KM stand: +/- 78.000 (Ja, echt acht-en-zeventig-duizend)quote:Voertuigsoort Personenauto
Merk HYUNDAI
Handelsbenaming EXCEL 1.5 GS
Kleur(en) Groen
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1495 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Massa ledig voertuig 935 kg
Maximum massa voertuig 1.440 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 450 kg
- geremd 1.100 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 3 oktober 1995
Datum eerste toelating 3 oktober 1995
Datum aanvang tenaamstelling 6 oktober 2004
Vervaldatum APK 6 oktober 2005
www.rdw.nl
Kan ook zijn dat toevallig zijn benzinefilter kapot is...quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.
Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
Hmmm.. maar maakt dat dan zo'n groot verschil, dat octaan gehalte??? (Heb er geen verstand van)quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:
Het enige dat ik zo kan bedenken is dat de klopsensor van je auto niet helemaal lekker werkt. Deze zorgt ervoor dat je auto niet gaat 'pingelen' als je van octaangehalte veranderd. In de gebruiksaanwijzing staat welke brandstoffen je mag tanken (91, 95, 98). De V-Power is echter octaangehalte 97. Misschien dat je klopsensor daar moeite mee heeft.
Ik had ooit eens in Duitsland Benzin91 getankt: dit mocht volgens de het boekje. Mijn motor hield ff in, waarna die opeens weer soepel liep. Aan het verbruik en het vermogen kon je weinig verschil merken.
Dat lijkt me de goedkoopste oplossing tot nu toequote:Op maandag 20 juni 2005 15:58 schreef Cosworth het volgende:
Ik had ook iets dergelijks. Precies hetzelfde, eigenlijk.
Bij mij is de olie vervangen en de filters. Niets meer aan de hand. Blijkbaar is de auto gevoeliger voor oude olie met V-power.
Dat verhaal schoot mij ook te binnen toen ik de openingspost las.quote:Op maandag 20 juni 2005 20:55 schreef the_contract_killer het volgende:
dit was een tijdje terug op tv,anwb meldde dat die nieuwe brandstoffen zoals v-powerzonder zwavel slecht voor de wat wat oudere motoren zijn.
dit zou komen omdat de injectors gesmeert worden met zwavel,en vandaar dat het aantal mankementen aan injectors die het slecht deden of helemaal niet meer heel veel is gestegen.
Het octaangehalte alleen is niet zaligmakend voor een goede brandstof hoor. Er zitten in iedere brandstof tegenwoordig ook 'dopes', toevoegingen, die allemaal een specifiiek doel hebben. Van het schoonhouden tot smeren van de onderdelen en van het verbeteren van de houdbaarheid tot de verbranding, er zitten soms wel tientallen toevoegingen in wat wij kennen als 'benzine'.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.
Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.
kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)
dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter
toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
Een te hoog octaangetal maakt geen zak uit voor je motor, een te laag octaangetal kan wel problematisch worden aangezien het mengsel dan bv al kan ontbranden door de compressie ipv door je bougie.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef uberpooier het volgende:
ff voor de duidelijkheid, ik had t namelijk laatst met een scheikunde docent erover.
Het octaangetal heeft voornamelijk temaken met de klopvastheid...oftwel: dichtheid, zo kun je t wel simpel uitleggen.. hoe hoger dat getal, hoe compacter de stof.
kom je zuiger naar boven...kan er druk ontstaan (dan ontstaat er wrijven, kan nergens heen... en word warm) oftwel: je mengel ontbrand voordat je zuiger op z'n 'dooie punt' is en je blok naait vast. (zoals we dat bij brommers noemen)
dit is natuurlijk niet t geval met V-power..maar een te hoog octaan getal is nie goed voor je moter
toevoeging: een hoger octaan getal wil ook niet zeggen dat er meer vermogen uit de moter te halen is. meer vermogen (lees: efficentere verbranding) kan dmv een andere samenstelling van de brandstof. wat ze wss met V-power hebben gedaan
Ik meen dat V-Power gewoon octaangehalte 95 heeft in Nederland. In Duitsland overigens octaangehalte 100 en dat verschil merk je echt wel!quote:Op maandag 20 juni 2005 15:49 schreef Eek het volgende:De V-Power is echter octaangehalte 97.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |