Ja, dat weet ik wel zekerquote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:25 schreef Uhmmie het volgende:
als ze niet kan eten of drinken.. dan lijkt het me dat ze misschien dan gee pijn heeft
maar nooit zelfstandig kunnen leven.. is ook vrij pijnlijk
en ook nog eens niet te onderdrukken met pijnstillers als je zou willen
ze houden het arme beest alleen maar in leven omdat het interessant is voor de wetenschap
Ja ik zat er het weekend nog aan te denken, maar ik lees er niets meer over.quote:Op maandag 20 juni 2005 14:13 schreef detulp050 het volgende:
Hoe zou het nu toch met Herbert zijn ?
quote:Hondje met 6 poten en 2 penissen bij tempel gevonden
In Maleisië is bij een Chinese tempel in het plaatsje Pandamaran ten zuiden van de hoofdstad Kuala Lumpur, een jong hondje gevonden dat zes poten en twee penissen heeft. Het beestje werd gevonden door een opzichter van de tempel, die de vondst als een goed voorteken beschouwt.
De merkwaardige hond is waarschijnlijk door iemand bij de tempel achtergelaten. De mensen van de tempel zorgen goed voor het diertje, dat gezien wordt als een brenger van geluk. Het hondje is dan ook 'Ong Fatt' ('de gelukkige') genoemd. De tempelcommissie heeft inmiddels een vergunning bij de Gemeentelijke Raad verkregen om de puppie als huisdier te mogen houden.
Misschien is het een hype nu (net als bv siamese tweelingen of gewoon meerlingen (3, 4 ,5 enz), zo hoor je er tijden niks over, en dan opeens worden ze overal de grond uitgestampt, terwijl ze er altijd al geweest zijn, maar op dat moment 'verkoopt' het super), misvormde beestjes. In Artis hadden ze een paar jaar terug (misschien nog wel geen id) een soort tentoonstelling van dr. Vrolik (?) ook allemaal misvormde dieren op sterk water, onwijs intressant om zoiets van dichtbij te bekijken natuurlijk, maar ook weer zielig (ook al zijn een hoop doodgeboren).quote:Op woensdag 22 juni 2005 05:05 schreef Uhmmie het volgende:
hmm ligt het nou aan mij of komen dit soort dingen steeds vaker in het nieuws?
raar koppie, extra pootjes, extra koppie.. allemaal onderdelen die "te veel" zijn
vraag me nou af of dat echt wel zo'n goed teken is
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kennersquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef ymme het volgende:
Vraagje over een vlaamse gaai.
Die is gevonden onder de struiken van mijn vader's tuin. Nou heeft hij toevallig heel veel vogels, en hij zag dit beest. Het is een jonge volgens hem. Hij heeft speciaal voer gehaald voor de vlaamse gaai. Dat beest eet het op, loopt van me vader weg en kotst het net zo hard weer uit.
Mijn vader wil hem helpen, maar hij is bang dat deze het niet gaat overleven. Misschien iemand tips?
Ja, logisch ook! sorryquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:30 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit topic gaat over algemeen nieuws uit de media.. misschien is het handig om deze vraag te stellen in het (Algemeen)Vogels topic, daar zitten de kenners
Mocht je op de Veluwe dus die poema tegenkomen, dan weet je nu wat je moet doen.quote:
Kenyan grandfather, 73, kills leopard with hands
NAIROBI (Reuters) - A 73-year-old Kenyan grandfather reached into the mouth of an attacking leopard and tore out its tongue to kill it, authorities said on Wednesday.
Peasant farmer Daniel M'Mburugu was tending to his potato and bean crops in a rural area near Mount Kenya when the leopard charged out of the long grass and leapt on him.
M'Mburugu had a machete in one hand but dropped that to thrust his fist down the leopard's mouth. He gradually managed to pull out the animal's tongue, leaving it in its death-throes.
"It let out a blood-curdling snarl that made the birds stop chirping," he told the daily Standard newspaper of how the leopard came at him and knocked him over.
The leopard sank its teeth into the farmer's wrist and mauled him with its claws. "A voice, which must have come from God, whispered to me to drop the panga (machete) and thrust my hand in its wide open mouth. I obeyed," M'Mburugu said.
As the leopard was dying, a neighbour heard the screams and arrived to finish it off with a machete.
M'Mburugu was toasted as a hero in his village Kihato after the incident earlier this month. He was also given free hospital treatment by astonished local authorities.
"This guy is very lucky to be alive," Kenya Wildlife Service official Connie Maina told Reuters, confirming details of the incident.
quote:De hond die anderhalve week terug door een 17-jarige jongen uit Campobello, South Carolina werd verkracht, is overleden aan z'n verwondingen. Nu de hond overleden is zijn de beschuldigingen tegen de tiener verzwaard. Naast deze daad is Cory Michael Williamson, zoals de jongen heet, ook beschuldigd van het verkrachten twee kleine dochters van andere buurtgenoten.
De eigenares Sylvia Jones van de hond zegt: "Ik heb tijden niet kunnen eten of slapen, iedere morgen denk ik: 'waar is Princess?', maar zij is er niet meer." Het kleine hondenhok van de 6 maanden oude Princess is nu leeg. Sylvia Jones zegt dat haar hond stierf ten gevolge van interne bloedingen welke door door de verkrachting waren veroorzaakt. "Het onderzoek wees uit dat zij bloed in haar urine had en interne bloedingen."
Sylvia zegt dat zij en haar echtgenoot het hele gebeuren niet zouden hebben geloofd als zij het niet met eigen ogen zouden hebben gezien: "Toen wij thuiskwamen en vanaf het parkeerdek gehijg hoorden, zagen wij Williamson in de tuin seksuele activiteiten uitvoeren met de hond, zoals een man met een vrouw zou kunnen doen". De Jones familie zegt dat Princess na de aanval niet meer wilde eten of spelen: "Princess kon zelfs niet meer zitten omdat haar achterwerk zo opgezwollen was".
Volgende week vrijdag zal de zaak voor de rechter worden gebracht.![]()
Niet helemaal goed bij zijn hoofd lijkt me.quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:45 schreef rena het volgende:
[..]
Walgelijk, ik heb er bijna geen woorden voor, die vent is echt ziek in zijn kop.
Ook nog 2 kleine meisjesVerschrikkelijk.
De lelijkste hondquote:Voor de derde keer op rij is Sam, een 14-jarige Chinese hond, uitgeroepen tot de lelijkste hond ter wereld. Een verrassing is die uitslag allerminst: de hond heeft behalve een grijze kuif en wat pluisjes op zijn flaporen geen haar. Z'n huid zit vol sproeten en z'n ogen -hij is ook nog blind- verschaffen hem een bijzonder hoog 'alien'gehalte. Sams gebit doet spontaan aan de voorzettanden van Austin Powers denken, waardoor ook het eten weer een probleem vormt.
"Sam is zo lelijk dat zelfs de jury ervan schrok", aldus Sams baasje, Susie Lockheed uit Santa Barbara, Californië. De Amerikaanse eigenaresse is er desalniettemin best trots op dat haar hond de allerlelijkste is: "Mensen huiveren wanneer ze zien dat ik hem een kus geef."
Toch heeft 'Ugly Sam' een fanclub en heeft zijn afbeelding al menig ansichtkaart gesierd. Of Sam ook volgend jaar nog mee kan dingen naar de titel is nog hoogst onzeker; het hondje is inmiddels al aardig op leeftijd en lijdt aan hart- en nierproblemen.
Maar we weten dus niet of het gelukt isquote:In Hamburg is de brandweer onlangs uitgerukt voor een tamelijk opmerkelijk spoedgeval. Een 21-jarige vrouw belde in paniek naar de brandweer van de Duitse stad toen haar muis met het kopje klem kwam te zitten tussen de tralies van diens kooi en een verstikkingdood dreigde voor het beestje.
De brandweer stuurde meteen een speciaal reddingsteam naar het huis van de vrouw met de opdracht het knaagdiertje uit diens benarde positie te bevrijden. Een woordvoerder van de brandweer vond het niet meer dan logisch dat de brandweer in dit geval te hulp schoot: "het is onze plicht mensen čn dieren te redden".
quote:Een steeds groter wordend deel van de Chinese olifantenpopulatie heeft tegenwoordig een gen waardoor de olifant geen slagtanden meer krijgt. De genetische samenstelling van de populatie Aziatische olifanten in China wordt waarschijnlijk sterk beďnvloed door de selectiedruk die stropers de dieren opleggen. Dat schrijft de krant China Daily zondag.
De stropers hebben er bovendien voor gezorgd dat er nu vier vrouwtjes op ieder mannetje zijn, aangezien alleen de stieren maar grote slagtanden hebben. In een voor de soort ideale situatie zouden er twee vrouwtjes op ieder mannetje zijn.
Volgens de onderzoekers heeft nu 5 tot 10 procent van de olifanten in het land het genetisch defect, terwijl dat vroeger 2 tot 5 procent was. "Hoe groter de slagtanden van een stier zijn, hoe groter de kans dat stropers hem neerschieten", aldus onderzoeker Zhang Li in de krant. "Daardoor overleven de dieren zonder slagtanden eerder, en blijft het slagtandenloze gen in de soort beter behouden."
Vind ik ook Bluezz!!quote:Op zondag 17 juli 2005 17:29 schreef Bluezz het volgende:
Van de FP
[..]
[afbeelding]
Niet een erg positieve invloed van de stropers![]()
Slagtanden horen bij olifanten!
dat vond ik dus ook, gelukkig zijn er ook erg veel aardige mensen op de wereld die dit soort dingen doenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:52 schreef Bluezz het volgende:
Goed zeg
Dat je als vakantiegangers niet alleen maar aan jezelf denkt maar vooral aktie onderneemt als je iets ziet wat echt niet kan, vind ik bewonderenswaardig.
Wat leuk ! en helemaal niet duur !quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef Bluezz het volgende:
Leuk nieuws, al die nieuwe kleintjes![]()
... en ik kwam net dit tegen :
http://www.dierenrijkeuropa.nl/
Kende ik niet![]()
Ziet er erg leuk uit
Mooi zo! Idiootquote:De politie heeft Josper Sannon gelijk aangehouden. Hij zit nu in een cel en riskeert een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete die tot tienduizend dollar op kan lopen.
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef ymme het volgende:
5 jaar maar. Levenslang. Poging tot moord joh
Oh nee op een dier is dat niet zo stafbaar als dat van een poging tot moord bij een mens! Achtelijke gek is dat zeg
Doet er niet toe, de kerel moet levenslang krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:57 schreef Auticia het volgende:
[..]
Bij een poging tot moord op een mens krijg je lang niet altijd levenslang hoor.
quote:Op 2 augustus, om 22.22 uur is een olifantje geboren in Artis. Moeder Thong Tai en jong maken het goed. Dit is het eerste olifantje dat in Artis is geboren. Ook voor Thong Tai is dit haar eerste jong. Het is waarschijnlijk een meisje. Help mee en verzin een naam voor het olifantje!
quote:]Prijsvraag babyolifantje
Doe nu mee aan de prijsvraag en bedenk een naam voor het babyolifantje!!
Omdat Artis Aziatische olifanten houdt, zou het leuk zijn als het jong een Indische/Aziatische naam krijgt.
Mail jouw naam naar: info@artis.nl. Vergeet niet je naam, je adres en telefoonnummer te vermelden.
Sam heeft zijn eigen websitequote:Op woensdag 6 juli 2005 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
Heb nog een groter plaatje gevonden.
[afbeelding]
Bij zijn baasje op schoot
[afbeelding]
Die paar plukjes haar maken het wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |