een enorm handig iets. Dat kinderen te maken krijgen met deze technologische vooruitgang is nu eenmaal onvermijdelijk. En het is alleen nog maar handig ook.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28234588
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Overal en altijd bereikbaar zijn is gewoon een enorm handig iets. Dat kinderen te maken krijgen met deze technologische vooruitgang is nu eenmaal onvermijdelijk. En het is alleen nog maar handig ook.
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?
pi_28234624
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mobieltjes zijn geen speelgoed Speelgoed is bedoeld om mee te spelen, hoort relatief goedkoop te zijn en het is niet erg als het vies wordt. Een mobiele telefoon voldoet niet aan deze eisen.
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_28234750
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:

[..]

Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Een spelcomputer is een electrisch aparaat die je kan gebruiken om een videospel te spelen. Je speelt er niet mee, maar je speelt er een spelletjes op.
  Donald Duck held zaterdag 25 juni 2005 @ 22:02:17 #136
46149 __Saviour__
pi_28234981
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:49 schreef Wiehoe het volgende:
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28235052
sorry, maar wat is er zo leuk aan mobieltjes anyway????

ik dacht altijd dat vrouwen niets met technische dingen te maken wilden hebben.
maar mobieltjes zijn best wel in trek. hoe kan dat ?

koop ik laatst een mobieltje omdat het handig is met me werk. ik denk, nou lekker bellend de winkel uit. En ik lees nooit de handleiding want gebruik het alleen om te bellen en te sms-en
(er zitten allerlei functies op die ik toch niet gebruik)
ontmoet ik zo'n meisje van 17, wij praten. Zij MIJ allerlei dingen uitleggen over dat mobieltje....
Met MSN precies hetzelfde...

vrouwen zijn wel technisch genoeg om een video-recorder in te stellen... ze gewoon te lui!

(okay. back on topic..)
pi_28235103
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als kinderen over straat lopen heen en terug van school, vriendjes etc. zijn er echt niet altijd ouders bij hoor.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt niet vreemd als er een kinderlokker oid rondloopt, laatst hoorde ik weer zo'n verhaal van een jongetje uit mijn straat over de basisschool waar ik vroeger zelf ook op gezeten heb.
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?

Het lijkt me verstandiger een kind te leren wat ie in zo'n geval moet doen. En moet je eens kijken hoe alert een buurt reageert als zo'n melding van volwassenen (de school b.v.) komt. Sociale controle heet dat en dat werkt nog altijd beter dan 1 kind met 1 GSM.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 22:10:33 #139
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_28235196
Dan moet je de smsjes eens lezen die die meisjes krijgen . Mijn buurmeisje (11 en 15) smsen met jongens over pijpen/neuken ed .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Donald Duck held zaterdag 25 juni 2005 @ 22:11:03 #140
46149 __Saviour__
pi_28235211
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:07 schreef r_one het volgende:
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?
Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28235216
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En in plaats van de oorzaak aan te pakken, los je dan de gevolgen maar op met een mobieltje.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_28235310
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.
Tuurlijk, in elke buurt, ook in mijn buurt. Maar ze zijn wel bekend in de buurt en weten dat ze in de gaten worden gehouden.
.
pi_28235340
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het kind zelf wil het wel eens afweten ja, maar als ouder kan je ook vragen waar ze gaan spelen he. Daarnaast laat je een kind in de nabije buurt spelen dus is het kind snel gevonden als er iets is. Daarnaast weet je als ouder ook wel met wat voor vriendjes het kind graag speelt en wat ze zoal gedaan hebben op de dag.
pi_28235936
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:

Misschien dat ik het daarom van mijn moeder moest komen zeggen als ik bij iemand binnen ging spelen

Maar ja, gemakt dient de mens en bellen is wel zo handig... Ipv gewoon een keertje extra op en neer te lopen. Is trouwens nog goed voor de conditie ook
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:

Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.
pi_28236568
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.
Daarom heet een mobiel ook mobiel.
Boeiend
.
pi_28236699
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 23:03 schreef r_one het volgende:

Daarom heet een mobiel ook mobiel.
Boeiend
Ik vind het niet zo verstandig om kinderen met een apparaat van 100 euro of meer rond te laten sjouwen. Waar moeten ze die laten? Als ik buitenspeelde of op school was had ik geen tas bij me. Dat had ik alleen op de middelbare school. Maar die gooi je neer, een mobiel laat je op je tafel liggen (dat gebeurde met sleutelbossen ook, dus met telefoons vast ook) enz, enz.
pi_28237035
Ben het overigens volledig met je eens. Maar de discussie of een mobieltje nu speelgoed is of niet ... Voor een kind is een mobieltje 9 van de 10 keer om te patsen, of voor de ouders: mijn kleuter heeft een 1.3 Meg camera erop, puur een modegril. En niet van "Ach, wat speelt ie al leuk met z'n Nokiaatje" of zo.
.
  zondag 26 juni 2005 @ 10:12:57 #148
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28243537
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Razor_Junky het volgende:

[..]

Ik heb een baantje, verdien zat en geef m'n geld voornamelijk uit aan casemodding troep. Ik vind het alleen zonde om van mijn geld een mobiel te kopen en elke maand weer geld te moeten betalen.
Als je geen leven hebt, heb je ook geen mobiel nodig.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 26 juni 2005 @ 10:22:20 #149
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_28243617
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 22:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.
Wat denk je dan van die teddyberen met een ingebouwde GSM.
Als een kind in bed gaat huilen en er ligt zo'n beer bij dan belt dat ding naar het mobieltje van de ouders, zodat de ouders die op dat moment even boodschappen oid aan het doen zijn te weten komen dat hun kind wakker is en ze dus naar huis toe moeten.

Belachelijk, maar wel realiteit.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_28243652
laat ze lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')