abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:42:54 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28135396
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:36 schreef HarigeKerel het volgende:
De piloot is dood.
http://www.washingtonpost(...)005062200372_pf.html
Daar staat ook dat hij terugkeerde van een missie boven Afghanistan
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28135520
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:41 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

En dat terwijl de piloot na de botsing met het ruimteschip mee naar Mars is genomen voor experimenten...
Euuh eerder in de trend van nog gezocht word en men hem wil vinden voordat de vijand dat doet Maar als er marswijven zijn zal de piloot dat ook niet erg vinden.
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:49:09 #53
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28135580
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Euuh eerder in de trend van nog gezocht word en men hem wil vinden voordat de vijand dat doet Maar als er marswijven zijn zal de piloot dat ook niet erg vinden.
Of Risa chicks

Misschien is hij boven Baluchistan ofzo neergestort, dat zou Musharaf niet zo puik vinden
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:50:15 #54
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28135607
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar staat ook dat hij terugkeerde van een missie boven Afghanistan
Wat een U2 boven Afghanistan moet, is mij werkelijk een raadsel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:51:47 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28135667
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar staat ook dat hij terugkeerde van een missie boven Afghanistan
Maar ook:
quote:
One official said the location of the crash was not released because "host nation sensitivities" were involved.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:55:07 #56
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28135740
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:50 schreef Kaalhei het volgende:


Wat een U2 boven Afghanistan moet, is mij werkelijk een raadsel.
Je gaat er vanuit dat dat waar is, vergeet niet dat Afghanistan grens aan een aantal intressante landen.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:56:52 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28135792
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:36 schreef HarigeKerel het volgende:
De piloot is dood.
http://www.washingtonpost(...)005062200372_pf.html
quote:
The pilot was returning to a base from a mission in support of Operation Enduring Freedom in Afghanistan.
  • Crashed and burned in S.A.
  • or a kisser in the ass by the iranians.
  •   woensdag 22 juni 2005 @ 16:04:25 #58
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28135982
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 15:50 schreef Kaalhei het volgende:
    Wat een U2 boven Afghanistan moet, is mij werkelijk een raadsel.
    Je kunt het ook lezen als zogenaamd boven Afganistan maar op zijn heen en of retourvlucht boven Iran.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:07:27 #59
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_28136065
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 15:50 schreef Kaalhei het volgende:

    [..]

    Wat een U2 boven Afghanistan moet, is mij werkelijk een raadsel.
    Onverwachte foto's maken van troepen bewegingen van Taliban? Kijken wat de leden van het voormalige Northern Alliance aan het uitspoken zijn? Zoeken naar opiumvelden?
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_28136117
    mja, op de grond is Afghanistan nogal onherberzaam, ondanks dat er Geallieerde troepen zijn, dus die U2's zijn wel handig daarvoor, vooral voor missies waar je zelf niet gezien wilt worden
    pi_28136155
    Informatie wat nu naar buitenkomt is toch niet betrouwbaar, niet eens of de piloot werkelijk dood is of niet...
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
    pi_28136373
    The US pursuit of stability in the Middle East at the expense of democracy had "achieved neither", she admitted, telling Egypt's conservative government leaders "the fear of free choices can no longer justify the denial of liberty".

    One official said the location of the crash was not released because "host nation sensitivities" were involved.

    Wat een gebruikelijke tegenstrijdigheid weer. Ze hadden de daad bij het woord kunnen voegen en stabiliteit ("host nation sensitivities") ondergeschikt kunnen maken aan vrijheid. Maar echt verrassend is het natuurlijk niet dat dat niet gebeurd is.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:23:31 #63
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_28136549
    Een U-2 is geen spionage, maar een verkenningsplatform. Het is in staat om zeer gedetailllerde opnames te maken van de grond, maar tegelijk kunnen de sensoren ook radioverkeer (zoals van GSMs) onderscheppen. Alle informatie die het verzamelt gebruik je dan tegen je vijand. De #1 vijand van de VS is nog steeds Osama, en die zit volgens alle openbaar gemaakte rapporten nog steeds in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan. Het gebruiken van een U-2 om hem op te sporen is dus niet abnormaal, hetzelfde gebeurt in Bosnië om oorlogsmisdadigers als Mladic op te sporen
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:31:13 #65
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_28136833
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:23 schreef RonaldV het volgende:
    Het is in staat om zeer gedetailllerde opnames te maken van de grond, maar tegelijk kunnen de sensoren ook radioverkeer (zoals van GSMs) onderscheppen. Alle informatie die het verzamelt gebruik je dan tegen je vijand.
    In tegenstelling tot spionage, want dat is om de mooiste bloemetjes te kunnen plukken.
    quote:
    De #1 vijand van de VS is nog steeds Osama,
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_28136840
    Wat is de snelheid van zo'n U2?
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:32:01 #67
    19840 Libris
    Live from Singapore
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:32:49 #68
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:33:40 #69
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28136921
    shit, iemand quoted me sneller... 821 km/h om precies te zijn..
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:35:45 #70
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_28136976
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:32 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    Nopez uit mijn hoofd ongeveer mach 1,2
    Mach 3 klopt wel ongeveer denk ik. Voor de SR71, uiteraard.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Kaalhei op 22-06-2005 16:41:12 ]
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:35:51 #71
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28136978
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:33 schreef Libris het volgende:
    shit, iemand quoted me sneller... 821 km/h om precies te zijn..
    Wat een belachelijke Nederlands/Engelse zijn trouwens .....
    pi_28136979
    Mja erg betrouwbare informatie over die Dragonlady...
    Opzich wel logisch, als er een verkenningsvliegtuig neerstort in een of ander Oeroeboeroeland ga je dat natuurlijk niet meteen van alle daken schreeuwen.
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:36:34 #73
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_28137005
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:31 schreef Chadi het volgende:
    Wat is de snelheid van zo'n U2?

    Maximum speed 510 mph (R) 821 km/h

    Iets boven mach 1 dus, max hoogte 20 kilometer.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:36:39 #74
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28137008
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:35 schreef Kaalhei het volgende:

    [..]

    Mach 3 klopt wel ongeveer denk ik.
    Dat was de SR-71 Blackbird
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:37:15 #75
    25318 Kaalhei
    under a dead Ohio sky
    pi_28137022
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:07 schreef Dagonet het volgende:
    Onverwachte foto's maken van troepen bewegingen van Taliban?
    Volgens mij zijn er niet echt veel meer grote troepenconcentraties. Bovendien is het lastig om deze te vinden als zij zich onder de burgerbevolking ophouden.
    quote:
    Zoeken naar opiumvelden?
    Hebben die de mogelijkheid zich te verstoppen als er een satelliet overkomt?
    Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
    Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:38:25 #76
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28137104
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:37 schreef Kaalhei het volgende:
    Hebben die de mogelijkheid zich te verstoppen als er een satelliet overkomt?
    Daar kan je een camouflagenet overheen trekken. Het nadeel van sattelieten is dat ze een vaste baan hebben en erg voorspelbaar zijn.
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:40:02 #78
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_28137110
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:37 schreef Kaalhei het volgende:

    [..]

    Volgens mij zijn er niet echt veel meer grote troepenconcentraties. Bovendien is het lastig om deze te vinden als zij zich onder de burgerbevolking ophouden.[quote]

    Nou ja, je hebt die andere dingetjes nog, die warlords.
    [..]

    Hebben die de mogelijkheid zich te verstoppen als er een satelliet overkomt?
    [/quote]

    Dan doen ze net of ze katoen zijn.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:40:49 #79
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_28137139
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:36 schreef Dagonet het volgende:

    [..]


    Maximum speed 510 mph (R) 821 km/h

    Iets boven mach 1 dus, max hoogte 20 kilometer.
    U heeft zojuist de snelheid van het geluid opnieuw vastgesteld!

    Een Nobelprijs voor die man!

    Mach1 = plm 750kts/hour. e.e.a. afhankelijk van hoogte, luchtvochtigheid en luchtdruk.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:42:03 #80
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28137176
    Toch vreemd dat sommige vliegtuigen zo lang meegaan, geldt voor deze U-2, maar ook voor de 747 bijvoorbeeld, ook de F117 stamt al uit begin jaren 80...
    pi_28137210
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:42 schreef Libris het volgende:
    Toch vreemd dat sommige vliegtuigen zo lang meegaan, geldt voor deze U-2, maar ook voor de 747 bijvoorbeeld, ook de F117 stamt al uit begin jaren 80...
    Net als de B-52 en A10, erg oude beestjes zijn dat. Maar als er geen vergelijkbaar modern alternatief is, waarom niet?
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:44:29 #82
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_28137248
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:31 schreef Dagonet het volgende:

    [..]

    In tegenstelling tot spionage, want dat is om de mooiste bloemetjes te kunnen plukken.
    [..]

    Spionage doe je in het diepste geheim, onontdekt. De U-2S is voor iedereen met een voldoende krachtige radar te zien. Het vliegtuig vliegt altijd met een normale ATC klaring.
    De eerste U-2s en de SR-71 vlogen wel spionage missies. Ze vlogen zonder toestemming over grote delen van de Sovjet Unie en andere landen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:46:50 #83
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28137315
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:43 schreef ToXiCitY het volgende:

    [..]

    Net als de B-52 en A10, erg oude beestjes zijn dat. Maar als er geen vergelijkbaar modern alternatief is, waarom niet?
    ook 2 goede voorbeelden, ik vind het alleen frappant dat in een wereld waar zoveel geld omgaat zulke oude apparatuur nog steeds voldoet (na 40 a 50 jaar zelfs). Maar natuurlijk worden ze wel continu geupdate.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:49:20 #84
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28137398
    De oudste toestelen still in service zijn op dit moment de B52 (1952) en de A4 (1954)
    -- (In reality, the B52 is scheduled to continue in service after its 100th birthday!) --
    De DC-3/C-47 is mogelijk nog ouder. (weet niet of die nog ergens serieus wordt toegepast).
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:51:10 #85
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28137454
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:49 schreef Drugshond het volgende:
    De langste oud gediende toestellen op dit moment zijn de B52 (1952) en de A4 (1954)
    -- (In reality, the B52 is scheduled to continue in service after its 100th birthday!) --
    Maar heoveel van de '52 B52 is nog in de '05 B52?

    Toch een prestatie voor degenen die de B52 in '52 hebben ontworpen
    pi_28137488
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:51 schreef Libris het volgende:

    [..]

    Maar heoveel van de '52 B52 is nog in de '05 B52?

    Toch een prestatie voor degenen die de B52 in '52 hebben ontworpen
    Weinig gok ik....
    Waarschijnlijk allemaal gestript en dan nieuwe onderdelen...
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:53:41 #87
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_28137545
    'The Air Force intends to keep the B-52 in service until around 2050, an unprecedented length of service for an aircraft model. This is especially amazing considering that the last plane was built in 1962; the Air Force fully expects to be flying 80-year-old airframes.'

    Inderdaad, zou echt een prestatie zijn
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:54:49 #88
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28137577
    B52 : Er staan er een heleboel afgedankt in de Nevada woestijn. De toestellen die boven vietnam vlogen de B52-G en H-series vliegen op dit moment nog steeds (met de nodige upgrades).
    Maar qua lanceerplatform is het nog steeds een geducht wapen.
    Ik zou het wel weten als vijand.. als ik 1 dikke *bliep* op mijn radarscherm zag.....
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:57:38 #89
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_28137653
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:54 schreef Drugshond het volgende:
    B52 : Er staan er een heleboel afgedankt in de Nevada woestijn. De toestellen die boven vietnam vlogen de B52-G en H-series vliegen op dit moment nog steeds (met de nodige upgrades).
    Maar qua lanceerplatform is het nog steeds een geducht wapen.
    Ik zou het wel weten als vijand.. als ik 1 dikke *bliep* op mijn radarscherm zag.....
    De B-52s op AMARC zijn vrijwel allemaal verschroot. Hierbij inbegrepen de G-modellen. De enige modellen die er nog zijn zijn de H-modellen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      woensdag 22 juni 2005 @ 16:58:57 #90
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28137681
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:57 schreef RonaldV het volgende:
    De B-52s op AMARC zijn vrijwel allemaal verschroot. Hierbij inbegrepen de G-modellen. De enige modellen die er nog zijn zijn de H-modellen.
    woepss.. bijna goed.
    Hoeveel zijn er nog in service ?
      woensdag 22 juni 2005 @ 17:03:04 #91
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28137785
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 16:58 schreef Drugshond het volgende:
    woepss.. bijna goed.
    Hoeveel zijn er nog in service ?
    Bron : http://www.fas.org/nuke/guide/usa/bomber/b-52.htm

    De G-serie was nog in service tijdens Desert Storm 1.

    The limiting factor of the B-52’s service life is the economic limit of the aircraft's upper wing surface, calculated to be approximately 32,500 to 37,500 flight hours.

    Based on the projected economic service life and forecast mishap rates, the Air Force will be unable to maintain the requirement of 62 aircraft by 2044, after 84 years in service
      woensdag 22 juni 2005 @ 18:38:07 #92
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_28140304
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 14:06 schreef Libris het volgende:
    De SR-71 U-2 Blackbird

    [afbeelding]

    en nog een

    [afbeelding]
    Die onderste op de bovenste foto is een U-2.

    Die andere is een ander toestel.

    Is overigens al eerder een U-2 neergehaald door de sovjets (Gary Powell, zegt je misschien wat).
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      woensdag 22 juni 2005 @ 18:38:26 #93
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_28140309
    Owkee, Powers...
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_28140407
    Powers had ook wat pech natuurlijk, het vliegtuig begon beetje te flippen.
      woensdag 22 juni 2005 @ 18:42:50 #95
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_28140420
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 18:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Owkee, Powers...
    My name is Powers, Austin
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
      woensdag 22 juni 2005 @ 18:52:57 #96
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_28140683
    lijkt me sterk dat die SR-71 nog wordt ingezet... de stealth capaciteit van het toestel (was volgens mij het eerste toestel dat ontwikkeld werd met dit idee in het achterhoofd) is niet bepaald je van het, het ding is zo wendbaar als een mammoettanker in een zandbak, vreet brandstof en behalve hard, maar dan ook heel hard vliegen kun je er weinig mee volgens mij.

    Voor zover ik weet is het toestel sowieso nooit echt een succes geweest, maar kan me vergissen.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      woensdag 22 juni 2005 @ 22:24:14 #97
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_28147006
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 18:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
    lijkt me sterk dat die SR-71 nog wordt ingezet... de stealth capaciteit van het toestel (was volgens mij het eerste toestel dat ontwikkeld werd met dit idee in het achterhoofd) is niet bepaald je van het, het ding is zo wendbaar als een mammoettanker in een zandbak, vreet brandstof en behalve hard, maar dan ook heel hard vliegen kun je er weinig mee volgens mij.

    Voor zover ik weet is het toestel sowieso nooit echt een succes geweest, maar kan me vergissen.
    Je vergist je. Het toestel was een daverend succes, en was 30 jaar lang in dienst (da's best lang voor een mislukking). Het is helemaal ontworpen zonder de hulp van computers (gewoon ouderwets op de rekenlineaal), en als ze nu uit de diverse musea zouden worden gahaald zouden ze zonder al te veel moeite weer luchtwaardig kunnen worden gemaakt, omdat ze structureel nog steeds 100% intact zijn. Het was (en is nog altijd) het snelste "ademende" (niet uitgerust met raketten maar met straalmotoren) luchtvaartuig ooit, en houdt diverse records. En er is niemand die met zekerheid kan zeggen hoe hard een SR-71 nou echt kon: na het vestigen van een record liet de USAF stevast weten dat er nog steeds ruimte in de gashendels over was.

    Voor "oorlogs"-verhalen kun je het beste even kijken op http://www.sr-71.org
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      donderdag 23 juni 2005 @ 00:47:27 #98
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_28151221
    De SR-71 was een zeer revolutionair ontwerp dat deze zijn tijd enkele decades ruim vooruit was.
    0fschoon dat het een zeer complex toestel was om goed mee te kunnen vliegen.

    Qua fotografische eigenschappen was dat ding ook niet misselijk.
    In slechts een klein uurtje had hij genoeg materiaal geschoten om half Italie op plaat vast te leggen.

    Blijft een juweel in de luchtvaart geschiedenis, en gaf Skunk Works een naam wat tegenwoordig nog steeds een begrip is.

    De russen hebben nooit echt een tacktiek gehad om deze verkenner te kunnen intercepten. Voor het onderscheppen van 1 SR-71 hadden ze 6 Mig-25A nodig die precies in de vliegroute de pas moesten afsnijden (wat organisatorisch simpelweg onmogelijk was).
      donderdag 23 juni 2005 @ 07:46:59 #99
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_28153286
    Okee, ik was in de veronderstelling dat het vliegtuig geen daverend succes was. Mooi issie zeker

    Die Mig 25's btw zijn ongetwijfeld het lelijkste van het lelijkste.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_28154680
    quote:
    Op donderdag 23 juni 2005 00:47 schreef Drugshond het volgende:
    De SR-71 was een zeer revolutionair ontwerp dat deze zijn tijd enkele decades ruim vooruit was.
    0fschoon dat het een zeer complex toestel was om goed mee te kunnen vliegen.
    Inderdaad, geweldig toestel.

    Het brandstofsysteem was helemaal een apart verhaal. De tanks lekten op de grond doordat het materiaal dat de tanks afdichtte alleen werkte bij hoge temperaturen, dus hoge snelheden.
    Het hele brandstofsysteem stond ook nog eens onder druk, zodat de tanks op de grond gigantisch begonnen te lekken. De hele onderkant van de romp werd nat en op bepaalde plekken ontstonden straaltjes brandstof die onder het vliegtuig op de grond terecht kwamen. Zelfs aan de bovenkant van de vleugels ontstonden spuitende fonteintjes brandstof door de hoge druk.
    De JP-7 brandstof ontbrandde gelukkig pas bij hoge temperaturen, je kon er zelfs een brandende sigaret in uitgooien.

    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')