Een levensverzekering is iets totaal anders dan een uitvaart verzekering....quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:24 schreef ThaNetRunner het volgende:
Ben 20 en heb ook een levensverzekering.
Je kunt bij nagenoeg alle maatschappijen tegenwoordig kiezen voor een volledige verzorging, waarbij je alle opties van te voren kunt vast leggen. Dat heeft meteen als voordeel dat jouw uitvaart ook echt jouw uitvaart is, en dat de nabestaanden eigenlijk niets meer hoeven te regelen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 13:01 schreef kaputwiehund het volgende:
Hou er wel rekening mee dat een uitvaartverzekering vaak niet voldoende is om alle kosten van de uitvaart te voldoen. Je krijgt een bepaald basispakket. Wil je wat extra's dan kun je bijbetalen. M.a.w. vergelijk ook eens wat je er voor terugkrijgt. Persoonlijk vind ik uitvaartverzekeringen tamelijk onzinnig. Zorg er liever voor dat de kosten van de uitvaart kunnen worden voldaan uit je nalatenschap.
Nope... Over het algemeen dekt de levensverzekering die je bij een hypotheek afsluit slechts een deel van de hypotheek. De meeste hypotheek verstrekkers eisen 60%. Als je meer verzekerd dan die 60% is de premie over het algemeen beduidend hoger dan van een eenvoudige uitvaart verzekering..... Terwijl die laatste je over het algemeen ook nog eens een hoop "regelen" uit handen neemt....quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 14:37 schreef Adfundum het volgende:
Heb je een eigen huis,dan ben je meestal ook (verplicht) verzekerd zodat bij overlijden de resthypotheekschuld in 1 keer wordt afgelost. Je nabestaanden hebben die uitvaart dus al in minder dan een jaar " terugverdiend".
Wat in de volksmond de 'begrafenisverzekering' wordt genoemd is in feite de 'levenslange kapitaalverzekering bij overlijden' en dit is wel degelijk een levensverzekering. De levensverzekering kent vele verschijningsvormen waarvan de uitvaartverzekering er dus 1 isquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:32 schreef Croga het volgende:
Een levensverzekering is iets totaal anders dan een uitvaart verzekering....
Uitvaartverzekering is inderdaad wel degelijk een levensverzekering. (je verzekert een bedrag bij leven of bij overlijden en uiteraard geldt dit voor overlijden).quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 15:53 schreef Javabean het volgende:
[..]
Wat in de volksmond de 'begrafenisverzekering' wordt genoemd is in feite de 'levenslange kapitaalverzekering bij overlijden' en dit is wel degelijk een levensverzekering. De levensverzekering kent vele verschijningsvormen waarvan de uitvaartverzekering er dus 1 is
Ah, een kenner....quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:43 schreef bankrupcy het volgende:
Een naturaverzekering...
Dan mag je liggen in de goedkoopste kist, en de eerste 20 mensen die komen krijgen allemaal 1 kopje koffie met 1 koekje in een klein zaaltje ergens in het oosten van het land waar de grond nog goedkoop is. Je krijgt ook een lijkwagen met 2 volgauto's. Voor alles wat je meer of anders wil mag je flink betalen. Als het al kan.
En daarvoor mag je dan 3 Euro*12 maanden*40 jaar = 1440 Euro betalen, en dan heb ik de samengestelde rente niet meegeteld. De bank- en verzekeringswereld is echt een gouden business.
Zoals iemand al eerder voorrekende heb je, als je je laat in je leven verzekerd, zo'n 1500 euro betaald voor een uitvaart van ongeveer 5000 euro. Zelfs als je kapitaal hebt, kun je daar niet makkelijk tegenop. Als je je, net als ik, vroeg in je leven verzekerd betaal je nog veel minder (stel dat ik op mijn 80e overlijd, heb ik ongeveer 800 euro betaald. En tegen die tijd kost de uitvaart zo'n 10'000 euro dus heb ik een behoorlijk beter rendement op mijn geld dat de gemiddelde spaarder).quote:Op woensdag 27 oktober 2004 00:17 schreef Lawman het volgende:
Heb je geen poen, vooral DOEN. Heb je wel flink wat centjes achter de hand en deze daawerkelijk reserveert voor je begrafenis, dan heeft zo'n verzekering absoluut geen nut.
Leuk verzonnen hoor, maar dat eikenfineer zorgt ervoor dat je verhaal per onmiddelijk ongeloofelijk wordt. Fineer mag helemaal niet in de verbrandingsoven bij de crematie. Dus weet je wat? Laten we deze omschrijving even naar het land der fabelen zenden.quote:Je hebt inderdaad van die standaard (natura) verzekeringen. 50 rouwbrieven, 50 bedankbriefjes, 50 bidprentjes een rouwauto en als je geluk hebt twee volgauto's. Een kopje koffie en een broodje is meestal meeverzekerd zoals ook de standaard begrafeniskist uitgevoerd in EIKENFINEER.
Cremeren of begraven, dat maakt niet uit. Een akte van overlijden krijg je er ook nog bij en niet te vergeten de standaard bloemstukjes.
Heel leuk... Maar als je het "zelf" regelt, zul je voor al deze dingen ook moeten bijbetalen..... Dus wat is het verschil dan?quote:Heb je meer dan 50 vrienden en/of familieleden: bijbetalen.
Wil je een duifje afgebeeld hebben op de rouwbrief: bijbetalen
Wil je meerdere volgwagens: bijbetalen
Wil je een massief kersenhouten kist: bijbetalen
Wil je een kopje soep bij het broodje: bijbetalen
Zit je toevallig bij de verkeerde verzekeraar en ben je daardoor gebonden aan de rouwcentra van die club maar wil je gebruik maken van een ander rouwcentrum: bijbetalen
Om nog maar niet te spreken over eventuele "speciale" wensen.
heh... En wat denk je dat zo'n uitvaartonderneming er aan verdient? Heel wat meer dan je verzekeraar in ieder geval.... Daarnaast; Als je een natura verzekering neemt, kun je zelf nog wat beslissen. Als je het op een uitvaartonderneming aan laat komen, zal de achterblijvende familie die beslissingen moeten nemen op een moment dat ze echt wel andere dingen aan het hoofd hebben.quote:Wil je toch de bergafenis verzekeren, pak er dan een die gebaseerd is op een kapitaal en GEEN natura. Je zou denken dat alleen bij een naturaverzekering alles geregeld, verzorgd en betaald wordt. Bij een kapitaaldekking heb je dat net zo goed. Bij de eerste ben je een dubbeltje kwijt voor een belletje naar de DELA en bij de tweede ben je hetzelfde dubbeltje kwijt voor het bellen naar een uitvaartonderneming bij jouw in de buurt. Ook die regelt de laatste REIS, zover je maar wilt.
Leesles voor Five_Horizons: Zoek op de betekenis van "samengestelde rente" en hoe je dit berekent. Waarschuwing: kan moeilijk zijn. Hou er rekening mee dat je ook 100 kunt worden.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah, een kenner....
In jouw rekensom: dan heb je 1440 euro betaald en ik kan je melden dat je daarvoor echt niet begraven wordt....
Ga je eerst eens verdiepen in e.e.a.
Als je er geen neemt, omdat jij denkt/vindt dat je spaarpotje prima voldoet, ga gerust je gang. Voor de meesten is dat niet weggelegd en is het ook een kwestie van risico afdekken.(na 3 maanden premie betalen ga je bijv. dood en wordt er uitgekeerd.)
Je kunt ook niet spreken over "een naturaverzekering". Daar zijn er genoeg verschillende van. Ook daar heb je inderdaad een basispakket (en toch wel anders dan jij voorspiegelt) en daarnaast kun je kiezen voor een pluskapitaal (meestal winstdelend)
Jij weet echt niet waar je het over hebt.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |