Als je een titel nodig hebt om aan te geven dat je niet dom bent doe je toch iets niet helemaal goed...quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:31 schreef Neuralnet het volgende:
Op fora vind ik het voornamelijk patsen. Maar in professionele omgevingen zeg ik: waarom niet? Je hebt meerwaarde door zo'n titel en mensen gaan zich ook anders gedragen in bepaalde situaties. Ze zien bv aan je titel dat er geen "dom" persoon zit.
Uiteraard. Maar ik kreeg dus daadwerkelijk een MSc bul én een ir. bul, lang voordat die bama structuur er was.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:01 schreef Singa het volgende:
[..]
Maar dat ik geloof ik standaard, iemand die alleen een Nederlandstalige ingenieursbul uit zeg 1950 heeft mag zich ook MSc noemen...
Dat geldt dan ook voor de ir's en mr'squote:Op donderdag 23 juni 2005 11:59 schreef thabit het volgende:
Ik zie het zelf meer als volgt. Als iemand op z'n vijfendertigste nog steeds drs voor z'n naam heeft staan betekent dat dat hij of zij heel expliciet aangeeft niet te zijn gepromoveerd.
nee want,quote:
Daarna nog even shoppen voor de rest... [Overzicht] Titels en aanspreekvormen in Nederlandquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:25 schreef Faceoff het volgende:
ben ik volgend jaar even een BSc Bachelor of Science (Baccalaureus Scientiae) dan!!!
De meeste gepromoveerde juristen gebruiken dan ook louter de mr. titel.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:23 schreef Singa het volgende:
[..]
nee want,
1) een ingenieursstudie is meestal al langer dan een drs-studie
2) drs-studies leiden eerder op voor een onderzoeksbaan dan ir-studies (of mr.)
3) doctorandus staat voor "doctor in wording" en de titels ir. en mr. blijven na promotie drs. niet
4) als jij gelijk zou hebben ik voor mijn 35e moet promoveren en daar heb ik geen zin in
Onzin. Wat al deze titels aangeven is dat je een studie tot een bepaald niveau hebt afgerond. De lengte van de studie is niet relevant voor de vraag of iemand nog moet promoveren of niet. Alleen in de soort van de studie wordt verschil gemaakt (technisch, rechten en de rest). Drs. studies leiden dan ook niet eerder op voor een onderzoeksbaan. Elke wetenschappelijke studie leidt in essentie op tot het zelfstandig kunnen doen van onderzoek, al is dat zeker niet bij alle studies even duidelijk. Doctor wordt je als je promoveert, en als je deze titel niet gebruikt geef je in alle gevallen aan niet gepromoveerd te zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:23 schreef Singa het volgende:
[..]
nee want,
1) een ingenieursstudie is meestal al langer dan een drs-studie
2) drs-studies leiden eerder op voor een onderzoeksbaan dan ir-studies (of mr.)
3) doctorandus staat voor "doctor in wording" en de titels ir. en mr. blijven na promotie drs. niet
4) als jij gelijk zou hebben ik voor mijn 35e moet promoveren en daar heb ik geen zin in
Het is geen onzin dat doctorandus staat voor "hij die doctor worden moet".quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:45 schreef mbeis het volgende:
[..]
Onzin. Wat al deze titels aangeven is dat je een studie tot een bepaald niveau hebt afgerond. De lengte van de studie is niet relevant voor de vraag of iemand nog moet promoveren of niet. Alleen in de soort van de studie wordt verschil gemaakt (technisch, rechten en de rest). Drs. studies leiden dan ook niet eerder op voor een onderzoeksbaan. Elke wetenschappelijke studie leidt in essentie op tot het zelfstandig kunnen doen van onderzoek, al is dat zeker niet bij alle studies even duidelijk. Doctor wordt je als je promoveert, en als je deze titel niet gebruikt geef je in alle gevallen aan niet gepromoveerd te zijn.
Maar hoeveel doctorandussen promoveren er? Ik denk toch dat het overgrote deel van de doctorandussen zo dom zijn dat ze niet eens cum laude zijn afgestudeerd en helemaal nooit van plan zijn geweest om te gaan promoveren maar alleen maar zijn gaan studeren om bier te zuipen op het dispuut.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:29 schreef Singa het volgende:
[..]
Het is geen onzin dat doctorandus staat voor "doctor in wording".
Ik denk ongeveer net zo veel als ingenieurs en meesters.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:31 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar hoeveel doctorandussen promoveren er?
...wat inderdaad een uitstekende manier is om je studietijd door te komenquote:...maar alleen maar zijn gaan studeren om bier te zuipen op het dispuut.
gaaap....dat was de vroegere gangbare betekenis, toen promoveren meer gerbuikelijk was.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:29 schreef Singa het volgende:
[..]
Het is geen onzin dat doctorandus staat voor "hij die doctor worden moet".
gaaapquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:44 schreef kwakveense het volgende:
[..]
gaaap....dat was de vroegere gangbare betekenis, toen promoveren meer gerbuikelijk was.
op wikipedia staat itgebreid dat de drs titel sindsdien geevolueerd is tot een normale title die een afgeronde universitaire studie aangeeft.
Ach, als het goed is ben ik n November drs/MA en dan over 4 jaar, op mijn 26/27ste dr/PhD en ik laat het afhangen van de voertaal van mijn professionele correspondentie welke ik gebruik.
Als ik moet spreken op een internationaal taalkundig congres dan voer ik de internationale titel lijkt me...
(zit nog oude stijl)
Wat net zo goed opgaat voor meesters als voor doctorandussen. Daar ligt het verschil dus niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:31 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar hoeveel doctorandussen promoveren er? Ik denk toch dat het overgrote deel van de doctorandussen zo dom zijn dat ze niet eens cum laude zijn afgestudeerd en helemaal nooit van plan zijn geweest om te gaan promoveren maar alleen maar zijn gaan studeren om bier te zuipen op het dispuut.
Heb je 'm al?quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:45 schreef Neuralnet het volgende:
Als je ing en ir hebt, dan voer je enkel de ir titel als je de ir met een soortgelijke studie hebt gehaald. Dus ing Informatica en ir Informatica dan voer je enkel ir. Heb je echter ing Landbouwkunde en ir informatica, dan mag je ze best beide voeren.
Hetzelfde dat je enkel de master voert bij een bachelor-master als ze beide van dezelfde opleiding zijn, maar dat je best bachelor of science in de Psychologie mag zijn en master of science in de wiskunde en ze dan beiden voeren.
Of te wel: 2 verschillende opleidingen gedaan = 2 titels.
Goed, dan vervalt dus inderdaad de ing. titel.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:48 schreef Eronymus het volgende:
![]()
Ing Land-, Water- en Milieubeheer (hbo)
Msc Hydrology and water quality (unie)
Jep dat blijft bestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:08 schreef jeloo het volgende:
maar mag iemand die afstudeert in de BaMa structuur ook
Ir., Mr. etc. gebruiken?
die vind ik namelijk veel opwindender dan dat MSc gedoe :p
Bah, cijferneukers.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:31 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar hoeveel doctorandussen promoveren er? Ik denk toch dat het overgrote deel van de doctorandussen zo dom zijn dat ze niet eens cum laude zijn afgestudeerd en helemaal nooit van plan zijn geweest om te gaan promoveren maar alleen maar zijn gaan studeren om bier te zuipen op het dispuut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |