een waaiertje !quote:Op maandag 18 juli 2005 13:05 schreef Kroekiepoes het volgende:
Je zag er leuk uit! Maar wat heb je nou in je handen?? In de ene een lolly dat zie ik
maar in die andere?
![]()
Ben beniewd naar je verslag![]()
Dat weet ik dus niet.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:49 schreef Kroekiepoes het volgende:
Wat een typ werk!!! Maar wat een intresantte ervaring zeg!!
Begrijp ik nou goed dat mensen in trance raken ongeacht of ze dat willen of niet? (jij had dan ook in trance kunnen gaan!)
Ik kan nog steeds niet echt begrijpen wat de nut van het in trance gaan is...
Maar vind het heel dapper dat je gegaan bent![]()
En die man.....niemand kent hem? En jij "kent" hem wel......dat is wel erg intressant vind ik....de andere aanwezigen zagen hem wel? of niet?
Lijkt me al met al een heel interesantte ervaring!
Den Oversight !quote:Op maandag 18 juli 2005 16:13 schreef Mirage het volgende:
Ik kén die man ergens van. Waar ? Geen idee.
Ik heb zelfs het gevoel dat ik hem redelijk "goed" ken als in regelmatig tegenkomen
op voor mij bekend terrein en groeten. Ik kan hem alleen niet plaatsen. Vreemd.
Misschien dat in de komende dagen het kwartje valt of ik hem in het dagelijks leven tegenkom.
Ik heb 2 mensen gezien waarvan ik de indruk had dat ze echt teveel gedronken hadden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 08:35 schreef livEliveD het volgende:
Geweldig om te lezen. Je 'proeft' iets van de sfeer (het gehele 'beeld' overbrengen zal denk ik niet kunnen alhoewel je wel een helder beeld krijgt van wat daar heeft plaatsgevonden). Fantastisch. Zoveel emotie samengepakt op een plek. Was het eigenlijk druk daarbinnen? Nooit iemand die eigenlijk teveel dronk? En ik begrijp dat ondanks wat lichtelijke dipjes niemand echt gewond raakt ook al lijkt me de kans daarop niet uitgesloten? Hoe zou je de ruimte schetsen qua inrichting (lampen?)?
Nou, de volgende ochtend toen ik weer wat leefde ging ik dus ook over de avond ervoor nadenken.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:35 schreef sweetgirly het volgende:
Echt onwijs leuk en ínteressant om te lezen allemaal! Wow!
Erg helder verteld ook, super.
Heb zelf weleens gelezen of laatst (toevallig) gelezen dat er volken zijn, van die bosmensen, die geen pijn bij de bevalling voelen. Ok, raar voorbeeld waar ik aan moest denken, maar moest er hierbij ook aan denken. Ze, de vrouwen, voelen of hebben geen tot amper pijn bij het bevallen omdat ze onbewust bevallen, zoals dieren of iets dergelijks. Dit idee kreeg ik ook bij het lezen van jouw ervaringen over het feest. Dierlijk en natuurlijk of zoiets.
En wie weet was het die man die je niet geheel kon plaatsen wel die binnenkwam en/of is gekomen via je voordeur. Schijnt wel dat in sommige culturen, volgens mij Hindoestaans en vast nog een paar, geesten binnen kunnen komen via je voordeur en dat je dan volgens hun de deur moet dichtdoen met je rug naar de voordeur gericht anders nodig je ze uit
. Maar ok, klinkt ook lekker, sorry
.
Nogmaals, erg interessant en mooi.
En klinkt ook gezellig allemaal, lekker open enzo.
quote:
Tot zover ben ik nu dus met bijlezenquote:Op maandag 18 juli 2005 23:57 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet.
Ik heb hem beschreven.. ik heb zijn locatie tot een paar keer beschreven.. ( wijzen doe je niet) en de dames konden hem niet "spotten". Natuurlijk gooi je het op dat moment op ... oké.. drukte... veel mensen.. niet zo raar als iemand niet begrijpt over wie je het hebt.
Net zoiets als dat je kind naar het aanrecht wijst waar verschillende zakken snoep liggen en roept "die die die ", "die lekkere" .
Ik verbaasde me er ten tijde van het feest al wel over dat de man met niemand scheen te praten, zich niet in de dansen mengde etc.. maar ach.. er zijn altijd wel mensen die zich afzijdig houden.
Toch bleef hij "prikken".
En steeds meer realiseer je je dat je hem ook niet hebt zien drinken.. dat het toch vreemd is dat je hem herkent als zijnde toch iemand die je redelijk goed "kent", maar dat je hem niet kan plaatsen...
nu nog niet en het stoort me verschrikkelijk !
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:45 schreef Mirage het volgende:
Bij de uitang vonden we de druk kletsende andere 2 dames waar we mee gekomen waren en een oudere dame die een lift moest hebben...
uiteindelijk stapten we met z'n 5en !!! in dat kleine autootje... (mind hun prachtige maar volumeuze achterwerken)
Deze feesten zijn bedoeld om de winti (natuurgoden/geesten) en de voorouders aan te roepen.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:49 schreef Kroekiepoes het volgende:
Wat een typ werk!!! Maar wat een intresantte ervaring zeg!!
Begrijp ik nou goed dat mensen in trance raken ongeacht of ze dat willen of niet? (jij had dan ook in trance kunnen gaan!)
Ik kan nog steeds niet echt begrijpen wat de nut van het in trance gaan is...
Maar vind het heel dapper dat je gegaan bent![]()
Wat mooi !quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tot zover ben ik nu dus met bijlezen
Moet bij dit verhaal denken aan iets in Lesotho.
De eerste keer dat ik daar was kwam ik in het dorp waar ik was een vrouw tegen. Oudere vrouw. Ik herkende haar en begroette haar waarna ze verbaasd reageerde. Anderen om me heen keken me aan of ik gek was.
Ik kende haar. Kon helemaal niet maar ik kende haar.
Later navraag gedaan maar niemand begreep wie ik bedoelde. Da´s raar in een dorp in Afrika. Zo groot zijn de dorpen daar niet.
Kort ervoor was ik aangekomen en vreselijk ziek geworden. Niets bleef binnen en echt.... ik heb nooit zulke krampen gehad als toen. Was in no time at all compleet uitgedroogd en kon niet lopen. Ook niet naar de wc![]()
Uiteindelijk moest ik ´s nachts naar het dichtsbijzijnde huis strompelen om om hulp te vragen (hoorde later van de mensen dat ze dachten dat er een kip szachtjes stond te tokken)
Kreeg wat noodmedicijnen en werd verzorgd. J(dichtstbijzijnde arts..... 2uur op een hobbelweggetje, zandpad). Joel was pas 4 en een vrouw uit het dorp kwam om te zeggen dat ze wel voor hem zou zorgen.
Ik sliep dagen achter elkaar. Alleen af en toe drinken. En telkens als ik tussen de koortsdromen wakker werd keek ik boven de deur. Daar zat, doodstil, een enorme bruine spin. Joel zag hem ook.
Op het moment dat ik echt wakker werd en me beter voelde ging de spin weg. Na 4 dagen.
Men zei dat dat een voorouder was die over me waakte. En toen ik daarna die vrouw zag die ik kende terwijl niemand snapte wie ik bedoelde kreeg ik echt het gevoel dat dat ietss met elkaar te maken had.
Ben twee jaar later teruggegaan. De vrouw zag eruit als een Sangoma (witchdocter) Ik ben dus naar de dorpssangoma gegaan maar dat was haar echt niet. Heb navraag gedaan maar niks gevonden.
Als je besluit dat je dit niet wilt dan weet je hoe je het weg moet krijgen. Maardaarna...... Laat De kleine jongen tegen de deurstijl piesen aan beide kanten. Kun je ook Oversight laten doen maar die is minder zuiver (bedoel ik verder niks mee hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 09:41 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou, de volgende ochtend toen ik weer wat leefde ging ik dus ook over de avond ervoor nadenken.
Ik vroeg me af hoe ik, ondanks dat ik zo moe was, het voorvalletje zomaar van tafel had kunnen vegen.
Want ik herinnerde mij de geïrriteerde woorden "kom binnen dan" nog goed.. áls er al iets heeft gestaan.. dan heb ik dat dus ook nog eens uitgenodig.
En om het af te maken.. ik heb gisteravond de hele tijd het gevoel gehad dat er een nieuw iets in huis én op het balkon was.
Ik weet nog niet of ik het leuk vind of niet. Ik vond het gisteravond een beetje scary.
Ja.... nu, bijna 8 jaar na dato weet ik wie ze is.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:15 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat mooi !
Koester haar en wees haar dankbaar.
Wat denk jij over de man ?
Ik kan me helemaal niets indenken.
Hij "proefde" als een soort opzichter/bewaker. Niet dat hij er zo uitzag, maar zo "proefde" hij.
Ik ben in gedachten alles al langsgelopen... de wijkagenten..de kinderboerderijbeheerders...de beheerders van de speeltuin.... school.... ik kan hem gewoon niet plaatsen en hij móet uit mijn alledaagse leven komen..zo voelde het.
Exact ? Of bedoel je wat ze kwam doen ?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja.... nu, bijna 8 jaar na dato weet ik wie ze is.
Misschien is het iemand die je in het dagelijks leven kent. Dan kom je hem vanzelf weer es tegen en denk je: ach ja...... nu weet ik het.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:15 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat mooi !
Koester haar en wees haar dankbaar.
Wat denk jij over de man ?
Ik kan me helemaal niets indenken.
Hij "proefde" als een soort opzichter/bewaker. Niet dat hij er zo uitzag, maar zo "proefde" hij.
Ik ben in gedachten alles al langsgelopen... de wijkagenten..de kinderboerderijbeheerders...de beheerders van de speeltuin.... school.... ik kan hem gewoon niet plaatsen en hij móet uit mijn alledaagse leven komen..zo voelde het.
Iemand enig idee wat dit voor wezen was ?quote:Op maandag 18 juli 2005 23:04 schreef Mirage het volgende:
Tijdens het aanroepen van de bosgod sprong er nog een "wezen" tussen de mensen door.
Het was een klein persoon... ik kon niet eens zien of het mannelijk of vrouwelijk was, ik gok dat de uitbeelding iets mannelijks voor moest stellen. Het deed mij denken aan een wild, ruw en vervelend aardwezentje. In beigetinten gehuld vol slierten hopte het al duwend en zomaar uit het niets verschijnend door de dansende massa. Het deed me aan een trol denken.
Alles is herkenbaar. Allen zijn mijn ervaringen iets anders omdat de omstandigheden iets anders zijn bij iedere gelegenheid. Mijn offer feesten zijn altijd in familiehuizen en familiesfeer. En trances zijn meestal voor een ander soort feesten. Maar het aanroepen van de Amadlozi (vooroudergeesten) en het weren van de Thokoloshe of Mpundulu (de kabouterachtige saters) zijn me bekend.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:19 schreef Mirage het volgende:
nokwanda, zijn er elementen die jij herkent ?
Verhalen/achtergronden van de "spelen" en overtuigingen.. de kaboutertjes.. de boswinti e.d.. ?
Wat is een Thokoloshe zou noemen. Een kleine sater. Niet echt gevaarlijk maar vervelend. Je wilt ze vermijden. idd een soort trol.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:29 schreef Mirage het volgende:
[..]
Iemand enig idee wat dit voor wezen was ?
De naam en waar het wezentje voor staat ?
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:40 schreef nokwanda het volgende:
[..]
\
\
Iemand heeft me ooit uitgelegd dat de stof die in je hoofd wordt aangemaakt als je drugs gebruikt ook bij een bepaalde persistente drum/beat in muziek. Vndaar ook trace als muziekstijl.
Na een aantal persoonlijke ervaringen jaren nadien kwam ik erachter dat er een paar voorouders zijn die Joel en mij omgeven. Twee van zijn overgrootmoeders. Mijn oma en die van zijn vader. Die laatste.......ze stond eerst heel veel bij mij omdat Joel klein was en ik voor hem echt moest zorgen. Maar nu is ze echt bij Joel. En ik heb haar redenen leren kennen. Ben daar erg blij mee. Ik beschouw Joel dan ook als een cadeautje van haar.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:20 schreef Mirage het volgende:
[..]
Exact ? Of bedoel je wat ze kwam doen ?
Wie is het ?
Wat mooi nokwanda.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Na een aantal persoonlijke ervaringen jaren nadien kwam ik erachter dat er een paar voorouders zijn die Joel en mij omgeven. Twee van zijn overgrootmoeders. Mijn oma en die van zijn vader. Die laatste.......ze stond eerst heel veel bij mij omdat Joel klein was en ik voor hem echt moest zorgen. Maar nu is ze echt bij Joel. En ik heb haar redenen leren kennen. Ben daar erg blij mee. Ik beschouw Joel dan ook als een cadeautje van haar.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:43 schreef Oversight het volgende:
Ik ben trots op "mijn kleine meisje"!
Ik vond het toch best een beetje eng,... jeweetwel vodon/ vodoo-verhalen enzow....
Sinds ze terug is is ze véél relaxter, én veel meer "dame" en "vrouw" dan voordat ze wegging.
Kan dus alleen maar gezond zijn geweest !
Doe je ding meis!
Probeer álles en behoudt het goede!
Now you´ve got me thinking back. Mis ik Joel nog iets erger.quote:
Uhm... en jahaa....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 19:43 schreef Oversight het volgende:
Ik ben trots op "mijn kleine meisje"!
Ik vond het toch best een beetje eng,... jeweetwel vodon/ vodoo-verhalen enzow....
Sinds ze terug is is ze véél relaxter, én veel meer "dame" en "vrouw" dan voordat ze wegging.
Kan dus alleen maar gezond zijn geweest !
Doe je ding meis!
Probeer álles en behoudt het goede!
Het praktische punt is: raak je in een trance dan ben je ook veel kwetsbaarder. Dan moet er gewoon extra op je gelet worden zodat je in je trance je kind geen kwaad doet door het wilde fysieke gedoe. Nu maakt wild fysiek gedoe tijdens een zwangerschap geen moer uit als je het gewend bent. Maar als je dat niet gewend bent is het niet goed. Bovendien is het dan ook gelijk extreem.quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:36 schreef Mirage het volgende:
De uitnodiging van 1 oktober staat nogr, ondanks dat ik zwanger ben, ben ik welkom.
Wél wordt er gewaarschuwd dat je als zwangere vatbaarder bent en meer open staat voor zaken.
Als ik eerlijk ben zou ik verstandelijk mensen mischien wel afraden tijdens een zwangerschap dit soort plaatsen te bezoeken en de mensen te bezoeken die in mijn planning liggen.
Toch weet ik nog niet of het mij wel tegen gaat houden. Ik dnek het eerlijk gezegd niet.
Ik heb het idee dat ik de controle wel heb. (naïef misschien)
Nog steeds heb ik "de man" niet in mijn dagelijkse leven ontmoet noch heb ik mij kunnen herinneren waar ik hem van ken.
Misschien brengt de week na 13 augustus opheldering.
Dan is de schoolvakantie van mijn zoon afgelopen en zal ik weer in mijn dagelijkse routine als voorheen zitten. Dezelfde wegen meermaals per dag wandelen bijvoorbeeld.
De man is meermaals in mijn dromen voorgekomen.
Wat hij er deed ?
Geen idee. Ik herinner mij 's ochtends alleen nog zijn beeld en ik kan nog ene vage sfeer proeven.
Natuurlijk hoeft dit niets te betekenen, want de man heeft nou eenmaal indruk gemaakt.
En hij houdt mij ergens toch bezig omdat ik hem herken maar niet kan plaatsen.
Misschien is dat de reden dat ik over hem droom. We zullen zien.
Er komt in ieder geval nog een vervolg.
euhm tsja... nu hopen dat Oversight zich er niet in mengt, dat zou weer een preek geven.quote:Op zondag 7 augustus 2005 23:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het praktische punt is: raak je in een trance dan ben je ook veel kwetsbaarder. Dan moet er gewoon extra op je gelet worden zodat je in je trance je kind geen kwaad doet door het wilde fysieke gedoe. Nu maakt wild fysiek gedoe tijdens een zwangerschap geen moer uit als je het gewend bent. Maar als je dat niet gewend bent is het niet goed. Bovendien is het dan ook gelijk extreem.
Maar aan de andere kant.... je moet wel haast gaan. Al was het maar om te zien of die man er weer is.
Zou het graag eens meemaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |