quote:
Op woensdag 28 september 2005 19:28 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Bullshit. Hier wordt beweerd dat t kan en bij de vraag om bewijs wordt dat niet geleverd. Degene die roept dat ie iets kan moet dat dan ook maar laten zien. Klaar. Lekker simpel hoor.
"ik kan iets, en als jij dat niet gelooft dan beweer jij maar dat het niet kan. Tot die tijd kan het gewoon wel en ben jij close-minded."
Lekker makkelijk hoor. Tot nu toe heeft nog niemand bewezen dat het kan, omdat niemand die het beweert het ook daadwerkelijk kan. Maar om te voorkomen dat die door de mand vallen roepen ze allemaal maar dat de ander het tegendeel moet bewijzen, das nl veel makkelijker dan het zelf bewijzen.
Als ik iets dergelijks zou kunnen zou ik het de hele dag doen, en als ik dat tegen iemand zei en die geloofde het niet was ik er tuk op om die persoon de mond te snoeren. Ik neem aan de meesten hier niet veel anders zijn maar toch nemen ze die kans niet. Rara hoe kan dat.
zelfs al lever je bewijs. daarna komt de volgende. die gelooft het bewijs niet dat geleverd was bij de vorige en die wilt zelf weer nieuw bewijs hebben.
dit heb ik persoonlijk ondervonden en zo blijf je 24/7 bezig. dus ik heb zelf gezegd...tieft maar lekker op. heb al een paar keer bewijs geleverd en of mensen het niet geloven, prima. alhoewel in sommige gevallen ben ik nog wel bereid iemand te helpen, en nee ik vraag geen geld of iets anders voor in ruil. simpelweg omdat geld weinig tot geen waarde voor mij heeft.
als jij denkt dat als je een gave hebt het lekker de hele dag kan doen. probeer het maar. wedden dat jij al na 30seconden uitgeput neervalt? heb jij enig idee hoe een gave werkt? wat voor concentratie/inspanningen er allemaal bij komen kijken?
en weet je wat het kutte is? als je ook maar een klein beetje fout zit bij het gebruik van je gave ben je meteen een charlatan, je moet constant 100% goed werk leveren. sorry hoor, maar zoiets kost tijd en training. dus iemand die beweerd iets te kunnen kan het zelden 100%. net als gitaar spelen. koop er 1 en probeer maar eens een aantal nummers te spelen na het 1x gehoord te hebben zonder tijd om te oefenen.
neem astraal reizen even als voorbeeld. iets wat dus al wetenschappelijk onderzocht is en bewezen. CIA gebruikt een aangepaste variant ervan als Remote Viewing, nadat de russen dat al gebruikte. je kunt zoiets niet op lange tijd volhouden tenzij je er veel mee getrained/geoefend hebt. het vreet energie net alsof je een body workout doet. alleen dan met je geest. ik zweet persoonlijk niet voor niks als ik intensief bezig ben. en ik kan het daarom niet de hele dag door doen en heb wel degelijk pauzes nodig.
maar dat respectloze gezever hier dat heen en weer gaat heeft niks met een constructieve discussie te maken. zowel een sceptisch iemand als een gelovige moet zijn statements eens wat beter onderbouwen behalve "dat is onzin, bestaat niet, kan niet" en vice versa. self proclaimed "nuchtere sceptici" in deze topic weten 9 van de 10 keer zelf niet eens waar ze het over hebben. verdiep je eens een keer dieper ergens in. kom je ook wat intelligenter over.
[ Bericht 4% gewijzigd door Enyalius op 28-09-2005 20:15:12 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)