quote:
Op zich vind ik het wel reuze opmerkelijk, want hij wilde immers zo graag solo...
Grobbel +1
Rocker Corgan wil Smashing Pumpkins herenigen
CHICAGO - Rockzanger Billy Corgan wil zijn oude band Smashing Pumpkins nieuw leven inblazen. Dat maakte hij dinsdag kenbaar in een paginagrote advertentie in dagblad The Chicago Tribune. Corgan kwam met zijn aankondiging op de dag dat zijn soloalbum TheFutureEmbrace uitkwam.
"Ik loop nu al een jaar rond met een geheim, dat ik bewust heb bewaard. Maar ik wil dat jullie als eersten weten dat ik plannen heb om de Smashing Pumpkins weer bijeen te brengen. Ik wil mijn band en mijn dromen terug" , aldus Corgan.
De Smashing Pumpkins vierden in de jaren negentig successen met albums als Gish en Siamese Dream. Commercieel hoogtepunt was de dubbel-cd Mellon Collie and the Infinite Sadness uit 1995, waarvan wereldwijd 25 miljoen exemplaren werden verkocht.
Vijf jaar later viel de band uiteen, vooral door interne ruzies. Corgan richtte daarna samen met drummer Jimmy Chamberlin de vijfmans formatie Zwan op, maar die hield al na een album weer op te bestaan. Hij wist nooit zijn succes met de Smashing Pumpkins te evenaren.