abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28095186
Onderzoekers van de Rijks Universiteit Groningen hebben aangetoond dat een orgasme bij vrouwen duidelijk is aan te tonen aan de hand van de hersenactiviteit:
quote:
When women genuinely achieved an orgasm, areas of the brain involved in fear and emotion were deactivated. Those areas stayed alert however when women were faking it.
The researchers also found that the cortex, which is linked with consciousness, is active during a fake orgasm but not during the real thing.
Goed nieuws voor mannen die willen weten of ze echt zo goed zijn als tegen ze gezegd wordt. Al denk ik dat "OK schat, als je nu even deze electrodes op je schedel plakt, dan kunnen we beginnen!" niet echt bevorderlijk is voor een ontspannen vrijpartij.

bron: The Register / Reuters
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_28095521
bewustzijnverlies tijdens orgasme? misschien is het daarom wel zo lekker. doodgaan is vast net zo lekker als klaarkomen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 20 juni 2005 @ 17:57:04 #3
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_28095564
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:55 schreef JohnDDD het volgende:
bewustzijnverlies tijdens orgasme? misschien is het daarom wel zo lekker. doodgaan is vast net zo lekker als klaarkomen.
Alleen doodgaan kan je maar één keer
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_28095579
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:57 schreef derek0905 het volgende:

[..]

Alleen doodgaan kan je maar één keer
Misschien vinden ze daar ook ooit nog wel eens een soort randjefietsen voor uit
pi_28095602
Oh wacht, ik fiets al op het randje van de dood. Ik leef.

Het leven is één groot orgasme
  maandag 20 juni 2005 @ 17:59:34 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28095650
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Al denk ik dat "OK schat, als je nu even deze electrodes op je schedel plakt, dan kunnen we beginnen!" niet echt bevorderlijk is voor een ontspannen vrijpartij.
En ze hebben al niks met techniek...
[KNE]-Mod
pi_28095971
Vraag me af hoe die onderzoekers dat onderzoek hebben uitgevoerd
pi_28099994
Met een soort van contrastvloeistof, ff denken hoor, hoe ging het ook alweer...

Eerst in een CAT-scan, om gewoon de hersenen na te kijken of er geen hele gekke dingen zitten(ja ik heb bewijs dat ik hersenen heb dus).

Dan in een PET-scan, waar alleen je hoofd-gedeelte in gaat zeg maar, hoofd wordt gefixeerd, je krijgt een infuus in arm, daar gaat een of ander radio-actief goedje in en dan heb je 10 minuten om klaar te komen, mocht alleen manueel.

Het is me 1 keer gelukt van de 3 keer, is erg moeilijk binnen 10 minuten klaarkomen met een stel duffe dokters eromheen....

Dat radio actieve goedje licht dus op in de hersenen als dat deel actief wordt, op het moment van het orgasme monitoren ze dus via de PET-scan de hersenen.

Verder had ik nog een drukmeter vaginaal en een drukmeter anaal(wat 2 strookjes zijn, steld helemaal niets voor), dat heb ik kunnen zien, was erg leuk, die monitor stond bij de pet-scan.
En als je dus klaarkomt zie je die drukmeters het rood in gaan.

Maar dit is nu een jaar of 3 a 4 geleden, in groningen, onderzoek naar het vrouwelijke orgasme.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2005 @ 20:44:13 #9
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28100274
hersenactiviteit zeg je? Het is toch jammer dat dat zo kort duurt

Het onderzoek gaat zo, hier heb je een dildo, ga maar even dat kamertje in en zet het helmpje op, ik kom zo bij je zodra je op de rode knop hebt gedrukt
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28106227
mm, dat onderzoek wat oa uitgevoerd in de MRI scanner onder m'n college zaal.....
en van die kerel had ik laatst college.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 00:28:36 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28106431
Allemaal gezeik van gefrustreerde feministes
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28106565
Het orgasme bij vrouwen is ook genetisch bepaald, heeft recentelijk gepubliceerd onderzoek aangetoond.
Daarom is het vanzelfsprekend dat je deze geactiveerde processen kunt waarnemen.
Daar hoef je nu echt geen groot denker voor te zijn.
En daarmee is de vrije wil van de vrouw als ze vrije wil met een mooie zwaai op de vuilnishoop terecht gekomen.
Steeds meer facetten van het vrouw-zijn blijken genetisch bepaald en daarmee de vrije wil uitsluitend, terwijl dit voor mannen niet het geval is.
De kwaliteit en kwantiteit van het vrouwelijk orgasme is genetisch bepaald en heeft dus niets te maken met cultuur, omgeving, en meer van die semi-sociale kreten.
Het is een chemisch vastgelegd patroon.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:37:28 #13
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28110862
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:35 schreef erodome het volgende:
Met een soort van contrastvloeistof, ff denken hoor, hoe ging het ook alweer...

Eerst in een CAT-scan, om gewoon de hersenen na te kijken of er geen hele gekke dingen zitten(ja ik heb bewijs dat ik hersenen heb dus).

Dan in een PET-scan, waar alleen je hoofd-gedeelte in gaat zeg maar, hoofd wordt gefixeerd, je krijgt een infuus in arm, daar gaat een of ander radio-actief goedje in en dan heb je 10 minuten om klaar te komen, mocht alleen manueel.

Het is me 1 keer gelukt van de 3 keer, is erg moeilijk binnen 10 minuten klaarkomen met een stel duffe dokters eromheen....

Dat radio actieve goedje licht dus op in de hersenen als dat deel actief wordt, op het moment van het orgasme monitoren ze dus via de PET-scan de hersenen.

Verder had ik nog een drukmeter vaginaal en een drukmeter anaal(wat 2 strookjes zijn, steld helemaal niets voor), dat heb ik kunnen zien, was erg leuk, die monitor stond bij de pet-scan.
En als je dus klaarkomt zie je die drukmeters het rood in gaan.

Maar dit is nu een jaar of 3 a 4 geleden, in groningen, onderzoek naar het vrouwelijke orgasme.
Lijkt me sowieso moeilijker om klaar te komen in een zulk soort omgeving.
Daarnaast vind ik het nog steeds suf dat sommige dames faken, maar om nu met electrodes aan te komen
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_28112157
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 00:38 schreef Yosomite het volgende:
Steeds meer facetten van het vrouw-zijn blijken genetisch bepaald en daarmee de vrije wil uitsluitend, terwijl dit voor mannen niet het geval is.
De kwaliteit en kwantiteit van het vrouwelijk orgasme is genetisch bepaald en heeft dus niets te maken met cultuur, omgeving, en meer van die semi-sociale kreten.
Het is een chemisch vastgelegd patroon.
Bron? Laat eens onderzoeken zien die bewijzen dat het orgasme van een man niet ook genetisch bepaald is
pi_28112235
Wat het grappige was is dat de artsen na dat ene orgasme van mij gingen twijvelen aan de andere orgasme's, ze waren dan ook erg benieuwd naar hoe de hersenen eruit zouden zien omdat bij mij die drukmeter echt enorme pieken liet zien waar hij bij de 3 andere vrouwen voor mij(er kwamen er nog een aantal na mij) alleen een wat vlakke golfbeweging liet zien.

Wat ik me vooral afvroeg is waarom mensen daar liepen te faken, ok het was belachelijk moeilijk om zo tot een orgasme te komen, het was meer geluk als wijsheid dat ik 1 keer kwam, maar faken heb ik niet gedaan, heb bij die andere 2 keer(dus 30 minuten in totaal zeg maar, 3 sessie's van 10 minuten) gewoon gezegd dat het niet lukte.
Dat was ook niet erg, ze snapte ook wel dat de omstandigheden alles behalve ideaal waren, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat vrouwen het niet toe willen geven dat het niet altijd even makkelijk gaat en daarbij werd je erg goed betaald voor dat onderzoek.

Stel nu dat alle vrouwen gefaked hadden, dan was er verkeerde data geweest, dan hadden ze geen verschil gezien...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 11:29:40 #16
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28112310
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:27 schreef erodome het volgende:
Wat het grappige was is dat de artsen na dat ene orgasme van mij gingen twijvelen aan de andere orgasme's, ze waren dan ook erg benieuwd naar hoe de hersenen eruit zouden zien omdat bij mij die drukmeter echt enorme pieken liet zien waar hij bij de 3 andere vrouwen voor mij(er kwamen er nog een aantal na mij) alleen een wat vlakke golfbeweging liet zien.

Wat ik me vooral afvroeg is waarom mensen daar liepen te faken, ok het was belachelijk moeilijk om zo tot een orgasme te komen, het was meer geluk als wijsheid dat ik 1 keer kwam, maar faken heb ik niet gedaan, heb bij die andere 2 keer(dus 30 minuten in totaal zeg maar, 3 sessie's van 10 minuten) gewoon gezegd dat het niet lukte.
Dat was ook niet erg, ze snapte ook wel dat de omstandigheden alles behalve ideaal waren, maar ik denk dat het ermee te maken heeft dat vrouwen het niet toe willen geven dat het niet altijd even makkelijk gaat en daarbij werd je erg goed betaald voor dat onderzoek.

Stel nu dat alle vrouwen gefaked hadden, dan was er verkeerde data geweest, dan hadden ze geen verschil gezien...
klopt
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 12:17:50 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_28113852
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Bron? Laat eens onderzoeken zien die bewijzen dat het orgasme van een man niet ook genetisch bepaald is
Sowieso zou ik niet zien waarom dingen die genetisch bepaald zijn en gewone biologische processen zijn enorm zouden afdoen aan een vrije wil.
[KNE]-Mod
pi_28115784
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 12:17 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Sowieso zou ik niet zien waarom dingen die genetisch bepaald zijn en gewone biologische processen zijn enorm zouden afdoen aan een vrije wil.
Ik ook niet nee.
pi_28118462
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 11:25 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Artikel: Vrouwelijk orgasme: kostwinnerstest, door Vloet, NRC 11.06.2005, blz 55.

Boek: The case of the female orgasm, Elisabeth Lloyd (April 2005)

Artikel: T. Spector, Biology Letters of The Guardian
Waaruit blijkt dat E. Lloyd er volkomen naast zat en dat het orgasme grotendeels genetisch bepaald is.
Commentaar van lezers.
pi_28124216
Vergeet aub niet dat het onderzoek naar de vrouwelijke sexualiteit in de begin fase zit, er is nog maar zo weinig bekend, alles wat er nu boven komt zal misschien over een jaar of 10 weer heel anders gezien worden, dat het orgasme erfelijk bepaald is is een veronderstelling, zekerheid is er nog niet en dat geeft het onderzoek dan ook niet aan, er zijn sterke aanwijzingen, dat is alles.
pi_28126167
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:05 schreef erodome het volgende:
Vergeet aub niet dat het onderzoek naar de vrouwelijke sexualiteit in de begin fase zit, er is nog maar zo weinig bekend, alles wat er nu boven komt zal misschien over een jaar of 10 weer heel anders gezien worden, dat het orgasme erfelijk bepaald is is een veronderstelling, zekerheid is er nog niet en dat geeft het onderzoek dan ook niet aan, er zijn sterke aanwijzingen, dat is alles.
Natuurlijk, dat realiseer ik me ook wel. Dit zijn de eerste stappen. Ik vind het ontzettend interessant dat ze deze stappen nu ook proberen te maken. Daarom ook een FP reactie waarin ik wat kritiek uit op Hostege: het kan veel beter
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/55240#2099742

Maar speculeren, theoretiseren, modelleren en dat proberen te onderbouwen met experimenten is mijn lust en mijn leven. En dit is ontzettend nieuw.

Ik vind het bijzonder knap dat er met pet scans gedetailleerde hersenactiviteit gemeten kan worden en daar allerlei conclusies uit gehaald kunnen worden, inclusief de diagnoses van niet goed functionerende stukjes lichaam.

En indien de orgasme- of liever gezegd lustcentra in de hersens gelokaliseerd zijn, bedenk eens wat voor een heerlijke tijd we tegemoet kunnen gaan.

Qua erfelijkheid: de toegevoegde waarde van een orgasme, in het bijzonder vrouwelijk orgasme zie ik niet zo in termen van evolutie, Darwinistisch voordelig. Of zou het een natuurlijke compensatie zijn voor zwangerschap en bevalling?
pi_28135227
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:11 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Artikel: Vrouwelijk orgasme: kostwinnerstest, door Vloet, NRC 11.06.2005, blz 55.

Boek: The case of the female orgasm, Elisabeth Lloyd (April 2005)

Artikel: T. Spector, Biology Letters of The Guardian
Waaruit blijkt dat E. Lloyd er volkomen naast zat en dat het orgasme grotendeels genetisch bepaald is.
Commentaar van lezers.
Je beantwoordt mijn vraag niet. Nog een keer dan: De OP impliceert dat het orgasme van een man niet genetisch bepaald zou zijn. Kan je dat staven met onderzoek?

Wat een onzin trouwens. Een man die goed kan neuken hoeft geenszins een goede partner te zijn.
pi_28139138
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:38 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Je beantwoordt mijn vraag niet. Nog een keer dan: De OP impliceert dat het orgasme van een man niet genetisch bepaald zou zijn. Kan je dat staven met onderzoek?
Verkeerd begrepen: ik dacht dat je de bron van mijn extraherende reactie bedoelde.

Er zijn mij geen gegevens bekend over gemeten / meetbare hersenactiviteit bij mannelijk orgasme.
Hostege (RUG) zegt dat het orgasme niet lang genoeg duurt om te meten.

In een reactie ( http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/55240#2099742 ) geef ik aan dat het wel meetbaar is.
pi_28139951
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:53 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Verkeerd begrepen: ik dacht dat je de bron van mijn extraherende reactie bedoelde.

Er zijn mij geen gegevens bekend over gemeten / meetbare hersenactiviteit bij mannelijk orgasme.
Hostege (RUG) zegt dat het orgasme niet lang genoeg duurt om te meten.

In een reactie ( http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/55240#2099742 ) geef ik aan dat het wel meetbaar is.
Aha. Nou ja, ik ben benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')