Omdat waar nu AZ staat enkele jaren geleden Vitesse stond?quote:Op zondag 26 juni 2005 23:12 schreef cultheld het volgende:
Waarom zou Vlaar naar Feyenoord willen? AZ kan en wil hem meer betalen, Feyenoord speelt niet op een hoger Europees platform dan AZ en Vlaar zou bij AZ meer kunnen leren dan bij Feyenoord.
Scheringa heeft anders grote plannen met dat nieuwe stadion van hem en die geldbuidel.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:19 schreef fransie102 het volgende:
Flikker toch op Cultheld. Waarschijnlijk flikkert AZ binnen nu en 2 jaar weer helemaal in elkaar, en worden ze gewoon weer een middenmotor. Feyenoord zal altijd een topclub blijven.
Maar dan is het momenteel toch geen verbetering voor Vlaar?quote:Op zondag 26 juni 2005 23:19 schreef fransie102 het volgende:
Flikker toch op Cultheld. Waarschijnlijk flikkert AZ binnen nu en 2 jaar weer helemaal in elkaar, en worden ze gewoon weer een middenmotor. Feyenoord zal altijd een topclub blijven.
Financieel en sportief al wel. AZ tenminste. Ik dacht ff dat je mij quotte.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dan is het momenteel toch geen verbetering voor Vlaar?
Ik bedoel dan ook die stap naar rotterdam...quote:
Zie editquote:Op zondag 26 juni 2005 23:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook die stap naar rotterdam...
Hoe weet je nou wat Ajax, PSV en Feyenoord gaan doen volgend seizoen?quote:Op zondag 26 juni 2005 23:27 schreef PyTh het volgende:
Alleen PSV of ajax zou op het moment een verbetering zijn voor Vlaar.
Hangt er vanaf. Als er nu ergens een top-TD 'vrij' is, dan meteen halen. Als je niets beters kan vinden, laat Wotte nog maar even zitten dan.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:39 schreef TC03 het volgende:
Ik zou het niet goed vinden om Wotte alweer weg te laten gaan, hij zit er pas één seizoen en al die paniekaankopen zijn niet helemaal zijn schuld, het was ook Gullit die een beetje de koopziekte had. Als hij nou nog een seizoen belabberd presteert heeft hij weinig te zoeken meer bij Feyenoord, maar voorlopig laten zitten waar die zit. Ik denk niet dat het goed is om de technische en bestuurlijke functies zo snel te laten rouleren. Die personen hebben tijd nodig om iets op te kunnen bouwen.
Top-TD'ers zijn nooit zomaar vrijquote:Op zondag 26 juni 2005 23:41 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Als er nu ergens een top-TD 'vrij' is, dan meteen halen. Als je niets beters kan vinden, laat Wotte nog maar even zitten dan.
Ik geloof niet dat AZ over 2 jaar weer in mekaar flikkerd. Ze hebben gerichte aankopen gedaan voor volgend seizoen en er liggen grote plannen klaar. Nelisse gaat weg maar Arveladse en Ikedia komen. Met de komst van Stijn Schaars heeft AZ alle plekken op hun elftal dubbel bezet.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:19 schreef fransie102 het volgende:
Jawel hoor. Als we Kuijt en Kalou niet kunnen behouden dit seizoen flikkert het helemaal in mekaar. Dan zullen we moeten gaan strijden met clubs als Vitesse, Heereveen en FC Utrecht om de laatste plek in de UEFA Cup. Kuijt en Kalou camoufleren het hele seizoen de gebreken van het middenveld en de verdediging al.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:54 schreef Da_Sandman het volgende:
*kopt in
Kan feyenoord nog verder in mekaar flikkeren dan?
Ach, dit is de waan van de dag. Als Feyenoord een redelijk seizoen draait, en AZ valt zonder Kromkamp en Landzaat toch wat tegen, dan zegt iedereen opeens weer dat Feyenoord betere vooruitzichten heeft dan AZ.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:52 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat AZ over 2 jaar weer in mekaar flikkerd. Ze hebben gerichte aankopen gedaan voor volgend seizoen en er liggen grote plannen klaar. Nelisse gaat weg maar Arveladse en Yakubu komen. Met de komst van Stijn Schaars heeft AZ alle plekken op hun elftal dubbel bezet.
De organisatie bij AZ is vele male beter dan dat van ons. Alle plekken dubbel bezet met spelers die niet (veel) onder doen voor mekaar. Dus bij een blesseure of schorsing heb je geen kwaliteits verlies. Er zit een man met geld achter AZ die weet wat hij kan en niet kan en weet wanneer hij iets moet overlaten aan een ander.
Ik heb eerder het gevoel dat Feyenoord over 2 jaar in mekaar flikkert dan AZ.
Yakubu = Ikediaquote:Op zondag 26 juni 2005 23:52 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat AZ over 2 jaar weer in mekaar flikkerd. Ze hebben gerichte aankopen gedaan voor volgend seizoen en er liggen grote plannen klaar. Nelisse gaat weg maar Arveladse en Yakubu komen.
Op de plek van Landzaat kunnen Mathijssen en Ramzi allebij uit de voeten dus dat probleem is op te lossen. Op de plek van Kromkamp kan Jaliens spelen.quote:Op zondag 26 juni 2005 23:58 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Ach, dit is de waan van de dag. Als Feyenoord een redelijk seizoen draait, en AZ valt zonder Kromkamp en Landzaat toch wat tegen, dan zegt iedereen opeens weer dat Feyenoord betere vooruitzichten heeft dan AZ.
Juis Ikediaquote:Op maandag 27 juni 2005 00:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Yakubu = Ikedia
Uiteindelijk gaat het wel weer fout met AZ. Het aanstellen van van gaal en evt Wotte zal het proces alleen wat versnellen. Spelers als Kromkamp zijn niet te behouden en bedragen van 15 mln eisen is niet realistisch van Dirk. Feyenoord is in alle opzichten een 10x grotere club dan AZ, behalve op het veld![]()
Ik doe m'n best.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:02 schreef Cart_man het volgende:
Kan dat negatieve gekanker eens ophouden. Nieuwe seizoen begint aankomende zaterdag met de eerste training. Positief denken.
Er is totaal niks gebeurt in de Zomerstop! We zitten nog gewoon op hetzelfde pad als het einde van het seizoen.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:02 schreef Cart_man het volgende:
Kan dat negatieve gekanker eens ophouden. Nieuwe seizoen begint aankomende zaterdag met de eerste training. Positief denken.
GKL moet voor elke transfer toestemming geven. En hij heeft Gullit aangesteld. Alleen hij weigert zelf af te treden terwijl hij toch de man is die fout na fout maakt.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:06 schreef Cart_man het volgende:
Meeste aankopen die er vorig seizoen waren gedaan, kwamen van Gullit af...om Wotte dan overal de schuld van te geven...
quote:Bosschaart tweede bij Footvolley toernooi op Aruba
Feyenoorder Pascal Bosschaart is samen met Gerald Sibon op een tweede plaats geeindigd tijdens het Beach Footvolley toernooi op Aruba. Het tweetal verloor in de finale van het duo Ronald de Boer / Shota Arveladze. Dirk Kuyt viel samen met Arjen Robben niet in de prijzen. De derde prijs ging naar Ronald de Boer en Philip Cocu
quote:Willem II wil Landzaat naar Feyenoord helpen
29 July 2003
Feyenoord en Willem II gaan dinsdagmiddag om de tafel zitten om te praten over een transfer van Denny Landzaat. De Tilburgse club eiste vorige week nog een bedrag van drie miljoen euro voor de middenvelder, maar lijkt zijn speler te willen helpen aan een stap hogerop.
Reden hiervoor is dat Willem II eerder dwarslag toen een club zich voor Landzaat meldde. Ajax poogde ruim een jaar geleden de geboren Amsterdammer weg te kopen bij de Tilburgse club. Maar de Tricolores hielden Landzaat aan zijn contract en eisten destijds een dusdanig hoge transfersom, die de Amsterdamse club deed afhaken.
Willem II beloofde Landzaat echter om 'een volgende keer' wel mee te zullen werken. Die keer is nu gekomen. 'We hebben de intentie eruit te komen', verklaart technisch directeur Barry Hulshoff dinsdag in De Telegraaf. 'Het is duidelijk dat Feyenoord voor Denny een stap hogerop is. Nadat Ajax al eens afhaakte vanwege de transfersom, willen we niet dat hij voor de tweede keer een topclub misloopt en teleurgesteld in Tilburg achterblijft. Daar schiet niemand wat mee op. Maar we willen natuurlijk wel een redelijke prijs voor hem hebben.' Het contract van Landzaat bij Willem II loopt tot medio 2005.
Volgens geruchten zou Feyenoord inmiddels het bod hebben verhoogd tot een miljoen euro, wat nog altijd een flink eind verwijderd is van de drie miljoen die Willem II aanvankelijk eiste. Dinsdagmiddag 12.00 uur zouden de beide clubs om de tafel gaan zitten. Eventueel zou een spelersruil uitkomst kunnen brengen. De namen van Glenn Loovens en Johan Elmander worden genoemd.
Landzaat heeft inmiddels te kennen gegeven graag naar Feyenoord te willen. 'Ik hoor van steeds meer mensen dat het nu toch maar eens moet gaan gebeuren', vertelt hij in de nieuwe Voetbal International. Via Feyenoord hoopt Landzaat zich weer terug te spelen in de selectie van het Nederlands Elftal.
aaaaaah, het is een drielingquote:
Deze hadden we ook nogquote:RBC huurt Acuña van Feyenoord
Van onze verslaggever
Jorge Acuña speelt komend seizoen op huurbasis voor RBC Roosendaal. De Chileen is nog altijd eigendom van Feyenoord dat hem afgelopenseizoen uitleende aan Universidad Catolica, een club in zijn vaderland.
Voor Acuña, die in 2002 naar Feyenoord kwam en slechts 15 competitieduels speelde, is geen plaats ingeruimd in de selectie van de nieuwe trainer Erwin Koeman. De eerste training onder zijn leiding staat voor komende zaterdag (11.00 uur) op het programma.
Zulk soort berichten doen pijn aan me ogen. Het idee al om hem naar Feijenoord te halen.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:13 schreef fransie102 het volgende:
Nog even een 'leuk' bericht van 2 jaar terug, waar ik toch wel even om moest lachen
[..]
en zo zullen Lucius, De Jong en Hoogstrate het vast naar hun zin hebben op het Stratumseindquote:Op maandag 27 juni 2005 00:23 schreef cultheld het volgende:
Theo Janssen, Nicky Hofs, Ali B.: Representatief voor de supporters
Dus jij doet liever niet meer om het kampioenschap dan dat feyenoord een speler koopt met een ver Ajax verledenquote:Op maandag 27 juni 2005 00:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Zulk soort berichten doen pijn aan me ogen. Het idee al om hem naar Feijenoord te halen.
En vergeet natuurlijk die Egyptische ballevanger nietquote:Op maandag 27 juni 2005 00:23 schreef cultheld het volgende:
Theo Janssen, Nicky Hofs, Ali B.: Representatief voor de supporters
We zijn nog dik twee maanden verwjiderd van het nieuwe seizoen. Daarnaast is er een nieuwe coach aangesteld. Wie weet wat er nog gebeurt.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:07 schreef Moreno het volgende:
[..]
Er is totaal niks gebeurt in de Zomerstop! We zitten nog gewoon op hetzelfde pad als het einde van het seizoen.
Hoe kan ik daar nou positief over zijn![]()
Ik weet niet of je het weet maar Zaterdag is de eerste training al.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
We zijn nog dik twee maanden verwjiderd van het nieuwe seizoen. Daarnaast is er een nieuwe coach aangesteld. Wie weet wat er nog gebeurt.![]()
Dus?quote:Op maandag 27 juni 2005 00:44 schreef Moreno het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet maar Zaterdag is de eerste training al.
Een goede voorbereiding voor het zware aankomende seizoen lijkt me wel zo verstandig. Dan kun je de selectie maar beter al bij mekaar hebben.quote:
Sja, anders hadden ze in anderhalve maand tijd weer allemaal nieuwe aankopen moeten doen en ging het weer veel te snel allemaal. Zo te zien neemt men nu de tijd, en daar heb ik niks op tegen.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:47 schreef Moreno het volgende:
[..]
Een goede voorbereiding voor het zware aankomende seizoen lijkt me wel zo verstandig. Dan kun je de selectie maar beter al bij mekaar hebben.
Ja dat vind ik ook, maar ik heb meer de indruk dat iedereen op vakantie is dan dat ze bezig zijn met het zoeken naar nieuwe spelersquote:Op maandag 27 juni 2005 00:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sja, anders hadden ze in anderhalve maand tijd weer allemaal nieuwe aankopen moeten doen en ging het weer veel te snel allemaal. Zo te zien neemt men nu de tijd, en daar heb ik niks op tegen.
Gaat niet om Landzaat zelf, het gaat erom dat Feyenoord blijkbaar geen oog heeft voor goede spelers. En ik vraag me af of dit probleem bij de scouting ligt, of meer bij de technische staf.quote:Op maandag 27 juni 2005 00:27 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Zulk soort berichten doen pijn aan me ogen. Het idee al om hem naar Feijenoord te halen.
Wat dat betreft zijn ze wél eindelijk goed bezig.quote:Rotterdams Dagblad van zaterdag 25 juni 2005
De hectiek rond topscorer Dirk Kuijt neemt in het buitenland bizarre proporties aan. In Liverpool meldden de avondkranten gisteren dat de speler in onderhandeling was over een vijf-jarig contract en dat de clubs het nagenoeg eens waren over een transfersom van 12 miljoen euro. Een week eerder was al gemeld dat directeur Rick Parry naar Nederland was gevlogen voor onderhandelingen. Kuijt kwam gisteren even zijn handtekening zetten.
Grappig dat de spits van Feyenoord op exact het zelfde moment 12.000 km verder de prijsuitreiking deed bij de actie Spieren voor Spieren op het eiland Aruba, waar hij vakantie viert en elke dag meedoet aan het voetvollytoernooi, dat half augustus als eerste grote evenement wordt uitgezonden op het nieuwe station Talpa van John de Mol.
Half Europa maakt jacht op Dirk Kuijt en dat leidt tot het ene na het andere grote verhaal in buitenlandse kranten. De leiding van Feyenoord blijft er nuchter onder. Met de zaakwaarnemer van Kuijt, Rob Jansen van het bureau Sport Promotion, is een duidelijke afspraak gemaakt. Alleen als er een Europese topclub op de deur klopt die een astronomisch bedrag neerlegt- van rond 18 miljoen euro - gaan alle partijen serieus over een transfer praten.
Feyenoord heeft gelijk dat het zich zo opstelt. Als Danco Lazovic al zeven miljoen waard was, dan is Dirk Kuijt zeker 2,5 keer zoveel waard. Bovendien zou de club zich ongeloofwaardig maken, als het de deur zou openzetten voor kopers. En dat geldt niet alleen voor Kuijt. Technisch directeur Mark Wotte heeft gezegd dat hij zich op alle fronten zal verzetten tegen een transfer van Salomom Kalou naar PSV, nu de Eindhovenaren hun belangstelling voor de Afrikaanse aanvaller niet meer onder stoelen of banken steken. Bart Goor en Anderlecht hebben afgelopen week ook een duidelijk NEE ontvangen.
Dat de kopstukken in het Feyenoord-elftal zelf wel oren hebben naar lucratieve transfers is begrijpelijk. In Rotterdam-Zuid zijn de resultaten ver achtergebleven bij de ambities. Feyenoord heeft al een aantal jaren geen enkele rol meer kunnen spelen om het kampioenschap en is het afgelopen seizoen ver achterop geraakt bij PSV en Ajax.
Het gat met de topclubs is niet meer in een handomdraai te dichten. De beperkte financiele armslag baart zelfs zorgen, omdat het praktisch onmogelijk is geworden om topspelers naar de Kuip te lokken. Het zou zinloos zijn de lijn van het afgelopen seizoen door te trekken en de een na de andere middelmatige speler toe te voegen aan de selectie.
Om die reden is het trio Mark Wotte, Erwin Koeman en Wim Jansen uiterst kritisch geworden ten aanzien van nieuwe versterkingen. Zolang spelers niet aantoonbaar beter blijken te zijn dan de huidige voetballers in de selectie, komt er niemand bij. Koeman wil bovendien met eigen ogen in de voorbereiding zien welke talenten er eigenlijk bij Feyenoord rondlopen in het beloftenelftal. De nieuwe trainer ging mede daardoor al speciaal naar de wedstrijden van Tim Vincken in oranje-20 kijken en laat ook de Canadees Jonathan Guzman uit de jeugd door stromen naar de A-selectie.
De van FC Den Bosch teruggehaalde linksback Ferne Snoyl krijgt ook een kans. Het realisme overheerst dus in Rotterdam-Zuid. Zolang de clubleiding helder is naar zijn achterban en geen irreele verwachtingen wekt, zal er minder onbegrip zijn dan wordt gevreesd. Het enige waar de supporters vraagtekens bij zullen blijven plaatsen, is de financiele situatie van de club. Feyenoord kan zich weinig veroorloven en zit nog immer met een te ruime huishouding door het overschot aan spelers. Pas als de afslanking heeft plaats gehad kan er waarschijnlijk weer worden ingekocht.
VER-KO-PEN!quote:RBC huurt Acuña van Feyenoord
Van onze verslaggever
Jorge Acuña speelt komend seizoen op huurbasis voor RBC Roosendaal. De Chileen is nog altijd eigendom van Feyenoord dat hem afgelopenseizoen uitleende aan Universidad Catolica, een club in zijn vaderland.
Voor Acuña, die in 2002 naar Feyenoord kwam en slechts 15 competitieduels speelde, is geen plaats ingeruimd in de selectie van de nieuwe trainer Erwin Koeman. De eerste training onder zijn leiding staat voor komende zaterdag (11.00 uur) op het programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |