Maar 9 jaar blijft natuurlijk flink onder het gemiddelde. En voeding is een onderdeel van die situatie. Waarom denk je dat dierentuinen de moeite doen om een rauwvlees dieet uit te kienen voor hun grote katachtigen als ze net zo goed een paar bakken whiskas of "vegepet" neer zouden kunnen zetten ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:12 schreef TechXP het volgende:
[..]
In gevangenschap zijn er leeuwen die 10 jaar ouder worden en die minder oud worden. Ligt een beetje aan de situatie.
Ik zou nog eens goed kijken. Deze link komt van een pagina vol met alleen maar links naar verkopers van vegetarische diervoeders, en wordt er een beetje tussengefrommeld als voorbeeld dat het kán. En verder wordt de reguliere diervoedingsindustrie zwartgemaakt waarna vegetarische voeding wordt aangeprezen als hét alternatief, waar ik het inderdaad niet mee eens ben, er bestaat ook nog zoiets als versvleesvoeding, maar dat wordt natuurlijk angstvallig verzwegen, want dat verkopen ze niet.quote:Daarnaast is het verhaal gewoon interessant om te lezen. Niet zozeer om iets aan te prijzen lijkt me.
Katten op vegetarisch/vegan voeding worden even oud (gemiddeld) als katten op ander voer. Zolang ze gewoon de voedingsstoffen binnen krijgen. Maar goed.. andere discussie denk ik
Nee, het is vooral het virus geweest begrijp ik. Maar het kan ook voeding deels zijn geweest.. maar toen was het nog niet mogelijk om bepaalde stoffen na te maken die een kat nodig heeft. Kat heeft bepaalde stoffen nodig. En die halen ze eigenlijk uit vlees. Maar tegenwoordig kunnen ze die namaken. Dus tegenwoordig is het geen probleem dus.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:43 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar 9 jaar blijft natuurlijk flink onder het gemiddelde. En voeding is een onderdeel van die situatie.
Het is mogelijk als ze speciaal voer er voor ontwikkelen. Maar dat doet men natuurlijk niet. Een vegetarisch diner is niet leuk voor bezoekers om gegeten te zien worden.quote:Waarom denk je dat dierentuinen de moeite doen om een rauwvlees dieet uit te kienen voor hun grote katachtigen als ze net zo goed een paar bakken whiskas of "vegepet" neer zouden kunnen zetten ?
Het is meer een voorbeeld van een leuk feitje. Niet als voorbeeld. Ok.. begrijp dat je het anders kan opvatten.quote:Ik zou nog eens goed kijken. Deze link komt van een pagina vol met alleen maar links naar verkopers van vegetarische diervoeders, en wordt er een beetje tussengefrommeld als voorbeeld dat het kán.
]http://forum.fok.nl/topic/705214[/quote][/url]quote:En verder wordt de reguliere diervoedingsindustrie zwartgemaakt waarna vegetarische voeding wordt aangeprezen als hét alternatief, waar ik het inderdaad niet mee eens ben, er bestaat ook nog zoiets als versvleesvoeding, maar dat wordt natuurlijk angstvallig verzwegen, want dat verkopen ze niet. Hier verder ? [url=http://forum.fok.nl/topic/705214
Ik was al naar het andere topic waar ik uiteenzette waarom je katachtigen geen vegetarisch dieet moet geven. (zelfs geen uitgebalanceerd chemisch vervaardigd astronautenvoedsel). Kijk daar maar wanneer je tijd hebt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:11 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee, het is vooral het virus geweest begrijp ik. Maar het kan ook voeding deels zijn geweest.. maar toen was het nog niet mogelijk om bepaalde stoffen na te maken die een kat nodig heeft. Kat heeft bepaalde stoffen nodig. En die halen ze eigenlijk uit vlees. Maar tegenwoordig kunnen ze die namaken. Dus tegenwoordig is het geen probleem dus.
[..]
Het is mogelijk als ze speciaal voer er voor ontwikkelen. Maar dat doet men natuurlijk niet. Een vegetarisch diner is niet leuk voor bezoekers om gegeten te zien worden.
[..]
Het is meer een voorbeeld van een leuk feitje. Niet als voorbeeld. Ok.. begrijp dat je het anders kan opvatten.
[..]
Reguliere diervoedingsindustrie is ook erg slecht. Beste voer is een gemixt vers(vlees)voeding of een goed vegetarisch/veganistisch voeding. Blikvoer enzo is altijd erg slecht. Maar goed.. ik ga er verder niet over door. Heb eerder op fok daarover gehad. Moet je maar terugzoeken.
En als ik nu zou beginnen met een discussie moet ik men teleurstellen, want ik ga vroeg naar bed en ben tot zaterdag sowieso weg.. dus dat is niet bevorderend voor een discussie.
Veerman behartigd de belangen van de bioindustrie. Hij legt nu het punt op dat trekvogels de verspreiders zijn, zodat hij weer meer reden heeft om dieren binnen te kunnen laten houden. Dat vind hij nl. een goed idee.quote:Waarom handelt minister Veerman zoals ie doet? Wil hij de 'burger' gerust stellen ofzo?
Maar in hoeverre zou de bio-industrie er bij gebaat zijn dat de ophokplicht weer van kracht wordt? Dat mensen eieren blijven kopen/eten ofzo?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef TechXP het volgende:
[..]
Veerman behartigd de belangen van de bioindustrie. Hij legt nu het punt op dat trekvogels de verspreiders zijn, zodat hij weer meer reden heeft om dieren binnen te kunnen laten houden. Dat vind hij nl. een goed idee.
Veel. Gaat veel geld in om. En er kwam geleidelijk al steeds meer aan dat het minder intensief moest worden en dat kippen meer buiten moesten scharrelen etc.. nu geeft de vogelgriep hun weer argument (wel een onjuiste) om te zeggen dat legbatterij enzo niet slecht zijn, maar goed voor menselijke gezondheid etc.. Maar is wel onjuiste gedachte van ze. Echter consument trapt er zo in door de eenzijdige info.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Maar in hoeverre zou de bio-industrie er bij gebaat zijn dat de ophokplicht weer van kracht wordt? Dat mensen eieren blijven kopen/eten ofzo?
Het is nog niet helemaal duidelijk welke vogels bevattelijk zijn voor de H5N1 variant. Eenden lijken het virus wel te kunnen dragen maar er niet ziek van te worden. Onduidelijk is dus ook of duiven deze ziekte over kunnen brengen of drager kunnen zijn.quote:Ik heb net mijn moeder gebeld dat ze haar duiven moet binnenhouden vanaf maandag. Zij:" ja maar, het stikt hier op het land van de wilde duiven, wat maken die twee van mij nou uit ?" Inderdaad, wat is nu het nut van zo'n regeling ? Wat is de sanctie als je je duiven buiten laat vliegen ? Tijdens de ophokperiode tijdens de zaaitijd mogen duiven worden afgeschoten, wat willen ze nu doen dan, alle "wilde" vogels afschieten ? En ondertussen zitten die duiven daar in dat tilletje.
Buiten, in een til, en je knuffelt er niet mee. Het lijkt me veel gevaarlijker wanneer het pluimvee in grote stallen besmet raakt, in grote aantallen geruimd moet worden en er tijdens de ruimingen weer duizenden mensen in nauw contact met besmette kippen komen. In een artikel hierboven wordt trouwens gezegd dat het virus eerder door gesleep met productiekippen zal arriveren, en dat wordt niet verboden voor zover ik weet, de burger pesten is wat anders dan aan economische belangen komen natuurlijk. Het zal trouwens geen donder uitmaken dat de kippen hier geen griep hebben wanneer het virus in Turkije of waar dan ook op mensen overslaat en van mens-op-mens overdraaglijk wordt, dan komt het hier ook vanzelf wel. Zullen we trouwens gelijk alle katten ook maar even afschieten dan ? Want die kunnen ook besmet raken, en die zitten nóg veel dichter op de mens.quote:Op donderdag 16 februari 2006 17:38 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Het is nog niet helemaal duidelijk welke vogels bevattelijk zijn voor de H5N1 variant. Eenden lijken het virus wel te kunnen dragen maar er niet ziek van te worden. Onduidelijk is dus ook of duiven deze ziekte over kunnen brengen of drager kunnen zijn.
Feit is wel dat MOCHT het zo zijn, het misschien wel erg slim is om de duiven binnen te houden.
Wilde duiven -denaam zegt het al- zitten vaak op grote(re) afstand. Tamme duiven zitten dicht bij de mens dus daar heb je je antwoord.
Nee, je knuffelt er niet mee... Het zou mij ook niet gaan om het feit gaan of ze het over kunnen dragen ja of nee maar of ze er -eventueel- mee besmet zouden KUNNEN raken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Buiten, in een til, en je knuffelt er niet mee. Het lijkt me veel gevaarlijker wanneer het pluimvee in grote stallen besmet raakt, in grote aantallen geruimd moet worden en er tijdens de ruimingen weer duizenden mensen in nauw contact met besmette kippen komen. In een artikel hierboven wordt trouwens gezegd dat het virus eerder door gesleep met productiekippen zal arriveren, en dat wordt niet verboden voor zover ik weet, de burger pesten is wat anders dan aan economische belangen komen natuurlijk. Het zal trouwens geen donder uitmaken dat de kippen hier geen griep hebben wanneer het virus in Turkije of waar dan ook op mensen overslaat en van mens-op-mens overdraaglijk wordt, dan komt het hier ook vanzelf wel. Zullen we trouwens gelijk alle katten ook maar even afschieten dan ? Want die kunnen ook besmet raken, en die zitten nóg veel dichter op de mens.
When fish strike back!quote:
Fish Drags Man To Death
A Hungarian fisherman has drowned while trying to catch a 150lb catfish.
Gabor Komlosy was dragged into a river when he refused to let go of the line.
The 53-year-old's body was later pulled from the Szamos river still clinging to his rod.
The 4ft monster catfish was still hooked on the end. Police in Hungary believe he had been yanked down the bank of the river by the fish.
It had then pulled him through the water until he hit his head on a rock and drowned.
A spokesman said: "When we pulled in his line, the fish was still stuck on the end."
Bron: nu.nlquote:Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
Kijk, dat zijn nou mensen die wat mij betreft een pluim verdienen
V.
Bron ANPquote:ZWOLLE (ANP) - Een onbekende heeft in Zwolle een hondje in een vuilcontainer achtergelaten. Het ongeveer 13 jaar oude dier, vermoedelijk een Pincher, leefde nog wel, maar was er zo slecht aan toe dat een dierenarts het in heeft laten slapen.
De hond werd vrijdagmiddag in een container aan de Haringvliet gevonden, aldus de politie dinsdag. Ze heeft een buurtonderzoek ingesteld om de eigenaar te achterhalen.
Wat een ellende heeft dat beest allemaal meegemaakt dan zeg.....bijna 180 jaarquote:De hoogstwaarschijnlijk oudste schildpad ter wereld is gisteravond overleden. De Galápagos-schildpad Harriet is in de Australische dierentuin waar ze verbleef vermoedelijk aan een hartaanval overleden. De 180 kilogram wegende Galápagosreuzenschildpad is 176 jaar oud geworden, aldus een woordvoerder van de Australia Zoo.
Er gaat een verhaal dat de Britse natuuronderzoeker Charles Darwin de destijds vijfjarige Harriet zelf heeft meegenomen van de Zuid-Amerikaanse Galápagos-eilanden. De grondlegger van de evolutietheorie heeft nooit in de gaten gehad dat de schildpad eigenlijk een vrouwtje was. Pas halverwege vorige eeuw werd bekend dat ze geen man was, nadat ze al honderd jaar als man door het leven was gegaan.
Er bestonden nogal wat twijfels over de hoge leeftijd van de schildpad. Een aantal DNA-testen heeft echter bevestigd dat ze daadwerkelijk 176 jaar oud is en ooit bij de Galapagos-eilanden heeft rondgezwommen.
In maart van dit jaar is ook al een oeroude schildpad overleden. In de Indiase stad Calcutta overleed het toenmalige oudste dier ter wereld op 255-jarige leeftijd. Die schildpad, tevens een reuzenschildpad, was afkomstig van de Seychellen. De schildpad werd, samen met een aantal andere schildpadden, door Britse zeelui in 1875 meegenomen als cadeau voor de Britse Oost-Indië Compagnie. De directeur van de dierentuin in India zegt dat uit het archief blijkt dat die schildpad in 1750 ter wereld is gekomen. Sommige mensen beweren echter dat hij al in 1705 ter wereld zou zijn gekomen en dus 300 jaar oud geweest moet zijn.
quote:Het beheer van de Oostvaardersplassen hoeft niet veranderd te worden. De natuur moet zoveel mogelijk haar gang kunnen gaan en grote grazers als Edelherten en Konikspaarden hoeven niet worden bijgevoerd.
Dat advies heeft een internationale groep van deskundigen zojuist gegeven. Minister Veerman had om dat advies gevraagd. De deskundigen vinden wel dat zwakke dieren snel moeten worden afgeschoten en dat de Robuuste Verbinding van de Oostvaardersplassen naar het Horsterwold zo snel mogelijk moet worden aangelegd. Ook adviseren de deskundigen een afname van het aantal heckrunderen in het gebied, of zelfs het laten uitsterven van die runderen.
Het natuurbeheer in de Oostvaardersplassen is al jaren omstreden. Zo vindt de Dierenbescherming dat de dieren door honger onnodig lijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |