goede tip, ik ga het eens nauwkeuriger lezen!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:41 schreef piglet het volgende:
Ik heb dit topic met belangstelling meegelezen, ook al is het werk absoluut niet iets voor mij. Misschien dat degenen die overwegen dit werk te gaan doen iets aan deze link hebben? Ik kreeg die toevallig vandaag onder ogen op een vacaturesite
Ik zal Michaël even vragen hier z.s.m. even op te reageren, die heeft nog wel het e.e.a. te melden over Natura polissen.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:04 schreef basset het volgende:
Hmmmm goed topic dit. Beetje inactief en misschien offtopic van mij,
Voor de Ervarenen kenners onder ons:
Ik lees bij Monuta dat je een koopsompolis kan nemen, waarbij we in ons geval in 1 keer zo'n 3500 euro moeten storten (voor het hele gezinnetje) en dan zijn we schijnbaar afgedekt voor een uitvaart in Natura.
Ik snap er geen hol van en vertrouw geen verzekeraar/aannemer/tussenpersoon of politicus meer, maar is het nou zo dat dat fiscale voordeel waar ze het over hebben betekent dat je die 3500 van de belasting mag aftrekken omdat je het in 1 keer stort?
Dat zou voor ons vet voordelig zijn, En is het nou zo dat over 20 jaar je nog steeds verzekerd ben van een begrafenis in natura, en niet dat je nog ff 20000 bij moet lappen? Want dan kan je beter geen verzekering nemen, maar een lening als het zover is.
Herman Brood is door Dela gedaan en niet door Monuta.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:03 schreef funnyfox het volgende:
@Brighteyes nu schop je me toch even tegen het zere been. Ik werk idd. bij de Monuta maar ik wel met klem ontkennen dat wij op een of andere manier juist commercieler zijn dan de kleinere ondernemingen, juist het tegendeel is waar. Doordat wij een grote organisatie zijn zijn we minder afhankelijk en kunnen we andere prijsstellingen doorvoeren ook goedkoper jah.. daarnaast pretenderen wij 's lands beste uitvaartonderneming te zijn en willen we ons onderscheiden door met nieuwe rouwwagens te werken, mooie uitvaartcentra en moet ons personeel in nette kleding lopen. Waarom mensen kieze voor een grote onderneming is niet de naam maar wel de reputatie die we hebben. En die hebben we, niet voor niets doen we de uitvaarten van het koninklijk huis, de ministers en ambassadepersoneel. Ook andere grote uitvaarten w.o. Pim Fortuyn, Herman Brood, Manfred Langer zijn door Monuta gedaan. Ook vragen kleine ondernemingen regelmatig expertise bij ons of schakelen ons in bij speciale uitvaarten. Juist omdat we zo groot zijn willen we op details letten omdat je je daarmee kan onderscheiden van de rest...... Sterker nog we werken zelfs met locaal ondernemersschap dat houd in dat 1 uitvaartverzorger werkzaam is in een kleine regio waar hj zelf ook woont en dus de mensen kent maar wel met het voordeel van een grote onderneming achter zich.......
Kan die 3500 door rentewerking niet veel meer zijn op het moment van overlijden?quote:Op donderdag 8 september 2005 23:31 schreef funnyfox het volgende:
Bedankt voor de correctie Bianca .... ik heb ff gekeken je hebt gelijk.
@ Basset ik heb geen idee hoe onze verzekeringen eruit zien, ik werk niet voor de verzekeringsafdeling ik kanme alleen niet voorstellen dat je voor 3500 euro je leven lang gedekt bent voor alle uitvaartkosten, waar heb je dat precies vandaan ?
Het werkt met bijschrijvingen, inderdaad, maar let op!quote:Op vrijdag 9 september 2005 00:45 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat het idd werkt zoals Frederik zegt.
Maar het slimste lijkt me even bellen met Monuta voor de voorwaarden en hoe het in elkaar zit.
Het lijkt me dat als er staat 'begrafenis in natura' dat dat voor altijd zo blijft. Het zou anders zijn als er stond 5000 euro per persoon of zo. Dan zit je idd met 'inflatie' etc. etc.
Oh ja, dat is waar ja. Dat heb ik ook wel eens gehoord! Is wel iets om over na te denken, want als je iets anders wilt dan puur de standaarden kan je voor verrassingen komen te staan!quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Het werkt met bijschrijvingen, inderdaad, maar let op!
Wat komt vaak voor bij natura-verzekeringen:contracten met uitvaartverzorgers: zodra je ergens begraven wilt worden waar geen overeenkomst mee is, dan kun je weleens de boot ingaan voor wat betreft de kosten.(er wordt vergoed, maar tegen de (collectieve) tarieven die gelden voor aangesloten uitvaartcentra.
Oh: en als aanvulling: die koopsom is aftrekbaar.
Ik vind de naturaverzekering sec niet slecht, hoor (ik heb er zelf ook 1), maar wanneer ik bij klanten kom, dan wijs ik ze hier wel op en raad dan aan om daarnaast een pluskapitaal bij te sluiten (indien men wenst dat probleem eventueel te voorkomen)quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ja. Dat heb ik ook wel eens gehoord! Is wel iets om over na te denken, want als je iets anders wilt dan puur de standaarden kan je voor verrassingen komen te staan!
Goed punt dus!
Tja, ze zeggen dat er 1100 euro bestedingsvrij bij zit.quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vind de naturaverzekering sec niet slecht, hoor (ik heb er zelf ook 1), maar wanneer ik bij klanten kom, dan wijs ik ze hier wel op en raad dan aan om daarnaast een pluskapitaal bij te sluiten (indien men wenst dat probleem eventueel te voorkomen)
Dat wil zeggen dat naast de natura-uitkering ook een X-bedrag aan geld uitgekeerd wordt.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:12 schreef basset het volgende:
[..]
Tja, ze zeggen dat er 1100 euro bestedingsvrij bij zit.
Aan de andere kant...is die ene kist te duur...prop me maar in een zak en flikker me in dat gat. Zal mij een worst wezen.....last van ongedierte krijg je toch als je een paar dagen onder de zoden ligt.
Niet elke adviseur is een oplichter, hoor....quote:Moet maar eens zo'n "betrouwbaar" tussenpersoon vragen.
Misschien is het puur een vooroordeel, maar ik vind het jammer dat je als consument het eigenlijk van mond op mond reclame moet hebben.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat kan, ik werk niet met de maatschappij waar jij het over hebt, dus ik ken de inhoud ook verder niet.
[..]
Niet elke adviseur is een oplichter, hoor....
Dat laatste is ook lastig te realiseren. Want: wat is een goed tussenpersoon en bedoel je daar het bedrijf mee of een individu.quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:21 schreef frederik het volgende:
[..]
Misschien is het puur een vooroordeel, maar ik vind het jammer dat je als consument het eigenlijk van mond op mond reclame moet hebben.
Je kan hooguit een gladjanus de deur uittrappen indien die de schijn tegen heeft, maar een lijst betrouwbare tussenpersonen ben ik nog niet tegengekomen.
Jah...quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar volgens mij zijn we hiermee het topic aan het kapen. Sorry BE![]()
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jah...
Hier verder?Uitvaartverzekering
Is pas een jaartje oud, maar super actueel!
Ik heb het nog steeds in mijn achterhoofd. Wil nog steeds heel graag weg bij mijn huidige werk. Nog anderhalve maand en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dan kan ik eindelijk serieus rond gaan kijken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, hoor.
Dan wordt er maar een nieuw topic geopend
Maar: Hoe staat het met jouw zoektocht? (ondanks dat het nog niet direct speelt?)
Jammer, alle vacatures zijn weer eens in het noorden des lands, maar ik ga de site eens in de gaten houden.....quote:Op zaterdag 10 september 2005 08:35 schreef Bartje71 het volgende:
http://www.uitvaart.nl/page_65.html
Hier staat een vacature bank voor de uitvaartbranche. De meeste "grote jongens" maken daar wel gebruik van. En je kan je gegevens achterlaten, dan krijg je een mailtje als er een voor jou interessante vacature wordt aangemeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |