abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:26:28 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28140021
Zondag in buitenhof hadden ze het erover dat helemaal niemand in dit land Balkenende steunt. Bij deze open ik daarom een Balkenende steun topic waarin ik wil aantonen dat er wel mensen zijn, waaronder ik zelf, die steun betuigen aan het kabinet. Ik vind dat ze goed werk verrichten.

Verdonk, die een boek van M.Bloem kreeg aangeboden, wil ik ook steunen. Ik vind dat ze een goed beleid voert en hoop dat ze zich niet van de wijs laat brengen door het belangengroepje van mevrouw Bloem die met haar boek 26.000 gezichten de minister onder druk probeert te zetten. We leven tenslotte in een democratie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28140112
Verdonk is een klasse op zich .
Die is de BV Nederland lekker aan het opzomeren
pi_28140161
..ok welke mod heeft dit naar POL verplaatst? terug naar ONZ aub
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:35:35 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28140227
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:33 schreef Bennie_K het volgende:
..ok welke mod heeft dit naar POL verplaatst? terug naar ONZ aub
Ik heb toestemming van Sidekick

[Feedback] Het Europees Hof van Justitie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:35:48 #5
78637 ToriHino
Sneeuwt het al?
pi_28140236
Balkenende Verdonk
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:37:31 #6
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28140288
Sterker nog, het mag van mij nog wel een tandje rechtser.
pi_28140322
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ik heb toestemming van Sidekick

[Feedback] Het Europees Hof van Justitie
ah, je hebt toestemming gekregen

veel suc6 met je topic
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:39:14 #8
118363 Jesusisalive
http://www.beready.nl
pi_28140325
uhm VERDONK = RESPECT maar balkenende.... daar heb ik me vraagtekens bij
http://www.beready.nl Jezus leeft en komt snel!!!
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:39:51 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28140344
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:26 schreef McCarthy het volgende:

Verdonk, die een boek van M.Bloem kreeg aangeboden, wil ik ook steunen. Ik vind dat ze een goed beleid voert en hoop dat ze zich niet van de wijs laat brengen door het belangengroepje van mevrouw Bloem die met haar boek 26.000 gezichten de minister onder druk probeert te zetten. We leven tenslotte in een democratie
Gelukkig is vrijheid van meningsuiting in onze democratie een groot goed, en is er met kritiek op beleid dus niets mis.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:42:48 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28140419
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Gelukkig is vrijheid van meningsuiting in onze democratie een groot goed, en is er met kritiek op beleid dus niets mis.
Uiteraard, ik hoop echter dat ze er niks mee doet, ze is hier tenslotte niet om de belangen van mevrouw Bloem te behartigen maar het hele Nederlandse volk.
pi_28140426
ik steun in grote lijnen het beleid, vooral dat van Verdonk.. maar balkenende blijft een slappe christelijke zak zonder enige vorm van leiderschap

jammer dat ik het op dit punt eens moet zijn met bepaalde linkse schreeuwers maar het is niet anders

Donner is ook al zo'n hypocriete zak, mensen die een paar plantjes wiet thuis hebben staan worden keihard aangepakt, en mensen die moorden en verkrachten moeten alsmaar nieuwe kansen krijgen..
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:43:30 #12
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28140437
Verdonk
pi_28140487
Balkenende vind ik niet slecht, hij staat wel ergens voor vind ik.Alhoewel hij geen charisma heeft en aan kontendraaierij doet. Maar ik ben het wel met hem eens over het feit dat Nederland zo pessimistisch is en dat daar iets aan moet veranderen.

En Verdonk is een kutwijf.

[ Bericht 7% gewijzigd door yootje op 22-06-2005 18:52:47 ]
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:49:22 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28140579
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:43 schreef Schepseltje het volgende:
ik steun in grote lijnen het beleid, vooral dat van Verdonk.. maar balkenende blijft een slappe christelijke zak zonder enige vorm van leiderschap

jammer dat ik het op dit punt eens moet zijn met bepaalde linkse schreeuwers maar het is niet anders

Donner is ook al zo'n hypocriete zak, mensen die een paar plantjes wiet thuis hebben staan worden keihard aangepakt, en mensen die moorden en verkrachten moeten alsmaar nieuwe kansen krijgen..
het gaat natuurlijk om het totale kabinetsbeleid
pi_28140646
Ik steun ze zeker net als het hele kabinet. Vergeet niet dat we hierna weer een kabinet met de PvdA krijgen. Die gaan weer mooi weer spelen met het bezuinigde geld! Maargoed, dat is voor een groot deel van Nederland weer net te veel nadenken, helaas.
pi_28140673
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:49 schreef McCarthy het volgende:

[..]

het gaat natuurlijk om het totale kabinetsbeleid
dan moet de titel van het topic worden aangepast
pi_28140801
Ik vind het overgrote deel van het beleid dat gevoerd wordt prima, dat is wel eens anders geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_28144907
Ik steun dit topic half.

Alleen Verdonk that is. De reportage gisteren van netwerk was natuurlijk schokkend, maar Verdonk doet er goed aan zich niet mee te laten slepen door sensatiejournalistiek zoals De Vries dat wel deed. Laat ze eerst maar eens uitzoeken hoe de vork in de steel zit. Verdonk baseerde zich op een memo van Buitenlandse Zaken. Dat die in de uitzending volledig buiten schot bleven was niet terecht.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:56:52 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28148129
Die steun voor Balkenende is broodnodig, gezien het huidige vertrouwen:
quote:
Meerderheid Nederlanders wil nieuwe verkiezingen
Uitgegeven op 22 juni 2005 om 22:42 uur

(Novum) - Een ruime meerderheid van de Nederlanders wil zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen. Zo'n 60 procent heeft het wel gezien met het tweede kabinet-Balkenende. Slechts 35 procent is tegen vervroegde verkiezingen. Dat blijkt uit een onderzoek dat Maurice de Hond woensdagavond naar buiten bracht.

Ook de positie van premier Jan Peter Balkenende is zeer zwak. Nog geen 20 procent van de bevolking gunt Balkenende een volgende termijn. Zelfs onder CDA-stemmers is er weinig vertrouwen. Van hen is 47 procent voor een andere minister-president; 43 procent steunt Balkenende nog.

Volgens Maurice de Hond is de verwachting dat het vertrouwen in de regering zal groeien zodra de gevolgen van het kabinetsbeleid duidelijk worden, niet reëel. Hij acht de kans groot dat de kloof tussen politiek en burger alleen maar dieper zal worden.

Bron: Nieuws.nl
Het blijft natuurlijk Maurice de Hond, dus breng zelf even een emmer zout mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sidekick op 22-06-2005 23:02:55 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28151455
PvdA weet ook wel dat hervormingen van de verzorgingsstaat onvermijdbaar zijn, ze hebben er slim aan gedaan dit over te laten aan CDA/VVD, en net te doen alsof de CDA de onderhandelingen heeft laten stuklopen.

Nu kunnen ze fijn achteroverleunen en makkelijke kritiek hebben op het kabinet, en als straks de bezuinigingen voorbij zijn kunnen ze een linkse coalitie beginnen en met geld gaan strooien. Vervolgens zal iedereen de indruk krijgen dat het dankzij PvdA beter gaat, en is de circel weer rond.
pi_28151618
Verdonk is echt OK. De enige met ballen daar in het kabinet

Balkenende is echt slap, slapper, slapst. Ik heb nog geen visie bij hem ontdekt. Hij voert gewoon het boekhoudkundige beleid van de VVD uit en verder weet hij niks. En nu hij volgens het VVD plan de zaak kapot bezuinigd heeft, vindt hij iedereen te negatief. En ondertussen laat hij de gemeenten maar graaien in onze portemonnee. Raar he, dat mensen er dan niet zo'n zin in krijgen.

Balkenende als leider van het kabinet samengevat:
economisch/financieel 5
sociaal en werkgelegenheid 3
buza 7
defensie 7
onderwijs, veiligheid, biza 3
gezondheidszorg 3
vreemdelingen/immigratie beleid 7

speerpunt economie: gefaald
speerpunt deregulering: gefaald
speerpunt innovatie en ondernemingskracht/concurrentiekracht: gefaald.

Ach, ik kan zo wel even doorgaan, maar ik mag niet te negatief doen van Balkenende
pi_28152285
Gefeliciteerd, u dingt mee voor de hoofdprijs van Meest Kansloze Topic!
  donderdag 23 juni 2005 @ 02:39:56 #23
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28152340
ik wil ze wel een duwtje in de rug geven, bij wijze van steun, als dat helpt in hun val
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28156874
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 02:34 schreef Braamhaar het volgende:
Gefeliciteerd, u dingt mee voor de hoofdprijs van Meest Kansloze Topic!
  donderdag 23 juni 2005 @ 23:02:17 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28177966
over 26.000 gezichten gesproken. Iemand de HP van vorige week gelezen? een steekproef, 4 verhalen verder uitgezocht en alle 4 klopten niet.

daarom: Verdonk volop hulde.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_28179399
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Tenzij je het waagt het woord "deportatie" in de mond te nemen uiteraard, want dat mag niet. Mevrouw Verdonk prefereert eufenmismen voor bepaalde aspecten van haar beleid.
pi_28180999
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 23:41 schreef Jan_Klaassen het volgende:

[..]

Tenzij je het waagt het woord "deportatie" in de mond te nemen uiteraard, want dat mag niet. Mevrouw Verdonk prefereert eufenmismen voor bepaalde aspecten van haar beleid.
Terecht dat Verdonk dat niet pikt. Deportatie klopt misschien volgens de Van Dale, maar de associatie met WOII is groot. En ons asielbeleid is toch echt niet te vergelijken met de situatie van toen. En dat heeft niks met eufemisme te maken, want Verdonk zegt juist waar het op staat. Terugsturen is terugsturen. Wat is daar eufemistisch aan?
pi_28181645
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:26 schreef kenz het volgende:

[..]

Terecht dat Verdonk dat niet pikt. Deportatie klopt misschien volgens de Van Dale, maar de associatie met WOII is groot. En ons asielbeleid is toch echt niet te vergelijken met de situatie van toen. En dat heeft niks met eufemisme te maken, want Verdonk zegt juist waar het op staat. Terugsturen is terugsturen. Wat is daar eufemistisch aan?
Deportatie betekent niet meer of minder dan wat het betekent, punt. Als die woordkeuze er voor zorgt dat mensen zich (eerder) realiseren dat er nare dingen kunnen gebeuren, duh, dat kan en dat gebeurt dan ook regelmatig.

Verdonk weet dat heel goed, want het woord deportatie wordt gewoon gebruikt door haar eigen ministerie en bv. door de Verenigde Naties. Ze heeft zich gewoon schijnheilig en hypocriet gedragen. Niet voor de eerste keer, en niet voor de laatste.
pi_28181727
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:58 schreef Jan_Klaassen het volgende:

[..]

Deportatie betekent niet meer of minder dan wat het betekent, punt. Als die woordkeuze er voor zorgt dat mensen zich (eerder) realiseren dat er nare dingen kunnen gebeuren, duh, dat kan en dat gebeurt dan ook regelmatig.
Wat een flauwekul zeg. Elk woord heeft naast zijn functionele betekenis ook een emotionele lading. Je bent toch geen techneut toevallig? Die alles alleen maar letterlijk neemt en geen nuances voelt bij bepaalde woordkeuzes?

Als je tegen Verdonk bent, gebruik je gewoon woorden met een negatieve lading. Van mij mag dat best, hoewel ik het niet met je eens ben. Maar het is nogal zielig om dat te ontkennen.
pi_28181879
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:04 schreef kenz het volgende:

[..]

Wat een flauwekul zeg. Elk woord heeft naast zijn functionele betekenis ook een emotionele lading. Je bent toch geen techneut toevallig? Die alles alleen maar letterlijk neemt en geen nuances voelt bij bepaalde woordkeuzes?

Als je tegen Verdonk bent, gebruik je gewoon woorden met een negatieve lading. Van mij mag dat best, hoewel ik het niet met je eens ben. Maar het is nogal zielig om dat te ontkennen.
Ik dacht dat ik hierboven al zei dat het precies de lading van het woord is waardoor het hier wel degelijk van toepassing is, dus je kunt die amateur-psychologie achterwege laten.

Als je voor Verdonk bent, gebruik je gewoon zorgvuldig gekozen woorden die een dergelijke lading niet hebben. Waar ik vandaan kom noemen ze dat eufemismen.
pi_28182008
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 01:16 schreef Jan_Klaassen het volgende:

Ik dacht dat ik hierboven al zei dat het precies de lading van het woord is waardoor het hier wel degelijk van toepassing is, dus je kunt die amateur-psychologie achterwege laten.
Mensen terugsturen die onder valse voorwenselen hier asiel aanvragen is vergelijkbaar met mensen massaal op basis van ras ombrengen in vernietigingskampen?
quote:
Als je voor Verdonk bent, gebruik je gewoon zorgvuldig gekozen woorden die een dergelijke lading niet hebben. Waar ik vandaan kom noemen ze dat eufemismen.
Ach ja, destijds was het Fortuyn die de Islam 'achterlijk' noemde, toen viel iedereen over elkaar heen om het te veroordelen, terwijl het volgens het woordenboek 'achterlopend' betekend, wat wel degelijk klopt. De mensen die toen liepen te zeuren om de emotionele waarde, proberen nu de uitspraak van Dijkstal te verdedigen.
pi_28182313
Triest figuur die verdonk.
pi_28187298
Dat dit topic nodig is, zegt genoeg.
pi_28196891
Balkenende doet zijn best.

Verdonk doet het ook goed alleen zou nog strenger kunnen zijn idem voor Balkenende. Ze zouden zich niets moeten aantrekken van de kritiek van bijv. een Wouterje Bos en de PvdA in het algemeen.

Zet hem op Balkenende II zorg dat de PvdA met een bek vol tanden staat bij de verkiezingen in 2007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')