Als jij je kind een telefoon wilt geven moet je dat doenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Slechte implicatie.
Is hetzelfde als kinderen mogen niet ehm, voetballen, want er zijn ook mensen die voor hun werk voetballen.
Als er wel eens serieus gebeld wordt wil dat niet zeggen dat al het bellen in de wereld serieus is.
[..]
Klopt ook wel, maar waar zit die natuur dan als je midden in een stedelijk gebied woont.
En als kinderen buiten zijn gaan ze echt niet alle bloemen en planten etc. analyseren.
[..]
Wat ik hiermee wil zeggen is dat er echt wel kinderen van 7 zijn die weten hoe ze met een gsm moeten omgaan.
[..]
Is ook niet nodig, maar voor de extra zekerheid. Het lijkt me namelijk niks als je kind niet thuiskomt en ergens vastzit in een put ofzo zonder dat iemand langskomt.
Je kunt het ook overdrijven. Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is alleen maar enorm handig en geeft toch een veiliger gevoel dat je kind altijd bereikbaar is.
Mobieltjes zijn geen speelgoedquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:40 schreef Henno het volgende:
Speelgoed verandert. Mijn tijd was Lego en Nintendo, dit is blijkbaar het speelgoed van nu. Voor die kinderen zijn mobiele telefoons heel normaal omdat ze geen tijd hebben gekend zonder die dingen. En er zal ooit weer wat nieuws voor in de plaats komen. Technologische vooruitgang heet dat.
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:41 schreef ChrisJX het volgende:
Kinderen van een jaar of 7 hoor je nl zelf in de gaten te houden. Een flinke schreeuw en ze zijn bereikbaar
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Overal en altijd bereikbaar zijn is gewoon een enorm handig iets. Dat kinderen te maken krijgen met deze technologische vooruitgang is nu eenmaal onvermijdelijk. En het is alleen nog maar handig ook.
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mobieltjes zijn geen speelgoedSpeelgoed is bedoeld om mee te spelen, hoort relatief goedkoop te zijn en het is niet erg als het vies wordt. Een mobiele telefoon voldoet niet aan deze eisen.
Een spelcomputer is een electrisch aparaat die je kan gebruiken om een videospel te spelen. Je speelt er niet mee, maar je speelt er een spelletjes op.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:49 schreef Wiehoe het volgende:
Je kan toch afspreken dat je kind verteld waar die gaat spelen?
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als kinderen over straat lopen heen en terug van school, vriendjes etc. zijn er echt niet altijd ouders bij hoor.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt niet vreemd als er een kinderlokker oid rondloopt, laatst hoorde ik weer zo'n verhaal van een jongetje uit mijn straat over de basisschool waar ik vroeger zelf ook op gezeten heb.
Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:07 schreef r_one het volgende:
Sure, en alle verhalen van kinderen over kinderlokkers geloof jij meteen?![]()
En in plaats van de oorzaak aan te pakken, los je dan de gevolgen maar op met een mobieltje.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.
Tuurlijk, in elke buurt, ook in mijn buurt. Maar ze zijn wel bekend in de buurt en weten dat ze in de gaten worden gehouden.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er lopen genoeg gekken rond en het is vreselijk naïef om te denken dat het in jouw buurt niet kan plaatsvinden.
Het kind zelf wil het wel eens afweten ja, maar als ouder kan je ook vragen waar ze gaan spelen he. Daarnaast laat je een kind in de nabije buurt spelen dus is het kind snel gevonden als er iets is. Daarnaast weet je als ouder ook wel met wat voor vriendjes het kind graag speelt en wat ze zoal gedaan hebben op de dag.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dat doen ze lang niet altijd, ook al vertel je het 100x.
Misschien dat ik het daarom van mijn moeder moest komen zeggen als ik bij iemand binnen ging spelenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Je gaat niet de hele dag achter je kind aanlopen. Zo'n kind speelt buiten in de buurt, komt een vriendje tegen, gaat er binnen spelen. En dan is het toch enorm handig dat je als ouder niet eerst 10 mensen moet opbellen om te vragen of je kind daar misschien is, maar direct het mobieltje kunt bellen.
Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:50 schreef Henno het volgende:
Dat is niet allemaal nodig om iets speelgoed te mogen noemen. Een spelcomputer met bijbehorende games is relatief duur, kan doorgaans niet tegen viezigheid en is toch speelgoed.
Daarom heet een mobiel ook mobiel.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Maar je sjouwt er dan ook niet mee rond. Met een mobiel wel.
Ik vind het niet zo verstandig om kinderen met een apparaat van 100 euro of meer rond te laten sjouwen. Waar moeten ze die laten? Als ik buitenspeelde of op school was had ik geen tas bij me. Dat had ik alleen op de middelbare school. Maar die gooi je neer, een mobiel laat je op je tafel liggen (dat gebeurde met sleutelbossen ook, dus met telefoons vast ook) enz, enz.quote:
Als je geen leven hebt, heb je ook geen mobiel nodig.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:37 schreef Razor_Junky het volgende:
[..]
Ik heb een baantje, verdien zat en geef m'n geld voornamelijk uit aan casemodding troep. Ik vind het alleen zonde om van mijn geld een mobiel te kopen en elke maand weer geld te moeten betalen.
Wat denk je dan van die teddyberen met een ingebouwde GSM.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Slechte zaak. Je creëert dan een soort schijnveiligheid, een GSM mag nooit ouderlijk toezicht vervangen. En een groeiend aantal ouders is dit nu juist wel het geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |